VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • ABC123
    21:12 26.08.2022

    UA letectvo pouziva dialnice ako letiska. Zrejme preto este maju ...Zobrazit celý příspěvek

    UA letectvo pouziva dialnice ako letiska. Zrejme preto este maju lietadla...

    https://defence-ua.com/photo/p... Skrýt celý příspěvek

    • Upgrade
      22:20 26.08.2022

      To by aj nam bolo. Uz len dake dialnice by to chcelo.

      To by aj nam bolo. Uz len dake dialnice by to chcelo.

      • Zablokovaný Prievan
        09:51 27.08.2022

        Na SK je časť dialnice vybudovaná ako záložné letisko, a to pri Novom meste nad Váhom, ty múdrosráč.

        Na SK je časť dialnice vybudovaná ako záložné letisko, a to pri Novom meste nad Váhom, ty múdrosráč.

        • Upgrade
          17:51 27.08.2022

          Mudrosrac? Mas slovnik ako rusky dezolat, nazory na OZE ako rusky dezolat. Co este mas ruske?

          Mudrosrac? Mas slovnik ako rusky dezolat, nazory na OZE ako rusky dezolat. Co este mas ruske?

    • Rošťák
      22:28 26.08.2022

      O tom se mluví od počátku. Pak mají na Ua desítky různých vzletových a přistávacích ploch, dědictví po svazu. I u nás máme několik dálničních úseků s předurčením jako dráha ….

      O tom se mluví od počátku. Pak mají na Ua desítky různých vzletových a přistávacích ploch, dědictví po svazu. I u nás máme několik dálničních úseků s předurčením jako dráha ….

      • yellec
        23:03 26.08.2022

        Několik = 2. Měřín a Vyškov. http://czechairforce.com/histo...

        Několik = 2. Měřín a Vyškov. http://czechairforce.com/histo...

        • BobDylan
          00:18 27.08.2022

          Furt ste na tom lepšie než u nás 1. Dedičstvo tuším po Mečiarovi resp. za jeho vlády sa to postavilo.

          Furt ste na tom lepšie než u nás 1. Dedičstvo tuším po Mečiarovi resp. za jeho vlády sa to postavilo.

          • Ján Paliga
            07:48 27.08.2022

            Myslíš že je len 1? My vychodnare vieme aj o druhej a bola postavená pred rokom 1989 :)

            Myslíš že je len 1? My vychodnare vieme aj o druhej a bola postavená pred rokom 1989 :)

        • Jura99
          07:49 27.08.2022

          to jsou dva useky dalnic k tomu urcene a vi o nich i nepritel, takže tam co do utajení není velký rozdíl od základny. Pak je ale řada rovných úsekú, kde by to šlo taky a ...Zobrazit celý příspěvek

          to jsou dva useky dalnic k tomu urcene a vi o nich i nepritel, takže tam co do utajení není velký rozdíl od základny. Pak je ale řada rovných úsekú, kde by to šlo taky a improvizovaně.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          11:07 27.08.2022

          Počet takových úseků sovisel s výstavbou dalších dálnic. Po převratu se na toto rezignovalo, protože zde bylo více než deset leteckých základen a každá měla i svou záložní ...Zobrazit celý příspěvek

          Počet takových úseků sovisel s výstavbou dalších dálnic. Po převratu se na toto rezignovalo, protože zde bylo více než deset leteckých základen a každá měla i svou záložní zpevněnou plochu jinde v republice. Jen namátkou jména jako Dlouhá Lhota, Panenský týnec, ... k tomu připočtěte další uvolněné plochy, které tehdy šlo využít díky tomu, že je opustilo letectvo SSSR stažením svých vojsk.Skrýt celý příspěvek

  • ABC123
    20:58 26.08.2022

    Bola predstavena exportna verzia ...Zobrazit celý příspěvek

    Bola predstavena exportna verzia Armaty...

    http://www.armyrecognition.com... Skrýt celý příspěvek

    • pepezdepa
      21:21 26.08.2022

      Tak ona není hnusná, jen nefunguje.

      Tak ona není hnusná, jen nefunguje.

    • LAMP
      23:24 26.08.2022

      Pořád kusová výroba...

      Pořád kusová výroba...

      • alter01
        06:54 27.08.2022

        Na kusovú , predseriovu výrobu sa rusi stále nedostil , stále nie je linka ; napriek tomu , že vláda ju "udajne" 2 x zaplatila . Ale molodci z Uralvagommašu 2x úspešne ...Zobrazit celý příspěvek

        Na kusovú , predseriovu výrobu sa rusi stále nedostil , stále nie je linka ; napriek tomu , že vláda ju "udajne" 2 x zaplatila . Ale molodci z Uralvagommašu 2x úspešne zdefraudovali .
        Podľa sľubov generálov vožďovi Putinovi by sa mala dnes v okolí Rostova na Done už pohybovať 2200 kusová armáda Armát ....zaťial iba fantomová!
        Pri tom stále nie je vyrobený kanon a motor.Skrýt celý příspěvek

        • samoempire
          08:14 27.08.2022

          Plus elektronika. Hodně funkcí tanku mělo byt automatizovaných. No víme jak je na tom ruská elektronika.
          Přeji Rusům ať do tohoto projektu investují další miliardy.

          Plus elektronika. Hodně funkcí tanku mělo byt automatizovaných. No víme jak je na tom ruská elektronika.
          Přeji Rusům ať do tohoto projektu investují další miliardy.

    • BobDylan
      00:22 27.08.2022

      Akože smejeme sa ale u dlhodobých užívateľov ruskej techniky ako napr. Alžírsko, ktorého dlhodobým rivalom je napr. Maroko tento tank šancu má. A keď to kúpia tak podľa mňa aj rusi ...Zobrazit celý příspěvek

      Akože smejeme sa ale u dlhodobých užívateľov ruskej techniky ako napr. Alžírsko, ktorého dlhodobým rivalom je napr. Maroko tento tank šancu má. A keď to kúpia tak podľa mňa aj rusi odoberú niekoľko kusov aspoň pre 4. gardovú tankovú divíziu.Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      00:45 27.08.2022

      Až Rusko ukáže jak Armaty drtí protivníka na Ukrajině, zákazníci budou Rusům trhat ruce :)
      Rád si počkám, stejně jako na ruskou kolonizaci Marsu

      Až Rusko ukáže jak Armaty drtí protivníka na Ukrajině, zákazníci budou Rusům trhat ruce :)
      Rád si počkám, stejně jako na ruskou kolonizaci Marsu

  • AnthraxLeak
    20:09 26.08.2022

    Kamerový záznam výbuchu auta Askyara Laisheva z 11.8.2022. Pardon zda to tu už bylo, pokud ano tak jsem to ...Zobrazit celý příspěvek

    Kamerový záznam výbuchu auta Askyara Laisheva z 11.8.2022. Pardon zda to tu už bylo, pokud ano tak jsem to minul.


    https://www.reddit.com/r/Russi... Skrýt celý příspěvek

    • Supafly
      20:57 26.08.2022

      minul, je to ob jeden příspěvek pod tebou omg.

      minul, je to ob jeden příspěvek pod tebou omg.

      • AnthraxLeak
        21:01 26.08.2022

        Jop, to jsem mezitím zjistil :D ale na mou obranu, když jsem to přidával, měl jsem feed naposledy aktualizovaný před půl osmou, takže to tu nebylo.

        Jop, to jsem mezitím zjistil :D ale na mou obranu, když jsem to přidával, měl jsem feed naposledy aktualizovaný před půl osmou, takže to tu nebylo.

        • Supafly
          21:13 26.08.2022

          no já zpravidla aktualizuju feed před tím, než něco přidám, abych se vyhnul takovýmhle zbytečným duplicitám... F5 ;)

          no já zpravidla aktualizuju feed před tím, než něco přidám, abych se vyhnul takovýmhle zbytečným duplicitám... F5 ;)

          • AnthraxLeak
            22:20 26.08.2022

            Je fajn, že někteří z nás jsou bezchybní.

            Je fajn, že někteří z nás jsou bezchybní.

        • Supafly
          01:27 27.08.2022

          to byla jen rada zdarma. dobrou noc.

          to byla jen rada zdarma. dobrou noc.

  • Tino
    19:37 26.08.2022

    UA idu Psyop na bomby:-)...pusilin mal pomahat UA

    https://twitter.com/andrewofpo...

    UA idu Psyop na bomby:-)...pusilin mal pomahat UA

    https://twitter.com/andrewofpo...

  • Tino
    19:36 26.08.2022

    starsie video atentat na ineho kolaboranta v okupovanom starobilsku

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    starsie video atentat na ineho kolaboranta v okupovanom starobilsku

    https://twitter.com/TpyxaNews/...

  • Tecka
    19:11 26.08.2022

    No i mamy oficjalny komunikat Agencji Uzbrojenia, po dzisiejszym podpisaniu umów: ...Zobrazit celý příspěvek

    No i mamy oficjalny komunikat Agencji Uzbrojenia, po dzisiejszym podpisaniu umów: https://www.wojsko-polskie.pl/... Skrýt celý příspěvek

    • Tecka
      19:15 26.08.2022

      Pierwsze wrażenia to spora ilość zakupionej amunicji , pojazdy techniczne dla K2 po stronie polskiej, K9 częścią systemu ‚Regina”

      Pierwsze wrażenia to spora ilość zakupionej amunicji , pojazdy techniczne dla K2 po stronie polskiej, K9 częścią systemu ‚Regina”

    • ruleta
      19:48 26.08.2022

      No furt puvodni K2. Mas nejaky zdroj k vcerejsimu tvrzeni, ze budou mit lepsi pancerovani? (nepisi o K2PL).

      No furt puvodni K2. Mas nejaky zdroj k vcerejsimu tvrzeni, ze budou mit lepsi pancerovani? (nepisi o K2PL).

      • Tecka
        20:36 26.08.2022

        @ruleta
        Tak, wszystkie K2 z pierwszej transzy zamówienia (180 sztuk) bedą miały w przyszłości wzmocniony pancerz.

        @ruleta
        Tak, wszystkie K2 z pierwszej transzy zamówienia (180 sztuk) bedą miały w przyszłości wzmocniony pancerz.

        • ruleta
          22:47 26.08.2022

          Ne, v budoucnu budou predelany na K2PL. Takze tvoje vcerejsi tvrzeni neni pravda.

          Ne, v budoucnu budou predelany na K2PL. Takze tvoje vcerejsi tvrzeni neni pravda.

          • Tecka
            08:25 27.08.2022

            Zapytałeś ,czy obecnie zamówiony K2 będzie miał wzmocniony pancerz ..odpowiedź jest : TAK . Do tego softkill hard kill, łączność i bms . SKO itp nie będzie zmieniana , głębsza ...Zobrazit celý příspěvek

            Zapytałeś ,czy obecnie zamówiony K2 będzie miał wzmocniony pancerz ..odpowiedź jest : TAK . Do tego softkill hard kill, łączność i bms . SKO itp nie będzie zmieniana , głębsza polonizacja w kolejnych mbt. A na koniec , jestem w 100% pewien ,że mam lepsze źródła informacji niż Ty i nie licz na to ,że będę o tym rozpowiadał na AN. Miłego dnia!Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            09:04 27.08.2022

            Tecka
            /Zapytałeś ,czy obecnie zamówiony K2 będzie miał wzmocniony pancerz ..odpowiedź jest : TAK ./
            A důkaz? Protože zatím to vypadá že kupujete naprosto původní K2.

            Tecka
            /Zapytałeś ,czy obecnie zamówiony K2 będzie miał wzmocniony pancerz ..odpowiedź jest : TAK ./
            A důkaz? Protože zatím to vypadá že kupujete naprosto původní K2.

          • Tecka
            10:47 27.08.2022

            @Scotty Ok . To od początku : Po negocjacjach Pol-Kor , podpisano umowę ramową w której są oczekiwania i warunki strony polskiej i oferta i możliwości realizacji i warunki strony ...Zobrazit celý příspěvek

            @Scotty
            Ok . To od początku : Po negocjacjach Pol-Kor , podpisano umowę ramową w której są oczekiwania i warunki strony polskiej i oferta i możliwości realizacji i warunki strony koreańskiej. Ustalono też zasady przyszłej współpracy i produkcji wybranych typów -elementów. To dotyczy K2, K9 , FA50 , rakiet itp. Kolejny etap to podpisywanie umów wykonawczych ,jednym z elementów (dla przyspieszenia dostaw) jest zakup K2-k9 w konfiguracji dla armii koreańskiej i następnie , po dostarczeniu do polski , przystosowanie w przyszłości do oczekiwań MON . Jednym z elementów umowy ramowej jest także wzmocnienie bierne, dostarczonych seryjnych K2 , czyli dodanie pancerza ( potwierdzona informacja!) . Sumując , mamy umowę ramową ze wszystkimi warunkami współpracy Pol-Kor i umowy wykonawcze na wybrane zakresy .. Warunki umowy ramowej nie są w całości upublicznione ,podobnie jak umowy wykonawcze. Tyle na ten temat
            Ps
            Błaszczak potwierdził już oficjalnie , zainteresowanie strony polskiej , kołowym K239 Chunmoo. https://polskatimes.pl/beda-ko... Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      21:08 26.08.2022

      Kupujete 180ks K2, nebo méně a ten zbytek jsou podvozky pro speciální vozidla?
      Nebo je to ve skutečnosti 180+?

      Kupujete 180ks K2, nebo méně a ten zbytek jsou podvozky pro speciální vozidla?
      Nebo je to ve skutečnosti 180+?

      • Tecka
        21:21 26.08.2022

        @ Jirosi To bardzo dobre pytanie . Wozy zabezpieczenia technicznego WZT i mosty są ujęte w umowie ramowej, narazie nie ma informacji na jakim będą podwoziu. Przejściowo logistyka ...Zobrazit celý příspěvek

        @ Jirosi
        To bardzo dobre pytanie . Wozy zabezpieczenia technicznego WZT i mosty są ujęte w umowie ramowej, narazie nie ma informacji na jakim będą podwoziu. Przejściowo logistyka na WZT 2-3Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          13:02 27.08.2022

          Tak ono by to spíše odpovídalo počtu
          3x54 = 162ks + 3x6 = 18ks ženijní techniky.

          Tak ono by to spíše odpovídalo počtu
          3x54 = 162ks + 3x6 = 18ks ženijní techniky.

    • ABC123
      21:30 26.08.2022
    • Tecka
      11:54 27.08.2022

      Bardzo ciekawy wywiad , warto przeczytać: ...Zobrazit celý příspěvek

      Bardzo ciekawy wywiad , warto przeczytać: https://defence24.pl/geopolity... Skrýt celý příspěvek

      • Tecka
        13:31 27.08.2022

        Według rzecznika UM , nie ma w umowie sprzętu towarzyszącego , więc szkolenie-rezerwa. Ale warto poczekać.. teraz takie czasy, że wszystko jest możliwe.

        Według rzecznika UM , nie ma w umowie sprzętu towarzyszącego , więc szkolenie-rezerwa. Ale warto poczekać.. teraz takie czasy, że wszystko jest możliwe.

  • 3pa3ck3
    19:09 26.08.2022

    Je to OT, ale určitý súvis s vojnou tu je: Na Slovensku odchádza strana SaS z vlády, čo znamená okrem iného výmeny na ministerstvách zahraničných vecí a hospodárstva (sem spadá aj ...Zobrazit celý příspěvek

    Je to OT, ale určitý súvis s vojnou tu je: Na Slovensku odchádza strana SaS z vlády, čo znamená okrem iného výmeny na ministerstvách zahraničných vecí a hospodárstva (sem spadá aj energetika)Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      19:25 26.08.2022

      to je ten najmensi problem ako si to podelia, daleko vacsi je ze bez sas nepreziju prve hlasovanie o dovere testom bude navrh na odvolanie matovica....ja z neho a z nich nemozem, ...Zobrazit celý příspěvek

      to je ten najmensi problem ako si to podelia, daleko vacsi je ze bez sas nepreziju prve hlasovanie o dovere testom bude navrh na odvolanie matovica....ja z neho a z nich nemozem, ako keby nevedeli pocitat.Skrýt celý příspěvek

      • srott
        19:57 26.08.2022

        Po tomto čo doteraz predvádzali snáď už každému došlo že oni naozaj nevedia počítať.

        Po tomto čo doteraz predvádzali snáď už každému došlo že oni naozaj nevedia počítať.

        • Tino
          20:13 26.08.2022

          myslia si ze sulepsi poker hraci....sas nema inu moznost ako odpalit matovica a znefunkncnit najdolezitejieho cloveka radikalnych fundamentalistov...jedina mozno ako sas politicky ...Zobrazit celý příspěvek

          myslia si ze sulepsi poker hraci....sas nema inu moznost ako odpalit matovica a znefunkncnit najdolezitejieho cloveka radikalnych fundamentalistov...jedina mozno ako sas politicky prezije ked sa jasne vyhrani voci fanatikom co sa prave deje, matovic je bonus a zaroven len taky ten blbecek ktoreho "vaseckovci" pasu...za mna ako liberalneho volica su vaseckovci rovnake zlo ako fico, otazka casu kedy sa spoja s fasistami a zbytkom blaznovSkrýt celý příspěvek

          • salatnik
            21:15 26.08.2022

            Sulík je obyčajné hovädo, pekne sa ukázal aj to ako blokoval na koaličnej rade S-300 na Ukrajinu, aj v tomto sú si s Fickom podobní.

            Sulík je obyčajné hovädo, pekne sa ukázal aj to ako blokoval na koaličnej rade S-300 na Ukrajinu, aj v tomto sú si s Fickom podobní.

          • srott
            21:42 26.08.2022

            Ešte väčší zúfalci ako sme si mysleli, jedni aj druhí “….Odvoláva sa na tvrdenie ministra obrany Jaroslava Naďa, ktorý tento týždeň vyhlásil, že Sulík na jar blokoval poslanie ...Zobrazit celý příspěvek

            Ešte väčší zúfalci ako sme si mysleli, jedni aj druhí

            “….Odvoláva sa na tvrdenie ministra obrany Jaroslava Naďa, ktorý tento týždeň vyhlásil, že Sulík na jar blokoval poslanie systému S-300 na Ukrajinu a žiadal pre nemeckú rodinu Geissenovcov vojenský vrtuľník”Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            21:46 26.08.2022

            to neviem , mne je sulik v zasade ukradnuty, sem tam tresne kravinu ale vedia hpo okamzite uzemnit kolegovia....ze blokoval s300 som nevedel mas otom nieco viac?

            to neviem , mne je sulik v zasade ukradnuty, sem tam tresne kravinu ale vedia hpo okamzite uzemnit kolegovia....ze blokoval s300 som nevedel mas otom nieco viac?

          • Phantomiux
            22:00 26.08.2022

            Sulik je excel (resp. "Modry charakter", ako ucia na manazerskych skoleniach), ten ak nedostane spravne vstupy, tak na vystupe z toho vypadne keketina a jemu to vobec nie je ...Zobrazit celý příspěvek

            Sulik je excel (resp. "Modry charakter", ako ucia na manazerskych skoleniach), ten ak nedostane spravne vstupy, tak na vystupe z toho vypadne keketina a jemu to vobec nie je cudne...Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            02:03 27.08.2022

            Tino, to vieme z Naďových slov, rozhovor s novinármi. Sulík to akože poprel, ale spôsobom pre slaboduchých voličov, že všetko prešlo cez vládu bez problémov :D ale Naď hovoril nie ...Zobrazit celý příspěvek

            Tino, to vieme z Naďových slov, rozhovor s novinármi. Sulík to akože poprel, ale spôsobom pre slaboduchých voličov, že všetko prešlo cez vládu bez problémov :D ale Naď hovoril nie o vláde, ale o koaličnej rade, kde to blokoval klasickými argumentmi rusofilov, že tým rozhneváme Rusov apod. Nejakí novinári sa pýtali Korčoka, či podporuje Sulíkovú verziu a ten radšej neodpovedal :DSkrýt celý příspěvek

      • PavolR
        20:00 26.08.2022

        Vládu Sulík vraj podrží a Matoviča sa pre zmenu chystá podržať Fico, aby zabránil opätovnému návratu SAS do vlády. ;-)

        Vládu Sulík vraj podrží a Matoviča sa pre zmenu chystá podržať Fico, aby zabránil opätovnému návratu SAS do vlády. ;-)

        • Tino
          20:07 26.08.2022

          to som zvedavy.... kedze smer chce predcasne volby inac ide fico do lochu sotva budu pomahat...co sa poslancov sas tyka nepochybujem ze vaccina vladu podrzi...ak odide ...Zobrazit celý příspěvek

          to som zvedavy.... kedze smer chce predcasne volby inac ide fico do lochu sotva budu pomahat...co sa poslancov sas tyka nepochybujem ze vaccina vladu podrzi...ak odide matovic:-)...ono nejde len o matovica to je figurka pre mna UI na spagatiku ultrakonzervativnej lobby okolo vasecku , ti mali problem s sas od momentu ked koalicia vznikla pretoze su vazna prekazka ...s sas sa desekularizacia nekonaSkrýt celý příspěvek

        • fanúšik
          20:47 26.08.2022

          nepodrži, prečo by mal...

          nepodrži, prečo by mal...

        • salatnik
          02:06 27.08.2022

          Myslím, že v poslednom ťahu zabrániť predčasným voľbám to Matovič hodí prezidentke a bude úradnícka vláda dovtedy sa bude skúšať menšinová vláda si myslím. Návrat Fica rozhodne tak ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslím, že v poslednom ťahu zabrániť predčasným voľbám to Matovič hodí prezidentke a bude úradnícka vláda dovtedy sa bude skúšať menšinová vláda si myslím. Návrat Fica rozhodne tak skoro nebude, a ak tak už to bude v čase, keď nebudeme mať čo viac už darovať-predať UA.Skrýt celý příspěvek

          • Tino
            09:16 27.08.2022

            dufam ze sa podari najst riesenie ako zabranit navratu fica s nazi...ide totiz aj o to aky odkaz ostane ludom...naposledy ked fivo zvalcoval volby a vladol sam to bolo vdaka ...Zobrazit celý příspěvek

            dufam ze sa podari najst riesenie ako zabranit navratu fica s nazi...ide totiz aj o to aky odkaz ostane ludom...naposledy ked fivo zvalcoval volby a vladol sam to bolo vdaka dezoluzii toto sa nesmie zopakovat, spolocensky sme uz predsa len dalej ale aj takSkrýt celý příspěvek

  • sugpa
    18:53 26.08.2022

    OT ale ne tak úplně, mobilní krematoria měla zřejmě svůj předchozí vývoj ve státních službách: starý článek o soukromo /státním vězení pro VIP ukrytém v ruinách podzemí. ...Zobrazit celý příspěvek

    OT ale ne tak úplně, mobilní krematoria měla zřejmě svůj předchozí vývoj ve státních službách: starý článek o soukromo /státním vězení pro VIP ukrytém v ruinách podzemí. nabodobující oficiální státní vězení i s kremační pecí.
    Někteří vězni zřejmě byli odsouzeni k smrti a rozsudek byl vykonán neprodleně. Byli zmizeni. Těžko říct, pro jaký typ lidí to bylo určeno, asi ne pro obyčejné nebo veřejně známé osoby, možná pro lidi zevnitř systému FSB, GRU, kteří neměli mít nějakou oblíbenou nehodu.
    Kolik takových věznic může v Rusku být. Tenhle režim je hluboce zločinný, koncetrované zlo bez jakýchkoliv zábran.

    https://zahranicni.hn.cz/c1-66... Skrýt celý příspěvek

  • Cernysip
    18:37 26.08.2022

    Tanková past. Německo a východní Evropa se hádají kvůli dodávkám zbraní na Ukrajinu © The Financial Times Limited ...Zobrazit celý příspěvek

    Tanková past. Německo a východní Evropa se hádají kvůli dodávkám zbraní na Ukrajinu
    © The Financial Times Limited 2022
    https://www.moscowtimes.ru/202...
    Plán pomoci Ukrajině zbraněmi, který na jaře vymyslelo Německo a východoevropské země, se tehdy zdál jako dobrý nápad. Polsko, Slovinsko, Slovensko, Řecko a Česká republika měly poslat své tanky a obrněná vozidla sovětské výroby předat na Ukrajinu a Německo je mělo ze svých zásob nahradit západními modely. To by Ukrajině umožnilo rychle získat zbraně, které by bylo možné okamžitě použít na bojišti, a demonstrovalo by to solidaritu evropských zemí. Místo toho se tento plán stal jablkem sváru a spojenci se navzájem obviňují z toho, že ho nedodrželi. Německo, které se zpočátku snažilo Rusko neprovokovat přímými dodávkami zbraní Ukrajině, tento týden přiznalo, že navzdory vleklým jednáním stále nepodepsalo žádné smlouvy s východoevropskými zeměmi. „Dohoda s Polskem je fakticky mrtvá,“ říká německý úředník.

    Nedostatečná výměna tanků
    Příběh s Polskem se stal dobrým příkladem toho, jaká úskalí na účastníky dohody čekají. Na přesunu tanků se v dubnu dohodli ministři obrany Polska a Německa. Varšava poté poslala do Kyjeva 240 tanků T-72 a očekávala, že jí Berlín poskytne tanky Leopard. Nabízel pouze 20 kusů, a „v takovém stavu, že je nelze použít“, oprava bude trvat nejméně rok, řekl tento týden polský ministr obrany Mariusz Blaszczak časopisu Sieci.
    Polsko podle něj požádalo Německo o zvýšení dodávky na 44 tanků, aby mohl vzniknout malý prapor (небольшой батальон). V Berlíně odpověděli, že to udělat nemohou. „Skutečnost je taková, že Bundeswehr prostě nemá dostatek zbraní, které by mohl sdílet,“ říká jeden z úředníků.
    Nyní se Polsko snaží poskytnout své armádě síly odjinud. V červenci oznámila nákup 116 použitých tanků Abrams ze Spojených států a ve středu téměř 1000 tanků, více než 600 děl a desítky stíhaček z Jižní Koreje. První várka 180 tanků K2 dorazí do země letos.

    Krach dohody provázely vzájemné výtky. Náměstek polského ministra zahraničí Szymon Szynkowski Sęk v nedávném rozhovoru pro Der Spiegel označil německé sliby za „podvod“.
    A německý velvyslanec v Polsku Arndt Freytag von Loringhoven v rozhovoru s polským listem Rzeczpospolita odpověděl: „Ptám se sám sebe: jaké jsou záměry současných úřadů ve Varšavě? Chtějí, aby Německo bylo silným spojencem Polska, nebo nás potřebují jako obětního beránka za své vlastní vnitřní problémy?
    Německé ministerstvo obrany oznámilo vyčerpání zásob na pomoc Ukrajině
    Nedostatečná podpora
    Opoziční strany v Německu jsou rozhořčené. „Německo záměrně promrhává veškerou důvěru, která se za ta léta vybudovala,“ řekl Roderich Kiesewetter, poslanec za křesťanskodemokratickou stranu a penzionovaný plukovník Bundeswehru. Vláda odmítá nařčení, že selhává na Ukrajině a u jejích spojenců. Kyjev tento týden potvrdil, že Německo dodalo Ukrajině první tři z 15 samohybných protiletadlových děl Gepard, stejně jako tři vícenásobné raketomety Mars II a tři obrněné houfnice PzH, kromě sedmi v červnu, uvedli úředníci. Kromě toho, vláda dala společnosti Krauss-Maffei Wegmann, výrobci PzH 2000, zelenou, aby Kyjevu dodal dalších 100 těchto systémů v celkové hodnotě 1,7 miliardy eur. Představitelé také zdůrazňují, že Bundeswehr rozmístil na Slovensku baterie raket Patriot (ačkoli zůstávají v německém vlastnictví), poté, co vláda této země předala Ukrajině jeden ze svých protiletadlových raketových systémů S-300.
    Ale opozice nezaměnila hněv za smířlivost. Kancléř Olaf Scholz je obviněn z nedodržení dubnového rozhodnutí Spolkového sněmu, které zavázalo vládu poskytnout Ukrajině těžké zbraně. „Německá veřejnost a parlament byly podvedeny. [Scholzovy] výroky o vojenské podpoře Ukrajině při kontrole neobstojí,“ řekl předseda křesťanských demokratů Friedrich Merz.

    Složitá operace
    Němečtí představitelé byli zpočátku přesvědčeni, že bude možné uzavřít dohody o převodu zbraní. V květnu Scholz oznámil, že Řecko poskytne Ukrajině sovětské obrněné transportéry, zatímco Německo předá své vlastní. Ale nic z toho nebylo. Úředníci to vysvětlují potížemi při dosažení dohody mezi třemi vládami. „Je tam tolik lidí, že z toho nakonec nic nebude,“ říká řecký úředník. Jeho kolegové v Berlíně souhlasí. Slovy jednoho z nich „jde o tak složitou operaci, že když selže jeden šroub, porouchá se celý stroj“. Lis, Scholzův tajemník v pondělí řekl, že vláda se nevzdává: "Jsme v úzkém kontaktu s našimi partnery ohledně řady obchodů, jednání probíhají velmi konstruktivně a některá z nich zašla dost daleko."
    Už v úterý řekla ministryně zahraničí Annalena Burbock, že Německo je blízko uzavření smlouvy o převodu německých tanků do ČR jako kompenzace za desítky T-72, které poslalo na Ukrajinu.
    Přesto v některých zemích východní Evropy panuje silný názor, že Německo Ukrajinu účinně nepodporuje a zpožďuje plnění svých závazků. Němci „prostě nedodržují své sliby“, řekl Piotr Arak, ředitel Polského ekonomického institutu. A dodal: Poláci se obávají, že až přijde válečná únava a začnou ekonomické problémy, [Němci] zmírní sankce a začnou znovu obchodovat s Ruskem a dovážet více plynu.Skrýt celý příspěvek

    • mabc
      20:58 26.08.2022

      FYI - tu je original clanok v anglictine z 28.7.: https://www.ft.com/content/f8b...

      FYI - tu je original clanok v anglictine z 28.7.: https://www.ft.com/content/f8b...

    • saintcross
      21:48 26.08.2022

      Nechapu ty minuska, protoze to co se zde pise je evidentne pravda. Doufam, ze i u nas najdeme lepsi reseni nez stare leopardy na kterych se zasekneme a za 20 let vyhodnotime ...Zobrazit celý příspěvek

      Nechapu ty minuska, protoze to co se zde pise je evidentne pravda.

      Doufam, ze i u nas najdeme lepsi reseni nez stare leopardy na kterych se zasekneme a za 20 let vyhodnotime jako zpackanou akciSkrýt celý příspěvek

      • otecko
        23:32 26.08.2022

        Je tady ještě hodně čtenářů, kteří věří, že Němci jsou seriozní partner. Já si naopak myslím, že i to naše přezbrojení dopadne blbě. Opravdu ať mi někdo vysvětlí, když ti ( v ...Zobrazit celý příspěvek

        Je tady ještě hodně čtenářů, kteří věří, že Němci jsou seriozní partner. Já si naopak myslím, že i to naše přezbrojení dopadne blbě.
        Opravdu ať mi někdo vysvětlí, když ti ( v pohrdavých očích Němců) Češi byli schopni do měsíce poslat na Ukrajinu své moblilizační uloženky, poté to samé udělali Slováci, Poláci, že Němci neměli v NZ žádné funkční tanky ani BVP? Ne, je to lež a Němci vychcaně čekali, zda se Ukrajina nesloží . A teď otálejí, nedodržují sliby které dali nám, Polákům a asi i Slovensku aby jim nahradili tanky Leo IV. , nechcějí to udělat, chtějí mát stále Středoevropské země v hrsti, to jim vyhovuje, to je jejich cíl, moci ovládat. Řekl bych, že Poláci první je prokoukli, my ostatní bychom je měli pozorovat ostřížím okem a když to bude trvat dlouho, do konce rok ujít také Polskou cestou.Skrýt celý příspěvek

        • sugpa
          00:11 27.08.2022

          Je to sice velmi příkré hodnocení německého přístupu, ale v podstatě je to tak. Od počátku lavírují na obě strany, i ten systém výměn co vymysleli v podstatě slouží hlavně jim. ...Zobrazit celý příspěvek

          Je to sice velmi příkré hodnocení německého přístupu, ale v podstatě je to tak. Od počátku lavírují na obě strany, i ten systém výměn co vymysleli v podstatě slouží hlavně jim. Nedodávají přímo (teď už ano, ale v jakém množství a v jakých termínech!) takže měli být s Rusy zadobře, vyměňují a dodávají starší techniku (zdarma - za odeslanou techniku) a slibují novou ( placenou - což nelze chápat jinak než normální byznys i s těmi dary - zaplaceno v ceně).
          To, že z toho chtěli některé státy vytěžit maximum a měli nehorázné požadavky je druhá věc a tam se Němcům nelze divit, že udiveně couvli.
          Nicméně ani tak jejich dohody nefungují a celé to působí vážným dojmem jako zástěrka proto aby se vyhnuli skutečné pomoci nebo ji co nejvíce zpomalili.
          Šéf opoice to několikrát správně popsal i pojmenoval a varoval před napětím s východní Evropou a ztrátou důvěry v německé vedení i politickou kredibilitu.Skrýt celý příspěvek

  • Zuzana 2 enjoyer
    18:36 26.08.2022

    https://twitter.com/bradyafr/s...
    Bolo jedno veliteľské stanovište v Cornobajevke a už nie je.

    https://twitter.com/bradyafr/s...
    Bolo jedno veliteľské stanovište v Cornobajevke a už nie je.

    • Inflex
      18:50 26.08.2022

      Nevím jestli to není kontraproduktivní. Lidi co jsou v ruské armádě tak nepopulární, že jsou převeleni do Černobajevky by měli být chráněni.

      Nevím jestli to není kontraproduktivní. Lidi co jsou v ruské armádě tak nepopulární, že jsou převeleni do Černobajevky by měli být chráněni.

      • sugpa
        19:11 26.08.2022

        Kdo se nechá převelet do Černobajivky a rovnou se nevzdá, to musí chápat tak, že nevyhrál.

        Kdo se nechá převelet do Černobajivky a rovnou se nevzdá, to musí chápat tak, že nevyhrál.

  • Clanek
    18:31 26.08.2022

    Dalsi kolaborant dokolaboroval po navsteve teticky vybusniny. Tentokrat v ...Zobrazit celý příspěvek

    Dalsi kolaborant dokolaboroval po navsteve teticky vybusniny. Tentokrat v Berdansku.
    https://mobile.twitter.com/Bie... Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    18:25 26.08.2022

    Nevím, jestli se to povedlo přímo Topwaru nebo Google překladači, ale v článku kde Kadyrov žádá, ať ho nechá Putin dokončit speciální operaci je odstaveček: "Head of the Czech ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevím, jestli se to povedlo přímo Topwaru nebo Google překladači, ale v článku kde Kadyrov žádá, ať ho nechá Putin dokončit speciální operaci je odstaveček:

    "Head of the Czech Republic:

    I ask and once again - I really ask - the Supreme Commander-in-Chief to give us the opportunity to complete the special operation and not delay it."

    Sdílejte, než to smažou:)

    https://topwar.ru/200890-glava... Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      18:38 26.08.2022

      V originále to začína "glava čečny", takže prekladač...

      V originále to začína "glava čečny", takže prekladač...

    • pepezdepa
      18:44 26.08.2022

      Head je Zeman, ne? To se zas tak moc neminuli... :-D

      Head je Zeman, ne? To se zas tak moc neminuli... :-D

  • Silver
    18:14 26.08.2022

    ATGM MILAN F2A (vylepšený variant) v akcii na UA:
    https://twitter.com/war_noir/s...

    ATGM MILAN F2A (vylepšený variant) v akcii na UA:
    https://twitter.com/war_noir/s...

  • ante1891
    18:04 26.08.2022

    Hezký zásah vlastní S 300
    https://twitter.com/carramba66...

    Hezký zásah vlastní S 300
    https://twitter.com/carramba66...

    • KóĎA
      18:06 26.08.2022

      Co to má společného s Ukrajinou?

      Co to má společného s Ukrajinou?

      • ante1891
        18:09 26.08.2022

        Ukazuje to možnosti ruské techniky...

        Ukazuje to možnosti ruské techniky...

        • Ričrd
          09:03 27.08.2022

          Neukazuje to vůbec nic. Selhání jednoho kusu nelze brát jako ukazatel.

          Neukazuje to vůbec nic. Selhání jednoho kusu nelze brát jako ukazatel.

    • Silver
      18:11 26.08.2022

      Je to zo Sýrie a je to pomerne staršie video.

      Je to zo Sýrie a je to pomerne staršie video.

    • Inflex
      18:39 26.08.2022

      Viděl jsem podobné video odněkud z ruska přímo... Asi se to stává, cold launch je takovej skok do prázdna kdy doufáte že se motor zapálí. Možná to bude jeden z důvodů proč USA ...Zobrazit celý příspěvek

      Viděl jsem podobné video odněkud z ruska přímo... Asi se to stává, cold launch je takovej skok do prázdna kdy doufáte že se motor zapálí.
      Možná to bude jeden z důvodů proč USA používají hot-launch.Skrýt celý příspěvek

  • Silver
    17:58 26.08.2022

    Kontrast medzi Ukrajincami a Rusmi. Táto mladá ruská dáma sa smeje a chichotá, keď hovorí o ľuďoch „tragicky umierajúcich“ na ...Zobrazit celý příspěvek

    Kontrast medzi Ukrajincami a Rusmi. Táto mladá ruská dáma sa smeje a chichotá, keď hovorí o ľuďoch „tragicky umierajúcich“ na Ukrajine:
    https://twitter.com/wartransla... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      18:28 26.08.2022

      Přesně proto Putin nechce mobilizovat. Dokud se lidí v Moskvě a Petrohradu válka osobně nedotýká, tak není jeho vláda ohrožena.

      Přesně proto Putin nechce mobilizovat. Dokud se lidí v Moskvě a Petrohradu válka osobně nedotýká, tak není jeho vláda ohrožena.

      • samoempire
        19:20 26.08.2022

        A to je také důvod proč jsou jenom 2 cesty jak zastavit válku na Ukrajině. 1. Dodat všechny možné zbraně co jdou. Klidně i F-16. Tohle je rychlá cesta. 2. Evropské embargo na ...Zobrazit celý příspěvek

        A to je také důvod proč jsou jenom 2 cesty jak zastavit válku na Ukrajině.
        1. Dodat všechny možné zbraně co jdou. Klidně i F-16. Tohle je rychlá cesta.
        2. Evropské embargo na ruskou ropu a plyn. Bude možné až od 2025 ale tohle může definitivně položit ruský fašizmus.Skrýt celý příspěvek

    • mabc
      21:04 26.08.2022

      Buduca diplomatka. A preto EU musi stopnut viza pre Rusov. Rusko je len take, aki su jeho obcania (a plati to o kazdej krajine).

      Buduca diplomatka. A preto EU musi stopnut viza pre Rusov. Rusko je len take, aki su jeho obcania (a plati to o kazdej krajine).

    • Jan Padesátýpátý
      01:01 27.08.2022

      Připomenu to podstatné: ona říká, že
      "je dobře že lidé umírají: Je to dobré pro naši zemi, pro naši obranu."

      Připomenu to podstatné: ona říká, že
      "je dobře že lidé umírají: Je to dobré pro naši zemi, pro naši obranu."

  • Silver
    17:48 26.08.2022

    Video z následkov nočného útoku na velitelské stanovisko/základňu v Kadiivke (Stachanov), Luhanská oblast. Hotel ...Zobrazit celý příspěvek

    Video z následkov nočného útoku na velitelské stanovisko/základňu v Kadiivke (Stachanov), Luhanská oblast. Hotel “Donbas”:
    https://twitter.com/hochu_dodo...

    Čo myslíte, koľko ich tam prežilo?Skrýt celý příspěvek

    • Sunakashi
      18:06 26.08.2022

      Na to kolik tam mělo být lidí tak tam postarám jakékoliv zachrane a vyprošťovací práce nebo nějaká vojenská vozidla zasypaná nebo poškozená

      Na to kolik tam mělo být lidí tak tam postarám jakékoliv zachrane a vyprošťovací práce nebo nějaká vojenská vozidla zasypaná nebo poškozená

      • Silver
        18:09 26.08.2022

        Je to video z okupovaného územia, zverejnené viac ako 12 hodín po útoku. Vyzerá aj celkom dobre zostrihané. Určite nemali záujem aby bolo zrejmé aké straty tam mali.

        Je to video z okupovaného územia, zverejnené viac ako 12 hodín po útoku. Vyzerá aj celkom dobre zostrihané. Určite nemali záujem aby bolo zrejmé aké straty tam mali.

  • Silver
    17:44 26.08.2022

    60 terénnych vozidiel Peugeot P4 smerujúcich na UA:
    https://twitter.com/praisethes...

    60 terénnych vozidiel Peugeot P4 smerujúcich na UA:
    https://twitter.com/praisethes...

  • Cernysip
    17:36 26.08.2022

    Ceny plynu v Evropě přesáhly 3500 dolarů za tisíc metrů krychlových LONDÝN, PÁTEK 26. SRPNA 2022 ...Zobrazit celý příspěvek

    Ceny plynu v Evropě přesáhly 3500 dolarů za tisíc metrů krychlových
    LONDÝN, PÁTEK 26. SRPNA 2022 18:24
    https://www.rbc.ua/rus/news/ts...
    Burzovní ceny plynu v Evropě za posledních téměř šest měsíců vzrostly na maximum. Poprvé od března přesáhly 3500 dolarů za tisíc metrů krychlových.
    Informuje o tom RBC-Ukrajina s odvoláním na data burzy ICE.
    Náklady na zářijové futures na TTF hubu v Nizozemsku dnes vzrostly o dalších 5 % a dosáhly úrovně 3521 dolarů za tisíc metrů krychlových (334 eur za 1 MWh).
    Za zmínku stojí, že taková cena za modré palivo byla naposledy letos 7. března. Ve stejný den byl zaznamenán historický rekord – 3800 dolarů za tisíc metrů krychlových.
    Připomeňme, že ceny plynu začaly růst po oznámení ruského Gazpromu, který se chystá od 31. srpna do 2. září zastavit export Nord Streamu na opravu jediné funkční turbíny.Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      17:50 26.08.2022

      A elektriny už atakujú 750€/MWh.
      To sú 20-násobné nárasty ceny za rok a pol.

      A elektriny už atakujú 750€/MWh.
      To sú 20-násobné nárasty ceny za rok a pol.

      • Scotty
        19:52 26.08.2022

        Spíš 1000 eur za MWh.

        Spíš 1000 eur za MWh.

    • Silver
      17:55 26.08.2022

      Je zrejmé, že tieto ceny sú následkom špekulovania rôznych firiem na burzách s cenami energií. Osobne si myslím (je tu veľké podozrenie), že nárast cien realizuje Rusko cez ...Zobrazit celý příspěvek

      Je zrejmé, že tieto ceny sú následkom špekulovania rôznych firiem na burzách s cenami energií.

      Osobne si myslím (je tu veľké podozrenie), že nárast cien realizuje Rusko cez nastrčené firmy obchodujúce na burze, cez ktoré nakupuje vysoké objemy energií. Jednoducho už vsádzajú všetko na jednu kartu. Neriešia straty, ktoré dosiahnu na konci tejto špekulácie, pretože na koniec cena na burzách praskne.
      Snažia sa dosiahnúť aby západ ustúpil skôr ako dôjde ku stratám z tejto špekulácie. Toto môže byť jedna z foriem obchodnej vojny a stávka na jednu kartu.Skrýt celý příspěvek

      • Karol.Melichercik
        18:12 26.08.2022

        Tiez mam take tusenie. Osobne neviem ci by nejaka firma mala tak hlupy manazment, tak obrovske financne prostriedky a hlavne chut takto spekulovat. A ak by aj tak uz by davno ...Zobrazit celý příspěvek

        Tiez mam take tusenie. Osobne neviem ci by nejaka firma mala tak hlupy manazment, tak obrovske financne prostriedky a hlavne chut takto spekulovat. A ak by aj tak uz by davno vystupila z toho vlaku lebo aj vrabcom na streche je jasne ze cena 1000 € za MWh el.energie a takmer 350 € za MWh plynu je bublina ako hrom.Skrýt celý příspěvek

        • otecko
          18:19 26.08.2022

          Gazprom a Roňefť je má, stejně jako x založených krycích firem v EU.

          Gazprom a Roňefť je má, stejně jako x založených krycích firem v EU.

          • Jirosi
            21:20 26.08.2022

            Myslíte ty firmy, přes kters třeba výkopoval kapacitu v zasobnicich?

            Myslíte ty firmy, přes kters třeba výkopoval kapacitu v zasobnicich?

        • Silver
          18:24 26.08.2022

          Problém je firmy a domácnosti elektrinu potrebujú. Obchodné spoločnosti dodávajúce elektrinu pre koncových spotrebiteľov ju musia nakupovať v rozsahu svojej bilančnej skupiny. ...Zobrazit celý příspěvek

          Problém je firmy a domácnosti elektrinu potrebujú. Obchodné spoločnosti dodávajúce elektrinu pre koncových spotrebiteľov ju musia nakupovať v rozsahu svojej bilančnej skupiny. Nemajú možnosť vystúpiť z vlaku.
          Ak je moja domienka čo len trochu pravdivá, je len otázkou krátkej doby úplnej regulácie cien energií a zastavenie obchodovania na burzách s energiami. Toto však môže priniesť ďalšie "zemetrasenia".Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            21:20 26.08.2022

            A jak zastavení burzy vyřeší vyšší poptávku nad nabídkou?

            Elektřina se vyrábí v elektrane...

            A jak zastavení burzy vyřeší vyšší poptávku nad nabídkou?

            Elektřina se vyrábí v elektrane...

          • Scotty
            22:08 26.08.2022

            Jirosi
            Ovšem její cena se dá regulovat. Současné ceny nejsou reálné.

            Jirosi
            Ovšem její cena se dá regulovat. Současné ceny nejsou reálné.

      • otecko
        18:18 26.08.2022

        Ano, to ,že to táhnou Moskvou nastrčené firmy ví už dlouho- od jara- Brusel ovšem stále jsou ti byrokraté schopni raději podojit občany a firmy EU, než aby zasáhli. Je to ke ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano, to ,že to táhnou Moskvou nastrčené firmy ví už dlouho- od jara- Brusel ovšem stále jsou ti byrokraté schopni raději podojit občany a firmy EU, než aby zasáhli. Je to ke zblití!Skrýt celý příspěvek

        • Lars
          18:45 26.08.2022

          Myslíte, že licenci k obchodování má každý, komu se zamane? Že na burzách jsou takoví pitomci, že by si toho nevšimli? Brusel má spoustu másla na hlavě, ale tohle je dost laciná ...Zobrazit celý příspěvek

          Myslíte, že licenci k obchodování má každý, komu se zamane? Že na burzách jsou takoví pitomci, že by si toho nevšimli?
          Brusel má spoustu másla na hlavě, ale tohle je dost laciná anti-EU agitka. Dostali vás.Skrýt celý příspěvek

          • Karol.Melichercik
            21:07 26.08.2022

            Ano mate ciastocne pravdu nie je to len tak ale na druhu stranu prave tu by mali byt sankcie najvypuklejsie. Na druhu stranu som za to nech sa to deje aj nadalej, trh ziska velmi ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano mate ciastocne pravdu nie je to len tak ale na druhu stranu prave tu by mali byt sankcie najvypuklejsie. Na druhu stranu som za to nech sa to deje aj nadalej, trh ziska velmi cennu skusenost. A hlavne Rusi tu nemozu vyhrat tak ci tak o tie prachy pridu.Skrýt celý příspěvek

          • Lars
            21:25 26.08.2022

            Ale jo, interní pravidla burzy asi budou muset být změněna, protože tohle už opravdu po letech bezhlavého prosazování OZE ze strany Německa není trh. Na druhou stranu, pro rusa ...Zobrazit celý příspěvek

            Ale jo, interní pravidla burzy asi budou muset být změněna, protože tohle už opravdu po letech bezhlavého prosazování OZE ze strany Německa není trh.

            Na druhou stranu, pro rusa je zbytečné točit desítky miliard Euro na burze v nastrčených firmách, když mu na vyvolání paniky stačí desítky až stovky tisíc EUR pro novináře v půlce Evropy. O zbytek už se postarají obchodníci sami.Skrýt celý příspěvek

        • Jirosi
          21:17 26.08.2022

          A jak mají zasáhnout...
          Nastavit strop, a pak celý objem vykoupit první nákupčí a zbytek bude koukat?

          A jak mají zasáhnout...
          Nastavit strop, a pak celý objem vykoupit první nákupčí a zbytek bude koukat?

      • Jirosi
        21:22 26.08.2022

        Takže, cenu jsou naslednem spekulaci...
        Jak se tedy dle vás projevuje pokles dodávek, když ne růstem ceny?

        Takže, cenu jsou naslednem spekulaci...
        Jak se tedy dle vás projevuje pokles dodávek, když ne růstem ceny?

        • Scotty
          22:10 26.08.2022

          Asi se shodneme že není normální když elektřina zdraží za týden o téměř 100%.

          Asi se shodneme že není normální když elektřina zdraží za týden o téměř 100%.

    • Falko
      18:21 26.08.2022

      Prečo si s toho nerobím ťažkú hlavu, aha už viem. Plyn už dosiahol takú cenu, že je prakticky nepredajný. Keď je niečo nepredajné (neoplatí sa s neho a s ním vyrábať) musí zákonite ...Zobrazit celý příspěvek

      Prečo si s toho nerobím ťažkú hlavu, aha už viem. Plyn už dosiahol takú cenu, že je prakticky nepredajný. Keď je niečo nepredajné (neoplatí sa s neho a s ním vyrábať) musí zákonite jeho cena klesnúť a nie o pár percent, ale aj o polovicu súčasnej ceny. Čo v praxi znamená, že súčasná situácia s cenou plynu bude po dvoch rokoch s rovnakým výsledkom, ako by bola pri trvaní štandardnej inflácie v rovnakom období. V princípe zdravé firmy a zdravé domácností, túto situáciu prežijú.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        19:54 26.08.2022

        Tak to je nemístný optimizmus.

        Tak to je nemístný optimizmus.

    • Inflex
      18:46 26.08.2022

      Za to částečně může evropský socialismus. Pokud je něčeho omezená zásoba, tak cena poroste dokud se nenajde někdo, kdo to nekoupí. Pokud se socialismus postará o to, aby na to ...Zobrazit celý příspěvek

      Za to částečně může evropský socialismus.
      Pokud je něčeho omezená zásoba, tak cena poroste dokud se nenajde někdo, kdo to nekoupí. Pokud se socialismus postará o to, aby na to všichni měli, cena se nezastaví.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        19:54 26.08.2022

        Tohle u energií rozhodně neplatí.

        Tohle u energií rozhodně neplatí.

    • Supafly
      19:01 26.08.2022

      ale to jsou spotové ceny ne? většina se obchoduje na dlouhodobé kontrakty...

      ale to jsou spotové ceny ne? většina se obchoduje na dlouhodobé kontrakty...

      • Inflex
        19:05 26.08.2022

        Pokud vím tak jo. Ale stejně to znamená, že to za tu cenu nějakej šílenec koupil.

        Pokud vím tak jo. Ale stejně to znamená, že to za tu cenu nějakej šílenec koupil.

        • Jirosi
          21:13 26.08.2022

          Dokud k tomu někdo nedopizs zobchodofane objemi je to výkřik do tmy...
          Klidně ta cena může být nekonečno, pokud nikdo neprodá.

          Dokud k tomu někdo nedopizs zobchodofane objemi je to výkřik do tmy...
          Klidně ta cena může být nekonečno, pokud nikdo neprodá.

      • Silver
        19:36 26.08.2022

        747€/MWh je aktuálna cena na forwardovom trhu na Pražskej burze: https://www.kurzy.cz/komodity/... Na krátkodobom trhu na Slovensku cena lieta od 500€ ...Zobrazit celý příspěvek

        747€/MWh je aktuálna cena na forwardovom trhu na Pražskej burze: https://www.kurzy.cz/komodity/...

        Na krátkodobom trhu na Slovensku cena lieta od 500€ do 900€. V tomto momente sa už nakupuje elektrina na víkend, kde cena je o niečo nižšia: http://www.okte.sk/sk/... Skrýt celý příspěvek

      • Silver
        19:37 26.08.2022

        Takže nie, toto je cena dlhodobom trhu.

        Takže nie, toto je cena dlhodobom trhu.

  • Silver
    17:29 26.08.2022

    A zase tá Čornobajevka:
    https://twitter.com/TpyxaNews/...

    A zase tá Čornobajevka:
    https://twitter.com/TpyxaNews/...

  • Silver
    17:08 26.08.2022

    Litva dodá 37 kamikadze dronov na Ukrajinu za finančné prostriedky, ktoré vyzbieral ...Zobrazit celý příspěvek

    Litva dodá 37 kamikadze dronov na Ukrajinu za finančné prostriedky, ktoré vyzbieral novinár.

    https://twitter.com/TpyxaNews/... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...