Super Tucano pro maďarské letectvo

Super Tucano pro maďarské letectvo
Embraer EMB314 Super Tucano / U.S. Air Force photo/Staff Sgt. Larry E. Reid Jr., Public Domain (Zvětšit)

Maďarské ministerstvo obrany hodlá nakoupit cvičně-bojová turbovrtulová letadla Embraer EMB314 Super Tucano. Tvrdí to alespoň letecký blog Blog Before Flight. Super Tucana ve výcvikovém řetězci maďarského letectva doplní česká cvičná letadla – již dodané pístové letouny Zlin Z 143Lsi / Z 242L a potenciálně také L-39NG.

Maďarsko pokračuje v ambiciózním programu výstavby ozbrojených sil Zrinyi 2026. Desetiletý program Zrinyi 2026 (spuštěný v roce 2016) má obnovit v minulých letech ztracené schopnosti maďarských ozbrojených sil, mimo jiné obnovit komplexní letecký výcvik maďarských pilotů.

Podle portálu Blog Before Flight (blog informaci exklusivně získal z maďarských zdrojů) hodlá Budapešť pro výcvikové úkoly nakoupit brazilské cvičně-bojové letouny Super Tucano od společnosti Embraer. Kromě toho Budapešť již na podzim minulého roku objednala dva střední dopravní letouny C-390 Millennium od stejné společnosti.

Obchodům napomáhají dobré vztahy mezi Maďarskem a firmou Embraer – za vývojem brazilského Super Tucana stojí konstruktér maďarského původu Joseph Kovács známý jako „Zé Kovács“. Z Maďarska utekl v roce 1948 a usídlil se v Brazílii. Jeho tým dostal v 70. letech na starost právě vývoj turbovrtulového Super Tucana.


Zliny maďarského letectva

Kovács dokonce propagoval vývoj turbovrtulového cvičného letadla ještě před vznikem firmy Embraer. „V té době nikdo tomuto typu letadla nevěřil. Trvalo 16 let, než jsem lidi přesvědčil, že turbovrtulový cvičný letoun má budoucnost,“ řekl Kovács. Zé Kovács zemřel ve věku 94 let v červenci předminulého roku a je považován za jednoho z nejvýznamnějších brazilských leteckých konstruktérů.

Žádné bližší informace o maďarské akvizici letadel Super Tucano nejsou známy. Jak to bývá u maďarských vojenských programů zvykem, veškerá jednání jsou do poslední chvíle utajována. V každém případě je Super Tucano univerzální letoun, využitelný pro výcvik, lehký útok nebo průzkum.

Další indicií může být článek z roku 2018 na portále maďarských ozbrojených sil honvedelem.hu Ten tehdy informoval o neznámem evropském zákazníkovi, který má zájem o brazilská Super Tucana.  

Maďarští piloti začínají svůj výcvik na dvou pístových cvičných letounech české výroby Zlin Z 143LSi Genius a šesti Z 242L Guru. Letouny působí z 86. vrtulníkové základny v Szolnoku (MH 86. Szolnok Helikopter Bázison). Právě na 86. základně se znovu buduje komplexní letecký výcvik pro maďarské piloty vrtulníků a letadel.


86. základna je centrem výcviku maďarských pilotů letadel a vrtulníků

Podle maďarského portálu iho.hu již v 90. letech byl zvažován nákup letounů Super Tucano pro 86.  základnu. Nakonec ale Budapešť nakoupila z Rumunska cvičné Jaky-52. Rumunské letouny byly z výzbroje staženy v roce 2017 a nahrazeny zmíněnými stroji české společnosti Zlin Aicraft.

Dvoumístný Z 242L se využívá zejména k nácviku základních prvků akrobacie a letu podle přístrojů, čtyřmístný Z 143LSi lze využít k transportu zásilek nebo pro potřeby lehkého průzkumu – výrobce dokonce nabízí instalaci průzkumného elektrooptického senzoru.

Ohledně potenciálních dodávek L-39NG do Maďarska se zatím nic neví, šance jsou ale velké. Ostatně českou společnost Aero Vodochody spoluvlastní maďarský kapitál a v listopadu minulého roku si L-39NG přímo v Maďarsku prohlédli čelní představitelé maďarského letectva. V letounu se také proletěl velitel maďarských vzdušných sil generálmajor Nandor Kilian.


L-39NG na předváděcí akci v Maďarsku

V maďarském letectvu L-39NG případně nahradí od roku 2009 vyřazené cvičné letouny L-39ZO. V letech 2008 až 2010 si Maďaři pro výcvikové úkoly pronajali dokonce české L-159B. Od té doby ale noví maďarští piloti cvičí v zahraničí, mimo jiné v Centru leteckého výcviku (CLV) v Pardubicích.

Všechna získaná nebo objednaná letadla pro maďarské letectvo:

  • A319-112: registrační čísla 604 a 605;
  • Falcon 7X: 606 a 607;
  • KC-390: dodávka dvou letounů v roce 2023;
  • H145M: 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 a 20;
  • Mi-24P: modernizace; 331, 332, 334, 335, 336 a 338;
  • Mi-24V: modernizace; 711 a 720;
  • H225M: datum dodání 16 vrtulníků není známo;
  • Zlin 242L: 21, 22, 23, 24, 27 a 28;
  • Zlin 143LSi: 25 a 26.

Zdroj: FAB.milHonvedelemBlog Before Flight

Nahlásit chybu v článku


Související články

Modernizace maďarské armády v roce 2020

Maďarská armáda i v roce 2020 udrží rychlé modernizační tempo. Souhrn nejdůležitějších ...

První tanky Leopard 2A4HU v Maďarsku

Maďarská 25. Střelecká brigáda (MH 25. Klapka György Lövészdandár) se sídlem ve městě Tata převzala ...

Brave Warrior 2020: Maďarsko představuje bojové vozidlo pěchoty Lynx

Během mezinárodního vojenského cvičení Brave Warrior 2020 v regionu Bakony maďarská armáda předvedla ...

Kulomety, samohybná PVO, řízené střely a dopravní letadla pro maďarskou armádu

Podle portálu Portfolio Budapešť chystá několik velkých zbrojních projektů ‒ nákup pěchotních ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Ableton
    08:27 30.08.2021

    Quite strong statement about HX production - not sure if it is true or not.

    https://milmag.pl/rheinmetall-...

    Quite strong statement about HX production - not sure if it is true or not.

    https://milmag.pl/rheinmetall-...

    • PavolR
      16:11 29.08.2021

      No, keďže HT Division je zapojený aj do obstarávania 4x4, Karayel-SU sa razom stal najnádejnejším kandidátom na bojový dron pre Maďarsko - najskôr aj s domácou výrobou.

      No, keďže HT Division je zapojený aj do obstarávania 4x4, Karayel-SU sa razom stal najnádejnejším kandidátom na bojový dron pre Maďarsko - najskôr aj s domácou výrobou.

  • Ableton
    21:42 28.08.2021

    Some news from Kecskemet Plan is to upgrade the Gripen to its full potential. In terms of armament a HUN Gripen is displayed with Iris-T and Meteor missiles and Reccelite ...Zobrazit celý příspěvek

    Some news from Kecskemet

    Plan is to upgrade the Gripen to its full potential.

    In terms of armament a HUN Gripen is displayed with Iris-T and Meteor missiles and Reccelite Reconnaissance Pod.
    In the future they will most likely get other updates(AESA radar for example) too.
    Gripen E is on static display.

    Tomorrow the following will be made public:

    Yörük is on static display - its name should be revealed
    SkyRanger applications in the army
    Rheinmetall Mission Master applications
    Details on the Orban-Johnson negotiations
    Details on Aero V acquisition
    TPG-3 detailsSkrýt celý příspěvek

  • PavolR
    09:03 28.08.2021

    Embraer otvára pobočku v Maďarsku:
    https://embraer.com/global/en/...

    Embraer otvára pobočku v Maďarsku:
    https://embraer.com/global/en/...

  • PavolR
    16:42 12.05.2021

    Podľa maďarského generálmajora Nándora Kiliána sa bude až po roku 2022 rozhodovať o budúcnosti maďarského výcviku. Z krátkodobého hľadiska preferujú výcvik v USA alebo ...Zobrazit celý příspěvek

    Podľa maďarského generálmajora Nándora Kiliána sa bude až po roku 2022 rozhodovať o budúcnosti maďarského výcviku. Z krátkodobého hľadiska preferujú výcvik v USA alebo Taliansku.

    V podobnom zmysle sa vyjadril už aj v januári: https://honvedelem.hu/hirek/uj... Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    07:19 22.04.2021

    No tak sa už aj v Maďarsku začali médiá venovať tejto správe: https://jogalappal.hu/super-tu...

    No tak sa už aj v Maďarsku začali médiá venovať tejto správe: https://jogalappal.hu/super-tu...

  • Nadšenec
    01:27 06.03.2021

    Rozumiem, že niektorým jedincom dlhodobé odopieranie krčiem a hospod nerobí dobre na mentálnom zdraví, ale to nie je dôvod na úpadok z úrovne diskusie na úroveň po stromoch lezúcej ...Zobrazit celý příspěvek

    Rozumiem, že niektorým jedincom dlhodobé odopieranie krčiem a hospod nerobí dobre na mentálnom zdraví, ale to nie je dôvod na úpadok z úrovne diskusie na úroveň po stromoch lezúcej tlupy.
    Páni, naťahovaním kožiek o to kto ju ma väčšiu ste si mali prejsť v rannom štádiu vývoja. Čo je tak ťažké pochopiť že OSSR je dlhodobá diera na peniaze a AČR nemusí nič závidieť. Rozdiel v technike v ktorej tej oblasti je daný len následkom svetlých chvíľ občasných modernizácii, ktoré si dovolím tvrdiť sú väčšinou aj tak iba sekundárnym následkom snahy o ďalšie okrádanie daňových poplatníkov.

    Aby som však prispel do diskusie o čom tento článok naozaj je, tak osobne nevidím koncepčnosť nákupu podobného stroja pre výcvik:

    Ad 1; pri predpoklade prevádzky prúdového cviku o výkone L-39NG si budú lietadlá výkonnostne ale aj cenovo podobné (vzhľadom na predošlé objednávky predpokladám kusovú cenu Tucana na +-15mil)
    Ad 2; čo sa týka ceny za letovú hodinu, jeden z diskutujúcich uviedol 1,000/h pre Tucano. Dovolím si s týmto číslom však nesúhlasiť. USAF prevádzkuje svoje turboprop Texany II za 2,235USD/h a to majú slabší motor a určite nie porovnateľnú avioniku, jeden z článkov tu na AN pred pár mesiacmi hovoril o cene za hodinu L-39NG 2,500/h
    Ad 3; prúdové lietadla v tejto kategórii (L-39, M345...) sú predsa len trochu výkonnejšie, rýchlejšie a hlavne - sú prúdové. Nacvičí sa na nich z vycvikovej schémy predsa len viac -> menšia potreba spárok -> v konečnom dôsledku ušetrené omnoho väčšie financie. Účelom týchto, tiež predpokladám, je ešte stále výcvik stíhačom a tí predsa len potrebujú získať návyky s prúdovým motorom. Tucano na výcvik však mohlo dávať ekonomický zmysel, ak by plátalo dieru medzi základným trénerom a silnejším prúdovým cvikom (M346 napr.), čo si myslím, že je v podmienkach karpatských jav nereálny.

    Čo sa týka patrolovania hraníc, tak naozaj nerozumiem ako si predstavujete 8hod patrolu okolo vlastnej hranice. Ja by som za tým kniplom veru sedieť nechcel a to mi verte, že mám ku kniplom blízko. Chlapi, nemusíte byť promovaní inženýři aby ste si dokázali voľačo spočítať a zakresliť do mapy. Vrtulník má dostatočný dolet a výdrž + ďalšie výhody, budú sa predsa striedať, nebude na zónu len jeden. Neverím, že pre patrolovanie zeme nestačí dostatočný počet vrtuľníkov. Tucano MÁ zmysel na patrolovanie, ale v krajinách o rozlohe Brazílie. Výhodu oproti malému vrtulníku bude mať v cene let hod (2-3tisíc oproti 3-4tisíc), no to nebude argumentom pre nákup 15 miliónových lietadiel.

    Čo sa týka zostreľovania malých a pomalých.... no dúfam, že sme si už týmto prešli, ale ak nie, určite to zvládnu aj albatrosy....

    Ak máte iný pohľad, diskutujme.Skrýt celý příspěvek

    • Jura99
      08:00 06.03.2021

      AČR není díra na peníze, tedy nijak větší, než je zvykem u státem řízených organizací a uskupení. S výjimkou posledních let AČR zápasí s vysoce podprůměrným rozpočtem a i přesto ...Zobrazit celý příspěvek

      AČR není díra na peníze, tedy nijak větší, než je zvykem u státem řízených organizací a uskupení. S výjimkou posledních let AČR zápasí s vysoce podprůměrným rozpočtem a i přesto si dokázala uskutečnit pár modernizačních projektů, a to i v době, kdy všichni věřili na věčný mír. Takže AČR má mj. moderní nadzvuky a moderní kolové transportéry, už asi 15let. Také tanky byly na svou dobu modernizované skvěle (ani Rusko není dodnes schopné se odlepit od koncepce T-72).
      Pokud jde o sestřelování pomalu letících cílů, také doufám, že už jsme tímto prošli, ale v tomto ohledu nevidím rozdíl mezi pomalým a rychlým cílem, zrušíme tedy airpolicing jako takový ? Paradoxně jsou pomalu letící cíle (bezpilotní drony) asi víc pravděpodobné k sestřelu než unesené dopravní letadlo.Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        10:14 06.03.2021

        Ono treba aj povedať, že Rusko má na počet obyvateľov 50x toľko tankov ako my/vy. ČR má 0,40 tanku na 100 000 obyvateľov, Slovensko 0,29 a Rusko cez 20. Ani Ruská ekonomika per ...Zobrazit celý příspěvek

        Ono treba aj povedať, že Rusko má na počet obyvateľov 50x toľko tankov ako my/vy. ČR má 0,40 tanku na 100 000 obyvateľov, Slovensko 0,29 a Rusko cez 20. Ani Ruská ekonomika per capita nedosahuje nie je tak výkonná ako naša/vaša. To vôbec nie je o tom, že by sme si nemohli ekonomicky dovoliť 100 alebo 200 moderných tankovSkrýt celý příspěvek

        • Jura99
          11:03 06.03.2021

          Miroslav: pointa mojí odpovědi Nadšencovi je sice jinde, ale když jde o ty tvé počty, opět je máš zcela úplně špatně. Počet ruských tanků se odhaduje asi na 3500. To činí asi ...Zobrazit celý příspěvek

          Miroslav: pointa mojí odpovědi Nadšencovi je sice jinde, ale když jde o ty tvé počty, opět je máš zcela úplně špatně. Počet ruských tanků se odhaduje asi na 3500. To činí asi 2,5tanku na těch tvých 100tis. obyvatel, nevím kdes vzal "přes 20". AČR má 150ks tanků, takže 1,5tanku na 100tis. obyvatel. U Ruska, které má obrovskou rozlohu a relativně málo obyvatel je přepočet tanků na obyvatele docela bezpředmětný.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            11:13 06.03.2021

            Čerpal som z tohto článku z roku 2017 Áno, niekoľko údajov som nenapísal správne za čo sa ospravedlňujem. Ja nemám problém si priznať chybu. Narozdiel od teba som len obyčajný ...Zobrazit celý příspěvek

            Čerpal som z tohto článku z roku 2017

            Áno, niekoľko údajov som nenapísal správne za čo sa ospravedlňujem. Ja nemám problém si priznať chybu. Narozdiel od teba som len obyčajný smrteľník

            https://refresher.sk/45438-Slo... Skrýt celý příspěvek

      • HEKTOR
        10:44 06.03.2021

        Jura99 - stále sa zabúda na jeden fakt,to že má česko už cca 15r moderný nadzvuk,je dôsledok že sa zbavilo mig-29 a mig-21/23 končili + strata spárky mig-23 to urýchlila ak sa ...Zobrazit celý příspěvek

        Jura99 - stále sa zabúda na jeden fakt,to že má česko už cca 15r moderný nadzvuk,je dôsledok že sa zbavilo mig-29 a mig-21/23 končili + strata spárky mig-23 to urýchlila ak sa nemýlim...
        slovensko malo 29tky,takže ho nadzvuk "nepálil" - nehodnotím či bolo ponechanie si 29tok dobré alebo zlé...Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          10:56 06.03.2021

          ČR měla Mig-29 také a konec konců mohla i Mig-21 ještě dlouho modernizovat jako Rumunsko nebo Chorvatsko. Ale v AČR zjevně jsou lidé, kteří přemýšlejí hlavou, takže se už před ...Zobrazit celý příspěvek

          ČR měla Mig-29 také a konec konců mohla i Mig-21 ještě dlouho modernizovat jako Rumunsko nebo Chorvatsko. Ale v AČR zjevně jsou lidé, kteří přemýšlejí hlavou, takže se už před 15lety přešlo na moderní techniku, která dobře slouží a dělá dobré jméno letectvu v zahraničí.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            11:23 06.03.2021

            Ako dlho ČR prevádzkovala MiG-29?

            Ako dlho ČR prevádzkovala MiG-29?

          • HEKTOR
            11:35 06.03.2021

            Jura99 - ja som nikde nenapísal,že ačr urobila zlý krok...práve naopak z ponúkaných možností ako napr. f-15,f-4 (ak to tak naozaj bolo) vybrala najlepšie ako mohla... Ale v AČR ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 - ja som nikde nenapísal,že ačr urobila zlý krok...práve naopak z ponúkaných možností ako napr. f-15,f-4 (ak to tak naozaj bolo) vybrala najlepšie ako mohla...
            Ale v AČR zjevně jsou lidé, kteří přemýšlejí hlavou - s touto vetou nesúhlasím,lebo vo veľa prípadoch o tomto rozhodujú a vyberajú politici,lobisti... x techniky sa modernizovalo ako u vás a tak aj u nás a nemalo to význam,naposledy v ossr bvp2...
            takže opakujem,krok s gripenom bol viac ako dobrý...Skrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          21:54 06.03.2021

          23-kám končila životnosť -mechanizácia krídla. Aj preto Slovensko nebralo pri delení 23-ky ....

          23-kám končila životnosť -mechanizácia krídla. Aj preto Slovensko nebralo pri delení 23-ky ....

      • Nadšenec
        11:25 06.03.2021

        Jura99 - výhoda pri zachycovaní dronu oproti pilotovanej mašine je predsa len tá, že si interceptor nemusí prejsť procesom interrrogation a intervention, preto je aj môžme na yt ...Zobrazit celý příspěvek

        Jura99 - výhoda pri zachycovaní dronu oproti pilotovanej mašine je predsa len tá, že si interceptor nemusí prejsť procesom interrrogation a intervention, preto je aj môžme na yt nájsť viacero videi ako stíhačka zostrelila dron. Problém pri jeho zostrelení bude najväčší pri presnej lokalizácii a tu si dovolím tvrdiť, že bude stíhačka s radarom a IRIST pred Tucanom.Skrýt celý příspěvek

        • Jura99
          13:37 06.03.2021

          nadzvuk nepatroluje preventivne, ale startuje na poplach podle zjisteni z radaru pvos.

          nadzvuk nepatroluje preventivne, ale startuje na poplach podle zjisteni z radaru pvos.

          • Nadšenec
            15:08 06.03.2021

            Jura99 - Píšem o zachytávaní, výsluchu a zásahu, ak nerozumiete anglickým výrazom. Čo to ma čo spoločné s patrolovaním? Tiež nevidím dôvod dôvod prečo by nadávky v prípade krízy ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 - Píšem o zachytávaní, výsluchu a zásahu, ak nerozumiete anglickým výrazom. Čo to ma čo spoločné s patrolovaním?

            Tiež nevidím dôvod dôvod prečo by nadávky v prípade krízy nepatrolovali, dokonca je pre tento druh misie vytvorená skratka - CAP

            Ak by som aj hral Vašu hru, ako si taký ovešaný patrolujúci turboprop poradí s dronom v 25k feetoch ak je jeho maximál rovnajúca a možno aj menšia ako pre akoktorý moderný UCAV?

            Jedina vyhoda turbopropu je vdaka nízkej minimálke zachytávanie (a výsluchu) pomalych cessien a to je trochu málo na stroj ceny prúdové pozvuku.

            Na všetky ostatne bojové úlohy, ktorý by turboprop mohol plniť sú efektívnejšie ostatné druhy strojov.Skrýt celý příspěvek

          • Nadšenec
            15:10 06.03.2021

            *Ospravedlňujem sa za menšiu svojvôľu autocorrectu, tak znova druhý odsek: Tiež nevidím dôvod prečo by nadzvuky v prípade krízy nepatrolovali, dokonca je pre tento druh misie ...Zobrazit celý příspěvek

            *Ospravedlňujem sa za menšiu svojvôľu autocorrectu, tak znova druhý odsek:
            Tiež nevidím dôvod prečo by nadzvuky v prípade krízy nepatrolovali, dokonca je pre tento druh misie vytvorená skratka - CAP.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:21 06.03.2021

            pomalu letici cile jsou v tom regionu zjevne problem i bez krize. Je to kvuli nizke cene tabaku na Ukrajine a vysoke v EU. Verejnost se to dozvi jen kdyz nejaky stroj havaruje. ...Zobrazit celý příspěvek

            pomalu letici cile jsou v tom regionu zjevne problem i bez krize. Je to kvuli nizke cene tabaku na Ukrajine a vysoke v EU. Verejnost se to dozvi jen kdyz nejaky stroj havaruje. Tomu odstavci o rychlosti nerozumim, tvrdite ze Tucano je pomalejsi nez UCAV ?Skrýt celý příspěvek

          • Nadšenec
            15:49 06.03.2021

            No a čudujete sa ak niekto dokazal vykonať taký zločin proti ľudskosti, ako zakázať nám pukačky? :D V skutočnosti boli pomalo letiace ciele problém pre nedostatočné radarové ...Zobrazit celý příspěvek

            No a čudujete sa ak niekto dokazal vykonať taký zločin proti ľudskosti, ako zakázať nám pukačky? :D V skutočnosti boli pomalo letiace ciele problém pre nedostatočné radarové pokrytie, to sa verím do budúcna zmení. Turbopropy by v slovenskom prípade mohli zobrať rolu záchytu týchto miestnych Robin Hoodov. Otázka je však, či sa to vyplatí a či za podobne financie neexistuje lepšie riešenie. Predsa len, ide o civilne lietadlá. Verím, že ich ide dohľadať a zachytávať aj na zemi.

            Ano tvrdím, že existujú UCAV proti ktorým si Tucano pri rozdieloch výšok a malému prebytku rýchlosti pri určitých vzdialenostiach neškrtne, nepravda?Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            09:35 07.03.2021

            Nadsenec: tezko rict, UCAV mam co do rychlosti zarazene do nizsich stovek km/h a turbovrtulaky do vyssich stovek. Tak ci onak Tucano se v roli lehkeho bojoveho letounu ve svete ...Zobrazit celý příspěvek

            Nadsenec: tezko rict, UCAV mam co do rychlosti zarazene do nizsich stovek km/h a turbovrtulaky do vyssich stovek. Tak ci onak Tucano se v roli lehkeho bojoveho letounu ve svete pouziva, Madari by pripadne nebyli sami. Ale taky je mozne, ze budou jen pro vycvik.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            12:43 07.03.2021

            ako málo stačí a od maďarských super tucano sme sa (zase) dostali až k porovnávaniu ačr/ossr a skončili sme pri matovičovi... p.grohmann - možno by nebolo od veci zaviesť trošku ...Zobrazit celý příspěvek

            ako málo stačí a od maďarských super tucano sme sa (zase) dostali až k porovnávaniu ačr/ossr a skončili sme pri matovičovi...

            p.grohmann - možno by nebolo od veci zaviesť trošku diktatúry a mazať všetky príspevky ktoré vyslovene nesúvisia s témou...Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            16:20 07.03.2021

            HEKTOR: územní celistvost je vojenské téma. Najednou vadí diskuse o zpochybnění územní celistvosti UA vaším premiérem, ale že pod každým článkem o nákupech techniky pro maďarskou ...Zobrazit celý příspěvek

            HEKTOR: územní celistvost je vojenské téma. Najednou vadí diskuse o zpochybnění územní celistvosti UA vaším premiérem, ale že pod každým článkem o nákupech techniky pro maďarskou armádu diskutujete o ohrožení územní celistvosti jižního Slovenska, to nevadí ?Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            18:08 08.03.2021

            Jura99 - no už vás trošku poznám a preto viem,že nejde ani tak o nejakú územnú celistvosť a v roli ukrajinského obhajcu ste len preto že je zase nejaká možnosť kopnúť si do ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura99 - no už vás trošku poznám a preto viem,že nejde ani tak o nejakú územnú celistvosť a v roli ukrajinského obhajcu ste len preto že je zase nejaká možnosť kopnúť si do slovenska...
            vadí mi to preto,že sa odbieha od témy článku...
            že to náš premiér posral.??áno,posral to...často skôr povie ako myslí...
            bola to chyba..??bola...ale sú iné problémy,ktoré ma trápia viac...
            a já osobne nevidím ohrozenia slovenska v maďarských nákupoch...lebo súhlasím s vaším názorom,že počty ktoré zaobstarávajú,sú akurát na obranu ich územia...Skrýt celý příspěvek

    • Latysimus
      09:41 06.03.2021

      Perfektne napisane

      Perfektne napisane

    • demografie
      10:18 06.03.2021

      Na patrolování hranic stačí Bayraktar TB2. Pokud by země velikosti Maďarska koupila standardní sadu 4 dronu, mohli by hlídání hranic nonstop. Nemluvě o dalších věcech - doprava, ...Zobrazit celý příspěvek

      Na patrolování hranic stačí Bayraktar TB2. Pokud by země velikosti Maďarska koupila standardní sadu 4 dronu, mohli by hlídání hranic nonstop. Nemluvě o dalších věcech - doprava, shromáždění lidí a podobně. Myslím, že nákup Tucano bude spíše politický.Skrýt celý příspěvek

  • ativok
    00:46 06.03.2021

    --OFF :When it comes to Hungarians in an article, the ultra-Slovak miroslav comes up. To show how much better they are than us --ON: You really want to create a Hungarian army ...Zobrazit celý příspěvek

    --OFF :When it comes to Hungarians in an article, the ultra-Slovak miroslav comes up. To show how much better they are than us
    --ON: You really want to create a Hungarian army training center , but I also see the possibility of joining the Italians as probable.
    -In principle, in 2022, the future of fighter jets will be decided
    for fighters, the F-35 and Grippen E / F are considered a chance
    -now barracks are being renovated and missile artillery is still left, and drones.
    Hungary is not published , this is the plane
    but now there will be elections next 1 y, which is why they are holding back announcements. Because then it could have been a weapon for the opposition to spend on this instead of a health issue.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      08:33 06.03.2021

      Konkrétne ako som zaútočil na Maďarsko, že si ma dovoľuješ nazývať ultraslovákom? Mimochodom, vzťahy medzi našimi krajinami nie sú dobré dlhodobo. Je to len 2 dni čo bol na ...Zobrazit celý příspěvek

      Konkrétne ako som zaútočil na Maďarsko, že si ma dovoľuješ nazývať ultraslovákom?

      Mimochodom, vzťahy medzi našimi krajinami nie sú dobré dlhodobo. Je to len 2 dni čo bol na koberček ministrom zahraničia predvolaný maďarský veľvyslanec. Ono sa totiž maďarský minister zahraničia špacíroval po južných okresoch Slovenska a nabádal ľudí aby sa hlásili k svojim maďarským koreňomSkrýt celý příspěvek

      • Jura99
        10:52 06.03.2021

        A na ten kobereček šel pak slovenský ministr zahraničí ke slovenskému premiérovi, protože si dovolil předvolat maďarského velvyslance, neboť celá ta schůzka na jižním Slovensku ...Zobrazit celý příspěvek

        A na ten kobereček šel pak slovenský ministr zahraničí ke slovenskému premiérovi, protože si dovolil předvolat maďarského velvyslance, neboť celá ta schůzka na jižním Slovensku měla Sputnikovský důvod :-). To jen pro pořádek, abys neříkal jako vždy polovinu pravdy.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          11:06 06.03.2021

          Ja narozdiel od teba sa tak nejak v slovenskej politike trochu aj pohybujem. Tykám si s viacerými poslancami aj ministrami súčasnej vlády. Môžeš mi veriť, že o Sputnik V rozhodne ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja narozdiel od teba sa tak nejak v slovenskej politike trochu aj pohybujem. Tykám si s viacerými poslancami aj ministrami súčasnej vlády. Môžeš mi veriť, že o Sputnik V rozhodne nejde. V podstate o tom nevieš nič.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            11:14 06.03.2021

            Asi si netykáš s tím vrchním pacientem, nebo přinejmenším nečteš jeho tweety.

            Asi si netykáš s tím vrchním pacientem, nebo přinejmenším nečteš jeho tweety.

          • Miroslav
            11:21 06.03.2021

            Neviem prečo máš potrebu hodnotiť našu vládu. Ja sa tiež k vašej nevyjadrujem. Jednak na to nemám dostatok informácií ale hlavne mi to neprináleží ako občanovi iného štátu. ...Zobrazit celý příspěvek

            Neviem prečo máš potrebu hodnotiť našu vládu. Ja sa tiež k vašej nevyjadrujem. Jednak na to nemám dostatok informácií ale hlavne mi to neprináleží ako občanovi iného štátu.

            Faktom ostáva, že si si prečítal jednu informáciu o Sputniku, navyše nepravdivú a nepoznáš pozadie toho konfliktu.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            11:28 06.03.2021

            Já jsem si nepřečetl "jednu informáciu o Sputniku", ale přímo výrok premiéra. A ano, myslím že není úplně při smyslech, skandálně žertovat na účet UA, kupovat ruskou vakcínu bez ...Zobrazit celý příspěvek

            Já jsem si nepřečetl "jednu informáciu o Sputniku", ale přímo výrok premiéra. A ano, myslím že není úplně při smyslech, skandálně žertovat na účet UA, kupovat ruskou vakcínu bez schválení atp.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            12:06 06.03.2021

            Môžem ťa ubezpečiť, že aj on sám (premiér) vie, že celý ten konflikt nie je o Sputniku. Nebudem to vysvetľovať. Jednak sa mi to nechce ale hlavne to nie je vhodné Čo sa týka tej ...Zobrazit celý příspěvek

            Môžem ťa ubezpečiť, že aj on sám (premiér) vie, že celý ten konflikt nie je o Sputniku. Nebudem to vysvetľovať. Jednak sa mi to nechce ale hlavne to nie je vhodné

            Čo sa týka tej Ukrajiny, áno, bol to nevhodný žart. Za čo sa teda premiér aj minister zahraničia Ukrajine ospravedlnili.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            13:30 06.03.2021

            ubezpecit o tom co si mysli me asi nemuzes, to totiz nevedi ani clenove jeho vlady. S UA to nebyl nevhodny zert, ale projev ignoranta, ktery se omluvit vubec nijak neda, pouze ...Zobrazit celý příspěvek

            ubezpecit o tom co si mysli me asi nemuzes, to totiz nevedi ani clenove jeho vlady. S UA to nebyl nevhodny zert, ale projev ignoranta, ktery se omluvit vubec nijak neda, pouze odejde do historie az on skonci. Mozna ti to nedochazi, ale Rusove zabili asi 10tis. Ukrajincu, padli i vojaci ze Zakarpatske oblasti a premier sousedniho statu si takto pusti na spacir svou nevymachanou hubu.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            14:07 06.03.2021

            Kedysi si ma nazval psychopatom no ja sa rozhodne nepasujem za odborníka na všetko ako ty. Mohol by si brzdiť. Nevieš o čom rozprávaš. A aj keby si vedel, tak to nie je tvoja vec a ...Zobrazit celý příspěvek

            Kedysi si ma nazval psychopatom no ja sa rozhodne nepasujem za odborníka na všetko ako ty. Mohol by si brzdiť. Nevieš o čom rozprávaš. A aj keby si vedel, tak to nie je tvoja vec a nemáš na to právo.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            15:24 06.03.2021

            Miroslav: ty si tykas, ja si take tykam, ber ze tlumocim vzkaz z Ukrajiny. Tolik k tomu pravu.

            Miroslav: ty si tykas, ja si take tykam, ber ze tlumocim vzkaz z Ukrajiny. Tolik k tomu pravu.

          • tctx
            15:30 06.03.2021

            Ostatni romu rozumi nebo nerozumi asi tak, jak budes nerozumet tomu, az nekdo nekdy za neco Madarsku slibi jizni Slovensko.

            Ostatni romu rozumi nebo nerozumi asi tak, jak budes nerozumet tomu, az nekdo nekdy za neco Madarsku slibi jizni Slovensko.

          • Miroslav
            16:00 06.03.2021

            A ty máš odkedy poverenie ukrajinskej vlády ich advokátsky zastupovať? A vôbec, bol si ty vôbec niekedy na Ukrajine? A videl si vôbec živého ukrajinca mimo tých na stavbe? Zase ...Zobrazit celý příspěvek

            A ty máš odkedy poverenie ukrajinskej vlády ich advokátsky zastupovať? A vôbec, bol si ty vôbec niekedy na Ukrajine? A videl si vôbec živého ukrajinca mimo tých na stavbe? Zase hľadáš problém na konflikt ktorý sa ťa vôbec netýkaSkrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:02 06.03.2021

            @ Miroslav "Môžem ťa ubezpečiť, že aj on sám (premiér) vie, že celý ten konflikt nie je o Sputniku." Premiér tvrdí niečo iné... ""Rišo, Veronika, plne si uvedomujem, že sme ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Miroslav

            "Môžem ťa ubezpečiť, že aj on sám (premiér) vie, že celý ten konflikt nie je o Sputniku."

            Premiér tvrdí niečo iné...
            ""Rišo, Veronika, plne si uvedomujem, že sme nakúpili Sputnik proti vašej vôli a že hlboko nesúhlasíte s tým, že som bol na košickom letisku. Na druhej strane si myslím a som doslova presvedčený o tom, že ako predseda vlády som mal psiu povinnosť urobiť všetko pre to, aby sme urobili maximum pre záchranu životov a zdravia ľudí na Slovensku. Podaril sa nám malý veľký zázrak. Dva milióny vakcín zachránia tisícky ľudí a bol by som veľmi rád, keby ste mi v tom pomohli. Prosím vás, odložte politikárčenie bokom a hlavne nevyužívajte Sputnik ako zámienku na rozpad našej vlády, po ktorej ľudia túžili," povedal Matovič vo videu." - https://domov.sme.sk/c/2260917... Skrýt celý příspěvek

          • MartinM
            22:26 06.03.2021

            Ján Paliga 22:02 06.03.2021 Matovic hovori ze ide o Sputnik, ostatny tvrdia ze sputnik nieje problem (verim ale ze Za ludom vadi aj povod vakciny), problem je sposob akym ho ...Zobrazit celý příspěvek

            Ján Paliga 22:02 06.03.2021
            Matovic hovori ze ide o Sputnik, ostatny tvrdia ze sputnik nieje problem (verim ale ze Za ludom vadi aj povod vakciny), problem je sposob akym ho Matovic doniesol, celkovo ak sledujete politiku na Slovensku, dufam ze uznate, ze Matovic sa sprava od zaciatku ako slon v porcelane a dotiahol tak daleko, ze je sam proti vsetkym. Dianie okolo Sputnika je len posledna kvapka nie nosna tema.Skrýt celý příspěvek

          • MartinM
            22:40 06.03.2021

            Pre Jura99 13:30 06.03.2021 Ja som asi posledny kto by obhajoval Matovica, ale tento vyrok si zdaleka nezsaluzi tolko pozornosti co sa mu venuje a to preto, ze Matovic moze ...Zobrazit celý příspěvek

            Pre Jura99 13:30 06.03.2021
            Ja som asi posledny kto by obhajoval Matovica, ale tento vyrok si zdaleka nezsaluzi tolko pozornosti co sa mu venuje a to preto, ze Matovic moze slubovat Podkarpatsku Rus komu chce, ale ma nato nulovy dosah, dolezite je, ze oficialne uzanvame celistovost Ukrainy aj s Krymom a na tom sa nic nemeni. A doteraz sme nevyvijali a ani nevyvíjame aktivity co by naznacovali nieco ine, jedna sa iba o tento jediny vyrok, kedy chcel byt Matovic zaujivamavy a neuvedomil si ze uz nieje opozicny politik ale premier a ze jeho slovo ma teraz inu vahu.Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            10:26 07.03.2021

            výrok Vašeho premiéra je neobhajitelný. Je to podobné jako by náš premiér po "citlivém" obchodě s Maďarskem prohlásil, že na oplátku mu přislíbil jižní Slovensko. Není to tak ...Zobrazit celý příspěvek

            výrok Vašeho premiéra je neobhajitelný. Je to podobné jako by náš premiér po "citlivém" obchodě s Maďarskem prohlásil, že na oplátku mu přislíbil jižní Slovensko.
            Není to tak dávno co jsem si na účet "hej Slováků" tady udělal legraci, že v případě napadení Slovenska Maďarskem pomůžeme osvobodit od Slováků území až po Velkou Fatru, a jak tady Slováci prskali..Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            11:24 07.03.2021

            skelet: přesně tak, příklad dobrý, ovšem v reálu ještě horší, protože válka mezi UA a RUS je živá, měsíčně stále umírá pár vojáků na hranici. Nad tím může žertovat jen obecní ...Zobrazit celý příspěvek

            skelet: přesně tak, příklad dobrý, ovšem v reálu ještě horší, protože válka mezi UA a RUS je živá, měsíčně stále umírá pár vojáků na hranici. Nad tím může žertovat jen obecní blázen Pepek Vyskoč.Skrýt celý příspěvek

          • MartinM
            14:19 07.03.2021

            pre skelet 10:26 07.03.2021 pre Jura99 11:24 07.03.2021 Ja ho ani neobhajujem, ja len tvrdim, ze je to na urovny nestastneho vyroku nic viac za tim netreba hladat, oficialne sme ...Zobrazit celý příspěvek

            pre skelet 10:26 07.03.2021
            pre Jura99 11:24 07.03.2021

            Ja ho ani neobhajujem, ja len tvrdim, ze je to na urovny nestastneho vyroku nic viac za tim netreba hladat, oficialne sme sa za to ospravedlnili, podla mna je to adekvatne.
            Tvrdim to preto lebo:
            Matovic to nepovedal na medzinarodnom fore.
            Povedal to v diskusii kde vztah Ukrajiny a Ruska nebola tema.
            Slovensko je konzistentne vo vztahu voci Ukrajine, ziadnym cinom sme nespochybnili celistvost Ukrainy.
            Preto je to na urovni nestastneho pokusu byt vtipny, skoncilo to vsak ako medzinarodny trapas.

            Vas priklad nieje uplne spravny, pretoze je ine ked nieco tvrdi 5,5mil Slovensko voci 40mil Ukraine, ako ked 10,7mil Cesko bude tvrdit nieco voci Slovensku.

            Dalej Cesko a Slovensko ma trochu specialny vztah, ja osobne ho vnimam ako vztah medzi mladsim a starsim bratom, preto su niektore temy vnimane citlivejsie a este Cesi su majstri v tom ako zahrat na citlivu strunu Slovakom, ale vsetko je v rovine diskusnych prekaraciek, a rivalite v sporte. Osobne, som jednu tretinu zivota stravil v Cesku, a aj pracovne prichadzam s Cechmi relativne casto do kontaku, a tu su moje skusenosti iba pozitivne a nadstardantne.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            18:52 07.03.2021

            Martin: Myslím, že si to napísal presne. Niektorí naši českí priatelia si často ani neuvedomujú ako sa vyjadrujú o Slovensku. Častokrát o Slovensku a Slovákoch píšu ako keby sme ...Zobrazit celý příspěvek

            Martin: Myslím, že si to napísal presne. Niektorí naši českí priatelia si často ani neuvedomujú ako sa vyjadrujú o Slovensku. Častokrát o Slovensku a Slovákoch píšu ako keby sme boli česká kolónia...

            Takým českým evergreenom je veta ,,Slovensko se od nás odtrhlo". Ja vôbec neviem o tom, že by bolo Slovensko súčasťou Česka. Pokiaľ viem, Československo bol navonok unitárny štát dvoch rovnocenných národov.

            Dosť ma zarazil jeden tunajší diskutér ktorý o rozpade ČS napísal: ,,Přišli sme o třetinu území". Opäť neviem o tom, že by Česko bolo vlastníkom Slovenska alebo žeby bolo Česko jediným právnym nástupcom ČS. Mimochodom, Slovensko rozhodne netvorilo len tretinu územia ČS.

            Iste, je tu veľa provokatérov ktorí veľmi dobre vedia čo píšu a ako udrieť na citlivú strunu. Menovať nebudem.Skrýt celý příspěvek

          • MartinM
            20:21 07.03.2021

            pre Miroslav 18:52 07.03.2021 Taketo reci beriem ako take Ceske "skadleni". Pravda je, ze mame, byt Cechom za co vdacny, pochybuje ze by bez ich pomoci Slovensko vobec mohlo ...Zobrazit celý příspěvek

            pre Miroslav 18:52 07.03.2021
            Taketo reci beriem ako take Ceske "skadleni". Pravda je, ze mame, byt Cechom za co vdacny, pochybuje ze by bez ich pomoci Slovensko vobec mohlo vzniknut. My im zase tvrdime ako sme na nich doplacali a ze ich nepotrebujeme. Osobne si myslim, ze rozdelenim sa vycistili vztahy medzi nami, ale s medzinarodneho hladiska skor ci neskor na to doplatime 15mil stat ma predsa len vacsiu vahu. Co ma ale tesi je ze z osobnej skusenosti pokial o nieco ide Cechov berieme ako svojich a vnimam to tak aj opacne.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            22:27 07.03.2021

            @ MartinM "Matovic hovori ze ide o Sputnik, ostatny tvrdia ze sputnik nieje problem (verim ale ze Za ludom vadi aj povod vakciny)" Nejde o pôvod, ale o to, že to neprešlo ...Zobrazit celý příspěvek

            @ MartinM

            "Matovic hovori ze ide o Sputnik, ostatny tvrdia ze sputnik nieje problem (verim ale ze Za ludom vadi aj povod vakciny)"
            Nejde o pôvod, ale o to, že to neprešlo kontrolou bezpečnosti vakcíny cez európsku agentúru. Rusko poslalo prihlášku až teraz.... Ak je taká super-cuper, prečo až teraz? Veď ju mali prví.... A ano občania v RF sa ňou poriadne neočkujú, nieto ešte jej prezident... To mi je divné...

            "... problem je sposob akym ho Matovic doniesol, celkovo ak sledujete politiku na Slovensku, dufam ze uznate, ze Matovic sa sprava od zaciatku ako slon v porcelane a dotiahol tak daleko, ze je sam proti vsetkym. "
            Samozrejme, že (pasívne) sledujem. On sa ku všetkým tak chová už od vstupu do politiky, takže prekvapenie to pre mňa nie je. Aj keď som sa nechal po voľbách oklamať jeho distingvovaným prejavom. Jadro sa ale dostalo na povrch... Nuž, ak je niekto nekompetentný, dlho to zakrývať nedokáže... (to platí pre mnohých politikov na SK)

            "Dianie okolo Sputnika je len posledna kvapka nie nosna tema."
            Súhlasím. Ak kope do svojich partnerov už od skončenia volieb, tí trpezlivosť stratia....Skrýt celý příspěvek

          • skelet
            22:57 07.03.2021

            V ČR se o Slovensku určitě nevyjadřujeme jako o ztracené kolonii. Spíše jako o někom, do koho jsme vráželi čas, energii a peníze, aby jsme se nakonec dozvěděli, že špatní jsme my. ...Zobrazit celý příspěvek

            V ČR se o Slovensku určitě nevyjadřujeme jako o ztracené kolonii. Spíše jako o někom, do koho jsme vráželi čas, energii a peníze, aby jsme se nakonec dozvěděli, že špatní jsme my. Je to takový vztah nevlastních sourozenců.
            Tento vztah ovšem brzy pomine, nostalgií k Československu trpí maximálně dnešní čtyřicátníci, třicátníci o tom viděli tak leda ve Studiu Kamarád. Dvacatnikům a mladším už je bližší Británie, Francie a Německo, protože tam jezdí studovat, dovolenkovat se atd.
            Ostatně je to vidět i v médiích, kde se Slovensko řeší na stejné úrovni jako ostatní státy EU. A leckdy se toho dozvím víc o politické situaci v Británii, než na Slovensku.Skrýt celý příspěvek

          • Double
            02:49 08.03.2021

            Kolko cechov studuje v UK, Nemecku alebo Francuzsku? Ditto s dovolenkami. U cechov prevlada Chorvatsko a Slovensko.

            Kolko cechov studuje v UK, Nemecku alebo Francuzsku? Ditto s dovolenkami. U cechov prevlada Chorvatsko a Slovensko.

          • Miroslav
            07:33 08.03.2021

            @Ján Paliga Celý ten problém vznikol už pri skladaní vlády. Sulík nedostal jeho svätý grál - ministerstvo financií. Teraz sa snaží dostať z kresla premiéra lebo by ho nahradil ...Zobrazit celý příspěvek

            @Ján Paliga
            Celý ten problém vznikol už pri skladaní vlády. Sulík nedostal jeho svätý grál - ministerstvo financií. Teraz sa snaží dostať z kresla premiéra lebo by ho nahradil práve minister financií Edo Heger. A kreslo ministra financií bude voľné. O nič iné nejde. O nejaký Sputnik tobôž nie. To je len zastúpná téma. Na Slovensku je totiž vždy všetko naopak. Liberáli sú najväčšími radikálmi, na najväčších demokratov sa hrajú pohrobkovia nacistov a socialisti sú najtvrdší kapitalisti a privatizéri.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            18:13 08.03.2021

            Slováci budou vždy nejbližším národem pro občany ČR - přinejmenším pro Moraváky :-). Síla historického propojení obou států je doufám natolik velká, že vyvolávači ukřivděnosti či ...Zobrazit celý příspěvek

            Slováci budou vždy nejbližším národem pro občany ČR - přinejmenším pro Moraváky :-). Síla historického propojení obou států je doufám natolik velká, že vyvolávači ukřivděnosti či popírači naší národní vzájemnosti nikdy nezadupají tuto vzájemnost do nicoty a naopak osobně věřím, že československá idea neřekla poslední slovo.
            Že by nám byli Francouzi či Němci blíže než Slováci může věřit jen melounový "euroobčan".Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            23:57 08.03.2021

            @ Miroslav "Celý ten problém vznikol už pri skladaní vlády." Presne tak. Narcis chcel na spôsob Miloševiča ovládnuť všetko a ostatným hodiť pár omrviniek, nech sa o ne pobijú... ...Zobrazit celý příspěvek

            @ Miroslav

            "Celý ten problém vznikol už pri skladaní vlády."

            Presne tak. Narcis chcel na spôsob Miloševiča ovládnuť všetko a ostatným hodiť pár omrviniek, nech sa o ne pobijú... O paškvile zvanom Programové vyhlásenie vlády ani nehovorím....

            Väčšina vlády je nekompetentná a amatérska. Slováci musia len tajne dúfať, že škody čo nastanú, budú čo najnižšie .... (hoci to vyzerá zatiaľ ako utópia..)

            No uvidíme....Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            12:13 09.03.2021

            Z mého úhlu pohledu jsou si Češi a Slováci velmi blízko a bylo by záhodné, aby to tak do budoucna zůstalo. Je škoda, že neprobíhá větší spolupráce v obranném sektoru, kde jeden tak ...Zobrazit celý příspěvek

            Z mého úhlu pohledu jsou si Češi a Slováci velmi blízko a bylo by záhodné, aby to tak do budoucna zůstalo. Je škoda, že neprobíhá větší spolupráce v obranném sektoru, kde jeden tak druhý tak (Gripen x F-16, H1 x Blackhawk). Jen tak bokem Zuzka by byla fajn, ovšem za nabídnutou cenu, se nemůžeme divit jak to dopadlo.

            Určitá rivalita mezi Čechy a Slováky existuje, ovšem z velké části se jedná jen o přátelské popichování a rivalitu v hokeji (kde však pokud jeden nebo druhý vypadne jsem zvyklý, že se poté oba národy fandí "přeživšímu"). V obou zemích však existuje jistá část populace, která tuto rivalitu tahá do zbytečných extrémů. Na jedné straně Češi, kteří berou Slovensko jako své ztracené podřízené území a něco míň a na druhé straně Slováky, kteří berou Čechy jako ušmudlané pepíky, kterým vlastně celou tu republiku vybudovali (jak jsem se dozvěděl při návštěvě východního Slovenska). Přijde mi, že část Slováků si menší populaci a ne tolik bohatou historii kompenzuje přehnaným patriotismem (samo o sobě si díky subjektivní zkušenosti myslím, že naši bratia na východ mají vyšší národní cítění než my, což není nic špatného) a mají potřebu si na Čechy něco dokazovat. Jak už tu někdo psal, vztah staršího a mladšího bratra.

            Já osobně mám se Slováky (v 99% případů) skvělé zkušenosti a žádnou animozitu vůči ním necítím, právě naopak. Historie je taková jaká je a beru rozdělení jako geopolitickou i pragmatickou chybu. Pravdou je, že první republika a Československo umožnilo záchranu Slovenska z podrůčí Uherska a maďarského vlivu a také značně pozvedlo industrializaci a životní úroveň. Události roku 38-45 necháme u ledu. Z pohledu tehdejších lidí je však patrné, že skutečně věřili v československou vzájemnost (jak dokazují i texty například z roku 1848) a ideu jednoho národa a nešlo pouze o tah Masaryka a Štefánika, aby se snižil poměr populace v neprospěch Němců na území republiky. Slovensko a Slováky beru jako přirozené přátele Čechů a spojence se kterými by jsme měli být zadobře a utužovat svazky ve všech ohledech pokud to bude možné.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          07:45 08.03.2021

          @ Skelet Ty si taký archetyp českého antislováka. Stačí, že si Jura príde kopnúť a ty už mu musíš utekať na pomoc bez ohľadu na to, čo k tomu máš čo povedať, aby ste si navzájom ...Zobrazit celý příspěvek

          @ Skelet

          Ty si taký archetyp českého antislováka. Stačí, že si Jura príde kopnúť a ty už mu musíš utekať na pomoc bez ohľadu na to, čo k tomu máš čo povedať, aby ste si navzájom vyjadrili podporu ako dve bukvice.

          Mimochodom, to, že špeciálny a strategický priemysel dislokovali na Slovensko bol nápad súdruhov v Moskve aby boli tie továrne čo najďalej od vonkajšej hranice s kapitalistami.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            08:35 08.03.2021

            Miroslav: to víš že jo, máš pravdu. A s tím přesunem průmyslu samozřejmě máš taky pravdu, akorát se divím, že soudruzi z Moskvy už ve třicátých letech uměli ovlivnit např. ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: to víš že jo, máš pravdu. A s tím přesunem průmyslu samozřejmě máš taky pravdu, akorát se divím, že soudruzi z Moskvy už ve třicátých letech uměli ovlivnit např. Zbrojovku Brno, aby v malé vesnici Povážska Bystrica postavila zbrojní továrnu (počet obyvatel se tam tak zdvacetinásobil), dále Škodu Plzeň, aby totéž provedla v Dubnici atp. Soudruzi v Moskvě o obraně neuvažovali, oni plánovali být druhý den té své "obrany" už kdesi na Rýně. Přesun zbrojní výroby byla předválečná myšlenka a nebyla jediná, ve které paradoxně pokračovali i komunisté.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            12:30 08.03.2021

            Lebo už v 30-tych rokoch sa vedelo, že sa blíži vojna a hrozba je Nemecko. Bol to čisto pragmatický dôvod. Nešlo rozhodne o nejaký humanitárny dôvod. Do dokonalosti to doviedli ...Zobrazit celý příspěvek

            Lebo už v 30-tych rokoch sa vedelo, že sa blíži vojna a hrozba je Nemecko. Bol to čisto pragmatický dôvod. Nešlo rozhodne o nejaký humanitárny dôvod. Do dokonalosti to doviedli komunisti ktorí vedeli, že od Ašu po Prahu bude mesačná krajina, Od Prahy po Ostravu vojenská zóna a relatívny kľud pre výrobu by mal byť na až SlovenskuSkrýt celý příspěvek

          • skelet
            13:53 08.03.2021

            Já nejsem žádný antislovák, jen prostě Slovensko vnímám jako stát, jako každý jiný. Nemám k němu žádný sentiment. Proč taky, když se stát rozdělil, tak mi bylo dvanáct. Ani taky ...Zobrazit celý příspěvek

            Já nejsem žádný antislovák, jen prostě Slovensko vnímám jako stát, jako každý jiný. Nemám k němu žádný sentiment. Proč taky, když se stát rozdělil, tak mi bylo dvanáct. Ani taky nechápu proč se Slováci tolik zajímají o dění v ČR, ale Vaše věc.

            Jinak celkem chápu, že jsem se ti párkrát otřel o tvé zbytnělé ego, ale já Jurovi nechodím na pomoc. To že Vy dva si tady vzájemně poměřujete pindíky je čistě Vaše věc. :)Skrýt celý příspěvek

      • Ján Paliga
        21:58 06.03.2021

        ... ale zasa ministra, ktorý pomohol s nákupom Sputnika vychvaľujú....

        ... ale zasa ministra, ktorý pomohol s nákupom Sputnika vychvaľujú....

      • Knight
        18:59 07.03.2021

        Slovensko si zhoršilo vzťahy aj s Ruskom už dlhodobo Je zaujímavé ako sme sa rýchlo dostali k vakcíne Sputnik V a nemuseli sme stáť v rade musel nám pomôcť niekto cudzí Mal si na ...Zobrazit celý příspěvek

        Slovensko si zhoršilo vzťahy aj s Ruskom už dlhodobo
        Je zaujímavé ako sme sa rýchlo dostali k vakcíne Sputnik V a nemuseli sme stáť v rade musel nám pomôcť niekto cudzí
        Mal si na mysli toho maďarského ministra zahraničných vecí ktorý nám pomohol a vybavil Sputnik V a ktorý z Maďarska posiela umelé pľúcne ventilácie do slovenských nemocníc o ktorých sa nedá ani počuť
        To špacírovanie po južných okresoch má predohru
        Pán Minister zahraničných vecí Ivan Korčok odmietol stretnutie s maďarským ministrom zahraničných vecí Péterom SzijjártóomSkrýt celý příspěvek

        • Ján Paliga
          22:30 07.03.2021

          .... pravdivejšie tvrdenie je iné - Rusko si skazilo vzťahy s mnohými, aj so svojimi susedmi.... To nie jeho susedia sú na vine... " ako sme sa rýchlo dostali k vakcíne Sputnik V ...Zobrazit celý příspěvek

          .... pravdivejšie tvrdenie je iné - Rusko si skazilo vzťahy s mnohými, aj so svojimi susedmi.... To nie jeho susedia sú na vine...

          " ako sme sa rýchlo dostali k vakcíne Sputnik V a nemuseli sme stáť v rade musel nám pomôcť niekto cudzí"
          Dokonca ani Rusom sa nedostáva vakcín, väčšina ich totiž ide na PR akcie....Skrýt celý příspěvek

          • Double
            02:38 08.03.2021

            "Dokonca ani Rusom sa nedostáva vakcín, väčšina ich totiž ide na PR akcie...." Hlupost, netrpia nedostatkom vakcin, akurat kvoli minimalnym restrikciam sa len minimum ludi chce ...Zobrazit celý příspěvek

            "Dokonca ani Rusom sa nedostáva vakcín, väčšina ich totiž ide na PR akcie...."

            Hlupost, netrpia nedostatkom vakcin, akurat kvoli minimalnym restrikciam sa len minimum ludi chce zaockovat. Nedavno sa rozbehla masova vyroba vakcin, ked ich naskladnia dostatok tak zavedu podobne restrikcie ako u nas a vacsina obyvatelstva sa zaockuje. Do konca juna planuju zaockovat 60% populacie.Skrýt celý příspěvek

          • Ján Paliga
            00:00 09.03.2021

            @ Double

            A aké sú u nás reštrikcie?

            @ Double

            A aké sú u nás reštrikcie?

          • Double
            20:44 09.03.2021

            takmer vsetko zavrete, kazdy tyzden testy, vsade sa musi chodit s ruskami atd atd.. zijes pod kamenom?

            takmer vsetko zavrete, kazdy tyzden testy, vsade sa musi chodit s ruskami atd atd.. zijes pod kamenom?

  • flanker.jirka
    12:45 05.03.2021

    Možná v tom stroji objeví stroj pro hlídání hranic, Super Tucano má výdrž ve vzduchu uváděnou až 8 hodin 24 minut.
    Nebo je tento nákup nějak svázaný s pořízením dvojice KC 390.

    Možná v tom stroji objeví stroj pro hlídání hranic, Super Tucano má výdrž ve vzduchu uváděnou až 8 hodin 24 minut.
    Nebo je tento nákup nějak svázaný s pořízením dvojice KC 390.

    • Miroslav
      19:01 05.03.2021

      Ako si predstavuješ stráženie hraníc s týmto strojom? Vrtuľník môže aspoň zosadnúť na lúke a vykonať prieskum alebo akciu alebo ostať visieť vo vzduchu keď niečo spozoruje. A tento ...Zobrazit celý příspěvek

      Ako si predstavuješ stráženie hraníc s týmto strojom? Vrtuľník môže aspoň zosadnúť na lúke a vykonať prieskum alebo akciu alebo ostať visieť vo vzduchu keď niečo spozoruje. A tento stroj čo urobí? Začne strieľať po pašerákoch cigariet z kanónu alebo bude bombardovať podozrivé dodávky? To už môžu použiť dronySkrýt celý příspěvek

      • Latysimus
        19:44 05.03.2021

        Presne ja to nechapem v madarskych podmienkach ako si predstavuju s tymto strojom strazenie hranic... A este dostanes minuska na tento koment. Mam pocit ze ludia na tejto stranke ...Zobrazit celý příspěvek

        Presne ja to nechapem v madarskych podmienkach ako si predstavuju s tymto strojom strazenie hranic... A este dostanes minuska na tento koment. Mam pocit ze ludia na tejto stranke otupievjaju :DSkrýt celý příspěvek

        • Jura99
          19:50 05.03.2021

          a oni si Maďaři s tím strojem doopravdy stráženie hraníc predstavujú ? Čtu totiž článek zleva zprava, odshora dospodu, ale píše se tam o použití Tucana k výcviku.

          a oni si Maďaři s tím strojem doopravdy stráženie hraníc predstavujú ? Čtu totiž článek zleva zprava, odshora dospodu, ale píše se tam o použití Tucana k výcviku.

          • Latysimus
            20:04 05.03.2021

            Nie neni to tam napisane skor som reagoval na komentujucich pod clankom lebo oni to tu velice vypisuju ze to mozu pouzit na strazenie hranic. Nechapem ako si to predstavuju.. Ja ...Zobrazit celý příspěvek

            Nie neni to tam napisane skor som reagoval na komentujucich pod clankom lebo oni to tu velice vypisuju ze to mozu pouzit na strazenie hranic. Nechapem ako si to predstavuju.. Ja som to zle napisal v komente.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            20:07 05.03.2021

            Miesto toho aby si kritizoval toho, kto o tom píše. Ty radšej budeš kritizovať toho, kto mu to argumentačne vyvráti.

            Miesto toho aby si kritizoval toho, kto o tom píše. Ty radšej budeš kritizovať toho, kto mu to argumentačne vyvráti.

          • Jura99
            20:24 05.03.2021

            Miro: trosku se ztracim kdo komu v cem co. Zkratka a dobre Tucano se krome vycviku pouziva proti pomalu leticim cilum a takove cile skutecne existuji. Take se pouziva v konfliktech ...Zobrazit celý příspěvek

            Miro: trosku se ztracim kdo komu v cem co. Zkratka a dobre Tucano se krome vycviku pouziva proti pomalu leticim cilum a takove cile skutecne existuji. Take se pouziva v konfliktech male intenzity jako bitevni.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            00:09 06.03.2021

            Je to vcelku jednoduché... Keďže s tým nápadom prišiel Flanker a keďže zjavne s tým sám máš problém, tak nerieš čo v článku našiel Latysimus ale radšej oponuj Flankerovi.

            Je to vcelku jednoduché... Keďže s tým nápadom prišiel Flanker a keďže zjavne s tým sám máš problém, tak nerieš čo v článku našiel Latysimus ale radšej oponuj Flankerovi.

  • Jura99
    12:25 05.03.2021

    Líbí se mi, že tu modernizaci dělají systematicky v plném spektru. Prostě že si třeba neřeknou, že ještě deset let nám postačí T-72 a k němu koupíme nový Lynx. Nemají mnoho ...Zobrazit celý příspěvek

    Líbí se mi, že tu modernizaci dělají systematicky v plném spektru. Prostě že si třeba neřeknou, že ještě deset let nám postačí T-72 a k němu koupíme nový Lynx. Nemají mnoho slabých článků, když brigádě koupí novou techniku plošně. Podobné s těmi cvičnými letadly, pokud koupí Tucano a do toho ještě L-39NG, tak to budou mít naplněné technikou nadstandardně. U nás je to se systematickou modernizací o řád horší, o dalších sousedech raději nemluvit, že Slováci ? :-)Skrýt celý příspěvek

    • faraonamumu
      12:48 05.03.2021

      Na Slovensku se stále udržuje sovětský skanzen viz. BPSVI, Sa58 atd.. Bude to asi největší vojenské muzeum na území bývalého Československa :)

      Na Slovensku se stále udržuje sovětský skanzen viz. BPSVI, Sa58 atd.. Bude to asi největší vojenské muzeum na území bývalého Československa :)

      • Miroslav
        12:56 05.03.2021

        Len prosím potom nezabudni, keď ti na tie provokácie niekto odpovie, že to my ,,brečíme kvůli Zuzane". To by ma teda mrzelo keby si na to zabudol.

        Len prosím potom nezabudni, keď ti na tie provokácie niekto odpovie, že to my ,,brečíme kvůli Zuzane". To by ma teda mrzelo keby si na to zabudol.

      • janusinko
        12:57 05.03.2021

        Jura99, faraonamumu Dotyční diskutujúci sú na tomto fóre známi provokatéri, keď sa jedná o OSSR a pritom všetci nezaujatí musia uznať, že nákupy SR sú v súčasnosti určite ...Zobrazit celý příspěvek

        Jura99, faraonamumu
        Dotyční diskutujúci sú na tomto fóre známi provokatéri, keď sa jedná o OSSR a pritom všetci nezaujatí musia uznať, že nákupy SR sú v súčasnosti určite kvalitnejšie než u AČR :DSkrýt celý příspěvek

        • Kichot
          13:55 05.03.2021

          A které? Jen se ptám (pro citlivé slovenské povahy)

          A které? Jen se ptám (pro citlivé slovenské povahy)

          • janusinko
            16:12 05.03.2021

            Stíhačky, vrtulníky, delostrelectvo, radary...

            Stíhačky, vrtulníky, delostrelectvo, radary...

          • Miroslav
            16:32 05.03.2021

            Tanky - 1:1 BVP - 1:1 KBVP - 1:0 pre ČR Delostrelectvo - 1:0 pre SR Ručné zbrane - 1:0 pre ČR Vrtuľníky viacúčelové - 1:0 pre SR Vrtuľníky útočné - 1:0 pre ČR Taktické letectvo - ...Zobrazit celý příspěvek

            Tanky - 1:1
            BVP - 1:1
            KBVP - 1:0 pre ČR
            Delostrelectvo - 1:0 pre SR
            Ručné zbrane - 1:0 pre ČR
            Vrtuľníky viacúčelové - 1:0 pre SR
            Vrtuľníky útočné - 1:0 pre ČR
            Taktické letectvo - 1:0 pre SR
            Dopravné letectvo - 1:1
            Radary - 1:0 pre SRSkrýt celý příspěvek

          • Jura99
            16:33 05.03.2021

            janusinko: ano to sedí, pokud jsem psal, že ve srovnání s HU o řád horší. Oni to totiž mají také, něco už delší dobu, něco v lepším typu, většinu v lepším počtu a především ne jen ...Zobrazit celý příspěvek

            janusinko: ano to sedí, pokud jsem psal, že ve srovnání s HU o řád horší. Oni to totiž mají také, něco už delší dobu, něco v lepším typu, většinu v lepším počtu a především ne jen to, ale zhruba ještě jednou tolik dalších zbraňových systémů.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            16:36 05.03.2021

            Miroslav: to je nějaká zkreslená aritmetika. Mj. mícháš zavedené a objednané věci, něco zapomeneš, něco přidáš. Kdyby to šlo smazat a napsat znovu, bylo by to lepší :-).

            Miroslav: to je nějaká zkreslená aritmetika. Mj. mícháš zavedené a objednané věci, něco zapomeneš, něco přidáš. Kdyby to šlo smazat a napsat znovu, bylo by to lepší :-).

          • Kichot
            16:43 05.03.2021

            Miro pobavil jste :-)

            Miro pobavil jste :-)

          • Miroslav
            17:01 05.03.2021

            Nerobil som rozdiely. Tiež máte útočné vrtáky len v štádiu objednávky a pritom som vám za je dal bod. Okrem toho, čo z tých objednávok majú Maďari? Lebo tam ti to nejak nevadí, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Nerobil som rozdiely. Tiež máte útočné vrtáky len v štádiu objednávky a pritom som vám za je dal bod. Okrem toho, čo z tých objednávok majú Maďari? Lebo tam ti to nejak nevadí, že ešte to nemajú fyzickySkrýt celý příspěvek

          • Garry
            17:27 05.03.2021

            V4
            1. PL
            2-3 CZ,HU
            4.SK
            Miroslav Tanky???
            BVP????
            Taktické Letectvo prakticky neexistuje o čom to melete?

            V4
            1. PL
            2-3 CZ,HU
            4.SK
            Miroslav Tanky???
            BVP????
            Taktické Letectvo prakticky neexistuje o čom to melete?

          • Miroslav
            17:48 05.03.2021

            Máte tie isté tanky ako my, T-72 a nové sú ešte len plánované. Alebo ste už prezbrojili na Leoparda? Som nezachytil... Taktické letectvo... No technicky vzato máš pravdu, že ...Zobrazit celý příspěvek

            Máte tie isté tanky ako my, T-72 a nové sú ešte len plánované. Alebo ste už prezbrojili na Leoparda? Som nezachytil...

            Taktické letectvo... No technicky vzato máš pravdu, že neexistuje keď máte Gripena len v prenájme.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            18:30 05.03.2021

            Miroslav tvůj seznam je blbost, bez detailů obraz ničeho a i to málo informací máš špatně, např. AČR má 120ks 72M1 a 30ks 72M4, to bych viděl ten poměr trošku jinak než 1:1 vůči ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav tvůj seznam je blbost, bez detailů obraz ničeho a i to málo informací máš špatně, např. AČR má 120ks 72M1 a 30ks 72M4, to bych viděl ten poměr trošku jinak než 1:1 vůči vašim asi 20ks 72M1. A tak je to skoro se vším. Bitevní vrtulníky tu ještě nové nejsou, ale kam jsi vyřadil Mi-35 ? Víceúčelové sis dal proč 1:0 ? Jako 9ks prázdných UH-60M je lepších než např. Mi-171 upravené pro SOATU ? Radary proč 1:0 ?Skrýt celý příspěvek

          • flanker.jirka
            18:43 05.03.2021

            Miroslav Asi žijete v jiném světě. Co je na vašich UH 60 víceúčelového? Tady se podívejte na nabídku výbavy pro UH 1 pro AČR. Oproti tomu jsou ty vaše blackhawky jako opelichané ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            Asi žijete v jiném světě. Co je na vašich UH 60 víceúčelového? Tady se podívejte na nabídku výbavy pro UH 1 pro AČR. Oproti tomu jsou ty vaše blackhawky jako opelichané slepice pouze s kniplem a radiostanicí.
            https://www.dsca.mil/press-med...
            U taktického letectva a radarů jste už úplně upadnul na hlavu. SR bude teprve taktické letectvo pořizovat a to samé u radarů. ČR bude nahrazovat radary RTV, letištní radiolokátory a radary k VSHORAD již dávno používá nové. A když se zeptáte jak vznikaly požadavky na vaše radary někoho na MO SR, tak nám budete ještě dlouho děkovat, za to, že vás někteří lobbisté neuvrtali do zastaralých Commanderů SL, k čemuž málem došlo a na výstavě IDET v roce 2015.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            18:48 05.03.2021

            Jura: Neviem čo porovnávaš ty, ale ja som porovnával oblasti kde k modernizácii došlo resp. dôjde (objednávka). 1:1 znamená, že ste tam kde aj my Nevšimol som si, že by ste ...Zobrazit celý příspěvek

            Jura: Neviem čo porovnávaš ty, ale ja som porovnával oblasti kde k modernizácii došlo resp. dôjde (objednávka). 1:1 znamená, že ste tam kde aj my

            Nevšimol som si, že by ste kupovali nové tanky, rovnako tak zamrzol aj nákup nových BVP. V tejto oblasti ste s nami na tom rovnako. Teda jazdíte na BVP 1/2 a ešte dlho asi budete.

            Alebo ty si nečítal vlákno aby ti došlo, že celá debata je o oblastiach modernizácie?Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            18:52 05.03.2021

            Vidím, že tí má viacero ľudí problém porozumieť kontextu. Som zvedavý koľko ešte takých pribudne

            Vidím, že tí má viacero ľudí problém porozumieť kontextu. Som zvedavý koľko ešte takých pribudne

          • Jura99
            19:06 05.03.2021

            Miroslav: první krok k tomu něco zlepšit je uvědomit si, v jakých jsi sr..kách. Jeden by řekl, že sebeuspokojení z "v současnosti kvalitních nákupů" vůbec není na místě. Ale asi to ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: první krok k tomu něco zlepšit je uvědomit si, v jakých jsi sr..kách. Jeden by řekl, že sebeuspokojení z "v současnosti kvalitních nákupů" vůbec není na místě. Ale asi to v SR vidíte zcela opačně a máte pocit z dobře vykonané práce :-).Skrýt celý příspěvek

          • bredy
            19:17 05.03.2021

            To nemůžeme pochopitelně pochopit. To je přece země krále Miroslava. To je jiný svět. ;)))))))

            To nemůžeme pochopitelně pochopit. To je přece země krále Miroslava. To je jiný svět. ;)))))))

          • Miroslav
            19:26 05.03.2021

            Vidíš, teraz si pochopil, že si nepochopil a miesto toho aby si si uznal chybu hľadáš ďalší problém aby si to prekryl. Ok, od teba sa viac čakať nedá. A vôbec, Buď ...Zobrazit celý příspěvek

            Vidíš, teraz si pochopil, že si nepochopil a miesto toho aby si si uznal chybu hľadáš ďalší problém aby si to prekryl. Ok, od teba sa viac čakať nedá.

            A vôbec, Buď konkrétny...

            Čaká vás modernizácia resp. obmena tankového vojska, BVP zatiaľ stoja, delostrelectvo zamrzlo tiež. Raketomety nemáte vôbec. V nie dlhom čase budete musieť riešiť taktickú letku aj viacúčelové vrtuľníky. Vyťahovať sa z vašej strany na nás nemá zmysel.

            Píšeš o priznaní si faktov a pritom sám nie si schopný si priznať, že sa nemáte čím chváliť.Skrýt celý příspěvek

          • Jura99
            19:57 05.03.2021

            Miroslav: dá se to napsat i jinak a vůbec to nemusí být špatně. Třeba takto - nová BVP i děla jsou před uzavřením smlouvy, tanky smlouva za 5let, víceúčelové vrtulníky jsou ve ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav: dá se to napsat i jinak a vůbec to nemusí být špatně. Třeba takto - nová BVP i děla jsou před uzavřením smlouvy, tanky smlouva za 5let, víceúčelové vrtulníky jsou ve výrobě (H1), taktické letectvo funguje na 150% a není proč si myslet, že to po roce 2027 bude jinak. Mám pokračovat ?Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            23:03 05.03.2021

            Miroslav Tak se to bez emocí shrneme. Tanky OSSR T-72M1 vs. T-72M4CZ Ačkoli ani jedno není zrovna ideál malé profesionální armády stále bych vsázel na modernizovanou verzi. BVP Obě ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            Tak se to bez emocí shrneme.
            Tanky OSSR T-72M1 vs. T-72M4CZ
            Ačkoli ani jedno není zrovna ideál malé profesionální armády stále bych vsázel na modernizovanou verzi.
            BVP
            Obě armády používají stejné BVP-2 (ačkoli OSSR lehce modernizované). U AČR probíhá soutěž na jejich náhradu. OSSR si teprve ujasňují co vlastně chtějí.
            KBVP
            Pandur versus nic.
            Dělostřelectvo
            Slovensko jako výrobce houfnic nepřekvapivě vede.
            Výbava jednotlivce
            Ačkoli u AČR se rozhodně nedá situace popsat jako ideální, pořád pořad OSSR vede.
            UH
            U OSSR 9 moderních UH-60M ve výbavě holobyt a úporná snaha o prodloužení provozu starých Mi-17.
            U AČR sedm několikrát modernizovaných Mi-171 SOATU a zasmluvněná modernizace zbylých osmi Mi-171. Plus starší Mi-17 a Sokoly. Osm UH-1Y objednaných.
            AH
            OSSR nic. AČR dožívající Mi-24 a objednané čtyři AH-1Z.
            Taktické letectvo
            OSSR beznadějně zastaralé a dožívající Mig-29 a L-39. Objednaných 14 F-16.
            AČR 14 Gripenů a 25 L-159.
            Radary
            AČR podepsaná smlouva na radiolokátory EL/M-2084 MADR plus patrně další budou dodány se systémem SPYDER. U baterií RBS-70 radary ReVISOR.
            OSSR vyjednávání dodávce parně několika typů izraelských radarů. Přičemž nejvýkonnější boudou EL/M-2084.

            Nechci známkovat, ale jediný segment kde opravdu vedete je dělostřelectvo.Skrýt celý příspěvek

          • Miroslav
            00:28 06.03.2021

            Scotty: Vôbec som neriešil v tom hodnotení počty ani kvalitu modernizácie. Zameral som sa čisto na to, či v danej oblasti začala, prebieha alebo prebehla modernizácia v zmysle ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Vôbec som neriešil v tom hodnotení počty ani kvalitu modernizácie. Zameral som sa čisto na to, či v danej oblasti začala, prebieha alebo prebehla modernizácia v zmysle úplne nového vybavenia. Vysvetlím napríklad tie viacúčelové vrtule... U nás modernizácia začala, síce sa kúpila zatiaľ len polovica požadovaného počtu (min požadovaný počet OS SR bol 18) ale začala. Vy zatiaľ spoliehate na relatívne nové Mi-171 ale tiež budete hľadať náhradu, my to už máme za sebou. O nič iné nejde. Rovnako tak taktické lietadlá. My už máme tento proces za sebou, vy ešte náhradu za Gripen riešiť budete. Naopak, KBVP máte, u nás sa to zastavilo a nemáme (1:0 pre vás). Opäť som nič iné neriešil. Čo sa Mi-24/35 týka, tie sa budú tiež nahrádzať. My sme v tomto značne pozadu. Teda 1:0 pre vás bez ohľadu na ten Mil. Neviem prečo stále niekto má potrebu do toho ťahať počty, modernizačné programy starej techniky a podobne. To v mojom hodnotení vôbec rolu nehralo.

            K tým tankom... Je úplne jedno ktorá modernizácia je lepšia, naše aj vaše sa budú musieť nahradiť úplne novou technikou a rovnako u nás ako aj u vás je to v štádiu ,,o 5 rokov sa nad tým začneme zamýšľať". Teda 1:1 alebo 0:0 by bolo lepšie. To vôbec o počtoch ani kvalite modernizácie nie je.

            Mal som za to, že keď sa vlákno venovalo nahrádzaniu techniky u jednotlivých druhov vojsk, tak to každý pochopí ako som to myslel a nebude to treba vysvetľovať. Asi som niektorých precenil :-)Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            10:29 06.03.2021

            Miroslav /Vy zatiaľ spoliehate na relatívne nové Mi-171 ale tiež budete hľadať náhradu, my to už máme za sebou./ To že se poslední doby OSSR snaží zprovoznit maximum Mi-17 ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            /Vy zatiaľ spoliehate na relatívne nové Mi-171 ale tiež budete hľadať náhradu, my to už máme za sebou./
            To že se poslední doby OSSR snaží zprovoznit maximum Mi-17 rozhodně nesvědčí o tom že to máte za sebou. Spíš to svědčí o tom že se ukazuje UH-60M jako velikostně nedostatečný pro některé úkoly a je otázka čím sedmnáctky do budoucna nahradíte.

            /Rovnako tak taktické lietadlá. My už máme tento proces za sebou, vy ešte náhradu za Gripen riešiť budete./
            Třeba bude Gripen pokračovat dál. Zatím se to zdá jako nejpravděpodobnější řešení.

            /Čo sa Mi-24/35 týka, tie sa budú tiež nahrádzať./
            Nemyslím že pořízený vyzbrojených UH-60M je náhrada bitevního vrtulníku.Skrýt celý příspěvek

          • HEKTOR
            10:57 06.03.2021

            Garry - no asi by som ten váš optimistický rebríček poopravil :)

            V4
            1-2 PL,HU už to proste bude asi tak...
            3. CZ
            4.SK

            Garry - no asi by som ten váš optimistický rebríček poopravil :)

            V4
            1-2 PL,HU už to proste bude asi tak...
            3. CZ
            4.SK

          • Miroslav
            11:53 06.03.2021

            Scotty: Mám pocit, že si vôbec nepochopil. To, že sa zatiaľ kúpila len polovica z požadovaného množstva UH-60 je fakt. Avšak opakujem, nehodnotil som počty ale fakt, či sa pre ...Zobrazit celý příspěvek

            Scotty: Mám pocit, že si vôbec nepochopil. To, že sa zatiaľ kúpila len polovica z požadovaného množstva UH-60 je fakt. Avšak opakujem, nehodnotil som počty ale fakt, či sa pre náhradu už niečo urobilo. Za minimum beriem podpis zmluvy. U nás sa obmena vrtuľníkov už začala, u vás z pochopiteľných dôvodov ešte nie. Preto som dal hodnotenie 1:0 pre Slovensko. Trochu mimo tému. Áno, BH je veľkostne nedostatočný a sám minister hovoril o potrebe doplniť ich niečím vyslovene nákladným s rampou

            Čo sa taktického letectva týka, tam som dal 1:0 pre nás z dôvodu, že sme F-16 nielenže objednali ale v podstate aj z veľkej časti zaplatili. Vy ešte budúcnosť nadzvukového letectva budete riešiť. Aj keď priznávam, že som váhal nedať 1:1 keďže máte v prenájme Gripenov.

            @/Čo sa Mi-24/35 týka, tie sa budú tiež nahrádzať./
            Nemyslím že pořízený vyzbrojených UH-60M je náhrada bitevního vrtulníku.

            To sa priznám, že vôbec netuším čo si tým myslel. Tam som vám dal bod nie za Mi-35 ale za objednané Viper/Venom. My sme ešte ani nerozhodli, či útočné vrtáky vôbec kupovať budeme. Teda zaslúžene 1:0 pre vás.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            12:08 06.03.2021

            Miroslav U nás přechod na západní techniku začal objednávkou vrtulníků H-1. Ani jedna země nemá vrtulníky kompletně obměněné a vás čeká náhrada Mi-17 v dohledné době. Poukazoval ...Zobrazit celý příspěvek

            Miroslav
            U nás přechod na západní techniku začal objednávkou vrtulníků H-1. Ani jedna země nemá vrtulníky kompletně obměněné a vás čeká náhrada Mi-17 v dohledné době.
            Poukazoval jsem na to že OSSR neplánují žádný nákup bitevních vrtulníků. Tedy k náhradě Mi-24 u vás téměř jistě nedojde.Skrýt celý příspěvek

        • Danik
          12:15 09.03.2021

          Zajímalo by mě jak tohle bylo myšleno, když v porovnání AČR a OSSR to bez urážky vypadá tak jak to vypadá. Stačí se podívat na výbavu jednotlivce u bojových jednotek....

          Zajímalo by mě jak tohle bylo myšleno, když v porovnání AČR a OSSR to bez urážky vypadá tak jak to vypadá. Stačí se podívat na výbavu jednotlivce u bojových jednotek....

      • flanker.jirka
        16:30 05.03.2021

        faraonamumu
        Aby nebyla AČR nakonec ráda za nový slovenský kanon GTS 30 do BVP 2 při jejich modernizaci, až politici říznou do rozpočtu.

        faraonamumu
        Aby nebyla AČR nakonec ráda za nový slovenský kanon GTS 30 do BVP 2 při jejich modernizaci, až politici říznou do rozpočtu.

        • Jura99
          16:38 05.03.2021

          v čem je nový ? Pokud vím, je to totéž precizněji vyrobené a význam to má jen při výměně starého už dostříleného 2A42

          v čem je nový ? Pokud vím, je to totéž precizněji vyrobené a význam to má jen při výměně starého už dostříleného 2A42

          • flanker.jirka
            18:45 05.03.2021

            Jura99
            byl by nově vyrobený :-D Konkrétně jej použvají modernizované finské BMP 2M.

            Jura99
            byl by nově vyrobený :-D Konkrétně jej použvají modernizované finské BMP 2M.

          • Jura99
            20:00 05.03.2021

            flanker.jirka: ale oni to nekupovali jako modernizaci, hledali kde koupit nové hlavně, pokud možno ze západu a koupili slovenský 2A42, trochu poladěný a přeznačený na GTS30.

            flanker.jirka: ale oni to nekupovali jako modernizaci, hledali kde koupit nové hlavně, pokud možno ze západu a koupili slovenský 2A42, trochu poladěný a přeznačený na GTS30.

      • Ján Paliga
        22:25 05.03.2021

        ...a BPSVI či Sa vz. 58 sú skutočne zo sovietskeho skanzenu?

        ...a BPSVI či Sa vz. 58 sú skutočne zo sovietskeho skanzenu?

        • Scotty
          23:05 05.03.2021

          Oboje jsou z československého skanzenu. To BVP-2 je lehce modernizované.

          Oboje jsou z československého skanzenu. To BVP-2 je lehce modernizované.

          • Ján Paliga
            22:08 06.03.2021

            ...ja to, tak ako Ty, viem ;-)

            Škoda, že sme svojho času nekúpili holandské prebytky CV90... a Rosomaky....

            ...ja to, tak ako Ty, viem ;-)

            Škoda, že sme svojho času nekúpili holandské prebytky CV90... a Rosomaky....

    • Miroslav
      13:00 05.03.2021

      Ejha, agent provokatér na scéne. Prvé čo som si pomyslel pri prečítaní nadpisu bolo, že to dilino Jura príde a zase sa bude vytešovať ako Maďarsko získava prevahu nad Slovenskom. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ejha, agent provokatér na scéne. Prvé čo som si pomyslel pri prečítaní nadpisu bolo, že to dilino Jura príde a zase sa bude vytešovať ako Maďarsko získava prevahu nad Slovenskom. Nesklamal si a ani to netrvalo vôbec dlho. Ešte tvojho advokáta Skeleta nikde nevidím. Nevadí, počkámeSkrýt celý příspěvek

      • Latysimus
        13:11 05.03.2021

        Zase sa niektori cesky bratia nevedia spravat.. ked niekto napise vtip nikto s tym nema problem do urcitej hranice ale oni ocividne chcu urazat

        Zase sa niektori cesky bratia nevedia spravat.. ked niekto napise vtip nikto s tym nema problem do urcitej hranice ale oni ocividne chcu urazat

        • Miroslav
          14:02 05.03.2021

          Nechcem sa už viac vyjadrovať k úrovni niektorých diskutérov. Bohužiaľ úroveň niektorých príspevkov neprekračuje prah diskusií na Novom čase či Blesku. Menovať nebudem, myslím, že ...Zobrazit celý příspěvek

          Nechcem sa už viac vyjadrovať k úrovni niektorých diskutérov. Bohužiaľ úroveň niektorých príspevkov neprekračuje prah diskusií na Novom čase či Blesku. Menovať nebudem, myslím, že to všetci vidíme. Majú zaujímavú taktiku. Najprv napíšu provokačný komentár a keď na neho zateaguješ, tak ťa obvinia, že to vlastne ty si ten ufňukanec ktorý má komplex z toho, že nekúpili Zuzany.Skrýt celý příspěvek

          • bredy
            19:41 05.03.2021

            Tak co sem lezete? Proč Bi se někdo nechal jen urážet? Proč si nezaložíte svůj web? Tam si můžete psát po svém. A nikdo vám nebude nic kazit. Všichni co nejsou blbý to vědí. Vědí ...Zobrazit celý příspěvek

            Tak co sem lezete? Proč Bi se někdo nechal jen urážet? Proč si nezaložíte svůj web? Tam si můžete psát po svém. A nikdo vám nebude nic kazit. Všichni co nejsou blbý to vědí. Vědí proč.Skrýt celý příspěvek

        • Garry
          17:10 05.03.2021

          Pravda bolí.

          Pravda bolí.

      • Jura99
        14:18 05.03.2021

        Možná sis to v rámci své egománie neuvědomil, ale kritiku směřuju zejména do domácích rozhodnutí. Tu T-72 nezmiˇnuju náhodou, protože vrazit miliardu do modernizace SŘP a ...Zobrazit celý příspěvek

        Možná sis to v rámci své egománie neuvědomil, ale kritiku směřuju zejména do domácích rozhodnutí. Tu T-72 nezmiˇnuju náhodou, protože vrazit miliardu do modernizace SŘP a potenciálně další miliardu do powerpacků jsou vyhozené peníze, které se měly utratit za nákup nových tanků bez dlouhých caviků, tak jako to udělali Maďaři. Prostě 7.mb měla dostat novou techniku plošně, bez dlouhých mnohaletých výběrů. No a případ OSSR je totéž, akorát jste ještě o patro níž v tom bahně a bohužel na tom nic nemění, když si myslíš, že tou pravdou provokuju.Skrýt celý příspěvek

        • Kichot
          15:11 05.03.2021

          Souhlasím jen bych dodal, že maďarský zbrojní program jede od roku 2016 a to co nám může připadat jako výběr bez velkých cavyků, může být ve skutečnosti předmětem pečlivého ...Zobrazit celý příspěvek

          Souhlasím jen bych dodal, že maďarský zbrojní program jede od roku 2016 a to co nám může připadat jako výběr bez velkých cavyků, může být ve skutečnosti předmětem pečlivého dlouholetého výběru. I vzhledem ke skutečnosti ,že Maďaři přípravy a průběh akvizic nekomentují, ale rovnou hlásí výsledky. Možná bohužel na rozdíl od nás....Skrýt celý příspěvek

          • Latysimus
            18:30 05.03.2021

            V dalsom kroku by si mohli aj nejakych zenystov zaobstarat lebo technika je to pekna ale k comu im bude ked nedokazu prejst 5m siroky potok

            V dalsom kroku by si mohli aj nejakych zenystov zaobstarat lebo technika je to pekna ale k comu im bude ked nedokazu prejst 5m siroky potok

    • demografie
      10:22 06.03.2021

      Líbí se mi jak je Česká armáda je porovnána se Slovenskou. Anglický se tomu říká selfown.

      Líbí se mi jak je Česká armáda je porovnána se Slovenskou. Anglický se tomu říká selfown.

      • HEKTOR
        10:55 06.03.2021

        demografie - no niektorí jedinci (samozrejme česi-a to netvrdím preto že som slovák) radi porovnávajú AČR vs OSSR ,lebo je proste fakt že ačr na tom je lepšie...len si stále ...Zobrazit celý příspěvek

        demografie - no niektorí jedinci (samozrejme česi-a to netvrdím preto že som slovák) radi porovnávajú AČR vs OSSR ,lebo je proste fakt že ačr na tom je lepšie...len si stále neuvedomujú že je to ako jednooký vs slepý...ale hlavné je,že pri porovnávaní majú ten pocit "víťazstva" a uspokojenia...
        česko je stále pred slovensko v x-veciach,tak to proste je a hotovo...tak neviem prečo sú potrebné tie porovnávačky ...Skrýt celý příspěvek

  • Matesaax
    11:49 05.03.2021

    Pokud nakoupí Super Tucano, tak nákup L-39NG nedává žádný smysl. Obě letadla jsou stejne kategorie a cvičit piloty na Tucanu a pak na L-39 je vyhazování peněz.V téhle situaci už by ...Zobrazit celý příspěvek

    Pokud nakoupí Super Tucano, tak nákup L-39NG nedává žádný smysl. Obě letadla jsou stejne kategorie a cvičit piloty na Tucanu a pak na L-39 je vyhazování peněz.V téhle situaci už by bylo lepsi nakoupit třeba M-346 či L-159. Napadá mě zda nákupem Tucana není kratší dráha v Szolnoku, která má pouze 2000 metrů a pro vrtulova Tucana je tedy lepší. Ale to jen taková úvaha.Skrýt celý příspěvek

    • Latysimus
      13:16 05.03.2021

      Nemyslim si ze v tom draha hra rolu. Myslim si ze to je cisto "politicky" nakup. Doteraz kupovali (aj ked si myslim ze na to nemaju a vsetci sa im na to casom poskladame) rozumnu ...Zobrazit celý příspěvek

      Nemyslim si ze v tom draha hra rolu. Myslim si ze to je cisto "politicky" nakup. Doteraz kupovali (aj ked si myslim ze na to nemaju a vsetci sa im na to casom poskladame) rozumnu techniku, pri tomto nakupe, ak sa zrealizuje, mi celkom hlava stoji a nedava mi to zmysel.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      14:26 05.03.2021

      Spíš myslím, že primárním úkolem Tucana nebude letecký výcvik, ale střežení hranic.

      Spíš myslím, že primárním úkolem Tucana nebude letecký výcvik, ale střežení hranic.

      • flanker.jirka
        16:44 05.03.2021

        Brzy nebudou vědět, kterou hranici hlídat dříve, zda tu proti machometánům nebo proti EUro byrokratům.

        Brzy nebudou vědět, kterou hranici hlídat dříve, zda tu proti machometánům nebo proti EUro byrokratům.

      • Latysimus
        18:27 05.03.2021

        Som nevedel ze madarsko ma dlhu hranicu jak mongolsko s rozsiahlimi neobyvanymi stepmi... Na strazenie hranic? Prosim vas pouzivajte rozum. Nakupili 20 vrtulnikov na ktorych im ...Zobrazit celý příspěvek

        Som nevedel ze madarsko ma dlhu hranicu jak mongolsko s rozsiahlimi neobyvanymi stepmi... Na strazenie hranic? Prosim vas pouzivajte rozum. Nakupili 20 vrtulnikov na ktorych im nema kto lietat. Pritom maju este svoje vrtulniky. Tie mozu pouzit na strazenie hranic. Nakupili mnozstvo techniky ktore mozu pouzivat na strazenie hranic. Vy by ste im obhajili aj nakup ponorky na balaton sa mi zda.Skrýt celý příspěvek

        • flanker.jirka
          18:48 05.03.2021

          Vytrvalost vrtulníků 3,5 hodiny oproti vytrvalosti přes 8 hodin u Super Tucana je docela rozdíl, podobně i rozsah rychlostí a efektivní pokrytí ze střední výšky nabází lepší ...Zobrazit celý příspěvek

          Vytrvalost vrtulníků 3,5 hodiny oproti vytrvalosti přes 8 hodin u Super Tucana je docela rozdíl, podobně i rozsah rychlostí a efektivní pokrytí ze střední výšky nabází lepší parametry pro průzkum.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          19:25 05.03.2021

          Cena letové hodiny Eurocopter 1,5 k Euro, Tucano 1 k USD. A hranice mají pěkné dlouhé.

          Cena letové hodiny Eurocopter 1,5 k Euro, Tucano 1 k USD. A hranice mají pěkné dlouhé.

  • Latysimus
    11:34 05.03.2021

    Este lietadlovu lod, ponorku a flotilu kriznikov a bude to perfektne....

    Este lietadlovu lod, ponorku a flotilu kriznikov a bude to perfektne....

    • Miroslav
      12:05 05.03.2021

      Admirál je však už po smrti

      Admirál je však už po smrti

    • Pavel1
      21:16 05.03.2021

      Bitevní loď už postavili. https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      Bitevní loď už postavili. https://cs.wikipedia.org/wiki/...

      • Latysimus
        21:53 05.03.2021

        Ani sa k tomu nebudem vyjadrovat.. nabuduce sem napis a posli ze staroveki rimania postavili koloseum

        Ani sa k tomu nebudem vyjadrovat.. nabuduce sem napis a posli ze staroveki rimania postavili koloseum

        • Garry
          22:06 05.03.2021

          Ani sa nevyjadruj lebo evidentne o lodi Szent István nevieš nič.

          Ani sa nevyjadruj lebo evidentne o lodi Szent István nevieš nič.

        • Pavel1
          19:06 06.03.2021

          Evidentně nerozumíš vtipu. Byla to narážka na to, jak trapná byla celá epizoda se Svatým Štěpánem.

          Evidentně nerozumíš vtipu. Byla to narážka na to, jak trapná byla celá epizoda se Svatým Štěpánem.

Načítám diskuzi...