Firmy CSG Defence se představí na veletrhu obranných technologií IDEB v Bratislavě

Firmy CSG Defence se představí na veletrhu obranných technologií IDEB v Bratislavě
Tadeas 6x6 od TDV, ilustrační fotka / TDV (Zvětšit)

Slovensko je vedle České republiky domovským trhem řady firem spadajících do Czechoslovak Group (CSG). Proto budou letos vystavovat na veletrhu obranných technologií IDEB, který se pravidelně koná v Bratislavě. Nadcházející IDEB 2024 se uskuteční ve dnech 14. až 16. května, přičemž na stánku divize CSG Defence, která zastřešuje výrobce obranných technologií v rámci skupiny CSG, se představí společnosti Tatra Export ve spolupráci s Tatra Defence Slovakia, MSM Group, MSM Land Systems, Karbox, Czech Camouflage Systems a Tatra Defence Vehicle. Hlavními exponáty společné expozice na stánku 101 v hale D budou především vojenská vozidla a munice pro těžkou vojenskou techniku, přičemž půjde o největší expozici veletrhu IDEB o rozloze 600 m2.

Tatra Export ve spolupráci s partnerskou společností Tatra Defence Slovakia představí celou škálu vozů Tatra pro vojenské účely. Střední a těžké logistické automobily značky Tatra slouží v mnoha armádách světa včetně ozbrojených sil zemí NATO a samozřejmě také ve slovenské armádě. Tatra Defence Slovakia navíc disponuje kapacitami, které umožňují případné dodávky nových tatrovek pro potřeby slovenské armády v budoucnu. Výroba tatrovek pro slovenskou armádu by znamenala i vznik nových pracovních míst na Slovensku a vysokou míru soběstačnosti slovenské armády v oblasti logistických vozidel. V expozici se návštěvníci a odborníci budou moci seznámit s nejnovějšími vojenskými automobily Tatra a také podvozky pro speciální systémy, půjde především o logistická valníková vozidla, cisterny pro převoz paliva nebo hákové nakladače, prezentaci bude doplňovat rozměrný exponát v podobě vozu Tatra Force 8×8.

Na společném stánku divize CSG Defence se budou prezentovat i společnosti zastřešené holdingem MSM Group, konkrétně ZVS Holding, VOP Nováky nebo španělská firma FM Granada. Ty patří mezi tradiční výrobce nejrůznějších druhů středo a velkorážové munice. Odborná i laická veřejnost si budou moci prohlédnout například munici pro kanony ráže 30 mm, dále tankovou munici ráží 105 mm a 120 mm splňující standardy NATO nebo ráže 125 mm vhodnou pro techniku tzv. východního standardu. Firmy vystaví také dělostřeleckou munici ráží 105 mm a 155 mm NATO a ráže 122 mm určenou pro starší dělostřelecké systémy mimo NATO.

Vedle toho se představí i cvičná munice pro tanky a dělostřelectvo a v neposlední řadě rovněž minometná munice ráží 60 mm, 81 mm, 98 mm, 120 mm či neřízené rakety ráže 122 mm systému Grad. V expozici budou mít své místo i pyrotechnické komponenty a zapalovače potřebné pro výrobu munice. Ve venkovní expozici bude možné vidět i velitelské stanoviště umístěné ve specializovaném kontejneru a také mobilní řídící věž pro polní letiště Disk 2 z produkce Vývoj Martin, která rovněž patří pod MSM Group.

Společnost MSM Land Systems do Bratislavy přiveze pancéřované vozidlo Patriot 4x4 v provedení, které chce nabízet slovenským ozbrojeným silám. Firma také představí své programy na opravy a modernizace tanků nebo pásových bojových vozidel pěchoty a dále svou odbornost a certifikace v oblasti inspekce cisternové techniky. Během veletrhu IDEB 2024 také MSM Land Systems plánuje uzavřít spolupráci se svými partnery, například se společnostmi Patria a Rheinmetall. Na společném stánku firem CSG Defence se představí navíc i kopřivnická společnost Tatra Defence Vehicle, výrobce pancéřovaných vozidel, jako jsou Pandur II 8×8 a TITUS.

Na samostatném stánku se budou společně prezentovat firmy Karbox a Czech Camouflage Systems. Karbox představí zástavbu hákového nakladače Marrel a na něm umístěný nový typ přepravní plošiny na podvozku Tatra, který nedávno úspěšně prošel vojskovými zkouškami. Czech Camouflage Systems nabízí širokou škálu maskovacích prostředků na vozidla, přičemž v Bratislavě na kabině automobilu Tatra odprezentuje multispektrální maskovací kamufláž v mobilní i statické verzi.

O skupině CSG

Globální průmyslově-technologická skupina CSG vlastněná českým podnikatelem Michalem Strnadem má klíčové výrobní podniky v České republice, na Slovensku, ve Španělsku, v Itálii, Indii, Velké Británii a USA a své výrobky exportuje do celého světa. CSG soustavně investuje do rozvoje svých společností a zároveň expanduje v hlavních oborech svého podnikání. Součástí skupiny jsou například česká automobilka Tatra Trucks, významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi nebo český výrobce radarů Eldis. V podnicích začleněných do skupiny CSG a v propojených firmách pracuje více než 10 000 zaměstnanců. V roce 2023 dosáhly konsolidované tržby skupiny hodnoty 42 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl, obranný průmysl a výroba munice. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci setkat na všech kontinentech.

 

Nahlásit chybu v článku


Související články

TATRA DEFENCE VEHICLE: Nová česká zbrojovka od roku 1993

V úterý 31. 5. 2016 proběhlo za účasti předsedy vlády ČR, ministra obrany ČR, hejtmana ...

ROZHOVOR: Společnost Tatra Defence Vehicle je důležitou součástí českého obranného průmyslu

Společnost Tatra Defence Vehicle vznikla v roce 2016, a je výjimečná tím, že představuje první ...

Společnost TATRA DEFENCE VEHICLE předala české armádě první speciální pandury ve stanoveném termínu

Dnešním dnem byla u VZ Štěpánov ukončena etapa předávání vozidel Pandur II CZ 8x8 ve speciálních ...

Podnik Tatra Defence Vehicle splnil armádní zakázku na speciální pandury

Armáda České republiky převzala od podniku Tatra Defence Vehicle poslední objednané kusy speciálních ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Jaroslav Dolejška
    13:50 29.05.2024

    TADEÁŠ v Polsku jako HERON. ...Zobrazit celý příspěvek

    TADEÁŠ v Polsku jako HERON. https://armyrecognition.com/ne... Skrýt celý příspěvek

  • Arthur
    20:12 13.05.2024

    Preview @ IDEB 2024 Bratislava
    zdroj: https://www.youtube.com/shorts...

    Preview @ IDEB 2024 Bratislava
    zdroj: https://www.youtube.com/shorts...

  • Splasher
    13:18 13.05.2024

    A včera jsme se dozvěděli, že MO utratilo za obranu jen 1.3%. Takže bych čekal větší a případně i nové dlouhodobé rámcové smlouvy na další ruční zbraně, výstroj, munici, nákladní ...Zobrazit celý příspěvek

    A včera jsme se dozvěděli, že MO utratilo za obranu jen 1.3%. Takže bych čekal větší a případně i nové dlouhodobé rámcové smlouvy na další ruční zbraně, výstroj, munici, nákladní Tatry, Titusy, nové i MLU Pandury, Patrioty apod.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      15:04 13.05.2024

      Jen se přes obraný fond převedli peníze na strategické projekty které budou běžet teprve od letoška. Tedy na CV90, F-35 a patrně tam letos přibudou tanky.

      Jen se přes obraný fond převedli peníze na strategické projekty které budou běžet teprve od letoška. Tedy na CV90, F-35 a patrně tam letos přibudou tanky.

  • Laguna
    10:51 13.05.2024

    Trochu ten TADEAS vypadá jako třínápravová varianta Patriota

    Trochu ten TADEAS vypadá jako třínápravová varianta Patriota

  • Arthur
    13:57 12.05.2024

    Sneak peek @ IDEB 2024 Bratislava - Slovakia
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    Sneak peek @ IDEB 2024 Bratislava - Slovakia
    zdroj: https://www.youtube.com/watch?...

    • flanker.jirka
      14:51 12.05.2024

      Co že tam němci mají starý TRM-S radar a ne nový TRML 4D?

      Co že tam němci mají starý TRM-S radar a ne nový TRML 4D?

  • Kalessin
    16:21 11.05.2024

    Včera jsem v Rakousku na A8 viděl na traileru Lynxe s takovým tím blbým pixelovým nástřikem, jak jede někam na východ. Přemýšlel jsem kam jede a po přečtení článku hádám ...Zobrazit celý příspěvek

    Včera jsem v Rakousku na A8 viděl na traileru Lynxe s takovým tím blbým pixelovým nástřikem, jak jede někam na východ. Přemýšlel jsem kam jede a po přečtení článku hádám Bratislavu. Dík za vysvětlení.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      10:04 12.05.2024

      Možná tahají po výstavách stále ten jeden kus.
      https://www.ceskenoviny.cz/fot...

      Možná tahají po výstavách stále ten jeden kus.
      https://www.ceskenoviny.cz/fot...

      • Kalessin
        12:00 12.05.2024

        Jo, to byl on.

        Jo, to byl on.

        • flanker.jirka
          14:52 12.05.2024

          Vzhledem k výrobním kapacitám to bude jako s výstavou masa v sovětském svazu. Na každého se dostane, výstava je putovní.

          Vzhledem k výrobním kapacitám to bude jako s výstavou masa v sovětském svazu. Na každého se dostane, výstava je putovní.

  • bently
    15:35 11.05.2024

    Zajímavostí bezesporu je, že se spekuluje o záměru "osvojení" nového Tadease polskou státní zbrojovkou PGZ, resp. její dcerou ...Zobrazit celý příspěvek

    Zajímavostí bezesporu je, že se spekuluje o záměru "osvojení" nového Tadease polskou státní zbrojovkou PGZ, resp. její dcerou HSW

    https://twitter.com/SolarMare/... Skrýt celý příspěvek

    • Lukas
      21:31 11.05.2024

      Tak i mocno kibicuje (i nie tylko ja) aby HSW się udało i nie tylko do dar i pa trafiły Tadeas /Herony
      Ale także aby powstało kilka innych wariantów...

      Tak i mocno kibicuje (i nie tylko ja) aby HSW się udało i nie tylko do dar i pa trafiły Tadeas /Herony
      Ale także aby powstało kilka innych wariantów...

  • Sabuk
    14:00 11.05.2024

    Jaký je rozdíl mezi Titusem a Tadeasem?
    Nástavba je od TDV namísto Nexteru?

    Jaký je rozdíl mezi Titusem a Tadeasem?
    Nástavba je od TDV namísto Nexteru?

    • AK 20
      14:54 11.05.2024

      ano, nástavby je naše. V podstatě je to TITUS bez francouzských částí a bez neduhů Titusu. Je tam jinačí motor, systémy jsou převážně české a TDV má na něj plná exportní práva. De ...Zobrazit celý příspěvek

      ano, nástavby je naše. V podstatě je to TITUS bez francouzských částí a bez neduhů Titusu. Je tam jinačí motor, systémy jsou převážně české a TDV má na něj plná exportní práva. De facto s Tadeasem jsme na frnacouzech nezávislíSkrýt celý příspěvek

      • bently
        15:27 11.05.2024

        Výroba násteveb je přímo v režii CSG?

        Výroba násteveb je přímo v režii CSG?

      • flanker.jirka
        16:42 11.05.2024

        No super, někdo bude na francouzech nezávislý, ale AČR to asi nebude, co? :-( Pochybuji, že někdo objedná Tadease místo Titusů.

        No super, někdo bude na francouzech nezávislý, ale AČR to asi nebude, co? :-( Pochybuji, že někdo objedná Tadease místo Titusů.

        • AK 20
          18:45 11.05.2024

          V roce kdy se objednávali Titusy tak o Tadeasovi málo kdo věděl. Pokud bude armáda požadovat další vozidla 6x6 tak má náš kluk šanci a o Tadeasovi silně uvažují Poláci jako své ...Zobrazit celý příspěvek

          V roce kdy se objednávali Titusy tak o Tadeasovi málo kdo věděl. Pokud bude armáda požadovat další vozidla 6x6 tak má náš kluk šanci a o Tadeasovi silně uvažují Poláci jako své velitelské vozidlo pro program Homar pod názvem HeronSkrýt celý příspěvek

      • Sabuk
        17:18 11.05.2024

        Jaké "neduhy" má Titus oproti variantě Tadeas?
        Jak je si vede Griffon v porovnání s vozidly od TDV?

        Jaké "neduhy" má Titus oproti variantě Tadeas?
        Jak je si vede Griffon v porovnání s vozidly od TDV?

        • AK 20
          18:42 11.05.2024

          Slabý motor, který se již nevyrábí, potíže s francouzskou elektronikou, nivelace. Největší problém je ale ten motor. A co se týče Griffona to nejsem schopen říci

          Slabý motor, který se již nevyrábí, potíže s francouzskou elektronikou, nivelace. Největší problém je ale ten motor. A co se týče Griffona to nejsem schopen říci

          • skelet
            20:10 11.05.2024

            Cummins ISM se už nedělá ?

            Cummins ISM se už nedělá ?

          • skelet
            21:37 11.05.2024

            Btw. Jaká francouzská elektronika? Motor je Cummins a převodovka Allinson?

            Btw. Jaká francouzská elektronika? Motor je Cummins a převodovka Allinson?

          • Jaroslav Dolejška
            20:15 12.05.2024

            Nebude úzké hrdlo výrobní kapacita? Na podzim jsem viděl náborový leták Tatry, kde nabízeli v češtině i ukrajinštině místa dělníkům do směnného provozu. Kvalifikovaný 27 000 Kč a ...Zobrazit celý příspěvek

            Nebude úzké hrdlo výrobní kapacita?
            Na podzim jsem viděl náborový leták Tatry, kde nabízeli v češtině i ukrajinštině místa dělníkům do směnného provozu. Kvalifikovaný 27 000 Kč a ,,běžný" 25 000 Kč. To zrovna není žádná extra nabídka, na to, jaký má zbrojní výroba boom.Skrýt celý příspěvek

          • tomas.kotnour
            14:22 18.05.2024

            Licenční výroba ISMka probíhá ještě v Číně, což zrovna není ten stav, do kterého by se provozovatel této techniky chtěl dostat. Navíc je historicky postavený na ISLku se zvětšeným ...Zobrazit celý příspěvek

            Licenční výroba ISMka probíhá ještě v Číně, což zrovna není ten stav, do kterého by se provozovatel této techniky chtěl dostat. Navíc je historicky postavený na ISLku se zvětšeným objemem válců, se všemi výhodami a nevýhodami z toho plynoucími. Proběhlo éterem, že by Cummins nahradil tyto motory X11, ale vzhledem k tomu, jaké trápení byla výroba emisní X12 a X15, která se nechá prodat i v Evropě, to asi vyšumělo.

            "Btw. Jaká francouzská elektronika? Motor je Cummins a převodovka Allinson?"
            Ano, to stačí pro to, aby se kola točila. Ale pro nástavbu udělal Nexter elektronickou architekturu, která řídí činnost všech agregátů a dalších věcí, které tam i v tom nejobyčejnějším autobusu pro pěchotu jsou, a bez kterých to frantíci neprodají.Skrýt celý příspěvek

      • SYN_
        11:10 15.05.2024

        Tak nezávislí... tam od Nexteru není nic o co jsme stáli?
        Ale i kdyby, dvě "varianty" na totéž téma v jedné armádě by snad nevadily...

        Tak nezávislí... tam od Nexteru není nic o co jsme stáli?
        Ale i kdyby, dvě "varianty" na totéž téma v jedné armádě by snad nevadily...

Načítám diskuzi...