VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Upgrade
    13:49 22.05.2022

    Putin chodi v nepriestrelnej veste.
    https://twitter.com/AnonOpsSE/...

    Putin chodi v nepriestrelnej veste.
    https://twitter.com/AnonOpsSE/...

    • pjanyska
      14:07 22.05.2022

      Vsak na ploscadi 9. 5. jich mel nekolik, jak bylo videt na tom plasti, co mel obleceny.

      Vsak na ploscadi 9. 5. jich mel nekolik, jak bylo videt na tom plasti, co mel obleceny.

    • MeV6
      15:14 22.05.2022

      Anebo je to ten korzet který ho údajně drží pohromadě.

      Anebo je to ten korzet který ho údajně drží pohromadě.

    • alter01
      15:49 22.05.2022

      Dnes Putin vo veste , zajtra Macháně 1-6 bez vesty ....

      Dnes Putin vo veste , zajtra Macháně 1-6 bez vesty ....

    • MaminCecok
      15:55 22.05.2022

      Foto z r. 2017.

      Foto z r. 2017.

      • samoempire
        17:57 22.05.2022

        Přesně. Putin vestu 20 let. Nic to neznamená.

        Přesně. Putin vestu 20 let. Nic to neznamená.

  • 1element
    13:20 22.05.2022

    Koho zajímají informace kolem legendárního čísla 200, viz odkaz níže... pravidelná aktualizace informací ...Zobrazit celý příspěvek

    Koho zajímají informace kolem legendárního čísla 200, viz odkaz níže... pravidelná aktualizace informací

    https://twitter.com/666_mancer... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    13:19 22.05.2022

    Zdá se, že nejstarší dcera Vladimira Putina Maria Vorontsova bude podobná "myslivna" jako její tatík. Z jejích údajných příspěvků v jedné z chatovacích skupin na Telegramu, kde se ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdá se, že nejstarší dcera Vladimira Putina Maria Vorontsova bude podobná "myslivna" jako její tatík.
    Z jejích údajných příspěvků v jedné z chatovacích skupin na Telegramu, kde se někteří diskutují nebojí do Putinovi dcerky argumentačně šít:

    - "Nikdo na Západě nepotřebuje, aby naše země prosperovala. Vždycky dělali všechno pro to, aby to tak nebylo, a budou to dělat i nadále. Pokud by se najednou tak, jako se to málem stalo v 90. letech, stalo Rusko plnohodnotným surovinovým přívěskem USA a EU, tak by mě zajímalo, koho budete obviňovat z toho, že nežijeme v prosperující ekonomice. Přestaňte si zahrávat, opravdu."

    - "Nejsme jako Němci ve třicátých letech. Když už, tak jsme spíš jako ti, na které útočili."

    - "V roce 2008 začaly první sankce a hrozilo, že z pultů obchodů zmizí mozzarella. Všichni se vyděsili, jéje, jak je to možné! Jak to teď přežijeme? Bez italské mozzarelly! A teď? Dýcháme ještě vůbec? Vypadá to, že ano. Dokonce teď máme vlastní mozzarellu. A bylo něco takového možné v 90. letech? Ne."

    - V dalším komentáři Maria V. uvedla, že Rusko "ztratilo celou generaci mozků ve vědě a medicíně" díky "neúnavnému" úsilí podnikatele a filantropa George Sorose. Od té doby, vysvětlila Voroncovová, se Rusko snaží zajistit návrat těchto "mozků" a desítky let se věnuje hospodářské obnově. "V 90. letech jsme my, Rusko, dováželi (!) obilí. To je ostuda. A nyní jsme jedním z nejlepších vývozců [na světě]. To bylo také zčistajasna? Nějaké kouzlo nebo něco takového, určitě. [...] Existují tu nějaké problémy? Ano, to nikdo nepopírá. Máme víc než pár zrádců, je tu korupce a byrokracie je obludná. Ale tady je otázka: kdo tyhle problémy nemá?"

    - V další výměně názorů dcera prezidenta Putina kritizovala jiného člena chatu za použití slova "anexe" k popisu pohlcení Krymu Ruskem v roce 2014 a zdůraznila, že takový jazyk přehlíží "vůli lidu". Tvrdila také, že NATO by na poloostrově zřídilo stálou vojenskou přítomnost, pokud by na něj aliance někdy dosáhla, a zopakovala tvrzení ruské armády o údajných amerických laboratořích na výrobu biologických zbraní na ukrajinském území.

    https://meduza.io/en/feature/2... Skrýt celý příspěvek

  • bently
    13:04 22.05.2022

    ŠOK! Supermoderní "ruské" vozy značky Moskvič, jejichž výrobu chtějí Rusové co nejdřív obnovit v někdejší fabrice Renaultu v Tekstilshchiki, budou v "každém případě" ...Zobrazit celý příspěvek

    ŠOK! Supermoderní "ruské" vozy značky Moskvič, jejichž výrobu chtějí Rusové co nejdřív obnovit v někdejší fabrice Renaultu v Tekstilshchiki, budou v "každém případě" čínské.
    Obnova toho nejlepšího ze SSSR běží přímo ukázkově, jen tak dál!

    https://thebell.io/avtomobili-... Skrýt celý příspěvek

    • Falko
      15:25 22.05.2022

      Napíšem Vám jeden taký motivačný obraz, ktorý sa mi naskytol osobne pri tejto fabrike : skoro priamo oproti vchodu do nej je predajňa Ferarri. Ľudia prichádzajúci pracovať do ...Zobrazit celý příspěvek

      Napíšem Vám jeden taký motivačný obraz, ktorý sa mi naskytol osobne pri tejto fabrike : skoro priamo oproti vchodu do nej je predajňa Ferarri. Ľudia prichádzajúci pracovať do tohoto závodu sa na to pozerajú ráno cestou do práce aj s práce. Šéfovi čo sedel vedľa mňa som povedal, že tomuto sa hovorí motivácia :)Skrýt celý příspěvek

      • bently
        15:36 22.05.2022

        :-) Nepřekvapilo by mě, kdyby se uvedené téma objevila v příštích týdnech na ria.ru s fotkou oné prodejny a titulkem ve stylu "ZAMĚSTNANCI ZNOVUOBROZENÉHO VÝROBCE MOSKVIČE SI MOHOU ...Zobrazit celý příspěvek

        :-) Nepřekvapilo by mě, kdyby se uvedené téma objevila v příštích týdnech na ria.ru s fotkou oné prodejny a titulkem ve stylu "ZAMĚSTNANCI ZNOVUOBROZENÉHO VÝROBCE MOSKVIČE SI MOHOU POKAŽDÉ CESTOU DO PRÁCE PŘIPOMENOUT ZKAŽENOST A ÚPADEK ZÁPADU, KTERÉ HRDĚ ZAVRHLI"Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      17:59 22.05.2022

      Problém že Číňani udělají montovnu. Maximálně. Žádné motorárny, žádná výroba převodovek a podobně.

      Problém že Číňani udělají montovnu. Maximálně. Žádné motorárny, žádná výroba převodovek a podobně.

  • 1element
    12:53 22.05.2022

    Ruský novinář stanice Rossija 1 prozradil pozici cenného samohybného těžkého minometu 2S4 Tulpan, aktuálně největšího používaného minometu na světě. Ukrajinci ho obratem zničili. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský novinář stanice Rossija 1 prozradil pozici cenného samohybného těžkého minometu 2S4 Tulpan, aktuálně největšího používaného minometu na světě. Ukrajinci ho obratem zničili. "Děkujeme ruskému propagandistovi za tip," napsal gubernátor Luhanské oblasti Serhij Hajdaj
    https://twitter.com/Poslednisk... Skrýt celý příspěvek

    • bently
      13:44 22.05.2022

      :D Good! Trochu zvláštní, že třeba na ria.ru o tom není ani řádka. Tak aspoň, že si místo toho mohou Rusové přečíst články typu "Zabalte mi dva! Bulhaři byli potěšeni návratem ...Zobrazit celý příspěvek

      :D Good!
      Trochu zvláštní, že třeba na ria.ru o tom není ani řádka. Tak aspoň, že si místo toho mohou Rusové přečíst články typu "Zabalte mi dva! Bulhaři byli potěšeni návratem Moskviče".
      https://ria.ru/20220522/bolgar... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    12:46 22.05.2022

    Ruský prezident Vladimir Putin sa podľa bývalého nemeckého veľvyslanca v Rusku snaží cielene vyvolať potravinové krízy na Blízkom východe a v Afrike. Zámerom je destabilizovať ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský prezident Vladimir Putin sa podľa bývalého nemeckého veľvyslanca v Rusku snaží cielene vyvolať potravinové krízy na Blízkom východe a v Afrike.
    Zámerom je destabilizovať Európu masovými pohybmi utečencov, uviedol diplomat Rüdiger von Fritsch pre nedeľňajšie vydanie novín Tagesspiegel. TASR o tom informuje na základe správy agentúry DPA. "Putin počíta s tým, že po kolapse dodávok obilia budú hladujúci ľudia utekať z týchto regiónov a pokúšať sa dostať do Európy – ako predtým milióny Sýrčanov, ktorí utekali pred hrôzami vojny," povedal von Fritsch.

    Rusko podľa neho z tohto dôvodu bráni Ukrajine vo vývoze obilnín a bombarduje obilné silá. "Novými prílevmi utečencov chce destabilizovať Európu a vytvoriť politický tlak, aby sa západné štáty vzdali svojho tvrdého postoja voči Rusku. To je jeho nová hybridná vojna," tvrdí von Fritsch.

    Ukrajina patrí k najväčším producentom obilia na svete. Vývoz cez ukrajinské prístavy sa však v dôsledku ruskej invázie zastavil. Podľa nemeckej vlády blokuje Rusko na Ukrajine export 20 miliónov ton obilnín, určených najmä pre severnú Afriku a Áziu, z nich veľkú časť v prístave v Odese.

    Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj v sobotu Rusko obvinil, že blokuje vývoz 22 miliónov ton potravinových produktov, a varoval, že ak nebudú ukrajinské prístavy odblokované, mnohým krajinám hrozí potravinová kríza. "Svetové spoločenstvo musí pomôcť Ukrajine uvoľniť námorné prístavy, inak bude po energetickej kríze nasledovať potravinová kríza," povedal Zelenskyj podľa svojej kancelárie po rozhovoroch s portugalským premiérom Antóniom Costom v Kyjeve.

    "Môžete ich odblokovať rôznymi spôsobmi. Jedným z nich je vojenské riešenie. Preto sa obraciame na našich partnerov s otázkami týkajúcimi sa príslušných zbraní," citovala Zelenského v nedeľu televízia CNN.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      12:49 22.05.2022

      To už by asi byl důvod proč eskortovat lodě do Oděssy…

      To už by asi byl důvod proč eskortovat lodě do Oděssy…

      • Miroslav
        12:53 22.05.2022

        Je to veľmi háklivá a riskantná otázka. Na jednej strane je tu snaha odblokovať potravinové dodávky, na strane druhej je to v podstate otvorený vstup Európy do konfliktu s Ruskom ...Zobrazit celý příspěvek

        Je to veľmi háklivá a riskantná otázka. Na jednej strane je tu snaha odblokovať potravinové dodávky, na strane druhej je to v podstate otvorený vstup Európy do konfliktu s Ruskom čo celú situáciu nemusí vôbec vyriešiť, ale naopak zhoršiť.Skrýt celý příspěvek

        • lukas000
          13:08 22.05.2022

          Ty potraviny potrebuje afrika, tak tam africka aliance posle svoje lodstvo kryte letadlovkama, nevidim v tom problem.

          Ty potraviny potrebuje afrika, tak tam africka aliance posle svoje lodstvo kryte letadlovkama, nevidim v tom problem.

          • samoempire
            16:25 22.05.2022

            Uvidíme. Je dobré že západ se nebojí ukázat na toho kdo způsobí tento hladomor. Čili pokud budou africké země brečet že chtějí obilí. Jednoduché řešení. Pošlete si loď do Oděsy. ...Zobrazit celý příspěvek

            Uvidíme. Je dobré že západ se nebojí ukázat na toho kdo způsobí tento hladomor. Čili pokud budou africké země brečet že chtějí obilí. Jednoduché řešení. Pošlete si loď do Oděsy. Ono se mi líbí jak se nikdo ani nepozastavuje nad tím že Rusové se snaží schválně udělat hladomor. Jakože holodomor byl hoax ale děláme to znova pro desetinu planéty. Ta ruská propaganda je neskutečně silná. Vezměte že například takové Thajsko by napadlo Vietnam a přitom zablokovalo potraviny export to zbytku Asie. A někteří idioty by pořád tvrdili že je to chyba Vietnamu. Neskutečné.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          13:14 22.05.2022

          Pod vlajkou OSN s ochranou Roznych zemi. RU se nesmime posrat. TUR by si mohl taky udelat PR v arab. svete.

          Pod vlajkou OSN s ochranou Roznych zemi. RU se nesmime posrat. TUR by si mohl taky udelat PR v arab. svete.

          • Clanek
            13:16 22.05.2022

            Turecku migracni krize napul vyhovuje, dalsi moznost vydirat Evropu.

            Turecku migracni krize napul vyhovuje, dalsi moznost vydirat Evropu.

        • Haklang
          13:14 22.05.2022

          Právě proto to může být pod jiným praporem, než NATO…třeba konečně OSN by mohlo být k něčemu (a i neutrální státy by mohly dodat lodě).

          Právě proto to může být pod jiným praporem, než NATO…třeba konečně OSN by mohlo být k něčemu (a i neutrální státy by mohly dodat lodě).

        • starej
          13:25 22.05.2022

          A proto by to melo rešit OSN. Mezinarodni seskupeni lodi a letadel pod OSN, presne definovany ucel, transport obili z UA. Rusko nemá relevatni silu v Černem moři tomu zabránit. ...Zobrazit celý příspěvek

          A proto by to melo rešit OSN. Mezinarodni seskupeni lodi a letadel pod OSN, presne definovany ucel, transport obili z UA.
          Rusko nemá relevatni silu v Černem moři tomu zabránit. Pokud by se o to černomořská flota o to pokusila, zbylo by z ni jen to co by se stihlo schovat do Sevastopolu.Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            13:35 22.05.2022

            A navíc, zaútočit na lodě neutrálních států by byl problém i pro skřety. Ono to nevyhlášení války má i další důsledky jako právní postavení blokády v pŕípadě, že tvrdíš, že nejsi ...Zobrazit celý příspěvek

            A navíc, zaútočit na lodě neutrálních států by byl problém i pro skřety. Ono to nevyhlášení války má i další důsledky jako právní postavení blokády v pŕípadě, že tvrdíš, že nejsi ve válce, atd.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            14:54 22.05.2022

            Haklang:
            Udělali to několikrát na začátku! nejmíň 4 lodě trefili, nejmíň 1 šla v plamenech ke dnu, druhou odtáhli někam do ruského přístavu.

            Haklang:
            Udělali to několikrát na začátku! nejmíň 4 lodě trefili, nejmíň 1 šla v plamenech ke dnu, druhou odtáhli někam do ruského přístavu.

        • jj284b
          14:03 22.05.2022

          nepovedal by som... lode NATO by len eskortovali lode inych krajin v ramci pravidiel volnej plavby... problem by nastal, ak by na tie lode zautocili rusi... napadnut neutralne ...Zobrazit celý příspěvek

          nepovedal by som... lode NATO by len eskortovali lode inych krajin v ramci pravidiel volnej plavby... problem by nastal, ak by na tie lode zautocili rusi... napadnut neutralne lode by bol akt piratstva...Skrýt celý příspěvek

      • Lars
        16:06 22.05.2022

        Důvod by to byl, ale do Oděsy denně ostřelované ruskými raketami žádná komerční loď nepojede, ani kdyby je chránily tři letadlové svazy najednou. Nikdo je pojistí a rejdaři si to ...Zobrazit celý příspěvek

        Důvod by to byl, ale do Oděsy denně ostřelované ruskými raketami žádná komerční loď nepojede, ani kdyby je chránily tři letadlové svazy najednou. Nikdo je pojistí a rejdaři si to nedovolí.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      13:27 22.05.2022

      To je dobrý důvod dodat Ukrajině střely s plochou dráhou letu pro likvidaci Sevastopolského přístavu, protilodní střely s dosahem více než 300 km, průzkumné systémy umožňující ...Zobrazit celý příspěvek

      To je dobrý důvod dodat Ukrajině střely s plochou dráhou letu pro likvidaci Sevastopolského přístavu, protilodní střely s dosahem více než 300 km, průzkumné systémy umožňující vyhledávat hladinové cíle, protiponorková letadla, Patriot (Dostřely: PAC-1 90 km, PAC-2 160 km)

      Čím dřív to dostanou, aby mohli zničit černomořskou flotilu a zasahovat odpalovací platformy taktických střel, tím míň obilí ti bastardi znehodnotí.Skrýt celý příspěvek

    • Pavel J.
      15:56 22.05.2022

      Rusko také nejspíše podnítilo nebo přinejmenším využilo, uprchlickou krizi po vypuknutí války v Sýrii. Statisíce uprchlíků z Afriky a Asie zaplavily EU a způsobily jí politické ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko také nejspíše podnítilo nebo přinejmenším využilo, uprchlickou krizi po vypuknutí války v Sýrii. Statisíce uprchlíků z Afriky a Asie zaplavily EU a způsobily jí politické (vnitřní i mezinárodní), bezpečnostní a další problémy. Tato krize posílila populisty, extrémisty a vyvolala napětí mezi členskými státy - tedy vše, co je v zájmu potenciálního protivníka. U potravinové krize to bude podobné.Skrýt celý příspěvek

  • bently
    12:43 22.05.2022

    Z komentáře srbsko-amerického ekonoma a hostujícího prezidentského profesora na University of New York Branka Milanovice k dlouhodobým vyhlídkám Ruska: -> Při pohledu na ...Zobrazit celý příspěvek

    Z komentáře srbsko-amerického ekonoma a hostujícího prezidentského profesora na University of New York Branka Milanovice k dlouhodobým vyhlídkám Ruska:

    -> Při pohledu na dlouhodobé ekonomické vyhlídky Ruska je užitečné brát v potaz určité předpoklady a nahlédnout zároveň do historie. (...) Můžeme předpokládat, že americké a západní sankce budou pokračovat po delší dobu řekněme padesáti let, se kterou zde budeme kalkulovat.

    Argument pro to, že budou uvalené sankce na Rusko trvat celá desetiletí, je následující: historie nás naučila, že jednou uvalené americké sankce se mimořádně obtížně odvolávají. K dnešnímu dni je proti Rusku uvaleno již 6 000 různých západních sankcí, což je více než součet všech existujících sankcí proti Íránu, Sýrii a Severní Koreji dohromady. Historie nabízí hned několik příkladů, kdy americké sankce mohou trvat téměř bez časového omezení: sankce proti Kubě jsou staré více než 60 let, proti Íránu více než 40 let, a dokonce i sankce proti SSSR (např. Jacksonův-Vanikův dodatek), které byly uvaleny z jednoho konkrétního důvodu, zůstaly v platnosti ještě dvacet let po zániku SSSR, i když původní důvod, který vedl k sankcím (židovská migrace), zcela pominul.

    Až se bude postputinovská vláda snažit o zrušení sankcí, bude čelit tlaku v podobě takového seznamu ústupků, že jim nebude schopna z politických důvodů vyhovět. Lze tedy očekávat, že sankce, možná ne v úplně stejné podobě, budou trvat po celou dobu, kterou zde nazýváme dlouhodobou (50 let).

    Zdá se tedy zřejmé, že ruská dlouhodobá hospodářská politika bude muset sledovat dva cíle: substituci (tedy nahrazení) dovozu a přesun ekonomické aktivity z Evropy do Asie. Zatímco tyto cíle jsou, myslím, jasné, jejich realizace bude nesmírně obtížná.

    Stejně jako dříve si uvědomme historické precedenty. Sovětskou industrializaci lze chápat jako pokus o nahrazení dovozu prostřednictvím vytvoření silné domácí průmyslové základny. Tento proces byl však založen na dvou východiscích, jimiž budoucí Rusko již disponovat nebude.

    Prvním východiskem je sovětský přístup k západním technologiím, jenž stály u zrodu většiny velkých sovětských komplexů, jako byl Krivoj Rog a největší továrna na traktory na světě v Caricynu (pozdějším Stalingradu). K nákupu západní technologie tehdy vedle přebytků kolektivizace získaných na úkor ponížení, vyhladovění a zavraždění milionů lidí, posloužilo dokonce i zlato zabavené pravoslavným hodnostářům. Bolševici od Lenina přes Trockého a Stalina až po Bucharina nikdy nepochybovali o tom, že aby se SSSR mohl rozvíjet, musí se industrializovat, a k tomu potřebuje dovážet technologie z vyspělejších zemí. (Toto vědomí relativní zaostalosti Ruska bylo u všech ruských marxistů, kteří byli vesměs modernizačními stoupenci, nesmírně silné). Schopnost dovážet podobně vyspělou západní technologii, která by mohla poskytnout základ pro navazující substituci dovozu, nebude v režimu sankcí možné. Taková technologie by proto musela být vynalezena lokálně, v Rusku, což se jeví ve větší míře jako krajně nepravděpodobné.

    To se však bavíme o ruské současnosti (a budoucnosti). Kdyby někdo navrhl přístup náhrady dovozu v 90. letech, bylo by to jistě obtížné, ale ne nemožné: SSSR (a Rusko) měl v té době širokou průmyslovou základnu (výroba letadel, automobilů, bílé techniky; největší výrobce oceli atd.). Odvětví nebylo mezinárodně konkurenceschopné, ale mohlo být upgradováno a se správnými investicemi se mohlo stát (aspoň zčásti) konkurenceschopným. Většina těchto průmyslových komplexů však byla mezitím zprivatizována a zlikvidována, a co nebylo, technologicky zastaralo ještě více. Za třicet let od začátku "revoluce" nebylo Rusko schopno rozvinout žádný technologicky vyspělý průmysl s výjimkou (části) vojenské oblasti.

    Vezměme si příklad osobních letadel. Ještě v sedmdesátých letech SSSR nepochybně držel technologický náskok před Brazílií, a dokonce i Evropou, která začala vyvíjet Airbus až v roce 1972. Tento průmysl však během následujících dekád postupně zastarával a při navazující transformace byl kompletně rozmetán, přičemž jediným pozůstatkem tohoto průmyslu v Rusku je Suchoj Superjet, který v současnosti používá několik ruských leteckých společností, ale nikde jinde na světě se (téměř) neprodává. Oproti tomu zmíněný brazilský Embraer působí v 60 zemích celého světa.

    Realizovat substituci dovozu v podmínkách, kdy bude třeba jednak znovu vytvořit základnu takové substituce a pak také nová průmyslová odvětví bez velkého (nebo nulového) přispění kapitálu z vyspělejších částí světa, je takřka nemožné. Tento problém se Číně podařilo (částečně) vyřešit až po dramatické změně zahraniční politiky v polovině 70. let a zabralo jí celé desítky let. Uvedené však bude pro Rusko z definice nemožné.

    Druhým faktorem, o který se opírala sovětská industrializace, byl nárůst počtu pracovních sil. Ten pocházel z nabídky přebytečné zemědělské pracovní síly, nárůstu celkového počtu obyvatelstva a velmi podstatného zlepšení úrovně vzdělání. SSSR ve 30. letech produkoval ročně statisíce inženýrů, vědců, lékařů atd. Žádný z těchto prvků se v příštím půlstoletí v Rusku neudrží. Ruská populace je již urbanizovaná, dobře vzdělaná a dlouhodobě vykazuje sestupnou početní tendenci. Přírůstky tedy nemohou pocházet z žádného ze tří zdrojů, kterých se umně využilo ve 30. letech 20. století.

    Samozřejmě, vysoce vzdělaná pracovní síla je plus. Ale tato pracovní síla, aby mohla produkovat maximum možného, musí mít šanci pracovat se špičkovou technologií. Pokud špičková technologie není k dispozici (z důvodů výše zmíněných), vysoká úroveň vzdělání přichází nazmar. Vzhledem k ubývající populaci bude i celkový fond takové pracovní síly každým rokem menší. Protože v Rusku nenajde odpovídající uplatnění a odpovídající mzdu, bude mít tendenci vzdělaná vrstva obyvatelstva emigrovat, čímž se dále zmenší počet dostupných vysoce kvalifikovaných pracovníků. Není vyloučeno, že se Rusko vrátí k sovětské politice zákazu svobodné migrace - tentokrát pod tlakem ekonomických faktorů. Právě odliv vysoce kvalifikovaných pracovníků ostatně vedl východní Německo ke stavbě Berlínské zdi.

    Můžeme tedy dojít k závěru, že faktory, které umožňovaly substituci dovozu ve 30. a 50. letech 20. století v Sovětském svazu, nebudou v budoucím Rusku fungovat.

    Jaké jsou vyhlídky přesunu těžiště hospodářského života v Rusku ze Západu na Východ? Technicky si lze představit nový typ tahu Petra Velikého, kdy Rusko tentokrát neotevře okno do Evropy (tím měl být Petrohrad), ale okno do východní Asie, například tím, že přesune své hlavní město do Vladivostoku a pokusí se přesměrovat co nejvíce hospodářského a byrokratického života spolu s obyvatelstvem na Východ. Pokud by se uvedený přesun dal zrealizovat na základě prezidentského dekretu (což by v podmínkách Ruska mělo být možné), mohl by se takový krok dokonce argumentačně jevit jako rozumný. Východní Asie je a bude nejrychleji rostoucí částí světa. Opuštění Evropy, která je v mnoha ohledech rovněž upadajícím kontinentem, by se dalo považovat za správný krok. Rusko je díky své rozloze spolu se Spojenými státy jedinou zemí na světě, která může učinit tak radikální krok; pro ostatní je geografická poloha mnohem více osudová. Také z politického hlediska je nepravděpodobné, že by Rusko bylo vystaveno sankcím a politickým tlakům ze strany Číny, Indie, Vietnamu nebo Indonésie stejným způsobem jako od Spojeného království, Francie a Německa. A konečně, povolání do Tichomoří by mohlo být vnímáno jako opakování amerického úsilí o otevření nových hranic před půldruhým stoletím. Pomoci by mohly i klimatické změny, které by severní ruská území učinily obyvatelnějšími.

    Nakolik je taková změna proveditelná? Vyžadovala by obrovské investice do infrastruktury, včetně mnohem lepší komunikace mezi oběma odlehlými částmi Ruska: let z Moskvy do Vladivostoku dnes trvá téměř 10 hodin a cesta vlakem více než týden. Rozvoj nových měst po trase, rozšiřování těch stávajících atd. ale nevyžaduje pouze investice, které klesající ruská ekonomika nemůže poskytnout. Vyžadovalo by to také vytvoření nových pracovních míst v těchto městech, což je základní předpoklad k tomu přilákat obyvatele k přesunu z evropské do asijské části Ruska. Sovětský svaz se o to už kdysi pokoušel otevřením mnoha severních výsp na Sibiři a vyplácením vyšších platů dělníkům jako motivačního prostředku za přesun, a přes to všechno dosáhl jen určitého omezeného úspěchu. Tato města a osady se navíc v posledních třiceti letech takřka kompletně vylidnily a zanikly. Je jen obtížně představitelné, jak by tak masivní přesun aktivit šel uskutečnit bez obrovských investic a skutečně komplexního urbanistického a výrobního plánování.

    Obě politiky, tj. nahrazování dovozu a přeorientování směrem na Východ, proto zákonitě narazí na takřka nepřekonatelné překážky. To neznamená, že je nelze uskutečnit; některé z nich dokonce budou muset být uskutečněny, protože jde zkrátka o jedinou možnost: bude tak třeba například ve velkém vyvíjet ruský software, který by nahradil 95 % softwaru západního původu aktuálně používaného v automatizovaných ruských podnicích (s tímto číslem přišly nedávno samy ruské noviny). Užší ekonomické vazby s Čínou by také znamenaly určitý přesun firem a lidí na Východ. Druhým hlavním městem se může stát nějaké sibiřské nebo tichomořské město (podobně jako Ankara v Turecku). Ale výrazný úspěch v kterékoli z těchto dvou oblastí se zdá - nejlépe, jak to lze z dnešního pohledu vidět - jednoduše nedosažitelný.

    Co se tedy vlastně stane? Jak jsem již před několika lety zmínil v úvodu ruského překladu své knihy "Globální nerovnost", budoucnost euroasijského kontinentu vypadá velmi podobně jako jeho minulost: námořní oblasti podél pobřeží Atlantiku a Pacifiku budou poměrně bohaté, mnohem více než významné velké kontinentální oblasti uprostřed. Otevírá se otázka, jak politicky životaschopné bude takové nerovnoměrné rozložení ekonomické aktivity: "vyřeší" takovou nerovnováhu migrace, nebo politická rekonfigurace?

    https://glineq.blogspot.com/20... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      14:02 22.05.2022

      rozpad rus...prekonancie uz existujucich spolocenskych a kulturnych rozdileov v rus a prekonanie problemu sankcii je najlahsie a zrejme najefektivnejsie mozne cez rozpad rus...

      rozpad rus...prekonancie uz existujucich spolocenskych a kulturnych rozdileov v rus a prekonanie problemu sankcii je najlahsie a zrejme najefektivnejsie mozne cez rozpad rus...

    • jj284b
      14:14 22.05.2022

      da sa suhlasit... rusko je totalne v p*** a ti ktori si to uvedomia skor, a zdrhnu odtial prec, vyhraju.. lebo coskoro pride zablokovanie hranic, a zakaz emigracie, a potom z toho ...Zobrazit celý příspěvek

      da sa suhlasit... rusko je totalne v p*** a ti ktori si to uvedomia skor, a zdrhnu odtial prec, vyhraju.. lebo coskoro pride zablokovanie hranic, a zakaz emigracie, a potom z toho tam bude skanzen ako Severna Korea...Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    12:27 22.05.2022

    https://twitter.com/ArbagoKoro... Myslim ze aj toto by bola cesta ako odblokovat Ukrajinske pristavy... NATO by tam malo poslat lode a chranit ...Zobrazit celý příspěvek

    https://twitter.com/ArbagoKoro...

    Myslim ze aj toto by bola cesta ako odblokovat Ukrajinske pristavy... NATO by tam malo poslat lode a chranit medzinarodnu plavbu.. Ukrajinske nakladne lode by sa preregistrovali a plavali by pod inymi vlajkami (co je uplne bezne, a predpokladam ze velka vacsina je aj tak zaregistrovana inde)Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      13:34 22.05.2022

      Rusi rozstřelili ze začátku asi 1-2 panamské a nejméně 2 bangladéšské lodě. Tvářili se, že je trefili omylem, ale podle mě to byl účel. Teď se už nikdo nepokusí plout s civilní ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusi rozstřelili ze začátku asi 1-2 panamské a nejméně 2 bangladéšské lodě. Tvářili se, že je trefili omylem, ale podle mě to byl účel. Teď se už nikdo nepokusí plout s civilní lodí do UA.

      Jediným řešením by bylo, aby UA koupila několik civilních lodí, na ně naložila několik samohybných PVO (Strela-10 + BUK např.) + část baterie Neptunů nebo Brimstone odpalovač a vyrazila do Oděsy.

      Na palubu by to hodili až po proplutí úžin, takže i kdyby Turci věděli, o co jde, tak je to pořád "jen" loď přepravující vojenský materiál.

      Provizorní fregata by se z toho stala až v Černém moři.


      Britové a Amíci to tak dělali taky - různé eskortní lodě byly ex-nákladní.Skrýt celý příspěvek

      • Malarkey
        13:51 22.05.2022

        Tady by se západ měl.ohradit možností milionů mrtvých lidí v Africe a prosadit námořní konvoje, samozřejmě ozbrojené. Lepší jak řešit uprchlíky.

        Tady by se západ měl.ohradit možností milionů mrtvých lidí v Africe a prosadit námořní konvoje, samozřejmě ozbrojené. Lepší jak řešit uprchlíky.

        • flanker.jirka
          19:01 22.05.2022

          Měla by se v tom začít více angažovat i EU, nebo jim sem sluníčkáři s italskou mafií uspořádají další migrační vlnu.

          Měla by se v tom začít více angažovat i EU, nebo jim sem sluníčkáři s italskou mafií uspořádají další migrační vlnu.

  • jj284b
    12:23 22.05.2022

    pozrime ze koho maju rusi v armade na Ukrajine...


    https://twitter.com/EuropeanPr...

    pozrime ze koho maju rusi v armade na Ukrajine...


    https://twitter.com/EuropeanPr...

    • Haklang
      12:35 22.05.2022

      Aha, takže takto je myšlen ten boj proti nacizmu-co nejvíc nácků má zemřít v boji v jejich armádě

      Aha, takže takto je myšlen ten boj proti nacizmu-co nejvíc nácků má zemřít v boji v jejich armádě

    • Cimbi
      13:35 22.05.2022

      Jasně. Pak tedy nezbývá, než Ukrajině pomoci denacifikovat ukrajinské území...

      ;-)

      Jasně. Pak tedy nezbývá, než Ukrajině pomoci denacifikovat ukrajinské území...

      ;-)

  • jj284b
    12:21 22.05.2022

    vyzera to ze drony s rotacnym zasobnikom uz lietaju nad bojiskom.. (btw, odporucam pozerat so zvukom, super zvolena hudba :) ...Zobrazit celý příspěvek

    vyzera to ze drony s rotacnym zasobnikom uz lietaju nad bojiskom.. (btw, odporucam pozerat so zvukom, super zvolena hudba :) )

    https://twitter.com/Blue_Sauro... Skrýt celý příspěvek

    • starej
      13:21 22.05.2022

      Sakra tedy, jak ta druha hlavice prosla vezi tanku evidetne az do zasobniku streliva?!
      Náklady na utok desitky tisic, škody za desitky milionu.

      Sakra tedy, jak ta druha hlavice prosla vezi tanku evidetne az do zasobniku streliva?!
      Náklady na utok desitky tisic, škody za desitky milionu.

      • Cimbi
        13:44 22.05.2022

        Myslím, že je to protitankový granát (typ si nepamatuju) s kumulativní náloží s průbojností 200 mm RHA. Takže tím 50 mm pancířem projde jak máslem a narve tam spoustu horkého a ...Zobrazit celý příspěvek

        Myslím, že je to protitankový granát (typ si nepamatuju) s kumulativní náloží s průbojností 200 mm RHA. Takže tím 50 mm pancířem projde jak máslem a narve tam spoustu horkého a rychlého plynu kombinovaného s kovovou taveninou.

        T72 má pod věží asi 22 nábojů, dalších tuším 23 má ve věži. asi trefili munici ve věži nebo prostě toho plynu bylo dost, aby zapálil výmetnou slož náboje v zásobníku.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      13:41 22.05.2022

      Jak jsi přišel na to, že jsou to ty s rotačním zásobníkem? Jsou tam 2 scény. Na každé hodil 1 ks... Nicméně, pokud by je dotlačili na frontu ve velkých počtech - řádově aspoň ...Zobrazit celý příspěvek

      Jak jsi přišel na to, že jsou to ty s rotačním zásobníkem? Jsou tam 2 scény. Na každé hodil 1 ks...

      Nicméně, pokud by je dotlačili na frontu ve velkých počtech - řádově aspoň stovky na jednom úseku (klidně víc velikostí, velké s 6 protitankovými granáty, malé s 6 nebo 8 s granáty 30 nebo 40 mm proti pěchotě), tak to spolu s dělostřelectvem úplně změní situaci na bojišti.

      Si to představte, drony navedou dělostřelectvo nebo MLRS na cíle, po skončení palby dokosí, co zbylo ty velké. Až budou Rusi myslet, že je po všem a obcházet vrakoviště, zaútočí ty malé na pěšáky, co tam bloumají nezi troskami.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        16:43 22.05.2022

        Žiadne drony s rotačním zásobník na Ukrajině nejsou. Ukrajina na snad jenom 4 drony které studiu l dokážou shazovat proti pancéřové granáty NI-RKG-1600. Jde o hodně upravené ...Zobrazit celý příspěvek

        Žiadne drony s rotačním zásobník na Ukrajině nejsou. Ukrajina na snad jenom 4 drony které studiu l dokážou shazovat proti pancéřové granáty NI-RKG-1600. Jde o hodně upravené komerční drony. Problém je malý dosah asi jenom 4 km a krátka výdrž jenom 30 minút. Dále je tady nízká odolnost vůči rušení. Dalším celkem zásadním problémem je že je shazují na slepo bez balistického počítače. Tedy musíte mít skutečně grif aby se člověk trefil. Na druhou stranu je poměr cena výkon neskutečný. Za 5 tisíc dolarů zničíte 200 tisíc dolarů tank.Skrýt celý příspěvek

    • Lubko
      13:45 22.05.2022

      Pěkně ... pěkná flash předělávka kanónu na plamenomet :)

      Pěkně ... pěkná flash předělávka kanónu na plamenomet :)

  • Mr.Tomas
    12:16 22.05.2022

    https://tass.com/russia/145431... Kolaborantský starosta mesta Energodar bol zranený "podomácky" vyrobenou výbušninou. Iný zdroj tvrdí, že zraneniam podľahol, to však berme s ...Zobrazit celý příspěvek

    https://tass.com/russia/145431...

    Kolaborantský starosta mesta Energodar bol zranený "podomácky" vyrobenou výbušninou.
    Iný zdroj tvrdí, že zraneniam podľahol, to však berme s rezervou.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    12:13 22.05.2022

    Ruské ztráty podle Oryxu čítají 3739 vozidel, včetně 689 tanků. Aktuální backlog čítá asi 300+ vozidel. Tedy jsme se zcela určitě dostali přes potvrzených 4000 zničených skřetích ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské ztráty podle Oryxu čítají 3739 vozidel, včetně 689 tanků. Aktuální backlog čítá asi 300+ vozidel. Tedy jsme se zcela určitě dostali přes potvrzených 4000 zničených skřetích vozidel a obrněnců. Jen tak dál, jen houšť.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      12:24 22.05.2022

      tak hlavne co sa tyka strat ruskych tankov meska celkom dost...

      tak hlavne co sa tyka strat ruskych tankov meska celkom dost...

  • jj284b
    12:02 22.05.2022

    Polske nahradne diely dorazili v poriadku:

    https://twitter.com/JoaJuan2/s...

    Polske nahradne diely dorazili v poriadku:

    https://twitter.com/JoaJuan2/s...

    • jj284b
      12:04 22.05.2022

      (ano jeden z nich je Ukrajinsky Su-27)

      (ano jeden z nich je Ukrajinsky Su-27)

  • Tino
    12:01 22.05.2022

    byvaly velitel Azov o vzdusnom moste do ...Zobrazit celý příspěvek

    byvaly velitel Azov o vzdusnom moste do mariupolu

    https://hromadske.ua/posts/tak... Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    12:01 22.05.2022

    Ruské vojenské jednotky sa pokúsili preniknúť do mesta Severodoneck na východe Ukrajiny zo štyroch smerov, uviedol gubernátor Luhanskej oblasti Serhij Hajdaj. Podľa jeho slov boli ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské vojenské jednotky sa pokúsili preniknúť do mesta Severodoneck na východe Ukrajiny zo štyroch smerov, uviedol gubernátor Luhanskej oblasti Serhij Hajdaj. Podľa jeho slov boli tieto pokusy neúspešné, ostreľovanie obytných oblastí však pokračuje.
    Informovali o tom v nedeľu televízie BBC a Sky News. Hajdaj dodal, že ruské sily zničili most, ktorý spája Severodoneck s neďalekým mestom Lysyčansk a cez ktorý prepravovali do regiónu humanitárnu pomoc, uviedli televízie na svojich weboch s pripomenutím, že tieto vyjadrenia nebolo možné nezávisle overiť.

    Oblasť, kde sa nachádzajú tieto dve mestá, je poslednou časťou Luhanskej oblasti, ktorú neovládajú ruské jednotky alebo proruskí separatisti. Britské ministerstvo obrany v najnovšej správe o situácii na Ukrajine uviedlo, že mesto Severodoneck patrí k "bezprostredným taktickým prioritám" ruskej ofenzívy v Donbase, informoval denník The Guardian.

    Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj v pravidelnom videopríhovore v noci na nedeľu povedal, že situácia v Donbase na východe Ukrajiny je "mimoriadne ťažká". Generálny štáb ukrajinských ozbrojených síl v raňajšej situačnej správe uviedol, že ruské sily sa naďalej snažia prelomiť ukrajinskú obranu a dosiahnuť administratívnu hranicu Luhanskej oblasti.Skrýt celý příspěvek

  • alter01
    11:57 22.05.2022

    Serbriana to má za sebou ?
    https://youtu.be/ZGw5xHGvMDA...

    Serbriana to má za sebou ?
    https://youtu.be/ZGw5xHGvMDA...

  • The Pale Emperor
    11:56 22.05.2022

    Další video našich RM-70 v akci! https://twitter.com/sputnikato... A výsledek jejich ...Zobrazit celý příspěvek

    Další video našich RM-70 v akci!

    https://twitter.com/sputnikato...

    A výsledek jejich práce

    https://twitter.com/sputnikato... Skrýt celý příspěvek

    • starej
      13:32 22.05.2022

      Mazec, ja jsem je videl u nas na cviceni poslat max 6 raket za sebou, takhle vysypat celou sestavu nikdy. Je to fičák. Rekl bych se to sypal na max dostrel, mel asi max elevaci, ...Zobrazit celý příspěvek

      Mazec, ja jsem je videl u nas na cviceni poslat max 6 raket za sebou, takhle vysypat celou sestavu nikdy. Je to fičák.
      Rekl bych se to sypal na max dostrel, mel asi max elevaci, vic to zvednout asi nejde.
      Doufam ze poucene ceske MO co nejdriv obnovi utvar rakeťáků v AČR. Typ a kusy k jednaní, ale armady by je měla mít.Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      14:06 22.05.2022

      Bylo neuvěřitelnou chybou se této schopnosti zbavovat.

      Bylo neuvěřitelnou chybou se této schopnosti zbavovat.

  • V.Karasek
    11:37 22.05.2022

    Dalsi dil oblibeneho serialu Sankce nas posiluji Ruský ministr dopravy Vitalij Saveljev uvedl, že kvůli protiruským sankcím jsou v Rusku vážné problémy s logistikou. Sankce ...Zobrazit celý příspěvek

    Dalsi dil oblibeneho serialu Sankce nas posiluji

    Ruský ministr dopravy Vitalij Saveljev uvedl, že kvůli protiruským sankcím jsou v Rusku vážné problémy s logistikou.

    Sankce uvalené na Rusko dnes prakticky zničily veškerou logistiku v naší zemi. A my jsme nuceni hledat nové logistické koridory," řekl v sobotu novinářům během své návštěvy Astrachaňské oblasti.

    (via deepl.com)

    https://www.interfax.ru/russia... Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      11:44 22.05.2022

      Problémy z logistikou ? Prečo nie , ke´d pred mesiacom skrachoval najväčší zamestnávateľ v Rusku Ruské železnice ! Majú také dlžoby , že ich nedokáže zachrániť ani štát!

      Problémy z logistikou ? Prečo nie , ke´d pred mesiacom skrachoval najväčší zamestnávateľ v Rusku Ruské železnice ! Majú také dlžoby , že ich nedokáže zachrániť ani štát!

      • Miroslav
        11:52 22.05.2022

        Štátne železnice sú ideálne na kradnutie všetkého druhu. Pripomínam prípad keď riaditeľ železníc na Slovensku zabudol na benzínke batoh s 300 000,- €. Neskôr sa obhajoval tým, že ...Zobrazit celý příspěvek

        Štátne železnice sú ideálne na kradnutie všetkého druhu. Pripomínam prípad keď riaditeľ železníc na Slovensku zabudol na benzínke batoh s 300 000,- €. Neskôr sa obhajoval tým, že ich našiel na povale u starej mamy. Asi mu našetrila z toho 300 eurového dôchodku čo dostávalaSkrýt celý příspěvek

        • Jura99
          13:21 22.05.2022

          a ve finále mu nešlo dokázat opak, tak dostal batůžek zpátky.

          a ve finále mu nešlo dokázat opak, tak dostal batůžek zpátky.

          • Miroslav
            13:32 22.05.2022

            Asi tak

            Asi tak

    • Pavel J.
      16:06 22.05.2022

      Bývalý generální ředitel ruských železnic Vladimír Jakunin patří mezi největší boháče v Rusku a přátele ruského prezidenta. Na své "konference" na Rhodosu "Dialog civilizací" zval ...Zobrazit celý příspěvek

      Bývalý generální ředitel ruských železnic Vladimír Jakunin patří mezi největší boháče v Rusku a přátele ruského prezidenta. Na své "konference" na Rhodosu "Dialog civilizací" zval i ty české: Zemana a Klause a ti rádi jezdili, i přes výhrady médií a některých politiků.

      https://www.e15.cz/zahranicni/...
      https://www.respekt.cz/tydenik... Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    11:22 22.05.2022

    rusi prisli o Su-25 nad Luhanskou oblastou, pilot sa nestacil katapultovat


    https://twitter.com/SputnikATO...

    rusi prisli o Su-25 nad Luhanskou oblastou, pilot sa nestacil katapultovat


    https://twitter.com/SputnikATO...

    • Miroslav
      11:38 22.05.2022

      Zatiaľ je SU-25 suverénnym lídrom v počte stratených strojov. Zrejme budú aj viesť rebríček nasadených strojov v tejto voj... teda špeciálnej operácii. Musí to byť "skvelý" pocit ...Zobrazit celý příspěvek

      Zatiaľ je SU-25 suverénnym lídrom v počte stratených strojov. Zrejme budú aj viesť rebríček nasadených strojov v tejto voj... teda špeciálnej operácii. Musí to byť "skvelý" pocit pre toho pilota, že ťa nasadia hlavne kvôli tomu, že nebudeš chýbať ak ťa zostrelia.

      Mimochodom, dosť ma prekvapuje, že vo veľkom nasadzujú SU-25 ale vôbec nie MiG-29 ktorý je tiež v kategórii postradateľných krámovSkrýt celý příspěvek

      • Haklang
        11:40 22.05.2022

        No, ale pro útoky na pozemní je MiG-29 marnej. I na jejich poměry

        No, ale pro útoky na pozemní je MiG-29 marnej. I na jejich poměry

        • jj284b
          12:16 22.05.2022

          vsetky ruske lietadla su dost marne co sa utokov na pozemne ciele tyka...

          vsetky ruske lietadla su dost marne co sa utokov na pozemne ciele tyka...

          • Haklang
            12:42 22.05.2022

            Ano, to je pravdivá faktická poznámka, ale dovolím sitvrdit, že i tu je marný a marnější…otázkou bude i v jakém jsou technickém stavu, ty MiGý i ty Grače museli posbírat po vší ...Zobrazit celý příspěvek

            Ano, to je pravdivá faktická poznámka, ale dovolím sitvrdit, že i tu je marný a marnější…otázkou bude i v jakém jsou technickém stavu, ty MiGý i ty Grače museli posbírat po vší Rusi (btw ten známej Su-25 co přistál s jedním odstřeleným motorem odepsali).Skrýt celý příspěvek

      • alter01
        11:46 22.05.2022

        Su 25 a MIG 29 sú rôzne kategorie lietadla, určené na rôzne úlohy !

        Su 25 a MIG 29 sú rôzne kategorie lietadla, určené na rôzne úlohy !

        • Miroslav
          11:53 22.05.2022

          Nemyslel som kategóriu po technickej stránke.

          Nemyslel som kategóriu po technickej stránke.

      • Inflex
        11:49 22.05.2022

        Nemyslím že Su-25 nasazují protože jsou postradatelné. Pořád to je nejlepší stroj na CAS který mají, stejně jako US mají prakticky jen A-10. Jeho mise jsou čím dál tím ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemyslím že Su-25 nasazují protože jsou postradatelné. Pořád to je nejlepší stroj na CAS který mají, stejně jako US mají prakticky jen A-10.
        Jeho mise jsou čím dál tím sebevražednější, ale nenahraditelné.Skrýt celý příspěvek

        • CerVus
          14:10 22.05.2022

          Piloti A-10 se o situaci na Ukrajině na jednom leteckém foru zpočátku války bavili. Prý by také měli značné ztráty a o používání děla si mohou fandové jenom zdát. O to by se prý ...Zobrazit celý příspěvek

          Piloti A-10 se o situaci na Ukrajině na jednom leteckém foru zpočátku války bavili. Prý by také měli značné ztráty a o používání děla si mohou fandové jenom zdát. O to by se prý pokoušel jenom šílenec.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        11:50 22.05.2022

        Oni mají nějaké větší množství provozuschopných Mig-29? Pokud vím, tak všechny vyřadili a zbývá pár námořních Mig-33 a pluk těch, které jim vrátilo Alžírsko. K tomu čtyři kusy ...Zobrazit celý příspěvek

        Oni mají nějaké větší množství provozuschopných Mig-29? Pokud vím, tak všechny vyřadili a zbývá pár námořních Mig-33 a pluk těch, které jim vrátilo Alžírsko. K tomu čtyři kusy Mig-35.Skrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          12:22 22.05.2022

          Odkial su tie informacie? Wiki tuna uvadza, ze ich maju stale 87 v sluzbe. Asi to bude potom ...Zobrazit celý příspěvek

          Odkial su tie informacie? Wiki tuna uvadza, ze ich maju stale 87 v sluzbe. Asi to bude potom neaktualne.
          https://en.wikipedia.org/wiki/...
          Nemas aj pocty inych typov? Zaujmalo by ma, kolko toho mali realne v prevadzke pred vojnou.Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            12:42 22.05.2022

            Tady na AN vycházel každý leden přehled nových letadel zařazených do výzbroje s tabulkou za posledních x let. Dá se z toho vyčíst počet Su-30/34/35, i zmodernizovaných Su-27. ...Zobrazit celý příspěvek

            Tady na AN vycházel každý leden přehled nových letadel zařazených do výzbroje s tabulkou za posledních x let. Dá se z toho vyčíst počet Su-30/34/35, i zmodernizovaných Su-27. Migů-31 rychle ubývá, končí jim životnost. A Mig-29 jsou možná nominálně ve stavu, ale nelétají. Rusko je občas "daruje" státům jako Srbsko, ale předtím musejí zaplatit drahou generálku.Skrýt celý příspěvek

          • Haklang
            12:44 22.05.2022

            Zase vzhledem k tomu co předvádí je možné, že “ve službě” a “v stroju” nebude mít ten samý význam

            Zase vzhledem k tomu co předvádí je možné, že “ve službě” a “v stroju” nebude mít ten samý význam

      • Roland
        11:54 22.05.2022

        A takhle by asi bez podpory a proti vybavenému protivníkovi dopadla i A10

        A takhle by asi bez podpory a proti vybavenému protivníkovi dopadla i A10

        • MaminCecok
          11:59 22.05.2022

          Pochybujem, že má mordor manpady, navyše prevádzky-schopné a vybavuje nimi orkov. Veď aj vrtuľník, čo letel z Mariupolu, trafili ukradnutým Stingerom. A o väčšinu strojov prišla UA ...Zobrazit celý příspěvek

          Pochybujem, že má mordor manpady, navyše prevádzky-schopné a vybavuje nimi orkov. Veď aj vrtuľník, čo letel z Mariupolu, trafili ukradnutým Stingerom. A o väčšinu strojov prišla UA vo vzdušných súbojoch kvôli prevahe orkov.
          Stále si myslím, že A-10tky by tam (keby sa vyhýbali S300kám) spravili strašnú paseku.Skrýt celý příspěvek

          • ruleta
            12:12 22.05.2022

            A proto ukrajinske vrtulniky, utoci uplne stejne jako ruske....leti do oblak a vypusti salvu S-8 nazdarbuh...

            A proto ukrajinske vrtulniky, utoci uplne stejne jako ruske....leti do oblak a vypusti salvu S-8 nazdarbuh...

          • jj284b
            12:18 22.05.2022

            rozdiel by sposobili navadzane zbrane.. nie samotne lietadlo... hocico co vie dorucit povedzme strely Brimstone/Hellfire II na ciel, by spravilo velku paseku... a nezalezi ci to ...Zobrazit celý příspěvek

            rozdiel by sposobili navadzane zbrane.. nie samotne lietadlo... hocico co vie dorucit povedzme strely Brimstone/Hellfire II na ciel, by spravilo velku paseku... a nezalezi ci to bude A-10, AH-64 alebo F-16...Skrýt celý příspěvek

          • StandaBlabol
            12:42 22.05.2022

            Rusko bude mít ve výzbroji velké množství střel Igla.

            Rusko bude mít ve výzbroji velké množství střel Igla.

          • Haklang
            12:47 22.05.2022

            A jak efektivní jsou US countermeasures, to vypadá, že skřetům taky nefunguje.

            A jak efektivní jsou US countermeasures, to vypadá, že skřetům taky nefunguje.

      • ruleta
        12:24 22.05.2022

        Irak 1991, cca 100 000 bojovych vzletu, ztrata 75 letadel. Rusko od zacatku valky cca 26 400 vzletu ztrata 68 letadel . Podle Pentagonu delaji rusove v poslednich dnech cca 250-300 ...Zobrazit celý příspěvek

        Irak 1991, cca 100 000 bojovych vzletu, ztrata 75 letadel. Rusko od zacatku valky cca 26 400 vzletu ztrata 68 letadel . Podle Pentagonu delaji rusove v poslednich dnech cca 250-300 utoku na pozemni cile v okoli Charkova a na Donbase.Skrýt celý příspěvek

        • Clanek
          13:07 22.05.2022

          Snad polovina spojeneckych ztrat v Iraku ale byla nasledek nehod, ne?

          Snad polovina spojeneckych ztrat v Iraku ale byla nasledek nehod, ne?

        • flanker.jirka
          19:09 22.05.2022

          Výbava PVO Iráku v roce 1991 byla diametrálně odlišná od toho co mají Ukrajinci. Irák měl pouze zastaralé systémy S 75, S 125 a 2K12 KUB. To nemůžete porovnávat s BUK M1-2, OSA AK ...Zobrazit celý příspěvek

          Výbava PVO Iráku v roce 1991 byla diametrálně odlišná od toho co mají Ukrajinci. Irák měl pouze zastaralé systémy S 75, S 125 a 2K12 KUB. To nemůžete porovnávat s BUK M1-2, OSA AK a S 300 PS/PMU a protiraketových S 300 V, k tomu plno nových manpadů.
          Také početně byla irácká PVO slabší, jediné čeho měli dost byly zastarelé PVO kanony.Skrýt celý příspěvek

  • Praskot
    11:15 22.05.2022

    V ruské Ufě se podle tiskové služby ufské městské správy ukrývá 612 branců před jarním odvodem. K dnešnímu dni je plán odvodů v Ufě splněn na 22 %. ...Zobrazit celý příspěvek

    V ruské Ufě se podle tiskové služby ufské městské správy ukrývá 612 branců před jarním odvodem.
    K dnešnímu dni je plán odvodů v Ufě splněn na 22 %.
    https://twitter.com/Poslednisk... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...