Jaderné zbraně na polském území?

-
28. 9. 2014
-
69 komentářů
-
Jan Grohmann
Podlé bývalého prezidenta Polska a ikony protikomunistického odboje Lecha Walesy (70) musí Polsko usilovat o rozmístění nukleárních zbraní na svém území. Takový krok je teoreticky možný díky programu Jaderného sdílení (Nuclear sharing) v jehož rámci země NATO hostí na svém území jaderné zbraně.
Jaderné zbraně pro Polsko
„Polsko se potřebuje postavit Rusku,“ řekl před pár dny Walesa, první postkomunistický prezident Polska a laureát Nobelovy ceny za mír. „Putin se nás snaží zastrašit jadernými zbraněmi, tak proč bychom neměli mít vlastní arzenál?“
Walesa reagoval na měsíc starý výrok Vladimíra Putina, který svým mocenským protivníkům připomněl vlastnictví jaderných zbraní Ruskem. „Dovoluji si připomenout, že Rusko je jednou z nejsilnějších jaderných velmocí. To nejsou slova, ale skutečnost," řekl Putin a dodal ,že „síly jaderného odstrašování“ bude Rusko nadále posilovat.
Podle Walesy musí Polsko následovat příkladu dalších zemí a připojit s k programu sdílení jaderných zbraní v rámci NATO. „Měli bychom si půjčit nebo pronajmout jaderné zbraně a ukázat Putinovi, že pokud noha ruského vojáka vstoupí na naše území, zaútočme. Jen aby bylo jasno,“ řekl Walea.
Polsko nejhlasitěji a nejaktivněji ze zemí NATO vystupuje proti ruským mocenským ambicím. Jeho čelní představitelé neváhají použít ani vyhrocený slovník. „Pane Putine, nedovolíme vám udělat ani jeden krok vpřed. Zkuste to a zahynete, stejně jako my,“ řekl doslova Walesa.
Jaderné sdílení
V současné, době v rámci strategie jaderného odstrašování, hostí na svému území jaderné zbraně Belgie (10-20 hlavic), Německo (10-20 hlavic), Itálie (až 70 hlavic), Nizozemsko (10-20 hlavic) a Turecko (až 70 hlavic).
Například Kanada hostila jaderné zbraně do roku 1984 a Řecko do roku 2001. Jaderné zbraně poskytují v rámci NATO pouze Spojené státy - Velká Británie a Francie nikoliv.
V hostitelské zemi spravuje americké jaderné zbraně americké letectvo (U.S. Air Force). V Belgii, Nizozemsku a Německu to je například 52. bojová letka, v Itálii 31. bojová letka a v Turecku 39. letka letecké základny.
Jaderná bomba B61. / U.S. Air Force
Jako nosiče jaderných zbraní slouží stíhačky F-16 nebo Panavia Tornado. V době studené války to však byly i balistické rakety. Armáda hostitelské země zajišťuje ve spolupráci s americkým letectvem „doručení“ jaderné zbraně na cíl.
V roce 2005 se nalézalo na území Evropy až 180 jaderných bomb typu B61. Bombu B61 lze nastavit na různé síly výbuchu, od ekvivalentu 0,3 kt TNT až po 320 kt TNT.
Převezme Polsko jaderný arzenál po Německu?
Polsko teoreticky může následovat německý model jaderného sdílení. V Německu jsou jaderné bomby uloženy ve speciálních krytech na základně Büchel. Jaderné zbraně doručují na cíl stíhačky Tornado IDS z německé elitní 33. letky JaBoG (Jagdbombergeschwader 33).
Zde stojí jistě za povšimnutí zajímavá časová shoda náhod. V roce 2015 Německo stroje Tornado IDS vyřadí z výzbroje a není jasné, zda „jaderná letka“ dostane nové stroje nebo zanikne. Pokud bude Polsko usilovat o připojení k programu Jaderného sdílení, může teoreticky převzít úkoly od německé 33. letky JaBoG.
Kontroverze Jaderného sdílení
Podle některých program Jaderného sdílení porušuje Smlouvu o nešíření jaderných zbraní. Dle smlouvy nesmí jaderné mocnosti předávat kontrolu nad jadernými zbraněmi dalším státům.
Spojené státy tvrdí, že nad uloženými jadernými zbraněmi v hostitelských zemích mají plnou kontrolu – z čistě právního hlediska je tedy vše v pořádku . Na druhou stranu, piloti i pozemní personál v hostitelských zemích cvičí s jadernými zbraněmi a podílí se také na jejich doručení na cíl.
Zdroj: Defence Talk
Související články
Ruský neonacismus a pravoslavný extremismus
Ruský prezident Vladimír Putin připojení Krymu k Rusku vysvětloval nutností ochránit ruské obyvatele ...
-
04.09.2014
-
118 komentářů
-
Jan Grohmann
Proč je nezbytná obměna radarů protivzdušné obrany?
Dnes, v kontextu náhle a zásadně zhoršené bezpečnostní situace v Evropě, zřejmě už nikdo nepochybuje ...
-
09.09.2014
-
20 komentářů
-
Komerční sdělení
NÁZOR: Rusko vs. Visegrád
V článku Rusko vs. Česká republika autor, Michal Uher, otevřel velmi ožehavé téma o kterém je ...
-
15.09.2014
-
66 komentářů
-
Mgr. Ondřej Rajkovič
AGM-158A JASSM pro Polsko
Polská armáda pro své stíhačky F-16C/D Block 52+ objednala 40 střel s plochou drahou letu AGM-158A ...
-
22.09.2014
-
25 komentářů
-
Jan Grohmann
Já si osobně myslím, že o jaderných zbraních by mělo uvažovat i ČR, je to jedna z pádných záruk bezpečí....a myslím že i na to jsou i tajné plány, poněvadž jednou na čt paní ...Zobrazit celý příspěvek
Já si osobně myslím, že o jaderných zbraních by mělo uvažovat i ČR, je to jedna z pádných záruk bezpečí....a myslím že i na to jsou i tajné plány, poněvadž jednou na čt paní Drábová tiše prohlásila, že podle propočtu by si Češi vyrobili atomovou bombu do půl roku, takže o tomto tématu se uvažuje i v čelních institucích, NATO je sice pěkná věc, ale mějme stále na paměti Mnichov, koalice se mohou rozpadnout během hodiny a možnost mít něco v záloze by se neměla opomíjet, Polsku v tomto fandím.....Skrýt celý příspěvek
Tak to se omlouvám, myslel jsem že jste někde psal, že jste rus. Pak tedy o rusech všeobecně. A pak píšu, že ukrajinci mají zase svoje problémy a jmenoval jsem i naše vlastní ...Zobrazit celý příspěvek
Tak to se omlouvám, myslel jsem že jste někde psal, že jste rus. Pak tedy o rusech všeobecně.
A pak píšu, že ukrajinci mají zase svoje problémy a jmenoval jsem i naše vlastní problémy s historií.
V těch ukrajinských si jen nejsem jist v kramflecích - souhlasil jsem s vaším výčtem a je fakt, že s tím Ukrajinci mají problém.
Hmm revoluce se dějí z různých příčin a vždycky je to víc věcí najednou, včetně možného zahraničního popíchnutí, ale která velmoc a jestli popichovala Majdan - na to fakt neznám odpověď.
S revolucí jde ruku v ruce radikalizace. Takže chápu, že část Ukrajinců se bojí a určitě právem. Situace je divoká.
Ale jestli ta revoluce vedla evropským směrem, tak světlé zítřky nebudou hned. ČR je zářným příkladmem. 25 let po revoluci a furt je na čem pracovat.
Jestli jsou ti co nesouhlasí všichni zrádci, Putinovi špioni a pod.... no samozřejmě, že NE.
Průšvih je, že ta radikalizovaná revoluční Ukrajina bude nesouhlasící menšinu nebo skupinu obyvatel (nebo většinu, situace je nepřehledná a uvidíme po volbách) takhle prostě vidět.
Jestli je těch nácků většina nebo jestli Ukrajinu vedou, to nemyslim. Jen sou moc vidět, ale je jasný, že se mi to z Havlíčkova Brodu ve Lvovské oblasti docela kecá.
Vidět jsou kvůli té radikalizaci, jsou nejprotiruštější a to je teď v "kurzu".Skrýt celý příspěvekTo TakedaDatum: 02.10.2014Čas: 22:22 ne, nemůžu uklidnit se. Diky takovým Vaším názorům, a Vám podobným komentátorům na AN, a v našich médií, teď bojím se o svůj život, život i ...Zobrazit celý příspěvek
To TakedaDatum: 02.10.2014Čas: 22:22
ne, nemůžu uklidnit se. Diky takovým Vaším názorům, a Vám podobným komentátorům na AN, a v našich médií, teď bojím se o svůj život, život i existenci pribuznych.
já osobně, už několik krát, zde omluvám za kvalitu svých komentářů, ale když čtu Vaše, a některých dalších..... To jsou Perly! Už jsem jist, že nedělám ostudu AN :-) !
Vy píšete "Přijde mi, že vy Rusové nejste vyrovnáni s určitými částmi své historie a ta je pak zneužívána. ".... To mně automaticky nazýváte Rusém? Proč? Protože moje názory Vám připadají proruské, anti ukrajinské? To je Fakt logika!!! Rus nejsem.
ale asi určitě Vy psali o Rusech všeobecně?
Nebudete věřit, ale z části s Vámi souhlasím. Ale proč to "vyrovnání" nevycitate Ukrajině? To fakt Ukrajina, na cestě ke "světlým zítřkům" , nenašla jiný symbol než Banderu? Už několik osob, důstojných toho zazněly ve článku o historií Ukrajiny (počkáme, co bude dál).
zase nebudete věřit, ale také částečně souhlasím s Vámi ohledně účasti RU v konfliktů - to, ze tam jsou Rusý, neví jen hluchý, slepý a hloupý. Jsou to regulérní armáda? Ja nevím... Ano, chytili 10 výsadkářů, ano na netu jsou videa s údajnými transporty zahyblych Rusů na cestě do Ruská. Ale, na desetitisíci vojáků, který údajně válčí v Donbasu, těch 10, mně připadá hodně málo... Už žádné zajatí, zranění, mrtvoly Rusů neukázali.
zase nebudete věřit - souhlasím s Vámi ohledně to, ze část Ukrajinců bere dnešní konflikt jako agrese . Ale co, vyvolalo to? Revoluce na majdanu? Můžete mně i Ukrajincům vysvětlit - příčiny revoluce v demokratickém státě? Majdan byl finanční, sociální, nebo jaká další revoluce? To v dnešní době, v Evropě, v demokratickém státě proběhne krvavý převrat, samí Ukrajinci názvů to revoluci, a MY tomu zatleskáme, a podpoříme?
vy jste fakt myslíte, že na UA teď všechno "křišťálové čisté"?
vy jste fakt myslíte, že každý občan UA, na území kromě Krymu a Donbasu, slepé souhlasí s majdanem, jeho ideologii?
vy jste fakt myslíte, ze tě, kdo nesouhlasí, nemají čeho bát, že v dnešní SUPERdemokratické, SUPERevropské Ukrajině všichni mohou svobodně mluvit?
vy jste fakt myslíte, že tě, kdo nesouhlasí, včetně mně, jsou Rusáci, putinovsky špióni, zrádci Ukrajiny, nebo evropských hodnot?......
tak podle te, Vaše, logiky mužů posoudit že Vaše kořeny ze Lvovské oblasti.
ne?
neberte to osobně, ok- to je český černý humor....Skrýt celý příspěvekK tomu Putinovi a Krymu: četl jsem k tomu jediný projev báťušky Velkého Vladimíra Vladimíroviče a říkal něco ve smyslu: Na Krymu nejsou žádní vojáci Ruské armády nad počet ...Zobrazit celý příspěvek
K tomu Putinovi a Krymu: četl jsem k tomu jediný projev báťušky Velkého Vladimíra Vladimíroviče a říkal něco ve smyslu: Na Krymu nejsou žádní vojáci Ruské armády nad počet stanovený smlouvami. Pak se z toho udělal novinářská zkratka, že Putin řekl, že nejsou žádní ruští vojáci na Krymu. Ale to neřekl...Jenže oni v těch smlouvách měli docela velké počty co tam mít směli. Za druhé to nenápadné zdůraznění vojáků Ruské armády (hle, o dalších ruských silových složkách ani slovo) a za třetí: kam se poděli všichni Berkuti, vojáci Min. Vnitra Ukrajiny věrní Janukovyčovi apod.? Osobně si myslím, že před vraty Krymských kasáren stáli z velké části oni, možná in situ doprovázeni ruskými speciály (možná z jiných složek než RA) a hlavně za zadkem měli dost velké, (v souladu se smlouvami dislokované) jednotky RA. Podle řady zdrojů si Putin dává velký pozor, aby přímo nelhal. Nicméně v pohybu v šedém světě polopravd a pololží bude velmi zdatný. Opět není to nic, co by nedělali i západní a naši politici, ale on je v tom profesionál. Nezapomeňme, že je vzděláním, výchovou, profesí od začátku technolog moci. Proti němu je řada (ne všichni) západních politků, kteří jsou u moci díky svým kavárensko-levičáckým blábolením o Gaie, ekologii apod. jiná liga. Evropské diplomacii šéfovala levicová aktivistka, co se dříve přikovávala k plotům kasáren NATO a hysterčila proti NATO. Jak může být takové stvoření soupeřem pro Putina?Skrýt celý příspěvek
To Takeda (+Putinova prohlášení kolem Krymu): nepřijde mi ani divné, ani urážlivé, že Rusko přejímá carskou imperiální politiku (byť si myslím, že je to velmi zjednodušující ...Zobrazit celý příspěvek
To Takeda (+Putinova prohlášení kolem Krymu): nepřijde mi ani divné, ani urážlivé, že Rusko přejímá carskou imperiální politiku (byť si myslím, že je to velmi zjednodušující novinářská zkratka pro příznivce instantních pravd). Každá země se vrací ke svým kořenům a dějiny jsou boj o zdroje. Svojí imperiální politiku má spousta zemí. Spousta zemí jí mělo, jen už na to nemají prachy a koule (UK, Francie, Itálie...). Ve chvíli, kdyby měli peníze, schopné a silné armády ochotné bojovat (IMHO to Evropským armádám chybí), budou se opět realizovat na úkor druhých. Západoevropské země jsou "sluníčkové", protože se na jednu stranu mají dobře, žijí v iluzi, že jim pořád bude někdo půjčovat a zdrojů je dost a za další nemají vůli k čemukoliv. Sluníčkovost Západní Evropy nepramení ani tak z nějakých hlubokých mravních zásad, jako z lenosti. Rusáci zjistili to, co ví USA, co ví Čína, Indie, co začíná tušit Brazílie a Argentina - že prostě potřebují zdroje a že nikde na světě neleží k volnému použití. Své zájmy prosazují jinak než třeba USA, částečně v tom neumí tak dobře chodit (chybí jim kontinuita USA v silové sféře), tak vymýšlejí jiné cesty a jiná řešení. První tah se jim celkem povedl, jestli i další tahy budou úspěšné si netroufám predikovat.
A sentiment k SSSR? Podle mě není sentimentem k odpudivému režimu, ale čistě k faktu, kdy byli silní a hlavně porazili Němce, což pro Rusy prostě je zásadnější, než my chápeme. Zkusím jiný příměr. určitě řada Čechů má tendence vidět velmi kladně epochu Karla IV, Přemysla Otakara II. apod. Byli to doby, kdy jsme byli skutečně silní a něco jsme znamenali. Na druhou stranu: pro 95% populace to byl zatraceně debilní systém k životu a nikdo by to reálně absolvovat nechtěl.Skrýt celý příspěvekTo Vrata: promiňte, ale už nevím jak Vám to napsat. Zkuste si přečíst od začátku, na co jsem reagoval, pak možná pochopíte... Od začátku jsem reagoval na to, že hladomory v SSSR ...Zobrazit celý příspěvek
To Vrata: promiňte, ale už nevím jak Vám to napsat. Zkuste si přečíst od začátku, na co jsem reagoval, pak možná pochopíte...
Od začátku jsem reagoval na to, že hladomory v SSSR nebyly věcí národnostní, ale věcí debilního systému. Uvedením národností hlavních iniciátorů i obětí jsem se snažil poukázat na to, že v tom žádný národnostní klíč nebyl (jak tvrdili ti, na něž jsem reagoval).
Pokud mám přijmout tezi, že jsou Rusové zlý, pak se musím ptát, kdo byli konkrétní osoby s konkrétní odpovědností a zjišťuji, že to převážně Rusové nebyli. Dále se musím ptát, kdo byly oběti a zjišťuji, že to byli i Rusové a to tak, že dost. Tím pádem padá teze těch, na něž jsem reagoval a i permanentní ukrajinské ublíženectví, na které jsem už alergický.Skrýt celý příspěvek4 nuda Pletete si pojmy a dojmy. Nikdoho neurážím, pouze konstatuji v případě pana Zemana fakta. 1) Volebním manažerem Zemanovy strany byl pan Nejedlý. To je fakt. 2) Pan ...Zobrazit celý příspěvek
4 nuda
Pletete si pojmy a dojmy. Nikdoho neurážím, pouze konstatuji v případě pana Zemana fakta.
1) Volebním manažerem Zemanovy strany byl pan Nejedlý. To je fakt.
2) Pan Nejedlý je jednatelem Lukoil aviation Czech. To je fakt.
3) Lukoil aviation Czech je vlastněná ruskou státní společností Lukoil. To je fakt.
4) Miloš Zeman se několikrát ožral na ruské ambasádě. Zdokumentováno novináři, to je fakt.
5) Miloš Zeman je prorusky orientovaný politik.
6) Václav Klaus je prorusky orientovaný politik.
Pokud výše uvedená fakta někoho urážejí, tak se nejspíše neztotožňuje s politikou výše uvedeného dua Zeman Klaus.Skrýt celý příspěvekAle Staršij Seržante uklidněte se. Rozhodně si nechci dělat srandu z držitelů svatojiřských řádů minulosti, nemám potřebu na nikoho plivat a rozhodně uznávám a děkuji za osvobození ...Zobrazit celý příspěvek
Ale Staršij Seržante uklidněte se. Rozhodně si nechci dělat srandu z držitelů svatojiřských řádů minulosti, nemám potřebu na nikoho plivat a rozhodně uznávám a děkuji za osvobození části mé vlasti Rudou armádou, ačkoli si mohla odpustit svůj druhý zásah v 68...
Jen mi přijde poněkud schizofrenní chování těchto Rusů, kteří dle svých slov bojují za SSSR, nic víc. Prostě mě jen napadlo, co by na to řekli třeba bělogvardějci... (a to mě přišlo komické, asi jen český smysl pro humor - jsme smějící se bestie)
Přijde mi, že vy Rusové nejste vyrovnáni s určitými částmi své historie a ta je pak zneužívána.
My máme zase divoký odsun Němců, rok 69, a vůbec vyrovnání s komunismem a určitě by se našlo spoustu dalších věcí...
No a Ukrajinci mají to co jste jmenoval vy - azovský prapor, útoky na veterány a tak dále. To se rozhodně nesnažím bagatelizovat.
Ale kdyby byla Vaše země napadena, tak byste taky byl radikální. Ukrajina je napadena, (vy možná budete tvrdit, že není, já zase že jo, ale shodněme se na tom, že ukrajinci si myslí, že je napadena Ruskem - tak se brání, vy se divíte?)Skrýt celý příspěvekPane cejkis já skutečně obdivuji nadutost a hloupost čechů, kdyby jste se u nás v UK řekli něco proti královně tak by se našlo kolem min 10 lidí co by vás zabilo a i kdyby kolem ...Zobrazit celý příspěvek
Pane cejkis já skutečně obdivuji nadutost a hloupost čechů, kdyby jste se u nás v UK řekli něco proti královně tak by se našlo kolem min 10 lidí co by vás zabilo a i kdyby kolem bylo milion lidí a sto strážníků, všichni by dosvědčili že jste se choval agresivně a napadl jste je. Kdybyste toto řekl o Německém prezidentovi taky by vás všichni kolem zmlátily a kdyby to bylo na internetu váš účet by zablokovali. Nevim co je to za hloupsost co nutí bezvýznamnej českej národ, ze kterýho si kdokoliv kdo v něm byl dělá jenom srandu,chovat se jak pitomci, je to váš prezident, demokraticky jste si ho zvolily, a ať se vám to líbí nebo ne je to reprezentant vašeho státu a mimochodem u nás celkem oblíbený (my britové jsme měli vždy radši Klause), tak ho laskavě neurážejte.
PS: Vše platí pro parlamentní demokracie, ne ty prezidentské-tam není prezident symbol, ale politik.Skrýt celý příspěvekPokud chcete přispět k bezpečnosti České republiky musíte začít na začátku. Musíte si do čela zvolit politické představitele, kteří to s bezpečností myslí vážně. Nikoliv politiky, ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud chcete přispět k bezpečnosti České republiky musíte začít na začátku. Musíte si do čela zvolit politické představitele, kteří to s bezpečností myslí vážně. Nikoliv politiky, kteří sami jsou hrozbou.Skrýt celý příspěvek
4 D.i.p ze zpožděním odpovídám na Vaši otázku. Na základě mé analýzy si myslím, že Petr Kellner je pouze maskotem PPF, většinoví akcionáři jsou z Kremlu. Rovněž si myslím, že ...Zobrazit celý příspěvek
4 D.i.p
ze zpožděním odpovídám na Vaši otázku.
Na základě mé analýzy si myslím, že Petr Kellner je pouze maskotem PPF, většinoví akcionáři jsou z Kremlu. Rovněž si myslím, že minoritním akcionářem je Václav Klaus.
Společnosti jako je PPF slouží ruské straně pro posilování ekonomického vlivu ve střední Evropě. Mimochodem, víte proč Penta nebyla vpuštěna do řady polských energetických tendrů ? Bylo to na základě upozornění tamní rozvědky o vazbách na Rusko.
Výše uvedené je jen zlomek způsobů jak se Rusko snaží získat ekonomický vliv na bývalé satelity Sovětského Svazu. Můžeme pokračovat tendrem na Temelín 2, kdy se mediální manipulací podařilo vštípit zkratku "česko-ruské konzorcium" ačkoliv je to rusko-ruské konzorcium neboť v krátce poté, co ČEZ oznámil přípravu projektu byla Škoda JS a další potenciální dodavatelé skoupeni ruskými polostátními společnostmi.
Rovněž musím připomenout, že strana SPOZ byla založena cca měsíc od oznámení příprav na Temelínský tendr.
Rovněž musím připomenout výroční zprávy BIS, kdy rozvědka upozorňuje již mnoho let na přechod ruských agentů od sběru informací k aktivními ovlivňování veřejného mínění.
Rovněž musím připomenout, že lidé kolem Miloše Zemana byly a jsou napojeni na příslušníky ruské rozvědky. Můžeme jmenovat pana Nejedlého, jednatele Lukoil aviation czech, který si půjčil od Státních hmotných rezerv palivo a nevrátil. Shodou okolností zatčený gen. Páleník byl ředitelem státních hmotných rezerv.
Dále můžeme jmenovat plukovníka v.v Zbytka, který oficiálně dováží panu Zemanovi moldavské víno. Proč se u toho scházejí na ruském velvyslanectví na Zátorce si můžeme domyslet.
JInými slovy, Rusko aplikuje metodu posilování ekonomického vlivu prostřednictvím místních politiků, které štědře financuje.
Poslední informací a tou svůj příspěvek ukončím je rozšiřující se spolupráce pana Komárka s ruským Gazpromem. Podařil se mu husarský kousek. Pan Komárek staví zásobníky plynu za finanční dotace EU. Poté co ji získal uzavřel s Gazpromem dlouhodobou nájemní smlouvu. Jinými slovy, Gazprom staví zásobníky v ČR za přispění EU dotací.Skrýt celý příspěvekJeste k hladomoru na Ukrajine: Podle toho, co jsem slysel, tak kolektivizace na Ukrajine (a mozna i jinde) ve 30-tych letech probihala tim zpusobem, ze prislusne organy (dejme ...Zobrazit celý příspěvek
Jeste k hladomoru na Ukrajine:
Podle toho, co jsem slysel, tak kolektivizace na Ukrajine (a mozna i jinde) ve 30-tych letech probihala tim zpusobem, ze prislusne organy (dejme tomu KGB) zabraly vsem soukromym rolnikum po sklizni veskerou urodu, hospodarska zvirata a zasoby potravin ktere meli a potom hlidali (treba i s pomoci pionyru), aby jim nikdo nepodal ani kousek chleba. Ve mestech lide normalne zili ale par set metru az kilometru od nich umirali miliony soukromych zemedelcu hladem a pojidali sve mrtve (nekdy asi i zive) aby prezili. To nebyl nevyvolany hladomor z nedostatku potravin, to byla zamerna likvidace vzpurne rolnicke tridy znacne mucivym zpusobem. ISIL by to lepe nevymyslil.Skrýt celý příspěvekFenri: musim se ohradit. Ja jsem nenapsal:„ tvrdíte, že za to může Gruzínec a ne systém“. Ja jsem se vas tazal, jestli verite na Gruzince, nebo na systém: „ ….muze tedy za ...Zobrazit celý příspěvek
Fenri: musim se ohradit.
Ja jsem nenapsal:„ tvrdíte, že za to může Gruzínec a ne systém“.
Ja jsem se vas tazal, jestli verite na Gruzince, nebo na systém:
„ ….muze tedy za hladomor na Ukrajine Gruzinec nebo tehdejsi system?....“.
Vy odpovite:
„Vrata: ….Poukážu na to, že, že to byla chyba systému, iniciovaná Gruzíncem a jeho kavkazkou kompanií… …. A Vy napíšete, že tvrdím, že za to může Gruzínec a ne systém. …“
Dále cituji další vase uryvky z diskuse:
To shall: „ ….. Nevymysleli to Rusové ( vládnoucí klika kolem Stalina byla převážně neruská (Berija, Ordžonikidze, Nestor...),“
„ …….Tím hladomorem myslíte hladomor nařízený Gruzíncem Stalinem a Abcházcem Berijou a zhusta vykonávaný mladými ukrajinskými bolševickými kádry?....“
Ja ve vasi argumentaci na rozdil od vas moc zminek o systemu nevidim ale zato Gruzincu a Kavkazanu je tam dost.
Zaverem: Co se problemu cteni a kognitivních schopnosti tyce, nevim, kdo ma vetsi.Skrýt celý příspěvekPropaganda lže ze všech stran, ale jak správně připomněl Lukáš Visingr, to že EU a Evropská média lžou neznamená že rusko mluví pravdu, i Rusko lže a o Evropě ani nemluvě, nedávno ...Zobrazit celý příspěvek
Propaganda lže ze všech stran, ale jak správně připomněl Lukáš Visingr, to že EU a Evropská média lžou neznamená že rusko mluví pravdu, i Rusko lže a o Evropě ani nemluvě, nedávno jsem četl že Severní Korea spouští svůj první tablet a že bude jen pro bohaté, nebo že v celé Severní Korei jsou 3 pizzerie, bohužel se znám s lidmi co tam byli a proto vím že je to úroveň cca Běloruska, nic moc ale že by tam někdo umíral hlady to asi ne.
Na druhou stranu ruské zapírání o tom že má vojska na Ukrajině a že tam dodává zbraně-je lživé, Rusko tam na 100% zbraně dodává stejně jako USA do Sýrie ( ty se tim ještě chlubí)
Takže jako vždy je potřeba myslet vlastní hlavou, avšak myšlení vlastní hlavou neznamená že si přečtu článek o kterém se domývám že je neutrální, prostě si z něj vytáhnu pravdivé, oni v zásadě říkají pravdu jen jí obalí nenávistí k Rusku/IS.Skrýt celý příspěvekAdmine ! to už fakt není sranda! Fakt, už musíte udělat články o všem - o majdanu, o UA nackach, o ATO. vy myslíte, že lidé nemají přístup k informace? Vždyť info o ...Zobrazit celý příspěvek
Admine !
to už fakt není sranda! Fakt, už musíte udělat články o všem - o majdanu, o UA nackach, o ATO.
vy myslíte, že lidé nemají přístup k informace?
Vždyť info o Ukrajině už leze ze všech stran! Z Německa, z EU, když už RU zdroje jsou nedůvěryhodný. I v ČR médií toho hodně.
tak proč mlčíte?
nebo, Vy osobně také chcete RUSÁKA NA VĚTEV?!Skrýt celý příspěvekTo Takeda svatojiřsky odznaky, stuhy Vám připadají komickými? tak teď Vy plivnul na památku mích dědu, na památku milionů ještě žijících veteránů 2WW, jejích příbuzných, ...Zobrazit celý příspěvek
To Takeda
svatojiřsky odznaky, stuhy Vám připadají komickými?
tak teď Vy plivnul na památku mích dědu, na památku milionů ještě žijících veteránů 2WW, jejích příbuzných, pozůstalých po padlým ve válce na celém území bývalého SSSR, včetně Ukrajinců... Jak se cítíte, hrdinou?
za perve, aspoň přečte, co to vůbec je, jak vznikla, a kdy.
ten Váš pohled i jedním z argumentů, který používají separatisté - že na pozadí ekonomických, sociálních požadavků majdanu, už v jeho průběhu, "mírumilovné" demonstrující kryly se štíty s nackovskou symbolikou.
na netu toho hodně, podívejte se!
a skouknout tohle, nemůžou spousta lidi, včetně Ukrajinců!
tak najdete na netu symbol bataliónu "Azov", "hrdiny" ATO, jejich erb. Neni to ssacky erb určité jednotky?
a rozbitý památky padlým rudoarmějců, včetně Ukrajinců, ve Lvovské oblasti Vám také připadají komické?
jak ve Lvově, před pár lety, na Den Vítězství málem neotloukli veterány, včetně ukrajinske národnosti, Vám také připadá komické?
jak upálili v Oděse 40 lidí s geogievskou stuhou, Vám také připadá komické?
jak ste ubohý!
skočte na Olšanské hřbitovy a plivněte na hroby padlých vojáků! Opatrně, aby netrefily padlého Ukrajince.Skrýt celý příspěvekCo řekl Putin o vojácích na Krymu najdem na tomto videu z diskuze o Ukrajině po 30. minutě. http://www.youtube.com/watch?v... Je fakt, že novinář položil otázku, kdo ...Zobrazit celý příspěvek
Co řekl Putin o vojácích na Krymu najdem na tomto videu z diskuze o Ukrajině po 30. minutě.
http://www.youtube.com/watch?v...
Je fakt, že novinář položil otázku, kdo blokoval ukrajinské základny. Je jasné, že to byla ruská armáda. Nelze zas vyloučit, že tam byla i domobrana. Otázka navíc není nijak časově ohraničena, má jen minulý čas. Putin toho očividně využil a odpověď si mohl také podle toho uzpůsobit. Řekl vlastně jen polopravdu. Neřekl, že tam není ani noha ruského vojáka. Zas dle smluv, se mohla ruská Černomořská flotila pohybovat po Krymu.
To, že řekl, že neuvažují o připojení Krymu ale zároveň řekl, že záleží na vůli (referendu) obyvatel Krymu. Tuto možnost nezavrhl.
Špatně položená otázka novináře a následně špatná interpelace medií.
Humorně je popsána práce žurnalistů na tomto divadelním představení.
https://www.youtube.com/watch?...
O hladomoru ve 30. letech na Ukrajině se přou historici neustále. Co však působí v kontrastu je fakt, že nejvíc o hladomoru zní hlasy ze západní Ukrajiny, která hladomorem nebyla vůbec postižena (toho času náležela Polsku). Svádět to jen na Rusy je docela nespravedlivé, v sovětském tisku nebyla ani zpráva o hladomoru a tuto věc vůbec rozebírat bylo zakázáno. Co se týče Stalina, tak to byl diktátor se vším všudy a kolektivizace zemědělství byl jeho hlavní cíl. Co se týče lidí kolem Stalina, tak tam najdem pestrou směsku národností. Tvrzení, že sídlo bylo v Kremlu a tak za to můžou Rusové je silně zavádějící.Skrýt celý příspěvekfenri: No možná Vám to přijde komické, ale mě ne. SSSR plně převzalo carskou imperiální politiku a současné Rusko zase plně přebralo imperiální politiku SSSR (viz geopolitické ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: No možná Vám to přijde komické, ale mě ne. SSSR plně převzalo carskou imperiální politiku a současné Rusko zase plně přebralo imperiální politiku SSSR (viz geopolitické studie o euroasijství).
Komické jsou situace, kdy jsou separatisté ověšeni svatojiřskými odznaky (carská tradice obnovená 1992) mávají ruskými vlajkami a křičí, že bojují za sovětský svaz.
Souhlasím, že ukrajinský pohled, že za vše můžou rusové jde do krajnosti a je propagandistický.
Nicméně dnešní rusové se hrdě hlásí k šílenému mixu tradice jak SSSR (kde pojem národní byl drsně umlčován) tak carského Ruska, kde byl etalonem velkoruský šovinismus, takže se ukrajincům nějak nemůžu divit.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...