Airbus dodal první dva vrtulníky H145M německé armádě
- 10. 12. 2015
- 62 komentářů
- Redakce AN
Airbus Helicopters včera dodal první dva lehké vojenské víceúčelové vrtulníky H145M (LUH SOF) německé armádě (Bundeswehr). Tyto stroje budou využívat speciální německé vojenské síly Kommando Spezialkräfte (KSK) v Lupheimu.
Bundeswehr, jeden z prvních zákazníků využívajících H145M, si objednal 15 těchto vrtulníků. "Svými špičkovými technologiemi, vynikajícím výkonem a skutečnou víceúčelovostí H145M odpovídá náročným požadavkům našich zákazníků působících v současných vojenských misích," uvedl Wolfgang Schoder, generální ředitel společnosti Airbus Helicopters pro Německo.
"Jsme velice hrdí na to, že jsme tyto stroje předali v domluveném termínu a rozpočtu. Od prvního podpisu až po dodávku uplynuly pouhé dva roky. Projekt je ukázkovým příkladem úspěšné spolupráce mezi Bundeswehrem, úřady a průmyslovým podnikem," dodal Schoder.
H145M je vojenská verze civilní H145, která přišla na trh v létě roku 2014 a nedávno dosáhla milníku 10 tisíc letových hodin u vlastníků. S maximální vzletovou hmotností 3,7 tuny mohou být H145M využívány v široké škále vojenských operací včetně obsluhy, průzkumné činnosti, pátrání a záchranných manévrů a evakuace.
Prostor posádky H145M. / Airbus
H145M nově vlastněná Bundeswehrem (LUF SOF) je vybavena lanovým systémem pro vojáky, nákladními háky, zdvižnými zařízeními, dveřními závěsy pro zbraně, balistickou ochranou a elektronickým systémem protiopatření a nabízí tak nové možnosti pro speciální operace jednotek KSK.
Vrtulník byl navržen pro noční i denní mise, stejně jako pro lety v nepříznivých povětrnostních podmínkách a složitém terénu. Jeho vybavení zahrnuje helmu s průhledovým displejem, či samotěsnící zásobovací nádrž. H145 je poháněn dvojicí motorů Turbomeca Arriel 2E s digitálním kontrolním systémem (FADEC).
Přístrojová deska H145M. / Airbus
Zásluhou nízké hlukové stopy je H145 nejtišším vrtulníkem ve své třídě. Začátkem tohoto roku se Bundeswehr se společností Airbus Helicopters dohodl na sedmileté komplexní spolupráci a servisní spolupráci. Odpovědnost Airbus Helicopters zahrnuje správu údržby a oprav strojů, dodávky materiálu a udržování letové způsobilosti.
"Tato smlouva o plném servisu strojů je oblíbenou a osvědčenou odpovědí na armádní nároky na optimální dostupnost, spolehlivost a připravenost vrtulníkové flotily. Zajišťuje potřebnou úroveň samostatnosti jednotek KSK v krizových a válečných operacích, a to právě díky osvědčené praxi světové civilní flotily H145," řekl Wolfgang Schoder.
H145M využívá robustnost, nízké provozní náklady a zejména vysokou operační dostupnosti řady H145 a navíc je vybaven digitální letovou soupravou Helionix® včetně čtyřosého autopilota vyvinutého společností Airbus Helicopters.
Předání H145M německé armádě
Helionix® významně podporuje pilota během mise inteligentním poskytováním podstatných informací, a tak jej zbavuje zbytečné zátěže. Shrnuje příslušné letové parametry na jediné obrazovce a umožňuje tak intuitivní řízení letu, čímž optimalizuje situační povědomí v kokpitu a zvyšuje bezpečnost letu.
Řada vrtulníků H145 dokazuje své hodnoty svým zákazníkům po mnoho let. Například americké ozbrojené síly objednaly celkem 427 kusů příbuzného modelu UH-72A Lakota pro užitkové a přípravné mise. Všechny tyto stroje byly dodány v termínu a v rámci smluveného rozpočtu. UH-72A dosahuje míry operační dostupnosti v průměru přes 94 procent.
Zdroj: Airbus Helicopters
Související články
STANOVISKO: Servis letounů Airbus A-318-115 CJ
Ve včerejším vydání deníku E15 se objevil článek, který spekuluje o plánech Ministerstva obrany ČR ...
- 24.02.2015
- 8 komentářů
- Tisková zpráva
Francouzské vrtulníky pro Armádu ČR: H145M a AS565
Ministerstvo obrany České republiky hledá nové víceúčelové vrtulníky pro Armádu ČR. Jednou z ...
- 06.09.2015
- 162 komentářů
- Jan Grohmann
Daniel Koštoval: Vedoucí role Polska a modernizační projekty Armády ČR
Státní tajemník Ministerstva obrany ČR Daniel Koštoval poskytl rozhovor polskému vojenskému magazínu ...
- 18.11.2015
- 52 komentářů
- Jan Grohmann
ROZHOVOR: Keith Flail o UH-1Y Venom a AH-1Z Viper pro Armádu ČR
Minulý týden proběhla v Praze konference Combat Helicopter, kde odborníci diskutovali o nejnovějších ...
- 24.11.2015
- 67 komentářů
- Jan Grohmann
Padla tu otázka ceny. Celková hodnota kontraktu má být 194 mil Euro. viz http://helihub.com/2013/07/12/... Podle tohoto by ...Zobrazit celý příspěvek
Padla tu otázka ceny. Celková hodnota kontraktu má být 194 mil Euro. viz http://helihub.com/2013/07/12/...
Podle tohoto by 12 strojů v této špičkové výbavě stálo cca 4,5 mld Kč. Jako ostatní se rýpavě zeptám: a není to na naší armádu (spíše MO) málo, když jiný jsou více něž 2x dražší? :-)
Co se týká toho nového policejního vrtulníku Bell 412 EPI, nevíte někdo, jestli má sloužit i pro potřeby URNY? Po střelbě v Uherském Brodu se mluvilo o tom, že se pro přepravu zásahové jednotky koupí 1 - 2 vrtulníky o větší kapacitě než EC-135 (o starých Bellech 412 se nemluvilo).
Jedna otázka na TF_HU: nevíte, jak to dopadne s tím Mi-171, který minulý měsíc havaroval na cvičení ve Španělsku? Někde jsem četl, že je tak poškozený, že se vyřadí a použije na náhradní díly. Bude tento stroj nějak nahrazen?Skrýt celý příspěvekta UH 72 pro US army samozřejmě nemá specifikaci požadovanou AČR, ale zajímavá je ta - cena, - že končí program - fabrika tam stojí, - že první kusy byly vyrobeny v německu ...Zobrazit celý příspěvek
ta UH 72 pro US army samozřejmě nemá specifikaci požadovanou AČR, ale zajímavá je ta
- cena,
- že končí program
- fabrika tam stojí,
- že první kusy byly vyrobeny v německu a v USA jen smontovány (než se fabrika rozjela).
Z toho vyvozuji, že tam nebude nějaký extra americký konstrukční špek.
I kdyby se cena UH zdvojnásobila za 140 na 280 mln ks za výbavu tak je to super deal.
A v podstatě to odpovídá tomu co dali němci dle tohoto článku za H145 M.
I když já si kladu otázku o rozsahu toho servisu v kombinaci s KSK. Jestli už to není přehnané jako ty servisy notebooku do dvou hodin kdekoli v EU.Skrýt celý příspěvekKazd
http://m.novinky.cz/articleDet...
Tady mate tez ten novy policejni vrtulnik...coz je vlastne civ verze UH1 :-)Kazd
http://m.novinky.cz/articleDet...
Tady mate tez ten novy policejni vrtulnik...coz je vlastne civ verze UH1 :-)no jo, ale líná huba - holý neštěstí..
tady jsou ty menší...je to celý hezký, ale mě se líbí hlavně 2:40
https://www.youtube.com/watch?...no jo, ale líná huba - holý neštěstí..
tady jsou ty menší...je to celý hezký, ale mě se líbí hlavně 2:40
https://www.youtube.com/watch?...Alexa123
To je podle me spatny preklad...v originale je zrejme myslena operacni dostupnost jako ve smyslu provozuschopnost...pres 94% techniky. S cenou to nema nic spolecneho.Alexa123
To je podle me spatny preklad...v originale je zrejme myslena operacni dostupnost jako ve smyslu provozuschopnost...pres 94% techniky. S cenou to nema nic spolecneho.Popravdě teď narychlo nevím, kde jsem to četl, ale určitě v brožuře bylo psáno o modulárnosti a možnosti integrace ŘS na požádání.. Každopádně EC Tigery nosí ve Španělsku ...Zobrazit celý příspěvek
Popravdě teď narychlo nevím, kde jsem to četl, ale určitě v brožuře bylo psáno o modulárnosti a možnosti integrace ŘS na požádání..
Každopádně EC Tigery nosí ve Španělsku Spike-ER
Jednou jsem tu postnul video odpalu JAR střely Ingwe z EC635:
https://www.youtube.com/watch?...
ŘS Ingwe:
https://en.wikipedia.org/wiki/...
Jinak ve světě používají Jihokorejci Spike NLOS na Wildcatech, Rumuni Spike ER na Pumách (mixér), Italové na Mangustách a Kolumbijské Blackhawky umí ER, LR i NLOSSkrýt celý příspěvekLuky Jste si jistý ohledně těch spiků? Co já vím, tak na uh 72 není integrováno nic a na H 145M jenom hot 3, což už jednak ty nejmodernější PTŘS zcela jistě nejsou (byť ničivá ...Zobrazit celý příspěvek
Luky
Jste si jistý ohledně těch spiků? Co já vím, tak na uh 72 není integrováno nic a na H 145M jenom hot 3, což už jednak ty nejmodernější PTŘS zcela jistě nejsou (byť ničivá síla je stále velmi dobrá), ale hlavně by to znamenalo zavádět do AČR další PTŘS se všemi negativy s tím souvisejícími, nebo platit (asi dost drahou) integraci spiků. Ale samozřejmě se mohu mýlit.Skrýt celý příspěvekjednat o co nejlepší ceně a vyjednat integraci SPIKE-ER (existuje) a pak koupit...a pak cvičit a létat ať je na co čumět...a ještě si k tomu užívat offsety
jednat o co nejlepší ceně a vyjednat integraci SPIKE-ER (existuje) a pak koupit...a pak cvičit a létat ať je na co čumět...a ještě si k tomu užívat offsety
O dokupu UH 72 US army jsem shodou okolnosti dával příspěvek pod jiný článek včetně ceny. Pokud někomu uniklo tak policie představila ten z dotací koupený vrtulník ...Zobrazit celý příspěvek
O dokupu UH 72 US army jsem shodou okolnosti dával příspěvek pod jiný článek včetně ceny.
Pokud někomu uniklo tak policie představila ten z dotací koupený vrtulník
http://www.novinky.cz/krimi/38...
http://www.ceskenoviny.cz/zpra...
slušelo by se to srovnat z hlediska efektivity s prací AČR, ale už mě to nebavíSkrýt celý příspěvekZemak: Lakoty vycházejí ještě ze starší verze EC-145. Ten tebou zmiňovaný fenestron se začal používat u modernější verze EC-145T2 asi před třemi roky. Jinak největší výhoda ...Zobrazit celý příspěvek
Zemak: Lakoty vycházejí ještě ze starší verze EC-145. Ten tebou zmiňovaný fenestron se začal používat u modernější verze EC-145T2 asi před třemi roky. Jinak největší výhoda fenestronu je nižší hlučnost a vyšší bezpečnost po všech směrech. A EC-145 je modernější verze původního Messerschmitt/ Kawasaki BK117.. takže už taky starší, ale stále moderní a žádaná konstrukceSkrýt celý příspěvek
Všimli jste si, že u Lakot je ocasní část řešena, tak nějak konzervativně? Jaké výhody či nevýhody má takto koncipovaná varianta vyrovnávacího rotoru?
Všimli jste si, že u Lakot je ocasní část řešena, tak nějak konzervativně? Jaké výhody či nevýhody má takto koncipovaná varianta vyrovnávacího rotoru?
Jaká je ta proklamovaná "balistická ochrana", obvzláště ve srovnání s čistě vojenskými stroji? Nebo třeba při srovnání s našimi Mi-171? Píší tam pouze o samosvorných nádržích... ...Zobrazit celý příspěvek
Jaká je ta proklamovaná "balistická ochrana", obvzláště ve srovnání s čistě vojenskými stroji? Nebo třeba při srovnání s našimi Mi-171? Píší tam pouze o samosvorných nádržích... Ale co to má dál?Skrýt celý příspěvek
Je to akorát velké, je to moderní, je to tiché, má to zbraňové systémy, dokonce to má i naviják ;-) Výrobce je západní firma, spolehlivá, s velkými zkušenostmi, poskytuje smlouvy ...Zobrazit celý příspěvek
Je to akorát velké, je to moderní, je to tiché, má to zbraňové systémy, dokonce to má i naviják ;-) Výrobce je západní firma, spolehlivá, s velkými zkušenostmi, poskytuje smlouvy podobné těm, jaké máme ke Gripenům. Cena je obstojná. Napadá někoho důvod, proč do toho nejít? Snad jedině, že je to militarizovaná verse civilní mašiny. Ale zrovna u tohohle vrtulníku to nevypadá jako až takový problém. Hlavní problém asi bude to, že je tak moc logické si je pořídit, že se to u nás snad ani nemůže povést ;-)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...