Ruské obrněné vozidlo VPK-3927 Vlk
- 13. 6. 2013
- 2 komentářů
- Jan Grohmann
Nedávno jsme vás informovali o zájmu ruských ozbrojených sil nakoupit nové obrněné automobily. Jedním ze žhavých kandidátů je i nejnovější ruské univerzální obrněné vozidlo VPK-3927 Vlk (ВПК-3927 Волк). V dnešním článku se podíváme této šelmě na zuby.
Vozidlo VPK-3927 Vlk IDELF-2010 poprvé veřejnost spatřila na strojírenské konferenci IDELF-2010 ve městě Žukovském nedaleko Moskvy. Stroj představuje novou generaci ruských obrněných vozidel, pyšnících se vysokou mobilitou a univerzálností použití.
Rodina vozidel Vlk je vyvíjena hned ve třech hlavních verzích – obrněné, neobrněné a civilní. V současnosti existuji tři prototypy obrněných vozidel, ostatní dvě verze jsou zatím ve vývoji.
Obrněná vozidla VPK-3927 Vlk
-
VPK-3927 Vlk – Vozidlo s obrněnou kabinou a obrněným přepravním modulem na korbě
-
VPK-39271 Vlk – Vozidlo se společnou obrněnou kabinou a přepravním modulem (nebylo zatím představeno)
-
VPK-39272 Vlk – Vozidlo s obrněnou kabinou a otevřenou korbou
-
VPK-39273 Vlk – Obrněné vozidlo kategorie MRAP ve verzi 6×6
Srdcem stroje je dieslový motor YaMZ-5347 o výkonu 176 kW splňující normu Euro 4. Motor má však modernizační rezervu umožňující zvýšení výkonu až na 220 kW – dle přání zákazníka. Motor, převodovka a transmise pak mají generovanou životnost 250 000 kilometrů.
Foto: VPK-39272 Vlk na IDELF-2010 / Wikipedia
O pohodlí posádky se stará výškově nastavitelné hydropneumatické pérování. Podle typu terénu a bezpečnostní situace lze měnit světlou výšku vozidla od 220 milimetrů (cesta) až po 500 mm (nejtěžší terén, riziko výbuchu IED).
Hmotnost vozidla se pohybuje od 7500 kg u nejlehčí pancéřové verze (VPK-39272 Vlk) až po 11 500 kg u nejtěžšího vozidla VPK-39273 Vlk 6×6. Pro představu, naše obrněné vozidlo Iveco LMV váží 7000 kg a nejnovější provedení známého vozidla MRAP má hmotnost 14 500 kg. Vlk je také těžší než další ruské obrněné vozidlo GAZ-2975 Tygr (7500 kg)
Foto: VPK-39273 Vlk na IDELF-2010 / Wikipedia
Obrněná korba vozidla dosahuje úrovně 6 podle ruského balistického standardu Gost R 50744-95. Řidič je tak v bezpečí před municí ráže 7,62×54R, používanou například v puškách pro přesnou střelbu Dragunov. Vozidlo také odolá IED náloži o síle ekvivalentu 6 kg TNT.
Nosnost vozidla je 1500 kg až 4500 kg u verze 6×6. VPK-3927 Vlk je plně modulární, lze ho upravit pro patrolovací, logistické, doprovodné nebo transportní úkoly. Na korbu není problém také umístit nejrůznější zbraňové systémy, speciálně v případě VPK-39273 Vlk 6×6 (protiletadlové, protitankové).
Video: Smečka vlků v akci / YouTube
O elektronické vázbroji zatím není nic známo, ale vozidlo lze samozřejmě osadit tím nejmodernějším, co světoví výrobci nabízejí – od nejmodernějších radiostanic, přes kamerové systémy až po moderní elektro-optické pozorovací přístroje.
Zdroj: Army Technology
Související články
JLTV - nástupce Humvee vstupuje do poslední fáze
Program JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) je jedním z nejvýznamnějších a nejdůležitějších projektů ...
- 03.09.2012
- 6 komentářů
- Jan Grohmann
Nová obrněná technika pro ruské výsadkáře
Ruské výsadkové jednotky mají během tří až pěti let dostat zcela novou obrněnou techniku. Tedy ...
- 13.05.2013
- 5 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské vrtulníky Mil Mi-17V5 pro Afghánistán
Ruská firma Rosoboronexport dodá do konce roku 2013 afghánskému letectvu 12 nových transportních ...
- 17.05.2013
- 1 komentářů
- Jan Grohmann
Ruská armáda nakoupí lehká obrněná vozidla
Rusko plánuje v nejbližší době rozsáhly nákup nových obrněných vozidel. Poté, co došlo na počátku ...
- 11.06.2013
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Podle mě jsou ty americké stroje menší a mnohem lépe pancéřované. Ruský Vlk je více určený k převozu materiálů, případně větší posádky, je větší a zřejmě bude více univerzální.
Podle mě jsou ty americké stroje menší a mnohem lépe pancéřované. Ruský Vlk je více určený k převozu materiálů, případně větší posádky, je větší a zřejmě bude více univerzální.
Načítám diskuzi...