Američané ukořistili ruský protiletadlový systém Pancir-S1
- 4. 2. 2021
- 95 komentářů
- Jan Grohmann
Podle britských novin The Times Američané v Libyi v červnu 2020 ukořistili ruský raketový komplex protivzdušné obrany (PVO) Pancir-S1. Američané systém naložili do letadla C-17 Globemaster III, přesunuli na základnu v německém Ramsteinu a poté do Spojených států.
The Times neuvádí konkrétní verzi a prapůvod ukořistěného Pancire. Ve prospěch libyjské národní armády (LNA), vedené maršálem Khalifou Haftarem, působí komplexy Pancir-S1 jak na podvozku Rheinmetall MAN SX 45 8×8, tak na podvozku KAMAZ-6560.
V prvním případě jde o komplexy Pancir-S1E (exportní verze) od Spojených arabských emirátů (SAE). V druhém případě je země původu neznáma – může jít o vybavení ruské armády, ale také Alžírska, Sýrie nebo dalších afrických zemí. V obou případech ale mají být komplexy ovládány ruskými žoldnéři z Wagnerovy skupiny, která je přímo podřízená Kremlu (jde o pověstné „zelené mužiky“). Ruští žoldáci mají pilotovat také letouny MiG-29 a Su-24 dodané Ruskem na podporu LNA.
LNA podporuje Rusko (především skrze Wagnerovce), Egypt, Spojené arabské emiráty (SAE) ale i Francie. Hlavní centrum LNA je v Tobruku. Konkurenční Libyjská vláda národního svazu (GNA), uznaná OSN, má naopak zastání u Turecka a Kataru, ale i u Spojených států nebo Itálie. GNA sídlí v Tripolisu. Jak to ale v orientálních válkách bývá, je velmi těžké určit, kdo koho v daný okamžik podporuje, nebo kdo je aktuální přítel či nepřítel.
Celá odysea Pancire začala v květnu minulého roku, kdy síly bojující pro GNA převzaly kontrolu nad leteckou základnou Watiya Air Base ležící 125 kilometrů jihozápadě od Tripolisu. Šlo o strategickou základnu LNA.
Záběry z dobyté základny Watiya Air Base
Milicím loajálním GNA se podařilo ukořistit mimo jiné jeden ruský Pancir-S1E od SAE. Fotky a videa ukořistěného ruského komplexu se objevily na sociálních sítích. Milice také získaly arabsky psanou provozní příručku. Následně 20. května se ukořistěný Pancir-S1E objevil v ulicích Tripolisu.
SAE mezi roky 2010 až 2013 nakoupily 50 ruských Pancirů a 1000 střel za zhruba 800 milionů dolarů. Šlo o exportní verze – není ale známo, jak se verze Pancir-S1 zavedená v ruské armádě odlišuje od exportní Pancir-S1E. Minimálně chybí, jak bude uvedeno níže, přísně střežené ruské identifikační kódy vlastní-cizí odpovídače IFF (Identification Friend or Foe).
Podle různých odhadů se ve výzbroji LNA nalézá zhruba deset až 15 emirátských Pancirů-S1E. Počet nasazených Pancirů na podvozku Kamaz není znám.
Podle databáze Loct Armor od února do května 2020 ztratila LNA osm Pancirů-S1 v různých sektorech fronty (The Times uvádí devět zničených kompletů). Sedm vozidel bylo zničeno a osmé (výše uvedené) se stalo trofejí protivníka při dobytí základny Watiya Air Base. Většinu kompletů zničily turecké drony Bayraktar TB2.
Ukořistěný emirátský Pancir-S1E v uicích Tripolisu
The Times sice neuvádí od koho ukořistěný Pancir-S1 pochází, ale s největší pravděpodobností jde o „mediálně slavný“ Pancir-S1E objevený v leteckém úlu na základně Watiya Air Base. Systém byl viditelně „sežehnut“ nedalekým výbuchem, ale jinak se zdá v pořádku. Například plný palebný průměr střel zůstal nedotčen.
V každém případě podle The Times byl Pancir-S1 (tedy téměř jistě Pancir-S1E) naložen počátkem června na libyjském mezinárodním letišti Zuára (západně od Tripolisu) do dopravního letadla C-17 Globemaster III a přepraven do Německa.
Skvělou práci provedl twitterový uživatel Evergreen Intel, který pomocí veřejně přístupných záznamů leteckého sledovacího systému ADS-B (Automatic Dependent Surveillance – Broadcast) vystopoval pohyb letadla C-17 (registrační značka 10-0215), které pravděpodobně transportovalo Pancir-S1E z Libye do Německa a poté do USA.
Zmíněné C-17 odstartovalo z domovské základny v Charlestonu 23. května, tedy tři dny poté, co se ukořistěný Pancir-S1E objevil v ulicích Tripolisu. C-17 zamířil na německou základnu Ramstein.
C-17 poté provedl z Německa dva lety do Libye – první proběhl 3. června, C-17 zůstal na letišti Zuára přes noc a poté se 4. června vrátil na německou základnu Ramstein. Druhý let byl proveden 5. června, ale C-17 na cestě zpět nejdříve zamířil do turecké Anakary a až poté na základnu Ramstein. Zpět do Charlestonu odletěl 7. června.
What I discovered after the post back in June was that I had posted the data on the 2nd of 2 trips made by C-17A 10-0215 #AE4D68. It's first flight to Libya was actually on the 3rd of June and stayed overnight, returning to Ramstein on the 4th of June.
— Evergreen Intel (@vcdgf555) January 27, 2021
5/ pic.twitter.com/hhO9zkN7PB
As such, C-17A 10-0215 returned to JB Charleston, SC June 7th, the day after flying to Ramstein. Once the Pantsir was delivered, the article doesn't mention where it went after.
— Evergreen Intel (@vcdgf555) January 27, 2021
In ending, I want to thank @Simon85205764 for bringing the @thetimes article to my attention.
7/end pic.twitter.com/n2VFXGaijx
Válečná trofej byla podle amerických médií z Německa pravděpodobně přepravena na americkou leteckou základnu Wright Patterson v Ohio, kde sídlí Národní zpravodajské centrum pro vesmír a letectví NASIC (National Air and Space Intelligence Center). Centrum se zabývá studiem ukořistěných zahraničních zbraňových systémů.
O zajetí svého kompletu se pochopitelně zajímají Rusové. Ruská „damage control“ je následující – trofej má podle Rusů malou hodnotu, protože Američané si údajně mohli již ruské systémy Pancir-S1E prohlédnout v Emirátech a nemají již zmíněné kódy IFF. Exportní verze má mít také degradované schopnosti oproti v ruské armádě zavedeným systémům.
V každém případě americké zpravodajské služby mají nyní plný přístup k technologiím Pancire a mohou ho „na šroubky“ rozebrat. Tím se dají například zjistit ruské výrobní schopnosti v elektronice či případně zjistit, které součástí kompletu jsou ruské nebo cizí. A zjistit výrobce. Cenná bude jistě i arabská provozní příručka.
„Američany může zajímat úroveň technologie, výroba komponentů a dílů. Američtí specialisté nemohou takové věci studovat na výstavě nebo dokonce základně spřátelených SAE, protože nemohou rozebrat nerozebíratelné bloky. Po získání skutečného vzorku můžete vše úplně rozebrat,“ uvedl Dmitrij Kornev, šéfredaktor webu MilitaryRussia.ru.
And another, just for reference pic.twitter.com/XE10MgdVRp
— Oded Berkowitz (@Oded121351) May 18, 2020
Zajatý Pancir-S1E a provozní příručka
Minimálně lze na základě ukořistěného kompletu a střel země-vzduch vytvořit velmi věrné virtuální dvojče a využít ho ve výcviku. Zajímavý bude i rozbor tuhého raketového paliva střel a raketových motorů. Američané tak mohou získat plný letový profil střel.
Americký portál Overt Defense si všímá zajímavého načasování článku v The Times. Článek vyšel ve stejný den, kdy administrativa Joe Bidena oznámila přezkoumání prodeje F-35A do SAE, který několik dní před svým odstoupením schválila administrativa Donalda Trumpa. Ostatně je otázkou, jak (proč) se The Times k podobným informacím dostal až nyní, když komplex Pancir-S1 byl přesunut do Německa již v červnu minulého roku.
Emirátská podpora LNA má být údajně dostatečným důvodem k nedodání F-35A. Americká zpravodajská služba DIA (Defense Intelligence Agency) ve své zprávě dokonce uvádí, že SAE „by mohla“ (The DIA assessed that the United Arab Emirates may provide some financing for the group’s operations; v ČR známe – zatím to neudělal, ale „může“, a to stačí) financovat operace Wagnerovců v Libyi. Je tedy otázkou, zda zveřejnění informace mělo poškodit Rusy nebo SAE.
V každém případě to není poprvé, kdy Američané získali moderní ruské zbraně. Američané v 90. letech přímo nakoupili běloruské komplexy PVO S-300 a 21 moldavských stíhaček MiG-29, přičemž šest bylo v letuschopném stavu.
Zdroj: OD, TopWar, Defense Romania, The Times
Související články
Válka dronů: Pancir-S1 na ruské základně Hmejmin v Sýrii
Pár dní po minometném útoku na základnu Hmejmin došlo ke koordinovanému útoku pomocí dronů, které ...
- 14.01.2018
- 41 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelský dron zničil systém protivzdušné obrany Pancir-S1
Izrael ve čtvrtek provedl odvetný letecký úder na íránské cíle v Sýrii a podle tiskové zprávy ...
- 15.05.2018
- 78 komentářů
- Jan Grohmann
Problematický Pancir-S1: Ruské ministerstvo obrany hledá náhradu
Podle webu Defence Blog, který se odvolává na nejmenovaný (!) zdroj z ruského ministerstva obrany, ...
- 20.05.2019
- 129 komentářů
- Jan Grohmann
Turecký dron Bayraktar TB2: Zabiják ruských systémů Pancir
Taktické a operační víceúčelové drony Bayraktar TB2 turecké společností Baykar Makina již překonaly ...
- 15.06.2020
- 132 komentářů
- Jan Grohmann
Jen aby při analýze těch technologii nedošlo k mýlce, až je začnou hodnotit podle součástek podvozku:-)
Jen aby při analýze těch technologii nedošlo k mýlce, až je začnou hodnotit podle součástek podvozku:-)
To by mohlo být hodně flustrující, protože Kamaz...
https://youtu.be/xrYRjV1ijvA...To by mohlo být hodně flustrující, protože Kamaz...
https://youtu.be/xrYRjV1ijvA...Tak s tímto soutěžním speciálem má platforma Kamazu pro Pancir 1 společnou jen mřížku chladiče a nápis KAMAZ na kapotě.Frustrující by to mohlo být maximálně pro nějaké křováky v ...Zobrazit celý příspěvek
Tak s tímto soutěžním speciálem má platforma Kamazu pro Pancir 1 společnou jen mřížku chladiče a nápis KAMAZ na kapotě.Frustrující by to mohlo být maximálně pro nějaké křováky v Africe kteří nikdy v životě neviděli kamion.Skrýt celý příspěvek
Někdo tu píše, že pancíř skončil - neskončil, prochází kontinuálním vývojem. Minimálně tohle jsou "předsyrské" verze, dobrý proti "konvenčním" hrozbám (letadla, vrtulníky, křídlaté ...Zobrazit celý příspěvek
Někdo tu píše, že pancíř skončil - neskončil, prochází kontinuálním vývojem. Minimálně tohle jsou "předsyrské" verze, dobrý proti "konvenčním" hrozbám (letadla, vrtulníky, křídlaté střely), jenže jak pak kampaň právě SAR (a posléze i v Karabachu) ukázala, největší zhoubou, pokud máte dost času, jsou pro tyhle věci ne už tak pilotované prostředky vzdušného napadení, jako různé drony.
Na základě těchto zkušeností byla poměrně narychlo uváděna nová verze s novými radary a delším dosahem střel (SM). Ta má nový oba radary (přehledovej má nově tvar osmiúhelníku, na S1 byl obdélník, zaměřovací pak parabola se "stanem", předtím tam bylo cosi pod válcovým dielektrickým krytem), další změny čert ví, ale tvrdí, že právě vylepšovali parametry proti dronům - všichni víme, jakou genocidu napáchaly malý drony v řadách arménskejch os, který je svejma radarame vůbec nebyly schopný zachytit.
Co se týče osudu tohohle kousku - skorto než rozebrání "do šroubku" bych to viděl na komplexní testy vyzařovacích charakteristik radarů, schopnost odolávat rušení, letový profily střel a další věci. Pak buďto skončí ve skladu, nebo jí dostanou OpFor, aby mohly radarama strašit piloty :DSkrýt celý příspěvekCharlie Oba radary prošli vývojem až po AESA napájení v případě přehledového a PESA v případě střeleckého. Ten vícekanálový PESA radar má už i vozidlo, které bylo odvezeno do USA. ...Zobrazit celý příspěvek
Charlie
Oba radary prošli vývojem až po AESA napájení v případě přehledového a PESA v případě střeleckého. Ten vícekanálový PESA radar má už i vozidlo, které bylo odvezeno do USA. Otázkou je, jak moc se další generace tohoto radaru liší od původního. Možná se někdy amíci podělí o tom co zjistili.Skrýt celý příspěvek
Skôr ako niekto napíše krčmové komentáre na adresu MIG-25 mal by si na webe nájsť niečo ohľadom nasadenia MIG-25 napr. počas Jom-kipurskej vojny v 1973, keď egyptské MIG-25R ...Zobrazit celý příspěvek
Skôr ako niekto napíše krčmové komentáre na adresu MIG-25
mal by si na webe nájsť niečo ohľadom nasadenia MIG-25 napr.
počas Jom-kipurskej vojny v 1973, keď egyptské MIG-25R /pries-
kumná verzia/ lietali nad Sinajom ako sa im zachcelo a Izrael
nemal čím a ako ich zachytiť, alebo zostreliť tieto "archaické"
lietadlá, ktoré pilót "ovládal" za pomoci kladiva.Skrýt celý příspěvekZdá sa, že som trafil klinec (súdruha) po hlavičke. :) Izrael bol v tom čase v dosť zlej pozícii. Napriek tomu na Golanských výšinách Izraelci rozprášili s tankami Centurion I, v ...Zobrazit celý příspěvek
Zdá sa, že som trafil klinec (súdruha) po hlavičke. :) Izrael bol v tom čase v dosť zlej pozícii. Napriek tomu na Golanských výšinách Izraelci rozprášili s tankami Centurion I, v Izraelskej úprave (Sho't) výkladnú skriňu Sovietskeho zväzu tanky T-54 a T-62. A to dokonca proti 5-6 násobnej prevahe Sýrčanov. Až tak bola tá Sovietska technika (aj výcvik) skvelá.
A tie moje "krčmové reči" boli pokusom o vtip. Našťastie už žijeme v dobe, že si ho môžem dovoliť. Ak by sme žili v "tvojej" dobe, tak by si pre mňa mohol prísť s putami. Česť!Skrýt celý příspěvekAle jo, jako průzkumná byl Mig-29 asi rozumně použitelnej. Teda pokud jsi potřeboval prozkoumávat vedlejší vesnici, dolet měl mizernej. To ale nic nemění na tom, že byl postavenej ...Zobrazit celý příspěvek
Ale jo, jako průzkumná byl Mig-29 asi rozumně použitelnej. Teda pokud jsi potřeboval prozkoumávat vedlejší vesnici, dolet měl mizernej. To ale nic nemění na tom, že byl postavenej na zastaralých technologiích, což mělo za následek podstatné zhoršení jeho vlastností a to, že v podstatě ještě než byl reálně zavedenej do armády, tak už SSSR pracovalo na jeho nahrazení, protože nesplňoval to, co se od něj čekalo.
Teprve když se Rusové naučili pořádně obrábět titan a vyrobily to, co měl bejt Mig-25 původně (Mig-31), tak z toho vzniklo dobý letadlo.Skrýt celý příspěvekU migu 29 se díky konstrukci sání motorů pro provoz z horších VPD dobrovolně připravili o možnost nesení paliva v trupu. Mig 29 A měl zoufalý dolet i oproti starším Mig 23. Ale ...Zobrazit celý příspěvek
U migu 29 se díky konstrukci sání motorů pro provoz z horších VPD dobrovolně připravili o možnost nesení paliva v trupu. Mig 29 A měl zoufalý dolet i oproti starším Mig 23. Ale nechystali se s tím vést válečné tažení přes půl kontinentu. Původní varianty nepočítaly ani s tankováním za letu.
... pro zajímavost, pro akce s delším doletem měli například v polské Legnici jednotky SU 24 a jako doprovod SU 27.Skrýt celý příspěvekJsem se přepsal, mluvil jsem o Mig-25. Ale Mig-29 také měla problém s doletem, to souhlasím, tam byly na vině také žíznivé motory, vůbec motory byla bolest prvních verzí Mig-29.
Jsem se přepsal, mluvil jsem o Mig-25. Ale Mig-29 také měla problém s doletem, to souhlasím, tam byly na vině také žíznivé motory, vůbec motory byla bolest prvních verzí Mig-29.
... egyptské určite neboli .... "V roku 1971 boli poslané štyri MiGy-25R do Egypta pod krycím označením X-500. Približne 20 krát preleteli nad Izraelom bez toho, aby boli ...Zobrazit celý příspěvek
... egyptské určite neboli ....
"V roku 1971 boli poslané štyri MiGy-25R do Egypta pod krycím označením X-500. Približne 20 krát preleteli nad Izraelom bez toho, aby boli napadnuté, aj keď Izrael vedel, kedy budú lietať. V roku 1972 sa štyri MiGy-25R vrátili naspäť do Sovietskeho zväzu, ale v októbri sa vrátili späť do Egypta, kde zostali do roku 1974."
Nikdy teda nepatrili egyptským vzdušným silám....Skrýt celý příspěvekJán Paliga Dobrý postreh. Ja som si ani neuvedomil, že súdruh napísal, že egyptské MiG-25. Samozrejme neboli egyptské, ale sovietske, rovnako ako piloti. Nemali ani bojové úlohy. ...Zobrazit celý příspěvek
Ján Paliga
Dobrý postreh. Ja som si ani neuvedomil, že súdruh napísal, že egyptské MiG-25. Samozrejme neboli egyptské, ale sovietske, rovnako ako piloti. Nemali ani bojové úlohy. Ich hlavnou úlohou bolo ukázať sa západu a predviesť svoju rýchlosť. Lietali nad Sinajom vo výške 17-23 km bez výzbroje rýchlosťou 2,5 mach. Raz dokonca rýchlosťou 3,2 mach, pričom si stroj zničil oba motory, ktoré museli byť vymenené. Takže aký úspech v Jomkipurskej vojne mal Kostrín na myslí vlastne netuším. Asi to, že tam vôbec boli a nespadli...Skrýt celý příspěvek
Aby to nakoniec nedopadlo ako keď pred 40 rokmi pristál v Japonsku mýtmi opradený, obávaný MiG-25. Odborníci neboli v šoku z toho čo v ňom našli, ale z toho čo v ňom ...Zobrazit celý příspěvek
Aby to nakoniec nedopadlo ako keď pred 40 rokmi pristál v Japonsku mýtmi opradený, obávaný MiG-25. Odborníci neboli v šoku z toho čo v ňom našli, ale z toho čo v ňom nenašli.
Čierno-biely televízor s pár elektronkami navyše, ktorý dokáže obsluhovať len Rus za pomoci kladiva.Skrýt celý příspěvekTak jako on Mig-25 byl perfektní kus konstrukterské práce. To jak v Mikojanu si dovedli poradit s technologickými omezeními, to byla opravdu dobrý výkon.
Tak jako on Mig-25 byl perfektní kus konstrukterské práce. To jak v Mikojanu si dovedli poradit s technologickými omezeními, to byla opravdu dobrý výkon.
To nespochybňujem, hoci okrem svojej rýchlosti nemal veľa predností. Myslel som to skôr tak, že sa očakávalo odhalenie nových technológií, ale žiadne tam neboli. Na MiG-25 zaujali ...Zobrazit celý příspěvek
To nespochybňujem, hoci okrem svojej rýchlosti nemal veľa predností. Myslel som to skôr tak, že sa očakávalo odhalenie nových technológií, ale žiadne tam neboli. Na MiG-25 zaujali len dve veci a to, že sa pri rozumnom využití prekonanej technológie stále sa dosiahnuť zaujímavý výsledok a druhá vec, že sa v NATO nechali Sovietmi napáliť a kvôli MiG-25 nespávali celkom zbytočne.Skrýt celý příspěvek
Jo mně při čtení tohoto článku napadlo úplně to stejné. Hned jsem si pustil ten dokument "Hon na Lišku"
Jo mně při čtení tohoto článku napadlo úplně to stejné. Hned jsem si pustil ten dokument "Hon na Lišku"
Nebol to tiež MiG-25, ktorý pri cvičnom lete nad NDR začal strácať výšku, pilot sa katapultoval a stroj nakoniec preletel ponad celé západné Nemecko a spadol až keď mu došlo palivo ...Zobrazit celý příspěvek
Nebol to tiež MiG-25, ktorý pri cvičnom lete nad NDR začal strácať výšku, pilot sa katapultoval a stroj nakoniec preletel ponad celé západné Nemecko a spadol až keď mu došlo palivo nad Holandskom? Zničil rodinný dom a boli myslím aj obete. Google mi o tom nechce nič nájsť, tak si nie som istý, či to bol MiG-25, alebo niečo iné. Nemci k nemu vzlietli a boli v šoku, keď uvideli otvorenú stíhačku bez pilota ako si letí nad krajinou...Skrýt celý příspěvek
logik
nejen technologie, také čas.logik
nejen technologie, také čas.Jako že těch patnáct let, co trvalo od nastartování projektu, respektive deset od vzletu prvního prototypu do reálného zavedení do armády (to bylo až 74, do té doby se defakto ...Zobrazit celý příspěvek
Jako že těch patnáct let, co trvalo od nastartování projektu, respektive deset od vzletu prvního prototypu do reálného zavedení do armády (to bylo až 74, do té doby se defakto vyráběly prototypy, byť papírově v armádě byl), je jako málo času na vývoj???Skrýt celý příspěvek
Vycházím z wikipedie, vzlet prototypu 1964 a do služby 1970. https://en.wikipedia.org/wiki/... Do služby až v roce 1974? Už to nekuřte. V roce 1971 byli ...Zobrazit celý příspěvek
Vycházím z wikipedie, vzlet prototypu 1964 a do služby 1970.
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Do služby až v roce 1974? Už to nekuřte.
V roce 1971 byli prokazatelně minimálně 4 kusy používány průzkumné verze v Egyptě.Skrýt celý příspěvek"Vycházím z wikipedie" Právě. Prosím nepoučuj druhého, když o letadlu víš z wiki. Sorry. "V roce 1971 byli prokazatelně minimálně 4 kusy" Jo, to přesně odpovídá. Papírové zavedení ...Zobrazit celý příspěvek
"Vycházím z wikipedie"
Právě. Prosím nepoučuj druhého, když o letadlu víš z wiki. Sorry.
"V roce 1971 byli prokazatelně minimálně 4 kusy"
Jo, to přesně odpovídá. Papírové zavedení bylo v roce 70, protože občas pustili nějaký prototyp k vojenskejm jednotkám. V nějakejch větších počtech, kdy se dá mluvit opravdu o sériové výrobě a zavedení do armády byl až rok 74.
Koneckonců, úplně stejná situace je teď se Su-57. Papírově se sériově vyrábí a byl dokonce bojově nasazenej, v reálu mu kompletně předělávaj mechanizaci, má dostat jiný motory, a skutečné dokončení typu a jeho sériová výroba je zatím ve hvězdách.
Jinak, i kdyby to bylo v roce 70, tak to na věci nic nemění, high-level bombing byl opuštěn deset let před tím (např. projekt Valkýrie jako bombardéru byl zrušen 61, B-52 byly adaptovány na low-level bombing od 60 a v 64 byly úpravy dokončené atd.). Takže i kdyby byla 25ka dokončena v roce 70, jako že reálně prostě nebyla, tak je deset let pozadu.
"Už to nekuřte."
Klasika, pravidelně se nejvíc do druhých naváží ten, kdo o věci nic neví. Sorry.Skrýt celý příspěveklogik Možná by jste měl napsat na wikipedii, že tomu nerozumí. Budu jedině rád, když nám tu dáte odkaz na nějaký jiný zdroj, který se v datu, které wikipedie uvádí, liší a podpoří ...Zobrazit celý příspěvek
logik
Možná by jste měl napsat na wikipedii, že tomu nerozumí. Budu jedině rád, když nám tu dáte odkaz na nějaký jiný zdroj, který se v datu, které wikipedie uvádí, liší a podpoří váš názor na věc. Do té doby to beru za vaše osobní představy.
Přijde mi divné, že by letadlo, které vyvinuli jako stíhač, dokázali dříve nasadit mimo vlastní území než vámi uvedené datum v další vyvinuté průzkumné verzi.
Pochopil bych možné niance v tom, že v roce 1970 je přijaly do služby, ale plnou bojovou připravenost jednotky na novém typu získaly později.
S propagačním letem Su 57 to raději nesrovnávejte, v době, kdy ty prototypy byly v Sýrii, nebylo nikde uvedeno, že je mají zařazené v armádě.Skrýt celý příspěvek"Přijde mi divné, že by letadlo, které vyvinuli jako stíhač, dokázali dříve nasadit mimo vlastní území než vámi uvedené datum v další vyvinuté průzkumné verzi." Zjistit si prosím o ...Zobrazit celý příspěvek
"Přijde mi divné, že by letadlo, které vyvinuli jako stíhač, dokázali dříve nasadit mimo vlastní území než vámi uvedené datum v další vyvinuté průzkumné verzi."
Zjistit si prosím o tom něco pořádně. Mig-25R není žádná další vyvinutá verze, Mig-25 byl od začátku vyvíjen i jako průzkumná verze, a prototyp Mig-25R byl ve vzduchu o půl roku dříve, než prototyp interceptoru.
"nebylo nikde uvedeno, že je mají zařazené v armádě."
A???? To jako věta na papíře něco mění na faktickém stavu věcí? Rusové pravidelně jak nasazují prototypy v ostrém provozu, tak i zařazují papírově do výzbroje zbraně s nedokončeným vývojem. (A nejen Rusové, abys za tím zas něco nehledal)
Jinak ad zavedení Mig-25:
Oficiálně nebyl zaveden v roce 70, v tomto roce podepsali smlouvu o dodávkách, v tento rok se vyráběli stroje podstatně odlišné od další produkce. Oficiálně do výzbroje byl zaveden v roce 72 (viz ruslet), kdy +- získal finální podobu. Jenže motory stály za houby, takže reálně ho začali nasazovat až o rok později, kdy se zároveň konečně jakžtakž vyřešili největší problémy.
https://www.militaryfactory.co...
Ovšem řešení problémů zapříčinil pokles počtu vyrobených kusů v roce 73 oproti předchozímu roku (opět viz např. ruslet). Plná výroba a zařazení do služby tak naběhla až v roce 74. (zdroj, kde jsem toto četl teď z hlavy nedám - ale koneckonců, i kdyby to byl rok 73 a ne 74, mění to něco?)Skrýt celý příspěvek
Kfir Podstatné pro ně bylo, že Mig fungoval a některé technologie se promítly do ostatních typů. V době návrhu Migu 25 nebylo na světě moc polovodičů s patřičnou tepelnou ...Zobrazit celý příspěvek
Kfir
Podstatné pro ně bylo, že Mig fungoval a některé technologie se promítly do ostatních typů. V době návrhu Migu 25 nebylo na světě moc polovodičů s patřičnou tepelnou odolností, a už vůbec ne ve východním bloku.
Vývojově podobně starý PVO systém S 200 Vega sejmul v roce 2018 F 16 Sufa.Skrýt celý příspěvekZaprve vůbec nejde o polovodiče. To letadlo je mizerný v mnoha ohledech. Především takto vysokorychlostní drak prostě chce titan, kterej Rusové neuměli obrábět. Proto je Mig-25 ...Zobrazit celý příspěvek
Zaprve vůbec nejde o polovodiče. To letadlo je mizerný v mnoha ohledech. Především takto vysokorychlostní drak prostě chce titan, kterej Rusové neuměli obrábět. Proto je Mig-25 těžkej a tedy má mizernej dolet, a má malou strukturální pevnost, která omezuje jeho rychlost u země i jeho (už tak malou, což je dáno zaměřením letadla) obratnost.
Zadruhý, ani jeho avionika prostě nestojí za moc. V době jeho reálného zavedení do armády už měly Phantomy skoro deset let opravdu funkční LDSD radar.Skrýt celý příspěveklogik Dívám se na tu technologii z úhlu pohledu době vzniku. Tehdy pro svoje účely vyhovoval. Nebyl projektován pro činnost v manévrovém boji v malých výškách. V té době tyto ...Zobrazit celý příspěvek
logik
Dívám se na tu technologii z úhlu pohledu době vzniku. Tehdy pro svoje účely vyhovoval.
Nebyl projektován pro činnost v manévrovém boji v malých výškách. V té době tyto úkoly plnily Migy 21, 23 a Su 15.
Špatně si vykládáte určení toho letounu, byl určený pro boj s cíly ve velkých výškách, tak že nepotřeboval obvody pro sledování cílů na pozadí Země. Tyto obvody sice byly doplněny už v průběhu 70. let a to využitím stejné technologie z radarů pro Migy 23, které koherentní kanály pro SPC měly.
Původní radar na Migu 25 byl ze staršího letounu Tu 128.
F 4 Phantom měli ve Vietnamu také problémy s používáním střel AIM 7 proti cílům na pozadí Země ;-)Skrýt celý příspěvek"Tehdy pro svoje účely vyhovoval." To právě není pravda. TEHDY - tedy v době, kdy šel do výzbroje, tak už dávno high-level M3 bombing bylo opuštěno. Proto se rychle 25ce měnil ...Zobrazit celý příspěvek
"Tehdy pro svoje účely vyhovoval."
To právě není pravda. TEHDY - tedy v době, kdy šel do výzbroje, tak už dávno high-level M3 bombing bylo opuštěno. Proto se rychle 25ce měnil radar (i když za to moh i Bělenko) a proto se velmi rychle nahradil Migem-31, který zvládal to, co se po tom letadlu reálně chtělo.
Mig-25 bylo letadlo s požadavkama 60tejch let, které ovšem bylo dokončeno až v sedmdesátejch letech, kdy už se po interceptoru chtělo něco jinýho.
"F 4 Phantom měli ve Vietnamu také problémy s "
Jak která verze Jčko to co vím zvládalo dobře, a to je skoro deset let starší, než 25ka.Skrýt celý příspěvek
Kfir Berte to tak, že zase bude pokračovat hra na kočku s myší jak je dobře popsáno v této ...Zobrazit celý příspěvek
Kfir
Berte to tak, že zase bude pokračovat hra na kočku s myší jak je dobře popsáno v této knize:
https://www.amazon.com/F-105-W... Skrýt celý příspěvek
No USA v tuhle chvíli nejde ani tak o zjištění samotných výkonů stroje, i když je také budou zajímat, ale o technologii jako takovou, jak bylo popsané v samotném článku. Díky ...Zobrazit celý příspěvek
No USA v tuhle chvíli nejde ani tak o zjištění samotných výkonů stroje, i když je také budou zajímat, ale o technologii jako takovou, jak bylo popsané v samotném článku.
Díky tomu, že nyní můžou Pantsir rozebrat do šroubku můžou zjistit jaké technologické postupy Rusové při výrobě používají, jak jsou na tom s vývojem elektroniky, a které technologie musí dovážet. A na základě toho pak upraví svou techniku a postupy.
Ono totiž mezi Ruskými Pantsiri a Pansiri, které dodali do jiných zemí, můžou být výkonnostní rozdíly, ale všechny stroje budou založené na stejné nebo minimálně podobné technologii a technologických postupech použitých při vývoji a výrobě.Skrýt celý příspěvekPre američanov je to bežná prax kradnuť techniku východu. Už len preto že ich jednotky cvičia real life scenarios s technikou nepriateľa. Fakt je že Pantsir prešiel množstvom ...Zobrazit celý příspěvek
Pre američanov je to bežná prax kradnuť techniku východu. Už len preto že ich jednotky cvičia real life scenarios s technikou nepriateľa. Fakt je že Pantsir prešiel množstvom upgradov až po poslednú verziu Pantsir SM ktorá má technické parametre už niekde úplne inde od pôvodnej verzie S1. Pochybujem že Amici získali poslednú verziu.
Neoverená ale zdá sa pravdivá info je že Pantsir S1 čiže tie staršie verzie sú pramálo účinné proti moderným hrozbám ako drony ako sa ukázalo v Lýbii aj Sýrii kde sú často ničené a objavili sa aj nespokojné hlasy priamo v z Ruska, že ten systém je málo účinný.
Je veľmi pravdepodobné, že pôvodne keď ho Rusáci predávali Emirátom ako vývojový koncept projektu tak im naslubovali hory-doly čo to dokáže a ako to bude vypadať a samozrejme za nizsiu cenu ako západ. Presne ako Rusaci postupovali už toľko krát s Indiou. Urobiť peknú novú platformu a nadrbať dovnútra stare technologie z čias sovietskeho zväzu a predavať to ako wunderwafe :) To robia Rusáci od rozpadu ZSSR a stale sa najde niekto kto im na to skočí. Pre mňa nepochopiteľné je, že napríklad taký TOR čo je podobný systém a má vraj dobrú účinnosť je oveľa menej obľúbený medzi Ruskými zákazníkmi.Skrýt celý příspěvekTOR asi nie je az tak oblubeny kvoli cene ktora je oproti PANCIRu takmer dvojnasobna. Syria, ci Haftar sa musia spoliehat na to co nakupili v minulosti/resp co im posunu ich ...Zobrazit celý příspěvek
TOR asi nie je az tak oblubeny kvoli cene ktora je oproti PANCIRu takmer dvojnasobna. Syria, ci Haftar sa musia spoliehat na to co nakupili v minulosti/resp co im posunu ich sponzori a na nejake velke nakupy penazi nemaju.Skrýt celý příspěvek
Když se podíváte do historie vzniku systému Pantsir, tak zjistíte, že původní prototyp byl víceméně upravená Tunguska. A do současné podoby jej vyvinuli rusové právě za peníze SAE. ...Zobrazit celý příspěvek
Když se podíváte do historie vzniku systému Pantsir, tak zjistíte, že původní prototyp byl víceméně upravená Tunguska. A do současné podoby jej vyvinuli rusové právě za peníze SAE. Pantsiry vyrobené pro SAE patří mezi první série, od kterých se další série liší, i poslední dodávky střel pro SAE byly v roce 2011. Od ruské verze se tak toto vozidlo může značně odlišovat i přes na první pohled stejné tvary antén a kontejnerů střel.
https://en.missilery.info/miss...
A například tradiční odběratel ruské výzbroje objednal systémy Spyder z Izraele, po porovnání s nabídkou Pantsirů
http://defense-studies.blogspo...
Pro amíky to nebude nic nového, systém používá způsob řízení střel známý již z konce 70. let. A vzhledem k době vývoje nemohou očekávat nějaké technické vychytávky poslední doby, což nemusí mít vliv na účinnost a odolnost systému, jak se mohli někteří aktéři přesvědčit o REB schopnostech rusů v Sýrii.
Například střelecký radar má Pantsir S1 stále s napájením PESA (nejspíše s širokopásmovou elektronkou TWT) Bude záležet na to, v jakém stavu má koupený stroj software ovládání a řízení radaru a systém řízení palby, zda nechybí nějaké citlivé díly, které se mohou uchovávat mimo vypnutý stroj.
Výrobci a ostantím uživatelům nezbýva nic jiného než dát jeden stroj doma k dispozici vlastním specialistům REB a na základě vlastních zjištění zkusit pak stroje upravit.
Pokud se tak již neděje.
Systémy zařazované do ruské armády se liší typem přehledového řídícího radaru a v posledních dvou letech dostávají i jiné střelecké radary, o střelách různých verzí se toho už napsalo také dost. Mají zpětnou vazbu z nasazení v Sýrii. Oproti starším systémům lze úpravy provést snadněji. Díky tomu, že se více věcí dá řešit na bázi software.Skrýt celý příspěvek"což nemusí mít vliv na účinnost a odolnost systému, jak se mohli někteří aktéři přesvědčit o REB schopnostech rusů v Sýrii" ...kteří aktéři byli přesvědčeni o REB schopnostech ...Zobrazit celý příspěvek
"což nemusí mít vliv na účinnost a odolnost systému, jak se mohli někteří aktéři přesvědčit o REB schopnostech rusů v Sýrii"
...kteří aktéři byli přesvědčeni o REB schopnostech Rusů v Sýrii a kdy? Nemyslíte to jak jim Turci babičkou F-16 sejmuli letadlo, ne?Skrýt celý příspěvek
Američani jej určitě chtějí jen do muzea. Mají přeci technologie o 90 let napřed v čele s bájnou neviditelnou kachnou F-35...
Američani jej určitě chtějí jen do muzea. Mají přeci technologie o 90 let napřed v čele s bájnou neviditelnou kachnou F-35...
V USA se vyvijí umela inteligence a v rusku umela blbost. rusaci jsou mnohem dal. ZH2isbest to jen potvrzuje
V USA se vyvijí umela inteligence a v rusku umela blbost. rusaci jsou mnohem dal. ZH2isbest to jen potvrzuje
To nemění nic na tom že ani jeden z těchto národů se v případném střetu nestanou vítězem. Takže Rusku může být u zadku US umělá inteligence stejně jako pro USA nějaký pancir. Samo ...Zobrazit celý příspěvek
To nemění nic na tom že ani jeden z těchto národů se v případném střetu nestanou vítězem. Takže Rusku může být u zadku US umělá inteligence stejně jako pro USA nějaký pancir. Samo Rusko uvolnilo záběry z fabriky na pvo prostředky kde jsou nafilmovány elektrotechnické laboratoře a zjevné že to na moderní podnik nemá ani náhodou. Spíš mě udivuje, že vás nenapadne jaké možnosti mají tajné služby a že tyto informace jak pacir funguje už dávno mají, a získání vozidla je jen tresinka na dortu.Skrýt celý příspěvek
Eagle,ja nic takového netvrdím.Zkuzte se zamyslet nad tím co napsal ZH2isbest? Možná Vám jen vadí, že píši o věcech, které boří Vaše vidění světa. U některých příznivcu Ruska to ...Zobrazit celý příspěvek
Eagle,ja nic takového netvrdím.Zkuzte se zamyslet nad tím co napsal ZH2isbest? Možná Vám jen vadí, že píši o věcech, které boří Vaše vidění světa.
U některých příznivcu Ruska to je typická ukázka uvěření kultu osobnosti. Kdyby byl Putin tak superschopný, tak by Rusové neutíkali za lepší životní úrovní už i do toho Česka.
Vite tajné služby mají obrovské možnosti,ale nikdy se jimi nechlubí.SSSR,po válce hlavně potřeboval průmyslovou špionáž.Viz atomová bomba a pod.Skrýt celý příspěvekVzhledem k tomu, že váš příspěvek má nulovou informační hodnotu, dal by se nazvat výblitkem, tak mě to nechává naprosto klidným. Evidentně vám vladir Vladimírovič leží v žaludku, ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu, že váš příspěvek má nulovou informační hodnotu, dal by se nazvat výblitkem, tak mě to nechává naprosto klidným. Evidentně vám vladir Vladimírovič leží v žaludku, protože já o něm nenapsal ani slovo, taktéž ani zmínka o emigraci. Co tam máte dál?Skrýt celý příspěvek
Tipl bych, že Jeruzalém žhaví linku do Washingtonu. Informace o tom, co Pantsir umí nebo neumí, je pro ně sakra důležitá.
Tipl bych, že Jeruzalém žhaví linku do Washingtonu. Informace o tom, co Pantsir umí nebo neumí, je pro ně sakra důležitá.
Proč by to dělali, když dokáží provádět v Sýrii útoky?
Proč by to dělali, když dokáží provádět v Sýrii útoky?
Protože jen hlupák odmítne nabízené informace a možnost být zase o další krok dále, než jeho protivník. V tomto případě mají naservírované na zlatém podnose vše, co potřebují k ...Zobrazit celý příspěvek
Protože jen hlupák odmítne nabízené informace a možnost být zase o další krok dále, než jeho protivník. V tomto případě mají naservírované na zlatém podnose vše, co potřebují k vývoji ještě efektivnějších protiopatření.Skrýt celý příspěvek
Pokud to není jen hora šrotu bez SW.
Pokud to není jen hora šrotu bez SW.
I HW raket ti dost napoví k jejich parametrům. Ale předpokládám, že si to Amíci pořádně prohlédli a posoudili, co se z něj dá vytěžit, než objednali stěhováky. Ona to určitě nebyla ...Zobrazit celý příspěvek
I HW raket ti dost napoví k jejich parametrům. Ale předpokládám, že si to Amíci pořádně prohlédli a posoudili, co se z něj dá vytěžit, než objednali stěhováky. Ona to určitě nebyla jednoduchá operace, takže si myslím, že si ji pořádně rozmysleli.Skrýt celý příspěvek
danny V případě Pantsiru je raketa navržená jako co nejlevnější je naváděna radiopovelově a systém jejího řízení se realizuje z vozidla. V tomto případě z rakety získají opravdu ...Zobrazit celý příspěvek
danny
V případě Pantsiru je raketa navržená jako co nejlevnější je naváděna radiopovelově a systém jejího řízení se realizuje z vozidla. V tomto případě z rakety získají opravdu jen HW vlastnosti.
Mnohem důležitější bude, aby zjistili co vše umí naváděcí radar a jak pracuje systém řízení palby.
To si prohlížet dlouho nemuseli, je klidně možné, že se jim ozvala druhá strana sama s nabídkou na "prodej." Jak tu psal balm, taková příležitost se musí využít, i kdyby šlo pouze o železo.Skrýt celý příspěvek
Protože rozhodně přesně neví, jak efektivní Pantsir přesně je a pokud získají více informací tak vytvoří více schémat útoku. Čistě teoreticky pak útoky mohou být silnější a ...Zobrazit celý příspěvek
Protože rozhodně přesně neví, jak efektivní Pantsir přesně je a pokud získají více informací tak vytvoří více schémat útoku. Čistě teoreticky pak útoky mohou být silnější a levnější.Skrýt celý příspěvek
Haftarovci stratili spolu 9 ks Pancirov. 8 ks boli stroje na podvozku MAN (čiže SAE) z toho jeden je tento dotyčný ukoristený. Okrem toho prišli o jeden stroj na podvozku ...Zobrazit celý příspěvek
Haftarovci stratili spolu 9 ks Pancirov.
8 ks boli stroje na podvozku MAN (čiže SAE) z toho jeden je tento dotyčný ukoristený.
Okrem toho prišli o jeden stroj na podvozku Kamaz.
Doslova masaker haftarovej PVO zarazili až dodávky ruských strojov MiG-29 i s pilotmi, ktoré jediné dokázali efektívny bojovať proti tureckým dronom.Skrýt celý příspěvekZaujímavý je len pôvod, ale Amíci skúšajú kadečo a hlavne Ukrajina im vďačne dodá čo ich zaujíma - napr. ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujímavý je len pôvod, ale Amíci skúšajú kadečo a hlavne Ukrajina im vďačne dodá čo ich zaujíma - napr.
https://www.defenseworld.net/n... Skrýt celý příspěvekproblém je, že Ukrajina nemá nic z novějších systémů. Většina toho vybavení už spíš dosluhuje v zemích třetího světa.
problém je, že Ukrajina nemá nic z novějších systémů. Většina toho vybavení už spíš dosluhuje v zemích třetího světa.
Ale má .... hlavne v oblasti REB dnes Ukajinci školia napr. i Izrael a USA ..... ...Zobrazit celý příspěvek
Ale má .... hlavne v oblasti REB dnes Ukajinci školia napr. i Izrael a USA .....
https://fighterjetsworld.com/a...
Dôvod je jednoduchý ... mimo toho, že už dávno sú v systémoch REB dobrý, tak ako jediný na svete bojujú s modernou armádou v rámci REB. To i americká armáda im nesiaha skúsenosťami ani po členky a i Izrael chodí k Ukrajincom na školenia ....Skrýt celý příspěvek
Gratulácia CIA k fantastickému úspechu. Pantsir ako zbraňový systém týmto skončil.
Inak,nevie niekto aký je rozdiel medzi žoldnierom a kontraktorom ?Gratulácia CIA k fantastickému úspechu. Pantsir ako zbraňový systém týmto skončil.
Inak,nevie niekto aký je rozdiel medzi žoldnierom a kontraktorom ?USA ukořistěný Pancir pravděpodobně koupili, protože GNA byl již k ničemu. Tak o fantastickém úspěchu se mluvit moc nedá. Vzhledem k tomu, že Pancir se neustále modernizuje, tak ...Zobrazit celý příspěvek
USA ukořistěný Pancir pravděpodobně koupili, protože GNA byl již k ničemu. Tak o fantastickém úspěchu se mluvit moc nedá.
Vzhledem k tomu, že Pancir se neustále modernizuje, tak říct, že skončil je velmi naivní představa. Navíc verze pro SAE se může v mnohém lišit oproti Panciru v RF či v jiných zemích.Skrýt celý příspěvekHm, asi jako kdyby Rusové získali F-22. Taky by jim bylo k ničemu, když na něm proběhlo několik upgradů? Na Pantsiru neproběhly žádné světoborné upgrady. Vyrábí se pár roků a ...Zobrazit celý příspěvek
Hm, asi jako kdyby Rusové získali F-22. Taky by jim bylo k ničemu, když na něm proběhlo několik upgradů?
Na Pantsiru neproběhly žádné světoborné upgrady. Vyrábí se pár roků a nejzajímavější, co nejmodernější verze získaly, byly vylepšené rakety s delším dosahem. Radar je stejný, jen ho má zdvojený. Možná nějaký software pro zvýšení počtu sledovaných cílů.
Tahle kořist je velice cenná, to je neoddiskutovatelný fakt.Skrýt celý příspěvekAsi vám uniká na co reaguju. Reaguju na tvrzení, že Pancir jako takový prý končí. Já neříkám, že je to bezcenná kořist/nákup, ale to, že Pancir se neustále modernizuje a existují s ...Zobrazit celý příspěvek
Asi vám uniká na co reaguju. Reaguju na tvrzení, že Pancir jako takový prý končí. Já neříkám, že je to bezcenná kořist/nákup, ale to, že Pancir se neustále modernizuje a existují s velkou pravděpodobností více verzí a Pancir od SAE se zajisté už velmi odlišuje od Pancire poslední verze.Skrýt celý příspěvek
A že neproběhly upgrady? Například dosah raket se zvýšil a radar není jen zdvojený, ale je jiný. Bližších informací moc není, kdyby ano zdroje jsou ...Zobrazit celý příspěvek
A že neproběhly upgrady? Například dosah raket se zvýšil a radar není jen zdvojený, ale je jiný. Bližších informací moc není, kdyby ano zdroje jsou vítány.
https://www.armadninoviny.cz/m... Skrýt celý příspěvekRazem: Zcela jistě se dá tvrdit, že tam není AESA radar. Tím by se Rusové chlubili. A pokud tam není AESA radar, pak těžko předpokládat, že Rusové utráceli nějaké větší peníze na ...Zobrazit celý příspěvek
Razem:
Zcela jistě se dá tvrdit, že tam není AESA radar. Tím by se Rusové chlubili.
A pokud tam není AESA radar, pak těžko předpokládat, že Rusové utráceli nějaké větší peníze na vývoj zcela nového radaru založeného na neperspektivní technologii.
Tedy v S-2 je s velkou mírou jistoty starý dobrý radar z S-1, jen zmodernizovaný. Možnosti takové modernizace jdou poměrně slušným způsobem předvídat.Skrýt celý příspěveklogik AESA radar to asi opravdu nebude, ale modernizace to bude významná, jak moc je pouze odhad, který bez odzkoušení není průkazný. Tím pádem ale nemůže nikdo tvrdit, že Pancir ...Zobrazit celý příspěvek
logik
AESA radar to asi opravdu nebude, ale modernizace to bude významná, jak moc je pouze odhad, který bez odzkoušení není průkazný.
Tím pádem ale nemůže nikdo tvrdit, že Pancir se nemodernizoval.Skrýt celý příspěveklogik Jak dokážete z vnějšího tvaru antén vyvodit, že je, nebo není napájen systémem AESA nebo PESA? Ono to pro činnost systému není až tak podstatné, jde o jednoúčelové radary. ...Zobrazit celý příspěvek
logik
Jak dokážete z vnějšího tvaru antén vyvodit, že je, nebo není napájen systémem AESA nebo PESA?
Ono to pro činnost systému není až tak podstatné, jde o jednoúčelové radary. Hlavní výhodou obou technologií je možnost elektronického skenování a sledování cílů ve více kanálech pro více střel. Touto technologií disponuje například už Mig 31z 80. let (radar SBI 16 Zaslon - kód NATO Flash dance) technologie SBI 16 se dostala i na TELAR BUK M2 a M3.
Přehledové radary v S band rusové umí na polovidičích, tak že u přehledu Pantsiru se AESA vyskytnout může v celku lehce. Má ji například radar řídící činnost celé baterie Panstsiru 1RL-123E.Skrýt celý příspěvekflanker: "Jak dokážete z vnějšího tvaru antén vyvodit," O tvaru antén jsem neříkal nic, důvod jsem udával úplně jiný. To překrucuješ, co jsem napsal záměrně, anebo jen neumíš ...Zobrazit celý příspěvek
flanker:
"Jak dokážete z vnějšího tvaru antén vyvodit,"
O tvaru antén jsem neříkal nic, důvod jsem udával úplně jiný. To překrucuješ, co jsem napsal záměrně, anebo jen neumíš číst?
"výhodou obou technologií je možnost elektronického skenování a sledování cílů ve více kanálech pro více střel."
To tak zjednodušuješ, až to není pravda. AESA má hromadu výhod i pro radar tohoto určení. Od možnosti podstatně většího množství simultáních kanálů (což PESA radar musí suplovat časovým multiplexem, což zpožďuje reakce radaru), přes větší frekvenční agilitu, což vede jak k lepší odolnosti proti rušení, tak možnostem jako LPI mód, atd.....Skrýt celý příspěvek
Rozdíl mezi žoldnéřem a kontraktorem je stejný, jako rozdíl mezi kosmonautem a astronautem...
Rozdíl mezi žoldnéřem a kontraktorem je stejný, jako rozdíl mezi kosmonautem a astronautem...
Kontraktor je žoldák který bojuje na tvé straně. Žoldák je žoldák který bojuje proti tobě :))
Kontraktor je žoldák který bojuje na tvé straně. Žoldák je žoldák který bojuje proti tobě :))
Možná je ještě jedna varianta. Normální vojenská speciální jednotka, řízená mateřskou zemí, vydávající se za skupinu žoldnéřů, aby tak mohla zasahovat v místech, situacích a nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Možná je ještě jedna varianta. Normální vojenská speciální jednotka, řízená mateřskou zemí, vydávající se za skupinu žoldnéřů, aby tak mohla zasahovat v místech, situacích a nebo zemích, kde mateřská země nechce být s děním nijak spojována, přesto ho chce aktivně ovlivňovat.
Žoldák, pilot nejmodernější stíhačky? Skrýt celý příspěvek
BTW ani iron dome neskončil :D https://www.businessinsider.co...
BTW ani iron dome neskončil :D https://www.businessinsider.co...
UnionPacific - kontraktor a žoldnier sú v podstate to isté,ale je tam asi trošku rozdiel... žoldnier je bývalý vojak a je jedno či "špecial",námorník,alebo pilot najímaný na bojovú ...Zobrazit celý příspěvek
UnionPacific - kontraktor a žoldnier sú v podstate to isté,ale je tam asi trošku rozdiel...
žoldnier je bývalý vojak a je jedno či "špecial",námorník,alebo pilot najímaný na bojovú činnosť...
kontraktor je bývalý vojak,ktorý poskytuje svoje nebojové služby za peniaze v inej krajine...napr. bývalý americký vojaci ktorí učia afgáncov v afgánistane starať sa o vozidlá hummer ...
ale sú to aj civili,napr. učitelia kontraktovaní do afgánistanu učiť afgánskych vojakov angličtinu...Skrýt celý příspěvek
Preto majú Američania zabezpečovacie jednotky ktoré (v prípade, že niekde uviazne ich technika a nie je možné ju stiahnuť späť) dané zariadenie zlikviduje aby nepadlo do rúk ...Zobrazit celý příspěvek
Preto majú Američania zabezpečovacie jednotky ktoré (v prípade, že niekde uviazne ich technika a nie je možné ju stiahnuť späť) dané zariadenie zlikviduje aby nepadlo do rúk nepriateľa alebo niekoho, kto sa to bude snažiť skopírovať. Nič však nie je 100%-né a USA tiež takto prišli o jeden UH-60 ktorý zjavne skončil v Číne.Skrýt celý příspěvek
Takové jednotky má snad každá armáda. Jenže v tomhle případě na místě neoperovala žádná pravidelná armáda, vybavení bylo pravděpodobně SAE, případně odprodáno LNA a provozováno ...Zobrazit celý příspěvek
Takové jednotky má snad každá armáda. Jenže v tomhle případě na místě neoperovala žádná pravidelná armáda, vybavení bylo pravděpodobně SAE, případně odprodáno LNA a provozováno možná ruskými žoldáky. I když ti by asi nepoužívali příručku v arabštině. Pokud to nebyli např. Iráčani najatí Wagnerem, za SAE peníze:-) Těžko říct...
Jinak čínská armáda 24 kousků UH-60 ve verzi S-70C-2s¨, tedy jako civilní a s upravenými motory kvůli operacím v Tibetu nakoupila v r. 83. Do Číny se asi nakonec dostaly i trosky toho speciálu použitého při likvidaci Bin Ládina v Pakistánu.Skrýt celý příspěvekDo Číny snad doputovala i dodávka trosek z F117 v roce 99. Slavná je taky epizoda, kdy se do Číny dostala neporušená aim9 zapichnutá v čínském migu.
Do Číny snad doputovala i dodávka trosek z F117 v roce 99. Slavná je taky epizoda, kdy se do Číny dostala neporušená aim9 zapichnutá v čínském migu.
Bol tu aj článok o tom BH ktorý ostal v Pakistane a Čína už predstavila aj ...Zobrazit celý příspěvek
Bol tu aj článok o tom BH ktorý ostal v Pakistane a Čína už predstavila aj kópiu
https://www.armadninoviny.cz/v... Skrýt celý příspěvekOpakujete častý nesmysl, protože pro prosté kopírování stačí i letka SH-70, kterou svého času nakupovali a stále provozují. Upřímně řečeno, i kdyby rozjeli velkosériovou výrobu ...Zobrazit celý příspěvek
Opakujete častý nesmysl, protože pro prosté kopírování stačí i letka SH-70, kterou svého času nakupovali a stále provozují. Upřímně řečeno, i kdyby rozjeli velkosériovou výrobu kopií, jde stále o naprostou banalitu. Minimálně ve srovnání ztráty stroje dne 2. května 2011 ... při kterém došlo k havárii stealth verze vrtulníku Black Hawk ze 160. perutě Night Stalkers.
Nemluvíme o sériovém a tedy relativně bezcenném stroji. U Night Stalkers slouží speciálně upravené verze strojů vybavené nejen nejmodernější avionikou, komunikačními a rušícími prvky, mnohem větší ztrátu představu zisk nedotčeného rotoru, který představuje zlatý grál. Vlastní jednotky při odsunu zničili veškeré elektronické vybavení, ale materiály a technologie stealth na místě zůstali zcela neporušené.
https://i.postimg.cc/xCZt1BPG/...
Proto je nějaká kopie naprostá banalita v porovnání s tím, že hlavní protivník získal možnost důkladně prozkoumat technologie stealth.Skrýt celý příspěvekMinimálně ve srovnání ztráty stroje dne 2. května 2011 ... při kterém došlo k havárii stealth verze vrtulníku Black Hawk ze 160. perutě Night Stalkers. A tvrdil som niečo iné? ...Zobrazit celý příspěvek
Minimálně ve srovnání ztráty stroje dne 2. května 2011 ... při kterém došlo k havárii stealth verze vrtulníku Black Hawk ze 160. perutě Night Stalkers.
A tvrdil som niečo iné? Ešte raz... To, že s akousi kópiou BH prišli práve teraz naznačuje, že sa im dostal so rúk práve ten vrtulník z toho Pakistanu. Teda nie bezcenná S-70 ktorá má minimálne 30 rokov.Skrýt celý příspěvekco je pravděpodobnější? reverzní inženýrství u letky dodaných S-70, ke kterým mají dlouhodobý přístup nebo vyvíjení vrtulníku z vraku poškozeného nárazem a výbušninami? Z-20 bude ...Zobrazit celý příspěvek
co je pravděpodobnější? reverzní inženýrství u letky dodaných S-70, ke kterým mají dlouhodobý přístup nebo vyvíjení vrtulníku z vraku poškozeného nárazem a výbušninami?
Z-20 bude vycházet z S-70.Skrýt celý příspěvekMiroslav: to právě nic takového nenaznačuje. Harbin poprvé vzlétl v r. 2013, a je to výsledek vývoje, který probíhal minimálně od r. 2006. O vývoji vlastního vrtulníku začali ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: to právě nic takového nenaznačuje. Harbin poprvé vzlétl v r. 2013, a je to výsledek vývoje, který probíhal minimálně od r. 2006. O vývoji vlastního vrtulníku začali Číňani intenzivně uvažovat po ochladnutí vztahů po Náměstí nebeského klidu. Na Harbinovi nevím o ničem, co by vycházelo z technologií, které se jim dostaly do rukou v r. 2011Skrýt celý příspěvek
Vlastně ano, protože do toho motáte Z-20, který s UH-60 příliš společného nemá a vlastní konstrukce je zcela odlišná. Už jen při pohledu bližší pohled na konstrukční prvky ...Zobrazit celý příspěvek
Vlastně ano, protože do toho motáte Z-20, který s UH-60 příliš společného nemá a vlastní konstrukce je zcela odlišná. Už jen při pohledu bližší pohled na konstrukční prvky dokazují, že vnitřní konstrukce se zcela odlišuje.
Za druhé, stroj ztracený při operaci Neptun Spear (2. květen 2011) měl k sériovému stroji hodně daleko. Konstrukce se musela zákonitě upravovat, včetně úprav řídící avioniky. Je to jako tvrdit, že závodní WRC speciál je plně sériový vůz, jen jsou tam nálepky sponzorů.Skrýt celý příspěvek
Ne, Cina vrtulniky S-70 legalne koupila v 80letech.
Ne, Cina vrtulniky S-70 legalne koupila v 80letech.
A to im trvalo viac ako 30 rokov skopírovať S-70? O tom dosť pochybujem lebo Z-20 (kópia BH) predstavili v roku 2019. Predpokladám, že kopírovali novú mašinu (tú čo nechali v ...Zobrazit celý příspěvek
A to im trvalo viac ako 30 rokov skopírovať S-70? O tom dosť pochybujem lebo Z-20 (kópia BH) predstavili v roku 2019. Predpokladám, že kopírovali novú mašinu (tú čo nechali v Pakistane v roku 2011), a nie starú. Či?Skrýt celý příspěvek
Miroslav: probíhala řada jednání, než se USA rozhodly, že jim další stroje neprodají. Vývoj náhrady začal až mnohem později, kdy se ještě řešila ruská alternativa. Z-20 je všechno ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: probíhala řada jednání, než se USA rozhodly, že jim další stroje neprodají. Vývoj náhrady začal až mnohem později, kdy se ještě řešila ruská alternativa. Z-20 je všechno možné, jen ne kopie BH-60. Inspiruje se designem, ale jinak je to komplet jiný stroj. Reverzní inženýrství možná použili pro některé komponenty, ale těch zásadních odlišností je tolik, že se prostě o kopii mluvit nedá.Skrýt celý příspěvek
je v povinnosti každého vojáka zničit a učinit neupotřebytelným vojenské zařízení a vybavení pokud by mělo padnout do rukou protivníka. Dokonce v Bosně když se sloužilo na ...Zobrazit celý příspěvek
je v povinnosti každého vojáka zničit a učinit neupotřebytelným vojenské zařízení a vybavení pokud by mělo padnout do rukou protivníka. Dokonce v Bosně když se sloužilo na pozorovacích postech tak při srbský ofenzívě když češi opouštěli jedno tango tak zlikvidovali vybavení a velitel rozstřílel motor a generátor elektrocentrály, aspon tak nám to bylo prezentováno při vojenský přípravě na vojenský škole, ale taky sem se dozvěděl od kluka co tam sloužil že velitel nejaky zařízení nezničil ve spěchu když opouštěli stanoviště a chtěli ho dohnat k soudu za opuštení vojenskýho materiálu v době války, prokurtátor to smetl ze stolu že jsme nebyly ve válečném stavu a mirovou misi naše zákony neznaj.Skrýt celý příspěvek
Vzpomínám, jak v roce 2008 Rusové získali 30 netknutých tanků původem z ČR a snad i nějaké ty dany. Ukrajinci normálně nechávali zase tanky, samochodky i raketomety normálně u ...Zobrazit celý příspěvek
Vzpomínám, jak v roce 2008 Rusové získali 30 netknutých tanků původem z ČR a snad i nějaké ty dany. Ukrajinci normálně nechávali zase tanky, samochodky i raketomety normálně u silnice po tom co jim došla šťáva při ústupu.Skrýt celý příspěvek
Prečo ukrajinskí vojaci ustupovali pred dovolenkármi?
Prečo ukrajinskí vojaci ustupovali pred dovolenkármi?
Protože každý turista, ač v práci relativně chytrý a šikovný, odchodem na dovolenou vypíná 80% mozku. A jak se říká, blbec je horší než třídní nepřítel... Tak prostě před tou ...Zobrazit celý příspěvek
Protože každý turista, ač v práci relativně chytrý a šikovný, odchodem na dovolenou vypíná 80% mozku. A jak se říká, blbec je horší než třídní nepřítel... Tak prostě před tou hromadou blbosti utekli... Diví se jim někdo?Skrýt celý příspěvek
no tak dovolenkář s pancéřovaným karavanem a akáčkem má svojí cenu i když se ztratil neb měl špatnou mapu a paštiky termobarické příchuti zejména pokud voucher platila RF .
no tak dovolenkář s pancéřovaným karavanem a akáčkem má svojí cenu i když se ztratil neb měl špatnou mapu a paštiky termobarické příchuti zejména pokud voucher platila RF .
Protože dovolenkáři měli palebnou a logistickou podporu své cestovní kanceláře ? Až bude mít FIRO Tour vlastní armádu, taky budete utíkat.
Protože dovolenkáři měli palebnou a logistickou podporu své cestovní kanceláře ? Až bude mít FIRO Tour vlastní armádu, taky budete utíkat.
korbendalas
Tím se řídí vojáci, ale jaké standardy mají ostatní? Mají úplně jiný naturel a myšlení. Vůbec bych se nedivil, že to dostanou i s nepoškozeným SW vybavením.korbendalas
Tím se řídí vojáci, ale jaké standardy mají ostatní? Mají úplně jiný naturel a myšlení. Vůbec bych se nedivil, že to dostanou i s nepoškozeným SW vybavením.
Načítám diskuzi...