Armáda se postavila koronaviru. Vojáci hlídají hranice a rozváží materiál

Armáda se postavila koronaviru. Vojáci hlídají hranice a rozváží materiál
V akci je více než tisíc vojáků s 200 kusy techniky. Na hranicích je 941 vojáků na více než dvou desítkách míst. / FaceBook Armády ČR (Zvětšit)

S khaki rouškou přes ústa vojáci pomáhají při hraničních kontrolách a rozváží zdravotnický materiál. Armáda se tak přiřadila ke zdravotníkům, hasičům a policistům, kteří slouží v první linii. A lidé si vojáků všimli, podobně jako lékařů či zdravotních sester. Nedávno si například plzeňská posádka vyzvedla čokoládové lanýže, jež odjely k vojákům střežícím západní hranice.

Pandemie koronaviru rozhýbala nejen zdravotníky, ale i bezpečnostní složky. Vláda uzavřela státní hranice a posílila kontroly, jež zajišťuje policie a armáda. Ta k hranicím poslala téměř tisícovku vojáků a desítky kusů techniky. Vojáci se u hraničních přechodů střídají ve dvanáctihodinových směnách. V terénu budou po celou dobu nouzového stavu, který vláda prodloužila do 11. května. Vojáci zároveň pomáhají s distribucí zdravotnického materiálu. Armádní zdravotníci zase odebírají vzorky a testují lidi s podezřením na koronavirus. 

Stany mimo nemocnice 

Krátce po vyhlášení nouzového stavu v půlce března otevřela první odběrové místo Ústřední vojenská nemocnice v pražských Střešovicích. „Odběrové místo je situované ve stanu v areálu nemocnice, aby bylo separované od běžných pracovišť a minimalizoval se tak případný přenos nákazy,“ uvedla tisková mluvčí nemocnice Jitka Zenkeová. 

Další odběrové místo vybudovali o několik dní později vojáci 601. skupiny speciálních sil v areálu prostějovské nemocnice. Pražské záchranné službě zase ženisté z Bechyně vystavěli nafukovací halu, která slouží pro dekontaminaci sanitek, jež vyráží k pacientům s podezřením na koronavirus. Právě v Praze je nejvyšší počet nakažených a zdravotníci zde mají nejvíce práce. 


Vykládka materiálu z obřího nakladního letadla An-124 Ruslan

Armádní logistika v krizové době

Od zavedení nouzového stavu se nezastavili ani logistici z posádek v Pardubicích, Klatovech nebo v Lipníku nad Bečvou. Rozvážejí zdravotnický materiál, přepravují ubytovací kontejnery nebo zajištují pohonné hmoty pro vojáky sloužící u hranic. Několikrát už také vyložili velkokapacitní letoun Ruslan, který v Česku přistál s desítkami tun ochranného a zdravotnického materiálu. 

 „Za dva týdny naši řidiči najezdili přes 50 tisíc kilometrů a přepravili více než 215 tun. Distribuují maximum zdravotnického materiálu do lokalit, kde je ho aktuálně nejvíce potřeba,“ sdělil velitel 14. pluku logistické podpory, plukovník gšt. Miroslav Horáček. 

Už několik dnů před vyhlášením nouzového stavu armáda přepravovala ubytovací kontejnery pro vojenské zdravotníky na hraničních přechodech. Nyní se soustředí hlavně na rozvoz zdravotnického materiálu ze skladů Správy státních hmotných rezerv. Do přeprav se od vyhlášení nouzového stavu zapojily stovky vojáků.

Klíčová je koordinace, která však není za současných podmínek úplně snadná. „Ačkoliv se přepravy snažíme rovnoměrně rozdělit mezi jednotlivé prapory pluku, stává se, že vojáci, kteří do skladu Správy státních hmotných rezerv v Sedlčanech přijedou z Klatov, rozváží materiál například na Ostravsko. To klade jisté specifické nároky při plánování přeprav, zejména s ohledem na nutnost dodržení bezpečnostních přestávek řidičů a podobně. Vše vychází z aktuální situace a požadavků,“ dodává Horáček. 


Čokoladové lanýže pro armádu / archiv Petry Šůchové

Čokoládové lanýže pro vojáky v terénu

Nasazení armády – stejně jako nasazení zdravotníků, hasičů nebo policie – nezůstalo bez odezvy. Lidé armádě posílají vzkazy, přináší dary. Vlnu solidarity podpořila například i vietnamská komunita. V obchodech se symbolem srdce dostanou vojáci a členové složek integrovaného záchranného systému občerstvení zdarma, třeba kávu, čaj nebo nealkoholické nápoje. 

Podpořit vojáky v terénu se rozhodla i Petra Šůchová, která vyrábí čokoládové lanýže. Ve svém plzeňském obchodě pro ně připravila několik krabic s cukrovinkami. „Přemýšlela jsem, jak lidem v první linii udělat radost, jak je podpořit. Myslím, že je čas na drobná gesta, třeba upéct koláč a dát ho sousedovi před dveře, povzbudit ty, kteří pro nás pracují,“ říká. 

Krabice s lanýži si před několika dny v provozovně vyzvedli zástupci Krajského vojenského velitelství v Plzni a odvezli je vojákům a policistům nasazeným na hraničních přechodech v západních Čechách. „Je neskutečné, kolik je mezi vámi skvělých lidí,“ komentoval gesto prap. Marek Boháč.

 

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • cejkis
    01:30 03.04.2020

    Ministerstvo zdravotnictví a vnitra objednalo v Číně, Tvrdíkem řízená Českočísnká komora zorganizovala letecký most, vojáci vyložili, hasiči rozvezli a pak zjistíte, že v nemocnici ...Zobrazit celý příspěvek

    Ministerstvo zdravotnictví a vnitra objednalo v Číně, Tvrdíkem řízená Českočísnká komora zorganizovala letecký most, vojáci vyložili, hasiči rozvezli a pak zjistíte, že v nemocnici v Havlíčkově Brodu mají aktuálně dnes respirátory a rukavice jen pro lidi na infekčním oddělení a jednoho člena záchranky. Pokud přijdete na jiné oddělení a nevíte, že máte virus, tak zamoříte celou nemocnici.

    Tolik dnešní info od jedné pacientky.

    Tak mi řekněte, kdy ty miliony ochranných pomůcek jsou ?Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    23:27 02.04.2020

    Doporučuji přačíst článek o chytré karanténě a úloze armády v ...Zobrazit celý příspěvek

    Doporučuji přačíst článek o chytré karanténě a úloze armády v ní.
    https://www.irozhlas.cz/zpravy... Skrýt celý příspěvek

    • satai
      10:22 03.04.2020

      Další akce zdola, které se pak "ujmula" vláda.

      Každopádně jsem bez jakéhokoliv ironie hodně rád, že to padlo pod armádu a ne vnitro nebo nedejte bozi zdravotnictví.

      Další akce zdola, které se pak "ujmula" vláda.

      Každopádně jsem bez jakéhokoliv ironie hodně rád, že to padlo pod armádu a ne vnitro nebo nedejte bozi zdravotnictví.

  • crusader
    19:14 02.04.2020

    A když koukám na to video s vykládkou Ruslana. To má naše armáda k dispozici tolik vojáků, že je pošle vykládat nákladní letadlo? To ho nemohl vyložit normální letištní personál, ...Zobrazit celý příspěvek

    A když koukám na to video s vykládkou Ruslana. To má naše armáda k dispozici tolik vojáků, že je pošle vykládat nákladní letadlo? To ho nemohl vyložit normální letištní personál, který normálně nakládá a vykládá bagáž a který teď nemá do čeho píchnout?Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      19:31 02.04.2020

      Lety organizuje armáda, u letiště sídlí zásobovací prapor a materiál je třeba odvést do skladu. Není jediný důvod proč by to armáda nemohla nebo neměla dělat. Ovšem třeba by to ...Zobrazit celý příspěvek

      Lety organizuje armáda, u letiště sídlí zásobovací prapor a materiál je třeba odvést do skladu. Není jediný důvod proč by to armáda nemohla nebo neměla dělat. Ovšem třeba by to letištní personál zvládl odvést zavazadlovými vozíky.Skrýt celý příspěvek

      • crusader
        19:42 02.04.2020

        My víme, ¨že jste vtipálek Scotty. Ty vojenský Tatry s řidiči by tam zůstaly, zavazadlové vozíky netřeba. Ti vojáci by třeba místo ručního vykládání letadla mohli pomáhat při ...Zobrazit celý příspěvek

        My víme, ¨že jste vtipálek Scotty. Ty vojenský Tatry s řidiči by tam zůstaly, zavazadlové vozíky netřeba. Ti vojáci by třeba místo ručního vykládání letadla mohli pomáhat při distribuci, aby to ze skladů nemuseli odvážet hasiči. Nebo by mohli v Havlíčkovým Brodě pomáhat dědečkům a babičkám.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          19:56 02.04.2020

          Kolik myslíte že je v Pardubicích na letišti personálu? jak dlouho by ten Ruslan vykládali? V Praze na letišti by taky nemuseli vykládat ručně hasiči, přesto to dělají. Že si to ze ...Zobrazit celý příspěvek

          Kolik myslíte že je v Pardubicích na letišti personálu? jak dlouho by ten Ruslan vykládali? V Praze na letišti by taky nemuseli vykládat ručně hasiči, přesto to dělají. Že si to ze svého skladu rozváží samy hasiči není rozhodnutí armády ale vnitra. Armáda se podílí na rozvozu z a do skladů SSHR. Měli si v Brodě požádat o logistiky místo zdravotníků.Skrýt celý příspěvek

  • crusader
    19:00 02.04.2020

    A o kolik by mohla být pomoc AČR větší, kdyby se nezrušily záchranné prapory. Za tento obzvláště záslužný čin děkujeme vládě ODS, KDU-ČSL a SZ. Zvláštní poděkování si zaslouží ...Zobrazit celý příspěvek

    A o kolik by mohla být pomoc AČR větší, kdyby se nezrušily záchranné prapory. Za tento obzvláště záslužný čin děkujeme vládě ODS, KDU-ČSL a SZ. Zvláštní poděkování si zaslouží ministryně obrany Vlasta Parkanová (krycí jméno Arizonská pěnice).Skrýt celý příspěvek

    • satai
      19:12 02.04.2020

      Jaký je důvod mít tu schopnost zelenou a ne v IZS?

      Jaký je důvod mít tu schopnost zelenou a ne v IZS?

      • crusader
        19:22 02.04.2020

        A proč ne, když tady ty záchranné prapory byly a vojáci v nich byli vycvičení. Navíc byly (kromě jednoho převedenému k IZS) zrušeny bez náhrady. Takže ta schopnost se snížila Navíc ...Zobrazit celý příspěvek

        A proč ne, když tady ty záchranné prapory byly a vojáci v nich byli vycvičení. Navíc byly (kromě jednoho převedenému k IZS) zrušeny bez náhrady. Takže ta schopnost se snížila
        Navíc důvodu byl:
        "Uvolněné zdroje z transformace záchranných praporů budou využity ve prospěch výstavby 44. lehkého motorizovaného praporu (Jindřichův Hradec) a 74. lehkého motorizovaného praporu (Bučovice) tak, aby byl posílen podíl nasaditelných sil k naplnění stanovených politicko-vojenských ambicí a ve prospěch udržení letecké základny Přerov jako nově perspektivní.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          19:37 02.04.2020

          Armáda je určena k boji a v situaci když nemůže financovat odpovídajícím způsobem ani své bojové jednotky je držení záchranných praporů šílenství. Pro reálné schopnosti armády ...Zobrazit celý příspěvek

          Armáda je určena k boji a v situaci když nemůže financovat odpovídajícím způsobem ani své bojové jednotky je držení záchranných praporů šílenství. Pro reálné schopnosti armády udělali ty dva lmopr víc než všechny záchranné prapory dohromady.Skrýt celý příspěvek

          • crusader
            19:59 02.04.2020

            Když myslíte. Běžte se zeptat lidí, kteří byli zasaženi povodněmi v roce 1997 a 2002 jestli radši uvidí maníky s modrým trojúhelníkem v oranžovém poli na uniformách s příslušnou ...Zobrazit celý příspěvek

            Když myslíte. Běžte se zeptat lidí, kteří byli zasaženi povodněmi v roce 1997 a 2002 jestli radši uvidí maníky s modrým trojúhelníkem v oranžovém poli na uniformách s příslušnou technikou nebo maníky s BVPčkama.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:24 02.04.2020

            Bude pro ně tak zásadní že ti maníci s modrým trojúhelníkem neslouží u armády ale u hasičů? Měl by jste se odprosit do toho mentálního bloku který zužuje drtivou většinu české ...Zobrazit celý příspěvek

            Bude pro ně tak zásadní že ti maníci s modrým trojúhelníkem neslouží u armády ale u hasičů?
            Měl by jste se odprosit do toho mentálního bloku který zužuje drtivou většinu české populace a to že armáda je tu primárně kvůli povodním.Skrýt celý příspěvek

          • Tesil
            18:32 03.04.2020

            Myslím si,že všichni chápou úlohu armády.Na druhou stranu je zcela běžné,že po celém světě armáda pomáhá při živelných pohromách nebo při katastrofách.Má k dispozici vhodnou ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslím si,že všichni chápou úlohu armády.Na druhou stranu je zcela běžné,že po celém světě armáda pomáhá při živelných pohromách nebo při katastrofách.Má k dispozici vhodnou techniku a další vybavení.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            22:36 03.04.2020

            Tesil To jistě, ovšem jednoúčelové armádní jednotky použitelné pouze pro záchrannou činnost byly pro armády velikosti AČR naprostá rarita. Špatné dědictví mírových devadesátek a ...Zobrazit celý příspěvek

            Tesil
            To jistě, ovšem jednoúčelové armádní jednotky použitelné pouze pro záchrannou činnost byly pro armády velikosti AČR naprostá rarita. Špatné dědictví mírových devadesátek a branecké armády.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      19:21 02.04.2020

      Ovšem jejich technika část lidí byla převedena pod HZS a část pod armádní ženisty. Konkrétně se vytvořili Záchranný útvar HZS. Což je logické a správné. Záchranné prapory byly ...Zobrazit celý příspěvek

      Ovšem jejich technika část lidí byla převedena pod HZS a část pod armádní ženisty. Konkrétně se vytvořili Záchranný útvar HZS. Což je logické a správné. Záchranné prapory byly pohrobek branecké armády a jejich zrušení byl jednoznačně správný krok. Pod hasičským záchranným sborem nejsou žádné komplikace s jejich okamžitým nasazením a náplň jejich činnosti nemá s primárním určením armády nic společného. V boji to byli naprosto nepotřebné jednotky.Skrýt celý příspěvek

      • tomas.kotnour
        19:28 02.04.2020

        Navíc se pro vybavení záchranných útvarů HZS mohlo použít financování z operačních programů EU, takže mají nyní vybavení, že AČR může závidět.

        Navíc se pro vybavení záchranných útvarů HZS mohlo použít financování z operačních programů EU, takže mají nyní vybavení, že AČR může závidět.

        • crusader
          20:12 02.04.2020

          Záchranných útvarů HZS ? Co vím tak existuje jeden a roty má rozstrkaný po celý republice (Hlučín, Zbiroh a Jihlava). Takže z původních šesti záchranných praporů (po reorganizaci, ...Zobrazit celý příspěvek

          Záchranných útvarů HZS ? Co vím tak existuje jeden a roty má rozstrkaný po celý republice (Hlučín, Zbiroh a Jihlava). Takže z původních šesti záchranných praporů (po reorganizaci, předtím 11+ 1 výcvikový)
          zbyl jeden záchranný útvar u HZS a dvě roty včleněné do 151. a 153. ženijního praporu. Fakt skvělé posílení IZS.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            20:30 02.04.2020

            Stěžujte si u ministerstva vnitra. Jak jsem psal, záchranné prapory neměli nikdy přežít profesionalizaci armády. To že je to dnes pod MV je naprosto správné rozhodnutí a možná ...Zobrazit celý příspěvek

            Stěžujte si u ministerstva vnitra. Jak jsem psal, záchranné prapory neměli nikdy přežít profesionalizaci armády. To že je to dnes pod MV je naprosto správné rozhodnutí a možná kdyby vnitro místo neustálého posilování policie posilovalo ZÚ HZS nemusí si dnes stěžovat jak jsou přetížení.Skrýt celý příspěvek

          • Nesher
            20:34 02.04.2020

            To je jak u blbejch. Funkci i vybavení zrušených záchranných praporů přebral HZS a ženijní útvary AČR. IZS je v ČR na velmi slušné úrovni a záchranné prapory by stejně v současné ...Zobrazit celý příspěvek

            To je jak u blbejch. Funkci i vybavení zrušených záchranných praporů přebral HZS a ženijní útvary AČR. IZS je v ČR na velmi slušné úrovni a záchranné prapory by stejně v současné situaci mnoho nepomohly. Takže plácáš jako vždy.Skrýt celý příspěvek

          • crusader
            21:42 02.04.2020

            Jak u blbejch to tu opravdu je. Mě je ale úplně jedno, jestli by ty prapory byly pod MO nebo MV. Já tu kritizuju Topolánkovu vládu (když už se tu kritizuje ta současná), že ...Zobrazit celý příspěvek

            Jak u blbejch to tu opravdu je. Mě je ale úplně jedno, jestli by ty prapory byly pod MO nebo MV. Já tu kritizuju Topolánkovu vládu (když už se tu kritizuje ta současná), že záchranné útvary zrušila bez náhrady. A neoperujte tu tím, že to převzal HZS, když převzal jeden jediný prapor (157.) a zbytek se kromě dvou rot (který zůstaly armádě) zrušil bez náhrady. Nechápu proč nebyly záchranné prapory kompletně převedené pod MV. A to vyčítám Topolánkově vládě ODS, KDU-ČSL a SZ, která to provedla. A pro Neshera, i kdyby prapory podle Vás nepomohly, bylo by k dispozici několik set vycvičených mužů s přepravní technikou a nemuseli by se tolik zapojovat hasiči, co mají dost svých úkolů i bez Covid-19Skrýt celý příspěvek

          • dexnom
            21:50 02.04.2020

            Melete nesmysly pane a jeste ke vsemu naprosto mimo zdravy rozum protoze to co rikate nedava vubec zadny smysl.

            Melete nesmysly pane a jeste ke vsemu naprosto mimo zdravy rozum protoze to co rikate nedava vubec zadny smysl.

          • tomas.kotnour
            00:10 03.04.2020

            @crusader
            Omlouvám se za mystifikaci, měl jsem za to, že status útvaru má Zbiroh a Hlučín a rota je jen Jihlava.

            @crusader
            Omlouvám se za mystifikaci, měl jsem za to, že status útvaru má Zbiroh a Hlučín a rota je jen Jihlava.

          • Scotty
            00:36 03.04.2020

            V Hlučíně je záchranná rota a speciální záchranná rota. V Jihlavě a Zbirohu je po jedné rotě. Dohromady tedy tvoří +- záchranný prapor. Crusadere napadlo vás někdy že 6 záchranných ...Zobrazit celý příspěvek

            V Hlučíně je záchranná rota a speciální záchranná rota. V Jihlavě a Zbirohu je po jedné rotě. Dohromady tedy tvoří +- záchranný prapor.
            Crusadere napadlo vás někdy že 6 záchranných praporů bylo vzhledem k rozloze ČR poněkud předimenzováno?Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    18:20 02.04.2020

    Armáda a celý IZS odvádí skvělou práci, lidi makají více než 100% a začíná se to na nich podepisovat. Lze pochválit prakticky každého, kdo se nějakým způsobem zapojil, i šitím ...Zobrazit celý příspěvek

    Armáda a celý IZS odvádí skvělou práci, lidi makají více než 100% a začíná se to na nich podepisovat. Lze pochválit prakticky každého, kdo se nějakým způsobem zapojil, i šitím roušek a jejich distribucí. Všem patří slova díků a veškerá podpora.

    Pokud si takovýto článek přečte politik, tak nabude pocitu, že vše je super, stěrače stírají, klaxon troubí, světla svítí.
    Bohužel, je to daleko od skutečnosti a toho jak se věci opravdu mají. Před 6 lety se uskutečnilo cvičení s názvem Blackout a je vidět, že se buď nedostaly pravdivé informace nahoru, což by nebylo poprvé. A nebo se s výsledky a závěry ze cvičení podložil stůl a jede se dál.

    Následující řádky směřuji pro plánovače, krizový management a politiky.

    1. Nevěřte titulkům článků, armáda nehlídá hranice, s bídou pomáhá ostatním složkám, které i bez hlídání hranic jedou na doraz v přesčasech a osobním volnu. Armáda nemá kapacity na to, aby je ve větším měřítku nahradila ani na hranicích, je tak vytížená, že nemá ani na to navíc pomoci jednomu domu pro seniory.
    https://havlickobrodsky.denik....

    2. Armáda a IZS od začátku jede v improvizacích bez existence sebemenšího plánu a příprav pro podobné situace. To se týká jak pomoci s hlídáním hranic, tak při pomoci u zdravotnických zařízení. Chybí plány na regionální úrovni pro zásah v rámci krizových situací, minimálně na krajských úrovních chybí vše, KVV si s bídou naplánují den otevřených dveří.

    3. Máme být státem, který má specializaci na CBRN, ale ukazuje se, že v takovéto situaci ostatním členům NATO nepomůžeme. Máme v této situaci kapacitu vyslat někoho byť jen do jednoho členského státu?
    Ani ostatní státy NATO na tom nejsou tak, že by měly kapacitu pomoci jinému členskému státu.

    4. Logistika NATO (o té v AČR nemá smysl mluvit, odhaduji, že má kapacity na 20% toho co bychom opravdu potřebovali) Máme velké štěstí, že epidemie nebyla dříve na Ukrajině a Rusku a v Číně se to uklidnilo, protože nedostatek roušek je jen špička ledovce. Ukazuje se, že strategická letecká přeprava/logistika je závislá na nečlenských státech!!! Německo si přes prostředníky najímá letadla od "nepřítele" a zbytek NATO od Ukrajiny. Pokud by epidemie na východ Evropy přišla dříve, lehce mohla nastat situace, že by firmy Antonov nebo Volga Dnepr zůstaly v karanténě. K tomu letadal China eastern.
    5. AČR nemá totiž ani na to, abychom v případě potřeby uzavřeli větší aglomeraci.
    https://www.parlamentnilisty.c...
    6. Jak by vypadaly scénáře v případě epidemie s agresivnějším původcem než COVID 19?
    7. Jak by to vypadalo v případě opravdového blackoutu, který by postihl více než Prahu?
    8. Jak by to vypadalo v případě úniku radiace z jedné z JE? (podívejte se kolik lidí a prostředků musel vynaložit SSSR v roce 1986 při likvidaci havárie v Černobylu, dali bychom dohromady kapacity alespoň pro podonou nehodu v rozsahu 10% té černobylské?)

    Zkrátka máme velké štěstí, že se u nás neválčí (jako v případě Španělské chřipky), nemusí se hlídat nějaký poškozený muniční sklad, neprší, ...protože pak by se ukázalo, že AČR je poddimenzovaná a za peníze daňových poplatníků jim nápomocná nebude, dokonce ani v oblastech, kde se pyšníme tím, že jsme specialisté pro celé NATO!
    A také máme štěstí, že ve strakovce nesedí nějaký eurohujer, který by dal na doporučení předsedkyně evropské komise s jejími moudrými radami. I když má pan premier hodně sporný background.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      19:11 02.04.2020

      1. Na hranicích působí společné hlídky AČR, PČR a Celníků. To že by je armáda plošně nahradila opravdu nebylo v plánu. Co se týče vytížení policie týče, tak dokud mají stále ...Zobrazit celý příspěvek

      1. Na hranicích působí společné hlídky AČR, PČR a Celníků. To že by je armáda plošně nahradila opravdu nebylo v plánu. Co se týče vytížení policie týče, tak dokud mají stále kapacity buzerovat na silnicích nebude tak zle. Ten domov důchodců jsem příliš nepochopil. hejtman prý žádal o vojenské zdravotníky a pak se spokojil s hasiči? To mohl rovnou požádat o jakékoli vojáky což by jistě nebyl problém.
      2. To není primárně problém armády, celé nasazení armády koordinuje krizový štáb potažmo ministerstvo vnitra. KVV do této situace nijak nezasahuje.
      3. Toto není vojenské ohrožení, nevím proč do toho motáte NATO. Zasaženy jsou v všechny členské státy a kdo má volnou kapacitu tak pomáhá.
      4. Ukrajina nám naštěstí poskytla nasmlouvané přepravní kapacity. to že veropská část NATo nemá opravdové strategické přepravní kapacity není žádná novinka.
      5. AČR má kapacity takové jaké má, ale ještě jistě není využita na 100%. Na podporu policie vyčleňuje necelých tisíc vojáků. Nebyly povolány AZ.
      6. Dobrá otázka nicméně to a AČR souvisí velice okrajově.
      7. Dobrá otázka nicméně to a AČR souvisí velice okrajově.
      8. Primární snaha by mela být napřena k tomu aby se něco takového nikdy nestalo. Černobyl je případ sám o sobě a šance že se bude něco v takovém rozsahu je velice malá. Na řešení menších havárií jistě plány jsou.

      AČR je dlouhodobě profinancovávaná, veškeré snahy o navýšení obraného rozpočtu jsou torpédovány v podstatě politiky napříč spektrem a její účel je nepřekvapivě zejména bojovat. Vůle lidí platit na armádu odpovídající finance je dlouhodobě nízká a nejvíc teď řvou ti pro které je 2% HDP na obranu sprosté slovo. Od pomoci daňovým poplatníkům jsou tu primárně jiné složky složky státu. V této situaci si armáda nevybírá co budě dělat, ale dělá to čím jí pověří krizový štáb respektive MV. Teď jsou pověřeni provedením chytré karantény (což je důvod proč nemá momentálně zdravotnická služba armády příliš volných kapacit). Pokud myslíte že je někde třeba nasadit 31. prchbo kontaktujte pana Hamáčka.Skrýt celý příspěvek

      • flanker.jirka
        20:02 02.04.2020

        1. AČR možná na hraničních přechodech možná nemůže působit ani z právního hlediska, ale od kamaráda z PČR vím, že požadovali větší počet osob než dostali. Jestli je činnost ...Zobrazit celý příspěvek

        1. AČR možná na hraničních přechodech možná nemůže působit ani z právního hlediska, ale od kamaráda z PČR vím, že požadovali větší počet osob než dostali. Jestli je činnost dopravní policie buzerace posoudit nedožu, bude to asi věc názoru, aktuálně nejvíce řeší chování řidičů kamionů z důvodu kolon u hraničních přechodů. Jestli jste musel zcela nedávno přispět do statního rozpočtu pokutou, tak díky za každý příspěvěk.
        2. Ano, tento bod je pro všechny složky, které se mají zapojit do krizových situací. Armáda má k dispozici dost lidských zdrojů, které plány dokáži vytvořit, stačí jen chtít. Ale obecně platí, že všechno krachuje na tom, že když se plánuje, tak bez toho, aby se potvrdily reálné zdroje. (podobný systém plánování prokázali spojenci při útocích na Libyi a dopadlo to tak, že jim po pár dnech došla munice)
        4. Není to novinka a o to je to horší, že nic takového neexistuje s odchodem Británie z EU i EU přišla o letadlo větší než je doposud problémové A 400, britové mají C 17. Uvidíme, zda bude vůle to řešit.
        5. AČR není na 100% využita, ale to nebude nikdy, jsou zde stále úkoly, které se musí plnit i v době míru. Změnit by to mohl přístup k řešení záloh, aby z toho nebylo jen politické gesto, ale systém, který bude fungovat.
        6 a 7 je jasné
        8. Nic neni 100%, neřešit to i když víme co vše se v JE různě po světě kdy stalo by byla blbost. Žijeme uprostřed Evropy s velkou hustotou zalidnění a vypustit radioaktivní odpad do moře, jako v Japonsku, to asi nedáme. ...a radiaci na hranicích nezastaví ani Orbán

        Naprostý souhlas s konstatováním současného stavu, asi by bylo lepší, aby nám tu novináři nepsaly pouze ódy na super činnost a pomoc, ale i o tom, jaký je reálný stav. Nevím zda 31. prchbo už někde nepůsobí, někdo desinfikuje sanitky v Praze, jak je to jinde s možnostmi využití, netuším. Možná lepší nevědět. V roce 2003 se předkládaly materiály s poznámkami o tom, že kapacity pro vlastní území nejsou a nejsou v plánu. Všichni, včetně opozice to odbyli s tím, že to nemá nic společného s bojem proti terorismu. ...co jsme si zvolili, to jsme tam měli.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          21:01 02.04.2020

          1. Ne, ale vidím je stále vysedávat v autě na odpočívadlech. Myslím že je v současné situaci spousta daleko důležitějších věcí co by mohli dělat. "Dohlížet na dopravu" v místech ...Zobrazit celý příspěvek

          1. Ne, ale vidím je stále vysedávat v autě na odpočívadlech. Myslím že je v současné situaci spousta daleko důležitějších věcí co by mohli dělat. "Dohlížet na dopravu" v místech kde, krom možného vybírání rychlostní daně, není žádný problém je u sboru který údajně kolabuje přinejmenším zvláštní. Takhle si sbor vytížený na maximum nepřestavuji.
          To kolik lidí požadovali od armády nemůžu soudit to ví spolehlivě jen krizový štáb.
          2. V táhle situaci armáda neplánuje pouze nasazení svých lidí. Reálné provedení je na ministerstvu vnitra to má konečné slovo.
          4. V Maďarsku sídlí 3 C-17 ve společné letce některých členů NATO. ČR není zapojena.
          5. V zásadě souhlasím, ale nasazení AZ v současné situaci v podstatě nic nebrání. Jen to zkrátka situace zatím nevyžaduje.
          8. Osobně by mě plán pro havárii JE také zajímal, ale k něčemu takovému se běžný člověk nemá šanci dostat. Moře tu nemáme to je pravda, ale zase nám nemůže JZ spláchnout vlna tsunami. Mimochodem to s tím vypuštěním radioaktivní vody do moře je to přehnaná hysterie.

          Chemici možná v menších skupinách někde působí, ale mají být ve větším počtu zařazeni do projektu chytré karantény.Skrýt celý příspěvek

  • satai
    15:54 02.04.2020

    Jednoznačně armáda, hasiči, podnikatelé s reálnými produkty (ne předprodejci firem) a překvapivě dobře univerzity a výzkumáky... jasně vidět, že vědí, co dělají. Po pár dnech už ...Zobrazit celý příspěvek

    Jednoznačně armáda, hasiči, podnikatelé s reálnými produkty (ne předprodejci firem) a překvapivě dobře univerzity a výzkumáky... jasně vidět, že vědí, co dělají. Po pár dnech už šil každý, kdo má stroj. Zdravotníci na tohle asi nebyli duševně připraveni, ale teď si to obětavě vyžerou za všechny ;-(

    Škoda, že jim vládnou nemehla.Skrýt celý příspěvek

    • faraonamumu
      16:13 02.04.2020

      Po bitvě je každý generál. Nikdo Vám nebránil vstoupit do politiky a porazit zlého Babiše. Můžeme poslechnout jeho největšího kritika Miroslava Kalouska. Ten by ani nekoupil ty ...Zobrazit celý příspěvek

      Po bitvě je každý generál. Nikdo Vám nebránil vstoupit do politiky a porazit zlého Babiše. Můžeme poslechnout jeho největšího kritika Miroslava Kalouska. Ten by ani nekoupil ty respirátory z Číny.Takový je to bojovník za demokracii... tak můžete říct zdravotníkům, že roušky z Číny jsou fuj a nakupujte je z USA, ale počkat.... ti to nějak nezvládají. Náš velký vzor a demokracie USA teď může nakupovat maximálně pytle na mrtvoly... Tam jim vládnou jiné elity. Já jsem rád, že žiju v ČR, která koronavirus relativně zvládá.Skrýt celý příspěvek

      • MeV6
        17:05 02.04.2020

        Nějak netuším, proč do toho zatahujete USA, co ty mají se situací posledních tří týdnů v ČR co dělat? Mě by ani tak nevadily všechny opatření jako takové, nevadilo by mi ani ...Zobrazit celý příspěvek

        Nějak netuším, proč do toho zatahujete USA, co ty mají se situací posledních tří týdnů v ČR co dělat?
        Mě by ani tak nevadily všechny opatření jako takové, nevadilo by mi ani nakupování roušek a ochranných pomůcek v Číně, hodně mi ale vadí to lhaní, saškárna, zmatená komunikace a laxnost předváděná vládou ČR, resp. zejména premiérem a prezidentem.
        Proč například teprve v těchto dnech vzniká u ústředního krizového štábu pracovní skupina, která má zmapovat možnosti a kapacity výrobců ochranných pomůcek v ČR? To mi dokážete vysvětlit. POdle mě je to něco, co se mělo rešit hned od začátku. A za to USA určitě nemůže.Skrýt celý příspěvek

        • satai
          17:11 02.04.2020

          @mev Přesně tak, v téhle situaci je všeobecná "karanténa" nutný krok. Nákupy taky. Ale ty lži, neschopnost a nekoncepční bordel kolem... Včera si všimli, že existují domovy ...Zobrazit celý příspěvek

          @mev

          Přesně tak, v téhle situaci je všeobecná "karanténa" nutný krok. Nákupy taky. Ale ty lži, neschopnost a nekoncepční bordel kolem... Včera si všimli, že existují domovy důchodců a je to časovaná bomba. Poté co explodovala.Skrýt celý příspěvek

      • satai
        17:08 02.04.2020

        Jasně. Když to Babiš pojebe, vraž tam Kalouska. Kdyby se výzkumáky a univerzity nevnutily, tak testujeme o tisíce lidí za den míň. Kopec vybavení vznikal na koleně, když ...Zobrazit celý příspěvek

        Jasně. Když to Babiš pojebe, vraž tam Kalouska.

        Kdyby se výzkumáky a univerzity nevnutily, tak testujeme o tisíce lidí za den míň. Kopec vybavení vznikal na koleně, když Ministerstvo zdravotnictví slibovalo dodávky, které nikdy nedorazily. Babiš byl překvapený stavem hmotných rezerv, o kterých předtím tvrdily, že jsou cajk.

        Teď se nemehla chlubí rouškami všude... které šily holky z ložního prádla nebo fabriky na košile, kterým nikdo z vlády nezavolal.Skrýt celý příspěvek

    • stronger.p
      19:22 02.04.2020

      S Vaším příspěvkem zcela souhlasím, kromě tohoto : "Škoda, že jim vládnou nemehla." Ač jsem volič ODS neumím si na na místě premiéra v této situaci moc představit p.Fialu, natož ...Zobrazit celý příspěvek

      S Vaším příspěvkem zcela souhlasím, kromě tohoto : "Škoda, že jim vládnou nemehla."
      Ač jsem volič ODS neumím si na na místě premiéra v této situaci moc představit p.Fialu, natož premiérku Mirku.... A bůh chraň naši zemi, představa premiéra p.Bartoše od Pirátů nebo paní Pekarové mě v noci budí se srdcem v krku...
      Z toho personálního zoufalství, co se nachází na politické scéně, těžko vybírat, kdo by byl ten skutečný pravý muž nebo žena, "na svém místě".........Skrýt celý příspěvek

      • satai
        19:55 02.04.2020

        Ideálně někdo, kdo by se se do toho nemontoval napřímo (OK, to už Babiš přestal, asi protože se "cítí dobře"), nelhal a nechal jet 90% času krizové štáby podle připravených ...Zobrazit celý příspěvek

        Ideálně někdo, kdo by se se do toho nemontoval napřímo (OK, to už Babiš přestal, asi protože se "cítí dobře"), nelhal a nechal jet 90% času krizové štáby podle připravených postupů? Možná by pomohla schopnost porozumět situaci, ale to už bych chtěl asi příliš.Skrýt celý příspěvek

      • Nesher
        20:27 02.04.2020

        A to já si zase představit dovedu, to že se Fiala nechová jak ublížený, arogantní a agresivní hucul neznamená, že je neschopný. Je to bývalý rektor MU, za jeho funkčního období šla ...Zobrazit celý příspěvek

        A to já si zase představit dovedu, to že se Fiala nechová jak ublížený, arogantní a agresivní hucul neznamená, že je neschopný. Je to bývalý rektor MU, za jeho funkčního období šla universita hodně dopředu, postavil se např. moderní kampus. Takže evidentně není špatný manager. Navíc dokáže komunikovat normálně a nepoužívá husákovštinu. Asi si každý leadra představujeme jinak.Skrýt celý příspěvek

        • stronger.p
          12:05 03.04.2020

          Profesora Fialy si vážím, dle mého názoru to byl nejlepší ministr školství. Ale domnívám se, že by ho jeho intelekt svazoval pokud by měl dělat rázná rozhodnutí.

          Profesora Fialy si vážím, dle mého názoru to byl nejlepší ministr školství. Ale domnívám se, že by ho jeho intelekt svazoval pokud by měl dělat rázná rozhodnutí.

          • skelet
            13:04 03.04.2020

            intelekt se dá ukecat fakty (stejně tak ukecali toho "rázného" Babiše). Horší je, když je ten dotyčný svázán filosofií. Kdyby byl premiér Bartoš, tak to tady asi máme jak ve ...Zobrazit celý příspěvek

            intelekt se dá ukecat fakty (stejně tak ukecali toho "rázného" Babiše). Horší je, když je ten dotyčný svázán filosofií. Kdyby byl premiér Bartoš, tak to tady asi máme jak ve Švédsku nebo v Británii.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...