Firmy CSG Defence se představí na veletrhu obranných technologií IDEB v Bratislavě
- 11. 5. 2024
- 25 komentářů
- Tisková zpráva
Slovensko je vedle České republiky domovským trhem řady firem spadajících do Czechoslovak Group (CSG). Proto budou letos vystavovat na veletrhu obranných technologií IDEB, který se pravidelně koná v Bratislavě. Nadcházející IDEB 2024 se uskuteční ve dnech 14. až 16. května, přičemž na stánku divize CSG Defence, která zastřešuje výrobce obranných technologií v rámci skupiny CSG, se představí společnosti Tatra Export ve spolupráci s Tatra Defence Slovakia, MSM Group, MSM Land Systems, Karbox, Czech Camouflage Systems a Tatra Defence Vehicle. Hlavními exponáty společné expozice na stánku 101 v hale D budou především vojenská vozidla a munice pro těžkou vojenskou techniku, přičemž půjde o největší expozici veletrhu IDEB o rozloze 600 m2.
Tatra Export ve spolupráci s partnerskou společností Tatra Defence Slovakia představí celou škálu vozů Tatra pro vojenské účely. Střední a těžké logistické automobily značky Tatra slouží v mnoha armádách světa včetně ozbrojených sil zemí NATO a samozřejmě také ve slovenské armádě. Tatra Defence Slovakia navíc disponuje kapacitami, které umožňují případné dodávky nových tatrovek pro potřeby slovenské armády v budoucnu. Výroba tatrovek pro slovenskou armádu by znamenala i vznik nových pracovních míst na Slovensku a vysokou míru soběstačnosti slovenské armády v oblasti logistických vozidel. V expozici se návštěvníci a odborníci budou moci seznámit s nejnovějšími vojenskými automobily Tatra a také podvozky pro speciální systémy, půjde především o logistická valníková vozidla, cisterny pro převoz paliva nebo hákové nakladače, prezentaci bude doplňovat rozměrný exponát v podobě vozu Tatra Force 8×8.
Na společném stánku divize CSG Defence se budou prezentovat i společnosti zastřešené holdingem MSM Group, konkrétně ZVS Holding, VOP Nováky nebo španělská firma FM Granada. Ty patří mezi tradiční výrobce nejrůznějších druhů středo a velkorážové munice. Odborná i laická veřejnost si budou moci prohlédnout například munici pro kanony ráže 30 mm, dále tankovou munici ráží 105 mm a 120 mm splňující standardy NATO nebo ráže 125 mm vhodnou pro techniku tzv. východního standardu. Firmy vystaví také dělostřeleckou munici ráží 105 mm a 155 mm NATO a ráže 122 mm určenou pro starší dělostřelecké systémy mimo NATO.
Vedle toho se představí i cvičná munice pro tanky a dělostřelectvo a v neposlední řadě rovněž minometná munice ráží 60 mm, 81 mm, 98 mm, 120 mm či neřízené rakety ráže 122 mm systému Grad. V expozici budou mít své místo i pyrotechnické komponenty a zapalovače potřebné pro výrobu munice. Ve venkovní expozici bude možné vidět i velitelské stanoviště umístěné ve specializovaném kontejneru a také mobilní řídící věž pro polní letiště Disk 2 z produkce Vývoj Martin, která rovněž patří pod MSM Group.
Společnost MSM Land Systems do Bratislavy přiveze pancéřované vozidlo Patriot 4x4 v provedení, které chce nabízet slovenským ozbrojeným silám. Firma také představí své programy na opravy a modernizace tanků nebo pásových bojových vozidel pěchoty a dále svou odbornost a certifikace v oblasti inspekce cisternové techniky. Během veletrhu IDEB 2024 také MSM Land Systems plánuje uzavřít spolupráci se svými partnery, například se společnostmi Patria a Rheinmetall. Na společném stánku firem CSG Defence se představí navíc i kopřivnická společnost Tatra Defence Vehicle, výrobce pancéřovaných vozidel, jako jsou Pandur II 8×8 a TITUS.
Na samostatném stánku se budou společně prezentovat firmy Karbox a Czech Camouflage Systems. Karbox představí zástavbu hákového nakladače Marrel a na něm umístěný nový typ přepravní plošiny na podvozku Tatra, který nedávno úspěšně prošel vojskovými zkouškami. Czech Camouflage Systems nabízí širokou škálu maskovacích prostředků na vozidla, přičemž v Bratislavě na kabině automobilu Tatra odprezentuje multispektrální maskovací kamufláž v mobilní i statické verzi.
O skupině CSG
Globální průmyslově-technologická skupina CSG vlastněná českým podnikatelem Michalem Strnadem má klíčové výrobní podniky v České republice, na Slovensku, ve Španělsku, v Itálii, Indii, Velké Británii a USA a své výrobky exportuje do celého světa. CSG soustavně investuje do rozvoje svých společností a zároveň expanduje v hlavních oborech svého podnikání. Součástí skupiny jsou například česká automobilka Tatra Trucks, významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi nebo český výrobce radarů Eldis. V podnicích začleněných do skupiny CSG a v propojených firmách pracuje více než 10 000 zaměstnanců. V roce 2023 dosáhly konsolidované tržby skupiny hodnoty 42 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl, obranný průmysl a výroba munice. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci setkat na všech kontinentech.
Související články
TATRA DEFENCE VEHICLE: Nová česká zbrojovka od roku 1993
V úterý 31. 5. 2016 proběhlo za účasti předsedy vlády ČR, ministra obrany ČR, hejtmana ...
- 31.05.2016
- 11 komentářů
- Tisková zpráva
ROZHOVOR: Společnost Tatra Defence Vehicle je důležitou součástí českého obranného průmyslu
Společnost Tatra Defence Vehicle vznikla v roce 2016, a je výjimečná tím, že představuje první ...
- 16.10.2019
- 13 komentářů
- Redakce AN
Společnost TATRA DEFENCE VEHICLE předala české armádě první speciální pandury ve stanoveném termínu
Dnešním dnem byla u VZ Štěpánov ukončena etapa předávání vozidel Pandur II CZ 8x8 ve speciálních ...
- 13.12.2019
- 1 komentářů
- Tisková zpráva
Podnik Tatra Defence Vehicle splnil armádní zakázku na speciální pandury
Armáda České republiky převzala od podniku Tatra Defence Vehicle poslední objednané kusy speciálních ...
- 22.12.2020
- 2 komentářů
- Tisková zpráva
TADEÁŠ v Polsku jako HERON. ...Zobrazit celý příspěvek
TADEÁŠ v Polsku jako HERON. https://armyrecognition.com/ne... Skrýt celý příspěvek
Preview @ IDEB 2024 Bratislava
zdroj: https://www.youtube.com/shorts...Preview @ IDEB 2024 Bratislava
zdroj: https://www.youtube.com/shorts...A včera jsme se dozvěděli, že MO utratilo za obranu jen 1.3%. Takže bych čekal větší a případně i nové dlouhodobé rámcové smlouvy na další ruční zbraně, výstroj, munici, nákladní ...Zobrazit celý příspěvek
A včera jsme se dozvěděli, že MO utratilo za obranu jen 1.3%. Takže bych čekal větší a případně i nové dlouhodobé rámcové smlouvy na další ruční zbraně, výstroj, munici, nákladní Tatry, Titusy, nové i MLU Pandury, Patrioty apod.Skrýt celý příspěvek
Jen se přes obraný fond převedli peníze na strategické projekty které budou běžet teprve od letoška. Tedy na CV90, F-35 a patrně tam letos přibudou tanky.
Jen se přes obraný fond převedli peníze na strategické projekty které budou běžet teprve od letoška. Tedy na CV90, F-35 a patrně tam letos přibudou tanky.
Sneak peek @ IDEB 2024 Bratislava - Slovakia
zdroj: https://www.youtube.com/watch?...Sneak peek @ IDEB 2024 Bratislava - Slovakia
zdroj: https://www.youtube.com/watch?...Včera jsem v Rakousku na A8 viděl na traileru Lynxe s takovým tím blbým pixelovým nástřikem, jak jede někam na východ. Přemýšlel jsem kam jede a po přečtení článku hádám ...Zobrazit celý příspěvek
Včera jsem v Rakousku na A8 viděl na traileru Lynxe s takovým tím blbým pixelovým nástřikem, jak jede někam na východ. Přemýšlel jsem kam jede a po přečtení článku hádám Bratislavu. Dík za vysvětlení.Skrýt celý příspěvek
Možná tahají po výstavách stále ten jeden kus.
https://www.ceskenoviny.cz/fot...Možná tahají po výstavách stále ten jeden kus.
https://www.ceskenoviny.cz/fot...
Zajímavostí bezesporu je, že se spekuluje o záměru "osvojení" nového Tadease polskou státní zbrojovkou PGZ, resp. její dcerou ...Zobrazit celý příspěvek
Zajímavostí bezesporu je, že se spekuluje o záměru "osvojení" nového Tadease polskou státní zbrojovkou PGZ, resp. její dcerou HSW
https://twitter.com/SolarMare/... Skrýt celý příspěvekTak i mocno kibicuje (i nie tylko ja) aby HSW się udało i nie tylko do dar i pa trafiły Tadeas /Herony
Ale także aby powstało kilka innych wariantów...Tak i mocno kibicuje (i nie tylko ja) aby HSW się udało i nie tylko do dar i pa trafiły Tadeas /Herony
Ale także aby powstało kilka innych wariantów...
Jaký je rozdíl mezi Titusem a Tadeasem?
Nástavba je od TDV namísto Nexteru?Jaký je rozdíl mezi Titusem a Tadeasem?
Nástavba je od TDV namísto Nexteru?ano, nástavby je naše. V podstatě je to TITUS bez francouzských částí a bez neduhů Titusu. Je tam jinačí motor, systémy jsou převážně české a TDV má na něj plná exportní práva. De ...Zobrazit celý příspěvek
ano, nástavby je naše. V podstatě je to TITUS bez francouzských částí a bez neduhů Titusu. Je tam jinačí motor, systémy jsou převážně české a TDV má na něj plná exportní práva. De facto s Tadeasem jsme na frnacouzech nezávislíSkrýt celý příspěvek
No super, někdo bude na francouzech nezávislý, ale AČR to asi nebude, co? :-( Pochybuji, že někdo objedná Tadease místo Titusů.
No super, někdo bude na francouzech nezávislý, ale AČR to asi nebude, co? :-( Pochybuji, že někdo objedná Tadease místo Titusů.
V roce kdy se objednávali Titusy tak o Tadeasovi málo kdo věděl. Pokud bude armáda požadovat další vozidla 6x6 tak má náš kluk šanci a o Tadeasovi silně uvažují Poláci jako své ...Zobrazit celý příspěvek
V roce kdy se objednávali Titusy tak o Tadeasovi málo kdo věděl. Pokud bude armáda požadovat další vozidla 6x6 tak má náš kluk šanci a o Tadeasovi silně uvažují Poláci jako své velitelské vozidlo pro program Homar pod názvem HeronSkrýt celý příspěvek
Jaké "neduhy" má Titus oproti variantě Tadeas?
Jak je si vede Griffon v porovnání s vozidly od TDV?Jaké "neduhy" má Titus oproti variantě Tadeas?
Jak je si vede Griffon v porovnání s vozidly od TDV?Slabý motor, který se již nevyrábí, potíže s francouzskou elektronikou, nivelace. Největší problém je ale ten motor. A co se týče Griffona to nejsem schopen říci
Slabý motor, který se již nevyrábí, potíže s francouzskou elektronikou, nivelace. Největší problém je ale ten motor. A co se týče Griffona to nejsem schopen říci
Nebude úzké hrdlo výrobní kapacita? Na podzim jsem viděl náborový leták Tatry, kde nabízeli v češtině i ukrajinštině místa dělníkům do směnného provozu. Kvalifikovaný 27 000 Kč a ...Zobrazit celý příspěvek
Nebude úzké hrdlo výrobní kapacita?
Na podzim jsem viděl náborový leták Tatry, kde nabízeli v češtině i ukrajinštině místa dělníkům do směnného provozu. Kvalifikovaný 27 000 Kč a ,,běžný" 25 000 Kč. To zrovna není žádná extra nabídka, na to, jaký má zbrojní výroba boom.Skrýt celý příspěvekLicenční výroba ISMka probíhá ještě v Číně, což zrovna není ten stav, do kterého by se provozovatel této techniky chtěl dostat. Navíc je historicky postavený na ISLku se zvětšeným ...Zobrazit celý příspěvek
Licenční výroba ISMka probíhá ještě v Číně, což zrovna není ten stav, do kterého by se provozovatel této techniky chtěl dostat. Navíc je historicky postavený na ISLku se zvětšeným objemem válců, se všemi výhodami a nevýhodami z toho plynoucími. Proběhlo éterem, že by Cummins nahradil tyto motory X11, ale vzhledem k tomu, jaké trápení byla výroba emisní X12 a X15, která se nechá prodat i v Evropě, to asi vyšumělo.
"Btw. Jaká francouzská elektronika? Motor je Cummins a převodovka Allinson?"
Ano, to stačí pro to, aby se kola točila. Ale pro nástavbu udělal Nexter elektronickou architekturu, která řídí činnost všech agregátů a dalších věcí, které tam i v tom nejobyčejnějším autobusu pro pěchotu jsou, a bez kterých to frantíci neprodají.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...