VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Centaur
    20:03 04.05.2022

    Jk to vypadá s cenami ropy BRENT, WTI a Ural je k vidění například zde: https://www.wnp.pl/nafta/notow... Petrohradský nádeník se sice snaží, ale buď dostává špatné ...Zobrazit celý příspěvek

    Jk to vypadá s cenami ropy BRENT, WTI a Ural je k vidění například zde: https://www.wnp.pl/nafta/notow...

    Petrohradský nádeník se sice snaží, ale buď dostává špatné noty, anebo jsou noty dobré ale on z nich neumí číst.Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      20:06 04.05.2022

      Když jim taktika zkrz ruskou neporazitelnost nevyšla, tak teď většinou argumentují ve stylu sankce Rusko posilují a my naopak budeme brzo žrát suchý z nosu.

      Když jim taktika zkrz ruskou neporazitelnost nevyšla, tak teď většinou argumentují ve stylu sankce Rusko posilují a my naopak budeme brzo žrát suchý z nosu.

      • Centaur
        20:10 04.05.2022

        Asi zanedbávají heslo generála Suvorova: "hodně potu na cvičišti, málo krve na bojišti"!

        Asi zanedbávají heslo generála Suvorova: "hodně potu na cvičišti, málo krve na bojišti"!

  • mexir
    20:00 04.05.2022

    Při všem sledování anket mezi rusy a diskusí Topwaru etc. mě vždy opouštěly poslední kousky naděje. Potom jsem objevil tyhle ankety. Naděje ...Zobrazit celý příspěvek

    Při všem sledování anket mezi rusy a diskusí Topwaru etc. mě vždy opouštěly poslední kousky naděje. Potom jsem objevil tyhle ankety. Naděje žije.
    https://www.youtube.com/watch?...
    https://www.youtube.com/watch?...
    Většinou mladí lidé. První otázka - Je u nás demokracie?
    V drtivé většině je odpověď NE.
    Druhá otázka - Jaká země se vám nelíbí. Několikrát je odpověď UA. Kupodivu skoro stejně je odpověď RU.
    Naděje žije.Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      20:04 04.05.2022

      Stejně jako u všech autoritářských režimů má Putin největší podporu u starších obyvatel, většinou důchodového věku, vetsinou z venkova.

      Stejně jako u všech autoritářských režimů má Putin největší podporu u starších obyvatel, většinou důchodového věku, vetsinou z venkova.

      • Janicekmac
        20:13 04.05.2022

        Možná silné ročníky kolem roku 1955 to kazí.

        Možná silné ročníky kolem roku 1955 to kazí.

    • Jan Grohmann
      20:23 04.05.2022

      No a chtějí vůbec demokracii? Že říkají "ne" neznamená, že toho lituji nebo, že to neakceptují.

      No a chtějí vůbec demokracii? Že říkají "ne" neznamená, že toho lituji nebo, že to neakceptují.

      • mexir
        20:33 04.05.2022

        Pusť si to. Řekl bych že to většině vadí. Na tom webu 1420 je těch anket víc. Ještě zajímavější.

        Pusť si to. Řekl bych že to většině vadí. Na tom webu 1420 je těch anket víc. Ještě zajímavější.

        • DanCZer
          21:19 04.05.2022

          Jsou to lidi z velkých měst, většina má i nějaké vzdělání a díky tomu i trochu rozhled. Zkus takovou anketu udělat za Uralem, nebo v nějaké dědině u Jekatěrinburgu a a takové ...Zobrazit celý příspěvek

          Jsou to lidi z velkých měst, většina má i nějaké vzdělání a díky tomu i trochu rozhled. Zkus takovou anketu udělat za Uralem, nebo v nějaké dědině u Jekatěrinburgu a a takové odpovědi nedostaneš...Skrýt celý příspěvek

    • Janhansen
      21:10 04.05.2022

      Zajímavé rozhovory a je jich tam víc (např. Finsko v NATO apod). Ale mladší lidé: studenti, podnikatelé, intelektuálové z Moskvy, nebo Petrohradu s lepší životní úrovní a celkovým ...Zobrazit celý příspěvek

      Zajímavé rozhovory a je jich tam víc (např. Finsko v NATO apod). Ale mladší lidé: studenti, podnikatelé, intelektuálové z Moskvy, nebo Petrohradu s lepší životní úrovní a celkovým přehledem. U dost lidí funguje záchranná větička "nevím, nezajímám se o politiku, nebo nejsem politicky zaměřený". A to už něco vypovídá - strach. Čech v Praze by se naopak rozkecal o každé blbině.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    19:56 04.05.2022

    https://twitter.com/Blue_Sauro...


    videa z protiofenzivy pri Charkive:

    https://twitter.com/Blue_Sauro...


    videa z protiofenzivy pri Charkive:

    • Janicekmac
      20:09 04.05.2022

      super, ještě že to dávají takto zpožděně. Taky v třetí části moc pěkné úlovky. Taky fajn, že neukazují, jak přesně toho docílili.

      super, ještě že to dávají takto zpožděně. Taky v třetí části moc pěkné úlovky. Taky fajn, že neukazují, jak přesně toho docílili.

  • LNTecho
    19:55 04.05.2022

    Můžou vyhlásit válku Ukraine i mobilizovat, ale k ničemu jim to nebude. Nemají už na to připravenou armádu, mají málo důstojníků. Málo škol pro důstojníky. Nemá kdo cvičit brance. ...Zobrazit celý příspěvek

    Můžou vyhlásit válku Ukraine i mobilizovat, ale k ničemu jim to nebude. Nemají už na to připravenou armádu, mají málo důstojníků. Málo škol pro důstojníky. Nemá kdo cvičit brance. Na to byla připravena armada SSSR, ale rusko už ne,na to probehlo už hodně reform po západním stylu.Nebo spíš pokusů,protože polovina peněz je rozkradena. Nemají vojáky čím obléct, nemají je jak motivovat, nemají pro ně adekvátní zbraně pro efektivní boj.

    Když je putin přesto výzbrojí , a oni nebudou chtít do války,(což je dost vysoká možnost,nenechat se likvidovat,v mlýnku na maso Ukraine),může se najít nový Lenin, který putina svrhne s těma muzikama,kteří teď budou mít zbraně v rukou. ..
    A to si putka nelajzne. Nechce skončit jako car.

    https://twitter.com/kamilkazan... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      20:00 04.05.2022

      Jsou vůbec nějaké informace o probíhajících přípravách na mobilizaci? Kontroly skladů, stavů výstroje a výzbroje? Vždyť to ani nejde, vyhlásit mobilizaci a teprve pak všechno ...Zobrazit celý příspěvek

      Jsou vůbec nějaké informace o probíhajících přípravách na mobilizaci? Kontroly skladů, stavů výstroje a výzbroje? Vždyť to ani nejde, vyhlásit mobilizaci a teprve pak všechno organizovat za chodu? Teda v Rusku možná jde, ale v normálně fungující zemi ne.Skrýt celý příspěvek

      • Roger
        20:02 04.05.2022

        Kontrola čehokoliv v rusku? Jsi mě rozesmál.

        Kontrola čehokoliv v rusku? Jsi mě rozesmál.

        • Magister_Peditum
          20:07 04.05.2022

          Jenom se ptám. Když se tu bavíme o chystané mobilizaci 9.5., tak jestli tomu něco skutečně nasvědčuje... :D

          Jenom se ptám. Když se tu bavíme o chystané mobilizaci 9.5., tak jestli tomu něco skutečně nasvědčuje... :D

        • RobS
          20:10 04.05.2022

          Až krom výzkumáků a skladů phm začnou hořet i výstrojní sklady, tak to bude předzvěst.

          Až krom výzkumáků a skladů phm začnou hořet i výstrojní sklady, tak to bude předzvěst.

      • Jan Grohmann
        20:09 04.05.2022

        Už to začali děkat v minulém roce. Aspoň podle Wolskieho.

        Už to začali děkat v minulém roce. Aspoň podle Wolskieho.

        • Magister_Peditum
          20:12 04.05.2022

          Díky.

          Díky.

        • samoempire
          22:29 04.05.2022

          Tak. Nebude to mobilizace jak máme představu. Je hodně rusů kteří chtějí bojovat. Dále vojenská správa může povolat různé specializace a podobně. Nemusejí dělat výběrová řízení. ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak. Nebude to mobilizace jak máme představu. Je hodně rusů kteří chtějí bojovat. Dále vojenská správa může povolat různé specializace a podobně. Nemusejí dělat výběrová řízení. Celkově to pomůže válečnému úsilí. Pro ruské elita je důležité aby to nepřehnali.Skrýt celý příspěvek

      • lukas000
        22:42 04.05.2022

        Ano kontroly zacaly, dusledkem je ze vsude po rusku vypukly masove pozary, protoze zahlazuji kradeze.

        Ano kontroly zacaly, dusledkem je ze vsude po rusku vypukly masove pozary, protoze zahlazuji kradeze.

    • Centaur
      20:05 04.05.2022

      Především nemají poddůstojníky, schopné samostatně velet. Už to tady padlo: "hodně plukovníků, málo desátníků".

      Především nemají poddůstojníky, schopné samostatně velet. Už to tady padlo: "hodně plukovníků, málo desátníků".

    • Scotty
      20:41 04.05.2022

      No, nevím. Ona taktika převálcovat to masou taky funguje a nic moc od vojáků nevyžaduje. Jen musíte mít tu masu.

      No, nevím. Ona taktika převálcovat to masou taky funguje a nic moc od vojáků nevyžaduje. Jen musíte mít tu masu.

      • Badysak
        00:07 05.05.2022

        Němci neměli problém zastavit masu měli problém, že malíř pokojů to rozjel na více frontách a ani jednu nedotáhl do konce.

        Němci neměli problém zastavit masu měli problém, že malíř pokojů to rozjel na více frontách a ani jednu nedotáhl do konce.

  • greenBelt
    19:54 04.05.2022

    Recently released footage from Ukrainian operations near Kharkiv which resulted in regaining Ruska Lozova by the Ukrainian Special Unit Kraken & SF of Main Intelligence ...Zobrazit celý příspěvek

    Recently released footage from Ukrainian operations near Kharkiv which resulted in regaining Ruska Lozova by the Ukrainian Special Unit Kraken & SF of Main Intelligence Directorate.

    https://twitter.com/Blue_Sauro... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      19:59 04.05.2022

      Tak tohle je velká paráda. Kombinace řadových útvarů a SOF na technicalech. Neví někdo co je to za epesní obrněný 4x4 co poprvé vidíme na 0:27?

      Tak tohle je velká paráda. Kombinace řadových útvarů a SOF na technicalech. Neví někdo co je to za epesní obrněný 4x4 co poprvé vidíme na 0:27?

      • Cimbi
        20:35 04.05.2022

        Něco jim posílali třeba Estonci (tereňáky). Nevím, co to bylo

        Něco jim posílali třeba Estonci (tereňáky). Nevím, co to bylo

    • Jan Grohmann
      20:07 04.05.2022
      • RiMr71
        20:28 04.05.2022

        ...copa to má klučina za kvér v čase 0.50...?

        ...copa to má klučina za kvér v čase 0.50...?

        • Rošťák
          20:38 04.05.2022

          Bren 2

          Bren 2

      • vz. 58
        21:03 04.05.2022

        Jsme ve válce. A proto vidíme i válečnou propagandu. Bylo to tak vždy a bude to tak i nadále. A i ta propaganda ukazuje jaké ty armády jsou. Když srovnáváme například tyto záběry s ...Zobrazit celý příspěvek

        Jsme ve válce. A proto vidíme i válečnou propagandu. Bylo to tak vždy a bude to tak i nadále. A i ta propaganda ukazuje jaké ty armády jsou. Když srovnáváme například tyto záběry s těmi, které produkují například kadyrovci, není vlastně o čem mluvit. Na jedné straně chlapi, kteří brání vlast (a činí tak se zanícením a narůstající profesionalitou), na druhé straně dementi bojující s panelákem s "Allahu akbar" v hubě. Inu, jaká armáda, taková propaganda. I toto je jeden z momentů, který vede k přesvědčení, vlastně jistotě, že to chanát nevyhraje.Skrýt celý příspěvek

  • marosj
    19:48 04.05.2022

    Slovensko by mali strážiť poľskí piloti. Hľadá sa letisko, z ktorého dokážu včas doletieť nad ...Zobrazit celý příspěvek

    Slovensko by mali strážiť poľskí piloti. Hľadá sa letisko, z ktorého dokážu včas doletieť nad Košice

    https://dennikn.sk/2832687/slo... Skrýt celý příspěvek

  • marosj
    19:30 04.05.2022

    Ka-27 alebo Ka-29 na Donbase. Hľadajú ponorku ?
    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Ka-27 alebo Ka-29 na Donbase. Hľadajú ponorku ?
    https://twitter.com/GirkinGirk...

    • Miroslav
      19:33 04.05.2022

      Ono sa to dá využiť aj ako AWACS.

      Ono sa to dá využiť aj ako AWACS.

      • StandaBlabol
        19:35 04.05.2022

        Ale ten radar na Ka-31 je veliká deska. Byl by na tom videu vidět.

        Ale ten radar na Ka-31 je veliká deska. Byl by na tom videu vidět.

        • Miroslav
          19:39 04.05.2022

          SH-3 Sea King sa tiež používa ako miniAWACS a nevyzerá nejak zvláštne oproti iným protiponorkovým mixérom

          SH-3 Sea King sa tiež používa ako miniAWACS a nevyzerá nejak zvláštne oproti iným protiponorkovým mixérom

    • StandaBlabol
      19:34 04.05.2022

      Divná sestava. Nejdřív Mi-28, pak ten námořní Kamov a nakonec Ka-52. Tipuju, že to byla doprava nějakého VIP od námořnictva s eskortou?

      Divná sestava. Nejdřív Mi-28, pak ten námořní Kamov a nakonec Ka-52. Tipuju, že to byla doprava nějakého VIP od námořnictva s eskortou?

    • Korzar21
      19:36 04.05.2022

      To nie je ani jeden zo spominanych.

      To nie je ani jeden zo spominanych.

    • dusan1
      19:43 04.05.2022

      Vyzerá to na námorný Ka-27.

      Vyzerá to na námorný Ka-27.

    • Cimbi
      19:45 04.05.2022

      Výsadek nebo se Gerasimov vrací na frontu. 1x Mi-28, pak výsadkový Ka-29 a za nimi kryje Ka-52.

      Ka-29 pobere 16 výsadkážů.

      Výsadek nebo se Gerasimov vrací na frontu. 1x Mi-28, pak výsadkový Ka-29 a za nimi kryje Ka-52.

      Ka-29 pobere 16 výsadkážů.

      • Cimbi
        19:48 04.05.2022

        Do pytle, teď jsem koukal na wikipedii... Ka-27 je podobná Ka-29 a Ka-31 má stejný trup, jako Ka-29... Rusi to maj nějaký složitý s těma vrtulníkama... Mohlo to podle mě být ...Zobrazit celý příspěvek

        Do pytle, teď jsem koukal na wikipedii... Ka-27 je podobná Ka-29 a Ka-31 má stejný trup, jako Ka-29... Rusi to maj nějaký složitý s těma vrtulníkama... Mohlo to podle mě být cokoliv. každopádně spíš ta přeprava nějakýho hlavouna - Mi-28 jako průzkum, pak chráněný vrtulník, pak Ka-52 jako krytí.

        Co vím, tak Mi-28 by měla umět nést asi 4 nebo 8 Igel, takže i určité krytí proti vzdušnému napadení.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          19:54 04.05.2022

          Otázka na pre expertnú skupinu na dobrú noc. Aký je rozdiel medzi:

          - Mi-8 a Mi-17
          - Mi-24 a Mi-35
          - SU-30 a SU-35

          Otázka na pre expertnú skupinu na dobrú noc. Aký je rozdiel medzi:

          - Mi-8 a Mi-17
          - Mi-24 a Mi-35
          - SU-30 a SU-35

          • Cimbi
            20:37 04.05.2022

            Mi8 vs Mi17: motory. Mi17 má pohonnou souustavu silnější (z Mi24)

            Mi8 vs Mi17: motory. Mi17 má pohonnou souustavu silnější (z Mi24)

          • Miroslav
            20:47 04.05.2022

            Ale fakticky ide konštrukčne o to isté, nie? Ide o to ako Rusi celkovo označujú svoju techniku. Stačí, že vymenia poťahy a už dávajú nové značenie

            Ale fakticky ide konštrukčne o to isté, nie? Ide o to ako Rusi celkovo označujú svoju techniku. Stačí, že vymenia poťahy a už dávajú nové značenie

          • Cimbi
            21:05 04.05.2022

            Má to stejnou siluetu, drak apod. Jiné motory, reduktor, rotor... No, je fakt, že Amíci mají AH-1 už od Vietnamu. Přestože AH-1A byl jednomotorový vrtulník podobný AH-1Z Viperu ...Zobrazit celý příspěvek

            Má to stejnou siluetu, drak apod. Jiné motory, reduktor, rotor...

            No, je fakt, že Amíci mají AH-1 už od Vietnamu. Přestože AH-1A byl jednomotorový vrtulník podobný AH-1Z Viperu (dvoumotorový) jen tou siluetou.

            Mimochodem, AH-1 byla dál AH-1 i když si mariňáci "vybrečeli", že chtějí dvoumotoráky kvůli větší bezpečnosti... Nějakou dobu se pak vyráběly pro armádu jiné a pro marinu jiné.

            Rusák by z toho hned udělal AH-2 nynější Viper by byl tak AH-4... Přeci jen, i Rusi dělají verze - Mi-24 jich mí asi 5 nebo 6. A pak tu máme exportní Mi-35, což je de facto Mi-24V, pokud vím.Skrýt celý příspěvek

          • MaVeRick114
            21:31 04.05.2022

            Mi-17 ma vyrovnavaci rotor nalavo, Mi-8 napravo :)

            Mi-17 ma vyrovnavaci rotor nalavo, Mi-8 napravo :)

          • MaVeRick114
            21:41 04.05.2022

            Medzi SU-30 a SU-35 su už od pohľadu rozdielne. 30ka je dvojmiestna s kanardami a je skôr multirole. SU35ka je pre air dominance.

            Medzi SU-30 a SU-35 su už od pohľadu rozdielne. 30ka je dvojmiestna s kanardami a je skôr multirole. SU35ka je pre air dominance.

          • DanCZer
            21:42 04.05.2022

            Mi-24 a Mi-35 - jsou i podverze jednotlivých typů - hlavní rozdíly je, že jako Mi-35 začali od určitého momentu označovat exportní verzi. Pokud se nepletu, tak přišla o ...Zobrazit celý příspěvek

            Mi-24 a Mi-35 - jsou i podverze jednotlivých typů - hlavní rozdíly je, že jako Mi-35 začali od určitého momentu označovat exportní verzi. Pokud se nepletu, tak přišla o čtyřhlavňový rotační kulomet v otočné věži pod kabinou a naopak dostala dvouhlavňový 30mm kanon na pravém boku trupu a pak ještě myslím přišla o jeden závěsník na křidle (místo tří jen dva závěsné body).Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            21:47 04.05.2022

            Aha... To jsem si nevšiml. Patrně souvislost s tou unifikací pohonu s Mi-24...?

            Aha... To jsem si nevšiml. Patrně souvislost s tou unifikací pohonu s Mi-24...?

          • Gator
            23:22 04.05.2022

            A nakonec Mi 35M přišel o zatahovací podvozek a do předního střeliště dostal GŠ 23V.

            A nakonec Mi 35M přišel o zatahovací podvozek a do předního střeliště dostal GŠ 23V.

          • Ján Paliga
            23:37 04.05.2022

            @ MaVeRick114 "Mi-17 ma vyrovnavaci rotor nalavo, Mi-8 napravo :)" Aj "Mi-17" je v skutočnosti len Mi-8 ;-). Za 8-ičkou je aj nejaké to písmenko, dva, tri a semtam aj číselko ...Zobrazit celý příspěvek

            @ MaVeRick114

            "Mi-17 ma vyrovnavaci rotor nalavo, Mi-8 napravo :)"

            Aj "Mi-17" je v skutočnosti len Mi-8 ;-). Za 8-ičkou je aj nejaké to písmenko, dva, tri a semtam aj číselko ...

            Kdesi dávno som na vojne v rámci školenia vzdušných pozorovateľov videl aj obrázok vrtuľníka, ktorý mal znaky Mi-8 a Mi-17... To iba pre zaujímavosť.Skrýt celý příspěvek

          • TomLa
            01:36 05.05.2022

            Dobrý den, pokud si pamatuji správně tak je to takto: Mi-8 základní typová řada Mi-8MT dostal jako první verze silnější motory TV3-117, vyrovnávací rotor se přesunul na levou ...Zobrazit celý příspěvek

            Dobrý den, pokud si pamatuji správně tak je to takto:

            Mi-8 základní typová řada
            Mi-8MT dostal jako první verze silnější motory TV3-117, vyrovnávací rotor se přesunul na levou stranu.
            Mi-17 je exportní označení Mi-8MT

            Dnes je už je spoustu verzí, v rusku mají dvě fabriky na tyhle vrtulníky, v Ulan-Ude a v Kazani. Každá jede svoje verze plus ještě rozlišují číselně na export.


            Mi-24A První verze, měl tu kabinu jako skleník.
            Mi-24D Přepracovaná kabina, tak jak jí známe dnes, první co sloužil v ČSLA, čtyřhlavňový rotační kulomet v přídi.
            Mi-24V pro nás nejznámější verze Mi-24, integrovány PTŘS 9K114 Šturm.
            Mi-35 exportní označení Mi-24V, netuším od kdy se to začalo používat, ale už takto byly onzačeny vrtulníky které ČR objednala v rámci deblokace Ruského dluhu (tuším v roce 2004?)
            Mi-24P místo čtyřhlavňového kuulometu v přídi má na boku dvouhlavňový 30mm kanon.
            Mi-35M poměrně velká modernizace a konstrukční změny, pevný podvozek místo zatahovacího, kratší křídla a 4 závěsníky místo 6. V přídi dvouhlavňový 23mm kanon.

            Rozhodně to není kompletní list, čerpal jsem z paměti, co jsem načetl v LK a v knížce Vrtulníky proti Mudžahedínům (svět křídel)Skrýt celý příspěvek

  • Jirka318
    19:26 04.05.2022

    A proč se vlastně ERA nemontuje i nahoru na věž? Sleduju fotky tanků, kde tím mají polepený kde co, málem i ten prapor se srpem a kladivem, ale na věži nic...

    A proč se vlastně ERA nemontuje i nahoru na věž? Sleduju fotky tanků, kde tím mají polepený kde co, málem i ten prapor se srpem a kladivem, ale na věži nic...

    • StandaBlabol
      19:37 04.05.2022

      Protože k tomu není důvod. Javeliny moc nefungují, Američani dodávají jen ty prošlé. Ty, co fungují, Rusové zničí ještě při transportu. A ten zbytek se primitivní Ukrajinci nikdy ...Zobrazit celý příspěvek

      Protože k tomu není důvod. Javeliny moc nefungují, Američani dodávají jen ty prošlé. Ty, co fungují, Rusové zničí ještě při transportu. A ten zbytek se primitivní Ukrajinci nikdy nenaučí používat. Rusové ERA nepotřebují. A dobře dělají:)Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      19:49 04.05.2022

      pretoze ERA sama o sebe nefunguje... ERA len redukuje vykon utociacej strely.. typicky asi na polovicu... co znamena, ze zostavajuci pancier, musi byt dostatocne silny na to aby ...Zobrazit celý příspěvek

      pretoze ERA sama o sebe nefunguje... ERA len redukuje vykon utociacej strely.. typicky asi na polovicu... co znamena, ze zostavajuci pancier, musi byt dostatocne silny na to aby ten zvysok dokazal zastavit.... lenze stropny pancier je zvycajne 30-50mm hruby... takze akakolvek strela co utoci na ciel z hora, bude mat viac nez dost vykonu prekonat ERA a potom aj ten tenky stropny pancier....Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        20:05 04.05.2022

        Ano, ale dělá se ERA i na lehce pancéřovaná vozidla typu BVP nebo M113. Takže nějaký účinek to pořád má. Zastaví to slabší typy kumulativních hlavic. Třeba proti RPG-75 v městském ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, ale dělá se ERA i na lehce pancéřovaná vozidla typu BVP nebo M113. Takže nějaký účinek to pořád má. Zastaví to slabší typy kumulativních hlavic. Třeba proti RPG-75 v městském boji by to asi pomohlo.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        20:06 04.05.2022

        No, věština top attack střel má nižší průbojnost (počítá se s tím, že jde proti ekvivalentu těch 30-50 mm RHA a ne proti ekvivalentu 650 mm nebo víc). Navíc (nevím, jak Javelin), ...Zobrazit celý příspěvek

        No, věština top attack střel má nižší průbojnost (počítá se s tím, že jde proti ekvivalentu těch 30-50 mm RHA a ne proti ekvivalentu 650 mm nebo víc). Navíc (nevím, jak Javelin), ale třeba TOW-2B by měla útočit tak, že proletí nad cílem v malé výšce (vlastně záměrně těsně mine) a ta nálož pošle plasmu dolů pod střelu. No, s rostoucí mezerou mezi náloží a poncířem rychle klesá průbojnost.

        Takže minimálně proti části top attack střel by ERA fungovala asi i v kombinaci s těmi 30-50 mm.
        Javelin nevím - nějde jsem viděl náčrtek, ze kterého plyne, že ten letí obloukem a do tanku shora narazí, pak bouchne. Tam už by to asi nestačilo, i když s ERA na stropě věže by možná energie plasmy klesla dost na to, aby každý druhý tank nezkoušel překonat výškový rekord ve vrhu věží.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      19:58 04.05.2022

      Myslím, že je to jen pomalá reakce na nové hrozby... TOW-2B (top attack) už sice je ve službě od 1991, Hellfire od 1984 (tak napůl top attack - na cíl padá, ale snaží se trefit ...Zobrazit celý příspěvek

      Myslím, že je to jen pomalá reakce na nové hrozby...

      TOW-2B (top attack) už sice je ve službě od 1991, Hellfire od 1984 (tak napůl top attack - na cíl padá, ale snaží se trefit místo ozářené laserem, takže šasto padá šikmo shora na čelní, boční nebo zadní pancíř), ale nikdy nebyly v takové míře nasazena. Myslím, že toto je první konflikt s opravdu masivním nasazením PTŘS vůbec a top attack střely jako TOW-2B, Javelin, NLAW, ty byly dosud nasazeny jen v malých počtech.

      Armády počítají spíš s "klasickými" PTŘS (TOW-2, Hellfire, HOT, PARS, Milan, Kurnet, Vichr), případně s kumulativními střelami z "nízkotlakých" kanónů, takže ERA chrání čelo a boky + zadek věže.

      Po téhle válce se přístup změní (ERA nahoře, rozšíření hard kill systémů, ...Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    19:19 04.05.2022

    "Král bitvy" - Jak může americké dělostřelectvo v rukou Ukrajinců změnit podobu války s Ruskem. 90 houfnic M777, které Spojené státy poskytují Ukrajině, nejenže ztíží Rusům ...Zobrazit celý příspěvek

    "Král bitvy" - Jak může americké dělostřelectvo v rukou Ukrajinců změnit podobu války s Ruskem.

    90 houfnic M777, které Spojené státy poskytují Ukrajině, nejenže ztíží Rusům pohyb na otevřeném prostranství, ale zbraně by také mohly podpořit budoucí ukrajinskou ofenzívu s cílem získat zpět Ruskem okupované části země, uvedli odborníci v rozhovoru pro Task & Purpose.

    Na Ukrajinu bylo dosud předáno asi 70 děl ráže 155 mm spolu se zhruba 70 000 dělostřeleckými náboji, řekl v pondělí novinářům vysoký představitel obrany. Očekává se, že do konce pondělí bude více než 200 ukrajinských vojáků vyškoleno v obsluze houfnic a dalších 50 ukrajinských příslušníků služby má zahájit výcvik koncem tohoto týdne.

    První ukrajinské dělostřelce vycvičili kanadští vojáci a další Ukrajince naučili obsluhovat houfnice příslušníci Floridské národní gardy, uvedl vysoký představitel obrany na briefingu Pentagonu. Tito gardisté byli před ruskou invazí na výcvikové misi uvnitř Ukrajiny a nyní pokračují ve své misi v Německu.

    I v dnešní době moderních - a často přetechnizovaných - zbraňových systémů dělostřelectvo na bojišti opakovaně prokázalo svou hodnotu. Během bojů o vyhnání skupiny Islámský stát z jeho bývalého hlavního města Rakky v Sýrii v roce 2017 vypálila dělostřelecká jednotka námořní pěchoty na podporu Syrských demokratických sil tolik střel ráže 155 mm, že vypálila hlavně dvou svých houfnic M777.

    "Jediná věc, která se týká dělostřelectva, je: James W. Frey, vedoucí vojenský pracovník think-tanku Center for a New American Security ve Washingtonu, řekl: "Dělostřelectvo je odjakživa 'králem bitvy', protože jakmile začne střílet, není proti němu žádná obrana.

    Další neodmyslitelnou výhodou dělostřelectva je to, že může střílet za jakýchkoli povětrnostních podmínek a v kteroukoli denní či noční dobu, uvedl Frey v rozhovoru pro Task & Purpose.

    Houfnice pomohou ukrajinským silám ztížit ruskou schopnost manévrovat, řekl. Protože je na jaře bláto, Rusové se při přesunech pravděpodobně budou držet na cestách. Pomocí dronů a dalších forem průzkumu mohou Ukrajinci tyto cesty neustále monitorovat a v případě potřeby udeřit dělostřelectvem.

    "Dělostřelectvo vám prostě dává mnohem více možností 24 hodin denně, 7 dní v týdnu, aniž byste museli vystavovat lidi na takovou vzdálenost," řekl Frey.

    Vzhledem k tomu, že Ukrajinci znají své území lépe než Rusové, mohou také svou obranu koncipovat tak, aby ruský postup nasměrovali do smrtících zón, kde by ruské síly mohly být zničeny dělostřelectvem, řekl Frey.

    "Pro tyto cesty existuje jen tolik komunikačních linek, kterými lze projít dovnitř a ven - zejména pokud pracujete s těžší technikou a logistikou, na které jsou Rusové závislí," řekl Frey. "Určitě byste to mohli vyřadit, protože existuje jen tolik přístupových cest, které mohou použít.

    Ministerstvo obrany rovněž poskytuje ukrajinským silám 14 protidělostřeleckých radarů. V kombinaci s těmito radary, které Ukrajinci dostávají od roku 2015, umožní houfnice ukrajinským silám zaměřit a napadnout ruské trubkové a raketové dělostřelectvo, uvedl armádní generálporučík ve výslužbě Ben Hodges, bývalý velitel americké armády v Evropě.

    "Radar zachytí přilétající dělostřelectvo a vlastní zbraně pak mohou rychle střílet zpět na místo, odkud přišlo," řekl Hodges. "Je to důležitá součást boje. A tak poskytnutí dalšího dělostřelectva Ukrajincům umožní zničit - nebo alespoň narušit - ruské dělostřelectvo a raketomety, které způsobují největší škody proti Ukrajincům - ale také proti městům a obcím."

    Dělostřelectvo se obecně používá proti cílům v otevřeném prostoru, jako jsou systémy protivzdušné obrany, logistické oblasti a konvoje lehce obrněných vozidel, uvedl Hodges. Mezi další hlavní cíle dělostřelectva patří velitelská stanoviště a velitelství.

    "Pokud objevíte velitelství divize nebo kombinované armády ve vesnici nebo někde zřízené - to je přesně to, co byste chtěli udělat, je zatlouct to dělostřelectvem," řekl Hodges.

    Ukrajinci tvrdí, že útokem na nepřátelská velitelská stanoviště již zabili a zranili několik ruských generálů, včetně náčelníka Generálního štábu Ozbrojených sil Ruské federace, armádního generála Valerije Gerasimova. Američtí představitelé však tato tvrzení nepotvrdili.

    Kromě toho, že houfnice poskytnou Ukrajincům silnou obrannou kapacitu, umožní ukrajinským silám přejít do útoku, uvedl Hodges. "Pokud dojde k nějakému protiútoku ze strany Ukrajinců nebo konvenční protiofenzívě, budou potřebovat dělostřelectvo, aby podpořilo i jejich útok," řekl.

    Existují dva způsoby, jak by Ukrajinci mohli využít své nové houfnice k přechodu do útoku: Mohli by vypálit mohutnou palbu, aby prorazili díry v ruských liniích, nebo by mohli zničit ruské dělostřelectvo před útokem, řekl plukovník ve výslužbě Tom Davis, který velel 4. praporu 82. polního dělostřeleckého pluku 3. obrněné divize během války v Zálivu v roce 1991.

    Pokaždé, když Rusové vypálí jedno ze svých dělostřeleckých zařízení, budou se muset sbalit a přesunout, aby se vyhnuli ukrajinské proti palbě, řekl Davis v rozhovoru pro Task & Purpose. Rusové mají také tendenci soustřeďovat své dělostřelectvo "od středu ke středu", zatímco americká armáda udržuje dělostřelecké jednotky rozptýlené jako formu ochrany.

    Nakonec by Ukrajinci měli podle ministerstva obrany obdržet celkem 183 000 dělostřeleckých nábojů pro své houfnice M777. Pro představu Davis uvedl, že jeho prapor během čtyřdenní pozemní kampaně v Perském zálivu vystřelil méně než 1 000 nábojů.

    "Pokud dostanou 180 000 nebo kolik nábojů, mělo by jim to dát docela dobrou schopnost zmenšit a výrazně znehodnotit mnoho ruského dělostřelectva," řekl Davis v rozhovoru pro Task & Purpose. "A pokud se jim podaří najít [ruská] logistická místa - pokud najdou místa, kde mají své zásobovací vlaky, kde mají kamiony s palivem, kde mají své vlastní zpravodajské organizace velení a řízení - pokud najdou tato místa a dokáží je zlikvidovat, pak získají skutečně významnou výhodu, protože Rusové zřejmě opravdu bojují s velením a řízením, jak to je."

    https://taskandpurpose.com/ana... Skrýt celý příspěvek

  • BK31
    19:12 04.05.2022

    Rusko 9. května Ukrajině nevyhlásí válku. Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov popřel spekulace, které se před výročím konce druhé světové války objevily v médiích. .....Taky to vnímáte ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko 9. května Ukrajině nevyhlásí válku. Mluvčí Kremlu Dmitrij Peskov popřel spekulace, které se před výročím konce druhé světové války objevily v médiích.

    .....Taky to vnímáte opačně či ze toto prohlášení nemá žádnou váhu, protože si stejně vše dělají tak, jak se jim to právě hodí?Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      19:21 04.05.2022

      Ten už toho nabékal. Travičov tlčhuba Peskov ktorý klame tak, že keď sa priblíži ku kostolu tak začína horieť

      Ten už toho nabékal. Travičov tlčhuba Peskov ktorý klame tak, že keď sa priblíži ku kostolu tak začína horieť

    • Jan Grohmann
      19:34 04.05.2022

      Takže se potvrzuje, že vyhlásí a budou mobilizovat.

      Takže se potvrzuje, že vyhlásí a budou mobilizovat.

      • Miroslav
        19:41 04.05.2022

        Jediná šanca na to, že tentoraz neklame je, že mobilizovať budú až 10-eho

        Jediná šanca na to, že tentoraz neklame je, že mobilizovať budú až 10-eho

      • Jan Grohmann
        19:41 04.05.2022

        Tohle mi připomíná jeden díl ze seriálu Kosmo, jak se bavili se zástupci Ruska.

        Tohle mi připomíná jeden díl ze seriálu Kosmo, jak se bavili se zástupci Ruska.

        • samoempire
          19:46 04.05.2022

          Také si to myslím. Pozor by si mělo dát také Finsko. Určitě připravují nějakou provokaci.

          Také si to myslím. Pozor by si mělo dát také Finsko. Určitě připravují nějakou provokaci.

          • Miroslav
            19:49 04.05.2022

            Fínsko a Švédsko pre Rusko nie je zaujímavá destinácia. Svätým grálom (mimo Ukrajiny a Bieloruska) je Poľsko a Pobaltie.

            Fínsko a Švédsko pre Rusko nie je zaujímavá destinácia. Svätým grálom (mimo Ukrajiny a Bieloruska) je Poľsko a Pobaltie.

          • GlobeElement007
            20:06 04.05.2022

            Finsko bylo ze strany rusů napadeno 3x a Švédsko blokuje Baltské moře.

            Finsko bylo ze strany rusů napadeno 3x a Švédsko blokuje Baltské moře.

      • daniel78
        19:50 04.05.2022

        přesně tak, to je jejich vyjednávací škola :-)

        přesně tak, to je jejich vyjednávací škola :-)

    • Čudlajs
      19:35 04.05.2022

      To znamená, že válku vyhlásí 10.-12. 9. května bude první půlka proslovu, kde namotivuje maso a o dva dny později druhá půlka, ani se nepřevlíkne a jak je to špatný, nacisti a ...Zobrazit celý příspěvek

      To znamená, že válku vyhlásí 10.-12.
      9. května bude první půlka proslovu, kde namotivuje maso a o dva dny později druhá půlka, ani se nepřevlíkne a jak je to špatný, nacisti a mobilizace..Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    19:12 04.05.2022

    Ha, odpal Rk3-Corsair ..... https://twitter.com/Blue_Sauro... nicméně je zajimavej kulomet v popředí ..... Joo, není to ...Zobrazit celý příspěvek

    Ha, odpal Rk3-Corsair .....
    https://twitter.com/Blue_Sauro...
    nicméně je zajimavej kulomet v popředí .....
    Joo, není to nic jiného než UK_59 v provedení UKL :) Kdo ví, třeba se s tím kulometem znáte osobně :DSkrýt celý příspěvek

    • Centaur
      19:55 04.05.2022

      UKL vz. 59 znám velmi intimně, ale asi to bude něco jiného. Pro UKL by hovořilo madlo, nicméně chybí tam pás a zdá se mi, že ta zbraň je nabíjená odspodu zásobníkem. Ale mohu se ...Zobrazit celý příspěvek

      UKL vz. 59 znám velmi intimně, ale asi to bude něco jiného. Pro UKL by hovořilo madlo, nicméně chybí tam pás a zdá se mi, že ta zbraň je nabíjená odspodu zásobníkem. Ale mohu se samozřejmě mýlit.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        20:06 04.05.2022

        Je to UKL ..... schránka je vpravo, dokonce je nasazena ..... pás je zaveden na první náboj, takže ještě nevisí vlevo ......

        Je to UKL ..... schránka je vpravo, dokonce je nasazena ..... pás je zaveden na první náboj, takže ještě nevisí vlevo ......

      • Talvi
        22:09 04.05.2022

        Ehmmm ... napsat, že znám nějakou zbraň velmi intimně a nepoznat ji dle zcela jasné a viditelné siluety a zcela typických součástek ... ehmmmm :D

        Ehmmm ... napsat, že znám nějakou zbraň velmi intimně a nepoznat ji dle zcela jasné a viditelné siluety a zcela typických součástek ... ehmmmm :D

    • Ján Paliga
      23:49 04.05.2022

      Strieľal som z 59-ky aj PKMB, PKMBčko som mal radšej. V jednoduchosti je krása... :)

      Strieľal som z 59-ky aj PKMB, PKMBčko som mal radšej. V jednoduchosti je krása... :)

  • Mr.Tomas
    19:06 04.05.2022

    Objavilo sa odpočítavadlo do pádu krymského ...Zobrazit celý příspěvek

    Objavilo sa odpočítavadlo do pádu krymského mostu.

    https://www.unian.ua/war/podar... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      19:12 04.05.2022

      To by bylo pěkný...na Rudém náměstí zrovna přehlídka, když v tom někdo Putinovi pošeptá zezadu do ucha, že jim spadl Kerčský most. To by byla ještě větší ťavka než potopení Moskvy! Zobrazit celý příspěvek

      To by bylo pěkný...na Rudém náměstí zrovna přehlídka, když v tom někdo Putinovi pošeptá zezadu do ucha, že jim spadl Kerčský most. To by byla ještě větší ťavka než potopení Moskvy!Skrýt celý příspěvek

    • SeaWolf
      19:12 04.05.2022

      No nasmál bych se jako po potopení Moskvy :-D

      No nasmál bych se jako po potopení Moskvy :-D

    • StandaBlabol
      19:38 04.05.2022

      Pecka!

      Pecka!

    • Centaur
      19:58 04.05.2022

      Bylo by to krásné a upřímně bych se radoval, nicméně pocuchat takovýto most tak dobře, aby byl vyřazen z provozu na dobu delší než pár dnů, není triviální záležitost.

      Bylo by to krásné a upřímně bych se radoval, nicméně pocuchat takovýto most tak dobře, aby byl vyřazen z provozu na dobu delší než pár dnů, není triviální záležitost.

    • DanCZer
      21:50 04.05.2022

      POkud by sundali oba mosty, bylo by to pro rusáky dost drsné, zejména s ohledem na prodloužení zásobovacích tras do Chersonu - ne snad, že by to bylo přes Krym kratší, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      POkud by sundali oba mosty, bylo by to pro rusáky dost drsné, zejména s ohledem na prodloužení zásobovacích tras do Chersonu - ne snad, že by to bylo přes Krym kratší, ale prodloužila bys se délka té části trasy, kterou mohou Ukrajinci ohrozit a kde žije nepřátelské obyvatelstvo.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    19:04 04.05.2022

    Asi jdou po Strelkovi: Vzhledem k velkému počtu hovorů a zpráv: 1. Ne, nejsem "vyměněn za Medvedčuka" a zatím jsem ani nebyl zadržen; 2. O "schůzce s představiteli FSB", na ...Zobrazit celý příspěvek

    Asi jdou po Strelkovi:

    Vzhledem k velkému počtu hovorů a zpráv:

    1. Ne, nejsem "vyměněn za Medvedčuka" a zatím jsem ani nebyl zadržen;
    2. O "schůzce s představiteli FSB", na níž byla údajně vznesena otázka mého zatčení "za nepřátelskou propagandu", nic nevím.

    Vůbec nepochybuji o tom, že s tím, jak jsou stále zřejmější jak do očí bijící nedostatky v plánování a realizaci "SSO", tak nutnost těch opatření, o kterých mluvím a píšu už třetí měsíc (ale které úřady OPRAVDU nechtějí realizovat) - podráždění vůči mně roste ještě více než kdy jindy. (Nepřímým důkazem toho je dnešní "sračka" Kotenky na jeho TG-kanálu). Takže nevylučuji žádné sankce: je mnohem snazší "jmenovat obětního beránka" za všechno, co jste za osm let udělali a podělali, než se dokonce pokusit napravit chyby. Jsem ideální kandidát: na jedné straně "tak nějak velím" (a jak moc velím, to průměrný člověk neví), ale na druhé straně jsem z pohledu putinovské nomenklatury zcela "mimo".
    Opravdu ne Čubajse a Dvorkoviče stíhat a zavírat? Nebo lidé, kteří je nechali bezpečně odejít do zahraničí?
    Jinak jsem naprosto klidný. - "Dělej, co musíš. Co se stane, to se stane."

    https://vk.com/igoristrelkov?w... Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      19:10 04.05.2022

      ked sa krysy zeru, netreba ich rusit...

      ked sa krysy zeru, netreba ich rusit...

      • Praskot
        19:12 04.05.2022

        Třeba bude ještě rád za fešácký kriminál v Holandsku.

        Třeba bude ještě rád za fešácký kriminál v Holandsku.

    • RiMr71
      20:11 04.05.2022

      ...no... ze Strelkova bude Zastrelkov... svině nacistická.

      ...no... ze Strelkova bude Zastrelkov... svině nacistická.

    • Mortles
      20:59 04.05.2022

      Ten to má těžký, má pravdu, ale vede vlastizrádné řeči. Takhle tam už dlouho nevydrží.

      Ten to má těžký, má pravdu, ale vede vlastizrádné řeči. Takhle tam už dlouho nevydrží.

  • Rošťák
    18:47 04.05.2022

    Wow .... Dle Oryxe první T-90M ztracen ....
    https://twitter.com/oryxspioen...

    Wow .... Dle Oryxe první T-90M ztracen ....
    https://twitter.com/oryxspioen...

    • jj284b
      18:49 04.05.2022

      dalo sa to cakat, kedze ich poslali ku Charkivu...

      dalo sa to cakat, kedze ich poslali ku Charkivu...

    • Ján Paliga
      18:51 04.05.2022

      Dúfam, že nastúpil pozitívny trend a nasledovať ho budú desiatky ďalších ...

      Dúfam, že nastúpil pozitívny trend a nasledovať ho budú desiatky ďalších ...

    • Inflex
      18:52 04.05.2022

      Zklamání, za vrh věží to je 0/10.

      Zklamání, za vrh věží to je 0/10.

      • Magister_Peditum
        18:57 04.05.2022

        Jo, umělecký dojem není 100%.

        Jo, umělecký dojem není 100%.

        • jj284b
          18:59 04.05.2022

          kazdopadne vyzera ze vyhorel..

          kazdopadne vyzera ze vyhorel..

      • Lubko
        19:14 04.05.2022

        Ten ale nemá munici pod věží nebo ano? To pak jde vrhání věže ztuha ...

        Ten ale nemá munici pod věží nebo ano? To pak jde vrhání věže ztuha ...

        • Torong
          19:18 04.05.2022

          Pořád má munici v karuselu pod věží. Možná je tam nějaká lepší ochrana

          Pořád má munici v karuselu pod věží. Možná je tam nějaká lepší ochrana

        • jj284b
          19:19 04.05.2022

          ma, 22 v nabijacom automate. no zvysok je v zadu vo vezi oddeleny od posadky pokial viem.

          ma, 22 v nabijacom automate. no zvysok je v zadu vo vezi oddeleny od posadky pokial viem.

          • Scotty
            20:02 04.05.2022

            Až u těch nejnovějších verzí Proryv-3.

            Až u těch nejnovějších verzí Proryv-3.

        • Magister_Peditum
          19:20 04.05.2022

          Furt je to jenom modifikovaná T-72, takže základy jsou pořád stejné. První tank, který tohle měl ambici změnit byla T-14...

          Furt je to jenom modifikovaná T-72, takže základy jsou pořád stejné. První tank, který tohle měl ambici změnit byla T-14...

          • Klimesov
            19:45 04.05.2022

            Tak ona i ta T-14 pořád nese munici pod věží v korbě. Jediný rozdíl je v tom, že od osádky je oddělena pancéřovou přepážkou. Otázka ale je jestli to tam k něčemu vlastně je, ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak ona i ta T-14 pořád nese munici pod věží v korbě. Jediný rozdíl je v tom, že od osádky je oddělena pancéřovou přepážkou. Otázka ale je jestli to tam k něčemu vlastně je, protože pokud dojde k vnitřnímu výbuchu munice tak to roztrhá T-14 na kusy stejně jako T-90, T-80, T-72 atd. Je otázka jak u T-14 je řešen třeba hasící systém, který by měl něčemu takovému zabránit, jestli tam je vůbec řešený.Skrýt celý příspěvek

          • Magister_Peditum
            19:50 04.05.2022

            Vzhledem k tomu, jak celá Armata připomíná Potěmkinovu vesnici, tak bych se nedivil, kdyby ne. Jinak jsem to původně myslel tak, že je to první tank, který nějak řešil oddělení ...Zobrazit celý příspěvek

            Vzhledem k tomu, jak celá Armata připomíná Potěmkinovu vesnici, tak bych se nedivil, kdyby ne.
            Jinak jsem to původně myslel tak, že je to první tank, který nějak řešil oddělení prostoru osádky od munice. Ta je úplně mimo věž, tak by teoreticky měla "nějak" přežít. Snad.Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            20:31 04.05.2022

            Jako asi by osádka T-14 měla mít větší šanci na přežití. Teoreticky. Problém je, že dokud se to nevyzkouší v reálném boji tak se neví.

            Jako asi by osádka T-14 měla mít větší šanci na přežití. Teoreticky. Problém je, že dokud se to nevyzkouší v reálném boji tak se neví.

        • Klimesov
          19:47 04.05.2022

          Pořád má munici v korbě. Vzadu ve věži má sice taky munici, ale spekuluje se k čemu tam vlastně je. Jestli je to jen prostor pro munici, kterou v případě přestávky vytáhnou a ...Zobrazit celý příspěvek

          Pořád má munici v korbě.
          Vzadu ve věži má sice taky munici, ale spekuluje se k čemu tam vlastně je. Jestli je to jen prostor pro munici, kterou v případě přestávky vytáhnou a nahážou do zásobníku pod věží, a nebo jestli tam je uložena munice pro ten jejich nový kanón, která je větší a tudíž se nevejde do původního zásobníku pod věží.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            20:22 04.05.2022

            Ve věži mají, jak říkáš, zásobu, kterou ve volných chvílích dobíjejí do automatu, případně tam sáhnou při selhání automatu a nabíjí ručně. Navíc tam (teoreticky) vozí ATGM 9M119 ...Zobrazit celý příspěvek

            Ve věži mají, jak říkáš, zásobu, kterou ve volných chvílích dobíjejí do automatu, případně tam sáhnou při selhání automatu a nabíjí ručně.

            Navíc tam (teoreticky) vozí ATGM 9M119 Svir (střílenou z hlavně)Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            20:24 04.05.2022

            Ty Sviry nevozí v karuselu, ládujou je, co vím, ručně... Je to munice pro "příležitostné cíle" tak nemá cenu si tím nacpat karusel, který se plní APDS a HE municí

            Ty Sviry nevozí v karuselu, ládujou je, co vím, ručně... Je to munice pro "příležitostné cíle" tak nemá cenu si tím nacpat karusel, který se plní APDS a HE municí

      • Miroslav
        19:23 04.05.2022

        No je tam ten odstránený problém ktorý majú T-72

        No je tam ten odstránený problém ktorý majú T-72

    • Danik
      18:54 04.05.2022

      Rusové by těchto typů měli mít 150.

      Rusové by těchto typů měli mít 150.

      • Rošťák
        19:05 04.05.2022

        Různé zdroje mluví o 60 až 80 ks .....

        Různé zdroje mluví o 60 až 80 ks .....

        • Danik
          19:18 04.05.2022

          Na válce psali tohle. Otázka kolik bude bojově nasaditelných...

          Na válce psali tohle. Otázka kolik bude bojově nasaditelných...

        • DanCZer
          21:54 04.05.2022

          Tak to jim vydrží do konce měsíce, ne?

          Tak to jim vydrží do konce měsíce, ne?

    • Magister_Peditum
      18:55 04.05.2022

      "Ajajajaj", řekl ruský export zbraní.

      "Ajajajaj", řekl ruský export zbraní.

    • ruleta
      19:23 04.05.2022

      Okoli je slusne vyhorele, takze to vypada na nejaky delostrelecky prepad.

      Okoli je slusne vyhorele, takze to vypada na nejaky delostrelecky prepad.

    • Jan Grohmann
      19:39 04.05.2022

      Proč wow? Na tom tanku není nic extra. Proti Javelinu nebo NLAW nemá šanci. Vyřadí ho i mina nebo boční zásah. Jedině unikum, co se týče obrany, je čelní pancíř na věži.

      Proč wow? Na tom tanku není nic extra. Proti Javelinu nebo NLAW nemá šanci. Vyřadí ho i mina nebo boční zásah. Jedině unikum, co se týče obrany, je čelní pancíř na věži.

      • Rošťák
        19:44 04.05.2022

        Protože už máme potvrzenou ztrátu ....... A pač jich moc není ...... Takže v tabulce mam nulu už jen u T-62 ( co prej mají v uloženkách ), standartní T-90 a T-14 .............. Ne, ...Zobrazit celý příspěvek

        Protože už máme potvrzenou ztrátu ....... A pač jich moc není ...... Takže v tabulce mam nulu už jen u T-62 ( co prej mají v uloženkách ), standartní T-90 a T-14 ..............
        Ne, opravdu T-90M neberu jako gamechanger a samosebou nesouhlasím s tím, že nět analoga .....Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        19:48 04.05.2022

        Co jsem četl také má problémy se spolehlivostí motoru a převodovky. Pozorovací nástroje a střelecký počítat má být na úrovni západu začátku 90 let. Jak píšete není to nic wow.

        Co jsem četl také má problémy se spolehlivostí motoru a převodovky. Pozorovací nástroje a střelecký počítat má být na úrovni západu začátku 90 let. Jak píšete není to nic wow.

      • Cimbi
        20:25 04.05.2022

        Problém s pancířem vyjma čelního má dnes každý tank. Některý víc, některý míˇň.

        Problém s pancířem vyjma čelního má dnes každý tank. Některý víc, některý míˇň.

    • sgaba
      20:08 04.05.2022

      To to trvalo.

      To to trvalo.

  • Studebaker
    18:47 04.05.2022

    co si myslite, ked skutecne dojde v putinistane k mobilizacii jak to bude prebiehat a jaky to bude mat celkovy vplyv na vojnu, pripadne aj sirsie, ci si trufnu napriklad aj na ...Zobrazit celý příspěvek

    co si myslite, ked skutecne dojde v putinistane k mobilizacii jak to bude prebiehat a jaky to bude mat celkovy vplyv na vojnu, pripadne aj sirsie, ci si trufnu napriklad aj na moldavsko alebo nedajboze na pobaltske krajiny NATO, pripadne finsko? Zaujimali by ma nazory. Kedze ozaj ma clovek pocit ze su vsehoschopni. Mozno to je aj ich zamer o tom presvedcit svet a aby sa ich co najviac bal.Skrýt celý příspěvek

    • HumInt
      19:01 04.05.2022

      Nejaká forma mobilizácie už beží, nemajú inú možnosť ako to robiť postupne a aj tak im zjavne chýba materiál. Pravdepodobnosť napadnutia štátu NATO je blízka nula. Do Moldavska sa ...Zobrazit celý příspěvek

      Nejaká forma mobilizácie už beží, nemajú inú možnosť ako to robiť postupne a aj tak im zjavne chýba materiál. Pravdepodobnosť napadnutia štátu NATO je blízka nula. Do Moldavska sa nemajú ako dostať ani teraz a toto okno príležitostí sa zatvára čoraz viac. Uvidíme, ako rýchlo budú rásť bojové schopnosti Ukrajiny. Myslím, že práve prešiel zákon, ktorý umožňuje nasadzovať jednotky teritoriálnej obrany hocikde, nielen v domovskej oblasti. Je to IMHO príprava na väčšiu protiofenzívu, ktorá už čiastočne vidieť pri Charkove. Niečo podobné očakávam aj pri Chersone. Horizont 1-3 týždne, ak Rusom neskolabuje front skôr, čo sa kľudne môže stať.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    18:46 04.05.2022

    https://twitter.com/oryxspioen...

    bum a T90M Vladimir bol a uz nie je...

    https://twitter.com/oryxspioen...

    bum a T90M Vladimir bol a uz nie je...

    • Rošťák
      18:48 04.05.2022

      Sakra ..... Jsem až druhej :D

      Sakra ..... Jsem až druhej :D

  • Magister_Peditum
    18:44 04.05.2022

    EU chce v novém balíku sankcí znemožnit tankerům hodlajícím vozit ruskou ropu přístup k pojištění. 95 % pojistných smluv v ropném loďařství je kryto londýnskou zajišťovnou ...Zobrazit celý příspěvek

    EU chce v novém balíku sankcí znemožnit tankerům hodlajícím vozit ruskou ropu přístup k pojištění. 95 % pojistných smluv v ropném loďařství je kryto londýnskou zajišťovnou International Group of P&I Clubs. Bude-li ta se na sankcích podílet, tankery s ruskou ropou nikdo nepojistí. https://t.co/vfq42zHtN2... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    18:15 04.05.2022

    https://twitter.com/mhmck/stat...

    za dnesok rusi na Donbase odrazeni vo viacerych smeroch.

    https://twitter.com/mhmck/stat...

    za dnesok rusi na Donbase odrazeni vo viacerych smeroch.

  • runner42
    18:12 04.05.2022

    Indie bude navrhovat Rusku dlouhodobý kontrakt na odběr ropy fixující cenu 70$ za barel, tedy o 38$ levněji, než je aktuální tržní cena. Odběr Indie od začátku invaze vzrostl o ...Zobrazit celý příspěvek

    Indie bude navrhovat Rusku dlouhodobý kontrakt na odběr ropy fixující cenu 70$ za barel, tedy o 38$ levněji, než je aktuální tržní cena.

    Odběr Indie od začátku invaze vzrostl o 720% na 20 milionů barelů měsíčně.

    V případě dohody si tím Indie zajístí dodávky v objemu 240-300 milionů barelů ročně a příznivou fixovanou cenu, Rusko si tímto jediným kontraktem zajistí náhradní odbyt 40% ropy dodávané aktuálně do Evropy.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      18:16 04.05.2022

      ale, ved putin dal dekret ze musia za ruble... :D

      ale, ved putin dal dekret ze musia za ruble... :D

    • Clanek
      18:17 04.05.2022

      Takze si rusko zajisti 40% evropskeho odberu o skoro 40% levneji nez je trzni cena? A ted nevim jestli to sem davas abychom se rusakum odplyc zasmali, nebo...?

      Takze si rusko zajisti 40% evropskeho odberu o skoro 40% levneji nez je trzni cena? A ted nevim jestli to sem davas abychom se rusakum odplyc zasmali, nebo...?

      • runner42
        18:35 04.05.2022

        To byste se smáli vlastní hlouposti. Cena 70$ je sice hluboko pod aktuální tržní cenou, ale tržní cena není cena dlouhodobých kontraktů v objemech stovek milionů barelů, taková se ...Zobrazit celý příspěvek

        To byste se smáli vlastní hlouposti.
        Cena 70$ je sice hluboko pod aktuální tržní cenou, ale tržní cena není cena dlouhodobých kontraktů v objemech stovek milionů barelů, taková se pohybuje někde v pásmu 70-90$.
        Takže ano, slušná sleva to je, ale ani omylem 40%.Skrýt celý příspěvek

        • Heretic
          18:42 04.05.2022

          Podle zdrojů agentury Bloomberg Indie chce, aby jí Rusko slevilo ropu pod 70 dolarů za barel. Důvodem má být kompenzace rizik a překážky spojené s nákupem ropy z Ruska. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

          Podle zdrojů agentury Bloomberg Indie chce, aby jí Rusko slevilo ropu pod 70 dolarů za barel. Důvodem má být kompenzace rizik a překážky spojené s nákupem ropy z Ruska.


          Takže odběr zůstane stejný , ale nižší cenu a to se vyplatí. Další posilující faktor pro Ruskou ekonomiku. Mám strach, že jestli bude takhle dál posilovat, tak dožene svou ekonomikou Ugandu...Skrýt celý příspěvek

          • runner42
            18:46 04.05.2022

            Ano, stejný 8x vyšší, než minulý rok.

            Ano, stejný 8x vyšší, než minulý rok.

          • HumInt
            19:03 04.05.2022

            Jeden nedopalok vo Vladivostoku a bude to inak.

            Jeden nedopalok vo Vladivostoku a bude to inak.

        • Thomaso09
          19:35 04.05.2022

          A to má být pro Rusko výhoda?
          Práh rentability těžby jejich ropy je 80$ za barel. To je obecně známý fakt už od roku 2014.

          A to má být pro Rusko výhoda?
          Práh rentability těžby jejich ropy je 80$ za barel. To je obecně známý fakt už od roku 2014.

        • Klimesov
          20:48 04.05.2022

          runner42. Mně by jen zajímalo, jestli chápete to, že cena pod 70 dolarů za barel stačí tak na to aby Rusko zaplatilo cenu za samotnou těžbu té ropy a není to čistý zisk?

          runner42. Mně by jen zajímalo, jestli chápete to, že cena pod 70 dolarů za barel stačí tak na to aby Rusko zaplatilo cenu za samotnou těžbu té ropy a není to čistý zisk?

      • Inflex
        18:48 04.05.2022

        Hlavně jak by se těch 40% evropského odběru do Indie dostalo...

        Hlavně jak by se těch 40% evropského odběru do Indie dostalo...

    • Wolfenstein
      18:22 04.05.2022

      Pokud to vyjde tak nezbyva nez pogratulovat do Indie :)

      Pokud to vyjde tak nezbyva nez pogratulovat do Indie :)

    • Mr.Tomas
      18:26 04.05.2022

      Je síce pravda že to rusi budu predávať o niečo lacnejšie, ale za to v menšom objeme. Šach-mat gejrópa!

      Je síce pravda že to rusi budu predávať o niečo lacnejšie, ale za to v menšom objeme. Šach-mat gejrópa!

      • PavolR
        18:31 04.05.2022

        A automaticky sa zníži aj cena ropy, ktorú bude nakupovať EU od iných, lebo bude na trhu o celú Indiu nižší dopyt.

        A automaticky sa zníži aj cena ropy, ktorú bude nakupovať EU od iných, lebo bude na trhu o celú Indiu nižší dopyt.

      • runner42
        18:37 04.05.2022

        Bude to pravděpodobně největší kontrakt na odběr ropy na této planetě, ty menší objeme.

        Bude to pravděpodobně největší kontrakt na odběr ropy na této planetě, ty menší objeme.

        • GlobeElement007
          20:19 04.05.2022

          Vtipálku, přečti si indické zdroje. Import z Ruska je minimální, i kdyby ho zvedli 10x, bude to zlomek indického dovozu.

          Vtipálku, přečti si indické zdroje. Import z Ruska je minimální, i kdyby ho zvedli 10x, bude to zlomek indického dovozu.

    • Fiagy
      18:29 04.05.2022

      A Indové ji budou za 90 prodávat do Evropy :-)

      A Indové ji budou za 90 prodávat do Evropy :-)

      • runner42
        18:38 04.05.2022

        Je to pravděpodobné. Ale spíš za 150.

        Je to pravděpodobné. Ale spíš za 150.

        • GlobeElement007
          20:19 04.05.2022

          Za 1000. Netroškař.

          Za 1000. Netroškař.

    • Poly
      18:30 04.05.2022

      Fixace ceny... s tím bych si hlavu nedělal, ta havěť smlouvy stejně nedodržuje. Ale jinak je to dobrá zpráva. Fašisti budou prodávat dlouho pod cenu.

      Fixace ceny... s tím bych si hlavu nedělal, ta havěť smlouvy stejně nedodržuje. Ale jinak je to dobrá zpráva. Fašisti budou prodávat dlouho pod cenu.

    • HansHanz
      18:35 04.05.2022

      A to je součást té vítězné strategie, kdy vzestup ceny o 30% zcela kompenzuje evropské embargo? Případně to snad zapadá to toho včera představeného schématu, kdy nám zde bylo ...Zobrazit celý příspěvek

      A to je součást té vítězné strategie, kdy vzestup ceny o 30% zcela kompenzuje evropské embargo? Případně to snad zapadá to toho včera představeného schématu, kdy nám zde bylo velmi přesvědčivě demonstrováno, jak za výnosy z drahé ropy si Rusko pozlatí všechny tanky?Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      18:41 04.05.2022

      To bude blby kupovat to za 78, kdyz cena klesne na 30usd/barel.

      To bude blby kupovat to za 78, kdyz cena klesne na 30usd/barel.

      • Jirosi
        18:49 04.05.2022

        To by platilo, pokud by to nebyla jejich jediná šance jak tu "ropu" hypoteticky prodat. Prostě jim napíší, že buď půjdou opět pod tržní cenu, nebo si ji zítra můžou nechat.

        To by platilo, pokud by to nebyla jejich jediná šance jak tu "ropu" hypoteticky prodat. Prostě jim napíší, že buď půjdou opět pod tržní cenu, nebo si ji zítra můžou nechat.

      • runner42
        18:51 04.05.2022

        Pointa dlouhodobých kontraktů je zafixovat cenu na přijatelné úrovni a zajistit tak ekonomice cenovou stabilitu. V prostředí, kdy je jeden den cena vstupů 30$ a druhý den 150$ se ...Zobrazit celý příspěvek

        Pointa dlouhodobých kontraktů je zafixovat cenu na přijatelné úrovni a zajistit tak ekonomice cenovou stabilitu.
        V prostředí, kdy je jeden den cena vstupů 30$ a druhý den 150$ se nedá dost dobře podnikat.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          18:56 04.05.2022

          To je teda blbost. Sorryjako.

          To je teda blbost. Sorryjako.

        • Jirosi
          18:57 04.05.2022

          Však proto se takové prostředí snaží západ sankcemi nastolit.
          Což, se mu zatím výborně daří viz. vyjádření ruské centrální banky.

          Však proto se takové prostředí snaží západ sankcemi nastolit.
          Což, se mu zatím výborně daří viz. vyjádření ruské centrální banky.

    • Jirosi
      18:47 04.05.2022

      Opravdu budou platit v UDS, to asi bude mít Indie trošku problém kam to poslat (v hotovosti to asi nebude). Nebude to spíše v těch požadovaných "Rublech", kdy k ceně 70UDS se ...Zobrazit celý příspěvek

      Opravdu budou platit v UDS, to asi bude mít Indie trošku problém kam to poslat (v hotovosti to asi nebude).
      Nebude to spíše v těch požadovaných "Rublech", kdy k ceně 70UDS se dochází za použití oficiálního kurzu "rublu". Zatím co tržní je cca o dalších 30% jinde?

      PS: Do EU teče většina ropy ropovodem. Kdy plánují, že ten kontrakt začnou fakticky naplňovat (kapacitně), tzn dostaví potrubí do Indie... (nebo se tam ta ropa bude teleportovat?)Skrýt celý příspěvek

    • kaktus
      18:48 04.05.2022

      Zdroj?

      Zdroj?

    • Maximus
      18:56 04.05.2022

      To komik s rohy: Indie nejak nezvysila svoji spotřebu - jen se presunula alokovana tezba z jednech odběratelů na druhé. Evopa se odstrihne postupně od uhlí, ropy a nakonec i plynu ...Zobrazit celý příspěvek

      To komik s rohy: Indie nejak nezvysila svoji spotřebu - jen se presunula alokovana tezba z jednech odběratelů na druhé. Evopa se odstrihne postupně od uhlí, ropy a nakonec i plynu z rusacka. The end.
      Rusko prijde o svuj geopoliticky brachialní kyj na Evropu a jeho role bude jen "benzinka" pro Cinu a Indii - regionalni velmoc paritni vyznamem k Indii ci Brazilii, kterou od osudu Horní Volty zachrání nerostne bohatství a atomové zbraně.
      S Ruskem se ve světové politice za 20 ci 30 let moc pocitat nebude.
      Nacistické rusacko bude vylouceno na okraj slušné spolecnosti, kde bude po boku s KLDR, teroristů z Hamasu, ISIL či Boko Haram.
      Prijde komplexní demograficky kolaps - z evropske casti uteče většina schopnych mozku a za Uralem se budou mnozit Kitajci. Kavkaz az prijde o pevnou ruku, tak rudacku zamava sateckem na rozloucenou, nebo spíš AK?Skrýt celý příspěvek

    • marosj
      19:03 04.05.2022

      Ruské tankery cestujú cez pol planéty, aby dodali surovinu k zákazníkom, ktorí na rozdiel od Európy majú záujem. Na prvý pohľad sa to zdá byť úspech, na druhý pohľad to už také ...Zobrazit celý příspěvek

      Ruské tankery cestujú cez pol planéty, aby dodali surovinu k zákazníkom, ktorí na rozdiel od Európy majú záujem. Na prvý pohľad sa to zdá byť úspech, na druhý pohľad to už také ružové nie je.

      Nejde len o to, že ropa na tankeroch predstavuje väčšie operačné riziko z dôvodu možného odmietnutia v prístave. Obchodníci sa obávajú sankcií. Problémom je však hlavne kapacita.


      Až doteraz Rusko dovážalo ropou do európskych prístavov na stredne veľkých tankeroch triedy Aframax, ktoré odvezú 600-tisíc barelov ropy. Cesta tam a späť trvala dva týždne. Lenže tieto tankery nie sú stavané na plavby do Indie alebo Číny.

      Rusko vymyslelo riešenie. Tankery sa prekladajú v Stredozemnom mori do supertankerov triedy VLCC, ktoré unesú trojnásobne viac ropy ako tankery Aframax.

      Cesta do Číny však netrvá dva týždne, ale dva mesiace. Ďalšie dva mesiace sa supertanker vracia prázdny späť. A to si žiada úplnú zmenu biznis plánu.

      Ak doteraz Rusko dodávalo do európskych prístavov 1,3 milióna barelov ropy denne, k čomu mu stačilo niekoľko tankerov triedy Aframax, na dodanie toho istého množstva do Číny Moskva potrebuje 80 supertankerov triedy VLCC.

      Na svete ich existuje 800 a sú plne vyťažené. Rusko samozrejme nejaké má, ale nové nezíska. Narazilo na ďalší limit.

      https://www.trend.sk/ekonomika...

      Rosnefť sa pokúšal predať veľký objem ropy, napriek nízkej cene sa aukcia nepodarila. Ak sa situácia nezlepší, Rusko bude musieť začať zatvárať vrty. Mnohé už navždy.

      Mal to byť biznis ako obyčajne. Najväčší ruský producent ropy, spoločnosť Rosnefť, si nachystal tankery, ropu na sklad a pozval obchodníkov, aby zaslali svoje ponuky. Išlo o obrovskú aukciu, viac ako 38 miliónov barelov ropy, ktoré sa mali naložiť do 19 super-tankerov v prístavoch Baltického a Čierneho mora počas mája a júna.

      China Yantai Trade
      NEPREHLIADNITE
      Ruské exporty ropy nezachráni Čína a už vôbec nie India
      Hodnota komodity v aukcii sa pohybovala na úrovni dve a pol miliardy amerických dolárov, respektíve v hodnote 175 miliárd ruských rubľov. Išlo hlavne o zmes Urals, ale v menších objemoch sa ponúkala aj Espo, Siberian Light a Sokol.

      Rosnefť žiadal ruble, neuspel
      Šéf Rosnefťu Igor Sechin je dlhoročným spojencom ruského prezidenta Vladimíra Putina. Moskva drží v podniku značný podiel. Táto aukcia sa mala od tých predchádzajúcich líšiť tým, že platby mali byť v rubľoch, nie v dolároch. Je to nezvyčajné, no ešte nezvyčajnejší je výsledok aukcie.

      Rosnefťu sa nepodarilo ropu predať. Ako prvá to naznačila agentúra Reuters, neskôr to potvrdil aj Wall Street Journal, ktorý má k dispozícii zápis z aukcie. Vzhľadom na ochranu zdroja však podrobnosti neuviedol. No na detailoch teraz až tak nezáleží, keďže ide o prelomovú vec.

      https://www.trend.sk/ekonomika... Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        19:49 04.05.2022

        No, zjednodušene ako sa snaží vysvetliť runner42, Rusko je v tejto obchodnej vojne "víťaz"

        No, zjednodušene ako sa snaží vysvetliť runner42, Rusko je v tejto obchodnej vojne "víťaz"

    • GlobeElement007
      20:15 04.05.2022

      Indie chce cenu pod 70 USD a o žádné fixaci ani ...Zobrazit celý příspěvek

      Indie chce cenu pod 70 USD a o žádné fixaci ani slovo.

      https://www.hindustantimes.com... Skrýt celý příspěvek

      • Jirosi
        07:30 05.05.2022

        On myslel "fix" slevy.
        Tzn. místo fixu 70UDS, to bude vždy o cca 40% pod tržní cenou :D

        On myslel "fix" slevy.
        Tzn. místo fixu 70UDS, to bude vždy o cca 40% pod tržní cenou :D

    • Klimesov
      20:44 04.05.2022

      To má být ten další Putinův geniální tah? Prodávat ropu Indii pod cenou a to ne jen tržní, ale i pro Rusko rentabilní? Tak to je dobré vědět, že Rusové berou prodej ropy pod cenou ...Zobrazit celý příspěvek

      To má být ten další Putinův geniální tah? Prodávat ropu Indii pod cenou a to ne jen tržní, ale i pro Rusko rentabilní?
      Tak to je dobré vědět, že Rusové berou prodej ropy pod cenou jako krok správným směrem. Možná by Rusové mohli dát Indii třeba nějaké zbraně zadarmo nebo za poloviční cenu aby se v ruských zbrojovkách udržela výroba.Skrýt celý příspěvek

  • Rošťák
    18:11 04.05.2022

    Tak jsem tu zas, chyběl jsem vám? Jo, já vim, nechyběl :D teď vážně, byl jsem na UA s lidma od T4U dovézt pomoc, tam kde je opravdu třeba ..... Dovezli jsme to tam, kde na to ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak jsem tu zas, chyběl jsem vám? Jo, já vim, nechyběl :D
    teď vážně, byl jsem na UA s lidma od T4U dovézt pomoc, tam kde je opravdu třeba ..... Dovezli jsme to tam, kde na to čekaly, i do Charkova..... Ale proč tohle píši, mám velkou prosbu, zda někdo neví o sanitkách ( záchranářských vozidlech ) co jsou vyřazené .... můžou bejt bez vybavení, ale musí být uzpůsobené na přepravu nosítek, nebo mít trauma křesla ..... Technický stav, ani to že nesplňují normy EU nehraje roli ..... na UA je životnost sanitek dost krátká, proč asi, nemusím ani psát, pokud by jste o něčem věděli, dejte mi prosím vědět na:
    arm.nov.datadriver@gmail.com
    DíkySkrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      18:29 04.05.2022

      Ale jo, chyběl...

      Ale jo, chyběl...

    • Silver
      19:43 04.05.2022

      Klobúk dole za to čo robíš.

      Klobúk dole za to čo robíš.

    • Spalda
      20:13 04.05.2022

      Viděl sem fotku od S. Super. To mi řekni, jak to všechno stíháš? :)

      Viděl sem fotku od S. Super. To mi řekni, jak to všechno stíháš? :)

      • Rošťák
        20:21 04.05.2022

        Vstávám o hodinu dřív :D

        Vstávám o hodinu dřív :D

    • Spalda
      20:17 04.05.2022

      Málem bych zapomněl, zkus Whiskyna, ten by mohl o něčem vědět.

      Málem bych zapomněl, zkus Whiskyna, ten by mohl o něčem vědět.

      • Rošťák
        20:21 04.05.2022

        Nevim zda mam furt kontakt, máš?

        Nevim zda mam furt kontakt, máš?

    • Jura99
      20:50 04.05.2022

      Jo vim, zrovna jednu povezu, ale bohuzel se hranice zkomplikovaly, protoze jsou plne civilnich aut, ktere se nove vozi bezcelne. Takze akce na desitky hodin.

      Jo vim, zrovna jednu povezu, ale bohuzel se hranice zkomplikovaly, protoze jsou plne civilnich aut, ktere se nove vozi bezcelne. Takze akce na desitky hodin.

      • Rošťák
        21:23 04.05.2022

        Joo, my jsme jeli přes Ustyluh, jako humanitárka, ale i tak to trvalo 3 hodiny.............

        Joo, my jsme jeli přes Ustyluh, jako humanitárka, ale i tak to trvalo 3 hodiny.............

    • Pepe81
      22:23 04.05.2022

      Na FB pana Vondráka nelze psát. Napsal jsem tedy na MSK kraj. Snad se ozvou. Držím palce.

      Na FB pana Vondráka nelze psát. Napsal jsem tedy na MSK kraj. Snad se ozvou. Držím palce.

      • Pepe81
        22:38 04.05.2022

        Napište na svůj kraj taky žádost o pomoc se sanitkou.

        Napište na svůj kraj taky žádost o pomoc se sanitkou.

        • Pepe81
          22:44 04.05.2022

          Já napsal toto: "Dobrý den p. Vondrák, Chtěl bych poprosit o pomoc pro Ukrajinu. Dlouhodobý člen, dle jeho vyjádření, jezdí pomáhat ukrajincům. Přízpěvek na armadninoviny.cz; ...Zobrazit celý příspěvek

          Já napsal toto:
          "Dobrý den p. Vondrák,

          Chtěl bych poprosit o pomoc pro Ukrajinu.
          Dlouhodobý člen, dle jeho vyjádření, jezdí pomáhat ukrajincům.
          Přízpěvek na armadninoviny.cz; hlavní vlákno "VÁLKA NA UKRAINĚ"
          Dnes, 4.5.
          Uživatel "Rošták"
          18:11
          Potřebuje na UA sanitky, i třeba ve špatném stavu.

          Můžete pomoct?

          Děkuji, za posunutí dál"
          na hejtman@msk.cz
          Zkoušejte taky.Skrýt celý příspěvek

          • Rošťák
            23:23 04.05.2022

            Super, díky

            Super, díky

          • Pepe81
            23:40 04.05.2022

            Věřím, že jsi "Rošťák"
            Psal jsem na špitál fno, ministerstvo, kraj..
            + poptám se v práci.

            Věřím, že jsi "Rošťák"
            Psal jsem na špitál fno, ministerstvo, kraj..
            + poptám se v práci.

Načítám diskuzi...