VIDEO: Izraelský řidič přejel palestinské děti - zločin nebo sebeobrana?

Video: Izraelský řidič sráží palestinskou mládež autem / YouTube

Dnes vám představíme několik měsíců staré, ale svým způsobem zajímavé video. Na filmovém záznamu vidíme palestinskou mládež, která pobíhá před kamerou s kameny v ruce. V další scéně „děti“ běží proti autu, které řídí izraelský osadník. Řidič strhne volant a vrazí do přibíhajících dětí. Video vyvolalo v diskuzích protiizraelské vášně a vlnu "spravedlivého" hněvu vůči izraelskému řidiči. Smyslem tohoto článku není řešit komplikované Izraelsko-Palestinské vztahy, ale podívat se na celou situaci z jiného úhlu. Nejprve ale shlédněme samotný záznam…

Nyní k vysvětlení celé situace. Pokud člověk vezme do rukou zbraň, musí počítat s tím, že někdo odpovídající sílou může zasáhnout proti němu samotnému. Ve chvíli kdy se palestinská mládež rozběhla se zbraní v ruce (s kameny)  proti vozidlu, v ten samý moment se stala regulérním nepřítelem pro řidiče vozidla a pro celou osádku (včetně syna řidiče).

Pokud se někdo stane vaším nepřítelem a utočí na vás se zbraní, musíte reagovat. V přírodě ani v lidském světě není normální, aby se zvíře či člověk nebránilo tvoru, který mu chce ublížit nebo ho dokonce zabít.

Řidič v danou chvíli udělal to nejlepší, co mohl - k ochraně sebe a své rodiny. Nečekal, až na něho útočnící zaútočí a jednoduše eliminoval hrozbu. Nebylo čas přemýšlet, jestli jsou to děti nebo ne, jednalo se o klasickou situaci „on nebo oni“. Možná slovo "eliminace" zní cynicky, ale přesně vystihuje situaci. Situaci, která podle autora tohoto článku proběhla přesně tak, jak měla proběhnout.

Pokud nesouhlasíte, nebo máte na celou věc jiný pohled, neváhejte a napište svůj názor do diskuze pod článkem. Rádi si váš názor vyslechneme.

Nahlásit chybu v článku


Související články

VIDEO: Spojenečtí vojáci brání ambasádu proti útoku povstalců

Velení ISAF zveřejnilo několik video záznamů, které zobrazují útok povstalců na americkou ambasádu v ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • mjtlusty
    11:37 19.11.2015

    Když si video v kritickém okamžiku pustíte extrémně pomalu (tj. zastavíte ho každou vteřinu), uvidíte, že auto vůbec NENAJELO do žádného dítěte. Jakmile byl 1. KLUK ...Zobrazit celý příspěvek

    Když si video v kritickém okamžiku pustíte extrémně pomalu
    (tj. zastavíte ho každou vteřinu),
    uvidíte, že auto vůbec NENAJELO do žádného dítěte.
    Jakmile byl 1. KLUK dostatečně blízko auta,
    tak SE SÁM ODRAZIL A SKOČIL NA AUTO
    tak, jak se skáče přes kozu se saltem.Skrýt celý příspěvek

  • wiking
    16:40 12.03.2013

    I kámen v ruce je považována za zbraň,útočník na vás půjde s cihlou kladivem,srpem,vy se bráníte,máte revolver,pokud to jde varovný výstřel, nepomůže,útočník má smůlu...jen ...Zobrazit celý příspěvek

    I kámen v ruce je považována za zbraň,útočník na vás půjde s cihlou
    kladivem,srpem,vy se bráníte,máte revolver,pokud to jde varovný výstřel,
    nepomůže,útočník má smůlu...jen když je čas na varovný výstřel.Skrýt celý příspěvek

  • Ultra
    09:29 08.10.2012

    Souhlasím s autorem článku, že šlo o sebeobranu, (na poměry blízkého východu) rozhodně přiměřenou. Sice netuším, jestli bych to dokázal vědomě (nebo "s plánem") otočit sám, ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Souhlasím s autorem článku, že šlo o sebeobranu, (na poměry blízkého východu) rozhodně přiměřenou.

    Sice netuším, jestli bych to dokázal vědomě (nebo "s plánem") otočit sám, ale věřím, že pokud by šlo o reakci na základě okamžitého rozhodnutí, asi bych taky do tlupy útočících "nevinných malých dětí" najel.

    Islám celkem je "peace", potíž je ale v tom, že každý druhý musllm bere příliš doslova ty pasáže o džihádu, že mají (často celonárodní) sebevědomí vykleštěného kolibříka a tak reagují násilím na "provokace", které by jinde celkem zapadly a že jde zároveň o prosté soupeření "civilizací", kdy ta arabská dělala světu docela dlouho "toho černého vzadu" a chce se dostat trochu výš. Navíc stále evropě (a přeneseně americe) dost zazlívají křížové výpravy.

    Zásadní potíž je v tom, že pokud se žádné jiné náboženství neradikalizuje na takovou míru, aby islámu bylo odpovídajícím (tvrdým) soupeřem, nebo pokud většina islámské populace nepřijme nějáké duchovní ústupky (tipu nevyhlašovat svatou válku proti světu za každé upšouknutí západních šajtánů, nebo představu, že ne každý kdo nevyznává islám považuje za "příjemné", když je součástí aktuální doktrýny islámu rozšiřování víry JAKÝMKOLIV způsobem). Něják se mi prostě nechce věřit, že by Aláh považoval představu celoplanetární theokracie opírající se o brutální represivní složky, za tu pravou cestu směrem k ráji. A jestli si to muslimové myslí, pak by to v epoše neutronových zbran raději neměli říkat příliš nahlas, nebo se jednoho krásného dne vzbudí a zjistí, že jich už není tolik miliard, kolik jich bylo, když šli večer spát.Skrýt celý příspěvek

  • martin
    20:13 27.09.2012

    vsimli jste si, ze polovina toho co ti spratci porvavali bylo allahu akbar? pokud si dobre pamatuju, tak toto muslimsti bojovnici vyrvavaji v ocekavani smrti, ze pujdou do raje se ...Zobrazit celý příspěvek

    vsimli jste si, ze polovina toho co ti spratci porvavali bylo allahu akbar? pokud si dobre pamatuju, tak toto muslimsti bojovnici vyrvavaji v ocekavani smrti, ze pujdou do raje se jmenem boha na rtech, tedy raj zarucen...totez jako nasi opaleni kapsari, akorat misto nuzek maji sutry. a kameramani hrdinne postavaji v pozadi aby mohli dokumentovat bezpravi na palestincich...stejny jako si s nozem rikat o drobny.Skrýt celý příspěvek

  • Fox
    22:04 30.07.2012

    Reagoval stejně jako bychom reagovali my, kdybychom projížděli Chánovem nebo brněnským bronxem a najednou by se na nás vyřítila tlupa místních sociokulturně vyloučených obyvatel... ...Zobrazit celý příspěvek

    Reagoval stejně jako bychom reagovali my, kdybychom projížděli Chánovem nebo brněnským bronxem a najednou by se na nás vyřítila tlupa místních sociokulturně vyloučených obyvatel... Po.. strachy a dělali bysme vše, abychom se z pekla dostali co nejdřív...
    Nezaráží vás něco jiného: dorost s šutry na ulici, evidentně na něco/někoho čekající za vydatné asistence fotografů a kameramanů (asi se nejednalo o záběry do rodinného alba). Prostě čekali až někdo pojede, aby ho napadli a reportéři zaznamenali "oprávněný" boj palestinské mládeže za svobodu.
    A k samotnému videu... Reagoval stejně, jak reagují všichni napadení, vzpomeňte na případ z Nového roku 2012, kdy 2 opilý "bojovníci za rovnoprávnost" etnik (nevím, jestli se tu smí psát o Rómech, kteří spáchali trestný čin) napadli důchodce nožem a ten reagoval po předchozích zkušenostech tak, že vytáhl pistoli a bránil se. V médiích byli nejdřív za oběť ti opilí bojovníci, i když realita byla jiná a stejné to bude nejspíš zde. Či spíš horší, hoši byli zneužiti...

    Můj závěr: nějaký gauner pro svou potřebu zneužil děti a to tak, že neváhal obětovat jejich životy.Skrýt celý příspěvek

  • Michal Voska
    12:47 08.06.2012

    Co dodat, logické chování přiměřené situaci, bohužel, něco mi v tom navíc ,,smrdí" - kde nic tu nic najednou se vyrojí tucet fotografů a kameramanů ? Nicméně zareagoval bych ...Zobrazit celý příspěvek

    Co dodat, logické chování přiměřené situaci, bohužel, něco mi v tom navíc ,,smrdí" - kde nic tu nic najednou se vyrojí tucet fotografů a kameramanů ? Nicméně zareagoval bych stejně, v jejich podmínkách je jedno, jestli jde o dítě, nebo ne, každý je potencionální agresor a že o agresi šlo dokládá házení kamenů. Myslím si, že kdyby řidič zastavil, tak nepřežije ani 5 minut...Skrýt celý příspěvek

  • dennyf
    11:12 07.06.2012

    Možná by někteří raději viděli, jak onen řidič zastaví a s nataženou paží a vstřícným gestem se nechá srazit na kolena a rozbít si hlavu těmi "neškodnými a nesmrtícími" kameny. ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná by někteří raději viděli, jak onen řidič zastaví a s nataženou paží a vstřícným gestem se nechá srazit na kolena a rozbít si hlavu těmi "neškodnými a nesmrtícími" kameny. Nejspíš by poté vytáhli z auta i jeho syna, mimochodem také dítě a jeho osud by byl velm i podobný. Proč? Protože jsou izraelci a palestinci nepřátelé a k smrti se tyto etnika nenávidí. Osobně lituji obětí na obou stranách, i každá mince má dvě strany. STejně i já bych bránil vlastní dítě, byť proti jiným, ozbrojeným dětem. Je hezké tady rozhazovat tuny morálních keců, ale kdo tvrdí že by to sám neudělal by si ani děti pořizovat neměl. Některým přispěvatelům bych poradil, aby si nejlépe od přítele nechali rozbít sami hlavu kamenem a poté ho objali se slovy "mám tě rád". V případě ohrožení vlastního života, bude nastavení druhé tváře tím posledním gestem... To co se děje mezi lidmi je díky nenávistnému ksindlu na všech stranách barikády, kterého je i v našich končinách evidentně dost a rozhodně nezáleží na etniku či barvě kůže. Těm ostatním prostě nezbývá než se bránit nebo umřít. Co by jste si vybrali vy???Skrýt celý příspěvek

  • hawk
    21:15 01.06.2012

    Teroristický dorost dostal na pr del. A co má být ? Vznikla světu škoda ? Ne.

    Teroristický dorost dostal na pr del. A co má být ? Vznikla světu škoda ? Ne.

  • right
    12:09 27.05.2012

    Je to jasné řidič jel po pravé straně, když viděl na chodníku po jeho pravici puberťáka s kamenem v ruce tak to zalomil do prava, aby se vyhnul napadení. Zabočil, ale do ještě ...Zobrazit celý příspěvek

    Je to jasné řidič jel po pravé straně, když viděl na chodníku po jeho pravici puberťáka s kamenem v ruce tak to zalomil do prava, aby se vyhnul napadení. Zabočil, ale do ještě většího davu kluků, kteří si spíš chtěli hodit než, že by se snažili utéct.Skrýt celý příspěvek

  • palo
    09:58 21.05.2012

    asi iba vytrety vojak, pisatel clanku, moze 10r decko s kamenom povazovat za utocnika hodneho eliminacie smrtelnou zbranou. na druhej strane, kto chce kam pomozme mu tam. bolo to ...Zobrazit celý příspěvek

    asi iba vytrety vojak, pisatel clanku, moze 10r decko s kamenom povazovat za utocnika hodneho eliminacie smrtelnou zbranou.
    na druhej strane, kto chce kam pomozme mu tam. bolo to rozhodnutie decka sa pchat pred auto, zrazenie si zasluzil.Skrýt celý příspěvek

  • Michal
    15:40 07.04.2012

    pokud sem dobře viděl, tak to strnul a vyhnul se tak klukovi, kterej stál nejdál od kamery, akorát tím jak to strhnul najel do dalších a kdyby to udělal schválně, tak by se ...Zobrazit celý příspěvek

    pokud sem dobře viděl, tak to strnul a vyhnul se tak klukovi, kterej stál nejdál od kamery, akorát tím jak to strhnul najel do dalších a kdyby to udělal schválně, tak by se nezastavoval, ale jel by rovnou dál, podle mě to byla až rekace na to, jak se na něj vrhliSkrýt celý příspěvek

  • Martin
    09:54 07.12.2011

    Musel to být šok, ale reakce správná..jet za každou cenu, myslím, že by se jim možná ani vyhnout už nemohl.. a umíte si představit co by s ním udělali kdyby tam zastavil a ...Zobrazit celý příspěvek

    Musel to být šok, ale reakce správná..jet za každou cenu, myslím, že by se jim možná ani vyhnout už nemohl.. a umíte si představit co by s ním udělali kdyby tam zastavil a zůstal...Skrýt celý příspěvek

  • ellobo
    16:39 21.11.2011

    Zachoval se správně. Za nějaký čas bude mít stejné potíže s cikány. Si myslím.

    Zachoval se správně. Za nějaký čas bude mít stejné potíže s cikány. Si myslím.

  • jimi
    12:08 18.11.2011

    udělal jediný co se dalo,at se nedivěj...když po nich házej kameny....dobře jim tak,bejt to mý dítě dostalo by na pr**l že by se nestačilo divit.....dobře jim tak,maj štěstí že ...Zobrazit celý příspěvek

    udělal jediný co se dalo,at se nedivěj...když po nich házej kameny....dobře jim tak,bejt to mý dítě dostalo by na pr**l že by se nestačilo divit.....dobře jim tak,maj štěstí že ještě dopadli tak dobře....Skrýt celý příspěvek

  • dobre
    19:05 08.11.2011

    súhlasim dobre udelal

    súhlasim dobre udelal

  • Уруша
    13:48 05.11.2011

    Chyba, že vůbec zastavoval, pak by ani neměli šanci si hodit kamenem, zmrdi. A to se pan Bush snažil vysvětlit, že Islam is peace...

    Chyba, že vůbec zastavoval, pak by ani neměli šanci si hodit kamenem, zmrdi. A to se pan Bush snažil vysvětlit, že Islam is peace...

  • Humi
    18:22 04.11.2011

    Zachoval se spravne. Mimochodem nazory typu ze Izraelci tam nemaji co delat miluju. Vzdyt oni tam byli davno pred tim nez Islam vubec existoval.

    Zachoval se spravne. Mimochodem nazory typu ze Izraelci tam nemaji co delat miluju. Vzdyt oni tam byli davno pred tim nez Islam vubec existoval.

  • proki
    15:11 04.11.2011

    Taky bych je srazil!!! Malý rasisty...

    Taky bych je srazil!!! Malý rasisty...

  • Lukas
    16:40 27.10.2011

    ja bych udelal to same! Vzdyt kdyby zastavil tak ho ubijou k smrti!!! To pak by ale o tom nikdo nepsal, ze!!! Jelikoz kazdej vidi jen dite,a le nikdo nevidi ze ty deti jsou jak ...Zobrazit celý příspěvek

    ja bych udelal to same! Vzdyt kdyby zastavil tak ho ubijou k smrti!!! To pak by ale o tom nikdo nepsal, ze!!! Jelikoz kazdej vidi jen dite,a le nikdo nevidi ze ty deti jsou jak nase dobre zname etnikum v CR!!!Skrýt celý příspěvek

  • Nause
    18:27 16.10.2011

    Správně se zachoval

    Správně se zachoval

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2