Šternberský podnik Excalibur Army má nové vývojové centrum

Šternberský podnik Excalibur Army má nové vývojové centrum
Nové centrum vývoje Excalibur Army / Excalibur Army, firemní fotka (Zvětšit)

Společnost Excalibur Army, která patří k předním výrobcům speciální a vojenské pozemní techniky v Česku, si vybudovala nové vývojové kapacity. V jejím šternberském provozu koncem loňského roku začalo pracovat nové centrum vývoje s moderním zázemím a vybavením.

Excalibur Army se v posledních letech výrazně orientuje na vývojové a konstrukční projekty v oblasti speciální a vojenské techniky pro armádní pozemní síly, ale i záchranáře, hasiče a další bezpečnostní složky. V minulosti se podnik zaměřoval především na opravárenské služby, modernizace starší vojenské techniky a repase či výrobu náhradních dílů. Těmto oblastem se bude i nadále věnovat. Kvůli technologickému vývoji ve světě, a i díky novým obchodním příležitostem a požadavkům zákazníků však budoucnost spatřuje především v produkci nové moderní pozemní techniky, což se neobejde bez vlastních vývojových kapacit a nových projektů. Nové vývojové centrum je tak dalším krokem na strategické cestě přeměny původně opravárenské firmy v plnohodnotného výrobce špičkové techniky a zbraňových systémů na světové úrovni.

Stavba vývojového centra začala v říjnu roku 2019 na místě původní kotelny v areálu firmy, a i přes omezení vyvolaná pandemií koronaviru práce pokračovaly podle plánu. Loni v červnu byla stavba dokončena a následně se prováděly navazující terénní úpravy a vybavení interiéru budovy centra. Firma přistoupila k vybudování nového centra především z kapacitních důvodů. Oddělení vývoje původně sídlilo v prostorách jednoho z výrobních objektů, které vzhledem k omezeným rozměrům a umístění neumožňovaly rozšíření týmu vývojářů ani použití moderních technologií. Nová budova vývojového centra byla postavena tak, aby zohledňovala všechny požadavky na nově pořizované technologie i plány dalšího personálního rozvoje centra. Náklady na stavbu a technologické vybavení centra přesáhly částku tří desítek milionů korun, přičemž více než třetinu Excalibur Army pokryla díky dotacím z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost.


Budova nového vývojového centra; větší foto / Excalibur Army, firemní fotka

V současnosti pracuje v novém centru 21 vývojářů/konstruktérů, jeho maximální kapacita je 30 specialistů. Nové prostory centra poskytují nejen vyšší komfort, ale především nové hardwarové i softwarové vybavení, moderní 3D technologie (profesionální 3D tiskárny i 3D skener s fotogrammetrií a převodníkem dat do různých 3D formátů vhodný pro skenování malých i velkých objektů), serverovnu se špičkovou technologií, s dostatečným grafickým výkonem pro 3D aplikace a nadčasově dimenzovaným datovým úložištěm s maximálním zabezpečením. Dále centrum poskytuje odpovídající sociální zázemí, technické místnosti s tiskárnami, plotrem a reprografickou technikou nebo velmi moderně řešené zasedací místnosti. Především 3D technologie posouvají možnosti konstruktérů na vyšší úroveň, a to nejen v oblasti nového vývoje, ale i v oblasti modernizací, servisu a zabezpečení životního cyklu stávajících produktů společnosti.


V centru jsou instalovány moderní 3D technologie; větší foto / Excalibur Army, firemní fotka

Při realizaci interiérů dostali všichni pracovníci centra možnost podílet se na finálním řešení uspořádání kanceláří a jejich vybavení nábytkem a doplňky. Konstruktéři a vývojáři nyní oceňují především klid na práci, možnost maximálního soustředění díky eliminaci rušivých podnětů zvenčí. Část pracovníků centra zažila v předchozích zaměstnáních open office, který jednoznačně není vhodný pro vývojové a konstrukční práce. I proto všichni bez rozdílu pozitivně vnímají rozdělení prostoru na samostatné menší kanceláře, kde mají kompletní zázemí pro svou tvůrčí práci. Konstruktéři aktuálně řeší osm projektů, z nichž polovina je vývojových. Po jednom z projektů podpořily TAČR a MPO, na jeden další Excalibur Army podala žádost na MPO.

Excalibur Army je rostoucí a expandující firma, proto hledá nové specialisty právě pro současné i budoucí vývojové a výrobní projekty. Letos plánuje přijmout do svých řad dva až tři nové vývojové konstruktéry. Chce také rozšířit svůj tým o strojní konstruktéry, kteří mají zájem o automobilní a speciální vojenskou techniku a kteří mohou nabídnout odborné znalosti a schopnosti.

Nahlásit chybu v článku


Související články

EXCALIBUR ARMY dodala Indonésii moderní raketomety Vampir na podvozcích Tatra

Společnost EXCALIBUR ARMY, která je součástí holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), dodala v minulých ...

Holding CZECHOSLOVAK GROUP, EXCALIBUR ARMY a TATRA TRUCKS se představí na tradiční vojenské akci Bahna

Společnost EXCALIBUR ARMY spolu s firmou TATRA TRUCKS, obě patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP ...

TREVA-15 – nový taktický vyprošťovací a odsunový automobil od Excalibur Army

Na letošním veletrhu IDET české podniky představily několik zajímavých novinek. Jednou z nich je i ...

Společnost EXCALIBUR ARMY podepsala dohodu o výrobě raketometů na podvozcích Tatra v Indonésii

V pondělí 22. února podepsala společnost EXCALIBUR ARMY společně s indonéskou firmou PT REPUBLIK ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Rase
    09:00 28.04.2021

    V případě moderních konstrukcí se dá inspirovat v zahraničí a hlavně moderní CAD technologie usnadní spoustu práce při vývoji prototypu (v USA s tím už mají hodně velký úspěch). No ...Zobrazit celý příspěvek

    V případě moderních konstrukcí se dá inspirovat v zahraničí a hlavně moderní CAD technologie usnadní spoustu práce při vývoji prototypu (v USA s tím už mají hodně velký úspěch). No a dál je to už jenom o svaření ocelových plátů (CNC výpalky a lepení), natažení kabelů atd. Tak jak tak, pohon, elektronika a výzbroj se stejně koupí od zahraničního dodavatele.

    Tedy obdobný koncept jako když začal Zetor navrhovat vojenskou techniku "na koleně". Dneska technologie spoustu věcí usnadní. Úplně jiná věc je ale to prodat zákazníkům. To ale CSG docela umí. Z jejich nově navrhnuté techniky to není jen DITA, ale i třeba takový Patriot. Vývojové centrum se tak hodí a jednou třeba přijdou i s vlastním OT, BVP a tankem .))Skrýt celý příspěvek

  • Kichot
    11:26 27.04.2021

    Začalo testování bvp. Viz článek na idnes. Ascod 90 vypadá na fotkách zajímavě v té nové maskirovce. Tak se snad v červnu dozvíme vítěze....

    Začalo testování bvp. Viz článek na idnes. Ascod 90 vypadá na fotkách zajímavě v té nové maskirovce. Tak se snad v červnu dozvíme vítěze....

    • Kichot
      11:29 27.04.2021

      Pardon samozřejmě CV 90

      Pardon samozřejmě CV 90

  • flanker.jirka
    21:42 26.04.2021

    Každý pokus o to nebýt jen montovnou evropy se cení. Snad z toho něco k užitku vznikne. Pokud bude armáda opravdu vědět co chce. Podle této zprávy to tak moc nevypadá. ...Zobrazit celý příspěvek

    Každý pokus o to nebýt jen montovnou evropy se cení. Snad z toho něco k užitku vznikne.
    Pokud bude armáda opravdu vědět co chce. Podle této zprávy to tak moc nevypadá.
    https://cnn.iprima.cz/vojsko-m... Skrýt celý příspěvek

    • Coldvel
      00:44 27.04.2021

      Redakce CNN Prima zjistila...chtěl bych vidět zdroj, redakce ČT taky vždycky něco zjistí a člověk se nestíhá divit co za blbosti cpou lidem. Pokud to je pravda tak jsem si jistej, ...Zobrazit celý příspěvek

      Redakce CNN Prima zjistila...chtěl bych vidět zdroj, redakce ČT taky vždycky něco zjistí a člověk se nestíhá divit co za blbosti cpou lidem.
      Pokud to je pravda tak jsem si jistej, že si výrobci najednou neřekli o polovinu víc peněz, spíš armáda chce nějaké změny, počet vypouštěcích zařízení a raket...... Ikdyž Frantíci byli vždycky s****.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        15:21 27.04.2021

        Jake změny? Oba projekty jsou ve stavu, kdy vše muselo být už jasné, když byli schopni rozhodnout konkurenci vyřadit a jednat dále s "vítězem". A v obou případech právě kvůli ceně. ...Zobrazit celý příspěvek

        Jake změny? Oba projekty jsou ve stavu, kdy vše muselo být už jasné, když byli schopni rozhodnout konkurenci vyřadit a jednat dále s "vítězem". A v obou případech právě kvůli ceně. :-)Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        17:55 27.04.2021

        Coldvel Všichni jsou tp jen a pouze obchodníci a když jim MO umete cestu k monopolu, tak to prostě začnou zkoušet. Pokud je pravda, že si výrobce Spyderu nyní řekl o cenu 50% vyšší ...Zobrazit celý příspěvek

        Coldvel
        Všichni jsou tp jen a pouze obchodníci a když jim MO umete cestu k monopolu, tak to prostě začnou zkoušet. Pokud je pravda, že si výrobce Spyderu nyní řekl o cenu 50% vyšší než původní, nebo Nexter o 33% více, tak by se slušelo rozhodnutí o výběru zrušit a znovu jednat se všemi potneciálními dodavateli.Skrýt celý příspěvek

        • Coldvel
          20:47 27.04.2021

          Máme pouze článek CNN Prima, který si mohli klidně celý vymyslet... Možná jsem jen naivní student, ale to mně neříkejte, že to takhle normálně funguje....dohodnu se s dodavatetelem ...Zobrazit celý příspěvek

          Máme pouze článek CNN Prima, který si mohli klidně celý vymyslet...
          Možná jsem jen naivní student, ale to mně neříkejte, že to takhle normálně funguje....dohodnu se s dodavatetelem a ten si pak najednou řekne o 50% víc....neřeknou si pak všichni potencionální budoucí zákaznící.....těm nevěřte ani slovo a neberte od nich zboží????Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          22:05 27.04.2021

          flanker.jirka Nebo si sednou nad nabídkami a seškrtají to bez čeho se obejdou. No a pokud se nedohodnou můžou jít o dům dál. Nikdo Nexteru nebo Rafaelu nedal na ty dodávky monopol. ...Zobrazit celý příspěvek

          flanker.jirka
          Nebo si sednou nad nabídkami a seškrtají to bez čeho se obejdou. No a pokud se nedohodnou můžou jít o dům dál. Nikdo Nexteru nebo Rafaelu nedal na ty dodávky monopol. Je snad v zájmu i těch obchodníků prodat.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      06:41 27.04.2021

      Reakce Prima, reálně nic nezjistila. Jen základní informaci, že jak Francouzi tak Izrael nám něco nabídli za takovou a takovou cenu. Ovšem bez znalosti konkrétní nabídky je ...Zobrazit celý příspěvek

      Reakce Prima, reálně nic nezjistila. Jen základní informaci, že jak Francouzi tak Izrael nám něco nabídli za takovou a takovou cenu.
      Ovšem bez znalosti konkrétní nabídky je nesmyslné se cenou zaobírat. Nevíme co se za tou cenou skrývá a co vše nám dané země a výrobci skutečně nabídli.
      To ví v tuto chvíli jen MO a to rozhodne, jestli je cena za nabídnuté služby adekvátní a nebo zdalipak nabídku zredukuje a odstraní ty položky, které nechceme.
      Je to naprosto běžný mechanizmus u takových zakázek :-)Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        15:23 27.04.2021

        Konkrétní nabídky museli znát, když vyřadili ostatní dodavatele. Ale docela by to sedělo na ten amaterismus, který ministerstvo provozuje.

        Konkrétní nabídky museli znát, když vyřadili ostatní dodavatele. Ale docela by to sedělo na ten amaterismus, který ministerstvo provozuje.

        • Klimesov
          07:37 28.04.2021

          Ne konkrétní nabídku neznali. Kdyby znali, už by to byl tendr a postupovalo by se jinak, podle zákona o veřejných zakázkách. Znali pouze základní cenovou nabídku a to jestli bude ...Zobrazit celý příspěvek

          Ne konkrétní nabídku neznali. Kdyby znali, už by to byl tendr a postupovalo by se jinak, podle zákona o veřejných zakázkách.
          Znali pouze základní cenovou nabídku a to jestli bude výrobce ochoten do toho zatáhnout i český průmysl, toť vše. A to buď od samotného výrobce nebo podle samotného průzkumu, který si udělali.
          Podle toho se vypral dodavatel. Ten byl následně kontaktován s přímou a konkrétní nabídkou. Dodavatel nabídl konkrétní produkty a konkrétní služby s konkrétní cenou. A teď zákazník si rozmyslí, jestli jak nabídku tak cenu bude akceptovat a nebo bude žádat její úpravu.
          Takhle to prostě chodí. Ono totiž do samotné výroby jednoho CAESARA nebo jedné houfnice, je zapojeno mnoho subdodavatelů, od výrobce samotné zbraně, přes výrobce nosné platformy, po výrobce elektroniky atd. atd. Navíc je do toho zapojena i nákup munice, výcvik školení obsluhy údržby atd. atd. A tohle jsou vše otázky, které řešíte v takovém případě až v rámci konkrétní nabídky s konkrétním dodavatelem.
          Takhle to prostě funguje, a bez konkrétních znalostí o obchodu je jakákoli kritika nesmyslná, nebo založená jen na subjektivním názoru. :)Skrýt celý příspěvek

  • lemkin
    18:31 26.04.2021

    Je prima vidět že se firmě daří a prospívá. Někdo může namítat že to není zrovna Skunk Works jak v Lockheedu, ale už jen to že si firma troufá vyvíjet sama a nenakupuje vývoj ...Zobrazit celý příspěvek

    Je prima vidět že se firmě daří a prospívá. Někdo může namítat že to není zrovna Skunk Works jak v Lockheedu, ale už jen to že si firma troufá vyvíjet sama a nenakupuje vývoj jinde je dobré.Skrýt celý příspěvek

  • alexa123
    17:06 26.04.2021

    ... v současnosti pracuje v novém centru 21 vývojářů/konstruktérů, jeho maximální kapacita je 30 specialistů... Sorry, nechcem nikoho provokovať ale 21 resp. 30 špecialistov ...Zobrazit celý příspěvek

    ... v současnosti pracuje v novém centru 21 vývojářů/konstruktérů, jeho maximální kapacita je 30 specialistů...

    Sorry, nechcem nikoho provokovať ale 21 resp. 30 špecialistov chce vyvinúť čo? Tank 5.generácie, BVP 5. generácie, OT 5.generácie, samohybné delo 5. generácie, mínomet 5.generácie a mohol by som ešte pokračovať. Skutočne nechcem nikoho provokovať ale 21-30 špecialistov maximálne urobí super vizualizáciu prípadne štúdiu realizovateľnosti tanku, BVP, OT, samohybného dela, mínometu 5 generácie. A týmto vývojová kapacita 21-30 špecialistov skončí.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      17:25 26.04.2021

      tank dnes vyvine pár firem, tam EA určitě nedorostla. Předpokládám, že budou pokračovat v Panduru a jeho evoluci, dělat účelové nástavby a varianty stávajících vozidel a sem tam ...Zobrazit celý příspěvek

      tank dnes vyvine pár firem, tam EA určitě nedorostla. Předpokládám, že budou pokračovat v Panduru a jeho evoluci, dělat účelové nástavby a varianty stávajících vozidel a sem tam něco zcela nového.Skrýt celý příspěvek

      • alexa123
        17:35 26.04.2021

        ... tank dnes vyvine pár firem ... Ja to to absolútne nespochybňujem. Ale tieto firmy nemajú 30 špecialistov ale možno 300. Ja sa iba pýtam, aký konkurencieschponý výrobok bude ...Zobrazit celý příspěvek

        ... tank dnes vyvine pár firem ...

        Ja to to absolútne nespochybňujem. Ale tieto firmy nemajú 30 špecialistov ale možno 300. Ja sa iba pýtam, aký konkurencieschponý výrobok bude Excalibur Army schopný skonštruovať a vyrobiť s "neskutočným počtom" až 30 špičkových špecialistov. Opakujem, nechcem provokovať resp. zosmiešňovať aktivitu Excalibur Army ale ??????Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          17:49 26.04.2021

          však se předem neomlouvej :-), já to beru jako seriózní otázku. Předpokládám, že počet konstruktérů nezmenšují, spíš naopak. Takže dosud si v těch nevyhovujících starých prostorách ...Zobrazit celý příspěvek

          však se předem neomlouvej :-), já to beru jako seriózní otázku. Předpokládám, že počet konstruktérů nezmenšují, spíš naopak. Takže dosud si v těch nevyhovujících starých prostorách vystačili s menším týmem a vyprodukovali to, co všichni víme. Takže se dá čekat o něco větší výstup, ale tank to nebude (kromě nějakých upgradů jako Scarab). Produktivita konstruktéra s CADem je o mnoho větší než s rýsovacím prknem.Skrýt celý příspěvek

        • Coldvel
          17:50 26.04.2021

          Já myslím, že jde o logický a smysluplný růst EA a jejich schopností.....jasně můžeš najmout 300 nových inženýrů z ČVUT, VUT A UNOBu, ale ty ti tank taky nenavrhnou, vývojové ...Zobrazit celý příspěvek

          Já myslím, že jde o logický a smysluplný růst EA a jejich schopností.....jasně můžeš najmout 300 nových inženýrů z ČVUT, VUT A UNOBu, ale ty ti tank taky nenavrhnou, vývojové schopnosti a know-how tak rychle nezískáš....nehledě na to že by pro ty lidi ani neměli práci, přeci stále je většina jejich obchodů s repasovanou technikou...Skrýt celý příspěvek

        • stirling
          18:49 26.04.2021

          Souhlas s ostatníma, tohle je super přístup a je i nesmysl, že vývoj musí být min 100 lidí jinak to nemá smysl. Teď se primárně asi opravdu zaměří na DITU a rozvoj PATRIOTU atd. ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlas s ostatníma, tohle je super přístup a je i nesmysl, že vývoj musí být min 100 lidí jinak to nemá smysl. Teď se primárně asi opravdu zaměří na DITU a rozvoj PATRIOTU atd. Docela jim věřím, EA a celá CSG je výborná přesně v tom, že nemaluje vzdušné zámky, ale prostě stále postupně buduje. V tom je prostě obdivuji, jdou si za svým postupnou cestou a ano nikdo od nich opravdu nečeká za 3 roky prototyp nového BVP, ale kdo ví co bude za 10 či 20 let.
          S tímto přístupem celé skupině hodně věřím i fandím.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            19:30 26.04.2021

            Na zložitejší vývoj systému ako je napríklad BVP rozhodne nestačí 30 ľudí a ani 50. Dnes sú technológie tak zložité, že jeden človek nemá šancu obsiahnuť viac ako jeden obor. Časy ...Zobrazit celý příspěvek

            Na zložitejší vývoj systému ako je napríklad BVP rozhodne nestačí 30 ľudí a ani 50. Dnes sú technológie tak zložité, že jeden človek nemá šancu obsiahnuť viac ako jeden obor. Časy keď jeden konštruktér robil všetko od pohonu až po podávací mechanizmus sú nenávratne preč. Ja som robil
            konštruktéra vo firme kde 20 ľudí robilo len vývoj priemyselných filtrov. A to má teda k tanku ešte riadne ďalekoSkrýt celý příspěvek

    • faraonamumu
      17:59 26.04.2021

      Však Strnad na to jde rozumě pěkně krok po kroku. Zkuste to porovnat s tím, jak Strnad v devadesátkách začínal a co má teď. Není to jako nějaké nejmenované firmy, které s vojenskou ...Zobrazit celý příspěvek

      Však Strnad na to jde rozumě pěkně krok po kroku. Zkuste to porovnat s tím, jak Strnad v devadesátkách začínal a co má teď. Není to jako nějaké nejmenované firmy, které s vojenskou výrobou nemají žádné zkušenosti a druhý den se rozhodnou postavit BVP - viz. např. Zetor Wolfdog - všichni víme jak to dopadlo,že?...Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        19:37 27.04.2021

        faraonamumu - takže od predaja vojenských "prebytkov" po vývoj novej techniky .??to je nejaký postup.??nejaké skúsenosti.?? a tiež si nemyslím že môže v čr s voj. technikou ...Zobrazit celý příspěvek

        faraonamumu - takže od predaja vojenských "prebytkov" po vývoj novej techniky .??to je nejaký postup.??nejaké skúsenosti.??
        a tiež si nemyslím že môže v čr s voj. technikou obchodovať hocikto...Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      06:52 27.04.2021

      alexa123: Hledáte v těch informacích něco co tam není :-) EA určitě nemá v úmyslu začít konkurovat výraznějším zbrojním firmám v Evropě jako je NEXTER, BAE nebo Rheinmetall a ...Zobrazit celý příspěvek

      alexa123:
      Hledáte v těch informacích něco co tam není :-)
      EA určitě nemá v úmyslu začít konkurovat výraznějším zbrojním firmám v Evropě jako je NEXTER, BAE nebo Rheinmetall a podobně.
      Než bude EA nebo spíše CSG plně konkurence schopný velkým zbrojařským firmám, uplyne ještě mnoho a mnoho vody v řece.
      Tady jde spíše o první kroky jak se stát aspoň významným modernizačním partnerem, popřípadě významným dodavatelským a vývojovým partnerem. Nelze očekávat nyní vývoj kompletního MBT v režii EA, ale můžou se snažit o to stát se vývojářem nějakého komponentu v rámci vývoje nového MBT či jiné armádní techniky.
      Dále ono to číslo 21 - 30 hovoří pouze o specialistech, kteří budou mít přístup k 3D technologiím pro svou práci. Každopádně to není maximální počet konstruktérů. I v samotném článku je popsané, že se chystají nabírat techniky a konstruktéry do jiných oblastí. :-)
      A poslední věc, EA je součástí koncernu CSG, který pod sebou má nebo spolupracuje s cca 20 dalších firem a společností a EA je pouze jedna z nich. Takže pokud by se náhodou CSG rozhodlo rozjet vývoje MBT na vlastní pěst tak by se do vývoje zapojilo více firem než je EA. Tím by na vývoji pracovalo daleko více specialistů, konstruktérů a techniků.Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    12:05 26.04.2021

    to zní dobře, začal bych se těšit na konečně domácí pozemní techniku, první vlaštovka asi bude Dita.

    to zní dobře, začal bych se těšit na konečně domácí pozemní techniku, první vlaštovka asi bude Dita.

    • Miroslav
      15:02 26.04.2021

      A už nevadí, že ide o zlý a prekonaný koncept ťažkej veže ktorá podľa teba patrí na pásy a nie na kolesá? A vôbec, nebude sa zasekávať v T-križovatkách ako Zuzany?

      A už nevadí, že ide o zlý a prekonaný koncept ťažkej veže ktorá podľa teba patrí na pásy a nie na kolesá? A vôbec, nebude sa zasekávať v T-križovatkách ako Zuzany?

      • Jura99
        15:27 26.04.2021

        moderní vývojové centrum je předpokladem, že se zbraně nebudou projektovat někde v koutě na koleni, že se naberou lidi do vývoje a že se vylepší domácí dovednosti. Pak třeba nebude ...Zobrazit celý příspěvek

        moderní vývojové centrum je předpokladem, že se zbraně nebudou projektovat někde v koutě na koleni, že se naberou lidi do vývoje a že se vylepší domácí dovednosti. Pak třeba nebude některé celkem standardní konstrukce kreslit zahraniční partner (např. Titus). Jaká Dita bude nebo nebude je potřeba počkat na prototyp.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          16:02 26.04.2021

          A prototyp DITA už nebude zlým konceptom ťažkej veže na kolesovom podvozku?

          A prototyp DITA už nebude zlým konceptom ťažkej veže na kolesovom podvozku?

      • faraonamumu
        16:30 26.04.2021

        Miroslave, to musíte pod každým článkem provokovat? Ale někteří závistiví Slováci prostě neumí překousnout, že se rodí nejen Konštruktě konkurence :)

        Miroslave, to musíte pod každým článkem provokovat? Ale někteří závistiví Slováci prostě neumí překousnout, že se rodí nejen Konštruktě konkurence :)

        • Miroslav
          16:49 26.04.2021

          Ja neprovokujem. Len sa pýtam lebo doteraz som nepochopil prečo je ZUZANA, citujem: ,,Od základu zlý koncept" ale DITA takéto problémy nemá napriek tomu, že ide zjavne o derivát ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja neprovokujem. Len sa pýtam lebo doteraz som nepochopil prečo je ZUZANA, citujem: ,,Od základu zlý koncept" ale DITA takéto problémy nemá napriek tomu, že ide zjavne o derivát pôvodnej Dany. Teda ja som pochopil len chcem aby sa Jura prestal okúňať a konečne to priznal.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            16:54 26.04.2021

            Nechci být podobně nezdvořilý jako Zeman na redaktorku, ale asi máš klapky na očích, protože jsem ti přesně na tvoji otázku už odpovídal v článku o Ditě a hned několikrát a nebudu ...Zobrazit celý příspěvek

            Nechci být podobně nezdvořilý jako Zeman na redaktorku, ale asi máš klapky na očích, protože jsem ti přesně na tvoji otázku už odpovídal v článku o Ditě a hned několikrát a nebudu to celé opakovat :-). Takže stručně, to co jsem na Z2 kritizoval, Dita buď nemá nebo zatím nevíme, jestli má.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            17:46 26.04.2021

            Akurát si písal o cene, že keď bude DITA lacná, tak ti nebude vadiť. Problém tvojej úvahy je v tom, že názor sa nedá refundovať zľavou na cene. Ja si napríklad nekúpim FIAT lebo je ...Zobrazit celý příspěvek

            Akurát si písal o cene, že keď bude DITA lacná, tak ti nebude vadiť. Problém tvojej úvahy je v tom, že názor sa nedá refundovať zľavou na cene. Ja si napríklad nekúpim FIAT lebo je to krám. A to, že by mi dali za polovicu na mojom názore nič nezmení. Je to krám aj zadarmo.Skrýt celý příspěvek

          • stirling
            19:01 26.04.2021

            Miroslav: má tohle opravdu smysl? Ani nevím co tímhle chceš dosáhnout když si zároveň i odpovídáš. Ber to tak, že DITA může být sice konkurence pro Zuzanu na druhou stranu třeba to ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: má tohle opravdu smysl? Ani nevím co tímhle chceš dosáhnout když si zároveň i odpovídáš.
            Ber to tak, že DITA může být sice konkurence pro Zuzanu na druhou stranu třeba to někoho probere a Konštrukta začne také znovu vyvíjet a nebude jen čekat až zase Slovensko nakoupí další houfnice.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            19:23 26.04.2021

            stirling: Mám dojem, že sa nechápeme. Mne nejde o Konstruktu ani o EA. Mne ide o to, že keď niekto povie, že Zuzana je zlý koncept lebo ťažká húfnica nepatrí na kolesá ale na pásy, ...Zobrazit celý příspěvek

            stirling: Mám dojem, že sa nechápeme. Mne nejde o Konstruktu ani o EA. Mne ide o to, že keď niekto povie, že Zuzana je zlý koncept lebo ťažká húfnica nepatrí na kolesá ale na pásy, tak istý človek nemôže ospevovať Ditu s rovnakým konceptom. Proste je to neobjektívne a ten človek vedome klame. Neznášam klamárov. Doteraz mu bola Zuzana zlá lebo je slovenská aké česká Dita je super lebo je česká. To mi ako vy hovoríte hlava nebere.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            20:07 26.04.2021

            Miroslav: najdi si v tom starsim clanku, co jsem ti na to psal, momentalne totiz lzes ty, nic z toho, co jsem kritizoval na Z2, jsem nechvalil na Dite. A mozna si dohledas i to, ze ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: najdi si v tom starsim clanku, co jsem ti na to psal, momentalne totiz lzes ty, nic z toho, co jsem kritizoval na Z2, jsem nechvalil na Dite. A mozna si dohledas i to, ze za vyhovujici delo pro ACR beru Caesara.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:52 26.04.2021

            Ja mám pamäť dobrú, nepotrebujem si nič hľadať. Kým si nevedel o Dite tak si tvrdil, že koncept ťažkej vežovej húfnice na kolesovom podvozku je zlý, že taká húfnica patrí na pásy.

            Ja mám pamäť dobrú, nepotrebujem si nič hľadať. Kým si nevedel o Dite tak si tvrdil, že koncept ťažkej vežovej húfnice na kolesovom podvozku je zlý, že taká húfnica patrí na pásy.

          • Jura99
            22:03 26.04.2021

            to mas ovsem selektivni pamet a jeste davku demagogie k tomu. Obchodne je vez na kolech propadak urcite, zeptej se sam sebe kolik se jich prodalo (mimo Danu). Pokud EA na trhu ...Zobrazit celý příspěvek

            to mas ovsem selektivni pamet a jeste davku demagogie k tomu. Obchodne je vez na kolech propadak urcite, zeptej se sam sebe kolik se jich prodalo (mimo Danu). Pokud EA na trhu uspeje, tak nereknu ani ň, stejne tak bych nerekl, kdyby se Z2 za tech 20let nekomu prodala.Skrýt celý příspěvek

    • HEKTOR
      19:32 27.04.2021

      no subjektívne si myslím že buď nebola pochopená miroslavova otázka ,alebo sa niektorí tvárili že nechápu... lebo ak bude prvý produkt -dita-,tak sa jedná o modernizáciu produktu ...Zobrazit celý příspěvek

      no subjektívne si myslím že buď nebola pochopená miroslavova otázka ,alebo sa niektorí tvárili že nechápu...
      lebo ak bude prvý produkt -dita-,tak sa jedná o modernizáciu produktu -dana- a aj keď je isté že tento produkt excalibur určite skvelo zmodernizuje nielen po stránke dizajnovej,tak určite neodstránia to čo bolo produktu -dana- (nielen pánom Jura99) vytýkané najviac-že sa jedná o konštrukčne prekonanú húfnicu ktorej hlaveň prečnieva ďaleko pred kabínu...
      a to nie je žiadna "slovenská" provokácia,to je proste fakt...
      určite je to pekný sen niektorých vlastencov o "vlastnej" zbrojovke ako za starých dobrých časov...len bohužiaľ to je pre krajiny našej veľkosti prežitok...domáci trh je malý a predaj vonku bude pre silnú zahraničnú konkurenciu asi až nemožné (aj keby bol produkt trhák) ...viď príklady z minulosti - alca,bren,zuzana2,aligátor,vydra atď...
      a vtip že sa "NEJEN" konštrukte rodí konkurencia bol fakt dobrý... lebo za A je ešte skoro hovoriť o nejakej konkurencii svetovým zbrojárskym firmám a za B je najväčšou konkurenciou pre konštruktu sama konštrukta svojou cenou a marketingom...
      a hlavne by si mali "vlastenci" v čr/sr uvedomiť,že sa jedná o súkromné firmy a nie štátne...a keď pôjde o zisk,súkromník sa na nejaké vlastenectvo pozerať´t veľmi nebude...Skrýt celý příspěvek

      • Rase
        09:02 28.04.2021

        Z jejich nově navrhnuté techniky to není jen DITA, ale i třeba takový Patriot.

        Z jejich nově navrhnuté techniky to není jen DITA, ale i třeba takový Patriot.

      • stirling
        10:14 28.04.2021

        No to je právě přesně to co na celé skupině CSG obdivuji asi nejvíce nejen, že od překupování začali vyvíjet vlastní produkty, ale hlavně je dokáží prodat i v zahraničí. K tomu ...Zobrazit celý příspěvek

        No to je právě přesně to co na celé skupině CSG obdivuji asi nejvíce nejen, že od překupování začali vyvíjet vlastní produkty, ale hlavně je dokáží prodat i v zahraničí.
        K tomu vlastenectví nevím co tím myslíš, ale jestli se ptáš zda fandím/přeji úspěch i jiným souk firmám v ČR, tak říkám rozhodně ano a všechen ten zisk těm majitelům ze srdce přeji také ať se jedná o čecha či cizince. Primárně jde o to mít na našem území firmy, které prosperují a vytváří velkou přidanou hodnotu přímo v ČR.
        Ano jasně Dita vychází z Dany M2 a je jasné, že takový lauf nikdy nebudou vyrábět a těch součástek bude víc, ale je tam jasně vidět pokrok během několika let vznikla Dana M1 pak M2 a teď Dita, prostě ta firma nechrápe a jede dále za mě super.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...