Americké protitankové střely Javelin pro Ukrajinu

Příslušníci americké námořní pěchoty odpalují PTŘS Javelin během vojenského cvičení v Rumunsku; větší foto / U.S. Marine Corps 

Americké ministerstvo zahraničí 1. března schválilo potenciální prodej protitankových řízených střel (PTŘS) Javelin na Ukrajinu. Cena prodeje dosahuje 47 milionů dolarů.

Dle mínění českého velvyslance Hynka Kmoníčka ve Washingtonu se Spojené státy snaží prostřednictvím Ukrajiny udržovat soustavný tlak na Rusko. S tím podle Kmoníčka souvisí i americká diskuze z minulého roku o tom, zda a jak zrušit zákaz Baraka Obamy prodávat Ukrajině smrtící zbraně. Zákaz Obamy vstoupil v platnost v prosinci 2014.

 

 

I přes zmíněný zákaz ale americké ministerstvo zahraničí udělilo souhlas firmě Barrett s prodejem odstřelovacích pušek M107A1 Ukrajině. Podle blogu BMPD americké ministerstvo zahraničí vydalo licenci 26. března 2015. Americká obchodní společnost AMI Global Security v rámci licence dodala ukrajinské národní gardě 52 pušek M107A1 za 503 000 dolarů.

 

Nařízení Obamy dosud znamenalo, že americká pomoc Ukrajině se omezovala na dodávky vozidel, malých dronů, dělostřeleckých radiolokátorů, zdravotnického materiálu, komunikačního vybavení, prostředků nočního vidění atd. Ale podle Kmoníčka, který na konci listopadu 2017 moderoval konferenci „Jiná Ukrajina“ v Praze, americký Kongres tento zákaz obešel novou definicí vymezující dodávky zbraní.

 

Nově se nemají dodávky vojenského materiálu dělit na „smrtící“ a „nesmrtící“, ale na „obranné“ a „útočné“. Dodávky smrtících a obranných zbraní tak jsou nově v pořádku. Podle Kmoníčka si Washingtonu jednoduše myslí, že sankce na Rusko přinášejí geopolitické body a dodávky zbraní pomohou udržet tlak na Rusko.

 

První vlaštovkou nového přístupu je schválení dodávky „smrtících obraných“ PTŘS FGM-148 Javelin na Ukrajinu. Předmětem dodávky je 210 střel Javelin, 37 odpalovacích kompletů CLU (Command Launch Units) a spojené výcvikové a logistické vybavení. Dodávku musí schválit ještě americký Kongres, ale z jeho strany se neočekávají žádné výraznější námitky.

 

Střely Javelin poskytne ze svých skladů americká armáda, CLU pak ze svých skladů fond SDAF (Special Defense Acquisition Fund). SDAF založilo americké ministerstvo zahraničí s cílem urychlit dodávky vojenského vybavení zahraničním spojencům. Přes SDAF lze nakupovat vojenský materiál, a to ještě dříve, než smlouva se zahraničním zájemcem vstoupí oficiálně v platnost.

 

FGM-148 Javelin je z ramene odpalována protitanková zbraň s pasivním samonaváděcím zařízením typu „vystřel a zapomeň“ (fire and forget). Účinný dostřel nejnovější verze je 4750 m a bojová hlavicestřely probíjí 600 až 800 mm válcované oceli (RHAe). Střela dokáže zaútočit na cíl přímo, nebo shora dolů, což je užitečné v boji s tanky. Javelin se po odpálení „zamkne" a infračervený senzor střelu navádí na cíl zcela autonomně.

 

FGM-148 Javelin v akci

 

Od roku 1996 bylo vyrobeno více než 40 000 střel a PTŘS Javelin najdeme ve výzbroji 20 zemí světa. Několik kompletů Javelin je také ve výzbroji české 601. skupiny speciálních sil. Střela stojí 80 000 dolarů a CLU zhruba dvojnásobek.

 

O prodeji PTŘS Javelin na Ukrajinu se spekuluje již dlouho – Ukrajina žádala Javeliny již v roce 2014, kdy došlo k ruské anexi Krymu a ruská armáda a kontraktoři z různých zemí začali podporovat separatisty na východě Ukrajiny.

 

Obamova administrativa se však obávala, že poskytnutí podobných zbraní situaci na nestabilní Ukrajině ještě zhorší. Koncem loňského roku však prezident Donald Trump naznačil ochotu prodat PTŘS Javelin Ukrajině.

 

„Jak jsme vždy říkali, pomoc Spojených států je ve své podstatě pouze obranná. Ukrajina je svrchovaná země a má právo se sama sebe bránit,“ uvedl na konci minulého roku Heather Nauert, tiskový mluvčí amerického ministerstva zahraničí.

 

Americký rozpočet pro současný fiskální rok 2018 počítá s vojenskou pomocí Ukrajině ve výši 500 milionů dolarů.

„Ukrajina je důležitým spojencem Spojených států a jsem rád, že naše země poskytla tuto dlouhodobou pomoc Ukrajině, aby odvrátila rostoucí ruskou agresi,“ řekl republikánský senát Joni Ernst (Iowa). „Poskytnutí pomoci Ukrajině v podobě dodávek smrtících zbraní ukazuje, že Spojené státy vážně brání zájmy našeho národa a našich spojenců.“  

Zdroj: DSCADefense News

Nahlásit chybu v článku


Související články

Dočká se Ukrajina amerických zbraní?

Od anexe Krymu a vypuknutí konfliktu na východní Ukrajině v roce 2014 Spojené státy Kyjev ...

PT-17: Polsko-ukrajinská modernizace tanku T-72

Na vojenské výstavě MSPO 2017 polská firma Bumar (člen PGZ) představila hloubkově modernizovaný tank ...

700 miliard dolarů pro Pentagon a zbraně pro Ukrajinu

Americký Senát (horní komora Kongresu) v pondělí večer drtivou většinou (89 ku 9) schválil svůj ...

JAGM: US Army testuje nástupce střel Hellfire

Americká armáda (US Army) a námořní pěchota (US Marine Corps) zevrubně testují nové univerzální ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • logik
    19:18 10.03.2018

    skelet: defakto Ti odpověděl PavolR. Já bych doplnil, že - Kosovští albánci mluví jiným dialektem než jiní Albánci (hranice mezi dialekty nevede přesně po hranicích států, ale to ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet: defakto Ti odpověděl PavolR. Já bych doplnil, že
    - Kosovští albánci mluví jiným dialektem než jiní Albánci (hranice mezi dialekty nevede přesně po hranicích států, ale to je u národa, který neměl vlastní stát, normální). Kosované mluví dialektem Gegštiny, zatímco v Albánii je oficiální Albánština postavená na Toskském dialektu. Rozdíly mezi těmito dialekty jsou přitom na pomezí samostatných řečí (čeština a slovenština v určité fázi vývoje od sebe nebyly o moc dál).

    - Kosovci se nepovažují za jeden národ s Albánci, ale za samostatný národ. Albánskými vlajkami možná mávali, ale není tam vidět žádnou snahu o sjednocení s Albánií, naopak tam je vidět snahu o vytvoření "vlastní národní kultury". Nemalou část "národní identity" dělá to, zdali se daná skupina považuje za národ a chová jako národ. Mají Národní divadlo (založeno 1946, byť se v tu dobu národní nejmenovalo), mají Kosovské Muzeum (již od roku 49), což je ekvivalent našeho Národního Muzea atd....

    - Dalším kritériem je odlišná historie komunit: jak píše PavolR - odlišné podmínky původně jedné komunity tuto dosti často diferencuje na dva národy.

    Jirosi: U ostatních Jugoslávských národů je ještě očividnější, že jde o zcela jiný případ. Neboť u Kosovských albánců je ještě poměrně legitimní otázka, jestli to je nebo není národ, ještě furt jsou dejmetomu "v šedé zóně", u Chorvatů, Bosňáků i Slovinců je jejich národní identita a z ní plynoucí právo na sebeurčení naprosto jasné.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    11:05 10.03.2018

    Mně by spíše zajímalo, když se tu zase vytahuje Kosovo. Proč nevytáhneme i ty další částí Jugoslávie, které nechtěli ze Srby sdílet společný stát? Kosovo nebyl jediný stát co se ...Zobrazit celý příspěvek

    Mně by spíše zajímalo, když se tu zase vytahuje Kosovo. Proč nevytáhneme i ty další částí Jugoslávie, které nechtěli ze Srby sdílet společný stát? Kosovo nebyl jediný stát co se oddělil, ale byl poslední.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    10:15 10.03.2018

    skelet: To je oprávnená otázka. Príklad Rakúšanov (pôvodne rakúskych Nemcov) však ukazuje, že pod dostatočným tlakom je možné vytvoriť nový národ. Teda aj z kosovských Albáncov je ...Zobrazit celý příspěvek

    skelet:
    To je oprávnená otázka. Príklad Rakúšanov (pôvodne rakúskych Nemcov) však ukazuje, že pod dostatočným tlakom je možné vytvoriť nový národ. Teda aj z kosovských Albáncov je možné vytvoriť Kosovčanov. Vyžaduje si však čas (aspoň jednu generáciu). Neviem ako sú na tom s vnímaním svojej identity dnes, ale v čase vyhlásenia nezávislosti mávali ešte takmer všetci albánskymi vlajkami.
    To ale ešte nikdy nikomu nebránilo operovať s tézou národa už úplne od začiatku. Tak napríklad Československo vzniklo pod tézou československého národa (čo je zasa opačný prípad, kedy niekto vytvára jeden národ z viacerých etník - čs. národ, juhoslovanský národ, taliansky národ, ...).Skrýt celý příspěvek

  • skelet
    09:12 10.03.2018

    v čem se kosovský Albánec liší od albánského Albánce?

    v čem se kosovský Albánec liší od albánského Albánce?

  • logik
    03:22 10.03.2018

    cejkis: Ano, byla to reakce na to, že se Rusku nepodařilo udržet Ukrajinu pod svým vlivem. Jsou dvě možnosti: buďto připustíš, že Ukrajina byla suveréní stát. Pak je Rusku do ...Zobrazit celý příspěvek

    cejkis: Ano, byla to reakce na to, že se Rusku nepodařilo udržet Ukrajinu pod svým vlivem. Jsou dvě možnosti: buďto připustíš, že Ukrajina byla suveréní stát. Pak je Rusku do jejího vnitropolitického vývoje putna - a žádný důvod k agresi a krádeži Krymu neměl.
    Anebo musíš tvrdit, že Ukrajina nebyl suveréní stát, že své kroky musela podřídit Ruskému přání...

    A ohledně venezuely: Maduro se tam chová jako diktátor. Defakto zrušil parlament (respektive ignoruje jeho rozhodnutí). Co je špatného na tom nepůjčovat diktátorovi peníze (které by použil na upevnění diktatury)?

    flanker: Tak další, co nedokáže pochopit, že věci nejsou černobílé? A že je ostatní za černobílé nepovažují? Nebo proč předpokládáš, že si myslíme, že Porošenko je nějaká lilie???

    Ano, Porošenko je pravděpodobně mafián. Mění to nějak to, že Rusko zaútočilo na Ukrajinu a okradlo ji? To jako budeš posuzovat krádež podle toho, jak "morální" je okradený? Anebo zloděj je zloděj a má jít za katr, ať už okradl kohokoli?
    Mafián v čele státu je leckdo: Fico, Berlusconi, Babiš.... (Jen je v různých zemích různá tolerance k mafii a tedy Ti mafiáni musí krást více či méně skrytě). Znamená to tedy, že se státy mohou napadat a okrádat o území?

    To, koho si Ukrajinci volí, je jejich věc, dokud ten člověk neohrožuje okolní státy kolem sebe, nebo nepáchá doma vyložené zločiny proti lidskosti. Nijak to neopravňuje Rusko krást.

    Rusko svojí agresí proti Ukrajině napadlo sousední stát. Pokud napadenému nepomůžeme, dáváme tím všem potenciálním agresorům signál: klidně kraďte, nic se Vám nestane. A navíc založíme standard: napadenému se nepomáhá. A podle toho standardu se budou státy chovat - až jednou napadne někdo nás.

    Jinak pak používáš nepravdivé argumenty: žádný z politiků na Ukrajině neřval, že je třeba zaříznout Rusy. Nic takového se nedělo, obzvlášť ne před napadením Krymu. Stejně jako je nepravda, že ozbrojenci někoho oloupili o karty. Dodnes se nenašel žádný poslanec, který by zpochybnil hlasování v Ukrajinském parlamentu, že by sám hlasoval jinak, ale byl přinucen/či mu byl "ukradnut hlas".
    (jestli narážíš na to video, kde hlasuje jeden politik za více lidí, tak to je jaksi video starší, z doby Janukoviče ).

    ===

    Kosovo je pak starý mnohokrát vyvrácený argument:
    1) Srbsko páchalo v Kosovu válečné zločiny (50% obyvatel bylo vyhnáno za hranice), čímž podstatně oslabilo svoje vlastnické právo na toto území
    2) Kosovští Albánci jsou národ, tedy se jich týká právo na sebeurčení. (btw. to samé právo, na kterém jsme založili svůj nárok na vznik ČSR.). Krymané národ nejsou, (jsou to Rusové) - tedy se jich, stejně jako např. Sudetských Němců, právo na sebeurčení netýká.Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    23:17 09.03.2018

    PavolR, logik: asi by to chtělo také říct, že ti co vzešli nahoru z majdanu nejsou žádní svatí, už jen uznání zmanipulovaného hlasování v parlamentu, kdy ozbrojenci oloupili řádně ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR, logik: asi by to chtělo také říct, že ti co vzešli nahoru z majdanu nejsou žádní svatí, už jen uznání zmanipulovaného hlasování v parlamentu, kdy ozbrojenci oloupili řádně zvolené opoziční poslance o hlasovací karty a pak si odhlasovali co potřebovali je dost velkou vizitkou, co je to za chátru. Situace okolo Saakašviliho take o něčem vypovídá. Už v ten moment se s nimi měla EU přestavit bavit, pokud si chtějí hrát na liberální demokraty.
    Vždyť okupujeme část srbská proti jeho vůli.

    Lze se jen domnívat jak by to vypadalo v ČR, když by v Praze nackove a politici rvali, že brňákum podříznout krky. Čekali by lidi na Moravě jako ovce?

    A co se týká nákupu zbraní z USA, to je pouze byznys. Nic víc, stav v problémových oblastech to nezmění, jen bude Ukrajina více zadlužená.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    22:03 09.03.2018

    cejkis: No tak napadnutie Ukrajiny (bez toho, aby sme posudzovali kohokoľvek zdravie, na čo nie sme kompetentní) bolo v prvom rade dielo človeka, ktorý padol do pasce svojich ...Zobrazit celý příspěvek

    cejkis:
    No tak napadnutie Ukrajiny (bez toho, aby sme posudzovali kohokoľvek zdravie, na čo nie sme kompetentní) bolo v prvom rade dielo človeka, ktorý padol do pasce svojich mylných geopolitických predstáv.
    Že by anexia Krymu mohla na vnútropolitickej scéne vyžehliť totálne fiesko zo straty Ukrajiny (ktorá však ale dovtedy ešte nemusela byť nevyhnutne definitívna!) a tým pádom aj narušenie plánov na vznik Eurázijskej únie, ako aj domácu nespokojnosť s hospodárskou stagnáciou, by mohlo byť považované za vcelku racionálny kalkul. AVŠAK!
    - pokiaľ sa nádejal v Mníchov 2.0 tak sa úplne prerátal.
    - na dôvažok stratil priveľa času a rozpútaním konfliktu v Donbase zvýšil stávky v dobe, kedy sa už Ukrajina začínala spamätávať a nemalo to zďaleka taký efekt ako Krym. nedošlo k rozdeleniu Ukrajiny a vytvoreniu Novoruska, ktoré by spochybnilo tézu o územnej celistvosti Ukrajiny, na ktorej stroskotávajú snahy o medzinárodné uznanie anexie. Výsledkom je konflikt, ktorý síce potrebujú udržať, ale nie je ho možné zmraziť, pretože tie neživotaschopné škvarky, čo vznikli fakticky "pól"okolo dvoch miest, nemá zmysel uznať za samostatné štáty, ako to urobili v Gruzínsku.
    - následne sa v snahe dosiahnúť akúsi Jaltu 2.0 pokúsili využiť šok z rozmachu ISIS a začali sa masívnejšie angažovať s Sýrii. Zjavný odkaz "musíte sa s nami dohodnúť, lebo bez nás to nejde" minul účinkom, na dôvažok teraz musia udržiavať určitú mieru angažovanosti v ďalšom konflikte, aby neprišli o už nadobudnuté pozície a neprestali byť zaujímaví pre takých hráčov, ako povedzme Turecko.
    - v súvislosti s prezidentskými voľbami v USA navidomoči kalkulovali, že kadidát ako Trump by mohol prehodiť výhybku v doterajšom smerovaní politiky USA. Výhybku síce prehodil, ale v súvislosti s tým, na čom Rusom najviac záleží, sa hádam ani nemohli mýliť viac.
    Štyri roky po okupácii Krymu sú teda súperi "zakopaní" v tých istých líniach bez akéhokoľvek posunu a hra sa o to, kto sa prv vyčerpá. To pre slabšiu stranu, ktorou je v tomto prípade Rusko, nie je dobrá situácia.Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    20:18 09.03.2018

    Někdo tu psal o dvojím metru Američanů. Tak tady máte další případ. Americká zahraniční politika.....Američané mají nesplatitelný dluh ovšem dělají vše proto, aby si jiní v ...Zobrazit celý příspěvek

    Někdo tu psal o dvojím metru Američanů.

    Tak tady máte další případ.

    Americká zahraniční politika.....Američané mají nesplatitelný dluh ovšem dělají vše proto, aby si jiní v tomto případě Venezuela nemohla na trhu půjčit peníze a splatit dluh výnosy z ropy. Skupina US korporátních zombie se rozhodla ukrást Venezuele ropu. A jako vždy a všude v případě US zahraniční politiky, na počty mrtvých nehleďte.
    Léto 2017:
    Spojené státy uvalily na Venezuelu nové a přísné hospodářské sankce. Jsou namířeny „proti diktatuře ve Venezuele“ a mimo jiné zakazují kupovat nově vydané dluhopisy vydané venezuelskou vládou či uzavírat finanční transakce se státní ropnou společností PDVSA. Caracas v reakci označil sankce za agresi proti venezuelskému lidu a za snahu vyvolat v zemi humanitární krizi.
    Podzim 2017:
    Situace ve Venezuele rychle směřuje k humanitární katastrofě. Krize vyvolaná vládní hospodářskou politikou způsobila, že se kurz venezuelské měny bolívar prudce propadl a ceny vzrostly. Země se potýká s nedostatkem jídla a léků.Jak vláda, tak státní ropná společnost PDVSA, nedávno nezaplatily některé své dluhy. Pokud dojde k dalšímu selhání, mohou investoři ve Spojených státech zabavit jediný cenný majetek Venezuely - ropu.Tím by země přišla o hlavní zdroj peněz, který potřebuje k dovozu potravin a léků.
    Prezident Nicolas Maduro, kterého vláda Donalda Trumpa označuje za diktátora, v tomto měsíci požadoval restrukturalizaci dluhu státu. Vláda a PDVSA dluží na dluhopisech více než 60 miliard dolarů. Centrální banka má v rezervě méně než 10 miliard dolarů. Podle analýzy agentury Moody´S Investor Service dluží Venezuela držitelům dluhopisů, Rusku, Číně, dodavatelům a poskytovatelům ropných služeb celkem 141 miliard dolarů.Skrýt celý příspěvek

  • cejkis
    20:17 09.03.2018

    logik Už zkrátka pochopte, že akce Ruska na Ukrajině nebyla akcí chorého muže, ale reakcí. Proč by něco takového Rusko krátce po podpisu prodloužení nájemní smlouvy na Krymu ...Zobrazit celý příspěvek

    logik

    Už zkrátka pochopte, že akce Ruska na Ukrajině nebyla akcí chorého muže, ale reakcí. Proč by něco takového Rusko krátce po podpisu prodloužení nájemní smlouvy na Krymu dělalo ?

    A rovněž pochopte, že všechny aktivity US na Ukrajině rozhodně nejsou ve prospěch Ukrajiny. Osud Ukrajiny, zda bude prosperující či rozstřílená na hadry je speciálně Američanům uplně u zadku.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    17:44 09.03.2018

    "Ne ale vážně, hýkání po válce v evropském prostoru je tak trochu retardované. Ukrajině by prospělo více se zaměřit sama na sebe a své problémy. To, že ztratila některé své ...Zobrazit celý příspěvek

    "Ne ale vážně, hýkání po válce v evropském prostoru je tak trochu retardované. Ukrajině by prospělo více se zaměřit sama na sebe a své problémy. To, že ztratila některé své regiony, je chyba i na její straně."

    Nahraď si Ukrajinu ČR a máš přesně to, co říkal Chamberlain 1938. Na válku stačí jeden a pokud ten jeden dostane z reakce mezinárodního společenství odezvu, že jeho agrese je vlastně chyba napadeného, tak to prospěje všemu jinému, jen ne míru v Evropě.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    15:16 09.03.2018

    Jilex... máš pravdu.. na videu z ukrajinské UA112 hovoří tou svojí ukrajinskou hatmatilkou a článek na rusvesna jsem nedočetl do konce... podle posledních zpráv to vypadá v tomto ...Zobrazit celý příspěvek

    Jilex... máš pravdu.. na videu z ukrajinské UA112 hovoří tou svojí ukrajinskou hatmatilkou a článek na rusvesna jsem nedočetl do konce... podle posledních zpráv to vypadá v tomto případě na akci SBU... Ukrajinec Ruban velmi často domlouvá výměnu zajatců na Dombasu (dle ukrajinské strany je až moc proruský :) ) ..... podle obvinění SBU Ruban plánoval těmito zbraněmi zabití Porošenka, Jaceňuka, Avakova, Turčinova a obsadit vládní čtvrť v Kieve a tak Rusku umožnit plnohodnotný útok na Ukrajinu...Skrýt celý příspěvek

  • Jilex
    12:40 09.03.2018

    givitz: Jenže on ten Ruban byl zadržen ukrajinskou SBU, když vezl zbraně od opolčenců na na Ukrajinu někam do Kyjeva. Ruban je teď ukrajinskou prokuraturou obviněn z nelegálního ...Zobrazit celý příspěvek

    givitz:

    Jenže on ten Ruban byl zadržen ukrajinskou SBU, když vezl zbraně od opolčenců na na Ukrajinu někam do Kyjeva. Ruban je teď ukrajinskou prokuraturou obviněn z nelegálního užívání zbraní a přípravy teroristického útoku.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    23:54 08.03.2018

    Takže další potvrzení toho co jsem psal o stránku zpátky :) Ukrajinští vojáci i oficíři čile obchodují se zbraněma, které prodávají opolčencům... Dne 8. března ukrajinští ...Zobrazit celý příspěvek

    Takže další potvrzení toho co jsem psal o stránku zpátky :) Ukrajinští vojáci i oficíři čile obchodují se zbraněma, které prodávají opolčencům...

    Dne 8. března ukrajinští zákonodárci zadrželi vedoucího osvobozeneckého střediska důstojníků, plukovníka generála Vladimíra Rubana.

    Podle ukrajinských médií byl Ruban zadržen na kontrolním stanovišti v Zaitsevu na okupovaném území DNR.

    Podle zdroje v bezpečnostních službách byl Ruban odvezen do vazebního střediska Mariupol.


    http://rusvesna.su/news/152054...
    https://www.youtube.com/watch?...
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • petris
    14:45 08.03.2018

    Ukrajine, resp. ľuďom žijúcim na tom území by, myslím si, rozpad Ukrajiny na prirodzenejšie subcelky pomohol. Dokopy ju zlepili len bolševici pomocou brutálneho teroru a teraz ju ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajine, resp. ľuďom žijúcim na tom území by, myslím si, rozpad Ukrajiny na prirodzenejšie subcelky pomohol. Dokopy ju zlepili len bolševici pomocou brutálneho teroru a teraz ju následníci banderovcov ďalším terorom držia pohromade a pritom vášnivo nenávidia bolševikov. Keby to nebolo tak tragické, vlastne by to bolo smiešne. Keby Ukrajinci civilizačne dorástli na správu tak rôznorodej krajiny, mohol by to byť jeden z hospodársky najsilnejších štátov v Európe, ale oni na to proste nemajú kultúrne ani mocenským know-how. Pre nich samých by bolo lepšie keby sa aspoň dokázali v mieri rozísť, západná UA by mohla ďalej snívať svoj nereálny sen o EU a východ by si šiel po svojom a čo je najdôležitejšie uprostred toho ich konfliktu by neumierali deti roztrhané delostreleckou paľbou vo svojich domoch, lenže to by nebola Ukrajina, kde si tlupa oligarchov a politikov urobí z vojny biznis...Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    14:20 08.03.2018

    Stanislav Už se stalo, anexe Texasu a zabrání Nového Mexika. :) ---------- Ne ale vážně, hýkání po válce v evropském prostoru je tak trochu retardované. Ukrajině by prospělo ...Zobrazit celý příspěvek

    Stanislav

    Už se stalo, anexe Texasu a zabrání Nového Mexika. :)
    ----------
    Ne ale vážně, hýkání po válce v evropském prostoru je tak trochu retardované. Ukrajině by prospělo více se zaměřit sama na sebe a své problémy. To, že ztratila některé své regiony, je chyba i na její straně. Řekl bych, že primárně. Nyní sice může dostávat "dary", ale hlavním nepřítelem jsou její vlastní dosti bizarní politici.
    Je sice fajn, že máme nepřítele a máme důvod zbrojit (EU), ale na druhou stranu Ukrajina z toho nic moc nemá a je vlastně za pitomce. Navíc její vytoužená cesta je nyní vzdálenější, než kdy byla.Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    14:09 08.03.2018

    UK je na to stale ekonomicky hodne spatne a vyhled do budoucna neni pozitivni . Navic vam maloktera zapadni montovna postavi zavod zrovna tam , kdyz to muze udelat treba v mnohem ...Zobrazit celý příspěvek

    UK je na to stale ekonomicky hodne spatne a vyhled do budoucna neni pozitivni . Navic vam maloktera zapadni montovna postavi zavod zrovna tam , kdyz to muze udelat treba v mnohem civilizovanejsim rumunsku s lepsi infrastrukturou ( a ukrajince si tam dovezt ) , pripadne turecku . I ta korupce je v rumunsku vyrazne mensi . Ta zeme nema budoucnost . Od revoluce emigrovalo 20% populace hlavne mladi a vzdelani . Za poslednich 6 let neoficialne 5 milionu lidi .

    Az odejde do duchodu dnesni generace 50+ tak to bude jeste horsi . A reseni , ktere by bylo realne pruchozi neexistuje . Ja znam nekolik rodin ukrajincu zijicich dlouhodobe v CR a vsichni si porizuji , nebo si planuji poridit CR obcanstvi co nejrychleji .

    Smutne :(Skrýt celý příspěvek

  • Stanislav
    13:46 08.03.2018

    ad raziel, prípad je popísaný zle. To najprv by musela USA okupovať a zabrať polostrov Yucatan a potom následne Tamaulipas a tým vyvolať občiansku vojnu. Potom by to bolo ...Zobrazit celý příspěvek

    ad raziel, prípad je popísaný zle. To najprv by musela USA okupovať a zabrať polostrov Yucatan a potom následne Tamaulipas a tým vyvolať občiansku vojnu. Potom by to bolo zaujímavé...Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    09:51 08.03.2018

    Docela by mě zajímalo, jak by se naši ultrapravicový diskutéři (potažmo západní společnost celkově) tvářili, kdyby něco podobného vyzkoušelo Rusko. V Mexiku probíhá fiktivní ...Zobrazit celý příspěvek

    Docela by mě zajímalo, jak by se naši ultrapravicový diskutéři (potažmo západní společnost celkově) tvářili, kdyby něco podobného vyzkoušelo Rusko.

    V Mexiku probíhá fiktivní občanská válka, země se rozdělila a severní část země má (jasně, je to vzhledem k dosavadní historii nesmysl) možnost, připojit se k demokratické, federativní, prezidentské republice USA. Do celé situace se ale nasere Rusko a začne ve velkém sponzorovat jih země, který stojí o to udržet si vazby na jižní Ameriku. A tak Rusko vyzbrojuje válečným materiálem jihomexičany, kteří díky výzbroji mohou citelně uškodit jak civilnímu obyvatelstvu, tak národní gardě USA, která kontroluje situaci na hranicích.

    To by byla pochopitelně opovážlivost nejhrubšího zrna, která by zasloužila exemplární vyhoštění Ruska z OSN a pro západní civilizaci by to byla skvělá záminka (v lepším případě jen) k hospodářským sankcím. Pokud se ale do občanských nepokojů, které se dějí 10 000km od hranic USA, angažuje samotné USA, které přitom toto dění na druhé straně zeměkoule nemůže nijak ohrozit, tam je to "pomoc velkého bratra, která ničemu neškodí, pouze pomáhá demokracii".

    Líbí se mi ten dvojí metr, který tady na AN neumí spoustu diskutérů ani skrýtSkrýt celý příspěvek

  • jarpe
    09:46 08.03.2018

    Mě se nelíbí, že Evropa, Amerika a Rusko vůbec dopustily aby nějaký konflikt na Ukrajině vznikl. A když už vznikl, tak se nezasadili o jeho rychlé ukončení. Ze spousty příspěvků ...Zobrazit celý příspěvek

    Mě se nelíbí, že Evropa, Amerika a Rusko vůbec dopustily aby nějaký konflikt na Ukrajině vznikl. A když už vznikl, tak se nezasadili o jeho rychlé ukončení. Ze spousty příspěvků tady má člověk pocit, že si v té válce libujete.Co to s váma lidi je?
    Podle mě by žádný stát na světě neměl mít armádu pro prosazování svých politických a ekonomických zájmů. Měla by existovat pouze jedna planetární armáda, která by vlastnila veškerou výrobu zbraní. Dokud to tak nebude situace se nikdy nezlepší a války tu budou pořád. A se stoupjícím počtem obyvatel to bude čím dál tím horší.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4