Severní Korea vs. stíhačka F-22A Raptor
- 1. 4. 2013
- 30 komentářů
- Jan Grohmann
Armáda Spojených států poslala na Korejský poloostrov další svou chloubu – "stealth" stíhačky F-22A Raptor. Společně se strategickými bombardéry B-2 Spirit mají v rámci cvičení Foal Eagle demonstrovat odhodlání Spojených států bránit Jižní Koreu před případným útokem ze strany Severní Koreje.
Neviditelné stíhačky F-22A Raptor přilétají na Korejský poloostrov na pozadí soustavných "siláckých řečí" severokorejských představitelů. Tk kupříkladu v sobotu oznámila severokorejská tisková agentura KCNA, že Severní Korea vstoupila s Jižní Koreou do válečného stavu.
Jihokorejská a americká vláda však prohlášení Severokorejců bagatelizovaly. Technicky vzato: obě země se nacházejí ve válečném stavu od roku 1953, kdy byla přijata dohoda o ukončení bojů. Nebyla však přijata mírová smlouva, jež dle mezinárodního práva formálně ukončuje válečný konflikt a nastoluje mír.
Foto: Stíhačky F-22A Raptor na základně Kadena na Okinawě / Kadena Air Base
K příletu stíhaček F-22A Raptor a nejnovějším "rétorickým cvičením" KLDR americká armáda sdělila: "(Severní Korea)…nedosáhne ničeho vyhrožováním nebo provokacemi, které ji budou jen nadále izolovat a budou podkopávat mezinárodní úsilí o zajištění míru a stability v severovýchodní Asii."
Americká armáda však neoznámila počet stíhaček F-22A Raptor, jež na Korejský poloostrov vyslala. Jsou to ovšem letouny z okinawské letecké základy Kadena, kde sídlí 18. křídlo amerického letectva U.S. Air Force.
Foto: Schéma výzbroje F-22 Raptor / U.S. Air Force
F-22A Raptor je letoun 5. genereace a bez nadsázky taktéž nejdokonalejší stíhač současnosti. Jeho primárním úkolem je získat absolutní vzdušnou nadvládu, ale má rovněž kapacitu pro útoky na pozemní cíle.
Raptor v boji s letouny protivníka spoléhá na svou výzbroj uvnitř trupu: může to být 4–6 střel středního doletu v hlavní zbraňové šachtě a dvě střely krátkého doletu v postranních šachtách. Pro blízký manévrový boj má též k dispozici 20mm kanon M61A2 Vulcan.
Video: "Duch" a "Dravci" se blíží k cíli. / YouTube
V případě potlačené protivzdušné obrany nebo při kontaktu se slabším protivníkem disponuje F-22A Raptor i čtyřmi závěsnými body pod křídly. Na závěsníky lze podvěsit až čtyři externí palivové nádrže a osm střel středního doletu. Konstrukce umožňuje umístit i dvě střely na jeden závěsník, anebo dvě střely přímo na palivovou nádrž.
Zdroj: Reuters
Související články
Severní Korea provedla test atomové bomby
Severní Korea zřejmě provedla včera ráno místního času v pořadí již třetí podzemní test své atomové ...
- 13.02.2013
- 25 komentářů
- Ctirad Sviták
Současný stav programu stíhačky F-35 Lightning II
V poslední době se kolem programu stíhačky F-35 Lightning II vyrojilo mnoho negativních zpráv. Píše ...
- 15.03.2013
- 11 komentářů
- Jan Grohmann
Americká a jihokorejská armáda ukazují svaly
Na pozadí nejnovější krize na Korejském poloostrově probíhají rozsáhlá vojenská cvičení jihokorejské ...
- 19.03.2013
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Bombardéry B-2 Spirit hlídkují nad Korejským poloostrovem
Severní Korea má důvod k obavám. Americká armáda se rozhodla demonstrovat své odhodlání bránit Jižní ...
- 29.03.2013
- 5 komentářů
- Jan Grohmann
Zajímavé video s vystřelením rakety z T50 a porovnáním parametrů s F22:
http://www.youtube.com/watch?v...Zajímavé video s vystřelením rakety z T50 a porovnáním parametrů s F22:
http://www.youtube.com/watch?v...Nová modernizace F22 :
http://www.atmonline.cz/news/2...Nová modernizace F22 :
http://www.atmonline.cz/news/2...Odborníci to možná píšou , ale nečtou : The final airframe shaping remains unknown, and changes may arise through the development cycle, to improve aerodynamic performance, ...Zobrazit celý příspěvek
Odborníci to možná píšou , ale nečtou : The final airframe shaping remains unknown, and changes may arise through the development cycle, to improve aerodynamic performance, operational characteristics, and LO/VLO performance;
The state of Russian Radar Absorbent Materials (RAM), Radar Absorbent Structures (RAS) and radar absorbent coatings technology is not well understood in the West;
The state of Russian technologies for sensor aperture (radar, EO, passive RF) structural mode RCS reduction is not well understood in the West;
The state of Russian technologies for RCS flare spot reduction, in areas such as navigation/communications antennas, seals, panel joins, drain apertures, cooling vents, and fasteners is not well understood in the West.Skrýt celý příspěvekPromin ale ty zas ALR-94 přeceňuješ, T-50 možná zachytí až ve chvíli kdy bude uzamčen a bude na něj odpálena raketa. Údaje můžou být utajeny ale při znalosti součástkové základny ...Zobrazit celý příspěvek
Promin ale ty zas ALR-94 přeceňuješ, T-50 možná zachytí až ve chvíli kdy bude uzamčen a bude na něj odpálena raketa. Údaje můžou být utajeny ale při znalosti součástkové základny 90. let a fyziky se dá odhadnout, že to není žádný zázrak - jako je to možná úžasný pokrokový systém - ale né nějaký božský nepřekonatelný systém, jak zde naznačuješ. Kromě toho to není, že T-50 bude mít OECS místo radaru nebo RWS.
Pokud se pro T-50 vyvyjí 4 optoelktronické systémy, docela unikátní Sh-121 a revoluční No-61 tak že budou chtít minimálně překonat ALR-94 svými pasivními systémy?
(Navíc letadlo plní i jiné poslání než jenom souboj s jiným, například ničení pozemních cílů a tam se určitě OECS hodí.)Skrýt celý příspěvekR: Opticke a Optoelektronicke systemy maju obmedzney dosah koli zakriveniu zeme a atmosferickym vplyvom na 50km... naproti tomu pasivny ALR-94 dokaze detekovat akekolvek ...Zobrazit celý příspěvek
R: Opticke a Optoelektronicke systemy maju obmedzney dosah koli zakriveniu zeme a atmosferickym vplyvom na 50km... naproti tomu pasivny ALR-94 dokaze detekovat akekolvek elektronicke vyzarovanie na vzdialenost 320nm ci vacsiu (skutocny dosah je utajeny)Skrýt celý příspěvek
Něco k optoelektronickým systémům na letounu T-50: Produkt 101KS-V - optický radarový systém na čumáku Produkt 101KS-N - optoelektronický systém na vyhledávání, zaměřování a ...Zobrazit celý příspěvek
Něco k optoelektronickým systémům na letounu T-50:
Produkt 101KS-V - optický radarový systém na čumáku
Produkt 101KS-N - optoelektronický systém na vyhledávání, zaměřování a td..
Produkt 101KS-U - optoelektronický systém pro poskytnutí informací o situaci na bojišti pilotovi
Produkt 101KS-O - optoelktronický obranný automatický systémSkrýt celý příspěvekCo se týče datalinku, který tady nadhodil Sabre. F-22 nemá problémy se svým data linkem IFDL, jako takovým. Problém je, že tenhle systém je tak unikátní a uzavřený, že se volá po ...Zobrazit celý příspěvek
Co se týče datalinku, který tady nadhodil Sabre.
F-22 nemá problémy se svým data linkem IFDL, jako takovým. Problém je, že tenhle systém je tak unikátní a uzavřený, že se volá po implementaci Link 16 MIL-STD aby Raptory mohly působit v rámci mezinárodních operací a být alespoň trochu použitelné. Jenže to by zahrnovalo konstrukční zásahy do draku, takže po softwarové úpravě mohou zatím Raptory Link 16 přijímat, ale ne vysílat.
Ještě horší je to s integrací moderního datalinku MADL, které využívají B-2 a F-35, ten není zatím v plánu vůbec.Skrýt celý příspěvekJeště v tomto odkazu je porovnáván F 35 s SU 35. Kde nevychází F 35 moc dobře. SU je zcela vyrovnaným soupeřem v otevřeném souboji. U F 35 se šetřilo oproti F22 na ceně senzorů a ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě v tomto odkazu je porovnáván F 35 s SU 35. Kde nevychází F 35 moc dobře. SU je zcela vyrovnaným soupeřem v otevřeném souboji. U F 35 se šetřilo oproti F22 na ceně senzorů a australané brečí po nevyráběných F22, které zatím nemají rovnocenou konkurenci. Jsou tam znázorněny dosahy radarů a střel.
http://www.ausairpower.net/APA...
"Dostupnost ruských BVR rakety s velmi moderními infračervených o azyl a heatseeking adaptace na plochu Sams obrany jako HQ-2 a SA-6B představuje situaci, kdy by JSF být zaměstnána ve slušné vzdálenosti, i přes jeho zamýšlené dobré X-band stealth schopnosti . Suchoj Su-27/30 bojovníci by mohla být vektorováno do palebné pozice, aniž by museli rozsvítit své X-band radary, nebo Sam lokality cued v podobné módě."Skrýt celý příspěvekKuba: Tady je odkaz na radarovou zachytitelnost SU 50 v různých radarových pásmech, úhlech zachycení a možnostech doladění v porovnání s F22, F35 a J20. Zajímavé je kladné ...Zobrazit celý příspěvek
Kuba:
Tady je odkaz na radarovou zachytitelnost SU 50 v různých radarových pásmech, úhlech zachycení a možnostech doladění v porovnání s F22, F35 a J20. Zajímavé je kladné hodnocení J20 a kritika nepovedeného F35. F22 je zatím neviditelností na tom nejlépe.
http://www.ausairpower.net/APA...
Tady zase máte posouzení radarů Su 35S versus Super Hornet
http://www.ausairpower.net/APA...
Odkazy na hodnocení leteckých zbraňových systémů, (kteří zpracovávají odborníci) je na titulní straně výběru a zahrnuje především ruskou a americkou techniku.
http://www.ausairpower.net/ind... Skrýt celý příspěvekhovorka11: Informace jsou to zajímavé , ale například přesné údaje o dosazích radarů , případném zjištění a zaměření stejně tak RCS jsou celkem dost utajované rovněž relevantnost ...Zobrazit celý příspěvek
hovorka11: Informace jsou to zajímavé , ale například přesné údaje o dosazích radarů , případném zjištění a zaměření stejně tak RCS jsou celkem dost utajované rovněž relevantnost údajů, které jsou udávány před prvním vzletem prototypu je dost sporná . Přál bych si spíš tomuto http://www.palba.cz/viewtopic.... podobné zpracování...Skrýt celý příspěvek
Doplňuji neviditelnost: Dle rozboru australského článku bude mít SU 50 větší viditelnost oproti F22 díky větší tepelné stopě a jinak řešenému sání. To je daň zřejmě kvůli výkonům ...Zobrazit celý příspěvek
Doplňuji neviditelnost:
Dle rozboru australského článku bude mít SU 50 větší viditelnost oproti F22 díky větší tepelné stopě a jinak řešenému sání. To je daň zřejmě kvůli výkonům a obratnosti. Zajímavé je i posouzení neschopnosti F 35 v budoucím vzdušném souboji. Kopíruji googlovský překlad i s chybami:
V podstatě, to je smrtící hra mezi stealth, hbitost, senzory a rakety. Od přední čtvrti Raptor je 0,0001 m2 Radar Cross Section (RCS) a Lightning II je 0.001 m2 dělat je obtížný cíle. Flanker-E Plus, zatímco mají sníženou radarový podpis, má před sebou ještě zbytkovou RCS asi 2 m2, tak, že F-22A a F-35 bude vidět Su-35-1 daleko za jejich raketové odpalovací. SU-35-1 bojů Zobraz F-22A na radaru, ale můžete najít F-35 je 0,01 m2 spodní stranu a zadní RCS. AIM-120D je v pořádku raketa, ale Su-35-1 má jemnější obranu, takže střela zabije pravděpodobnosti je pravděpodobné, že bude nízká. Když ven raket, může F-22 Raptor uniknout. F-35 Lightning II nemůže.
Více pravděpodobný budoucí scénář je, že Boris bude zakázán z následných konferencí leteckých bojových, takže se musíme spolehnout na více konvenčními vzduchovými analýz bojových operací. Pokud se pohneme kupředu, jen pár let, řekněme do roku 2017, a PAK-FA je v provozu, je zásadní změnu v bojových střetnutích vzduchu.
"Předpokládejme, že Rusové nejsou zcela zvládnout stealth na stupni F-22A, ale řídit RCS 0,01 m2 ze všech hledisek. F-22A je APG-77 bude detekovat PAK-FA při ~ 40 nm a F -35 je APG-81 na ~ 30 nm. Pasivní elektronické sledování by se mohla zvýšit detekční rozsah, ale to stále ještě rakety dlouhého doletu záběry problematické, protože stopování závisí na soupeře vyzařováním, které inteligentní protivníci budou snažit nedělat.
Pak-FA radar lze očekávat, že bude zlepšení na IRBIS-E, takže na přední o aspektech může detekovat F-22A na ~ 15 námořních mil a F-35 na ~ 28 námořních mil a od boku a zezadu aspekty, F-22A na ~ 43 námořních mil a F-35 u ~ 51 námořních mil.
Infračervené senzory jsou další oblastí růstu v letecké bitvě. Každý boj vzduchová tryska má nevyhnutelné infračervené - převod petrolej na strčení na ohromných sazeb to dělá. Stávající OLS-35, vyvinuté pro Su-35BM, je připočítán s možností detekovat "Fighter typu 'cílové hlavu od 27 námořních mil, a zezadu na zhruba 50 námořních mil, přes 90 ° sektor. Používá konvenční detektor technologie, a poskytuje podobný výkon na Eurofighter Typhoon Pirate senzoru infračerveného. Je pravděpodobné, PAK-FA bude mít infračervený podpis řízení, jak je to na návrhy YF-23A, B-2A a F-22A, ale ne na F-35.
Zdroj:
http://www.ausairpower.net/APA... Skrýt celý příspěvekSU 50 bude zřejmě jedním z nejvíce hlídaných vojenských projektů v Rusku. Proto se domnívám, že na rozdíl od skepse západních odborníků, že bude operačně nasazován až po roce 2020 ...Zobrazit celý příspěvek
SU 50 bude zřejmě jedním z nejvíce hlídaných vojenských projektů v Rusku. Proto se domnívám, že na rozdíl od skepse západních odborníků, že bude operačně nasazován až po roce 2020 bych to viděl o pár let dříve. SU 50 je proti F22 univerzálnější a zřejmě větší obratností a menší neviditelností. Dostane výkonnější motory a bude zřejmě nesrovnatelně levnější na rozdíl od laboratorních F35.
Hodnocení vlastností T50 vs F22 australským vojenským webem:
http://www.ausairpower.net/APA...
Sériová výroba letounu PAK-FA má být zahájena po roce 2015. Už po roce 2012 však ruské ministerstvo obrany plánuje nakoupit prvních 10 letadel nulté série. Dalších 60 strojů první série pak hodlá objednat po roce 2015.
http://www.letectvi.cz/letectv... Skrýt celý příspěvekSabre: Neviem presne o akych problemoch s datalinkom hovoris, kazdopadne to ze F-22 mozu komunikovat len medzi sebou sa tykalo skor toho ze ostatne lietadla neboli schopne pracovat ...Zobrazit celý příspěvek
Sabre: Neviem presne o akych problemoch s datalinkom hovoris, kazdopadne to ze F-22 mozu komunikovat len medzi sebou sa tykalo skor toho ze ostatne lietadla neboli schopne pracovat s datami v rezime v akom pracuje F-22 - takze nejde o problem F-22 ale skor o problem ostatnych strojov.
R: Co sa tyka vyspelosti stroja, vela ludi si neuvedomuje co vsetko F-22 nesie na palube.. napr pasivny ALR-94 ktory dokaze zachytavat akekolvek ziarenie a umoznuje F-22 fungovat kompletne pasivne, aj vypracovanie odpalu rakiet. To je jeden z dovodou preco F-22 zatial nedostala EODAS IR system - skratka ALR-94 ho dokaze uspesne nahradit, pricom nema nevyhody IR systemu, ktore su obmedzene atmosferou na maximalny dosah cca 40km.. pocas poslednych cvicnych subojoch s Francuzskymi Rafale boli F-22 schopne fungovat s vypnutymi radarmi a zostrelovat Rafaly bez najmensich problemov, co prinutilo Francuzov vypnut vlastne radary, no ani to im velmi nepomohlo (ALR-94 vie zachytavat akekolvek vyzarovanie) nie nadarmo schopnosti ALR-94 su jedno z najlepsie utajovanych tajomstiev.Skrýt celý příspěveko, já hodnotím osobně F-22 velice kladně, nicméně na případném korejském bojišti asi k ničemu moc nebude, jde on o *prodloužení penisu* , stejně jako B-2. Případná 2.korejská válka ...Zobrazit celý příspěvek
o, já hodnotím osobně F-22 velice kladně, nicméně na případném korejském bojišti asi k ničemu moc nebude, jde on o *prodloužení penisu* , stejně jako B-2. Případná 2.korejská válka bude opět o pěchotě a ohromné vlně uprchlíků - směrem na jih. Ti vyžerou Soul za pár hodin.
Hlavní údernou silou KLDR je pěchota a dělostřelecké systémy, letectvo je podružné. Korejská republika má obecně daleko modernější armádu, ale také o dost menší. 28tis. amerických vojáků při těch počtech nejsou žádný argument a většina letecké podpory z americké strany proti pozemním silám KLDR by byla závislá na Kadeně v Japonsku.
Navíc by případná válka znamenala i při případném vítězství ekonomickou katastrofu. Čína by se možná pokusila uloupnout kus severní Koreje jako nárazníkové pásmo. Rusové zřejmě podpoří Korejskou republiku - ekonomické zájmy. I kdyby Korejská republika zvítězila, vítězství bude - zvláštní. Hlavně pro Korejce.
Ale pořád hovoříte o Američanech...jenže pro prvních několik dní války bude rozhodující kvalita a možnosti armády Korejské republiky na zemi a případně na moři - vždyť obrana takového Soulu je za současné situace téměř nereálná.
Letecké útoky, se kterými pořád operujete, budou možné až proti rozvinutým jednotkám KLDR. Preventivně není útočit na koho - jen systém tunelů a opevnění v nástupních prostorech se vymyká konvenční letecké kampani, v samotné KLDR za bombardování moc cílů nestojí.
Bombardovat nástupní prostory ani nebude míst smysl - v době útoku už budou prázdné.
A zopakovat Inčon také nebude jednoduché, když vhodné síly trčí v Iráku a Afghánistánu - a ani je není jak dopravit.
Takže posuzovat případnou 2.korejskou válku z pohledu leteckých sil je nesmysl. Jedině, že by se po několika úderech zhroutil režim KLDR - a vítězství je naše ! A deset milionů hladových Korejců zaplaví jih, aniž by potřebovali zbraně...Nemyslím, že na tohle je kdokoliv připraven. Tohle nelze vyhrát.
Jediným vítězstvím by bylo vojensky KLDR porazit, ale zároveň neprodyšně uzavřít hranice. Vy opravdu věříte tomu, že by se to povedlo ?Skrýt celý příspěvekAdd F22 - docela polopravda je že je F22 nejdokonalejší stíhač v součastnosti, spíše možná nejvýkonější v operačním použití. Protože když to vezmeme od podlahy, tak co se týče ...Zobrazit celý příspěvek
Add F22 - docela polopravda je že je F22 nejdokonalejší stíhač v součastnosti, spíše možná nejvýkonější v operačním použití.
Protože když to vezmeme od podlahy, tak co se týče senzorů, tak F-22 vůbec nemá IR senzor, počítače do něj už byly navrhovány před 15 lety.
Kromě F-35 který je podle mě nejdokonalejší i když ne nejvýkonější stíhač USA, tak by už jak novináři ta k všichni kdo píší nějaký článek měli připustit, že žezlo už přebral T-50.
Shs-121 s 3 anténami a 2038 moduly + No-61 moduly v křídlech + zadní radar + OLS-50 + několik dalších systémů, to už mi přijde jako někde jinde...nehledě na to že se stačí kouknout na kokpit na prototypech, i ten vypadá o hodně lépe než F-22...a možnost systémů T-50 co se týče sdílení informací se také blíží spíš k F-35 než F-22..Skrýt celý příspěvekJam: Pravda, ale s tim jsem tolik neoperoval, protoze verim, ze za predpokladu, ze by severokorejci vzletli se vsim co maji, alespon lokalne precislili "cily" pocet strel Amraam ...Zobrazit celý příspěvek
Jam:
Pravda, ale s tim jsem tolik neoperoval, protoze verim, ze za predpokladu, ze by severokorejci vzletli se vsim co maji, alespon lokalne precislili "cily" pocet strel Amraam ek pripravenych k odpalu. Vcetne tech na "jinych letadlech". Zaroven vazne pochybuju o POCTU raptoru, do koreje poslanych. 10? 20? Moc velke procento z tech 180 celkovejch jich asi mimo domov na jinej kontinent neposlali...Skrýt celý příspěvekJaM: Tak osobně mám raději ruská sučka, nicméně problém s datalinkem (který si nejsem jistý jestli už byl vyřešen) by způsobil faktickou neschopnost bojového nasazení letounu. On ...Zobrazit celý příspěvek
JaM: Tak osobně mám raději ruská sučka, nicméně problém s datalinkem (který si nejsem jistý jestli už byl vyřešen) by způsobil faktickou neschopnost bojového nasazení letounu. On by mohl komunikovat pouze s ostatními F-22, nicméně s ostatními letadly, včetně AWACS, by komunikovat nemohli. K tomu když se připojí mnoho dalších problémů (právě třeba s tím reznutím draku letounu, pokud se nechá venku ve vlhkosti), tak je tohle letadlo zatím prakticky nepoužitelné mimo území USA (možná by je šlo použít v menších počtech nebo je vždy nechat přelétnout jako B-2, ale to by bylo asi dost jak pro pilota, letoun tak i pro daňového poplatníka).
Jsem zvědav jak si s těmito a dalšmi problémy poradí i ruská strana. To že nové letadlo trpí některými dětskými nemocemi je logické u nové technologie. Nicméně mi vadí když se říká jen A a už se neříká B. Letoun je všude vychvalován až na měsíc ale o problémech se moc nehovoří, to není asi populární...Skrýt celý příspěvekSabre: F-22 koli svojej cene lezali v zaludku novinarom uz dlho.. napr Obama este ako senator bol za zrusenie celeho projektu a ako prezident sa odmietol fotografovat pred strojom ...Zobrazit celý příspěvek
Sabre: F-22 koli svojej cene lezali v zaludku novinarom uz dlho.. napr Obama este ako senator bol za zrusenie celeho projektu a ako prezident sa odmietol fotografovat pred strojom v ramci stretnutia s pilotmi (ti potom protestne na stretnutie neprisli.. bol z toho celkom velky skandal) a nariadil ju vymenit za F-15 ktora musela na zakladnu preletiet z inej zakladne kedze tam ziadnu F-15 nemali...
Co sa tyka chyb a poruch, F-22 ako kazde nove lietadlo ich ma niekolko. Problemy s OBOGS ci rozvodmi kyslika su celkom bezne, trpelo nimi vela lietadiel, napr F/A-18 a namornictvo minulo obrovske sumy penazi kym odhalili zdroj. V pripade F-22 slo skor o problemy so specialnym anti-G oblekom. Podobne to je aj so spominanou hrdzou ktora sa objavila na strojoch prvej vyrobnej serie.. vsetky spoje boli na strojoch vymenene a odvtedy neboli zaznamenane ziadne podobne problemy..
podobne je to s ostatnymi poruchami, ktore su u stihaciek bezne, ved nakoniec, jeden z parametrov udavanych u vsetkych stihacich strojov je interval medzi poruchami, a F-22 si v tomto stoji podobne ako ostatne stroje. Co sa tyka strat v civceniach, tie su rovnako bezne, jedina nevyhoda je ze pocet F-22 je obmedzeny na 187 strojov, takze akakolvek strata je nenahraditelna.
Len tak mimochodom, letectvo pozadovalo minimalne 320 strojov, no koli cene ich dovolili vyrobit len 187+10 predseriovych. pikantne na tom je, ze F-35 v prospech ktorej zastavili vyrobu F-22 sa cenou blizi k cene F-22 celkom rychlo... pricom F-35 ani zdaleka nedosahuje vykonov F-22Skrýt celý příspěvekJeště by nebylo od věco napsat něco o problémech těchhle letounů - občas udusí svého pilota, reznou když se nechají přes noc mimo hangár a potom je třeba náročné výměny panelů, ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě by nebylo od věco napsat něco o problémech těchhle letounů - občas udusí svého pilota, reznou když se nechají přes noc mimo hangár a potom je třeba náročné výměny panelů, problémy s datalinkem atd. (článek z Letectví + Kosmonautika) Jen při cvičení se už zřítilo 7 těchto letadel a 2 havárie byli fatální. V budoucnosti se jim tyto a další problémy snad podaří vyřešit, nicméně dneska to je předražené letadlo a stále ještě trpí mnoha problémy...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...