Syrská protivzdušná obrana zničila izraelskou stíhačku F-16
- 11. 2. 2018
- 220 komentářů
- Jan Grohmann
Dne 10. února syrská protivzdušná obrana (PVO) zasáhla pomoci střely země–vzduch izraelskou stíhačku F-16. V reakci na to izraelské letectvo (IAF) podniklo letecké údery na syrskou protivzdušnou obranu (PVO) a íránské cíle v Sýrii.
Nejnovější napětí mezi Sýrii a Izraelem začalo 10. února poté, co izraelský bitevní vrtulník AH-64 Apache nad Izraelem sestřelil cizí dron. Podle izraelského letectva (IAF) šlo o dron íránské výroby, který odstartoval ze syrské letecké základny Tijas (T-4) ve střední Sýrii a nad Izrael se dostal přes Golanské výšiny. IAF typ dronu neupřesnilo, ale soudě podle záběrů trosek i videa letícího dronu šlo o íránský dron Saegheh.
Saegheh je slavný íránský dron typu samokřídlo, který vznikl na základě „ukradeného“ amerického bezpilotního letounu RQ-170 Sentinel. Připomeňme, že v prosinci 2011 se íránským silám zřejmě za použití prostředků radiolektronického a kybernetického boje podařilo zmocnit RQ-170, který operoval kolem íránsko-afghánské hranice.
Saegheh se nalézá ve výzbroji Íránských revolučních gard. Oficiální technické údaje o dronu nejsou k dispozici. Hlavním úkolem íránského dronu jsou průzkumné a zpravodajské informace. Saegheh může ale údajně používat nějaký typ přesné munice vzduch–země.
Dle brigádního generála Tomera Bara, náčelníka štábu izraelského letectva, IAF sledovalo íránský dron hned od startu, a jakmile překročil hranice, byl sestřelen. „Jedná se o vážný íránský útok na izraelské území. Írán zatahuje region do situace, o které nikdo neví, jak skončí. Jsme připraveni na různé rušivé události – kdo je zodpovědný za tento incident, je ten, kdo za to bude pykat,“ komentoval událost brigádní generál Ronen Manelis, mluvčí izraelských obranných sil (IDF).
Íránská strana izraelské informace popřela. Bahram Qasemi, mluvčí íránského ministerstva zahraničí, uvedl, že izraelské zprávy jsou „směšné“ a že Írán provádí vojenské operace pouze v Sýrii.
V každém případě Izrael v reakci, jak se píše v tiskové zprávě IDF, zničil řídicí a velitelské vozidlo dronu Saegheh, které se nacházelo na základně, odkud Saegheh vzlétl. Vozidlo ale nezničilo izraelské letadlo, nýbrž izraelský „kamikadze“ dron IAI Harop. Dron Harop má dosah až 1000 km, vydrží ve vzduchu šest hodin a bojová hlavice má hmotnost 23 kg.
Dlužno dodat, že se rozhodně nejednalo o ojedinělý útok IAF na cíle v Sýrii. Za poslední dva roky mělo IAF provést na sto leteckých úderů – v drtivé většině případů se však informace o úderech nedostaly na veřejnost. Cílem útoků jsou především vojenské pozice íránských revolučních gard v Sýrii, sklady a konvoje íránských zbraní v linii táhnoucí se přes Sýrii do jižního Libanonu a také pozice syrské PVO, která se snaží izraelským letadlům čelit.
Tentokrát se však syrské PVO podařilo pravděpodobně s komplety S-200 Vega zasáhnout izraelskou stíhačku F-16, zřejmě typ F-16I „Sufa“. Stíhací letoun F-16 byl zasažen nad izraelským územím a následně spadl nedaleko kibucu Harduf. Izraelským pilotům se podařilo katapultovat, ale jeden z nich utrpěl těžká zranění (není jasné, zda při katapultáži, nebo při zásahu syrské rakety). Oba piloty transportoval do nemocnice záchranný vrtulník IAF.
Zachycení a zničení cizího dronu nad Izraelem.
Podle izraelských zpráv syrská PVO měla proti izraelskému letounu vypálit minimálně dvacet raket země–vzduch. Jako nejpravděpodobnější se jeví sestřel raketou kompletu S-200, která je sice zastaralá, ale má mohutnou 200 kg těžkou bojovou hlavici. Vzhledem k mohutné hlavici nemusí být střela příliš přesná.
V reakci pak IAF zaútočilo na 12 cílů v Sýrii, mimo jiné na tři postavení syrské PVO a čtyři „íránské cíle“ v Sýrii. Zasažena byla mimo jiné kontrolní věž na syrské základně T-4 a stanoviště íránských raket země-vzduch Mersad (kopie amerického systému MIM-23B I-HAWK).
V případě syrské PVO IAF zaútočilo na pozice kompletů PVO S-125 Něva, S-200 Vega a Buk-M2E. Podle blogu BMPD se jedná pravděpodobně o ty systémy, o kterých je IAF přesvědčeno, že proti izraelským letounům vedly palbu.
Brigádní generál Bar médiím uvedl, že izraelský letecký úder proti syrským cílům je největší leteckou kampaní proti Sýrii od roku 1982.
Izraelský premiér Benjamin Netanjahu o incidentu také hovořil s ruským prezidentem Vladimírem Putinem. Netanjahu měl ruskému prezidentovi vyjasnit, že Izrael se bude veškerým útokům ze Sýrie bránit.
„Naše politika je jasná. Izrael se bude bránit jakékoliv agresí a pokusům o porušení své svrchovanosti,“ řekl Netanjahu. „Irák se dnes pokusil o narušení naší suverenity a pronikl ze Sýrie do izraelského vzdušného prostoru.“
Izraelská F-16 padá kolmo k zemi.
Podle tiskové agentury Interfax Netanjahu řekl Putinovi, že Izrael má „právo a povinnost bránit se proti útokům ze Sýrie“. Putin pak naléhal na Netanjahua, aby se vyhnul krokům, které by vedly k nové konfrontaci v regionu. V každém případě, jak si všímá izraelský deník Haaretz, po tomto telefonátu IAF nepodniklo řádné další útoky.
„Vyzýváme všechny strany, aby zůstaly zdrženlivé a vyhýbaly se jakýmkoli činnostem, které by mohly komplikovat situaci,“ uvedlo ruské ministerstvo zahraničí. „Je nezbytné bezpodmínečně respektovat svrchovanost a územní celistvost Sýrie a dalších zemí v regionu.“
Netanjahu po událostech v Sýrii také hovořil s ministrem zahraničí USA Rexem Tillersonem. Očekává se, že Tillerson tento víkend vyrazí na pětileté turné po Blízkém východě, kde navštíví Egypt, Turecko, Kuvajt, Jordánsko a Libanon. Spojené státy samozřejmě podpořily Izrael. „Spojené státy silně podporují suverénní právo Izraele na sebeobranu,“ uvedla Heather Nauertová, tisková mluvčí amerického ministerstva zahraničí.
Sestřel izraelské F-16 jen dokazuje nepřehlednost situace. Ostatně na severu turecká armáda provádí pozemní operaci proti kurdským bojovníkům, které podporují Spojené státy. Syrská armáda dokonce uzavřela s kurdskými bojovníky dočasné příměří, aby mohli přesunout svoji brannou hotovost do střetu s Turky.
Ruský prezident Sergej Lavrov označil tureckou ofenzivu za „šílenou“. Avšak zda to nějak ovlivní prodej ruských prostředků PVO S-400 do Turecka, není jasné.
Zdroj: Haaretz, Israel Defense; IDF,
Související články
Turecké vykoupení: Ruské S-400 za 2,5 miliardy dolarů
Ruská firma Almaz-Antěj dodá turecké armádě čtyři baterie protiletadlového a protiraketového systému ...
- 29.12.2017
- 34 komentářů
- Jan Grohmann
Válka dronů: Pancir-S1 na ruské základně Hmejmin v Sýrii
Pár dní po minometném útoku na základnu Hmejmin došlo ke koordinovanému útoku pomocí dronů, které ...
- 14.01.2018
- 41 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelské stíhačky F-16 pro chorvatské letectvo?
Ve švýcarském Davosu diskutoval chorvatský premiér Andrej Plenković s izraelským premiérem ...
- 27.01.2018
- 17 komentářů
- Jan Grohmann
Izrael zavádí do výzbroje taktické rakety země-země
Podle izraelského deníku Jedi'ot achronot izraelské obranné síly (IDF) zavedou do výzbroje taktické ...
- 05.02.2018
- 18 komentářů
- Jan Grohmann
raziel, pochyby byly vysloveny především v souvislosti s údajným sestřelem izraelské F-35 někdy tuším v listopadu, ještě před získáním IOC. Jestli si debut odbyly v březnu, 4 ...Zobrazit celý příspěvek
raziel, pochyby byly vysloveny především v souvislosti s údajným sestřelem izraelské F-35 někdy tuším v listopadu, ještě před získáním IOC. Jestli si debut odbyly v březnu, 4 měsíce poté a již s IOC, už tak překvapivé není...Skrýt celý příspěvek
Tak tam ty Lightingy asi nejspíš opravdu poslali. https://www.flightglobal.com/n... A to tady bylo řečí, že to ...Zobrazit celý příspěvek
Tak tam ty Lightingy asi nejspíš opravdu poslali.
https://www.flightglobal.com/n...
A to tady bylo řečí, že to není možné, aby Izraelci nasadili do bojových operací f-35 tak brzySkrýt celý příspěvekLogik: -tomu, že útočili bez vědomí RA (viz postovaný článek) bych fakt nevěřil. A nebo ano a šlo jen o variantu, kdy tam bylo pár Wagnerovců. Myslím si, že tato akce (ať už ...Zobrazit celý příspěvek
Logik:
-tomu, že útočili bez vědomí RA (viz postovaný článek) bych fakt nevěřil. A nebo ano a šlo jen o variantu, kdy tam bylo pár Wagnerovců.
Myslím si, že tato akce (ať už šlo o 8 mrtvých, nebo 80) velmi souvisí s chystaným legislativním procesem o získání vlivu nad soukromými armádami. Jestli měl Utkin nějaké lobby a obšláplé poslance, tak po 7. 2. je jeho vliv zcela jistě menší.Skrýt celý příspěvekMně tato část debaty přijde zbytečná. Proč? -není celkem důležité kolik žoldáků tam padlo/bylo raněno (samozřejmě pro ně a jejich rodiny to důležité je, ale jestli bych bylo 5, 8 ...Zobrazit celý příspěvek
Mně tato část debaty přijde zbytečná. Proč?
-není celkem důležité kolik žoldáků tam padlo/bylo raněno (samozřejmě pro ně a jejich rodiny to důležité je, ale jestli bych bylo 5, 8 nebo 80 je fuk)
-není ani důležité, kolik z těch Wagnerovců byli Rusové, kolik Bosňáci, Ukrajinci, Kazaši, Kavkazané ,místní...
Ani jedno se nedozvíme. Podstatné je, proč k té akci došlo. Cui bono. Věděli Rusové (myslím opravdu Rusy, RA, ne Wagnerovce), co se chystá? Na 95% předpokládám, že ano. Věděly to i USA, protože (jak už tu bylo psáno), kdyby při každém přepadu reagovali takto tvrdě a připraveně, je dávno vymalováno. Tudíž mi nepřijde pravděpodobné, že by o tom RA nevěděla. Zároveň věděla, že USA ví (byli dotázáni, zda tam mají vojáky, řekli nět).
Takže s velmi vysokou pravděpodobností došlo k "masakru" (uvozovky, protože podobné počty mrtvých při střetech tam jsou celkem běžné, ale jde jen o Araby a nad těmi nikdo nediskutuje) s vědomím a de facto požehnání RA. Proč?
-možná tam Wagnerovců moc nebylo a byla tam hlavně SAA+ tedy vzkaz Assadovi, který se začal poslední dobou chovat trochu sebevědomě (paktování se s Kurdy v Afrinu, které se zrovna teď Rusům nehodí). IMHO málo pravděpodobná varianta - zas tak moc Assad nezlobí
-možná tam Wagnerovců moc nebylo a bylo tam hodně Iránců. To by bylo decentní soupeření o vliv nad Syrií mezi Ruskem a Iránci, což nereálné není a k vyprášení kožichu Iráncům by se USA přemlouvat nenechaly. Izrael velmi potěšen.
-možná tam Wagnerovců moc nebylo a bylo tam hodně Hizballáhu. Opět boj o vliv, USA Hizballah určitě nemilují. Izrael velmi potěšen.
-nebo tam bylo hodně Wagnerovců a pak jde o X krát zmiňované krocení zdivočelého psa. K tomu by sedělo i to, že se Rusko přecijenom postaralo o přeživší raněné Wagnerovce (evakuace z bojiště a asi i ze Syrie a nemocniční péče), jak zmiňují zdroje postované např. a nejen Logikem. Prostě návrat napraveného syna a do pevné otcovské náruče (tati já už budu hodný). Navzdory voluntaristickému vedení jde převážně o celkem kvalitní a ostřílené vojáky a mít možnost nasadit použitelné vojáky, od kterých lze případně dát ruce pryč, chtějí všichni. Navíc zcela jistě tam bylo i dost SAA, takže spolu s krocením Wagnerovců mohlo jít i o decentní vzkaz Assadovi, že bez ruského deštníku a krytí je malinkatý.
A nebo je vše jinak, velmocem je to jedno a šlo o boj o ropu mezi místními warlordy, kteří si kupují ochranu velmocí tu z jedné, tu z druhé strany. nešlo by o vůbec nic výjimečného.Skrýt celý příspěvekRase: - Životy a zdravie akéhokoľvek počtu ruských čí proruských žoldnierov nemajú cenu toho pekla, čo by rozpútalo zostrelenie akéhokoľvek amerického pilotovaného stroja. - ...Zobrazit celý příspěvek
Rase:
- Životy a zdravie akéhokoľvek počtu ruských čí proruských žoldnierov nemajú cenu toho pekla, čo by rozpútalo zostrelenie akéhokoľvek amerického pilotovaného stroja.
- Životy a zdravie akéhokoľvek počtu ruských čí proruských žoldnierov nemajú cenu tých miliard, o ktoré by Rusko prišlo predaja S400 po zostrelení tureckého stroja.
- Izraelcov radšej neprovokovať ...
... a nikto iný tam letectvom nedisponuje.Skrýt celý příspěvekVzhledem k tomu, že ruských občanů mají být desítky a že u Wagnerovců bojují i Srbové, Bosňáci a všechno možné (kolik jich bylo mrtvých se nedozvíme), tak ty ztráty musí být ...Zobrazit celý příspěvek
Vzhledem k tomu, že ruských občanů mají být desítky a že u Wagnerovců bojují i Srbové, Bosňáci a všechno možné (kolik jich bylo mrtvých se nedozvíme), tak ty ztráty musí být opravdu významné. Přeci jen bojují všude možně od Ukrajiny, přes Sýrii až po Sudán (a asi i jinde) a počty nejsou neomezené. Celkově ta armáda Dmitrije Utkina je dost zajímavá. Ráno jsem o nich četl docela obsáhlý článek, akorát už nemám zdroj. Tu těžkou výzbroj v podobě tanků atd. mají od doby, kdy dřív dostali pěkně na zádel. Přemýšlím, co za PVO budou mít po této "nehodě" :DSkrýt celý příspěvek
logik – trochu mi to připomíná sestřel MH17. Hledají se všechnymožné výmluvy, proč to zaručeně nemohlo být tak, jak tvrdí "lživá mainstreamová média". Aby se nakonec ukázalo, že to ...Zobrazit celý příspěvek
logik – trochu mi to připomíná sestřel MH17. Hledají se všechnymožné výmluvy, proč to zaručeně nemohlo být tak, jak tvrdí "lživá mainstreamová média". Aby se nakonec ukázalo, že to bylo přesně tak, jak bylo od téměř počátku jasné každému, kdo se do toho nesnažil zaplést svůj světonázor...Skrýt celý příspěvek
https://www.lidovky.cz/moskva-... http://www.bbc.com/news/world-... Zobrazit celý příspěvek
https://www.lidovky.cz/moskva-...
http://www.bbc.com/news/world-... Skrýt celý příspěvekolivav: "Já tvrdil jen, že zatím potvrdili max 8" Máš slabou paměť. Ty jsi tvrdil, cituji: "Takže to možná bude spíše pár poradců, kteří byli od Wagnerovců." "No i tak to spíše ...Zobrazit celý příspěvek
olivav: "Já tvrdil jen, že zatím potvrdili max 8"
Máš slabou paměť. Ty jsi tvrdil, cituji:
"Takže to možná bude spíše pár poradců, kteří byli od Wagnerovců."
"No i tak to spíše vypadá na 4-5 alespoň zatím. "
"Zatím je to 4-8 lde zdrojů Vágnerovců, kteří byli asi jako poradci, což je jejich dosti běžná role."
atd.... Celou dobu prostě tady tvrdíš, že podle zdrojů je přinejmenším pravděpodobnější verze, že tam více mrtvých rusů nebylo. Nikoli pouze to, že potvrzených je jen osm. To jsou dvě naprosto různá tvrzení.
Přitom jsi se celou dobu opíral pouze o zdroje, vycházející z vyjádření ruského MO (které pravidelně lže) - a dále zdroje, které jsou známy jako "hlásná trouba ruské propagandy", které navíc (jak jsem doložil) vycházejí z nepravdivé verze událostí (hlavnizpravy).
Naopak zdroje, které tvrdí více rusů, mají daleko širší spektrum: jednak lidé napojeni na Vágnerovce (Strelkov, Shabayev), vojenští doktoři, ruská opozice. Tyto zdroje jsi ignoroval, aniž by ses zabýval porovnáním jejich věrohodnosti s Tebou užívanými zdroji. A to je prostě těžká metodologická chyba.
===
A kde mám tu drzost určovat které zdroje jsou dobré a které ne? Jsou dvě možnosti - buďto to určovat nejde. Pak ovšem když napíšu někam na internet, že Putin je zelená chobotnice, tak bude Putin zelená chobotnice. Mám přeci zdroj. To, co tvrdíš: že je drzost, když si někdo dovolí hodnotit zdroje je ve skutečnosti postoj: já si budu tvrdit co budu chtít a nikdo mi to nemůže vyvrátit.... Je to popření samotné diskuse.
Naopak, slušná a kulturní diskuse STOJÍ NA HODNOCENÍ ZDROJŮ. Nic jiného než zdroje nám jako výchozí fakta pro diskusi neslouží. Tedy v podstatě jediné, jak jde verifikovat či falzifikovat hypotézy o tom, jak se daná věc udála, jde tím, že budeme hodnotit zdroje, které přichází s jednotlivými verzemi událostí.
Pokud se tedy čertíš, že si někdo "dovolil označit Tvé zdroje za nevěrohodné", tak tím říkáš, že když najdeš na internetu jakoukoli blbinu, např.
https://flatearthscienceandbib...
tak nikdo nemá právo říkat: to cos našel je blbina. Země je placatá. Mám zdroj.
Ve skutečnosti totalitní je TVÉ chování. Já Ti nijak nebráním v hlásání Tvých teorií, jen suše konstatuji, že Tvé teorie jsou nepodložené, protože nepracuješ správně se zdroji. To JE demokracie: tedy diskuse, kde se hledá pravda. Naprosto nechápu, co na tom vidíš špatného a proč se bráníš tomu hodnotit věrohodnost Tvých zdrojů. Obávám se, že je to proto, že se bojíš, že by Tvé zdroje příliš neobstály....
Ty tvrdíš, že nemám právo označit Tvé zdroje za pochybné, tedy defakto že nemám právo diskutovat (max že máme každý vést monolog, ale nemáme právo pochybovat o tom, co předkládá ten druhý). Defakto chceš každého, kdo si dovolí zpochybnit Tvůj pohled na svět vyloučit ze slušné diskuse. A to má k totalitě hodně blízko....Skrýt celý příspěvekBalada o Deiz ez zor Na Syrské pustine Tam v jedné dědině Za bukem se Ivan kryje Netuši že umíráček právě bije Tam za rohem Kurd si čeká Pot po čele mu teď stéká Joe mu ...Zobrazit celý příspěvek
Balada o Deiz ez zor
Na Syrské pustine
Tam v jedné dědině
Za bukem se Ivan kryje
Netuši že umíráček právě bije
Tam za rohem Kurd si čeká
Pot po čele mu teď stéká
Joe mu říká bratře milý
Neboj se v tuto noční chvíli
Naši už k nám letí
Vymažou to Asadovo smetí
Reaper koukej svíci stříli
T-72 zasáhne uz za chvíli
Věrný Apač kolo tančí
A zlým hochům nabančí
Jaké poučení z toho máme
že se zase pohádáme
Na netu se borci perou
A pravdy se nedoberou
Pravda smutná je
Že člověk člověka vždy zabije
Ti co ví ti mlčí stále
V temném skrytém sále
My však víme více
Za náš tým tak vítězíce
Jestli Putin vydá za brigádu
Nebo snad za armádu
Umírají tam jen lidé
A co po nich doma zbyde?
Manželka či dítě snad
Za co šli tam umírat?
Tak balada konči dnes
…. A co bude zítra?Skrýt celý příspěvekNo a tento odkaz v tom Standově postu http://www.mk.ru/politics/2018... je taky zajímavý a ukazuje ...Zobrazit celý příspěvek
No a tento odkaz v tom Standově postu
http://www.mk.ru/politics/2018...
je taky zajímavý a ukazuje něco o motivaci proč kdo a za co.
Celkem tam vzpomene 7 mrtvých. Docela zajímavé počtení o CONOCO instalaci a o tom jak měnila "nájemníky" takže to tam je docela pěkný guláš. No měsíční žold pro Wágnerovce je docela zajímavý 54-72 tis v CZK to je slušná motivace tam jít chránit zájmy RF.Skrýt celý příspěvekStando, jinak v tom co jsem postoval pozdeji oo hlavnespravy.sk už se ty informace moc nelišily od toho co tu píšeš a bylo na tom blogu a zde: ...Zobrazit celý příspěvek
Stando,
jinak v tom co jsem postoval pozdeji oo hlavnespravy.sk už se ty informace moc nelišily od toho co tu píšeš a bylo na tom blogu a zde: http://www.news.com.au/world/s...
je i to video ze senátního slyšení o tom, že věděli o přesunech techniky a o tom, že se něco chystá.
Dále to nekomentuji.Skrýt celý příspěvekPoslední "vážný" řísěvek Milý Stando, totalitní je když mi Logik nazančuje, že jeho zdroje jsou lepší a že asi raději nemám čit to co čtu. Jinými slovy hájit jen ten jeden ...Zobrazit celý příspěvek
Poslední "vážný" řísěvek
Milý Stando,
totalitní je když mi Logik nazančuje, že jeho zdroje jsou lepší a že asi raději nemám čit to co čtu. Jinými slovy hájit jen ten jeden správný názor založený na "jeho" zdrojích - to je totalitní chování.
Ano, různé zdroje mají různou kvalitu. Když to přeženu ad absurdum, tak mohu jeho příměrem o černoších apod. relativizovat vše i jeho zdroje apod. Proto se na rozdíl od něj neometzuji a čtu informace z rzných ne jen "tech správných" zdrojů. A je mi šumák co si o tom myslíte.
A u tebe si cením toho, že tam dáš zajímavý text a upřímně díky za něj. S chutí jsem si jej přečetl a to myslím vážně.Skrýt celý příspěvekto StandaBlabol neřeším volby v Rusku, špatně jste mě pochopil nebo jsem se blbě písemně vyjádřil. Chtěl jsem vyjádřit, že je úplně jedno, kolik Rusů tam skutečně zahynulo, že ...Zobrazit celý příspěvek
to StandaBlabol
neřeším volby v Rusku, špatně jste mě pochopil nebo jsem se blbě písemně vyjádřil.
Chtěl jsem vyjádřit, že je úplně jedno, kolik Rusů tam skutečně zahynulo, že to nic nezmění...
A k demokratickým volbám jako oftopic, když čtu, jaké komedie se dějí v USA okolo současného prezidenta, mohu snad jen reagovat citátem ze Švejka "...pan oberst se zbláznil..."
Respekt k výsledkům voleb se úplně vytratil....Skrýt celý příspěvekto stronger, ano, máš úplnou pravdu. Tak jako u nás bylo před rokem 89 jisté předem, jak dopadnou volby, tak je to dnes jasné v Rusku. Dopředu nejsou výsledky voleb známé jen v ...Zobrazit celý příspěvek
to stronger,
ano, máš úplnou pravdu. Tak jako u nás bylo před rokem 89 jisté předem, jak dopadnou volby, tak je to dnes jasné v Rusku. Dopředu nejsou výsledky voleb známé jen v demokratických zemích. A jak to souvisí s tímhle článkem a diskuzí? Kdo tu řeší prezidentské volby v Rusku?
Jinak bych strašně rád kromě tiskovky amerického generála dal link i na podobnou tiskovku Rusů. Jenže ti se k tomu jaksi na vyjadřovat moc nechtějí.Skrýt celý příspěvekJen dvě poznámky k posledním příspěvkům 1) I kdyby tam zahynulo 6000 rusů, V.Putin se stejně stane na další období prezidentem RF, to je fakt. 2) Kdyby US Boys a celá slavná ...Zobrazit celý příspěvek
Jen dvě poznámky k posledním příspěvkům
1) I kdyby tam zahynulo 6000 rusů, V.Putin se stejně stane na další období prezidentem RF, to je fakt.
2) Kdyby US Boys a celá slavná koalice při každé čtyřhodinové akci v Sýrii a Iráku zabili 600 islamistů z IS nebo poměrnou část k délce trvání akce, Rus by do Sýrie nikdy nepřišel.
Fanděte si komu chcete, ale nikdy to podle Vás nebude :D, o tom rozhodují jiní,určitě ne amifans nebo RFfans, ti si jen poměřují pindíky v jalových diskusích.Skrýt celý příspěvekTady je odkaz na tiskovou konferenci generála, který velí americkému letectvu v oblasti. Zajímavá je pasáž, kde říká, že útok čekali, protože se ta jednotka shromažďovala už od ...Zobrazit celý příspěvek
Tady je odkaz na tiskovou konferenci generála, který velí americkému letectvu v oblasti. Zajímavá je pasáž, kde říká, že útok čekali, protože se ta jednotka shromažďovala už od předchozího týdne:
"Despite the attack being unprovoked, it was not entirely unexpected. The coalition observed a slow buildup of personnel and equipment the previous week, and we reminded Russian officials of the SDF and coalition presence via the telephone deconfliction line. This was well in advance of the enemy forces' attack."
https://www.defense.gov/News/T... Skrýt celý příspěvekOlivave, takže říct, že různé zdroje mají různou kvalitu a věrohodnost, je totalitní chování? Za Putina v Rusku přijali zákon, že ztráty ve vojenských operacích v době míru ...Zobrazit celý příspěvek
Olivave,
takže říct, že různé zdroje mají různou kvalitu a věrohodnost, je totalitní chování?
Za Putina v Rusku přijali zákon, že ztráty ve vojenských operacích v době míru jsou státním tajemstvím a za jejich zveřejnění je trest 4 roky vězení. Nijak ho nehodnotím, jen říkám, že existuje. Tak se nediv, že všechny informace o letech vojenských speciálů a vojenských nemocnicích plných raněných jsou výhradně anonymní.
Jinak zajímavá analýza k tématu je tady:
https://russianmilitaryanalysi... Skrýt celý příspěvekNo skoro bych tipoval a možná to bude příliš přitaené za vlasy, ale nahodím to tu. Probíhala akce ISIS Hunters spolu se skupinkou Wágnerovců, kteří tam likvidovali nějaké ...Zobrazit celý příspěvek
No skoro bych tipoval a možná to bude příliš přitaené za vlasy, ale nahodím to tu.
Probíhala akce ISIS Hunters spolu se skupinkou Wágnerovců, kteří tam likvidovali nějaké militanty (o tom jsou sem tam zmínky) a tuto činnost malého rozsahu vyzužil Asad k útoku na ropné pole a Rusy neinformoval. Prostě první operace byla zástěrka a věřil možná, že Rusové Američanův případě problému řeknou, že to jsou jejich a tím získá čas. Rusové tu operaci první operaci neplánovali směrem na ropné pole, tak sdělili, že tam nikoho nemají. No a Američani smázli obě skupiny. Asadovců tam zařvala kupa a ta druhá skupina se raději neprojevovala, aby nepřitáhla pozornost. To by dávalo smysl s tím prohlášním, že raději nekladli odpor. Bohužel to odskákali díky Asadově snaze nekoordinovat své kroky s Rusy a nerespektovat zónu deeskalace.
Výsledek průšvih.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...