V pražském Domu armády se udělovala ocenění firmám českého obranného průmyslu

V pražském Domu armády se udělovala ocenění firmám českého obranného průmyslu

V úterý 14. ledna se konala v Kongresovém sálu Domu armády Praha v Dejvicích reprezentativní redakční rada časopisů Czech Defence Industry and Security Review a Review pro obranný a bezpečnostní průmysl vydavatelství MS Line. Po jednání rady se konalo slavnostní udělování ocenění osobnostem, společnostem a produktům českého obranného a bezpečnostního průmyslu za uplynulý rok, a to za přítomnosti významných osobností a pozvaných hostů. Mezi oceněnými bylo několik společností holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, TATRA TRUCKS a také například společnost DAJBYCH.

Z hlediska českých firem obranného průmyslu se minulý rok nesl ve znamení mnoha novinek a významných projektů. Týkalo se to i společností holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, kopřivnické automobilky TATRA TRUCKS nebo plzeňské firmy DAJBYCH, které vyvíjejí a vyrábějí špičkové vojenské systémy a technologie, které už našly uplatnění v českých armádních a bezpečnostních složkách i v zahraničních armádách nebo mají potenciál posunout jejich schopnosti o výrazný stupeň výš v budoucnosti.

Právě přínos českých průmyslových společností v oblasti obranných technologií každoročně oceňuje vydavatelství MS Line a redakční rada časopisů Czech Defence Industry and Security Review a Review pro obranný a bezpečnostní průmysl. Slavnostní večer se konal za účasti předních osobností ozbrojených, bezpečnostních a záchranářských složek České republiky, byli to například Tomáš Kopečný, náměstek sekce průmyslové spolupráce Ministerstva obrany, generálporučík Jaromír Zůna, první zástupce náčelníka Generálního štábu AČR, generálmajor Jan Kaše, náčelník Vojenské kanceláře prezidenta republiky, brigádní generál Vladimír Vlček, ředitel Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje nebo Jiří Hynek, prezident AOBP ČR a předseda redakční rady časopisů Review.

TATRA TRUCKS – Firma roku 2019

Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS získala ocenění firma roku 2019. Značka Tatra je jedním ze symbolů českého strojírenského průmyslu a také značkou, která je českou veřejností vnímána jako pomyslné rodinné stříbro. Ne nadarmo se tak umisťuje na nejvyšších příčkách v různých anketách firem a výrobků, například koncem minulého roku získala ocenění Značka, na kterou jsou Češi nejvíce hrdí v rámci ankety Česká značka 2019. Tatra je však již desítky let také neodmyslitelně spjata s československými a českými ozbrojenými silami. Dnes například tatrovky v počtech tisíců kusů tvoří páteř přepravních kapacit Armády České republiky.


Tatra Force; větší foto / TATRA TRUCKS

Společnost TATRA TRUCKS patří k nejstarším automobilkám na světě, má velmi dlouho tradici, ale nežije jen z ní. Dnes vyrábí moderní nákladní vozy, které se uplatňují v různých odvětvích civilního sektoru, ale i u záchranných složek a v armádách řady zemí. Uplynulé desetiletí přineslo pro firmu řadu významných změn, například se vrátila zpět do rukou českých vlastníků, začala vyrábět nové modelové řady a významně modernizovala osvědčené typy vozů. Hodně také investovala do modernizace výroby i služeb pro zákazníky. Stejně jako řadu let před tím byla i v uplynulém desetiletí TATRA TRUCKS významným partnerem AČR a bude jím i nadále, o čemž svědčí zakázky na vozy Tatra z loňska. TATRA TRUCKS tak na jejich základě dodá v příštích letech AČR přes sto nových vozů a bude se podílet i na výrobě obrněnců TITUS, které si armáda také objednala.

TATRA DEFENCE VEHICLE – Projekt roku 2019

Ocenění za projekt roku 2019 získala kopřivnická společnost TATRA DEFENCE VEHICLE patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP za projekt speciálních velitelsko-štábních a spojovacích vozidel Pandur II CZ pro AČR. TATRA DEFENCE VEHICLE je držitelem licence na výrobu a servisní služby pro vozidla Pandur II na vybraných trzích a disponuje kapacitami pro vývoj nových verzí těchto vozidel. Díky tomu a díky spolupráci s Ministerstvem obrany, specialisty AČR a s českými výzkumnými institucemi a průmyslovými společnostmi, jako jsou VVÚ Brno a VTÚPV Vyškov, RETIA Pardubice, RAY SERVICE ze Starého Města u Uherského Hradiště, URC Sytems Prostějov, Interlink CS Praha a Optokon Jihlava a dalšími, mohl podnik TATRA DEFENCE VEHICLE české armádě dodat moderní vozidla vybavená špičkovými technologiemi přesně podle stanoveného harmonogramu.

Nové speciální pandury také bez větších problémů prošly celým procesem podnikových, kontrolních a vojskových zkoušek, což je další důkaz skutečnosti, že český obranný průmysl má dnes schopnosti i kapacity vyvíjet a vyrábět techniku na světové úrovni a dodávat jí české armádě ve vysoké kvalitě.


KOVVŠ (Kolové Obrněné Vozidlo Velitelsko-Štábní); větší foto / TATRA DEFENCE VEHICLE

DAJBYCH – Manažerský tým roku 2019

Redakční rada ocenila společnost DAJBYCH titulem Manažerský tým roku 2019 za vynikající výsledky v oblasti týmové manažerské činnosti a za projekt lehkého bojového vozidla LRPV Gepard, které vloni na veletrhu IDET získalo ocenění Zlatý IDET 2019. Společnost DAJBYCH se kromě přímého prodeje vozů (Land Rover, Jaguar, Toyota a Isuzu) specializuje na dovoz a úpravy terénních vozů a vývoj speciálních automobilů pro ozbrojené složky, policii, složky IZS a civilní zákazníky.

Bojové vozidlo LRPV Gepard je výsledkem spolupráce společnosti DAJBYCH, která je hlavním koordinátorem a dodavatelem vozidlové platformy, a firem TATRA DEFENCE VEHICLE a EXCALIBUR ARMY a také společnosti OPTOKON. Pro konstrukci vozidla LRPV Gepard čeští vývojáři ze zmíněných firem použili osvědčený podvozek Toyota Land Cruiser řady 70, přičemž vytvořili stroj určený pro speciální a výsadkové jednotky, který má potenciál nahradit dosluhující vozy Land Rover Defender, jež jsou ve výzbroji Armády České republiky. Při vzniku vozidla LRPV Gepard byl kladen důraz na vysoký stupeň mobility a zároveň velkou užitečnou hmotnost v dané kategorii, dostatečný vnitřní prostor pro převoz až šesti vojáků včetně potřebné výstroje, výzbroje a palubního vybavení i nejmodernějších komunikačních systémů.  


ReGUARD; větší foto / RETIA

RETIA – Produkt roku 2019

Ocenění produkt roku 2019 redakční rada udělila pardubické společnosti RETIA za radar ReGUARD. Společnost RETIA patří k předním českým výrobcům a dodavatelům radarové techniky a speciální elektroniky. Za více než 25 let své existence vyvinula celou řadu unikátních a špičkových systémů. Nejčerstvější novinku z vývoje pardubické firmy představuje radar ReGUARD, který měl českou premiéru na veletrhu IDET 2019. Vedle svých parametrů je radar ReGUARD unikátní tím, že jde o první 3D radar vyvinutý a vyrobený v České republice. Patří do kategorie pulsně-dopplerovských 3D radarů a je určen pro detekci a současné sledování pozemních cílů a pomalých nízkoletících objektů s malou odraznou plochou.

Specifickou vlastností pardubické novinky je, že zájmový prostor prohledává pomocí elektronického vychylování svazků i mechanického otáčení radarové hlavy. ReGUARD dokáže zachytit široké spektrum objektů, je tedy vhodný například k ochraně hranic nebo důležité infrastruktury, uplatní se dobře v antidronových systémech např. při ochraně letišť, ale i v systémech protivzdušné obrany. Univerzálnost radaru ReGUARD podtrhuje možnost jeho použití buď jako samostatného čidla, nebo jeho zapojení do vyššího systému jako integrální součásti.


Patriot II; větší foto / EXCALIBUR ARMY

EXCALIBUR ARMY – Skokan roku 2019

Ocenění skokan roku 2019 přebrali zástupci společnosti EXCALIBUR ARMY z holdingu CZECHOSLOVAK GROUP, která je tradičním výrobcem pozemní vojenské techniky a speciálních systémů. V minulém roce tento šternberský podnik představil několik novinek, především šlo o mostní automobil AM-70 EX a obrněné vozidlo Patriot II 4x4. Obě vozidla měla premiéru na loňském veletrhu IDET, vedle nich tam EXCALIBUR ARMY v premiéře představil i pontonové mostní vozidlo IRB na podvozku Tatra Force nebo vyprošťovací speciál TREVA-15 na stejném typu podvozku.

Mostní vozidlo AM-70 EX vzniklo podle požadavků Armády České republiky na budoucí mostní systémy a má parametry, které odpovídají standardům NATO. Navíc základem tohoto mostního vozidla je osvědčený podvozek Tatra Force již zařazený ve výzbroji AČR. Konstruktéři EXCALIBUR ARMY použili podvozek Tatra i pro druhou generaci vozu Patriot, který představuje nejvýkonnější a nejodolnější stroj této kategorie vyvinutý v České republice. O jeho kvalitách ostatně svědčí i ocenění Zlatý IDET, které Patriot II získal na již zmiňovaném veletrhu IDET 2019.

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Peeetrs
    16:19 16.01.2020

    Vzhledem k tomu, že na fotce jsou lidé z úplně jiných firem, než které uvádíte v článku, musím se zeptat, jestli tento článek napsal někdo z CSG, nebo vám za to jen zaplatil :-)

    Vzhledem k tomu, že na fotce jsou lidé z úplně jiných firem, než které uvádíte v článku, musím se zeptat, jestli tento článek napsal někdo z CSG, nebo vám za to jen zaplatil :-)

  • marfolodej
    10:16 16.01.2020

    Přehlídky, večírky, parády...na blbosti peníze sou, aby se všichni co potřebují mohli ukázat a poplácat po ramenou jací sou borci. Ale na výbavu a výzboj armády se peníze hledají ...Zobrazit celý příspěvek

    Přehlídky, večírky, parády...na blbosti peníze sou, aby se všichni co potřebují mohli ukázat a poplácat po ramenou jací sou borci. Ale na výbavu a výzboj armády se peníze hledají těžko. Děs běs.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      11:55 16.01.2020

      Co s tím má společného zrovna tahle akce?

      Co s tím má společného zrovna tahle akce?

      • Larry
        15:03 16.01.2020

        Dohromady nic. Párty, opulentní žranice, Idety.... AČR potažmo MO se dostává do vleku CSG, který postupně získává monopol. O některých kvalitách třeba Revisoru se už na stránkách ...Zobrazit celý příspěvek

        Dohromady nic. Párty, opulentní žranice, Idety.... AČR potažmo MO se dostává do vleku CSG, který postupně získává monopol. O některých kvalitách třeba Revisoru se už na stránkách AN diskutovalo.
        No pro pana S. musí být sakra frustrující pohled z pod Přelouče na kopeček, kde sídlí SVOS ve svém areálu a snaží se. Ta frustrace by nebyla, pokud by měl možnost dotyčný pán koupit firmu za levno do svého stádečka.
        Mimochodem fi. SVOS se zastávám a jednateli nemám důvod nevěřit. Měřil jsem pro ně na smlouvu některé záležitosti ohledně balistických parametrů ochran (mechatronika).
        Aby to bylo v naprostém pořádku i s certifikáty, absolvovali jsme pracovní cesty do akreditované laboratoře. Já dohodu splnil a SVOS také. Spolupráce se opakovala.
        Tenhle pán také používal zdravý rozum a nešel "na ruku"
        https://pravednes.cz/HalenkaVl...
        stejně jako tento pán
        https://www.pribehylidi.cz/roz... Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          17:59 16.01.2020

          Co potom říkáte na výbuch Perunu u vojskových zkušek? Tal nějak nevěřím že vliv Strnadů sahá až k 601.skss.

          Co potom říkáte na výbuch Perunu u vojskových zkušek? Tal nějak nevěřím že vliv Strnadů sahá až k 601.skss.

          • Larry
            19:14 16.01.2020

            O zkoušek jsem nebyl, nemůžu posuzovat. Zajímavé je, že pan Černý jednatel SVOSu naráží na průběhy zkoušek ...Zobrazit celý příspěvek

            O zkoušek jsem nebyl, nemůžu posuzovat.
            Zajímavé je, že pan Černý jednatel SVOSu naráží na průběhy zkoušek zde:
            https://faei.cz/obrana-nas-sik...
            Smlouvu podepsalo MO a potom najednou od podepsané smlouvy ustoupilo jednostranně. To je dost nestandartní .Za normálních okolností jsou účtovány penále. Zakázka může být a zřejmě už byla rozpracována v jistém stavu. Existují lhůty dodání, to jest, byly jistě náklady výrobce do materiálu, lidské práce atd..... Nakonec není důvod nezahájit práce na plnění kontraktu, když je podepsáno.
            Osobně a to je spekulace, SVOS nechtěl se ve zlém rozejít s MO. Také na to jednatel narážel podle článku. Ví, že do budoucna by už zakázku od MO nedostal.
            Vojskové zkoušky pro 601skss nejsou nic jiného než standartní vojskové zkoušky. Nemají žádné vyjímky.
            P.S. Není problém "zařídit" aby vojskové zkoušky nedopadly dobře. To se dá udělat vždy.
            Byl jsem u zkoušek pro jinou firmu v Polsku. jednalo se o spalitelnou munici do houfnic Krab. Vše v pořádku, žádné problémy, do té doby než přišli Polákům radit pánové od Rheinmetalu (konkurence která zakázku nedostala)Skrýt celý příspěvek

          • Gorn
            19:42 16.01.2020

            Myslím že bohatě stačí se podívat na oslnivý úspěch předchozího vozidla Vega, nebo si vzpomenout na jejich MPV U-5000. Nedají se nezmínit ty kabiny pro Tatru, ale to je tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Myslím že bohatě stačí se podívat na oslnivý úspěch předchozího vozidla Vega, nebo si vzpomenout na jejich MPV U-5000. Nedají se nezmínit ty kabiny pro Tatru, ale to je tak příšerná konstrukce že to muselo vzniknout na základě nějakýho nešťastnýho zadání.

            Když jsem teď zabloudil na jejich stránky tak tam vysí otevřený dopis kde si pan Černý ten svůj úspěch vysloveně vylhal tvrzením že společnost SVOS:
            "vyrobila téměř čtyři tisíce pancéřovaných vozidel, která chrání vojáky NATO a dalších armád, pracovníky mezinárodních organizací a desítkách zemí po celém světě."
            neznám přesnou skladbu všech vozidel prodaných od roku 1992, ale je jasné že SVOS většinu z nich nevyrobil, "jen" je upravoval (vyrobila je Škoda, Toyota atd.).
            Nechci tím říct že SVOS je na úrovni nějaké okresní montážní dílny, to co dělají rozhodně vyžaduje odbornost na zcela jiné úrovni. Nicméně když přijde na konstrukci vojenských vozidel, tak mají mizivé zkušenosti a nulový úspěch.

            Samozřejmě vozidla která "chrání vojáky NATO a dalších armád" je perla. Vsadim se že prodali nějaké Toyoty s balistickou ochranou pro pár papalášů, nebo pozorovatelů (mise OSN, nebo něco takového) a používají to na vytvoření dojmu že v konstrukci vojenské techniky mají rozsáhlé zkušenostiSkrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:44 16.01.2020

            No, nevím jestli nechtít se rozejít ve zlém znamená podání žaloby na MO. V každém případě MO chce po SVOS 11 miliónů za porušení smlovy.

            No, nevím jestli nechtít se rozejít ve zlém znamená podání žaloby na MO. V každém případě MO chce po SVOS 11 miliónů za porušení smlovy.

          • Gorn
            20:52 16.01.2020

            Larry, já bych to tady nějak černě neviděl. Supacat je konkurence která neměla o zakázku zájem. Navíc v soukromym sektoru běžná praxe, jakmile vám dodavatel začne tvrdit že je něco ...Zobrazit celý příspěvek

            Larry, já bych to tady nějak černě neviděl. Supacat je konkurence která neměla o zakázku zájem. Navíc v soukromym sektoru běžná praxe, jakmile vám dodavatel začne tvrdit že je něco nesplitelný tak neni úplně blbě jít za konkurencí která má podobný produkt jako je ten co požadujete a dotázat se jestli jsou ty požadavky nesplnitelný.Skrýt celý příspěvek

          • Rase
            13:15 17.01.2020

            Gorn:
            Supacat měl o zakázku původně zájem i vojáci ho chtěli, ale byl moc drahý, tak na MO rozhodli koupit mnohem levnější Peruny.

            Gorn:
            Supacat měl o zakázku původně zájem i vojáci ho chtěli, ale byl moc drahý, tak na MO rozhodli koupit mnohem levnější Peruny.

  • Larry
    08:18 16.01.2020

    Docela vtipně se ocenila fi. CSG. Stačí se podívat kam a komu patří jmenované firmy, viz obchodní rejstřík. Transparentnost akvizic na ...Zobrazit celý příspěvek

    Docela vtipně se ocenila fi. CSG. Stačí se podívat kam a komu patří jmenované firmy, viz obchodní rejstřík.
    Transparentnost akvizic na MO
    https://faei.cz/obrana-nas-sik...

    https://www.novinky.cz/domaci/... Skrýt celý příspěvek

  • technik
    19:34 15.01.2020

    Manažerské ocenění firmy dajbych je naprosto oprávněné a gratuluji jim. Neznám jiný subjekt mimo XXX který by respektoval jejich cenovou politiku. No o celkovém vítězi snad nemohl ...Zobrazit celý příspěvek

    Manažerské ocenění firmy dajbych je naprosto oprávněné a gratuluji jim. Neznám jiný subjekt mimo XXX který by respektoval jejich cenovou politiku. No o celkovém vítězi snad nemohl být ani pochyb, také gratulujeme za dobré odvedenou práci a budeme se těšit na další dlouholetou spolupráci. :)))Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...