VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Praskot
    11:08 10.04.2022

    Poslal domů 440kg nakradených věcí. Ale na těla padlých kamarádů místo neměl. https://twitter.com/TomasZdech...

    Poslal domů 440kg nakradených věcí. Ale na těla padlých kamarádů místo neměl. https://twitter.com/TomasZdech...

  • dusan1
    10:46 10.04.2022

    V Rusku sa roztáča kolotoč ekonomickej katastrofy. Západ vedie s Ruskom ekonomickú vojnu. Najsilnejšou zbraňou pre Rusov je momentálne odstavenie plynu smerom na západ. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

    V Rusku sa roztáča kolotoč ekonomickej katastrofy.

    Západ vedie s Ruskom ekonomickú vojnu. Najsilnejšou zbraňou pre Rusov je momentálne odstavenie plynu smerom na západ.

    Ale problém pre Rusko je ten, že to by zároveň prudko zasiahlo ich príjmy, ktoré sa mimo energetických surovín rýchlo rúcajú. Sankcie v podstate okamžite zlikvidovali výrobu automobilov a isté je, že i značnú časť spotrebného tovaru.

    Každý deň čo k nám prúdi plyn na jednej strane zachraňuje našu ekonomiku od "veľkého prúseru" počas budúcej zimy, a zároveň klesá pomaličky stráca na nás Rusko páku.

    Ak ju použije tak "zaboduje", ale v podstate pochová úplne svoju ekonomiku.

    Rusko zároveň "tlačí" západ od jeho surovín a do 5 rokov sa pre Rusko náš trh uzavrie (ak sa nič nezmení).

    Je paradoxné, že ruskí spojenci ako Orbán to Rusku ešte zhoršujú. Orbán si zabezpečí od svojho spojenca plyn a ropu .... za veľké zľavy.

    Čiže je isté, že EÚ nemusí riešiť min. Maďarsko .... alebo napr. slovenský Slovnaft, ktorý patrí MOL-u. ... čiže značné kapacity dodávok Rusko "garantuje" a problém EÚ z odstrihnutím od Ruska tak o niečo zmenšuje ... a Rusi tým až tak veľa nezískavajú ... nepredávajú za trhové ceny.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      10:58 10.04.2022

      Nerobte z Maďarska Putinové "vyvolené dieťa " ! Keď sa zatvoria plynovody a ropovody , "uhlovody " 1000 km km pred maďarskými hranicami sa môže ísť Orbán kĺzať na ľad ako to prasa ...Zobrazit celý příspěvek

      Nerobte z Maďarska Putinové "vyvolené dieťa " !
      Keď sa zatvoria plynovody a ropovody , "uhlovody " 1000 km km pred maďarskými hranicami sa môže ísť Orbán kĺzať na ľad ako to prasa ! Skôr to bude pre Maďarsko katastrofa a horšia ako pre Rusko. Do Maďarska sa bez povolenia EU nedostane liter ropy , m3 plynu , lopata uhlia !
      To , že sa do jesene zatvoria plynovody a ropovod je 100% istota ! Ak nie , tak prietoky budú klesať ročne o desiatky % !
      USA a EU už pracujú na zvýšených dodávkach ropy a tým aj nad pádom ceny ropy a následne plynu ! Toto je posledné Labutie jazero , ktoré primabalír Putin tancuje!Skrýt celý příspěvek

      • csincsung66
        14:26 10.04.2022

        keď zatvoria plynovody tak s CZ a SK bute tiež amen, neteš sa tak

        keď zatvoria plynovody tak s CZ a SK bute tiež amen, neteš sa tak

        • Ján Paliga
          14:32 10.04.2022

          Zatvorte. Nie len o tom neustále v Severnej Ázii kvakate a skutek utek.

          Zatvorte. Nie len o tom neustále v Severnej Ázii kvakate a skutek utek.

    • MATRIX
      11:47 10.04.2022

      Myslim ze to za chvíľu zacne padat cele, uz nevedia vyrábať lode, tanky, auta, zachvilu budu prepustat ludi, 100ky tisic ludi bude bez prace a aj keby ten plyn stale predavali tak ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslim ze to za chvíľu zacne padat cele, uz nevedia vyrábať lode, tanky, auta, zachvilu budu prepustat ludi, 100ky tisic ludi bude bez prace a aj keby ten plyn stale predavali tak ich to nezachráni, kedze budu asi prednostne z toho zivit armadu. Mozno uz konecne zacnu aj nepokoje, ludia nebudu mat peniaze na jedlo atd.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    10:42 10.04.2022

    Ruský sklad munice v Novomaiorske byl zničen Ukrajinci.
    https://twitter.com/RALee85/st...

    Ruský sklad munice v Novomaiorske byl zničen Ukrajinci.
    https://twitter.com/RALee85/st...

  • jj284b
    10:15 10.04.2022

    https://twitter.com/Liveuamap/...


    zeby ten konvoj z rana??

    https://twitter.com/Liveuamap/...


    zeby ten konvoj z rana??

    • Rošťák
      10:26 10.04.2022

      Dochází slova :D

      Dochází slova :D

    • Rošťák
      10:36 10.04.2022

      podle Liveup jsou ty kolony z fotek jinde, severněji na Velikyj Burluk

      podle Liveup jsou ty kolony z fotek jinde, severněji na Velikyj Burluk

      • Cimbi
        10:44 10.04.2022

        Je to cca 100 km od sebe a ten snímek byl, tuším, datován, 8.4. Takže Ukrajinci ho měli už v pátek. Takže dle mého to může (ale nemusí) být ta kolona.

        Je to cca 100 km od sebe a ten snímek byl, tuším, datován, 8.4. Takže Ukrajinci ho měli už v pátek. Takže dle mého to může (ale nemusí) být ta kolona.

      • Cimbi
        10:46 10.04.2022

        I kdyby datace snímku byla pozdější, tak 100 km je pochodovou rychlostí kolony cesta na max. 5 hodin, pokud cestou dají pauzu

        I kdyby datace snímku byla pozdější, tak 100 km je pochodovou rychlostí kolony cesta na max. 5 hodin, pokud cestou dají pauzu

    • lukas000
      10:40 10.04.2022

      A ja se tesil az jim dojde palivo jaka to bude zase ostuda a oni je znici jeste predtim :-(

      A ja se tesil az jim dojde palivo jaka to bude zase ostuda a oni je znici jeste predtim :-(

    • StandaBlabol
      10:46 10.04.2022

      To je docela v týlu. SOF, Vilkha, Bayraktary, Switchblade 600?

      To je docela v týlu. SOF, Vilkha, Bayraktary, Switchblade 600?

  • Praskot
    10:05 10.04.2022

    Pane prezidente, není na čase začít čistit Rusko? https://topwar.ru/194650-gospo... Na topwar.ru jedou bomby. Vnitřního nepřítele ...Zobrazit celý příspěvek

    Pane prezidente, není na čase začít čistit Rusko?
    https://topwar.ru/194650-gospo...
    Na topwar.ru jedou bomby. Vnitřního nepřítele je třeba zlikvidovat. Že by si dali orci opakování čistek z 30.let 20.století?Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:07 10.04.2022

      Že je vnitřním nepřítelem nějaká ženská, co si dovolila navrhnout držet minutu ticha za oběti bojů na Ukrajině, to ještě chápu. Takový zrádci patří na Sibiř. Ale že jsou za ...Zobrazit celý příspěvek

      Že je vnitřním nepřítelem nějaká ženská, co si dovolila navrhnout držet minutu ticha za oběti bojů na Ukrajině, to ještě chápu. Takový zrádci patří na Sibiř. Ale že jsou za nepřítele považováni i nejbližší Putinovi spolupracovníci jako Medinský nebo Peskov, to je teda síla.

      Putin zradikalizoval společnost tak, že jim asi neprodá jako vítězství nic menšího než úplně podrobení Ukrajiny. Začínám se bát, že jestli ho někdo svrhne, tak to budou ještě větší magoři, než je on.Skrýt celý příspěvek

    • zenker
      11:18 10.04.2022

      něco ve smyslu "Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?"

      něco ve smyslu "Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?"

    • petres
      11:23 10.04.2022

      Skvělá je například pasáž: "Ruská společnost je nemocná. Dlouhodobě nemocná. Nemocná z dolaru, nemocná z nedostatku svědomí, nedostatku cti. Společnost potřebuje uzdravit. Možná i ...Zobrazit celý příspěvek

      Skvělá je například pasáž: "Ruská společnost je nemocná. Dlouhodobě nemocná. Nemocná z dolaru, nemocná z nedostatku svědomí, nedostatku cti. Společnost potřebuje uzdravit. Možná i chirurgicky."
      Zásadně se míjíme v diagnóze ruské společnosti a proto i v naordinované lečbě.Skrýt celý příspěvek

      • MaminCecok
        18:20 10.04.2022

        Ideálne by bolo, keby sa tam začali strieľať navzájom.

        Ideálne by bolo, keby sa tam začali strieľať navzájom.

    • alter01
      11:29 10.04.2022

      Aj Stalin keď videl problém, ktorý sám spôsobil začal čistiť Rusko od zradcov a špionov ! Konečne ako môže začať novú ofenzívu , keď neodhalí vnútorného nepriateľa v armáda. To ...Zobrazit celý příspěvek

      Aj Stalin keď videl problém, ktorý sám spôsobil začal čistiť Rusko od zradcov a špionov !
      Konečne ako môže začať novú ofenzívu , keď neodhalí vnútorného nepriateľa v armáda. To bude generálov , ktorým pri čistení osobnej zbrane ; daru od Vladimíra Vladimíroviča , zlyha poistka a zastrelí sa ! A zbytok do rúk Putinovho osobného kata "generála Blochina" Geroja CCCP. /Blochin osobne opravil 32000 nepriateľov CCCP , včetne polovice katynských poliakov.Skrýt celý příspěvek

    • Lyšák
      11:45 10.04.2022

      Zase mám pocit, že tamní redaktoři opisují od Goebbelse...

      Ale s jednou myšlenkou se dá jen souhlasit: "Ruský národ je nemocný!"

      Zase mám pocit, že tamní redaktoři opisují od Goebbelse...

      Ale s jednou myšlenkou se dá jen souhlasit: "Ruský národ je nemocný!"

      • HansHanz
        12:02 10.04.2022

        Rusové / Sověti to jeli v praxi, když ještě Goebbels proháněl holky v Heidelbergu...

        Rusové / Sověti to jeli v praxi, když ještě Goebbels proháněl holky v Heidelbergu...

        • Lyšák
          12:48 10.04.2022

          To máš pravdu, možná se spíš Joseph inspiroval u bolševika...

          To máš pravdu, možná se spíš Joseph inspiroval u bolševika...

    • TF_HU
      12:04 10.04.2022

      Na cestě k rozpadu Ruska...

      Na cestě k rozpadu Ruska...

    • Jan Padesátýpátý
      13:09 10.04.2022

      20 let je Putin krmí představami mocného Ruska kterého se všichni bojí a obrazem neporazitelné ruské armády. Je to jejich droga, která nahrazuje nedostatek všeho ostatního. A teď ...Zobrazit celý příspěvek

      20 let je Putin krmí představami mocného Ruska kterého se všichni bojí a obrazem neporazitelné ruské armády.
      Je to jejich droga, která nahrazuje nedostatek všeho ostatního. A teď Ukrajinci narkomanovi jeho drogu sebrali.
      Kadyrov který trvá na zničení celé Ukrajiny je hvězda, realisté ve vedení Ruska jsou zrádci.Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    10:04 10.04.2022

    Dobré ráno kolegové, je tu neděle a je čas na mojí tabulku, dnes poprvé v online verzi. od neděle 3.4. nepočítám li, T-64BV se na oryxu napočítalo 74 tanků ... Což je pěkná ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobré ráno kolegové,
    je tu neděle a je čas na mojí tabulku, dnes poprvé v online verzi.
    od neděle 3.4. nepočítám li, T-64BV se na oryxu napočítalo 74 tanků ...
    Což je pěkná sumička za týden ....
    https://docs.google.com/spread... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      10:35 10.04.2022

      Tento týden to na Oryxu dost čistili, čísla lítala nahoru i dolů. Třeba smazali většinu poškozených a odtažených vrtulníků z letiště u Chersonu. A taky přestali uvádět ukořistěné ...Zobrazit celý příspěvek

      Tento týden to na Oryxu dost čistili, čísla lítala nahoru i dolů. Třeba smazali většinu poškozených a odtažených vrtulníků z letiště u Chersonu. A taky přestali uvádět ukořistěné MANPADy a ATGM.
      I u tanků šla chvilkama čísla dolů. Navíc je teď relativní klid před bouří na východě. Teda jestli nějaká přijde, nevím jestli jsou Rusáci v kondici opravdu spustit velkou ofenzívu.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        10:38 10.04.2022

        Jojo :) Smazaly i 2 T-90 ( v úterý jich bylo 19 :) )
        Link funguje normálně ?

        Jojo :) Smazaly i 2 T-90 ( v úterý jich bylo 19 :) )
        Link funguje normálně ?

        • StandaBlabol
          10:47 10.04.2022

          Pro mě jo, super!

          Pro mě jo, super!

      • Janicekmac
        11:44 10.04.2022

        stejně nechápu lidi, kteří říkají, že oryx není objektivní a má tam chyby (které jsou tam od něj "naschvál", aby vypadala jako ukrajina lepší). Přitom většinu času jen hledá ve ...Zobrazit celý příspěvek

        stejně nechápu lidi, kteří říkají, že oryx není objektivní a má tam chyby (které jsou tam od něj "naschvál", aby vypadala jako ukrajina lepší). Přitom většinu času jen hledá ve svém seznamu chyby. Btw, pokud vidíte chybu či duplicitu, pište jim dolů do chatu, budou rádi.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          14:35 10.04.2022

          Niektorým ľuďom sa skrátka nezavdacis.

          Niektorým ľuďom sa skrátka nezavdacis.

  • jj284b
    09:55 10.04.2022

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Starstreak proti Orlan 10

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Starstreak proti Orlan 10

    • StandaBlabol
      10:40 10.04.2022

      Není to tak "fancy" kill jako vrtulník, ale počítá se. Orlan stojí asi 100.000 dolarů, takže 10.000.000 rublů:)))

      Není to tak "fancy" kill jako vrtulník, ale počítá se. Orlan stojí asi 100.000 dolarů, takže 10.000.000 rublů:)))

    • Cimbi
      10:41 10.04.2022

      Ten zásah je majstrštyk, vzhledem k tomu, jak malý cíl to je a že Starstreak nemá přibližovací roznětku - vyžaduje přímý zásah. Podle doby mezi odpalem a jásotem (výbuch jsem na ...Zobrazit celý příspěvek

      Ten zásah je majstrštyk, vzhledem k tomu, jak malý cíl to je a že Starstreak nemá přibližovací roznětku - vyžaduje přímý zásah.

      Podle doby mezi odpalem a jásotem (výbuch jsem na videu neslyšel) byl cíl cca 2-3 km daleko.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        10:49 10.04.2022

        Pokud to dobře chápu, tak operátor nemusí mířit 100% přesně. Střely se navádějí na odraz od cíle a dva laserové paprsky StarStreaku pokryjí větší plochu. Takže stačí mířit ...Zobrazit celý příspěvek

        Pokud to dobře chápu, tak operátor nemusí mířit 100% přesně. Střely se navádějí na odraz od cíle a dva laserové paprsky StarStreaku pokryjí větší plochu. Takže stačí mířit "přibližně" na cíl a ony si ho ty střely najdou...Skrýt celý příspěvek

        • Arccos
          12:46 11.04.2022

          Ne. Podobně jako třeba u RBS 70 i tady musí operátor celou dobu cíl sledovat a jednotlivé šipky uvolněné ze střely Starstreaku jsou naváděny laserovým paprskem emitovaným z ...Zobrazit celý příspěvek

          Ne. Podobně jako třeba u RBS 70 i tady musí operátor celou dobu cíl sledovat a jednotlivé šipky uvolněné ze střely Starstreaku jsou naváděny laserovým paprskem emitovaným z vypouštěcího zařízení. Nejsou naváděné na odražený signál.
          Rozdílem a výhodou oproti jiným takto naváděným střelám (opět např. oproti RBS 70) je způsob sledování laserového paprsku. V případě Startreaku jsou vysílány dva paprsky, které vychylováním ve vertikálním a horizontálním směru "kreslí" matici. Pomocí modulace paprsků (nevím, jak, poralizací?) pak může střela vždy zjistit, v které části matice se právě nachází a upravit svoji pozici tak, aby se dostala do prostřed matice, kde by měl být i cíl, pokud ho operátor správně sleduje. A protože tato laserová matice může mít velké rozměry, hrozí menší riziko, že při rychlí změně naváděného směru střela vyletí z paprsku a ztratí naváděcí signál.Skrýt celý příspěvek

    • petres
      11:28 10.04.2022

      U zdroje je i oprava použitého prostředku. "Oprava: ačkoliv původní zdroj hlásil jako Starstreak MANPADS, dospěli jsme k závěru, že se jedná spíše o velmi moderní LMM (Lightweight ...Zobrazit celý příspěvek

      U zdroje je i oprava použitého prostředku.
      "Oprava: ačkoliv původní zdroj hlásil jako Starstreak MANPADS, dospěli jsme k závěru, že se jedná spíše o velmi moderní LMM (Lightweight Multirole Missile) dodávané také z Velké Británie."Skrýt celý příspěvek

  • Misonek 76
    09:52 10.04.2022

    Nevim jestli uz to tu nekdo nepsal ale co asi muzou britove poslat kdyz slibili 120 obrnencu a proti lodni strely. Uprime britskou armadu moc nesleduju. Dekuju.

    Nevim jestli uz to tu nekdo nepsal ale co asi muzou britove poslat kdyz slibili 120 obrnencu a proti lodni strely. Uprime britskou armadu moc nesleduju. Dekuju.

    • jj284b
      09:56 10.04.2022

      predpokladam ze 120 MRAP, a nejake Brimstone alebo mozno snad aj Harpoony.

      predpokladam ze 120 MRAP, a nejake Brimstone alebo mozno snad aj Harpoony.

      • daniel78
        09:59 10.04.2022

        Harpoony by UA nemělo z čeho odpalovat, UK by nemělo mít odpalovací vozidlo, to by snad šlo nějak DIY dodělat, ale problém by byl s naváděním. Takže asi spíš Sea Spear.

        Harpoony by UA nemělo z čeho odpalovat, UK by nemělo mít odpalovací vozidlo, to by snad šlo nějak DIY dodělat, ale problém by byl s naváděním. Takže asi spíš Sea Spear.

        • yellec
          10:10 10.04.2022

          Harpoon nepootřebuje externí navádění. Jen před odpalem naprogramovat kurz, vzdálenost aktivace vlastního radaru a vzdálenost autodestrukce. Případně složitější cestu skrz ...Zobrazit celý příspěvek

          Harpoon nepootřebuje externí navádění. Jen před odpalem naprogramovat kurz, vzdálenost aktivace vlastního radaru a vzdálenost autodestrukce. Případně složitější cestu skrz waypointy. Takže stačí když jim k tomu někdo dobastlí dobastlí terminál :-)Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            10:51 10.04.2022

            Přesně. Jak těžké může být ten lodní kontajner 4x Harpoon namontovat na náklaďák?

            Přesně. Jak těžké může být ten lodní kontajner 4x Harpoon namontovat na náklaďák?

          • daniel78
            10:59 10.04.2022

            tak to je super, to jsem nevěděl, myslel jsem, že i prvotní kurz musí být taky radarem.

            tak to je super, to jsem nevěděl, myslel jsem, že i prvotní kurz musí být taky radarem.

          • Torong
            11:57 10.04.2022

            StandaBlabol: Já myslím, že to těžké není. Stačí nevědět, že to nejde. Je to jako s tím čmelákem: Podle fyzikálních zákonů má čmelák vzhledem k velikosti a hmotnosti těla tak malé ...Zobrazit celý příspěvek

            StandaBlabol:
            Já myslím, že to těžké není. Stačí nevědět, že to nejde. Je to jako s tím čmelákem: Podle fyzikálních zákonů má čmelák vzhledem k velikosti a hmotnosti těla tak malé křídla, že by neměl lítat. Čmelák to ale neví a fyzikální zákony nezná, takže si vesele lítá... Nebo ta raketnice s S8 raketami, co dali ISIL na Toyotu...Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          10:16 10.04.2022

          Jestli si dobre pamatuju USA dodalo Taiwanu pozemni odpalovaci vozidla se strelami Harpoon k pobrezni obrane tak to by asi problem nemel bejt.

          Jestli si dobre pamatuju USA dodalo Taiwanu pozemni odpalovaci vozidla se strelami Harpoon k pobrezni obrane tak to by asi problem nemel bejt.

          • Lyšák
            11:29 10.04.2022

            Proč by Anglie nemohla dodat jen samotné harpuny a odpalovací vozidla někdo jiný? Na Ukr. lifruje evidentně vybavení kde kdo. Tuhle jsem např. nachytal před přistáním v Řešově ...Zobrazit celý příspěvek

            Proč by Anglie nemohla dodat jen samotné harpuny a odpalovací vozidla někdo jiný?
            Na Ukr. lifruje evidentně vybavení kde kdo. Tuhle jsem např. nachytal před přistáním v Řešově dopravní mašinu Thajského letectva....Skrýt celý příspěvek

        • Inflex
          10:57 10.04.2022

          Hlavně je záhada kde je vzali, RN neměla dost Harpoonu ani na vybavení všech svých lodí.

          Hlavně je záhada kde je vzali, RN neměla dost Harpoonu ani na vybavení všech svých lodí.

          • StandaBlabol
            11:09 10.04.2022

            Měla jich dost, jen jim už končí životnost (2023) a řešili, že je nemají čím nahradit. A raketu, které končí životnost 2023 je nejlepší "spotřebovat" v roce 2022.:)))

            Měla jich dost, jen jim už končí životnost (2023) a řešili, že je nemají čím nahradit. A raketu, které končí životnost 2023 je nejlepší "spotřebovat" v roce 2022.:)))

          • Inflex
            11:45 10.04.2022

            https://en.wikipedia.org/wiki/... "The Harpoon was due to go out of service by the end of 2018. However, this has subsequently been revised to ...Zobrazit celý příspěvek

            https://en.wikipedia.org/wiki/...
            "The Harpoon was due to go out of service by the end of 2018. However, this has subsequently been revised to at least 2023. As of August 2021, it was reported that, given the age of the Harpoon system, only two Royal Navy destroyers or frigates were carrying a full complement of 8 Harpoon missiles per ship. These were the frigates HMS Kent and HMS Montrose."
            Možná mírně prošlé nevadí...Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            12:17 10.04.2022

            Inflex

            Technická životnost raket se dá prodlužovat, ne sice do nekonečná, ale lze to. Máme s tím zkušenost.

            Inflex

            Technická životnost raket se dá prodlužovat, ne sice do nekonečná, ale lze to. Máme s tím zkušenost.

        • alter01
          11:13 10.04.2022

          Harpoony nie sú nejako náročné , videl som aj trojnožku zvarenú z lešenárskych trubiek .

          Harpoony nie sú nejako náročné , videl som aj trojnožku zvarenú z lešenárskych trubiek .

      • michalbb
        10:00 10.04.2022

        Vraj Harpoony, včera z viacerých zdrojov potvrdzované.

        Vraj Harpoony, včera z viacerých zdrojov potvrdzované.

        • StandaBlabol
          10:52 10.04.2022

          Bojím se, že potvrzené byly protilodní střely. Ale můžou to být i ty lehké Sea Spear.

          Bojím se, že potvrzené byly protilodní střely. Ale můžou to být i ty lehké Sea Spear.

  • Broiv
    09:37 10.04.2022

    Jak probíhal a proč zlyhal útok na Kyjev. T. Dvořák na fb: "Narazil jsem na Twitteru na dlouhé vlákno, ve kterém je velmi dobře shrnuto, jak probíhala první fáze války na ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak probíhal a proč zlyhal útok na Kyjev.

    T. Dvořák na fb:
    "Narazil jsem na Twitteru na dlouhé vlákno, ve kterém je velmi dobře shrnuto, jak probíhala první fáze války na Ukrajině na základě dostupných informací (OSINT). Je to dlouhé, ale stojí to za to. Je to totiž ohromná ukázka mazanosti, odhodlání a strategického uvažování ukrajinských velitelů.

    Přikládám text v českém znění s několika poznámkami a doplněnými informacemi:

    BITVA O KYJEV - Tomi T Ahonen

    Teď už víme, že Putin měl čtyřhodinový plán, jak vyhrát válku na Ukrajině, a jeho "plán B" byla třídenní operace s cílem porazit Kyjev, kdyby čtyřhodinový plán selhal. Oba tyto plány nasadil proti Kyjevu s obrovskou vojenskou silou. Nyní víme, jak.

    ČTYŘHODINOVÝ PLÁN

    Ano. Existoval plán, jak porazit Ukrajinu za "čtyři hodiny". Mohlo to vyjít. Rusko (=Sovětský svaz) ho použilo v Maďarsku 1956, Československu (1968) a Afghánistánu (1979). Obsadit hlavní město, zmocnit se televize/rádia a v televizi prohlásit, že jste vyhráli. Putinův plán na porážku Ukrajiny během 4 hodin zahrnoval letecký útok 1 000 mužů, kteří by obsadili letiště Antonov v Hostomelu, poté by dopravní letadla IL-76 vysadila 7 000 mužů, a ti by pomocí obrněných vozidel obsadili prezidentský palác (a televizní stanice) v Kyjevě a oznámili do éteru kapitulaci Ukrajiny.

    BITVA O ANTONOVSKÉ LETIŠTĚ

    První bitvou ukrajinské války a první bitvou v bitvě o Kyjev byla bitva o Antonovské letiště 24.-25. února 2022. Počáteční útočné síly dorazily za úsvitu v počtu asi 30 transportních vrtulníků Mi-17 a doprovodných bitevních vrtulníků. Útočné síly tvořil výsadek buď z 11., nebo 35. gardové letecké útočné brigády. Některé z vrtulníků byly sestřeleny. Zbývající síly čítající asi 1 000 elitních výsadkových jednotek čelily ukrajinskému 3. pluku zvláštního určení, který byl připravený se bránit.

    Zatímco bitva o letiště probíhala, hlavní síly leteckého útoku (dalších 7 000 mužů & jejich obrněná vozidla) přiletěly nad letiště v obřích dopravních letounech IL-76. Pokusily se přistát. Ukrajina neumožnila přistát dvěma IL-76 (zdroj mluví o sestřelení, ale pravděpodobně Ukrajinci donutili palbou letadla otočit zpátky na bezpečné území). Přistání bylo přerušeno. Letouny IL-76 byly odkloněny na nejbližší Ruskem kontrolované letiště, které se nacházelo na běloruské straně hranice, ve městě Homel. Mezitím obrana Ukrajiny v Kyjevě vyslala 4. brigádu rychlé reakce, aby posílila obránce, kteří pak znovu dobyli letiště.

    Antonovské letiště, které bylo 24. února ráno krátce v ruských rukou, bylo 24. února odpoledne opět pod kontrolou Ukrajiny. Ukrajinci ale věděli, že se na jih od Běloruska přesouvá velká pozemní invazní armáda, a tak přistoupili ke zničení vzletových a přistávacích drah letiště. Ruské výsadkové jednotky zaútočily znovu na letiště Antonov masivním vzdušným útokem (200 vrtulníků a asi 5 000 mužů) a letiště opět obsadili, a to 25. února. Ukrajinští obránci však zabránili jejich průlomu obklíčením letiště. Hlavní armáda útočící na Kyjev přišla po souši s tanky a obrněnými vozidly (ruská 35. kombinovaná armáda). Ta se probojovala k Antonovu letišti a přes jeho perimetr & odpoledne 25. února bylo letiště znovu v ruských rukou. Nyní však bylo nepoužitelné, takže šlo o Pyrrhovo vítězství.

    Pokud si vzpomínáte, na počátku panovala hysterie, že by Kyjev mohl padnout nebo že by prezident Zelenskyj mohl být zajat či zabit, a tak západní spojenci prosili Zelenského, aby z Kyjeva uprchl. To vše bylo reálné a hrozba byla skutečná. Rusové zkoušeli letecký útok na Kyjev. Ukrajina se obránila.

    PLÁN B - OBKLÍČENÍ KYJEVA

    Zatímco probíhal plán A, Rusko si pro jistotu připravovalo plán B. 24. února ráno zahájilo plný útok na Kyjev, aby se zmocnilo hlavního města silou. A tento plán byl vytvořen podle vzoru Grozného, čečenské války. V první Putinově válce (tehdy ve funkci premiéra), tzv. druhé čečenské válce v letech 1999-2000, Putin obklíčil hlavní město Čečenska Groznyj (450 000 obyvatel). Kolem města bylo položeno minové pole. Bombardoval ho každý den a noc, dokud nebyly zničeny doslova všechny budovy.
    Přesně stejný bojový plán jako v Grozném dnes Putin používá na Ukrajině při obléhání Mariupolu (450 000 obyvatel). Abyste pochopili plán B pro Kyjev, podívejte se na dnešní Mariupol. To byl Putinův plán B pro Kyjev (3 miliony obyvatel). Ne napadnout Kyjev, ale obklíčit ho a pak ho rozbombardovat na padrť.

    BITVA O KYJEV

    Plán bitvy na dobytí Kyjeva spočíval ve vyslání ruské 35. kombinované armády z Běloruska do záložního města u Kyjeva (Hostomel kousek od Irpinu) v první den. Poté doplnit palivo. Druhý den pak obklíčit Kyjev. 3. den zahájit ničení Kyjeva. Všimněte si, že Rusové neočekávali, že Kyjev po 3 dnech kapituluje, pouze že v tomto bojovém plánu obklíčí Kyjev za 3 dny, což v podstatě zaručuje, že Rusko nakonec Kyjev zničí (o šest měsíců až dva roky později) nebo se vzdá.

    Plán bitvy o Kyjev potřeboval ke svému fungování pouze jeden významný prvek. Doplnění paliva do tanků, obrněných vozidel a samohybného dělostřelectva. Vzdálenost od běloruských hranic ke Kyjevu je PŘESNĚ taková, jakou můžou tanky ujet na plnou nádrž. Potřebovaly tedy natankovat. Kdyby se po jednom dni doplnilo palivo, měla by tato 35. kombinovaná armáda (podle odhadu zhruba 70 000 mužů, 7 000 obrněných vozidel včetně 2 100 tanků) dostatek paliva na dokončení obklíčení Kyjeva druhý den, takže by Kyjev obléhala od 26. února.

    První část tohoto plánu fungovala přesně podle plánu. Tanky překročily hranice na Ukrajině 24. února. Do 25. února dosáhly Hostomele, 13 mil (20 km) od Kyjeva. Jenže tam jim došlo palivo. Přijely do určeného tankovacího prostoru... a slíbené palivo jim ještě nedorazilo. A tak čekali. Zavolali do konvoje, kde je to drahocenné palivo, a zjistili, že kamiony s palivem jsou vzdálené necelou hodinu. Tak čekali. A zavolali o hodinu později. Zpoždění. Zavolali o čtyři hodiny později. Stále zpoždění...

    V jednu chvíli se velitel 35. kombinované armády rozhodl odložit tankování na další den a řekl svým vojákům, aby se vyspali. A zavolal své palivové vozy. Stále měly zpoždění – přitom byly skutečně jen hodinu daleko. Jenže čelily místnímu odporu, je to nakonec úzká silnice.

    70 000 mužů a 7 000 obrněných vozidel zaútočilo od běloruských hranic, překonalo 70 mil (115 km) & dosáhlo svého cíle 1. dne – přesně podle plánu. Kdyby tam našla palivo, tato armáda by obklíčila Kyjev 2. den. Něco tomu ale zabránilo: Konvoj o délce 40 mil.

    BITVA O 40 MIL DLOUHÝ KONVOJ

    Kdyby Rusko 25. února zjistilo, že konvoj s palivem, které tak zoufale potřebovalo, nikdy nedorazí, objednalo by náhradní konvoj a dostalo by zásoby (a potraviny a munici) nejpozději 28. února. Ukrajina je ale podvedla. Obráncům Kyjeva se podařilo hrát s důvěřivými ruskými veliteli hru na kočku a myš, aby po DVA TÝDNY věřili, že tento konvoj může dorazit k vyhladovělým vojákům a tankům, což Kyjev zachránilo.

    (Pozn.: Jak se zpětně ukázalo, Rusové tu doplatili na korupci ve své armádě. Při komunikaci totiž používali nové typy vysílaček, které se ale roky předtím objevovaly na online bazarech, kde je prodávali sami ruští vojáci. Každý si tak mohl takovou vysílačku koupit a ukrajinští experti to skutečně udělali. A tak dokázali vysílat Rusům NĚKOLIK TÝDNŮ falešné zprávy v ruštině o pohybu konvoje, který ve skutečnosti dávno stál.)

    Nyní víme, že počáteční zdržení 40mílového konvoje provedla specializovaná lesní bojová jednotka o pouhých 30 členech, vedená ukrajinským plukovníkem Jaroslavem Hončarem. K rychlému pohybu v bažinatém lese používali čtyřkolky. Měli zařízení pro noční vidění a drony. Ukrajinská jednotka udělala to, co je třeba udělat s každým bojovým konvojem, zneškodnila (nebo zničila) první 3 vozidla na úzkém místě na silnici. Zablokovala tak průjezd vpřed. Pak konvoj partizánským stylem napadali, protože se prodlužoval a byl stále více zahlcený. Rychlé útoky typu "udeř a uteč“. V určitém okamžiku byl zničen nejméně jeden most, možná několik mostů, což zabránilo extrémně těžkým nákladním vozům v průjezdu přes drobné ale časté vodní překážky. Rusové tedy přivezli přemosťovací zařízení, ale na ně se Ukrajinci také zaměřili a zdržovali a zdržovali...

    Konvoj, který se stále rozrůstal, až do své plné délky 40 mil (64 km) měl nakonec na této úzké silnici uvěznit asi 1 400 zásobovacích nákladních aut. K dispozici měly malou ochranku čítající asi 2 000 ruských vojáků. Ale nikdy se jim nepodařilo prorazit přes bránící Ukrajince. Ruské velení přišlo na to, jak to s nimi Ukrajina hraje, až kolem 11. března. A teprve pak vyslalo několik menších náhradních konvojů po jiných silnicích, které dorazily k ruské 35. kombinované armádě kolem 14. března. Toto zpoždění zachránilo Kyjev.

    BITVA O IRPIŇ

    Zatímco obrněná vozidla byla bez paliva a nemohla manévrovat, 35. kombinovaná armáda nezahálela. V každém případě se musela přesunout v plánovaném obklíčení blíž k perimetru, aby získala dobré dělostřelecké pozice k ostřelování Kyjeva. Takže jen několik kilometrů od Hostoměle směrem ke Kyjevu se nachází další město na předměstí Kyjeva, které se jmenuje Irpiň (30 000 obyvatel). Bitva o Irpiň měla být zlomovým bodem v bitvě o Kyjev. Trvala nakonec jeden měsíc.

    Ruská 35. kombinovaná armáda dorazila na okraj Irpini 25. února. Útok na Irpiň začal 27. února. Ukrajinci tam byli připraveni a odhodláni se udržet. Byla to zkouška nezastavitelné síly proti nepohyblivému objektu. Měsíc těžkých bojů. Irpiň je vzdálen 11 mil (17 km) od Kyjeva. Rusko Irpiň nikdy úplně nekontrolovalo. Tak blízko se masivní invazní armáda Ruska dostala ke Kyjevu. Na 11 mil! Tady je Ukrajina obrátila nazpátek. Dne 28. března Ukrajinci vyhnali všechny Rusy a osvobodili Irpiň.

    OBLÉHÁNÍ KYJEVA

    Jakmile Ukrajinci věděli, kde Rusové jsou, a viděli ze vzduchu i přesně, jaké síly tam na obklíčení Kyjeva přivezly, připravili odpovídající obranu. Z Hostomele se dalo jít jen dvěma směry. Ukrajinci věděli, že směrem na východ od Hostoměle teče řeka Dněpr. Posledním městem před řekou je Vyšhorod. A dalším městem na západě byl Makariv. Takže Ukrajinci měli dobrou představu o tom, kam se Rusko vydá, jakmile natankuje.

    Ukrajinci viděli na satelitních snímcích chvíli, kdy Rusové konečně přišli na jejich hru na kočku a myš se 40mílovým konvojem. Viděli kdy Rusko poslalo náhradní konvoje na jiné trasy. I ty Ukrajina ostřelovala, ale většina z vozů se dostala k cíli. 16. března se Rusům konečně podařilo doplnit palivo do svých obrněnců uvízlých v Hostomelu. A to, co zbylo ze 70 000 mužů po třech týdnech bojů, mohlo konečně zahájit úplné obklíčení Kyjeva. Jenže obklíčení se mělo brzy změnit v naprostou katastrofu.

    Směrem na východ měli Ukrajinci připravenou obranu na předměstí Vyšhorodu, nyní stejně silně bráněnou jako předtím Irpin. Rusové se k Vyšhorodu nikdy nedostali ani na krok. Útočili však také na západě. Protože Ukrajina věděla, že cesta na východ je neprůjezdná (ukrajinské velení nechalo cíleně zaplavit velkou plochu obcí vodou z Dněpru, která se stala neprůchodná pro jakoukoliv techniku, pozn.), byla ruská 35. kombinovaná armáda nucena jít na západ, pokud chtěla obklíčit Kyjev, a tak na ní Ukrajinci čekali u města Makariv.

    Zatímco bitva u Irpini trvala měsíc v boji muže proti muži ve městě, obrněné jednotky ruské 35. kombinované armády se střetly s ukrajinskými obrněnými a protitankovými jednotkami v záloze u města Makariv a bitva trvala pouhé dva dny. Makariv byl osvobozen 22. března. V bitvě u Makariva se Ukrajině podařilo zasáhnout velitelské stanoviště 35. kombinované armády a údajně zranit velitele Severní invazní armády (byl uveden na začátku jako jeden ze zabitých generálů, ale zdá se, že je naživu).

    Se zničenou obrněnou technikou před Makarivem a velkou částí pěchoty zlikvidovanou v městském bojovém mlýnku na maso při pokusu o přesun do Irpinu (spekuluje se, že právě zničení ohromného množství útočících jednotek v Irpinu a Buči vedlo ruské vojáky k pomstě na civilistech, pozn.) měla 35. kombinovaná armáda pravděpodobně polovinu ztrát (mrtvých nebo zraněných). Útok na Kyjev se nyní nezdařil.

    Zbytky ruské 35. kombinované armády se 31. března stáhly z Ukrajiny zpět do Běloruska. Ti, kteří mohli uniknout, tak učinili. Nejméně 700 vozidel se dostalo ven, mohlo to být odhadem 10 000 mužů, část z nich lehce i těžce zraněných.

    Bitva o Kyjev tak skončila."Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      09:56 10.04.2022

      od Rusu to byla pusta naivita. I kdyby na Hostomelu pristaly ty Il-76, tak se do centra Kijeva nemeli sanci vysadkari dostat. Ukrajinci byli na pozicich a cestou by po rusacich ...Zobrazit celý příspěvek

      od Rusu to byla pusta naivita. I kdyby na Hostomelu pristaly ty Il-76, tak se do centra Kijeva nemeli sanci vysadkari dostat. Ukrajinci byli na pozicich a cestou by po rusacich strilel kazdy kamen. Kijev je velka aglomerace, tam se dostat bojem z predmesti do centra je ukol pro statisicove vojsko.Skrýt celý příspěvek

      • mudry.udrzbar
        13:52 10.04.2022

        Zvladli by to, ale v roku 2014, vtedy bol vhodny cas na takuto operaciu ala ČSSR 68. Rozhodne nie potom, co sa Ukrajinci 8 rokov pripravovali.

        Zvladli by to, ale v roku 2014, vtedy bol vhodny cas na takuto operaciu ala ČSSR 68. Rozhodne nie potom, co sa Ukrajinci 8 rokov pripravovali.

    • jj284b
      10:02 10.04.2022

      ten text je relativne ok, az na tie cisla.. 35.armada ani nahodou nemala 80000muzov a 2100 tankov... tolko tankov Rusi ani na invaziu nepripravili.. preto potom museli vytahovat z ...Zobrazit celý příspěvek

      ten text je relativne ok, az na tie cisla.. 35.armada ani nahodou nemala 80000muzov a 2100 tankov... tolko tankov Rusi ani na invaziu nepripravili.. preto potom museli vytahovat z ulozeniek tie stare T72A...Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        10:07 10.04.2022

        Stejné jako to druhé zasazení v Hustomelu ...........

        Stejné jako to druhé zasazení v Hustomelu ...........

    • Cimbi
      10:07 10.04.2022

      To znamená, že Ukrajinci se na rozdíl od Rusů dokážou poučit ze sovětských dějin: To, co je tu popsáno ohledně likvidace toho 64 km konvoje je variace na taktiku Motti použitou ...Zobrazit celý příspěvek

      To znamená, že Ukrajinci se na rozdíl od Rusů dokážou poučit ze sovětských dějin:

      To, co je tu popsáno ohledně likvidace toho 64 km konvoje je variace na taktiku Motti použitou Finy během Zimní války.

      Nejvetší rozdíl je v terénu (místo závějí sněhu kolem cest bažiny) a použitém způsobu přesunů obránců (místo běžek čtyřkolky). Jinak je to přes kopírák Zimní válka.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        10:10 10.04.2022

        Kdysi někdo napsal, že armáda se vždy připravuje na minulé války (nikdo neví s jistotou, co na ni vybafne v budoucnu, ale poučuje se z minulosti). V Rusku tento přístup nějak ...Zobrazit celý příspěvek

        Kdysi někdo napsal, že armáda se vždy připravuje na minulé války (nikdo neví s jistotou, co na ni vybafne v budoucnu, ale poučuje se z minulosti). V Rusku tento přístup nějak opomenuli...Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          11:20 10.04.2022

          Tu toho rusi opoměly veľa , skôr všetko ! Gosudar im povedal , že je to neexistujúci štát, v rozvrate , bez armády , bez vlády , jednoducho strčiť do neho a kolos na hlinenných ...Zobrazit celý příspěvek

          Tu toho rusi opoměly veľa , skôr všetko ! Gosudar im povedal , že je to neexistujúci štát, v rozvrate , bez armády , bez vlády , jednoducho strčiť do neho a kolos na hlinenných nohách im padne k nohám ! Už trénovali úsmevné trefné častušky na Zelenského a tešili sa chlieb , soľ , samohonku a krojované prítulné bárišňe !
          Preto sa viac starali o slávnostné uniformy na prehliadku na Kreščatiku ako o o či majú patroby a nafty a olej v tankoch , OT , Kamazoch .Skrýt celý příspěvek

          • TF_HU
            12:20 10.04.2022

            Strašně rád bych viděl jejich IPB a jiné dokumenty...

            Strašně rád bych viděl jejich IPB a jiné dokumenty...

          • Rošťák
            12:32 10.04.2022

            @TF_HU
            to by mě také zajímalo.
            Celkově by mě zajímal jejich plánovací proces. Wolský někde říkal že na brigádu mají 48 hodin ...... Což je samo o sobě celkem "málo" .....

            @TF_HU
            to by mě také zajímalo.
            Celkově by mě zajímal jejich plánovací proces. Wolský někde říkal že na brigádu mají 48 hodin ...... Což je samo o sobě celkem "málo" .....

    • pjaro77
      10:47 10.04.2022

      Z toho zastavenia konvoja s palivom bude dobrý scenár na film.

      Z toho zastavenia konvoja s palivom bude dobrý scenár na film.

    • MeV6
      10:55 10.04.2022

      Ta bitva o Kyjev mi tak nějak připomíná operaci Market-Garden. Ta paralela s konvojem na jedné úzké silnici je docela jasná. Zde ne příliš vzdálený most, ale příliš vzdálený Kyjev. Zobrazit celý příspěvek

      Ta bitva o Kyjev mi tak nějak připomíná operaci Market-Garden. Ta paralela s konvojem na jedné úzké silnici je docela jasná. Zde ne příliš vzdálený most, ale příliš vzdálený Kyjev.Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        12:04 10.04.2022

        Myslíš, že na Ruské straně byla i nějaká verze plukovníka Sosabowského, který se zeptal "A co budou dělat Ukrajinci?" :D

        Myslíš, že na Ruské straně byla i nějaká verze plukovníka Sosabowského, který se zeptal "A co budou dělat Ukrajinci?" :D

        • MeV6
          13:28 10.04.2022

          Třeba i ano, ale i zde nebyl vyslyšen.

          Třeba i ano, ale i zde nebyl vyslyšen.

      • lukas000
        12:27 10.04.2022

        Me to zas pripomnelo film Bitva v Ardenach, jak se tam na konci nemecky tank snazi dostat ke skladu palivu.

        Me to zas pripomnelo film Bitva v Ardenach, jak se tam na konci nemecky tank snazi dostat ke skladu palivu.

  • Inflex
    09:20 10.04.2022

    No možná rusi ještě něco vyškrábli:
    https://twitter.com/JackDetsch...

    No možná rusi ještě něco vyškrábli:
    https://twitter.com/JackDetsch...

    • jj284b
      09:24 10.04.2022

      tak zasa si treba zlozit ruzove okuliare... prisli maximalne tak o 20% techniky co maju... takze nejaky konvoj so 100 nakladnymi autami nie je nic vynimocne...

      tak zasa si treba zlozit ruzove okuliare... prisli maximalne tak o 20% techniky co maju... takze nejaky konvoj so 100 nakladnymi autami nie je nic vynimocne...

    • Jan Grohmann
      09:28 10.04.2022

      Rusové mají techniky, pokud se bavíme jen o technice, více než dost. Zatím ztratili "jen" cca 10 % aktivních tanků. Pravda, otázka je, kolik je bojem poškozených, opotřebených ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusové mají techniky, pokud se bavíme jen o technice, více než dost. Zatím ztratili "jen" cca 10 % aktivních tanků. Pravda, otázka je, kolik je bojem poškozených, opotřebených
      hlavně elektronika) nebo porouchaných.Skrýt celý příspěvek

      • michalbb
        09:32 10.04.2022

        JG - a hlavne kto v nich sedí. Na twitteri som našiel príspevok, kde rozoberali osadenstvo BVP-čka, v ktorom boli naraz 3 velitelia. Ak im množstvo kvalitných posádok (a vôbec ...Zobrazit celý příspěvek

        JG - a hlavne kto v nich sedí. Na twitteri som našiel príspevok, kde rozoberali osadenstvo BVP-čka, v ktorom boli naraz 3 velitelia. Ak im množstvo kvalitných posádok (a vôbec akýchkoľvek posádok, ktoré vedia, ako sa veci ovládajú), umrelo v prvom dejstve konfliktu, tak bude zrejme veľký problém hlavne v kvalifikovanej sile. Keby mali aj 5000 tankov pripravených...Skrýt celý příspěvek

        • Praskot
          09:37 10.04.2022

          To jsem taky četl. Tři poručíci v jednom BVP, ale ani jeden nebyl z bojové jednotky. Jeden byl meteorolog. A tohle vede útok obrněné ...Zobrazit celý příspěvek

          To jsem taky četl. Tři poručíci v jednom BVP, ale ani jeden nebyl z bojové jednotky. Jeden byl meteorolog. A tohle vede útok obrněné jednotky.
          https://twitter.com/MacWBishop...
          Našel jsem ten twett.Skrýt celý příspěvek

          • MATRIX
            12:00 10.04.2022

            Tie ich BVP mi pripadajú ako smetiarske autá

            Tie ich BVP mi pripadajú ako smetiarske autá

      • alter01
        09:42 10.04.2022

        Je otázka čo majú dastoatok kvalitných tankistov čo sú ochotná postaviť sa javelinom ! Nezabúdajme , že na začiatku invázie nemali ukrajinci nič ! Dnes uich údajne majú 20-30000 ...Zobrazit celý příspěvek

        Je otázka čo majú dastoatok kvalitných tankistov čo sú ochotná postaviť sa javelinom !
        Nezabúdajme , že na začiatku invázie nemali ukrajinci nič ! Dnes uich údajne majú 20-30000 a rôznych typov . je rozdiel mať proti sebe vyrehotaných ruských tankistov a ty máš v čate 3-4 RPG , ako mať proti sebe posraných , modliacich rusákov a ty máš v čate na každý tank pripravených 5 Javelínov a na každý vrtulník 10 Strigerov...
        Aj tých chudákov ľutujem , to musí byť obrovský stres , keď nevieš deň , hodinu , minútu kedy skapeš a vlastní ťa ani nezahrabú a budú ťa obhrýzať psy!Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          10:04 10.04.2022

          20-30k bude pocet vsetkych dokopy.. aj tych uz dodanych... podla mna USA len priebezne doplnuje stavy aby im nedosli rakety, no pocty u jednotiek budu len mierne vyssie ako na ...Zobrazit celý příspěvek

          20-30k bude pocet vsetkych dokopy.. aj tych uz dodanych... podla mna USA len priebezne doplnuje stavy aby im nedosli rakety, no pocty u jednotiek budu len mierne vyssie ako na zaciatku. kazdopadne, verim tomu ze Ukrajinci stiahli k Izjumu vyssie mnozstvo PTRS, kedze tam je rovina a tankove utoky sa tam ocakavaju...Skrýt celý příspěvek

          • alter01
            11:24 10.04.2022

            Útoky po rovine ? Pozri si YT , tam je kopa záberov ako iniciatívneho koľchozníka na pásaku vyťahujú 2 traktory z rasputinici ! Naozaj je to strašná zbraň , čím viac túruješ motor ...Zobrazit celý příspěvek

            Útoky po rovine ? Pozri si YT , tam je kopa záberov ako iniciatívneho koľchozníka na pásaku vyťahujú 2 traktory z rasputinici ! Naozaj je to strašná zbraň , čím viac túruješ motor , tým hlbšie zapadáš !Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            12:23 10.04.2022

            Ako dlho môže trvať rasputica ?

            Ako dlho môže trvať rasputica ?

        • mudry.udrzbar
          13:54 10.04.2022

          Javeliny mali Ukrajinci aj pred invaziou. NLAW zacali dodavat Briti sice tesne, ale tiez este pred invaziou.

          Javeliny mali Ukrajinci aj pred invaziou. NLAW zacali dodavat Briti sice tesne, ale tiez este pred invaziou.

      • Inflex
        09:58 10.04.2022

        No moje chápání problémů ruské armády je, že mají v každé BTG tolik techniky, že jim nezbývá žádná volná pěchota. Na Ukrajině, totálně saturované protitankovými zbraněmi, to je ...Zobrazit celý příspěvek

        No moje chápání problémů ruské armády je, že mají v každé BTG tolik techniky, že jim nezbývá žádná volná pěchota. Na Ukrajině, totálně saturované protitankovými zbraněmi, to je problém samo o sobě.Skrýt celý příspěvek

      • salatnik
        13:25 10.04.2022

        Tak to vôbec nevieme, že či stratili 10% alebo 5% alebo 20% alebo 40%. Vzhľadom na fakty, ktoré vyplynuli v poslednom období si trúfam tvrdiť, že nikto nevie koľko majú Rusi tankov ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak to vôbec nevieme, že či stratili 10% alebo 5% alebo 20% alebo 40%. Vzhľadom na fakty, ktoré vyplynuli v poslednom období si trúfam tvrdiť, že nikto nevie koľko majú Rusi tankov naozaj a koľko ich je v akom stave a koľko z nich je hypotetických a určite to nevie ani nikto v Rusku, taký je tam bordel.Skrýt celý příspěvek

    • michalbb
      09:28 10.04.2022

      1. konvoj - 60 km
      2. konvoj - 12 km
      3. konvoj - 4 km
      4. konvoj - lada s bielou vlajkou na anténe.

      1. konvoj - 60 km
      2. konvoj - 12 km
      3. konvoj - 4 km
      4. konvoj - lada s bielou vlajkou na anténe.

    • Jan Grohmann
      09:47 10.04.2022

      https://twitter.com/HN_Schlott... Podle odhadů Rusové měli na začátku 130 BTG. Teď jich mají na východě, a jihu "jen" 80, někteří si myslí, že kolem 50 ...Zobrazit celý příspěvek

      https://twitter.com/HN_Schlott...
      Podle odhadů Rusové měli na začátku 130 BTG.
      Teď jich mají na východě, a jihu "jen" 80, někteří si myslí, že kolem 50 až 60, a maximálně 10 BTG se přesouvá od Kyjeva.
      Připomenu poučku: Rusové nesmí mít v místě útoku trojnásobnou a větší převahu.Skrýt celý příspěvek

      • PavolR
        10:06 10.04.2022

        Aktálne by nám viac než samotný počet BTG bola užitočná informácia o naplnenosti stavov. Čiže, kto povie, že je ich nominálne 80, môže mať rovnakú pravdu, ako kto určí silu na 50.

        Aktálne by nám viac než samotný počet BTG bola užitočná informácia o naplnenosti stavov. Čiže, kto povie, že je ich nominálne 80, môže mať rovnakú pravdu, ako kto určí silu na 50.

      • pjaro77
        10:49 10.04.2022

        Problém v Donbase a na juhu je skôr delostrelectvo. Delostreleckých zbraní môžu nasadzovať stovky až tisíce a pomaly územie čistiť.

        Problém v Donbase a na juhu je skôr delostrelectvo. Delostreleckých zbraní môžu nasadzovať stovky až tisíce a pomaly územie čistiť.

        • StandaBlabol
          11:26 10.04.2022

          To mohli i u Charkova, Sumy a Černihivu. A nefungovalo jim to.

          To mohli i u Charkova, Sumy a Černihivu. A nefungovalo jim to.

        • Rošťák
          12:35 10.04.2022

          Nikdy nezapomínejte na logistiku, můžete nasadit tisíce hlavní, ale musíte jim dopravit do palebných postavení desetitisíce nábojů a raket ...... A čím se logistické trasy ...Zobrazit celý příspěvek

          Nikdy nezapomínejte na logistiku, můžete nasadit tisíce hlavní, ale musíte jim dopravit do palebných postavení desetitisíce nábojů a raket ......
          A čím se logistické trasy natahují, tím je to horší. A jde i o území RF. V blízkosti UA hranic jim už bouchly dva muničáky, a podle mě munici z ostatních v blízkosti hranic nedoplňovaly, takže musí munici dovážet z větších vzdáleností.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            19:01 10.04.2022

            Neviem, č som čítal, odhaduje sa , že tam budú boje ako za veľkej vlasteneckej. Čo sa týka zásobovacích trás, tie nie sú dlhé: pobrežie na juhu - zásobovanie z krymu a Donbas - je ...Zobrazit celý příspěvek

            Neviem, č som čítal, odhaduje sa , že tam budú boje ako za veľkej vlasteneckej. Čo sa týka zásobovacích trás, tie nie sú dlhé: pobrežie na juhu - zásobovanie z krymu a Donbas - je pri ruských hraniciach.Skrýt celý příspěvek

  • Wolv3rine
    09:17 10.04.2022

    Možná otázku ohledně ruského plynu rozseknou rusáci sami.
    https://twitter.com/rianru/sta...

    Možná otázku ohledně ruského plynu rozseknou rusáci sami.
    https://twitter.com/rianru/sta...

    • jj284b
      09:21 10.04.2022

      tak oni maju tendenciu vytrestat sa sami, no v podstate ta ich Duma o nicom nerozhoduje a pochybujem ze by sa Putin chcel teraz odstrihnut od financii..

      tak oni maju tendenciu vytrestat sa sami, no v podstate ta ich Duma o nicom nerozhoduje a pochybujem ze by sa Putin chcel teraz odstrihnut od financii..

      • daniel78
        09:37 10.04.2022

        otázka a dělá (můžě dělat) Duma něco, co nechce sám Putin? Osobně bych řekl, že o své vůli nedělají nic a sotva by si troufli stavět Putina do role obránce EU či aby musel přiznat, ...Zobrazit celý příspěvek

        otázka a dělá (můžě dělat) Duma něco, co nechce sám Putin? Osobně bych řekl, že o své vůli nedělají nic a sotva by si troufli stavět Putina do role obránce EU či aby musel přiznat, že bez peněz za plyn mají fakt velký problém.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      09:26 10.04.2022

      To znamená, že dělají toto:
      https://twitter.com/grazdaninm...

      To znamená, že dělají toto:
      https://twitter.com/grazdaninm...

    • Praskot
      09:29 10.04.2022

      Scholz se Putinovy rozbrečí do telefonu jestli mu to udělají.

      Scholz se Putinovy rozbrečí do telefonu jestli mu to udělají.

      • alter01
        09:34 10.04.2022

        Bude kňučať ako Dubček 21. augusta , že Toto mne , jeho Šašovi , ten bakaný Leonid urobil !

        Bude kňučať ako Dubček 21. augusta , že Toto mne , jeho Šašovi , ten bakaný Leonid urobil !

    • CerVus
      09:51 10.04.2022

      Jen jestli nepromeškali ten správný moment. Zhruba o tři týdny. Je jaro, EU měsíc bez dodávek vydrží bez problémů, přes léto se zásobí a na podzim už Rusko bude ekonomicky v takové ...Zobrazit celý příspěvek

      Jen jestli nepromeškali ten správný moment. Zhruba o tři týdny. Je jaro, EU měsíc bez dodávek vydrží bez problémů, přes léto se zásobí a na podzim už Rusko bude ekonomicky v takové situaci, kdy bude samo na obnovení dodávek tlačit.Skrýt celý příspěvek

    • MATRIX
      12:07 10.04.2022

      To nespravia tam je viac faktorov prvym su peniaze, dalej co s plynom vyťažením? naplnia zasobniky a potom co? bud zablombuju vrt a tym ho uz viac nemozu pouzit alebo ho budu ...Zobrazit celý příspěvek

      To nespravia tam je viac faktorov prvym su peniaze, dalej co s plynom vyťažením? naplnia zasobniky a potom co? bud zablombuju vrt a tym ho uz viac nemozu pouzit alebo ho budu spaľovať. Takze budu predavat dalej toto ani komentovat netreba.Skrýt celý příspěvek

  • daniel78
    09:15 10.04.2022

    kdybyste někdo chtěli přispět na vybavení do boje... https://twitter.com/barbarian_...

    kdybyste někdo chtěli přispět na vybavení do boje... https://twitter.com/barbarian_...

  • TF_HU
    09:15 10.04.2022

    Když tak sleduji válku na Ukrajině, zajímal by mě nějaký názor, analýza na ruskou doktrínu. V minulosti byla sovětská doktrína postavena na útoku takových klínu až na břeh řeky ...Zobrazit celý příspěvek

    Když tak sleduji válku na Ukrajině, zajímal by mě nějaký názor, analýza na ruskou doktrínu. V minulosti byla sovětská doktrína postavena na útoku takových klínu až na břeh řeky Rýn...

    Existuje studie think tanku RAND, která říkala, že útok Ruska má NATO někde v oblasti Kaliningradu by znamenala problém pro NATO. Prý bychom nebyli schopni bránit uvedeny směr. Když teď vidím co Rus předvádí, zajímalo by mě, zda někdo provádí revizi tě studie....Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:19 10.04.2022

      NATO Rusov velmi nadhodnotilo.. povodne sa myslelo ze pri utoku dokazu spravit skok o 200-250km a potom budu potrebovat logisticku pauzu.. no ukazalo sa, ze jednotky nevedia ...Zobrazit celý příspěvek

      NATO Rusov velmi nadhodnotilo.. povodne sa myslelo ze pri utoku dokazu spravit skok o 200-250km a potom budu potrebovat logisticku pauzu.. no ukazalo sa, ze jednotky nevedia priebezne doplnovat vobec, a pauzu potrebuju uz po 2-3 dnoch.. takze akykolvek konvencny utok na NATO, by bol pre nich samovrazda.. NATO by ich nechalo postupit 50-100km dnu (mimo dosah domacej PVO), a potom by ich rozsekalo zo vzduchu..Skrýt celý příspěvek

      • TF_HU
        09:38 10.04.2022

        Takový útok by právě nebyl konvenční...

        Takový útok by právě nebyl konvenční...

        • Rošťák
          09:50 10.04.2022

          Joo, ukázalo to, že doktrinální postupy byly nadhodnocené, a ukázalo to na chyby v plánovacím procesu. Bohužel v dalších operacích to už podle doktrinálních postupu může být. Byla ...Zobrazit celý příspěvek

          Joo, ukázalo to, že doktrinální postupy byly nadhodnocené, a ukázalo to na chyby v plánovacím procesu.
          Bohužel v dalších operacích to už podle doktrinálních postupu může být. Byla by chyba začít protivníka podceňovat.Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            10:58 10.04.2022

            Nie som armádny expert, ale čo sa počiť z ruských PzS ktoré sú založené na delostrelectve. Ja mám doktrínu rozsekať masívny útok BTG delostrelectvom s dlhším dosahom + loitering ...Zobrazit celý příspěvek

            Nie som armádny expert, ale čo sa počiť z ruských PzS ktoré sú založené na delostrelectve. Ja mám doktrínu rozsekať masívny útok BTG delostrelectvom s dlhším dosahom + loitering muníciou + letectvom (niečo ako f-15 , ktoré dokáže niesť veľké množstvo výzbroje) . Navigované delostrelecké náboje a rakety by boli stále lacnejší spôsob ako vrhať tank proti tanku.Skrýt celý příspěvek

    • Roko
      09:22 10.04.2022

      Je zbytocne sa bavit o nejakej ruskej doktrine, ked v casoch USSR sa pocitalo s vojskami warszawskeho paktu, teraz maju tak akurat posily Tuvy …

      Je zbytocne sa bavit o nejakej ruskej doktrine, ked v casoch USSR sa pocitalo s vojskami warszawskeho paktu, teraz maju tak akurat posily Tuvy …

      • pjaro77
        11:00 10.04.2022

        Ja by som ich nepodceňoval, stále majú dostatok delostreleckých zbraní. A tie hlavne budú používať v bojoch na donbase a na juhu.

        Ja by som ich nepodceňoval, stále majú dostatok delostreleckých zbraní. A tie hlavne budú používať v bojoch na donbase a na juhu.

    • alter01
      09:50 10.04.2022

      Rusi mali nejakú doktrínu ? Cez Šumavu sa prevalí československá armáda , max. príde k Mníchovu , vykrváca , zmizne z povrchu zeme a potom nastúpi ČA a začne pochod na Rýn , a bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusi mali nejakú doktrínu ? Cez Šumavu sa prevalí československá armáda , max. príde k Mníchovu , vykrváca , zmizne z povrchu zeme a potom nastúpi ČA a začne pochod na Rýn , a bude pred seba hádzať atomové bomby , také maličké!
      Po spotrebovaná 5 miliovov vojakov Varšavskej zmluvy sa možno dostanú do Paríža , cez púsť čo spôsobili . Tam 50 rokov ani tráva neporastie!
      Vtedy mali rusi aspoň miliony vojakov , dnes nemajú ani to a ešte k tomu majú tisíce potemkinovských papundeklových T 72 , z ktorých odletujú veže, ako štuple z flaše šampanského !Skrýt celý příspěvek

    • tomySVK
      09:56 10.04.2022

      Ja som narazil na 2 komentáre od vojenského historika Ilkka Syvänne (zaoberá sa starovekom, stredovekom - Fín, teraz pôsobí na Univerzite v Haife, ak si dobre ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja som narazil na 2 komentáre od vojenského historika Ilkka Syvänne (zaoberá sa starovekom, stredovekom - Fín, teraz pôsobí na Univerzite v Haife, ak si dobre pamätám:

      SOVIET-RUSSIAN OPERATIONAL DOCTRINE OF DEEP BATTLE AND ITS FAILURE IN UKRAINE
      https://www.academia.edu/74479...

      Update to the draft paper concerning the Soviet-Russian deep battle doctrine and Ukrainian war
      https://www.academia.edu/74537... Skrýt celý příspěvek

    • zenker
      12:03 10.04.2022

      zásadní je, že to RF nedokázala udělat překvapivě, to by jim ten 4h plán vyšel na 75% a 72h na 95%. Ale o tom kdy zaútočí věděla UA na minuty. A to samé u NATO, pokud by RF ...Zobrazit celý příspěvek

      zásadní je, že to RF nedokázala udělat překvapivě, to by jim ten 4h plán vyšel na 75% a 72h na 95%. Ale o tom kdy zaútočí věděla UA na minuty. A to samé u NATO, pokud by RF dokázala zničit letectvo NATO překvapivým úderem na letištích a potopit letadlové lodě tak ano.... Ale to se prostě nestane, prostředky dálkového průzkumu a vedení boje prostě NATO vede nad RF 100:1.

      Pokud by tedy takový útok nastal, tak by nebyl překvapivý, letectvo RF by zmizelo během hodin a veškerá pozemní technika by jej následovala, věřím tomu, že Ruské vojskové PVO je velmi dobré, ale na co asi cvičí NATO? - na jeho umlčení.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    09:09 10.04.2022

    https://www.youtube.com/watch?...

    nazorna ukazka ako prebieha Ruska invazia na Ukrajinu..

    https://www.youtube.com/watch?...

    nazorna ukazka ako prebieha Ruska invazia na Ukrajinu..

  • V.Karasek
    08:57 10.04.2022

    Rusaci uz diskutuji moznosti placeni reparaci. Uz je fakt, ze o tom pisi je ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusaci uz diskutuji moznosti placeni reparaci. Uz je fakt, ze o tom pisi je zajimavy...

    https://topcor.ru/24890-smozhe... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      09:04 10.04.2022

      Dotaz: Jak je možné, že je Topwar v Rusku ještě legální?

      Dotaz: Jak je možné, že je Topwar v Rusku ještě legální?

    • skelet
      09:07 10.04.2022

      Diskuze tam je zajímavá. Dokonce je tam i naznačen rozpad Ruska, pokud nedosahnou jasného vojenského vítězství.
      A toho dosáhnout prakticky jen jádrem.

      Diskuze tam je zajímavá. Dokonce je tam i naznačen rozpad Ruska, pokud nedosahnou jasného vojenského vítězství.
      A toho dosáhnout prakticky jen jádrem.

      • TF_HU
        09:18 10.04.2022

        Rozpad Ruska si jako důsledek neúspěchu umím představit i já.

        Rozpad Ruska si jako důsledek neúspěchu umím představit i já.

        • skelet
          09:23 10.04.2022

          To já taky, ale nejsme Rusové. Možnost, že si to připouštějí i oni (byť v menšině )

          To já taky, ale nejsme Rusové. Možnost, že si to připouštějí i oni (byť v menšině )

        • jj284b
          09:23 10.04.2022

          rozpad je jedna z moznosti, no zatial si to ani Rusi sami neuvedomuju... a nebude to koli tomu zeby prehrali vojnu a budu donuteni sa rozdelit.. ale preto ze koli sankciam budu ...Zobrazit celý příspěvek

          rozpad je jedna z moznosti, no zatial si to ani Rusi sami neuvedomuju... a nebude to koli tomu zeby prehrali vojnu a budu donuteni sa rozdelit.. ale preto ze koli sankciam budu jednotlive regiony coraz problematickejsie na manazovanie.. pricom vdaka kolapsu prepravy co im hrozi, jednotlivy gubernatori budu nuteni jednat samostatne na Kremli.. a potom k odstiepeniu bude uz len krocik...Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      09:14 10.04.2022

      sranda ze im tam nikto nepovedal, ze uz len tym ze ich uznaju vinnymi z vojnovych zlocinov, vsetok zabaveny majetok sa pouzije prave na reparacie... takze tie ich devizove a zlate ...Zobrazit celý příspěvek

      sranda ze im tam nikto nepovedal, ze uz len tym ze ich uznaju vinnymi z vojnovych zlocinov, vsetok zabaveny majetok sa pouzije prave na reparacie... takze tie ich devizove a zlate rezervy co im zabavili.. to vsetko dostane Ukrajina...Skrýt celý příspěvek

    • montecasino1
      09:19 10.04.2022

      Sorry,to nie je diskusia,resp. pripustenie možnosti platenia reparácii.V článku sa síce vyčíslujú škody,ale to len preto aby to vlastne mohli hodiť na Zelenského,že to on všetko ...Zobrazit celý příspěvek

      Sorry,to nie je diskusia,resp. pripustenie možnosti platenia reparácii.V článku sa síce vyčíslujú škody,ale to len preto aby to vlastne mohli hodiť na Zelenského,že to on všetko spôsobil.Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        09:55 10.04.2022

        Čo spôsobil ? Neľahol si pred Putinom do submisívnej polohy , že nech si trpazlík s veľkým k*** zoberie ?

        Čo spôsobil ? Neľahol si pred Putinom do submisívnej polohy , že nech si trpazlík s veľkým k*** zoberie ?

    • Pavel J.
      09:36 10.04.2022

      Odpovědnost RF za válečné škody je neoddiskutovatelná, stejně jako osobní odpovědnost za válečné zločiny. Reparace budou nepochybně vymáhány a budou obrovské. Dnes se odhadují na ...Zobrazit celý příspěvek

      Odpovědnost RF za válečné škody je neoddiskutovatelná, stejně jako osobní odpovědnost za válečné zločiny.

      Reparace budou nepochybně vymáhány a budou obrovské. Dnes se odhadují na 300-500 mld. USD, ale osobně se domnívám, že budou vyšší, protože ruská armáda pokračuje v brutálním ničení infrastruktury, bytových objektů a průmyslu.

      Základem reparací bude zmražený majetek RF v zahraničí v hodnotě okolo 350 mld.USD (devizové s zlaté rezervy centrální banky), případně i majetek firem a osob, bude záviset na tom, jak RF naloží s zahraničním majetkem na svém území.
      Reparace budou mít vážné dopady na hospodářství a životní úroveň v Rusku a podstatně omezí výdaje na armádu, která bude mít a již má, velká omezení v přístupu k zahraničním technologiím.

      Reparace nohou zrychlit odstředivé tendence v RF, kdy regiony nebudou mít zájem nést vinu za rozhodování Moskvě - to povede k utužování represí.

      U reparací nesmíme opakovat chyby z Versailleské smlouvy, nesmí vést k další radikalizaci RF. Jejich velikost/tvrdost a rozložení v čase bude třeba pečlivě vážit.

      RF zbavené vojenské síly, časem snad i JZ, by se mělo postupně transformovat na demokratický stát a i díky tomu (a platbám reparací) by sankce měly být v budoucnu odstraňovány s rozmyslem a motivací pro RF. Nedelejme si ale iluze, že transformace RF proběhne rychle a bezbolestně.

      Jako Německo prošlo procesem DDDDD, RF bude muset projít alespoň třemi "D":
      - denacifikace/demokratizace
      - demilitarizace
      - dekriminalizace - potrestání válečných zločinců.

      Společným zájmem by mělo být demokratické, mírumilovné a prosperující Rusko, protože to by bylo zárukou toho, že nebude chtít opět expandovat- zda a kdy to bude možné, ukáží příští desetiletí, kdy bude RF řešit i vnitřní problémy a budovat od nuly svou mezinárodní kredibilitu.Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        09:51 10.04.2022

        Krasna utopie. Pro zapad idealni ovsem IMO nepravdepodobny scenar. Zadne reparace po Rusku nikdo chtit nebude, co je zabavene se mozna castecne pouzije na obdobu Marshallova planu ...Zobrazit celý příspěvek

        Krasna utopie. Pro zapad idealni ovsem IMO nepravdepodobny scenar. Zadne reparace po Rusku nikdo chtit nebude, co je zabavene se mozna castecne pouzije na obdobu Marshallova planu pro Ukrajinu, mozna ale velka cast pujde na uhradu ztrat zapadnich firem, kterym Rusko zabavi majetek. O demokratizaci, rozpadu a zbaveni se JZ, no optimismus je v zivote potreba.Skrýt celý příspěvek

        • Pavel J.
          13:18 10.04.2022

          Majetek firem a občanů z EU a USA v RF se odhaduje na 270 mld. USD, majetek těch ruských v EU a USA na 280 mld. USD. Takže více se dá zabavit mimo RF, která by tím ztratila mnohem ...Zobrazit celý příspěvek

          Majetek firem a občanů z EU a USA v RF se odhaduje na 270 mld. USD, majetek těch ruských v EU a USA na 280 mld. USD. Takže více se dá zabavit mimo RF, která by tím ztratila mnohem více nejen finančně, ale i obchodně a politicky - kdo by s ní chtěl obchodovat a investovat v Rusku, s výjimkou ČLR?

          Jednání o poválečném uspořádáni vztahů RF s demokratickým světem (a Ukrajinou včetně) nebudou jednoduchá, ani krátká. V každém případě RF za válku s Ukrajinou zaplatí tvrdou cenu, ve všech směrech.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      09:54 10.04.2022

      To , že rusi budú platiť reparácie je viac ako isté ! Aj Kadaffi sa kasal , že on nič on "muzikant" a nakoniec pozostalým zaplatil a rád zaplatil iba 2,5 miliardy dolárov odškodné ...Zobrazit celý příspěvek

      To , že rusi budú platiť reparácie je viac ako isté ! Aj Kadaffi sa kasal , že on nič on "muzikant" a nakoniec pozostalým zaplatil a rád zaplatil iba 2,5 miliardy dolárov odškodné , keď videl , že sa s ním nebaví ani liftboy v hotely!Skrýt celý příspěvek

  • Cimbi
    08:45 10.04.2022

    Už se ví něco o těch bombách na padácích v Charkově? Co je to zač? Dřív se to používalo pro naváděnou munici (např. vysypáno nad tankové uskupení), aby si hlavice měly čas najít ...Zobrazit celý příspěvek

    Už se ví něco o těch bombách na padácích v Charkově? Co je to zač?

    Dřív se to používalo pro naváděnou munici (např. vysypáno nad tankové uskupení), aby si hlavice měly čas najít cíle, než dopadnou na zem... Ale pro bombadrování města to nedává smysl, vzhledem k tomu, že Rusi zjevně dávají přednost kazetové a fosforové munici, která víc mrzačí.Skrýt celý příspěvek

    • MeV6
      11:02 10.04.2022

      Mě přijde, že orkové už tahají že skladů všechno možné. Padákové bomby se používaly pro odhoz z nízkých výšek, aby měl nosič čas uletět vlastním střepinám. Třeba je to i tenhle ...Zobrazit celý příspěvek

      Mě přijde, že orkové už tahají že skladů všechno možné. Padákové bomby se používaly pro odhoz z nízkých výšek, aby měl nosič čas uletět vlastním střepinám. Třeba je to i tenhle případ, že prostě tahají co dům dá.Skrýt celý příspěvek

      • Torong
        12:08 10.04.2022

        Přesně to si myslím i já. Prostě berou ze skladů bržděné bomby.

        Přesně to si myslím i já. Prostě berou ze skladů bržděné bomby.

  • Fiagy
    08:09 10.04.2022

    Estonsko začalo rušit víza kvůli vystavování symbolů okupantů, včetně latinských písmen „Z“ a „V“ a stuh svatého Jiří.
    https://twitter.com/prm_ua/sta...

    Estonsko začalo rušit víza kvůli vystavování symbolů okupantů, včetně latinských písmen „Z“ a „V“ a stuh svatého Jiří.
    https://twitter.com/prm_ua/sta...

  • theo
    07:17 10.04.2022

    Rusko prehralo túto vojnu ďaleko skôr ako vôbec začala . Ukrajina na túto cestu nastúpila už niekedy v 2008 , keď sa pomaly ale iste rozšírila rakovina radikálneho nacionalizmu zo ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko prehralo túto vojnu ďaleko skôr ako vôbec začala . Ukrajina na túto cestu nastúpila už niekedy v 2008 , keď sa pomaly ale iste rozšírila rakovina radikálneho nacionalizmu zo západnej Ukrajiny . Boj za slobodu ukrajincov proti bolševikom bol poznačený spôsobmi , z ktorých sa aj esesákom dvíhal žalúdok , myslím zverstvá na civilnom obyvateľstve - proti všetkým menšinám vč. ždov , poliakov atd .
    Ideológia hrdinného odporu ukrajincov v časoch 2.SV akosi pozabudla na zverstvá , ktoré sa pri tom páchali na civilnom obyvateľstve . Mladší by si mali doštudovať , čo sa dialo aj u nás po vojne , keď sa tieto zvery chceli dostať na západ . By´t hrdý za svoj boj je OK ale čo by ste si mysleli o Slovensku , ak by sme vyhlásili za hrdinov šéfov Hlinkovej gardy a vyzdvihovali ich hrdinskú prácu počas potlačovania Slov. nár. povstania . No mali by ste nás za idiotov a ak by sme používali aj ich symboliku tak by sme boli náckovia . To ale ukrajinci nie sú .
    RF to útokom na Ukrajinu maximálne posrala vo všetkých smeroch.
    tisícky mŕtvych na oboch stranách a materiálne straty a staty na životoch civilného obyvateľstva sú neodpustiteľné . Kde sa ale stala chyba ? Hneď na začiatku vzniku ukrajiny , keˇˇd sa vrátili hrdinovia z 2. SV nazad na ukrajinu a z Banderu sa stal hrdina .
    A v informačnej vojne RF prehrala už v prvých sekundách tejto vojny nakoľko celý informačný svet západu funguje ako hlásna trúba ukrajinskej propagandy a akékoľvek spochybnenie vyhlásení UKR orgánov je neodpustiteľné . Akékoľvek informácie z druhého brehu sú neprípustné . Hovoríme o slobode slova v RF ale už nevidíme zakazovanie a cenzúru médií u nás doma . A naše média nekriticky vedú doslova vojnovú kampaň , ktorá nemá z objektivitou nič spoločné . Fotky z Donecka zasiahnuté ukrajinskou točkou-u obehnú celý svet ako ruský útok . Neskôr sa agentúry bránia , že to boli informačné fotky . Fotky z Mariupolu ( žena z hákovými krížmi na chrbte ) boli na telegrame zverejnené tuším čečencami po obsadení jednej zo základní bat. Azov . Za 2 týždne ich UKR zrecykluje a kolujú po našom maistríme ako zverstvá ruských okupantov v okolí Kyjeva . Útok na stanicu Kramatorsk , ukrajinský predstavitelia útok iskanderom , neskôr podľa fotiek sú usvedčený že je to točka-u , tak Zelenský tvrdí točka-u . Neskôr novinári nájdu na zbytkoch rakety SN , ktoré je .......... . Nespochybňujem vinu RF , len mi tu musí blikať červené svetlo . A nakoniec ešte UKR začisťovacie operácie , ako ich nazývajú sami ukrajinci . Ide o zbavenie sa zradcov a kolaborantov na znova oslobodených územiach . Týmito čistkami sa chvália sami . Nikomu nedochádza , že bielou páskou sa ľudia chánili pred ruskou armádou a signalizovali , že sú s rusmi a po odchode ruského okupanta sa veľa takýchto ľudí naˇšlo popravených a to si všimnite , že na niektorých fotkách sú aj potravinov´é balíčky rozdávané RF na okupovaných územiach . Takže mi to vychádza , že rusi sami pozabíjali kolaborantov s ruskom , aby ic národná garda ukrajiny nemohla spravodajsky vyťažiť . Toto nemá za cieľ akokoľvek ospravedlňovať zločiny páchané rusmi na ukrajine - len by som chcel upozorniť na jeden fakt , že tu zabíja -- jedna strana denacifikuje a druhá zbavuje ukrajinu proruskej verbeže a samozrejme bráni sa pred agresorom . A obyčajný človek je obeťou . Je škoda , že ľudstvo za tisicky rokov nepokročilo nikam a stále je hlúpe a navzájom sa zabíja pre akékoľvek dôvody . Dúfam , že aspoň na tom sa zhodneme , že sme za mier a nie vojnu .Skrýt celý příspěvek

    • Nikdo
      07:37 10.04.2022

      Oligofreniku

      Oligofreniku

    • Jura99
      07:40 10.04.2022

      v letech 1945-47 v CSR padlo nebo bylo zavrazdeno banderovci celych 49 osob. Cs. organy pozabijely nebo popravily o neco vice banderovcu. To tema je u nas vetsi nez si zaslouzi. ...Zobrazit celý příspěvek

      v letech 1945-47 v CSR padlo nebo bylo zavrazdeno banderovci celych 49 osob. Cs. organy pozabijely nebo popravily o neco vice banderovcu. To tema je u nas vetsi nez si zaslouzi. Banderovci k nam neprisli vrazdit, ale chteli projit na zapad.Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        18:16 10.04.2022

        Ináč by ma zaujímalo, koľko z tých 49 obetí môže mať na svedomí false flag NKVD, aby zastrasili obyvateľstvo ČSR pred poskytovaním pomoci ustupujucim ukrajinským nacionalistom. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ináč by ma zaujímalo, koľko z tých 49 obetí môže mať na svedomí false flag NKVD, aby zastrasili obyvateľstvo ČSR pred poskytovaním pomoci ustupujucim ukrajinským nacionalistom. Niečo podobné totiž v rokoch 1941-1944 robila NKVD na okupovanej Ukrajine. Tam teror na miestnych obyvateľoch bol prioritou v úlohách "partizánov".Skrýt celý příspěvek

    • Cernysip
      07:45 10.04.2022

      A tobě, Theo, tedy pěkně cáká na maják, to Ti povím... Nech si ty kecy na koledy. Můj pradědeček Prajzler, postavil v Lucku "Český dům", byl místopředsedou Matice české, v roce ...Zobrazit celý příspěvek

      A tobě, Theo, tedy pěkně cáká na maják, to Ti povím...
      Nech si ty kecy na koledy.
      Můj pradědeček Prajzler, postavil v Lucku "Český dům", byl místopředsedou Matice české, v roce 1918 skládal za českou menšinu "státoprávní slib" polskému státu. Celá moje rodina, z obou stran, je z volyňských Čechů. Od dětství neposloucháme na každém rodinném "srazu", pohřbu, svatbě apod. nic jiného, než jak to na UKR bylo.
      Tak si ty svoje bolševický kecy o banderovcích a mladých, co by si měli něco "dostudovat" nech a poslechni si volyňáky třeba z Paměti národa.
      A mně tedy "červené světlo" bliká, jen co zaslechnu ty žvásty, co jsi tu shora nablil, to mi věř.
      "Kde sa ale stala chyba ? Hneď na začiatku vzniku ukrajiny , keˇˇd sa vrátili hrdinovia z 2. SV nazad na ukrajinu a z Banderu sa stal hrdina ...."
      Tobě teda fakt šplouchá na maják prvotřídně...Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        09:28 10.04.2022

        to jsem skoro sousedi :D Naši jsou z Teremna, teď už je to část Lucku :)

        to jsem skoro sousedi :D Naši jsou z Teremna, teď už je to část Lucku :)

      • lukas000
        10:01 10.04.2022

        Manzelky otec pochazel z Kupicova. Mam rad jeji pribehy, hlavne teda ty o tom jak Ukrajinci byli strasne zaostali a vsechno odkoukavali od Cechu. Treba proc davaji hovna na pole ze ...Zobrazit celý příspěvek

        Manzelky otec pochazel z Kupicova. Mam rad jeji pribehy, hlavne teda ty o tom jak Ukrajinci byli strasne zaostali a vsechno odkoukavali od Cechu. Treba proc davaji hovna na pole ze jim budou smrdet brambory a pak cumeli na tu urodu ;-)Skrýt celý příspěvek

    • pjaro77
      07:47 10.04.2022

      Ad SN točky - o dkiaľ proruské media vedia komu patria podľa SN ? Sloboda slova - u nás stále majú stále možnosť sa vyjarovať Blaha, Fico a mnoho ďalších prorusov. V ich ...Zobrazit celý příspěvek

      Ad SN točky - o dkiaľ proruské media vedia komu patria podľa SN ?
      Sloboda slova - u nás stále majú stále možnosť sa vyjarovať Blaha, Fico a mnoho ďalších prorusov. V ich milovanom Rusku by za protivládne postoje už sedeli v base.
      Nacisti na ukrajine - mi vysvetli, keď je tam toľko nacistov, prečo majú židovského prezidenta ? Keby si detailnejšie sledoval vývoj na ukrajine, tak by si vedel, že sa ukrajinská politika vo veľkej miere očistila od pravicových radikálov a náckov. Nejakí tam ešte sú, podobne je to aj u nás - ĽSNS.Skrýt celý příspěvek

      • theo
        08:28 10.04.2022

        No hovorim o zakazanych a cenzurovanych weboch . Nemôžeme nadávať na ruskú cenzúru a zároveň chváli tú našu , len preto že jedna sa nám páči a druhá nie . Sloboda slova a ...Zobrazit celý příspěvek

        No hovorim o zakazanych a cenzurovanych weboch . Nemôžeme nadávať na ruskú cenzúru a zároveň chváli tú našu , len preto že jedna sa nám páči a druhá nie . Sloboda slova a informácii musí byť absolútna , a nie len keď sa nám to páči.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          08:43 10.04.2022

          svoboda slova nijak neutrpela, kdyz zastavili mj. web armadnimagazin.sk, kde v clancich i komentarich vyzyvali k jaderne valce proti statum Evropy. Ponechat svobodu takovych nazoru ...Zobrazit celý příspěvek

          svoboda slova nijak neutrpela, kdyz zastavili mj. web armadnimagazin.sk, kde v clancich i komentarich vyzyvali k jaderne valce proti statum Evropy. Ponechat svobodu takovych nazoru by byl masochismus, neucta k obetem civilistu na UA a dnes uz i trestny cin.Skrýt celý příspěvek

        • montecasino1
          09:27 10.04.2022

          ešte do času ,kedy Rusi prepadli UA by som s vami aj súhlasil,lebo som to mal podobne,lenže potom len nastal tanec takže tieto obskúrne webíky by som neľutoval.Na nich totiž nie je ...Zobrazit celý příspěvek

          ešte do času ,kedy Rusi prepadli UA by som s vami aj súhlasil,lebo som to mal podobne,lenže potom len nastal tanec takže tieto obskúrne webíky by som neľutoval.Na nich totiž nie je ani za mak chcenia o veciach hovoriť objektívne.Zatiaľ neviem o tom že by niekoho súdili a odsúdili za prejavený názor,aj zapochodovať a zakričať si môžu.Rozlišujem medzi názorom a vysloveným bludom.Skrýt celý příspěvek

        • MaminCecok
          10:44 10.04.2022

          Musí byť? Nehovor.
          Mne sa s tých tvojich prijebaných kecov krčmového polygloga otvára vo vrecku nožík. Na tvoje "múdra" tu nik nie je zvedavý.

          Musí byť? Nehovor.
          Mne sa s tých tvojich prijebaných kecov krčmového polygloga otvára vo vrecku nožík. Na tvoje "múdra" tu nik nie je zvedavý.

        • pjaro77
          11:11 10.04.2022

          Theo, sme v mimoriadnom stave ak si si nevšimol. Ruská federácia proti nám roky vedie informačnú vojnu, FUD a nekrytické epopeje na svoju vlasť. Takých agentov Garbárov bolo viac ...Zobrazit celý příspěvek

          Theo, sme v mimoriadnom stave ak si si nevšimol. Ruská federácia proti nám roky vedie informačnú vojnu, FUD a nekrytické epopeje na svoju vlasť. Takých agentov Garbárov bolo viac z presvedčenia.
          Takže pochop, že niektoré najgresívnejšie hlásne trúby putinizmu boli odpojené. Celkovo sa u nás cenzuruje vágne oproti tomu, aká tvrdá cenzúra je v Rusku. Rôzne proruské figúrky si naďalej idú svoje a nikto ich neumlčiava.Skrýt celý příspěvek

      • jozik88
        08:34 10.04.2022

        Ešte by som doplnil, že ten toľkokrát spomínaný Bandera bol niekoľko rokov v koncentráku. Tam sa stal asi fašitom, že? Asi tam videl samé dobré veci čo fašisti v koncenráku ...Zobrazit celý příspěvek

        Ešte by som doplnil, že ten toľkokrát spomínaný Bandera bol niekoľko rokov v koncentráku. Tam sa stal asi fašitom, že? Asi tam videl samé dobré veci čo fašisti v koncenráku robili...Sak to je choré.Skrýt celý příspěvek

        • GlobeElement007
          11:56 10.04.2022

          Bandera byl v táboře Sachsenhausen spolu s Jakovem Džugašvilim.

          Tedy se Stalinovým synem.

          Bandera byl v táboře Sachsenhausen spolu s Jakovem Džugašvilim.

          Tedy se Stalinovým synem.

    • TF_HU
      08:06 10.04.2022

      theo, prosím vás, ještěže ten Bandera žil. Jinak by ta vaše propaganda neměla o čem psát. Vy a vám podobní hlasatelé ruské pravdy, dokážete jedno téma ohýbat stále dokola. Možná ...Zobrazit celý příspěvek

      theo,

      prosím vás, ještěže ten Bandera žil. Jinak by ta vaše propaganda neměla o čem psát. Vy a vám podobní hlasatelé ruské pravdy, dokážete jedno téma ohýbat stále dokola. Možná proto ti orjove neumí válčit, žijí v tom svém vylhaném bludu o naciznu, že se jej sami dopouští.

      Běžte si vykloktat...Skrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        11:14 10.04.2022

        Presne tak, celý bandereizmus a denacifikácia je len zástupný dôvod, ruská maskirovka. Reálne zámery Putina sú ovládnuť územie ukrajiny, aby nemohla ísť do NATO a prepojiť sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne tak, celý bandereizmus a denacifikácia je len zástupný dôvod, ruská maskirovka. Reálne zámery Putina sú ovládnuť územie ukrajiny, aby nemohla ísť do NATO a prepojiť sa štruktúrne s Europou.Skrýt celý příspěvek

    • copy
      08:18 10.04.2022

      To co píšete, je sice k zamyšlení, ale odkud čerpate informace, co jsou vaše zdroje? Např. Neskôr sa agentúry bránia , že to boli informačné fotky. Fotky z Mariupolu ( žena z ...Zobrazit celý příspěvek

      To co píšete, je sice k zamyšlení, ale odkud čerpate informace, co jsou vaše zdroje?
      Např. Neskôr sa agentúry bránia , že to boli informačné fotky. Fotky z Mariupolu ( žena z hákovými krížmi na chrbte ) boli na telegrame zverejnené tuším čečencami po obsadení jednej zo základní bat. Azov. Za 2 týždne ich UKR zrecykluje a kolujú po našom maistríme ako zverstvá ruských okupantov v okolí Kyjeva atd.....Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        01:31 11.04.2022

        Ty "mejstrím".... Čo je to za odporný termit? :) Bláboly si nechaj na doma. Rusko nemá na Ukrajine čo pohľadávať, to je podstatné. Tvoje mlátenie slamy naprázdno je úplne, ale ...Zobrazit celý příspěvek

        Ty "mejstrím".... Čo je to za odporný termit? :)

        Bláboly si nechaj na doma. Rusko nemá na Ukrajine čo pohľadávať, to je podstatné. Tvoje mlátenie slamy naprázdno je úplne, ale úplne zbytočné.Skrýt celý příspěvek

    • Harvest
      08:19 10.04.2022

      Pekne to máš v tej tvojej hlavičke povysávané. Na teba ten Bandera vyskakuje aj keď otvoríš chladničku.

      Pekne to máš v tej tvojej hlavičke povysávané. Na teba ten Bandera vyskakuje aj keď otvoríš chladničku.

      • theo
        08:35 10.04.2022

        Tu nejde o Banderu ale snaha o čistú ukrajinu bez menšín a akéhokoľvek ruského vplyvu . To je zdroj konfliktu . Tak isto ako to choro zdôvodnujje druhá strana tzv . denacifikáciu . ...Zobrazit celý příspěvek

        Tu nejde o Banderu ale snaha o čistú ukrajinu bez menšín a akéhokoľvek ruského vplyvu . To je zdroj konfliktu . Tak isto ako to choro zdôvodnujje druhá strana tzv . denacifikáciu . Mal som hlavne na mysli zdôvodnenie páchania zverstiev všetkých strán konfliktu .Skrýt celý příspěvek

        • Kartmen
          08:50 10.04.2022

          Vzhledem k tomu jaká je rusko ukrajinská historie, je zcela legitimní snížit ruský vliv. Stejně jako snížit vliv kohokoliv jiného, je to jejich stát. Pokud s tím má někdo problém, ...Zobrazit celý příspěvek

          Vzhledem k tomu jaká je rusko ukrajinská historie, je zcela legitimní snížit ruský vliv. Stejně jako snížit vliv kohokoliv jiného, je to jejich stát. Pokud s tím má někdo problém, tak normální je odejít domů (jinam), ne si povolat "svou" armádu. Teď tam bude na sračky skoro vše na východě a příkoří menšiny jako zrušení úřední ruštiny, bude dalece překonáno.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          08:55 10.04.2022

          to neni zdroj konfliktu ale jeho nasledek po roce 2014. Je to docela pochopitelne, i u nas po 1945 nikdo nebyl zvedavy na Nemce a nemcinu. To chce vzdy cas, nez opravnena nenavist ...Zobrazit celý příspěvek

          to neni zdroj konfliktu ale jeho nasledek po roce 2014. Je to docela pochopitelne, i u nas po 1945 nikdo nebyl zvedavy na Nemce a nemcinu. To chce vzdy cas, nez opravnena nenavist se zmensi.Skrýt celý příspěvek

        • Adanedhel
          08:56 10.04.2022

          A v čem se 5o liší od vyhnání Němců a Maďarů?

          A v čem se 5o liší od vyhnání Němců a Maďarů?

        • Harvest
          08:57 10.04.2022

          Ako si potom zdôvodňujes to, že za Ukrajinu bojujú aj ruskojazycni Ukrajinci?

          Ako si potom zdôvodňujes to, že za Ukrajinu bojujú aj ruskojazycni Ukrajinci?

        • Maximus
          09:16 10.04.2022

          Po skončení ruského švába Janukoviče se Ukrajina posunula o kus do předu. Boj s korupcí je podstatně dál než v Rusku, surovinové zdroje více začaly sloužit Ukrajině než ...Zobrazit celý příspěvek

          Po skončení ruského švába Janukoviče se Ukrajina posunula o kus do předu. Boj s korupcí je podstatně dál než v Rusku, surovinové zdroje více začaly sloužit Ukrajině než rusko-ukrajinské oligarchii. Země, která má obrovské zásoby plynu, teprve po Majdanu ho začala těžit - dokonce se minulý rok odstřihla definitivně od Ruska a sama začala vyvážet do Evropy.
          Ukrajinci začali vidět, že je v zemi líp - zvyšovaly se platy, začaly opravovat silnice, fasady, ...

          Tuto "westernizaci" Rusko nemohlo připustit - Evropa s prozápadní Ukrajinou se bez Ruska docela dobře obejde. Rusko bez Evropy zajde na úbytě. To je ten důvod, proč si rusáci zatím nedovolili zavřít ventily na plynovodech a ropovodech.

          Kecy o "ukronacistech" jsou jen ruská maskirovka, která má odvést myšlenky od skutečných příčin konfliktu, které jsou v ekonomickém a geopolitickém úpadku Ruska bez Ukrajiny a ztráty geopolitických pák na Evropu v podobě závislosti na rusáckém plynu a ropy.

          Dnes avizovaný postoj Německa a ukončení dodávek zbraní na Ukrajinu ukazuje, že zájmy starých členů EU a těch z postkomunistických zemí jsou diametrálně odlišné a ten rozdíl bude v čase pouze gradovat.

          Střední a Východní Evropa se s Ukrajinou obejde časem bez EU i Ruska. Zapadní Evropa se rozloží díky svojí melounové ideologii a zásadním demografickým změnám a Rusko po de facto prohrané válce na Ukrajině definitivně spadne ekonomicky a geopoliticky mezi velmoci druhého až třetího řádu (něco mezi Indii a Brazilii).Skrýt celý příspěvek

        • TF_HU
          09:31 10.04.2022

          V Pobaltí je problém neli stejný, tak podobný. Tam je taky potřeba denacifikovat?

          Od roku 2014 je to trochu jinak, proto se Putler přepočítal...

          V Pobaltí je problém neli stejný, tak podobný. Tam je taky potřeba denacifikovat?

          Od roku 2014 je to trochu jinak, proto se Putler přepočítal...

        • pjaro77
          11:23 10.04.2022

          V tomto máš pravdu a bohužiaľ ani iná možnosť asi nebude. Zbytočne Putin šemotí niečo o neexistujúcom ukrajinskom národe, reálny stav je taký že ukrajinsk národ existuje a nemá ...Zobrazit celý příspěvek

          V tomto máš pravdu a bohužiaľ ani iná možnosť asi nebude. Zbytočne Putin šemotí niečo o neexistujúcom ukrajinskom národe, reálny stav je taký že ukrajinsk národ existuje a nemá ruský národ (aj štát) v láske. Niečo podobné ako v bývalej Juhoslávii.
          Ukrajina sa kedysi odtrhla od cárskeho ruska, Stalin ju neskôr prisekal silou a rozpútal tam hladomor. Počas svetovej vojny sa znova chceli odtrhnúť, znova ju Stalin prisekal silou. Na to ukrajinci nezabudli. Keďže spory a ideologické rozdiely nejdú vyriešiť po dobrom, tak bude nutné oddeliť tieto dva národy hranicami.
          Ja som v roku 2014 hovoril, že ukrajina by sa mala rozdeliť na dve časti - nech sa trebars Donbas aj Krym odšepí a tiahnu kade ľahšie. Alebo rusov a prorusov vysťahovať z ukrajiny ako kedysi nemcov zo sudet. Iné možnosti nevidím.Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          01:33 11.04.2022

          "... a akéhokoľvek ruského vplyvu . To je zdroj konfliktu ." Vidíš, aký si múdry? Povedz to trpaslíkovi, aby vedel, akú chybu spravil.... Dosiahol presne to, čo chcel. Inteligent, ...Zobrazit celý příspěvek

          "... a akéhokoľvek ruského vplyvu . To je zdroj konfliktu ."

          Vidíš, aký si múdry? Povedz to trpaslíkovi, aby vedel, akú chybu spravil.... Dosiahol presne to, čo chcel. Inteligent, slniečko jedno :) Dosiahnuť to, čo nechcel, to dokážu len naozajstní géniovia....Skrýt celý příspěvek

      • Adanedhel
        08:54 10.04.2022

        Takoví lidé by měli mít postel na vysokých nohách, aby se jim tam tolik imperialistů,banderovců a vrahů z vólstrýtu vešlo.

        Takoví lidé by měli mít postel na vysokých nohách, aby se jim tam tolik imperialistů,banderovců a vrahů z vólstrýtu vešlo.

    • Praskot
      08:22 10.04.2022

      Tak já nevím. Před válkou ta proruská propaganda a trolování aspoň za něco stálo. Teď ta úroveň těžce upadla. Osobně to vidím, že si na vás budu stěžovat. Jak můžete brát peníze za ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak já nevím. Před válkou ta proruská propaganda a trolování aspoň za něco stálo. Teď ta úroveň těžce upadla. Osobně to vidím, že si na vás budu stěžovat. Jak můžete brát peníze za takovou slabotu? To nemáte nějaký vedoucí co kontrolují vaši práci? Jak vám někdo za tuhle trapnost může napsat prémie! To nemáte žádné motivační porady? Co dělá váš managment? Na Sibiř s váma na převýchovu!Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      08:28 10.04.2022

      Nie je náhodou nacionalizmus vlastenectvo ? a- začínaš mi pripomínať našich komunistov v 50. rokoch , ke´d tiež začali kráglovať , zatvárať . popravovať slovenských buržoáznych ...Zobrazit celý příspěvek

      Nie je náhodou nacionalizmus vlastenectvo ?
      a- začínaš mi pripomínať našich komunistov v 50. rokoch , ke´d tiež začali kráglovať , zatvárať . popravovať slovenských buržoáznych nacionalistov ! Kedy pomleli aj najvernejších priateľov CCCP ako boli Novomeský /čo písal oslavné ody na budovateľov komuniszmu /, Husák / ktorý ponúkol Stalinovi z vďaky kus východného Slovenska ako odmenu za slobodu, /.
      pri tom čo chceli ? trochu rovnoprávnejšie postavenie slovákov v ČSR .
      b. Bendera ? Ty ani nevieš , že ten "prisluhovač" fašistov strávil skoro celu druhú sveovú vojnu v koncentráku pri Viedni ? Nevieš? nechceš vedieť? Niečo tu nesedí!
      c. Keby tebe čekisti nechali celú rodinu pomrieť od hladu , ako oni nehali v 30. rokoch pomrieť miliony ukrajincov iba rámci boja proti kulakom , za kolchozy , za likvidáciu "vragov naroda" ! keby tebe babka po večeroch rozpávala rozprávku , ako vtedy zjedli sestričku . len tak bez soli a koreniA ! Čo bolo vtedy bežné , neviem ako ty , ale ja by som na prvého čekistu bral vykosťovák !
      Všetci , rus, maďar, slovák , čech môžu byť vlastenci ! Len nie ukrajinec , lebo to je fašistický nacionalista , ktorý to má v genoch a preto ich musia rusi vymazať z povrchu zeme ? ?
      Konečne , ukrjinci nemapadli Rostov na Done a nebombardujú ho ! Ale rusko-tatarsko-kalmycké hordy napadli Mariopol a pomaly ho vyvražďuju a zrovnávajú zo zemou !
      To sa máme pozerať / lebo iba to nám rusi dovolia / , ako z povrchu zeme mizne mesto veľké ako Brno ?
      Mal by som aj viac pripomienok , ale ty si nezaslúžiš žiť v EU ani jeden deň , vráť sa do rezervácie na Sibír k peľmenom a samohonke!Skrýt celý příspěvek

    • jozik88
      08:29 10.04.2022

      K tomu čo si milí theo vypotil v tom príspevku len toľko - výklad histórie je a bude v každej krajine poplatný krajine ktorá si svoju históriu čiastočne vždy upraví, a ľudia ju ...Zobrazit celý příspěvek

      K tomu čo si milí theo vypotil v tom príspevku len toľko - výklad histórie je a bude v každej krajine poplatný krajine ktorá si svoju históriu čiastočne vždy upraví, a ľudia ju vykladajú podľa toho čo v tej dobe robili a zažili. Napr. rozhovor z tým dedom ukrajincom ktorý slúžil v sovietskej armáde a napriek tomu tvrdil reportérke že oni prišli do CSSR oslobodzovať. Vobec ho nenapadla analógia s inváziou Ruska na Ukrajinu. Ak si si nevšimol máme v súčastnosti inštitúcie a medzinárodné právo ku ktorému sa hlási aj Rusko. Neviem či mám ďalej vysvetľovať kto je agresor a kto obeť. Keby bola aj celá UA fašistická, nacistická alebo neviem aká nič nedáva právo na to čo Rusko vystrája.... A nehnevaj sa porovnávať SR a UA a jej historickú skúsenosť s Ruskom chce veľkú dávku fantázieSkrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      08:42 10.04.2022

      "Už se mi chce zase zvracet..."

      "Už se mi chce zase zvracet..."

    • mthiel
      09:15 10.04.2022

      Antispamový protitrolí filtr je jednoduchý ... stačí vyhodnocovat počet slov typu "ale", "jen", "cenzura", "nezpochybňuji" a je to. Čím delší ta slátanina je, tím lépe to funguje. ...Zobrazit celý příspěvek

      Antispamový protitrolí filtr je jednoduchý ... stačí vyhodnocovat počet slov typu "ale", "jen", "cenzura", "nezpochybňuji" a je to. Čím delší ta slátanina je, tím lépe to funguje. Zrovna tenhle trolí exemplář theo je úžasnej na otestování. Ano, je to typický proruský trol.Skrýt celý příspěvek

    • Maximus
      09:30 10.04.2022

      Jediné v čem máš Theo pravdu je v tom, že "Rusko prehralo túto vojnu ďaleko skôr ako vôbec začala" vše ostatní jsou pomatené názory ruské propagandy, která sama falšuje svoji ...Zobrazit celý příspěvek

      Jediné v čem máš Theo pravdu je v tom, že "Rusko prehralo túto vojnu ďaleko skôr ako vôbec začala" vše ostatní jsou pomatené názory ruské propagandy, která sama falšuje svoji historii tak, že i někteří ruští "historikové" těmto alternativním dějinám uvěřili. To ještě v lepším případě, jinak jsou to už jen pusté dezinformační ruské cinty vyvrácené řadou relevantních zdrojů.Skrýt celý příspěvek

    • Rošťák
      09:38 10.04.2022

      Je hezké, jak se vytahuje epizoda bandery, je krásné jak definujete chybu po vzniku Ukrajiny po 2. sv. A Hladomor na Ukrajině v 30 letech, byla jen taková odpolední zábava, kterou ...Zobrazit celý příspěvek

      Je hezké, jak se vytahuje epizoda bandery, je krásné jak definujete chybu po vzniku Ukrajiny po 2. sv. A Hladomor na Ukrajině v 30 letech, byla jen taková odpolední zábava, kterou zorganizovaly soudruzi, aby řeč nestála.
      Ale teď k těm TOČKÁM
      1) jsou videa odpalů - Obec Šachtarská ( pod kontrolou DNR )
      https://twitter.com/andrewofpo...
      2) Poté se objevily statusy na soc. sítích, že střílí na nádraží v Kramatorsku kde je koncentrace UA armády a monučních vlaků. Statusy po informacích, že zaútočíly na civilní cíle smazaly, stejné jako u letu MH17
      https://twitter.com/andrewofpo...
      3) Poté přišlo prohlášení RF ozbrojených složek, že točky nepoužívají, ale:
      https://twitter.com/andrewofpo...
      https://twitter.com/mdorazin/s...
      A teď se vyrojí jedno video, které nelze lokalizovat, s nějakým číslem a tvrdí se že dle SN se jedná o zbraň UA armády?
      Hele, jako omyly se můžou stát, ale tohle asi těžko že......
      Zdroj toho videa, ne v rusku, ale na západě, a seznam rozdělení raket točka s jejich SN.....Skrýt celý příspěvek

    • Veraxx
      10:49 10.04.2022

      Zapomněl jsi to nejdůležitější o co v této válce jde - boršč

      Zapomněl jsi to nejdůležitější o co v této válce jde - boršč

      • Ján Paliga
        01:37 11.04.2022

        Válka o boršč .... :)

        Válka o boršč .... :)

  • Danik
    01:42 10.04.2022

    Rusko: Nam niet analoga Británie: Hold my beer ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko: Nam niet analoga

    Británie: Hold my beer mate

    https://www.youtube.com/watch?...

    https://www.youtube.com/watch?...

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • MaminCecok
      02:23 10.04.2022

      V tom treťom videu sú 2 nákladné drony, čo prinášajú náklad. Presne toto by som si predstavoval pre Mariupol.

      V tom treťom videu sú 2 nákladné drony, čo prinášajú náklad. Presne toto by som si predstavoval pre Mariupol.

    • pjaro77
      11:45 10.04.2022

      To vybavenie pre rocketmanov by sa hodilo aj špeciálnym jednotkám, aby mohli rýchlo zdúchnuť v prípade potreby. Niekde si to ukrujú a v prípade prezradenia sa k tomu vrátia.

      To vybavenie pre rocketmanov by sa hodilo aj špeciálnym jednotkám, aby mohli rýchlo zdúchnuť v prípade potreby. Niekde si to ukrujú a v prípade prezradenia sa k tomu vrátia.

      • Danik
        12:37 10.04.2022

        Ono to bude dost gamechanger v rámci VBSS, amphibious ops a dokonce si myslím, že i gamechanger v boji ve městě. Útok na budovu dostane nový rozměr.

        Ono to bude dost gamechanger v rámci VBSS, amphibious ops a dokonce si myslím, že i gamechanger v boji ve městě. Útok na budovu dostane nový rozměr.

Načítám diskuzi...