Holding CZECHOSLOVAK GROUP, EXCALIBUR ARMY a TATRA TRUCKS se představí na tradiční vojenské akci Bahna

Vozidlo palebné podpory a bpojové vozidlo pěchoty na podvozku ASCOD 2; větší foto / CSG

Společnost EXCALIBUR ARMY spolu s firmou TATRA TRUCKS, obě patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG), se zúčastní největší společné ukázky současné i historické vojenské techniky Bahna, jejíž 29. ročník se uskuteční v sobotu 23. června od 9 do 17 hodin v bývalém vojenském výcvikovém prostoru v lokalitě Bahna u Strašic nedaleko Rokycan.

EXCALIBUR ARMY, TATRA TRUCKS a další společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) před 14 dny představily na největším evropském veletrhu vojenské techniky zajímavé exponáty. Jedním z nich bylo i obrněné vozidlo Patriot 4×4 Tactical APC na podvozku Tatra, které se představí i na letošních Bahnech.

 

 

Vedle něj bude mít světovou premiéru další výrobek firem holdingu CSG, a tím je zcela nová samohybná houfnice DANA M2, která bude k vidění na stojánce v expozici CSG, další novinkou bude i vůz Tatra Phoenix 8×8 ve vojenském provedení. Návštěvníkům se také představí mostní automobil AM-50 EX rovněž na podvozku Tatra a k vidění bude i nedávno odhalený nový vůz Avia Initia 4×4.

Vedle výstavní plochy holdingu CSG bude mít svůj stánek generální partner letošního ročníku Bahen, kterým je společnost General Dynamics European Systems. Ta letos na akci přiveze dvě verze nejnovější generace pásového obrněného vozidla ASCOD 2, které měly světovou premiéru na zmiňovaném veletrhu Eurosatory.

Na Bahnech tedy půjde o jejich vůbec první veřejné vystoupení během dynamických ukázek, návštěvníci je tedy v akci uvidí jako první na světě. Vozidla ASCOD 2 se předvedou v kamuflážních barvách, které používá na svých vozidlech česká armáda, nejde o náhodu, budou se totiž účastnit výběrového řízení AČR na nová pásová bojová vozidla.


Akci Bahna pořádá Velení pozemních sil a Nadace pozemního vojska AČR a má demonstrovat všem zájemcům o současnou vojenskou techniku profesní připravenost příslušníků AČR a spojeneckých armád NATO. Společnosti patřící do holdingu CSG i TATRA TRUCKS jsou tradičními partnery událostí tohoto druhu a podporují akce, které přibližují široké veřejnosti činnost ozbrojených složek, jež chrání bezpečnost státu i jeho obyvatel a umožnují prezentaci nejnovějších výrobků českého obranného průmyslu.

 

Patriot 4×4 Tactical APC na podvozku Tatra; větší foto / CSG

 

„Bahna jsou dobrou příležitostí, jak veřejnosti předvést výsledky vývoje i výroby speciální techniky, kterou se zabývají společnosti holdingu CSG. Chceme tak ukázat, že slavná tradice českého zbrojního průmyslu pokračuje a že má co nabídnout i pro budoucnost," řekl tiskový mluvčí holdingu CSG Andrej Čírtek.


O společnosti EXCALIBUR ARMY
EXCALIBUR ARMY je přední česká společnost v oblasti výroby a obchodu s pozemní technikou a zbraňovými systémy pro pozemní síly s dvacetiletou tradicí. Její hlavní provozovnou a výrobním podnikem je závod ve Šternberku, ve kterém probíhá vývoj, výroba, modernizace a generální opravy speciální pozemní techniky na kolových i pásových podvozcích.

 

Šternberský podnik získala EXCALIBUR ARMY v soutěži na cenu od českého státu v situaci, kdy podnik neměl zakázky a propouštěl zaměstnance. Soukromému vlastníkovi se podařilo továrnu naplnit novými zakázkami, které z více než 90 procent směřují na export. Společnost EXCALIBUR ARMY v současné době zaměstnává téměř 600 lidí, většinu z toho právě ve šternberském podniku. Jedná se o konstruktéry s VŠ vzděláním i vysoce kvalifikované dělníky, experty na výrobu a opravy obrněné techniky. Tržby podniku dosáhly v roce 2017 téměř 2,1 miliardy Kč.

 

Mostní automobil AM-50 EX; větší foto / CSG


O TATRA TRUCKS a.s.
Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Vlastníky společnosti jsou čeští podnikatelé Jaroslav Strnad s podílem 65 procent a René Matera s podílem 35 procent. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí Tatra i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává na 1200 zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Nové verze vozidla ASCOD 2 se představily na Eurosatory

Pařížský veletrh Eurosatory je místem, kde se každé dva roky představují novinky v oblasti obranných technologií z celého světa. Z českého hlediska k těm nejzajímavějším letos určitě patřily dvě nové ...

Obrněný český Patriot na podvozku Tatra

Česká společnost Excalibur Army, patřící do významného českého holdingu Czechoslovak Group (CSG), v nedávné době rozšířila svou nabídku pozemní speciální techniky o obrněné vozidlo Patriot 4×4 ...

Společnosti holdingu CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS představily své produkty na veletrhu Eurosatory 2018

Ve dnech 11. – 15. června se v Paříži konal prestižní mezinárodní veletrh obranných technologií a techniky Eurosatory 2018. Své produkty tam vystavilo více než tisíc sedm set výrobců i prodejců ...

Klíčové modernizační projekty Armády ČR

Náčelník Generální štábu (GŠ) generálporučík Aleš Opata představil ambiciózní program modernizace Armády České republiky. Do roku 2027 armáda za nákup a modernizaci techniky vynaloží 100 miliard ...

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

  • lalalik
    00:36 24.06.2018

    Karlos73 Kdy už "odborníci" jako Karlos73 a jemu podobní přestanou šířit bláboly z proruských troll webů a zdrojů, které tvrdošíjně a s gustem přebírají i reportéři ČT, o nějakém embargu na Ázerbájdžán, a konečně si najdou a přečtou reálné dokumenty, které OSN opravdu vydala či vydává. Ano, chápu, že je jednoduší být hlupákem, než investovat námahu, a něco si zjistit. Takže doporučuji se nejdříve podívat na obsah rezoluce OSN číslo 853 z roku 1993, což je jediný dokument, který se týká Ázerbájdžánu, ale i Arménie, jaký kdy OSN vydala... viz zde:
    https://www.sipri.org/sites/default/files/2016-03/853.pdf
    a pro pochopení kontextu si něco přečíst zde:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jaroslav-Michal-Zbrojni-embargo-pro-zeme-na-Kavkazu-neexistuje-a-neexistovalo-534505

    https://www.sipri.org/databases/embargoes/un_arms_embargoes/nagorno-karabakh-azerbaijan-non-mandatory/non-mandatory-un-arms-embargo-on-nagorno-karabakh-azerbaijan

  • Jara
    18:48 23.06.2018

    MALI
    Jisté složky MO? Speciální nástavba? Máme se těšit ?;)

  • Karlos73
    15:49 23.06.2018

    Ak si odmyslím problémovú CSG (napríklad teraz aféra dodávok zbraní do Azerbajdžanu, porušujúc embargo OSN...) , tak tou ponukou na ASCOD 2 - Vozidlo palebné podpory a bojové vozidlo pěchoty, by AČR urobila značný moderniz ačný krok a zvýšila by svoju bojovú hodnotu. Je jedno aký typ BVP AČR vyberie, či to bude Puma, Lynx, CV90 alebo ASCOD 2, dôležité je aby platforma ponúkala univerzálnosť , možnosť postaviť rozne bojové platformy, od BVP, VPP, mínometu, húfnice, ... verím, že podobne budú vyberať aj u nás OSSR...

  • Jura99
    09:42 23.06.2018

    hurvo: mate sice uplnou pravdu, ale s temi proverkami formalne zalezi jen na tom, co rika zakon. Nevim nezkoumal jsem, ale podle mluvciho csg (ktery si to snad nechal zjistit) musi zadavatel pouze chranit utajovane skutecnosti. To ale neni narok vyzadovat proverku.

  • jerry
    09:41 23.06.2018

    "vojenský" Phoenix sme taky dělali pro Holandany v Tatře.

  • ALCR
    00:53 23.06.2018

    Zkoušel jsem najít, jak vypadá vojenská verze Tatry Phoenix a našlo mi to jen tohle :)
    https://www.mojedino.cz/hracky-na-zahradu-pro-kluky/tatra-phoenix-vojensky-30-cm.html

  • MALI
    00:30 23.06.2018

    To Jara:
    Ten "vojenský" Phoenix se dělal na objednávku jisté složky MO pro týlové nasazení a bude na něm osazena speciální skříňová nástavba. Možná už jej uvidíme na IDET 2019.

  • technik
    23:57 22.06.2018

    To skelet

    Jediné dobře, čím míň to bude mít společnýho s Tatrou tím líp. Otázkou je pro jaké zástavby je to myšleno. Ale údajně kluci co byly v Tatře viděli že je trochu militarizuji.

  • skelet
    19:07 22.06.2018

    Pokud neodvodili novou vojenskou verzi od pracovního stroje T158 - 8P5R46-261 8x8.1R. Tak očekávám T 158 - 8P3R43 8x8.2 pro takovéto silniční a polosilniční courání.

  • Jara
    18:59 22.06.2018

    K csg se raději vyjadřovat nebudu na jejich stánek na bahnech se ale těším, jestli se chtějí transformovat na zbrojní společnost s vlastním vývojem budeme všichni rádi ..... šle to se ukáže

    Zaujala mne militarizovaná Tatra phoenix nic proti, zdá se mi to ale zbytečné když mate k dispozici opravdový vojensky speciál splňující normy NATO pro transport ....

  • hurvo
    17:28 22.06.2018

    agronaut> ani nie, napr. francuzi pri tak dolezitej a hlavne symbolickej veci ako je zakladna vyzbroj vojakov uprednostnili kvalitne riesenie pred narodnym.

    S previerkami to nie je obstrukcia ale nevyhnutnost, potom to dopadne tak ze firma preperie ruske vyrobky cez slovensku sro a doda vyrobky ktorych sifrovanie ma k dispozicii nepriatel.

  • Argonaut.CZ
    16:15 22.06.2018

    spíše si myslím, že každý stát preferuje vlastní výrobce, min. na velko-počtové objednávky. 68ks BREN pro CIGN je dobre PR, ale žádná velká objednávka. 15 podvozků Tatra pro houfnice je také spíše PR.

    Ale aspoň se zdá, že se začíná blýskat na lepší časy. A MO by místo vymýšlení obstrukcí s prověrkami mělo koukat na to, aby dostávalo od CZ firem zboží za slušné náklady a pokud stát platí vývoj (což u Brenu de-facto zaplatil), tak aby měl podíl na licencích, nebo měl lepší cenu.

  • Pla-men
    15:28 22.06.2018

    U opravy pandurů se čekalo na armádu. Až si ujasní co s nimi

  • Clanek
    14:42 22.06.2018

    Nesher:
    Pravda, moc toho není, ale často se kolem toho motají české firmy, krom těch Brenů pro GIGN jsou to např. podvozky Tatra pro dánské houfnice (jasně, šlo to před Nexter, ale je to "východní" systém), NATO koupilo dvě Very NG. A když do toho zahrneme další položky jako např. malorážovou munici S&B, uniformy, boty (Prabos), tak se to začne kupit. Jasně, pokud si někdo něco dokáže v dobré kvalitě a za přiměřenou cenu udělat doma, tak to udělá. Ale rozhodně to není, tak, že pokud CZ nebo jiná firma z východu EU nabídne dobrý poměr kvalita/cena, tak i tak nemá šanci. Tyhle konspirační teorie jsou směšné. Problém totiž není v tom, že to zlý západ nechce od nás koupit, ale v tom, že většinou hodný východ nemá co nabídnout.

    Lepe to napsat neslo. Diky.

  • stirling
    14:21 22.06.2018

    Pravda je zase někde uprostřed, určitě palec nahoru za spoustu projektů, které se daří a klidně třeba zařadit patriot/husar do AČR pokud prokáže slušnou kvalitu a cenu i když by se třeba našlo mírně výhodnější řešení tak jsem pro zvýhodnění domácího produktu pokud propast není příliš velká, na druhou stranu řeči o tom jak udělali AČR milost v tom, že vyrobili pár Tater dříve nebo oprava/výroba pandurů která trvá léta, nucení holo podvozků původem pro Portugalsko atd.
    CSG na mě dělá dojem, že AČR má jako dojnou krávu a myslí si, že svojí zákulisní silou prosadí vše, místo toho bych spíše čekal postoj, že naše armáda bude mít u CSG pozici vip zákazníka a to tak opravdu nevypadá.
    Třeba u těch pandurů jak oprava tak výroba mě přijde až trapně pomalá a jaká je pak výhoda mít takovej super pomalý závod na vlastním území, to bych řekl, že by bylo rychlejší v době krize někoho uplatit a nějaké vozidla ve světě seženeme asi tak 10x rychleji než tohle...

  • Jura99
    13:51 22.06.2018

    že prý nemá CSG prověrky? Nedávno proběhlo tiskem, že prověrky pro dodávající firmu zákon neukládá (nevím jestli to je pravda).

  • kazd
    13:11 22.06.2018

    Píšu, že omnipol nemusím, ale ty jeho některé zakázky (CASA, RBS atd) jsou předražené, je o tom x článků, každý si to může srovnat a pak to na MO někdo podepíše s nějakým pitomoučkým zdůvodněním.

    CSG má některé zakázky předražené / odláknuté (DANY, oprava/dodávka Pandur, minomet na panduru) a prezentuje se to, že nám dělá CSG lakavost, že to můžeme koupit za super podmínek.

    Čili u CSG mám pocit, že ze mě dělají většího blbce.

  • hurvo
    13:06 22.06.2018

    Csg nema previerky. Ked nema previerky nemoze dodavat.

  • lemkin
    12:58 22.06.2018

    Já bych ty zakázky CSG moc přál.........., asi na MO nikomu nemaže, když není v oblibě.

    Nevím, že by něco předražil o 100% a více jako Omnipol.

    Jediné co je zatím zřejmé, že zachránil dvě významné průmyslové firmy Tatra a Avia, k tomu mnoho dalších. Za mě palec nahoru, jen vydržet ;-)

  • Jura99
    12:37 22.06.2018

    kazd: Omnipol dodával CASA, tam byla ta míra také košer ? :-).
    Samotného by mě zajímalo, kde je u CSG zakopaný pes, komu vadí. Údajný kontakt na Rusko je evidentně zástupný důvod.

  • KOLT
    12:17 22.06.2018

    skelet, peníze nesmrdí ani rusofilům ;-)

  • skelet
    12:06 22.06.2018

    Zkuste si přečíst pořádně co jsem napsal:

    "RUSOFILNÍ CSG, které dodává zbraně pro státy nepřátelské VŮČI Rusku"

  • Ondra18
    11:49 22.06.2018

    Rusofilní CSG... Blbost. Dodávají stovky bojových vozidel na Ukrajinu a Rusům konkurují tím, že dodávají a modernizují jejich vozidla.
    Podporují Zemana a Sluníčkáři to rozhodně nejsou, ale pořádný byznys dělají s Američany, ne s Rusy.
    Do Ruska dodává Omnipol se svou Erou (ne zbraně!) a nikdo by za to Eře neměl brát právo dodávat naší armádě jejich pasivky, které zjistí i neviditelné letouny.
    Takže pojďme hrát rovinu a nenadávejme jednomu zbrojaři, který dělá to samé, co měl dělat Omnipol - vyrábět zbraně v Česku místo braní provizí za techniku od Švédů.

  • skelet
    11:48 22.06.2018

    Míru určuje zákazník. Když bude chtít zákazník zaplatit Mosin Nagan cenu za ponorku, tak mu ji každý za tu cenu rád prodá.
    A je jedno jestli je to Omnipol, CSG, Lockheed Martin nebo Airbus.

  • kazd
    11:41 22.06.2018

    jde o tu míru
    Omnipol nemusím, ale investuje do vývoje v AERU proti státní zakázce tak na 4 ks L39 NG, zbytek vývoz - to mě příjde košer poměr.
    U CSG je to někdy za hranou

  • skelet
    11:27 22.06.2018

    KAZD: bodejť by to z nich nečišilo, když tohle dělá ÚPLNĚ každý.

  • D.i.p
    11:20 22.06.2018

    Nemám o Strnadovi nějaké iluze. Koneckonců v tomhle byznysu musí být člověk tvrdý a často lavírovat na hraně zákona, možná mnohdy i kousek za ní.
    Ale kdo není úplně slepí, vidí, že to dělá ve prospěch ČR a SR a vydělaný peníze vetšinou otáčí opět doma.
    Měli bychom být rádi, že tady máme konečně lidi a finanční skupiny, který už jsou dostatečně finančně silný pro investice do českých průmyslových firem a neodvádějí dividendy za hranice do mateřských firem.

  • Nesher
    11:16 22.06.2018

    Agronaut a Pavol

    Pravda, moc toho není, ale často se kolem toho motají české firmy, krom těch Brenů pro GIGN jsou to např. podvozky Tatra pro dánské houfnice (jasně, šlo to před Nexter, ale je to "východní" systém), NATO koupilo dvě Very NG. A když do toho zahrneme další položky jako např. malorážovou munici S&B, uniformy, boty (Prabos), tak se to začne kupit. Jasně, pokud si někdo něco dokáže v dobré kvalitě a za přiměřenou cenu udělat doma, tak to udělá. Ale rozhodně to není, tak, že pokud CZ nebo jiná firma z východu EU nabídne dobrý poměr kvalita/cena, tak i tak nemá šanci. Tyhle konspirační teorie jsou směšné. Problém totiž není v tom, že to zlý západ nechce od nás koupit, ale v tom, že většinou hodný východ nemá co nabídnout.

  • Pla-men
    11:15 22.06.2018

    No nevím s tím vývojem. Vždyť i za komárů se vyráběly hlavně licence. Nakonec i za první republiky. Asi nejsou lidi

  • PavolR
    11:01 22.06.2018

    Argonaut.cz:
    Francúzi nakúpili nejaké Breny2 pre GIGN. ;-)

  • kazd
    11:00 22.06.2018

    Problém je, že u CSG z toho často čiší přístup ala škoda transportation = státu draze prodáme průměrnou/ podprůměrnou techniku a za zisk vybudujeme skupinu.

    Jaký vývoj proběhl u minometů na panduru ? Od izraelců minomet (za to že jim pomohli jinde..všichni víme) část dílů snad ještě z portugalských "zásob" ... a státe zaplať.

  • Argonaut.CZ
    10:48 22.06.2018

    k CSG: pro mě je důležité, jestli zde investují do vývoje a utržené peníze aspoň z většiny utrácí opět tady. Jestli je Rusofilní, nebo EUfilní, případně USA filní je mi úplně jedno. Navíc, na saturované západní trhy nikdo firmy z východu nepustí. marně pátrám v paměti, kdy by firma z východu vyhrála nějakou zbrojní zakázku v západní Evropě, nebo USA. Co si vzpomenu, tak to je případ leteckých tankerů v USA:) a to byl (nebyl) deal západní Evropa - USA.

  • skelet
    09:58 22.06.2018

    Molle:
    s Pandury se CSG do Armády vetřel, respektive je vyfoukl státnímu VOP.
    Preference na Tatry zde byla hodně dlouho před převzetím Tatry CSG, a je to tak dle mého názoru správné. Proč taky kupovat Iveco nebo mercedes, že?
    Nad BVP s kanónem 120mm se spekuluje už několik let, a krom Pumy (zatím) tuto variantu nabízí všichni účastníci výběrka.

    Rusofilní CSG, které dodává zbraně pro státy nepřátelské vůči Rusku, je v současné době na ministerstvu obrany v nemilosti a prakticky všechny zakázky, které CSG získalo byla zrušeny nebo pozastaveny.

  • Zdenoušek
    09:54 22.06.2018

    Celou dobu kdekdo ječel, že se u nás nic nevyrábí. A když se něco daří, tak zase další a možná ti stejní ječí, že to je nějaký divný.

  • Molle
    09:46 22.06.2018

    To neznamena,ze se nemuzou poucit a zahrat na narodni notu.
    CSG =vyroba u nas.
    Podvozky 8x8 =Tatra.
    Minomety =Pandur
    Izraelske radary MADR maji problem.atd...
    Kdyz vezmu,co uz je zavedeno v ACR ,tak to pobrat u CSG vychazi nejlip.Ne uplne kvalitativne,ale financne muzou nakoupit co nejvic.
    Dale neverim tomu,ze kdyz uz budou IFV Ascod,ze nekoho nenapadne/nenapadlo dat na ne i 120.Co neda pancir,da PTRS.
    Mimochodem furt lepsi mit toto nez nic ci jen nejakou cast z plan.modernizaci.
    (Za me osobne IFV Cv 90 )

  • Jura99
    09:27 22.06.2018

    Molle: kdyby se šilo na míru CSG, tak už se dávno vyrábí Titus, modernizují DANy, kupují radary, atd. Poslední roky se (bohužel) naopak dělá vše proti CSG.

  • Molle
    08:56 22.06.2018

    Tak po tomhle clanku je mi uz jasny onen plan na nakup techniky za 100 ml. a komu je sita na miru.Lobisti jedou ostosest.
    Mostni vozidla,BVP a misto T72 vozidla palebne podpory s unifikaci podvozku na IFV