Czechoslovak Group a Tatra Trucks budou mít největší expozici na veletrhu IDET 2023
- 18. 5. 2023
- 14 komentářů
- Tisková zpráva
Na brněnském výstavišti bude ve dnech 24. až 26. května probíhat veletrh IDET, který oslaví 30 let od svého prvního konání. Tradičními vystavovateli jsou firmy holdingu Czechoslovak Group (CSG) a kopřivnická automobilka Tatra Trucks. Společná expozice firem CSG a Tatry představí řadu exponátů jak v hlavní výstavní hale na stánku č. P 038, tak na venkovní ploše u pavilonu P a na polygonu dynamických ukázek. Svou rozlohou i počtem exponátů bude vůbec největší na veletrhu.
Na stánku se budou prezentovat firmy Tatra Trucks, Tatra Defence Vehicle, Excalibur Army, Retia, Eldis, MSM Group, Karbox, Excalibur International, Česká letecká servisní a Fiocchi Munizioni. „Veletrh IDET je největší přehlídkou obranných technologií v Česku a je také velkou příležitostí prezentovat produkty a služby zástupcům české armády a ministerstva obrany i zákazníkům ze střední Evropy. Navíc Česko a Evropa jsou domovské regiony většiny našich firem, proto je pro ně IDET velmi důležitá událost, o čemž svědčí i velikost naší expozice,“ řekl Radim Ochvat, ředitel korporátních vztahů, komunikace a marketingu holdingu CSG.
Kopřivnická Tatra Trucks na IDET přiveze několik vozů modelových řad Tatra Phoenix a Tatra Force. „Hlavním lákadlem naší expozice bude novinka představující kontejnerový nakladač Tatra Phoenix 8x8 s prodlouženým podvozkem a pancéřovanou kabinou. Vůz jsme společně s firmou Tatra Defence Vehicle, která pro něj vyvinula kabinu, přihlásili do soutěže o Zlatý IDET,“ přiblížila Alena Hegnerová, marketingová ředitelka automobilky. „V rámci souběžně probíhajícího veletrhu PYROS 2023 navíc ve světové premiéře a za účasti řady hostů a médií odhalíme novou generaci modelové řady Tatra Force s krátkou i dlouhou kabinou ve verzích určených pro hasičský záchranný sbor,“ dodala Alena Hegnerová. Tatra na venkovních výstavních plochách i v rámci dynamických ukázek předvede také další provedení stávající řady Tatra Force, která je jejím stěžejním produktem pro armádní sféru. K vidění budou logistické vozy s podvozky 4x4 a 6x6 určené pro českou armádu nebo zákazníky na Blízkém východě či ve východní Asii.
Další kopřivnický podnik Tatra Defence Vehicle (TDV) vystaví na společném stánku CSG sériové provedení pancéřovaného vozidla TITUS ve verzi místo koordinace palebné podpory (MKPP), které je určeno pro Armádu České republiky. První vozidla tohoto typu již armáda převzala do užívání. TDV bude vystavovat také pancéřovanou kabinu pro modelovou řadu Tatra Phoenix, která bude nainstalována na již zmiňovaném kontejnerovém nakladači Tatra Phoenix 8x8, jenž se bude ucházet o ocenění Zlatý IDET. Společnost TDV je také výrobcem pancéřovaných vozidel Pandur II 8x8, která slouží v Armádě České republiky a kterým poskytuje servisní podporu. Firma v současnosti pracuje na nových variantách tohoto vozidla.
Šternberská společnost Excalibur Army představí nejnovější dělostřelecký systém ve svém portfoliu – houfnici Morana, která bude mít v Brně českou výstavní premiéru. Morana představuje zcela novou konstrukci se zbraní ve standardní ráži 155 mm NATO s délkou hlavně 52 ráží. Je postavena na rozšířeném podvozku Tatra 8x8 a svou koncepcí se výrazně liší od předchozích konstrukcí Excalibur Army v této kategorii zbraňových systémů. Na venkovní výstavní ploše i během dynamických ukázek Excalibur Army předvede samohybnou houfnici Dita na podvozku Tatra, která je vybavena rovněž dělem ráže 155 mm, ovšem s délkou hlavně 45 ráží.
„Z množství našich exponátů jsme na ocenění Zlatý IDET nominovali vyprošťovací a odsunové vozidlo Treva-30, které je nejnovějším počinem našich konstruktérů a techniků v oblasti speciálních a ženijních strojů. Treva-30 využívá osvědčený podvozek Tatra 8x8 a je vybavena výkonnými navijáky i jeřábovým zařízením a také pancéřovanou kabinou Puma vyvinutou a vyráběnou rovněž u nás ve Šternberku,“ informoval Richard Kuběna, obchodní ředitel Excalibur Army. Dalším speciálním ženijním vozem, který bude z portfolia společnosti na IDETu k vidění, je mostní automobil AM-70 EX.
Richard Kuběna přiblížil i další novinku: „Poprvé vystavíme pancéřované vozidlo Patriot 4x4 s odolností level 4 dle STANAG určené pro zákazníka na Blízkém východě. Zákazníci dosud požadovali tato vozidla v nižších odolnostech, vystavovaný exemplář však dokazuje, že konstrukce Patriotu nabízí širší možnosti.“ Na venkovní výstavní ploše bude vedle Patriotu vystaveno i vozidlo Pandur II 8x8 ve verzi kolové bojové vozidlo pěchoty. Excalibur Army na jeho vývoji a výrobě spolupracuje s podnikem Tatra Defence Vehicle. Excalibur Army také představí lehký prostředek protivzdušné obrany MR-2 Viktor, který je umístěn na podvozku Toyota Hilux a našel své uplatnění na Ukrajině. K exponátům bude patřit také dekontaminační kontejner osob SDO-4 a kontejnerová tanková dílna pro tanky T-72 na podvozku Tatra.
Divizi CSG Aerospace budou reprezentovat firmy Retia, Eldis a Česká letecká servisní (ČLS). „Retia jako novinku odhalí první české komplexní antidronové řešení ReCas na bázi elektronického rušení, které zahrnuje i 3D radar ReGuard. Ten je velmi kompaktní a vzhledem ke svým výkonům je vhodný právě pro systémy ochrany před bezpilotními prostředky,“ sdělil obchodní ředitel pardubické společnosti Marek Holeček. Retia bude dále vystavovat nejnovější provedení radarového zařízení označovaného jako ReTwis 5+. Tento malý přenosný radar je schopen detekovat a sledovat osoby a živé bytosti za nekovovými překážkami, a to jak v pohybu, tak v klidu. Retia již s tímto systémem uspěla na několika trzích, jako jsou například USA, kde jej do svého vybavení zavedla řada bezpečnostních sborů pod označením POLR-1.
V letošní expozici holdingu CSG firma Eldis na modelu letiště ukáže celou svou řadu aktivních radarů, které tvoří ucelený komplet zajišťující data potřebná k řízení letového provozu na civilních nebo vojenských letištích i v jejich blízkosti. „V Brně představíme radary, se kterými jsme obchodně uspěli v řadě regionů, bude to primární přehledový radar RL-2000, dále pak monopulsní sekundární přehledový radar MSSR-1 a doplní je přesný přibližovací radar PAR-E. Kombinace těchto aktivních prvků tvoří sestavu, kterou obchodně označujeme jako RPL-2000,“ vysvětlil obchodní ředitel společnosti Filip Vogel. Eldis také odprezentuje softwarový systém pro řízení letového provozu nazvaný ERDIS. Firma ČLS představí své služby a projekty v oblasti prodeje, integrace a modernizace avionických systémů i speciálního vybavení nebo dodávek náhradních dílů na civilní, vojenské a policejní či záchranné letouny nebo vrtulníky.
Firmy spadající do MSM Group na IDET dovezou celou škálu moderního středorážového a velkorážového střeliva. Slovenská společnost ZVS představí dělostřeleckou munici ve standardní ráži 155 mm NATO a také různé druhy zapalovačů a komponentů pro tento druh střeliva. Do MSM Group spadá i španělská Fábrica de Municiones Granada a ta vystaví tankovou munici ráže 120 mm a vedle toho i pyrotechnické vybavení a náplně. VOP Nováky navíc odprezentuje minometnou munici, konkrétně půjde o miny ráží 60 mm a 120 mm, vedle toho také cvičnou dělostřeleckou munici ráže 155 mm. Vývoj Martin ve venkovní expozici návštěvníkům veletrhu ukáže ještě navíc zodolněný velitelský kontejner a také mobilní letištní řídicí věž DISK-2.
Přeloučská firma Karbox v rámci IDETu poprvé představí kontejner, jenž vznikl ve spolupráci s firmou Hutira a který nese zařízení na úpravu vody. Ten bude vystaven společně s logistickým automobilem Tatra vybaveným hákovým nakladačem Marrel dodávaným do armádních složek NATO. Dalším zajímavým exponátem bude zařízení EWA, které slouží k získávání vody z atmosférického vzduchu především v oblastech s nízkou vzdušnou vlhkostí. I tento exponát je nominován na cenu Zlatý IDET.
Své služby a projekty na stánku firem holdingu CSG návštěvníkům přiblíží i společnost Excalibur International. Ta působí jako integrátor komplexních projektů společností holdingu CSG a také je obchodně zastupuje v řadě regionů po celém světě. Excalibur International se zaměřuje především na velké mezinárodní projekty, dodávky komplexních řešení na klíč, zajištění logistiky a financování projektů v oblasti obranného a civilního průmyslu. Své portfolio malorážové munice bude vystavovat i italská společnost Fiocchi Munizioni. Tento celosvětově významný producent malorážového střeliva pro sportovní střelbu, lov a vojenské použití se stal součástí holdingu CSG na konci minulého roku a zásadním způsobem rozšířil nabídku holdingu v oblasti munice a souvisejících produktů.
O Czechoslovak Group
Czechoslovak Group (CSG) je holding navazující na tradici československého průmyslu, který vlastní český podnikatel Michal Strnad. CSG podporuje rozvoj tradičních i nových českých, slovenských i zahraničních společností, jež se věnují obranné i civilní průmyslové výrobě a obchodu. Jeho součástí jsou například automobilka Tatra Trucks, významný světový výrobce malorážové munice Fiocchi a výrobce radarů Retia. V podnicích začleněných do holdingu CSG a v propojených firmách pracuje více než 10 000 zaměstnanců. V roce 2022 dosáhly konsolidované tržby holdingu hodnoty 25 mld. korun. Hlavními obory CSG jsou strojírenství, automobilový, železniční, letecký průmysl a obranný průmysl. S produkty společností CSG se lze díky silné proexportní orientaci holdingu setkat na všech kontinentech a počet zákazníků holdingu se stále rozrůstá.
O Tatra Trucks
Akciová společnost Tatra Trucks převzala v roce 2013 světoznámou značku a kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Velmi důležité jsou domácí trhy v Česku a na Slovensku, velká část produkce automobilky je určena na export do desítek zemí světa. Automobilka Tatra Trucks a.s. zaměstnává více než 1400 lidí a dalších více než 700 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie a.s. zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Akcionáři automobilky Tatra Trucks jsou průmyslově-technologický holding Czechoslovak Group a skupina Promet Group.
Související články
TATRA TRUCKS expeduje první vozy do Mexika
V těchto dnech společnost TATRA TRUCKS a.s. realizuje dodávku 16 vozidel do Mexika, kde uspěla ve ...
- 19.11.2014
- 6 komentářů
- Tisková zpráva
TATRA TRUCKS splnila dodávku pro AČR tři měsíce před termínem
Kopřivnická automobilka TATRA TRUCKS dokázala splnit zakázku pro Armádu ČR více než tři měsíce před ...
- 03.01.2017
- 53 komentářů
- Tisková zpráva
Společnosti Tatra Trucks se daří získávat nové zakázky v oblasti defence
Tatra Trucks polovinu až tři čtvrtiny své produkce exportuje, a to i díky významným zakázkám pro ...
- 29.05.2021
- 41 komentářů
- Redakce AN
Kopřivnická Tatra bude poprvé vystavovat na veletrhu DEFEA v Řecku
Ve dnech 9. až 11. května 2023 se bude v Athénách konat druhý ročník veletrhu Defence Exhibition ...
- 03.05.2023
- 1 komentářů
- Tisková zpráva
Stranad už píše do novín a očierňuje ...Zobrazit celý příspěvek
Stranad už píše do novín a očierňuje konkurenciu:
https://www.idnes.cz/zpravy/do... Skrýt celý příspěvekAČR začíná být na CSG tak závislá, že by bylo dobré zvážit vstup státu do tak strategických věci. Opět, stát má pořád státní pivovar budvar, ale s tím tu válku nevyhrajeme. ...Zobrazit celý příspěvek
AČR začíná být na CSG tak závislá, že by bylo dobré zvážit vstup státu do tak strategických věci. Opět, stát má pořád státní pivovar budvar, ale s tím tu válku nevyhrajeme.
Peněz na obranu není na zbyt a stát musí vidět kam to teče a komu.
Udělat to dříve než CSG vstoupí do státu, ...Skrýt celý příspěvekVTÚ, LOM Praha a VOP CZ jsou snad jasné důkazy, že snad radši ani né.
VTÚ, LOM Praha a VOP CZ jsou snad jasné důkazy, že snad radši ani né.
Nebýt VTÚ, nebo VOP, čí LOM, Tak nemáme Vážky A, PODTEO, CAPL-16M1, CNS, LOV-Pz, LOV-CBRN, UGV-PZ a další systémy. Navíc ani neprobíhá výcvik našich pilotů. Jestliže narážíte na ...Zobrazit celý příspěvek
Nebýt VTÚ, nebo VOP, čí LOM,
Tak nemáme Vážky A, PODTEO, CAPL-16M1, CNS, LOV-Pz, LOV-CBRN, UGV-PZ a další systémy. Navíc ani neprobíhá výcvik našich pilotů.
Jestliže narážíte na ekonomickou nebo kapacitní realitu VOP nebo VTÚ, inu v t tom objemu co AČR většinu svých systémů nakupuje, se holt není ani moc čemu divit... Ale tyhle specializované platformy, kde VOP slouží jako integrátor a částečný výrobce, nebo které jsou vyvinuty VVÚ a následně dány dohromady VTÚ jsou pro chod AČR naprosto klíčové. Navíc minulý rok, jestli si dobře vzpomínám bylo VTÚ v plusu.
Mají některé zajímavé projekty, např. rozvinuté AI pro autonomní funkce pro UGV TAROS, což je systém vyvinutý VOP a na AI pracuje UNOB a VVÚ.Skrýt celý příspěvekTo jako před LOMEM neprobíhal letecký výcvik? Už od císařství si armáda cvičila své piloty a světe div se i zahraniční. Proč tenhle mezičlánek. Armáda mu kupuje letadla, vrtulníky, ...Zobrazit celý příspěvek
To jako před LOMEM neprobíhal letecký výcvik? Už od císařství si armáda cvičila své piloty a světe div se i zahraniční. Proč tenhle mezičlánek. Armáda mu kupuje letadla, vrtulníky, pronajímá letiště a ve finále platí za výcvik pilotů, dost zvláštní... VTÚ za poslední roky obraty od necelé miliardy, až do 1,2 miliardy loni a zisk cca 3 miliony korun... Fungovat, takhle soukromá firma, tak už neexistuje. Iveca jsou dovezené jen se vymyslela česká cesta a 10! let dělali speciální verzi pro chemiky... Kolik je UGV-PZ v používání. Státní Explosie, tuny výmluv a pomalá rychlost zvedání výroby. Zvláštní, že soukromá STV pořídí trhaviny pro UA mimo a ve velkém objemu. VOP musel se vyměnit ředitel, protože jinak se propadalo...
Soukromé firmy typu CSG jsou velmi ostré v jednání a není snadné s nimi vyjednávat, ale výsledky mají nesouměřitelné se státníma. A když se na to podíváme CSG má za ty roky vlastní automobilní platformu TATRA, která nebýt jich, tak už není, PANDURY, TITUSY, PATRIOTY a dva vlastní nové dělostřelecké systémy DITA A MORANA (oba v různém stádiu), různé radarové systémy a to nemluvím o původních výrobcích. Vlastně kromě tanků vše. Bez nich by jsme na Ukrajinu dodávali kusy techniky i repasované. Je fakt, že se blíží monopolu a není chyba spíše v nepružnosti, pomalosti a teplých místech ve státním a státem ovládaných firmách? Takové další srovnání je Nová huť v Ostravě, dnes Liberty byly privatizované Indům a roky bojují o přežití, vyrábí jen suroviny, kdežto polská Huta Stalowá prodaná stejným vlastníkům je široce modernizovaná a vyrábí kromě jiného i zbraně, například Kraby, my ani pancíře... Takže státní podíl v čemkoliv by byly jen teplá místa pro většinou neschopné lidi z politiky a eráru.Skrýt celý příspěvekČlánek o pružnosti státní Explosie: ...Zobrazit celý příspěvek
Článek o pružnosti státní Explosie: https://www.e15.cz/byznys/prum...
Není špatné, že je státní, naopak, ale je špatné, jak je pomalá a nepružná. Potom je ještě dobré vidět v televizi šéfa AOBP, jak vykládá a tom, že by se musely vysázet borovice, které budou za 25 let... A co teprve, až spustí Hamáček..Skrýt celý příspěvek
Rozdíl mezi Vámi zmiňovanými státem zřízenými firmami a státním podílem ve firmách je velký. Připadá Vám ČEZ také jako něco podobného LOMu a VTÚ? Mít podíl ve zbrojovkách a ...Zobrazit celý příspěvek
Rozdíl mezi Vámi zmiňovanými státem zřízenými firmami a státním podílem ve firmách je velký. Připadá Vám ČEZ také jako něco podobného LOMu a VTÚ?
Mít podíl ve zbrojovkách a muničkách je pro stát životně důležité, můžete mít vliv i na to, aby se do zbrojovek nedostaly nekalé živly ze špatné světové strany, budete mít představu o tom jak moc stát berou zbrojaři na hůl.
Je to věc názoru každého z nás. Rozhodně bych byl proto, aby dotace z peněz daňových poplatníků (ať už přitečou z EU nebo rozpočtu ČR) byly podmíněny státním podílem na ziscích z dotovaných projektů.Skrýt celý příspěvekA v tom CEZu nam to pomaha jak? 20.let se tu mluvi o potrebe JE. Vysledek je "nic" (teda miliardy za pripravy ...) Realita je takova, ze CEZ nebude schopen v budoucnu dostat svym ...Zobrazit celý příspěvek
A v tom CEZu nam to pomaha jak?
20.let se tu mluvi o potrebe JE. Vysledek je "nic" (teda miliardy za pripravy ...)
Realita je takova, ze CEZ nebude schopen v budoucnu dostat svym zavazkum v dodavkach elektriny. Vy to jen dnes nevidite, protoze zisky na investice se rozdavaji akcionarum.Skrýt celý příspěvek
Je neuvěřitelné, jak ta společnost roste. Když si vzpomeneme, co dokázali s kapitálem v minulém desetiletí a co dokáží teď, když mají téměř kompletně využité výrobní kapacity. ...Zobrazit celý příspěvek
Je neuvěřitelné, jak ta společnost roste. Když si vzpomeneme, co dokázali s kapitálem v minulém desetiletí a co dokáží teď, když mají téměř kompletně využité výrobní kapacity. Škoda, že se tam nepodívám. Doufám, že někdo natočí videoblog pro ty, co tam nebyli.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...