Americký raketový systém THAAD v Jižní Koreji

Testovací odpal antirakety systému THAAD na Havaji (2013); větší foto / Public Domain

V březnu dopravní letouny C-17 Globemaster III přepravily do Jižní Koreje protiraketový systém THAAD (Terminal High Altitude Area Defense). Cílem je poskytnout ochranu Jižní Koreji před případným severokorejským raketovým útokem. 

THAAD dokáže ničit balistické rakety krátkého, středního a dlouhého dosahu v jejich sestupné fázi. Oficiální dosah antiraket systému THAAD je 200 km - není ale jasné, pro jaké výšky maximální dosah platí, protože THAAD ničí rakety ve velkých výškách, nad atmosférou. 

Washington a Soul rozhodli o rozmístění THAADu v Jižní Koreji v červenci 2016. Celkově má jít o šest odpalovacích vozidel (48 střel), systém velení a řízení palby a také výkonný radar AN/TPY-2.

Aktivace THAADu posílá silný signál o spojenectví mezi USA a Jižní Korejou, zeslabuje psychologický dopad mediálních hrozeb Severní Koreje na civilní obyvatelstvo a poskytuje ochranu před případným severokorejským raketovým útokem. THAAD má být umístěn v oblasti Seongju, necelých 300 km jižně od Soulu.

S aktivací kompletu THAAD se počítalo letos v létě. Avšak vzhledem k rostoucímu napětí na Korejském poloostrově jihokorejská armáda tlačí na “okamžitou” aktivaci.

“Dohodli jsme skrze okamžité rozmístění systému THAAD na dalším posílení připravenosti aliance USA-Jižní Korea, abychom se mohli vyrovnat s hrozbami Severní Koreje,” uvedl před několika dny v Soulu Mike Pence, viceprezident USA. Podle Pence ale aktivace zabere ještě nějaký čas.


Antirakety ničí nepřátelské střely přímým zásahem.

Proti rozmístění THAADu není ale jen Severní Korea, ale také Čína. Problém pro Čínu představuje především velmi výkonný mobilní radar AN/TPY-2. Parametry radiolokátoru jsou tajné, ale podle výrobce (firma Raytheon) je radar schopen “vidět baseballový míček na vzdálenost několik stovek mil”.

Čína namítá, že právě velký dosah a velká citlivost umožní Američanům pomocí AN/TPY-2 sledovat testy vojenských letadel a raket nad čínským územím. Čína dokonce “trestá” jihokorejské firmy i běžné občany na protest proti rozmístění systému THAAD - alespoň podle jihokorejských a amerických vládních zástupců.

“Těší nás, když vidíme, že Čína tyto akce podporuje (omezení severokorejského jaderného a raketového programu - pozn. red.). USA jsou ale znepokojeny odvetnými ekonomickými opatřeními Číny na to, že Jižní Korea činí příslušná opatření v zájmu vlastní obrany," řekl Pence pro tiskovou agenturu AFP.


První dvě odpalovací vozidla dorazila do Jižní Koreje 6. března.

Jihokorejská média informovala o tom, že na znamení protestu proti rozmístění systému THAAD bojkotují Číňané jihokorejské zboží. V Číně bylo zavřeno například téměř všech 100 prodejních poboček jihokorejského konglomerátu Lotte, údajně kvůli porušování požárních předpisů. Oficiální ale Peking nikdy neuznával uplatňování ekonomických sankcí vůči Jižní Koreji.

Proti Systému THAAD protestuje i Rusko. Předseda Výboru pro obranu a bezpečnost při Ruské federální komisi Viktor Ozerov uvedl na začátku března, že umístění systému THAAD Spojenými státy v Korejské republice porušuje novou smlouvu o snížení počtu strategických zbraní mezi USA a Ruskem.

Připomeňme, že v Jižní Koreji je trvale přítomno téměř 30 000 amerických vojáků. 

Zdroj: Defense Tech

Nahlásit chybu v článku

Doporučte článek svým přátelům na sociálních sítích

Související články

Injekce 400 miliard dolarů pro americký jaderný arzenál

Podle Rozpočtového úřadu amerického Kongresu CBO (Congressional Budget Office) modernizace amerického jaderného arzenálu v příštích deseti letech (2017 až 2026) přijde na 400 miliard dolarů. Odhad je ...

Čínská stealth stíhačka J-20 jde do aktivní služby

Čínská vojenská státní televize informovala o zařazení stealth stíhačky páté generace J-20 do aktivní služby. Jednomístný dvoumotorový stroj poprvé vzlétl v lednu 2011. Statutu bojové nasaditelnosti ...

Ruský S-400 pro Turecko: Roztržka Turecko-Západ pokračuje

Zatímco Turecko a evropské země prožívají hlubokou diplomatickou krizi, Turecko usiluje o užší vojenskou spolupráci s Ruskem. Vrcholem spolupráce má být dodávka ruských systémů protivzdušné obrany ...

USS Gerald R. Ford: Nejdražší zbraňový systém všech dob vyplouvá

Před několika dny započaly námořní testy nejnovější americké letadlové lodě USS Gerald R. Ford. Zařazení do služby amerického námořnictva (US Navy) se očekává v záři letošního roku.

Přidávat diskuzní příspěvky a hlasovat pro článek mohou jen registrovaní. Prosím zaregistrujte se nebo se přihlašte!

Komentáře

  • Tesil
    18:05 19.04.2017

    Severokorejci zformulovali doktrínu,kterou se vymezili vůči USA.Zní zhruba takto.
    Nedovolte Američanům vojensky se připravit,nedovolte jim použít letectvo,nenechte je převzít iniciativu a zabraňte jim vést válku s minimem vlastních ztrát.
    Zní to sice hezky,ale nevím jak toho chtějí dosáhnout.Snad jedině preventivním úderem.A nebo je tu ještě ta možnost, že USA nebudou válčit se státem vlastnícím jaderné zbraně,jak tvrdí indičtí stratégové.
    Mimochodem hysterie kolem jaderného programu Sev.K.stoupá úměrně se vzdáleností od poloostrova.

  • stanik84
    17:29 19.04.2017

    PavolR: Třeba na Slovensku máte taky Kima, ale ještě o něm nevíte :-). Nás si pletou Američani s Čečnou. vyslovuje se to stejně a Vás budou třeba se Severní Koreou :-). i když to bych vám nepřál, Aby Vám po Dunaji nepřiplula nějaká lodička s pár letadýlkama :-)

  • Kozlus
    13:18 19.04.2017

    PavolR :-D :-D

  • PavolR
    12:59 19.04.2017

    jsk1:
    Môžem poprosiť používať radšej skratku KLDR alebo niečo podobné namiesto SK? Ďakujem. :-D

  • jsk1
    12:26 19.04.2017

    to marecino: S400 je prioritně protiletadlový systém s kombonovaným navedením (povelový+TVM), hlavice je vysoce explozivní tříštivá.
    THAAD je specializovaný proti balistických střelám, které ničí před vstupem do atmosféry - navádění je povelové +multispektrální infra), samotná "kil vehicel" neobsahuje trhavinu ale ničí cíl přímým nárazem - hlavice má extrémní manévrovací schopnosti)

  • jsk1
    12:22 19.04.2017

    Domnívám se, že pokud USA zaútočí na SK, bude to jen vojensky omezená "chirurgická" operace - cílem budou základny řízených střel, odpalovací rampy, místa velení a řízení....úder provedou B2, tomahawky a AGM-158..

  • marecino
    11:02 19.04.2017

    aky je rozdiel medzi THAAD a S - 400? a v com konkretne? radar maju obe špičkový, ciže v raketách?

  • Jakub2
    10:11 19.04.2017

    Jarpe: Uleví se Vám aspoň když píšete takové slabomyslné hlouposti? O intervenci čínských dobrovolníků do Koreje bylo rozhodnuto už 14 dní předtím - o intervenci žádal sám Kim Ir-sen.

  • PavolR
    08:48 19.04.2017

    jarpe:
    No jasné, jasné, chudáčik Mao sa bol pre nejaký incident nútený rozhodnúť prakticky z hodiny na hodinu, či intervenovať, alebo nie.... :-)

  • jarpe
    08:28 19.04.2017

    Kdyby ti američtí tankisté nepostříleli tu čínskou pohraniční hlídku na hranicích s Čínou, tak žádná Severní Korea dnes není. Ještě se tím chlubili v jednom dokumentárním pořadu jak den před Čínskou intervencí postříleli Čínské vojáky.

  • asdf
    07:24 19.04.2017

    K tej Severnej Korei.

    To je clanok cloveka, ktory v tej Severnej Korei bol ako turista.

    http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6358-Severna-Korea-2016-tam-kde-uz-63-rokov-bojuju-za-svetlejsie-zajtrajsky-2-diel/

    Clanok je zamerany na zeleznicu, ale treba preletiet diskusiu pod clankom. Odpovedal na otazky co videl v Korei vseobecne.

    Co viem, pytali sa ho aj na bezdomovcov a zobrakov, tych ziadnych tam nevidel.

  • ruleta
    00:10 19.04.2017

    Na KLDR nema smysl utocit z nekolika duvodu.

    a) Destabilizacni ucinek KLDR na okoli je sam o sobe hodne omezeny. Tamni rezim se chce udrzet u moci a ne rozsirovat svou ideologii po okolnich zemi. Vyvojem zbrani udrzuje svoji legitimitu a status k jednani s USA.

    b) Cina sveho souseda bude podporovat, protoze vaze USA a KLDR je vhodny budouci obchodni artikl - Tajwan, Spartlyovy ostrovy, umele ostrovy? Na druhou stranu KLDR je vhodna zaminka pro rozvoj vojenske moci Japonska, Koreje a silne pritomnosti USA.

    c) Jizni Korea mimo politickych predstavitelu neni militantne postavena proti KLDR. Jakykoliv preventivni utok by na jihu vyvolal zemetreseni s tim, ze utok ze strany USA by musel byt podporovan armadou Jizni Koreje.


    a ted bez ladu a skladu:

    Jedna letadlova lod + doprovadna plavidla jsou pro utok nedostatecne, i kdyz zapocitame letadla nasazena v Jizni Koreji, Guamu a na Okinawe.

    Podle americkych vojenskych zdroju je az 80 procent vsech jednotek a techniky v pasmu do 100 km od demilitarizovane zony, ktera je siroka cca 4 km a do populacnich center na jihu to je vzdusnou carou cca 40 km. USA by musela shromazdit velke mnozstvi leteckych/pozemnich jednotek, aby zabranila pripadne odvete.

  • stanik84
    23:34 18.04.2017

    Marthy: já moc dobře vím, jak jsi to myslel. Ale vojáci jsou taky jen lidi. Vím, že jsou to fanatici. Bylo by to jako Japonci za 2.WW. Ale funguje to jako v Rusku, když chceš vypadnout třeba někde ze Sibiře, tak máš jedinou šanci a tou je armáda.

    Spousta lidí tam musí být ve stejné situaci, když nechtějí skončit na ulici. Na venek se KLDR podle zpráv tváří tak, že všechno je tam nalajnovaný podle špagátu a dokonale to tam funguje. Ale nefunguje to tam třeba tak, jak by si třeba Kim přál. Vem si, teď nechci kecat, ale myslím, co jsem četl, že desetina obyvatel je v těch lágrech. Což už je taky pěkná síla. A ty jsou rozhodně proti vládnoucí garnituře. Všichni tam nejsou tupí ovce.

    Vem si nás po 68 roce. Taky jsme tehdy pro západ mohli vypadat jako dnešní KLDR. Myslíš, že tehdy u nás chtěl se západem někdo bojovat? Vím, že tu byli Rusové a byli jsme pod jejich diktátem,

    Souhlasím s KOLTem, všichni si všímali, jak se válčí na blízkém východě. Toho využily Rusko/Čína a ted se všichni diví, jak daleko jsou. Vem si Čínu, ta před pár lety spustila masivní přezbrojování a překopala komplet velení armády. A najednou ve zprávách, jako blesk z čistého nebe říkají, že se z ní stává vojenská velmoc. Rusko se hodně poučilo z Čečenska. zjistilo, že mají neschopný velení a zastaralou techniku. Přezbrojují, ale vlivem těch sankcí a cen ropy to museli hodně omezit. Podle mě ty sankce budou mít teda trochu opačnej efekt, ale to je jedno.

  • Gen.Schwarzkopf
    23:01 18.04.2017

    Podla poslednych sprav,lietadlova lod Uss Carl Vilson nepluje smerom k Severnej Korei ale opacnym smerom na juh,kde sa ma zucastnit vojenskeho cvicenia s Australian army.bud otocili,alebo tam vobec nemali v plane plavat(k Sev.Korei),a cely cas plavali opacnym smerom,takze to bol fake news.howk.

  • KOLT
    22:54 18.04.2017

    Hlavní důvod, proč se nikomu, ani Číně, nechce vojensky zasáhnout v KLDR, je prostý – nikdo neví, co pak. Vojensky porazit KLDR není pro USA/Čínu/Rusko problém, natož kdyby do toho šly dva z nich či dokonce všichni tři dohromady. Nebylo by to bezbolestné, ale rozhodně proveditelné. Jenže co pak chcete udělat s 25 miliony lidí (OK, po válce by jich asi bylo o nějaký ten milion méně :-( ), jimž je už po minimálně 4 generace totálně vymýván mozek? Podívejte se na rozdíl mezi Z a V Evropy v mentalitě lidí, a to ta vymývárna na naší straně železné opony nebyla ani zdaleka tak šílená jako v Severní Korei a trvala jen 2-3 generace. I moji rodiče mají vzpomínky na dobu před Vítězným únorem, prarodiče pamatují málem R-U. Kolik v KLDR žije dneska lidí pamatujících si něco z doby před válkou v 50. letech? Téměř žádní, čili přenos tradice z doby, kdy tam byla normální společnost, prakticky neexistuje. A to nemluvím o tom, že ani předtím tam nebylo zrovna prvorepublikové Československo, jež bylo na svoji dobu poměrně nadstandardní demokracie.

    Jinak řečeno, vyhrajete válku, která vás bude stát spoustu životů a ještě víc peněz. Riskujete při ní obrovskou humanitární katastrofu (zásah Soulu ZHN). Vaši dva největší protihráči vás budou celou tu dobu pomlouvat, vznášet protesty v OSN atd. atp. Ačkoliv vám budou vesele dodávat prostředky k té válce. Krom toho vás minimálně jeden z nich může ekonomicky předstihnout. Váš největší spojenec se na vás pravděpodobně vyse*e, v lepším případě vás slovně podpoří, ale spíš bude kecat o tom, že se věci mají řešit diplomaticky (jako by válka nebyla jen formou diplomacie). Z ekonomického hlediska žádná šance na jakýkoliv profit. A kdyby vám ani tohle všechno nestačilo, jako že každému soudnému člověku ano, musíte vyřešit ten absolutně největší problém ze všech – co, do p*dele, uděláte s 25 miliony lidí s absolutně vymytými mozky. Oproti tomu řešení Afghánistánu se mi jeví jako čajový dýchánek proti ragbyovému zápasu.

    Proto do toho USA dlouho nechtěly jít. Kdyby nebylo válek v Astánu a Iráku, možná by něco zkusil Bush. Nicméně po těchto zkušenostech a s Obamou v čele bylo jasné, že se nic konat nebude. A Severokorejci toho skvěle využili. V tuhle chvíli jsme ovšem v situaci, kdy a) USA řídí neřízená střela, která nemá daleko k "rázným řešením"; b) války v Iráku a Astánu přecijen trochu zmizely z povědomí; ale hlavně c) KLDR začíná představovat skutečný průšvih. Dokud měla "jen" silnou konvenční armádu, byl vcelku klid. Na útok neměla, zas takový kreténi v jejím vedení nejsou, aby to zkusili. A co se dělo u nich doma, bylo venkoncem každému u zadele. Jenže v tuhle chvíli díky souhře vnějších i vnitřních příčin se KLDR jednak dostává k jaderným zbraním, jednak k nosičům, které je jsou schopné dopravit na slušnou vzdálenost. Ve své podstatě je poslední šance něco udělat, než bude mít KLDR strategické jaderné střely. A to by už skutečně přestávala všechna sranda.

    Myslím si, že dnes je v podstatě situace, kdy by útok na KLDR dával největší smysl – mají ekonomiku v háji, konvenční armáda je venkoncem zastaralá, ještě nemají strategické ZHN. Donedávna nebyl moc důvod, zanedlouho může být pozdě. Otázkou by tedy podle mě nemělo být ani tak zda, spíš jak a kam až. Jestli se spokojit s omezeným konfliktem, který by měl za následek likvidaci kritické vojenské a výzkumné infrastruktury, ale nesl by risiko, že až příště bude opět potřeba vzít na ně klacek (čehož pravděpodobnost se limitně blíží jistotě), nebude k dispozici potřebná mezinárodní situace. Nebo jít do totálního konfliktu s cílem zlikvidovat tamní šílený režim, což by ovšem vedlo ke zcela zásadnímu problému, co potom. Mám obavy, že pokud DT sahne k druhé možnosti, bude v přemýšlení o tom, co potom, podobně nedůsledný, jako byl Bush v případě Iráku...

  • J.Vraja
    22:52 18.04.2017

    kubo4747 i Rudá armáda měla také početní převahu nad wermachtem a jak dlouho i trvalo,než načerpala bojové zkušenosti.Myslím si,že na taktickém a operačním stupní velení bude velení kKLDR,hluboko zaostávat.Další věcí je otázka,jak budou velitelé na nižších stupních ovlivnění politruky a zda se nebudou bát na sebe zodpovědnost,aby nerozhněvali svého "všemocného vůdce" .Totéž se projevilo i v prvníchlétech války u Rudé armády.Další věcí je teorie a praxe.

  • kubo4747
    21:28 18.04.2017

    Marthy.
    Teoreticky môže a zrejme kvôli KLDR by sa nikto nepúšťal do totálnej vojny, ale v prípade konfliktu sa môže stať úplne čokoľvek, čo to môže spustiť. Vo vojne neexistujú pravidlá a Ženevské konvencie. 50. roky síce nie sú, ale podľa súčasnej politickej scény medzi svetovými hráčmi "Studená vojna" neskončila. Dokonca hráči sú rovnaký, akurát v novom kabáte.

    KĽDR má zastaralú armádu, avšak počtom rapídne prevyšuje armádu USA a RoKA. A myslím si, že spomínaný fanatizmus by určite nechýbal. A minimálne taktické jadrové zbrane tiež nie. V konečnom výsledku by podľa môjho názoru dosiahli maximálne "Pyrrhic Victory".

  • Marthy
    21:07 18.04.2017

    moky-jako že v případě konfliktu mezi KLDR a USA přijde KLDR na pomoc Rusko a Čína?Tak tohle je teprve nesmysl.Nejsou padesátá léta.Ekonomika USA a Číny je natolik propletená a navzájem se tak potřebují,že mezi nimi žádná válka nebude.Leda,pokud by se někdo zbláznil tak ano,mezi USA,Ruskem a Čínou válka vypuknout teoreticky může,ovšem byla by konečná.A ta nikdy nezačne kvůli KLDR,ti nikoho až tak moc nezajímají aby kvůli nim spustil jadernou válku.

  • A_V_V_A
    20:59 18.04.2017

    Míša: Naprosto s tebou souhlasím, ale je lepší je napadnout teď než čekat až ty nosiče atd. vyvinou to by potom byla mnohem větší katastrofa

  • moky
    20:57 18.04.2017

    To je super nesmysl Marthy.Jediný co ještě drží USA od utoku je nejasnej postoj Číny a Rusáků.
    Globální konflikt by jistě nechtěli..

  • Marthy
    20:54 18.04.2017

    stanik84-já nepsal jak se žije v KLDR,ale o morálce jejich armády.A ta je velice vysoká,podle vojenských expertů.A na tohle se ptal Dusan.A to je taky důvod proč USA dosud nenapadli KLDR,vlastně celkem pasivně přihlíželi jak vyvíjí jaderné zbraně.

  • stanik84
    20:47 18.04.2017

    alexa : teď jsem to schválně měřil na mapě. Vzdálenost od hranice na okraj Soulu je cca +-30km. Na střed města +-40 km. Měřeno od nejbližší výběžku hranice na soutoku řek.

  • stanik84
    20:40 18.04.2017

    Marthy: nedávno jsem koukal na nějakej starší dokument o KLDR. Mluvili tam lidé, co odtud utekli a ted bojují s režimem. Posílají přes "agenty" flash disky s filmama, DVD přehrávače, aby lidé věděli, co je venku. Prý čtvrtina obyvatelstva poslouchá zakázané vysílání atd.

    Byly tam záběry, jak to tam vypadá ve skutečnosti. Docela masakr. Bordel, bezdomovci, lidi v pracovních táborech a lidi co nemají co jíst. Hlavně, že mají na rakety.

  • Marthy
    19:55 18.04.2017

    Dusan-někde jsem četl analýzu vojenské síly KLDR,mimo jiné loajalita vojáků k velitelům a k prezidentu.
    Analitik pátral po tom proč USA dosud na KLDR vojensky nezaútočila,i když reálně pro ně v současnosti a pravděpodobně i v budoucnosti představují největší bezpečnostní riziko,mnohem větší než například Irák či afgánistán.
    Jde o to že KLDR má sice většinou hodně zastaralou výzbroj,ale jeho území je pro obranu daleko výhodnější než třeba území Iráku.Ale nejvýraznější aspekt pro to že USA dosud na KLDR nezaútočila je ten že armáda a vojáci KLDR jsou svému vůdci naprosto oddáni,Kim je pro ně něco jako bůh.Podle odhadů vojenských odborníků by vojáci KLDR bojovali s naprostou fanatičností,většinou do posledního muže nebo náboje.A do takového boje se ani armádě USA nechce....

  • alexa123
    19:50 18.04.2017

    misanex

    ... ale Soul je od hranice 35 mil ...

    Centrum Soulu alebo hranica Soulu? Ak by sa to týkalo Prahy, tiež by si argumentoval tým, že je to iba cca na hranici Prahy ale možno by sa to v skutočnosti týkalo aj Václavského námestia.

  • JnPn
    19:48 18.04.2017

    Být Kimem, dávno bych zkusil propašovat atomovku nebo pár na Jih. Tam třeba někde na půdě zaházet bordelem. Pak už by jen stačil agent, co by se stavil a spustil hodiny.

  • misanex
    19:37 18.04.2017

    Otecko: ale Soul je od hranice 35 mil, to je mimo dostřel většiny děl, co severní korea má. Takže jen raketové náboje, ty nějaké mají. Jinak rakety.

  • dusan
    18:16 18.04.2017

    Je to dosť hra na nervy ...

    Severná Kórea samozrejme nemá šancu vyhrať vojnu .... ale schopná napáchať škody teda je ...

    A použitie jadrovej zbrane by bolo to posledné čo by mohol bravčo urobiť .... to by ho Amíci vyhrabali i s pod zeme ...

    Myslím, že nie je tak blbý aby to nechápal. Len chce zvýšiť svoju "cenu" ... ale zdá sa mi, že to s tým cirkusom preháňa a už sa asi stal obeťou vlastnej "dôležitosti".

    Dosť by ma zaujímala reálna lojalita jeho generálov. Elita národa pozná západ (s jednou Severokórejčankou som i ja bol v jazykovej škole v Londýne) a musí vedieť reálny stav veci - že sú primitívna zaostalá diktatúra, ktorá sa udržiava len terorom....

  • Sprite
    17:49 18.04.2017

    Trump vypadá celkem sebevědomě, docela mu v tom i fandím. Ale trochu se bojím, aby to nedopadlo jako s jeho tajným plánem na porážku ISIS během 30 dní nebo zničeným Soulem. Pokud se ale domluví s Čínou, tak by se to snad mohlo podařit.

  • otecko
    17:44 18.04.2017

    THAAD je spíše namířen proti Číně. KLDR míří na Soul hlavně dělostřelectvem. Nemá to daleko, jen 28 km... to THAAD ani nezachytí ani nesundá.
    a to dělostřelectvo má KLDR zakopáno v horách, což znesnadňuje lokalizaci.

  • Kozlus
    17:37 18.04.2017

    Eiffelos:
    a to je prave celkem neralne, protoze ten prekvapivej utok neprovedes prekvapive, protoze to soustredeni delostrelectva i namornictva by musel byt skutecne obrovske, aby to melo smysl. Ta zeme je hornata a provrtana tunely naskrz. To proste nejde uhlidat a Soul se muze rovnou odepsat. Uz jen pocet hlavnoveho delostrelectva KLDR to znemoznuje.

  • alexa123
    17:29 18.04.2017

    lukus

    To si naozaj myslíš, že výrobcovia resp. armády používajúce Thaad / S400 / Patriot PAC 3 napíšu na prvú stranu The New York Times reálne výsledky testov?

  • alexa123
    17:25 18.04.2017

    Eiffelos

    Takže "Vojna v zálive 1991" len dátum bude 2017.

  • Eiffelos
    16:58 18.04.2017

    Myslím, že se nemýlím, že to bude součásti vícevrstvé ochrany, kdyby náhodou něco při utoku neuhlídali, jestli chtějí KLDR odstranit, musí to udělat vojenským překvapivým útokem, který začne masivním bombardováním pozic dělostřelectva a raketových systému, po té zničení letectva a jaderných center, pak už země velmi rychle padne, kdyby náhodou něco odpálili, taky patrioty, letadla, THAAD a další systémy by to měli zachytit

  • RiMr71
    16:55 18.04.2017

    ...no nevím kolik toho těch 48 střel zvládne...

    A že jsou proti Čína a Rusko, to tak nějak sedí...

  • Míša
    16:25 18.04.2017

    Spíš mě děsí, že na diskuzích zpravodajských serverů, které informují o eskalaci napětí se diskutující smějí KLDR s papírovými zbraněmi. Přitom je ani nenapadne mrknout na vzdálenost Soulu od hranic šílenýho Severu. I kdyby rakety byly z kartonu(což částečně vyvrací THAAD), stále je tu dělostřelectvo a klidně i pitomá kocábka(rybářská loď) s jadernou(nebo špinavou bombou), která způsobí teror v zemi, která i nám slouží, jako ostrov pro vzdušné spojení s Asií, Austrálií atd. Připadá mi to, jako by válku brali, jako jakousi hru(fotbal), kdy silnější bere vše a poražený bude jen morálně potupen. Není tak trochu hloupost mít dojem, že jí Trump "spravedlivě" potrestá a nastolí tak pořádek a klid? Třeba to i něco vypovídá o intelektu jeho voličů a příznivců. Ano bojím se také , že KLDR získá tech. malých hlavic a fčních(spolehlivých) nosičů. Jenže i dnešní válka by byla možná horší, než se na pohled zdá.

  • lukus
    16:10 18.04.2017

    Nemáte někdo odkaz na zdroj porovnávající Thaad / S400 / Patriot PAC 3 co se týče reálných testů. Papírové hodnoty jsou orientační, mnohdy přemrštěné. Jaká je reálná šance zničit Mirv?