Černomořský sud střelného prachu

Euromajdan Kyjev
Foto: Protest v Kyjevě; ilustrační foto / Ата

Pokud někdo optimisticky očekával, že se po páteční eskalaci toto napětí o víkendu uvolní a nový týden přinese stagnaci, potom musí být nepříjemně překvapen a šokován. Skutečností je, že jediný aktér této krize, který dokáže pozastavit nebo úplně zastavit eskalaci, k tomu nemá důvod. Zatím.

Zprávy posledních dní mluví velmi jednoznačně. Ale podívejme se na ně ještě jednou.

Sobota, 1. březen 2014

Horní komora parlamentu Ruské federace, Rada federace, oprávnila prezidenta Putina k nasazení ozbrojených sil na území Ukrajiny. Rusko má k dispozici pro toto nasazení přibližně 150 tisíc vojáků podporovaných více než 880 tanky, 90 letadly a 120 vrtulníky. Stejně tak i přibližně 80 lodí. Tyto síly se od 26. února podílely na překvapivém cvičení zaměřeném na prověření připravenosti

Ve stejný den prohlásil premiér Autonomní republiky Krym Sergej Aksionov, že má kontrolu nad bezpečnostními silami na Krymu. Je potřebné poznamenat, že Aksionov byl zvolen krymským parlamentem poté, co skupina ozbrojenců obsadila jeho budovu a vyvěsila vlajku Ruska.

Neděle, 2. března 2014

Jednotky námořní pěchoty podřízené Černomořské flotile posílené o další jednotky pokračují v přesunech k určeným cílům jako jsou letiště, základny ozbrojených sil a klíčové body infrastruktury na Krymu. Celý tento proces začal již 26. února. Za dobu průběhu této operace ruští vojáci dodržují stejný modus operandi, kdy cílový objekt izolují a zaujmou pozice kolem perimetru objektu.

V průběhu neděle se objevuje zpráva, že neidentifikovaní ozbrojenci napadli štáby regionální samosprávy a oddíl pohraniční stráže na Krymu. Tyto zprávy nebyly ověřeny, stejně jako nebylo potvrzeno, že při útoku na oddíl pohraniční stráže u města Simferopol bylo zničeno komunikační vybavení této jednotky.

Na základě vývoje situace na Krymském poloostrově prezident, na doporučení Rady národní obrany a bezpečnosti, vyhlásil stav bojové pohotovosti pro ukrajinské ozbrojené síly. Na základě doporučení Rady byla také vyhlášená částečná mobilizace.

Pondělí, 3. března 2014

Tento den se nesl ve znamení zpráv ukazujících pokračování scénáře z předchozích dnů. Ovšem některé zprávy mluví o narušení vzdušného prostoru Ukrajiny ruskými bojovými letouny, o blokádě pobřeží plavidly Černomořské flotily posílené o jednotky z Baltské a Severomořské flotily, ale také o migraci ukrajinských Maďarů přes hranici do Maďarska. Některé z těchto informací se objevovaly v průběhu dne častěji, jiné byly velmi rychle popřeny.

Pokud se podíváme na tyto události s odstupem a z nadhledu, tak uvidíme několik výrazných aspektů, které se objevují jen velmi zřídka.

Prvním takovým aspektem je koordinace ruské intervence na Krymu. 21. února 2014 byl prezident Viktor Janukovyč odvolán na základě hlasování ukrajinského parlamentu a v noci na 22. února opustil Kyjev. Dva dny po odvolání Janukovyče, 23. února, byl hlasováním parlamentu zrušen zákon, který umožňoval používání jazyků národnostních menšin jako úředního jazyku.

Ve středu, tři dny poté, začaly ozbrojené síly Ruské federace cvičení zaměřené na prověření bojové připravenosti jednotek podřízených Západnímu a Střednímu vojenskému okruhu a Velitelství výsadkových vojsk. Toho samého dne bylo zřízeno kontrolní stanoviště na dálnici mezi Sevastopolem a Simferopolem.

Od středy 26. února je možné pozorovat neustálý nárůst aktivity ruských jednotek na polostrově Krym, kde nenásilným, ale odhodlaným postupem obsazovaly různé klíčové body. Celý průběh této operace ukazuje na skutečnost, že ruské jednotky – ať už se jedná o příslušníky jednotek námořní pěchoty Černomořské flotily a nebo příslušníky 76. výsadkové divize, kteří byli na Krymu údajně také nasazeni – byly dopředu informovány a připraveny na podobný typ mise.

Druhým aspektem jsou deklarace a prohlášení politiků k této operaci. Respektive jejich absence. Rusko se po velmi dlouhou dobu drželo scénáře, který mluvil o tom, že jednotky operující na Krymu jsou oddíly domobrany. V okamžiku, kdy se změnila rétorika Moskvy, tak se začal světové veřejnosti předkládat scénář ochrany rusky mluvící menšiny. Přesně podle zásady „zapírat, zapírat, zapírat“.

Třetí skutečností je neschopnost EU a NATO i jednotlivých států vydat jakékoliv razantní prohlášení v krátkém časovém horizontu po začátku ruské intervence na Krymu. Posledních několik týdnů se v masmédiích šíří zprávy o aktivitách zpravodajských služeb zaměřených na monitorování komunikace představitelů spojeneckých států. A to zejména ze strany USA směrem k evropským státům.

Je tedy dost možné, že aktivita Ruska na Krymu a ve vztahu k Ukrajině přišla pro představitele zahraniční politiky jednotlivých států i jejich zpravodajských služeb jako studená sprcha. Poslední dekádu totiž rezonovala v kruzích vojenských představitelů, politiků i diplomatů zejména hrozba teroristických útoků a zapomělo se na zkušenosti z první poloviny 20. století. Nyní, po změně vládní administrativy na Ukrajině a se začátkem angažovanosti Ruska, se ukazuje, že stát je stále hlavním aktérem mezinárodních vztahů.

Celkově je tedy možné říci, že Rusko ukázalo, že v zahraniční politice je schopné hlásat jeden přístup ve vztahu k Sýrii a praktikovat jiný ve vztahu k Ukrajině. Otázkou do budoucnosti zůstává, zda představitelé NATO, EU i jednotlivých států dokáží z této krize získat použitelné zkušenosti pro další vývoj na světové politické scéně.

Pokud ne, potom se scénář Sýrie-Ukrajina bude možná opakovat ještě několikrát a stabilita v mezinárodních vztazích se pomalu začne vytrácet. A jediný, kdo z toho bude profitovat bude Rusko a státy, které budou odhodlány využívat tento přístup.
 

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ukrajina: Ukázkový případ země v krizi

V listopadu minulého roku byly jednotky pro speciální operace států NATO vyslány, aby podpořili ...

Postoj Ruska k Ukrajině: Vyčkávat

Ruská tisková agentura RIA Novosti přinesla včera realistický výčet možností, jak může Rusko ...

NÁZOR: Rusko chce Krym

Po bouřlivých událostech na Náměstí Nezávislosti, které vyústily ve změnu vládní administrativy, ...

NÁZOR: Čína nesouhlasí s Ruskem, ale nesmí to dát najevo

Jaká je role Číny, ekonomické a vojenské supervelmoci, v rusko-ukrajinské třenici? Jednoduše řečeno, ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Beld
    17:06 06.03.2014

    Stale nejste schopni pochopit zakladni vec, jiste , pro CZ i EU by to nebylo dobre , ale pro rusko by to byla NAPROSTA katastrofa . O to se tu hraje a to je duvod proc putin nebude ...Zobrazit celý příspěvek

    Stale nejste schopni pochopit zakladni vec, jiste , pro CZ i EU by to nebylo dobre , ale pro rusko by to byla NAPROSTA katastrofa . O to se tu hraje a to je duvod proc putin nebude nic hrotit , radeji podleze latku . Cesky a nemecky vyvoz do ruska je signifikantni , ale stale o rad mene dulezity nez rusky vyvoz do EU .Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    15:18 06.03.2014

    Pro ikari. Jen upřesnění, je to pro nás odbytiště hlavně přes německé firmy. Export ČR dosahoval v roce 3000 miliard Kč. Do Ruska putovalo od nás zboží za 150 miliard Kč. Ale ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro ikari. Jen upřesnění, je to pro nás odbytiště hlavně přes německé firmy. Export ČR dosahoval v roce 3000 miliard Kč. Do Ruska putovalo od nás zboží za 150 miliard Kč. Ale obrovské množství výrobku, které posíláme do Německa, putuje dál do Ruska. Takže ano, byl by to problém. Nejprve pro Německé firmy a pak pro nás.Skrýt celý příspěvek

  • ikari
    15:11 06.03.2014

    jenze ono se to musi brat i z druhe strany - nase ekonomika je na rusku zavisla i jinak, nez pres ropu a zbytek ruskych surovin - je to taky znacne rozsahle odbytiste pro nas ...Zobrazit celý příspěvek

    jenze ono se to musi brat i z druhe strany - nase ekonomika je na rusku zavisla i jinak, nez pres ropu a zbytek ruskych surovin - je to taky znacne rozsahle odbytiste pro nas export - kdyby se rusko odstrihlo od evropy, tak to polozi nase ceske strojirernstvi a to bude pro nasi ekonomiku poradny sok - a my nemame penize nazbyt - uz ted ma evropa ekonomicke problemy - viz recko, spanelsko .... zatim se to nejak zvlada na prumyslu zemi jako nemecko a francie, ale i pro ty bude uzavreni ruska velikou ztratou a myslim, ze dneska, kdy nikdo nevi ce se vlastne s penezmi bude dit, by tohle mohl byt posledni hrebicek do rakveSkrýt celý příspěvek

  • Petr M
    15:05 06.03.2014

    Opravdu by me zajímalo, jak by asi ČR a další státy nahradily chybějící dodávky ropy a plynu z Ruska, ODKUD bychom to dováželi a jak??? Sle mého názoru jsou sankce ze skrany EU ...Zobrazit celý příspěvek

    Opravdu by me zajímalo, jak by asi ČR a další státy nahradily chybějící dodávky ropy a plynu z Ruska, ODKUD bychom to dováželi a jak???

    Sle mého názoru jsou sankce ze skrany EU naprostý nesmysl, nikdy k nim nedojde.

    I když na zdraví populace by to mělo jistě pozitivní dopad, lidi by chodili pěšky, jezdili na kole, horší v zimě.Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    14:29 06.03.2014

    Jen dodam ze v oblasti HDP je rusko zavisle na vyvozu surovin jen z cca 28% , v oblasti zisku do rozpoctu je to ale cca 51%. Cili 51% ruskeho rozpoctu je financovano z vyvozu ...Zobrazit celý příspěvek

    Jen dodam ze v oblasti HDP je rusko zavisle na vyvozu surovin jen z cca 28% , v oblasti zisku do rozpoctu je to ale cca 51%. Cili 51% ruskeho rozpoctu je financovano z vyvozu surovin a tato castka je z 85% poskytovana evropskymi zememi. Pokud tedy zapocitame i ukrajinu . Vypadek prijmu z evropy by tedy znamenal okamzity krach a nepokoje , naproti tomu pokryti dovozu do evropy z ruska je cca na 30% . A jde " teoreticky" nahradit . A to nemluvim o tom , ze rusko samotnou akci na krymu dava evropskym statum obrovsky duvod k budouci diverzifikaci zdroju , coz je do budoucna jeste vetsi problem pro rusko . Putin se bud naprosto zblaznil , nebo ma nejaky slozity plan , ktery zatim nechapeme .Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    14:18 06.03.2014

    David : Ja s tim bezezbytku souhlasim , taky bych teoreticky nemel problem s tim , ze by rusko padlo kvuli nejakemu energetickemu objevu na hubu kvuli svemu zamereni na export ...Zobrazit celý příspěvek

    David : Ja s tim bezezbytku souhlasim , taky bych teoreticky nemel problem s tim , ze by rusko padlo kvuli nejakemu energetickemu objevu na hubu kvuli svemu zamereni na export surovin , o to vice me desi , co by to znamenalo realne . Sance , ze v takovem pripade zamiri ruska vojska do okolnich zemi je nezanedbatelna . To nic nemeni na tom , ze dnesni rusko krome exportu surovin(50%) , kosmickemu programu (5%) , vojenskemu vyvozu(10%) a technologii JE(5%) nic nenabizi . Coz je na 140M lidi trosku malo .Skrýt celý příspěvek

  • perunBB
    14:12 06.03.2014

    Tak čisto modelová situáciacia...no to nie je ani modelová skor vysoko pravdepodobna je konkretne táto,skor ako by padla ruska ekonomika padne tá americká takže zamýšlať by sme sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak čisto modelová situáciacia...no to nie je ani modelová skor vysoko pravdepodobna je konkretne táto,skor ako by padla ruska ekonomika padne tá americká takže zamýšlať by sme sa mali nat tým čo všetko robí amík vo svete aby ešte dokázal fungovať z meisca na mesiaca a v tomto mu bohužial nedokáže nikto konkurovať,trvať to už dlho nebude...chvala bohu.Skrýt celý příspěvek

  • David
    13:58 06.03.2014

    Tak ekonomická srovnání většinou bývají nesmyslná. Ale je nutno uznat, že Putinovi se podařilo ekonomiku stabilizovat. A nebylo to jen díky vysokým cenám surovin. HDP je na nich ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ekonomická srovnání většinou bývají nesmyslná. Ale je nutno uznat, že Putinovi se podařilo ekonomiku stabilizovat. A nebylo to jen díky vysokým cenám surovin. HDP je na nich stále hodně závislý, ale už méně než v devadesátých letech.
    Důležité ovšem je to, že Rusko v posledních letech vojensky výrazně posílilo. Asi nemá smysl, abych se rozepisoval o všech modernizačních programech. Ale ten pokrok je zjevný.
    A zkusme si představit modelovou situaci, kdy by došlo (jedno z jakého důvodu) k tak fatálnímu poklesu cen surovin a propadu HDP, jak popisuje Beld. Jak by se zachovalo Rusko se svojí obrovskou armádou? já osobně se domnívám, že by docela jednoduše zamířilo na Západ.Skrýt celý příspěvek

  • perunBB
    13:52 06.03.2014

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-s... A to nie je jediný ćo to vidí takto triezvo.Rusko expanduje po ...Zobrazit celý příspěvek

    http://www.ac24.cz/zpravy-ze-s...
    A to nie je jediný ćo to vidí takto triezvo.Rusko expanduje po všetkých smeroch a hovoriť o nejakych hlinených nohách je scestné.a ani iych spojenci sa nedá povedsať že by nemali váhu euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/1519-cina-vazne-pohrozila-amerihttp://www.ac24.cz/zpravy-ze-s... Skrýt celý příspěvek

  • Beld
    13:18 06.03.2014

    Je to divne ,ale vetsina lidi tady stale nechape ekonomicke porovnani EU a ruska . Pokud by se v extremnim pripade EU blokla a rekla si , ze prestane odebirat suroviny z ruska , ...Zobrazit celý příspěvek

    Je to divne ,ale vetsina lidi tady stale nechape ekonomicke porovnani EU a ruska . Pokud by se v extremnim pripade EU blokla a rekla si , ze prestane odebirat suroviny z ruska , tak by to byl samozrejmne problem , ceny ( hlavne plynu a ropy ) by kratkodobe narostly o 20-30% , na druhou stranu to proste neni nic co by EU nebyla schopna bez vetsich skod pokryt . Na druhou stranu by rusko , prakticky nemozne prodat vetsinu plynu jinam pripadne za podobne ceny , prislo o 30-40% sveho rozpoctu .... To je castka , ktera by znamenala prakticky okamzity krach a rozvrat ruske ekonomiky . Predstavte si ze cesko z roku na rok zmensi rozpocet o 35% . Rusko melo v roce 2011 ekonomickou vykonost prumyslu ( bez zpracovani surovin ) na urovni spanelska . To neni obr na hlinenych nohou , ale na slehackovych . Nechapu ze velka cast lidi stale ignoruje realitu . Rusko neni zadna supervelmoc a nejspise uz nikdy nebude . Kdyby z nejakeho duvody vyrazne klesla cena surovin , tak je z ruska behem par let zeme tretiho sveta . A posilame tam humanitarni pomoc .Skrýt celý příspěvek

  • ikari
    11:18 06.03.2014

    to co ted reknu je jen muj osobni nazor, nesnazim se vestit budoucnost xD jak jste tu mluvili o te celosvetove ekonomicke krizi, kterou by tvrde sankce na rusko zpusobily, tak ...Zobrazit celý příspěvek

    to co ted reknu je jen muj osobni nazor, nesnazim se vestit budoucnost xD

    jak jste tu mluvili o te celosvetove ekonomicke krizi, kterou by tvrde sankce na rusko zpusobily, tak myslim, ze zeme jako rusko to prestoji podstatne lepe nez my, protoze my jsme zhyckani - rusove po staleti utlaku svoji vladou zhyckani nejsou (nebo nejsou tolik) - rusove evidentne prahnou po silnem "vudci", proto mel stalin a ted putin uspech - oni chteji byt vedeni a kdyz dojde k totalni krizi, ktera zacne hladomor, tak se upnou ke svemu vedeni, jednoduse proto, ze je to jednodusi - a tech nekolik vzpurnych jedincu se strci nekam za ural a bude pokoj - na druhou stranu co my si pocneme, kdyz umre import a export a najednou zjistime, ze ze slunecnich elektraren a repky olejky se nenajime?

    myslim, ze putin klidne muze vystrkovat ruzky a nemusi pri tom vubec pouzivat taktu, ktery musime mit my abychom ospravedlnili sve iraky a podobne veci, protoze vi, ze mi se budeme sice na verejnosti cukat, ale nic neudelame, protoze jakakoliv "odplata" by nam ublizila vice nez rusku a putinove pozici

    a valka mezi NATO a ruskem se konat nebude, protoze NATO je silnejsi, ale americane nebyli schopni vest ani valku ve vietnamu, na toz abychom bojovali s odhodlanim celeho ruskaSkrýt celý příspěvek

  • Jorlas
    08:13 06.03.2014

    Jecchus - naprostý souhlas. Jsem zvědav, jestli se západ zmůže na nějakou reakci. Nemyslím vojenské napadení to je nesmysl. Třeba vojenské cvičení na hranicích Polska a pobaltí za ...Zobrazit celý příspěvek

    Jecchus - naprostý souhlas.
    Jsem zvědav, jestli se západ zmůže na nějakou reakci. Nemyslím vojenské napadení to je nesmysl. Třeba vojenské cvičení na hranicích Polska a pobaltí za účasti 200 tis vojáků a ekonomické sankce (zrušení dodávek lodí do Ruska, vyhození Ruska z tendru na Temelín, víza do EU, vyřazení z G8, atd.) Dělat se dá spousta věcí a určitě za ně přijde odveta (plyn), ale nic nedělání považuji za nejhorší. To si už Evropa taky vyzkoušela na Hitlerovi a všichni ví jak to dopadlo. Jen se bojím, že na to západní Evropa nemá koule!1Skrýt celý příspěvek

  • Ultramarinus
    07:04 06.03.2014

    A kolik JINYCH "akteru" muze tu krizi ukoncit??? Ukrajinci bez atomovek, nebo giganticke pomoci tezko. Eu? Vzdyt ta se neshodne ani na tvaru bananu, a jako "mocnost" ma vyzvedne ...Zobrazit celý příspěvek

    A kolik JINYCH "akteru" muze tu krizi ukoncit??? Ukrajinci bez atomovek, nebo giganticke pomoci tezko. Eu? Vzdyt ta se neshodne ani na tvaru bananu, a jako "mocnost" ma vyzvedne sluzby k smichu a vlastni armadu ani nema. Armady clenu jsou poslednich 25 let systematicky ozebracovany a kvuli ekonomice se to jentak rychle nezmeni. USA? Nema sanci to ukoncit, bez riskovani treti svetove, protoze agresor na diplomacii i ekonomicke sankce s prominutim sere (nemuzou ho zasahnout tolik, aby to zisk Krymu vyvazilo - je to bohata oblast a Rusko uz nebude muset platit Ukrajine najem za zakladnu).

    Kdo JINY tam vlastne MUZE deeskalovat napeti nez rusi?

    Jen ten, kdo ma v miste nejvetsi pocet tezkych zbrani a jejich operatoru, o pechote nemluve, muze urcovat, jestli se z tech kveru bude strilet, a nebo je odveli domu a necha "krizi na Ukrajine", at si ji vyresi ukrajinci mezi sebou bez mrtvych. Jednoduche...?Skrýt celý příspěvek

  • Jecchus
    01:42 06.03.2014

    Myslím, že plno lidí, nejen v této diskuzi, míchá páté přes deváté a dělá z jakékoli záležitosti totální guláš údajných souvislostí (včetně souvislostí historických). Podle mého ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím, že plno lidí, nejen v této diskuzi, míchá páté přes deváté a dělá z jakékoli záležitosti totální guláš údajných souvislostí (včetně souvislostí historických).

    Podle mého je však ve vztahu k situaci na Krymu úplně jedno kdo snajpoval na Majdanu, jestli je aktuální ukrajinská vláda legální nebo legitimní apod. Bez ohledu na to, co se děje nebo dělo na Ukrajině, totiž Rusko bez jakéhokoli ospravedlnitelného důvodu vojensky obsadilo část sousedního státu, jehož územní integritu a hranice (mimo jiné) samo uznalo v rámci mezinárodních dohod uzavřených v souvislosti s ukrajinským vzdáním se jaderných zbraní. Že se jedná o vojáky Moskvy na tomto webu snad asi netřeba nikoho přesvědčovat (a je úplně jedno pod jakou konkrétní složku patří) a Putinovi nynější tanečky kolem této záležitosti by byly k smíchu, kdyby nešlo o tak závažnou věc (mimochodem oficiální postoj Ruska k této se vyvíjel takto: nejsou to naši - jsou to naši - nejsou to naši...).

    Ruské vojenské operaci nepředcházelo nic, co by jí mohlo nějak ospravedlňovat - nedocházelo k žádným útokům na Ukrajince ruského původu nebo Rusy na Ukrajině, Rusko samotné také nebylo ničím ohroženo. I kdyby snad nějaký takový problém existoval, tak ze strany Ruska zde nebyl ani náznak snahy řešit to nevojensky. V jakékoli civilizované zemi je vojenské řešení až to nejposlednější, ale tady přišlo jako první. Z mého pohledu je nynější Rusko agresívní imperialistickou nebezpečnou nedůvěryhodnou, nepředvídatelnou a hlavně paranoidní zemí, která se neštítí ničeho a dokáže brát zřetel jen na klacek v sousedově ruce.

    Dokázal bych nějak chápat ruskou invazi na Krym za situace, kdyby tam bylo nějak výrazně ohrožováno "ruské" obyvatelstvo (zejména ukrajinští Rusové, jako občané RF, méně pak ruští Ukrajinci, jako občané UKR), kdyby docházelo k jejich napadání, masovému ničení majetku těchto lidí, vyhánění těchto obyvatel do Ruska, pogromům apod. Ale toto se tam prostě nedělo, byl tam vcelku klid, samozřejmě "proruský" a "protimajdanovský" klid, ale stále klid. Pokud za této situace Rusko přikročí k vojenskému obsazení, tak z toho jde strach a je to u takto velkého a geopoliticky i vojensky významného státu v nynější době (dejme tomu od 1991+) bezprecedentní.

    Krym je pro Ukrajinu v současné chvíli ztracen a bude v nějaké formě přičleněn k Rusku (plebiscit s připojením, loutkový stát apod., na konkrétním technickém řešení připojení nesejde), i kdyby už Putin vnitřně seznal, že přestřelil, tak teď prostě nemůže couvnout. Dál na východní Ukrajinu už Putin s ohledem na enormní odpor světového společenství nepůjde, i kdyby to měl původně v plánu (jestli měl nebo neměl nevíme). Jsem zvědav na reakce světa, zejména pak států EU - doufám, že to bude mít za následek totální přehodnocení přístupu k ozbrojeným složkám z hlediska jejich budování a financování, jež je nyní neuvěřitelný a sebevražedný. Je zřejmé, že současné Rusko uznává primárně sílu a měli bychom se podle toho zařídit...Skrýt celý příspěvek

  • perunBB
    01:18 06.03.2014

    Zdravím.Chodím sem často a vždy rád,armádna techninka a všetko okolo nej ma zaujímalo.Dozvedel som sa tu kopec nového ale...jednostranný názor a postoj autora tohto článku mi sem ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdravím.Chodím sem často a vždy rád,armádna techninka a všetko okolo nej ma zaujímalo.Dozvedel som sa tu kopec nového ale...jednostranný názor a postoj autora tohto článku mi sem nejako nepasuje.Nie preto že sa nestotožnuje s mojím pohľadom na vec ale koho to zaujíma že v jeho očiach je Rusko ten jediny aktér na ktorom to teraz stojí,to snáď nemyslíte vážne:)Skrýt celý příspěvek

  • stetula
    22:34 05.03.2014

    tak se zase povedl ( asi ruským tajným službám ) krásný odposlech kdy odposlechly živý rozhovao estonského ministra a ještě kohosi ( ted nevým koho ale na novinkáh je jméno ) jak ...Zobrazit celý příspěvek

    tak se zase povedl ( asi ruským tajným službám ) krásný odposlech kdy odposlechly živý rozhovao estonského ministra a ještě kohosi ( ted nevým koho ale na novinkáh je jméno ) jak se bavý že jsou důkazy že mrtvý policajti a opziční demonstranti byli zastřeleni stejnou zbraní !!!! a že je vážné podezření že to stříleli radikálové z prvého sektoru !!!!!! docela mazec . takže to plně bude ospravedlňovat Putinovu misi

    na CNN a BBC jsou toho plný zprávy estonské ministerstvo ZV potvrdilo autentičnost odposlechu

    dálena novinkách bylů rozhovar s fans slávie kteří jeli do sídla Prvého sektoru na Majdan podporovat revoluci a vypověděli že ihned byli vybaveni zbraněmi !!!!

    tak ted jsem zvedavej na ty vaše názory jak jsou Rusové zlí a fašisti z majdanu hodní

    dále co se týče odposlechů to byl husarský kousek a totálně ted znemožnili celou revoluci na Ukrajině protože ten rozhovar jede ve všech ruských a pro ruských stanicích i s prohlášením že byl pravdivej :)Skrýt celý příspěvek

  • Vrata
    22:13 05.03.2014

    to inveve: Stalin zpusobil smrt desitek milionu lidi, mimo jine okolo 7 mil Ukrajincu (hladomor). Rusove podle pruzkumu verejneho mineni povazuji Stalina za jednu ze 4 ...Zobrazit celý příspěvek

    to inveve: Stalin zpusobil smrt desitek milionu lidi, mimo jine okolo 7 mil Ukrajincu (hladomor). Rusove podle pruzkumu verejneho mineni povazuji Stalina za jednu ze 4 nejvyznamnejsich (ve smyslu nejprinosnejsich) osob sve historie. Jestlize se Rusko hlasi k odkazu tohoto masoveho vraha, meli bychom zavest vuci nim jeste daleko tvrdsi kroky nez oni proti Ukrajincum, ze?Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 4