Washington schválil vývoz smrtících zbraní na Ukrajinu
- 21. 12. 2017
- 166 komentářů
- Jan Grohmann
Administrativa Donalda Trumpa vůbec poprvé oficiálně a veřejně schválila vývoz amerických smrtících zbraňových systémů na Ukrajinu. Předmětem schválení je prodej těžkých odstřelovacích pušek M107A1 ráže 12,7 mm.
Podle oficiální americké politiky vůči Ukrajině, kterou nastavil bývalý americký prezident Barack Obama, vláda Spojených států nedodává ukrajinské armádě žádné smrtící zbraně a zároveň nevydává povolení americkým firmám k vývozu smrtících zbraní.
Obama prosadil zákaz proti vůli Kongresu, který naopak vývoz amerických zbraní na Ukrajinu v rámci zákona Ukraine Freedom Support Act schválil již v roce 2014.
Dosud americká vláda oficiálně a veřejně souhlasila s dodávkami zdravotnického materiálu, osobní balistické ochrany, průzkumných dronů, komunikačních prostředků nebo vozidel Humvee. V zemi jsou také američtí vojáci a specialisté, kteří se starají o výcvik ukrajinských národních gardistů, aktivních vojáků, policistů a zpravodajců.
Jediná země, která Ukrajině zatím oficiálně a veřejně poskytla smrtící vojenské prostředky je Litva. Od roku 2015 Kyjev podpořila především vyřazenými sovětskými ručními zbraněmi a desítkami tun munice.
O změně amerického postoje se začalo mluvit po návštěvě amerického ministra obrany Jima Mattise na Ukrajině v srpnu letošního roku. Návrh amerického rozpočtu pro příští fiskální rok dokonce počítá s americkou vojenskou pomocí Ukrajině ve výši 500 milionů dolarů a součástí pomoci mají být i dodávky smrtících zbraní.
První “vlaštovkou” nového amerického přístupu je udělení licence k vývozu odstřelovacích pušek M107A1 a příslušné munice za 41,5 milionu dolarů. “M107” je pouze označení americké armády pro zmiňované zbraně Barrett M82. Washington však prozatím neschválil prodej těžších zbraní – Ukrajina má například zájem o americké přenosné protitankové raketové komplety (PTRK) Javelin.
Poslední kroky administrativy Donalda Trumpa ocenil předseda senátního Výboru pro zahraniční vztahy Bob Corker, který stal u zrodu zákona Ukraine Freedom Support Act.
"Jsem potěšen, že vláda schválila prodej obranných smrtících zbraní na Ukrajinu," uvedl pro The Washington Post Corker. "Toto rozhodnutí je podpořeno právním předpisem, který Kongres přijal před třemi lety, a odráží to dlouhodobý závazek naší země vůči Ukrajině tváří v tvář pokračující ruské agresi."
Americké ministerstvo zahraničí však v reakci uvádí, že americká vláda přímo nedodává Ukrajině žádné smrtící zbraně. Licence na komerční prodej zbraní, jako v případě M107A1, je udělována případ od případu.
Dle The Washington Post sice americká strana neschválila prodej všech zbraní, které Ukrajina požadovala, ale i tak jde de facto o zrušení politiky Bracka Obamy a o významnou změnu v americké politice vůči Ukrajině i Rusku.
"Překročili jsme Rubikon, jsou to smrtící zbraně a předpovídám, že další budou následovat," řekl nejmenovaný vysoký představitel Kongresu, kterého citoval The Washington Post. Ostatně jak připomíná americký deník, není s podivem, že tento týden prodej smrticích zbraní na Ukrajinu schválila také Kanada. Bez vědomí o novém americkém postoji by Kanada takový souhlas sama o sobě nikdy nedala.
Výcvik ukrajinských odstřelovačů s puškou M107.
Trump oznámil oficiální souhlas s prodejem zbraní Kongresu 13. prosince, ale neudělal na toto téma žádné veřejné prohlášení. Informace se tak dostala na veřejnost až nyní. Podle The Washington Post tyto tajnosti mohou pramenit z toho, že příznivci Trumpa jsou obecně proti dodávkám zbraní na Ukrajinu – bojí se eskalace konfliktu a principálně odmítají americké angažmá na Ukrajině.
Schválení prodeje pušek tak dle amerického deníku působí jako kompromis, aby Trump na jedné straně uspokojil jestřáby v Kongresu, na druhé straně si proti sobě nepoštval své voliče a Putina.
Zajíamvý je pohled z Ukrajiny – podle ukrajinského poručíka Andreje Michejčenka americké zbraně nebudou mít zásadní dopad na průběh bojových operací, ale budou mít “zázračný vliv” na morálku ukrajinských vojáků, kteří se obávají toho, že budou Západem opuštěni
Jak však uvádí ruský vojenský blog BMPD, americká strana schválila prodej odstřelovacích pušek rodiny Barrett M82/M107 na Ukrajinu již v roce 2015 a ukrajinské jednotky měly tyto zbraně aktivně používat od stejného roku. Ke schválení pravděpodobně došlo na základě zákonu Ukraine Freedom Support Act ještě před tím, než vývoz zbraní zakázal Obama.
Mimo to v prosinci 2014 ukrajinský státní podnik Ukrinmaš (součást Ukroboronprom) oznámil uzavření smlouvy na nákup pušek M107A1 přímo od společnosti Barrett. Podle BMPD americké ministerstvo zahraničí vydalo licenci 26. března 2015. Americká obchodní společnost AMI Global Security v rámci licence dodala ukrajinské národní gardě 52 pušek M107A1 za 503 000 dolarů.
Obdržení těchto zbraní oficiálně oznámil ukrajinský ministr vnitra Arsen Avakov v září 2015. Ruský blog také tvrdí, že o použití odstřelovacích pušek Barrett ukrajinskými odstřelovači mnohokrát informovala ukrajinská média.
Názor Armádních novin
Schválení dodávek výkonnějších zbraní, jako PTRK, je pro americkou vládu velmi ožehavé téma. Americká vláda si jistě nepřeje, aby ukrajinští vojáci pomocí PTRK ničili obrněnou techniku ruské armády a zabíjeli ruské vojáky bojující na východě Ukrajině. Jednoduše je možné, že zamrzlý konflikt (vojensky i mediálně) na východní Ukrajině nevyhovuje jen Moskvě, ale i Washingtonu. Jak uvedl v jiné souvislosti český velvyslanec ve Spojených státech Hynek Kmoníček:”Některé věci se sice musí řešit, ale nesmí být vyřešeny.”
Je třeba si také uvědomit, že tajnosti kolem schvalování pramení z toho, že o americkou zahraniční politiku se zajímá pouze americká elita na východním a západním pobřeží USA. Pro voliče Trumpa není Ukrajina žádné důležité téma, ba naopak, podle nich by se měly Spojené státy vrátit více méně k izolacionismu, který americká zahraniční politika vyznávala před druhou světovou válkou.
Zdroj: The Washington Post, BMPD
Související články
PT-17: Polsko-ukrajinská modernizace tanku T-72
Na vojenské výstavě MSPO 2017 polská firma Bumar (člen PGZ) představila hloubkově modernizovaný tank ...
- 14.09.2017
- 38 komentářů
- Jan Grohmann
700 miliard dolarů pro Pentagon a zbraně pro Ukrajinu
Americký Senát (horní komora Kongresu) v pondělí večer drtivou většinou (89 ku 9) schválil svůj ...
- 19.09.2017
- 31 komentářů
- Jan Grohmann
Nové ukrajinské bojové vozidlo pěchoty BTR-4MV1
Na vojenské výstavě Arms and Security 2017 v Kijevě ukrajinská firma Ukroboronprom představila nové ...
- 12.10.2017
- 15 komentářů
- Jan Grohmann
Spěje situace na východní Ukrajině k „zamrznutí”?
Dlouhá frontová linie na východní Ukrajině se po uzavření Druhé minské dohody stabilizovala a Kyjev ...
- 15.12.2017
- 214 komentářů
- Jan Buchar
fenri: K čemu je Rusům Donbas? K čmu jim byla Čečna? Muslimská republika, do který jen lejou prachy... Donbas je rozvinutější a má suroviny. Vlastnit území je bonus, který chce ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: K čemu je Rusům Donbas? K čmu jim byla Čečna? Muslimská republika, do který jen lejou prachy... Donbas je rozvinutější a má suroviny. Vlastnit území je bonus, který chce snad každý stát, natož Rusko s velmocenskými ambicemi....
2) Ohledně zdroje popularity Putina - nemalá část voličů už si žádného Jelcina nepamatuje - přesto volí Putina. Je už jaksi 2017. Navíc takto stará paměť není ve skutečnosti "paměť". Ta totiž funguje jinak. Viz ta velká skupina lidí v ČR, co tvrdí, že za komunistů bylo lépe, zatímco bylo statisticky výrazně hůře: je sociologicky prokázaný fakt, že lidé postupem času "zapomínají to špatné". Pokud tedy je v Rusku nálada "za Jelcina bylo hůře" - a to během podstatného poklesu bohatství a velké devalvace rublu, pak to je naprosto jasně nepřirozený stav (obzvlášť u voličů, kteří Jelcina ani nepamatují) a naopak právě důkaz toho, že jsou zmasírovaní propagandou.
I úspěšní vůdci skrz krizi zpravidla doplatí na to, že je krize (např. Churchill). Stav, kdy se HDP země propadne tak, jak se propadlo, a přitom popularita "vůdce" zůstane skoro stejná je vše, jen ne normální a svědčí o deficitu demokracie a nesvobodě médií v Rusku.
2b) A není pravda, že jim je teď líp, než kdy předtím. To platilo 2013. Poslední 4 roky mají životní znatelně úroveň nižší, než v roce 2013.
3) Ty ses Putina ptal, co měl v plánu, že to tak jistě tvrdíš? Proč tedy, když jde vše dle plánu, nedovolil Putin "povstalcům" dobýt Mariupol?
semtam: jaktože rusko roste o 1-2%? Koukni se, jak roste Čína. U země s tak nízkým GDP per capita (mají ji s čínou +- stejné) je růst o jedno dvě procenta dosti špatný výsledek. Protože takový výsledek znamená, že vyspělé země s GDP per capita např. pětkrát větším (Německo) a podobným růstem GDP ve skutečnosti Rusku ujíždějí. A to by to mělo být naopak: "dobré" rozvojové země zpravidla dohánějí vyspělé ekonomiky, nebo s nimi alespoň drží krok.
Navíc Rusko předtím zasáhla recese, takže teď dorovnává předchozí ztráty - to jde vždy o něco lépe, než soustavný růst.Skrýt celý příspěveknezapomeňme, že v Amerikánsku mlátí černochy :))
doufám že jedou budu Rusko já, moje babička, můj pes a moje žížala tam někde venku ! ať žije Mír ! .))nezapomeňme, že v Amerikánsku mlátí černochy :))
doufám že jedou budu Rusko já, moje babička, můj pes a moje žížala tam někde venku ! ať žije Mír ! .))shal
Bravo mistře jen do něj. Protože Rusko je nejhorší ve všem a ve všem.
A průměrný Rus neumí ani počítat
A v Rusku je nejvíc vztekliny
A každá ulice smrdíshal
Bravo mistře jen do něj. Protože Rusko je nejhorší ve všem a ve všem.
A průměrný Rus neumí ani počítat
A v Rusku je nejvíc vztekliny
A každá ulice smrdíHele Fenri, já ti to usnadním. Rusko má: lepší porodnost než Vatikán. menší korupci než Ukrajina menší zločinnost než Venezuela menší procento nakažených než Kongo menší ...Zobrazit celý příspěvek
Hele Fenri, já ti to usnadním.
Rusko má:
lepší porodnost než Vatikán.
menší korupci než Ukrajina
menší zločinnost než Venezuela
menší procento nakažených než Kongo
menší množství alkoholiků než.... já nevím... třeba než léčebna alkoholiků
větší HDP než Monte Carlo
větší HDP na obyvatele než Rovníková Guinea
a lepší raketový průmysl než my.
Jestli ti to stačí, tak to je fajn, ale já bych takovou zemi velmocí nenazval a jejího vůdce bych taky rozhodně neoznačil jako dobrého.Skrýt celý příspěvekfenri: Opravdu je pro vás tak obtížné pochopit, že já mluvím o celkové demografické situaci a ne pouze porodnosti a to v kombinaci s dalšími sociálními a ekonomickými změnami v ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: Opravdu je pro vás tak obtížné pochopit, že já mluvím o celkové demografické situaci a ne pouze porodnosti a to v kombinaci s dalšími sociálními a ekonomickými změnami v Rusku?
Vy si vypíchnete 1 část a pak se snažíte dokázat, že zrovna tohle není ve srovnání s nějakým vybraným jiným státem zase tak špatné. Ale naprosto opomíjíte, že tenhle vybraný stát nemá dalších 9 zmíněných problémů. A to všechno kontrastu ruské snahy hrát si na velmoc.
Pokud je pro vás přijení a pochopení komplexních informací problém, pak se opravdu není o čem bavit.Skrýt celý příspěvekfenri: No počkat. Takže i podle vás stojí za útok na Donbas pravidelná ruská armáda? Já nikdy netvrdil, že Ukrajinci mohli porazit Ruskou armádu. Ale snadno mohli porazit ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: No počkat. Takže i podle vás stojí za útok na Donbas pravidelná ruská armáda? Já nikdy netvrdil, že Ukrajinci mohli porazit Ruskou armádu. Ale snadno mohli porazit separatisty a taky to málem udělali. I přes masivní pomoc z ruské strany. Dokud nezačaly jezdit konvoje z Ruska tak separatisté byli na pokraji zničení. Pak se situace během pár dní dramaticky otočila.Skrýt celý příspěvek
shal: pokud je na tom ruská porodnost lépe, než u většiny států EU (kde je nejčastější chlapecké jméno Mohammed) tak bych jí prostě neřešil.
Kam jste tedy jezdil/jezdíte...?shal: pokud je na tom ruská porodnost lépe, než u většiny států EU (kde je nejčastější chlapecké jméno Mohammed) tak bych jí prostě neřešil.
Kam jste tedy jezdil/jezdíte...?shal: pokud nesoudíte podle idnesu, proč ho uvádíte a proč nepoužíváte třeba zásadně respektovanější bloomberg či pouhá čísla z wiki. To je s vašemi tezemi v prudkém ...Zobrazit celý příspěvek
shal:
pokud nesoudíte podle idnesu, proč ho uvádíte a proč nepoužíváte třeba zásadně respektovanější bloomberg či pouhá čísla z wiki. To je s vašemi tezemi v prudkém rozporu
1.) Rozhodně si prču dělá. To, že mají rádi Púťu nesouvisí s médeii, ale s reálnou životní zkušeností. Oni VELMI dobře ví, jak se měli za Jelcina a jak se mají teď. Nepotřebují na to noviny. Dobře ví, jak vypadala armáda, města, vlaky....za Jelcina a jak vypadají teď.
Znovu se ptám, jak často jezdíte do Ruska, že si myslíte, že jsou Rusové naprostí idioti, kteří si nepamatují, jak se měli před 15 lety a jak se mají teď? Oni se nemají nic moc (mírně řečeno), ale mají se mnohme lépe, než za posledních X desítek let. Mimochodem máte nějakou ekonomickou analýzu, která nějakými technickými parametry dokazuje vaše tvrzení, že se situace v Rusku zlepšila (i když vlastně tvrdíte, že zhoršila) JEN díky ceně ropy? To je docela silné konstratování, kde by nějakou analýzu zdrojů, chyb apod. chtělo.
3.) Donbas by rozhodně snáze či srovnatelně dostali. Nárdnostní složení je stejné, odpor vůči Kyjevu také. Žádní Tataři. Měli tam základnu, ale neměli k ní přístup. V Donbasu nepotřebovali základnu - mají s nimi hranici.
Můžete sem dát nějakou analýzu, která by dokazovala, že by RF armáda nestačila na UA armádu? Je to toiž kravina. Zˇijete ve snu shale.Skrýt celý příspěvekOsobně mám obrovský despekt k politickému zřízení na Východě. Proputoval jsem východní státy, ony různé stány, a musím říct, že na začátku jsem byl nadšený, ale když jsem se po pár ...Zobrazit celý příspěvek
Osobně mám obrovský despekt k politickému zřízení na Východě. Proputoval jsem východní státy, ony různé stány, a musím říct, že na začátku jsem byl nadšený, ale když jsem se po pár týdnech vrátil domů - do Evropy, tak jsem skoro líbal zem (v Maďarsku). ono fakt si neuvědomujeme v jakém prostoru žijeme a jak je tady krásně. zavádět takový režim tady je opravdu pitomost a můžou to chtít jen lidé, co v životě nebyli dál než v Žilině. Strčte si to Rusko atd. do zádele.
Osobně mi je líto všech lidí poblíž hranic na ukrajině, gruzii atd. To všechno jsem prošel jako zevlák - rozhodně ne s nějakou prezidentskou papalášskou expedicí. Dlouho nebudu tak hrdý, jako když mi gruzinci vykládali, že mají tanky a houfnice z čech. nevím jak je to teď, ale Ukrajina měla armádní rozpočet jako ČR a Rusko jako Holandsko. Tedy opravdu nehledejme nějaké top technologie. Osobně vidím smysl jít cestou vylepšení C4ISTAR. Rozhodně se ale neinspirujme v Rusku nebo v celé té oblasti. Bohužel Západ nás bere stejně jako je, ale to už je asi normální :))Skrýt celý příspěvekfenri: Mnohé informace jsou přímo od Rusů či z ruských médií. Některé i z těch idnesů byly například z TASSu. Informace o rozpadajícím se raketovém průmyslu jsou ze stránek ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: Mnohé informace jsou přímo od Rusů či z ruských médií. Některé i z těch idnesů byly například z TASSu. Informace o rozpadajícím se raketovém průmyslu jsou ze stránek zabývající se přímo kosmonautikou. Například kosmonautix.cz
Já určitě nechci porovnávat kdo je nejkorumpovanější a jestli ten je zkorumpovanější než ten druhý. Fakt je že korupce v Rusku je gigantická. Ale to neznamená, že třeba na Ukrajině nemůže být větší. Jenom bych čekal, že Putin si dělá větší ambice.
Ruská porodnost je na tom bídně. A opět neříkám, že je na tom nejhůře na světě. Cílem nebylo posuzovat ruskou porodnost, ale poukázat na demografický vývoj Ruska. Tedy kombinace nízké porodnosti, masivní emigrace etnických rusů a z druhé strany masivní imigrace nerusů. Především z muslimských zemí.Skrýt celý příspěvekshal: moju se zeptat - vy jste v tom Rusku byl? Kolikrát a kde? Že víte víc, než ti, co tam jezdí pravidelně. Mimochodem zdaleka nejzkorumpovanější jsou běloruští policajti. ...Zobrazit celý příspěvek
shal: moju se zeptat - vy jste v tom Rusku byl? Kolikrát a kde? Že víte víc, než ti, co tam jezdí pravidelně.
Mimochodem zdaleka nejzkorumpovanější jsou běloruští policajti. Následovaní těmi ukrajinským, kteří jsou ovšam zajímaví tím, že jsou mezi nimi ochotní a nápomocní chlapi. UA policajti jsou z extrému do extrému - buďto svině (mírná většina), nebo fajn chlapi. Nic mezi. Ruský policajt se tváří jako pán vesmíru, ale (minimálně k cizinci) je korektní.
Ruské demografie je v háji skoro jako evropská. Začalo se rodit o něco více dětí. Jinak to, že se tam chlapi často cuhlastají už kolem 60ti je pro stát spíš plus. Cynické, ale reálné.
Zde si porovnejte situaci s ruskou porodností s jinými státy:
http://www.indexmundi.com/g/g....
Ejhle, řekl jste A - že Rusko je na tom blbě, ale zapoměl jste říct B - že se to lepší i C - že většina evropy je na tom ještě hůř.
http://www.worldometers.info/w...
Tady máte další čísla a asi se vam také líbit nebudou.Skrýt celý příspěvekfenri: Já rozhodně nesoudím ekonomickou situaci Ruska na zákaldě článků na idnesu. To byl pouze příklad. Pokud máte zájem, jistě si snadno dohledáte. Já opravdu nehodlám trávit půl ...Zobrazit celý příspěvek
fenri: Já rozhodně nesoudím ekonomickou situaci Ruska na zákaldě článků na idnesu. To byl pouze příklad. Pokud máte zájem, jistě si snadno dohledáte. Já opravdu nehodlám trávit půl dne tím, že vám budu hledat zdroje.
1) 90 procent lidí si ze státních médií v Rusku rozhodně nedělá prču. Přímo od Rusů si můžete přečíst výpovědi, že Rusové jsou zvyklí státním médiím věřit. A to často i ti, co ze země utekli. Myslí si o Putinovi, že je pro Rusko dobrý, že ho potřebují, ale když se jich neputinovci zeptají, tak proč tedy vlastně utekli a jestli se nechtějí vrátit, tak nějak nemají moc co říct. Prostě logické dilema.
Za Putina se situace zlepšila JEN protože raketově vzrostly ceny ropy. Nic více. Zloději zůstali, korupce zůstala.
3) Donbas by rozhodně snáze nedostali. Krym byl malý, s většinovým ruským zastoupením, měli tam základnu a Krym byl částečně autonomní. To o Donbase rozhodně neplatilo.
Snaha dobře vybavených a organizovaných separatistických jednotek nebyla jenom v Donětsku a Luhansku, ale taky v Charkově a na Dněpru, ale z tama byli rychle vypráskáni. I ten Donětska a Luhansk málem padl. Pak začaly jezdit konvoje z Ruska a situace se obrátila. Podle Ruských novinářů mají separatisté více tanků než ukrajinská armáda.Skrýt celý příspěveksemtam: Ještě v roce 2012 rostlo Rusko o 4-5 procent. Od roku 2013 šla Ruská ekonomika rapidně dolů. Nemusí jít nutně o propad všechny léta, ale o zanedbatelný růst a to přesto, že ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: Ještě v roce 2012 rostlo Rusko o 4-5 procent. Od roku 2013 šla Ruská ekonomika rapidně dolů. Nemusí jít nutně o propad všechny léta, ale o zanedbatelný růst a to přesto, že mají velmi nízký základ.Skrýt celý příspěvek
K tomu všemu ruskému ekonomickému srabu, kdy Rusko od roku 2013 fakticky nerostlo či se dokonce propadalo a ceny základních potravin stouply o 20 procent, tak připočtěme i velmi ...Zobrazit celý příspěvek
K tomu všemu ruskému ekonomickému srabu, kdy Rusko od roku 2013 fakticky nerostlo či se dokonce propadalo a ceny základních potravin stouply o 20 procent, tak připočtěme i velmi špatný demografický vývoj, kdy má Rusko velmi malou porodnost, každý rok z Ruska uteče přes 200.000 lidí (loni byl tuším rekord s 350.000) a ruská populace se drží stabilní jenom díky imigraci muslimů z Uzbekistánu, Tadžikystánu a dalších stánů.
Korupce je naprosto všude. Bez úplatků se v Rusku podnikat nedá a rozpadají se i kdysi tak prestižní obory jako byl kosmický průmysl. Masivní korupce a nízké mzdy demotivují mladé aby se mu věnovaly. A ti pokud rovnou neutíkají ze země, tak jdou spíše dělat do těžebního průmyslu, kde se aspoň slušně platí na technických pozicích. I to je důvod neustálých problémů a odkladů vývoje raket, rozkradeného Vostočného, rozkradeného Roskosmosu a stále větších problémů v kvalitě výroby Soyuzů, které už vyrábějí 50 let. Člověk by řekl, že když už něco vyrábějí tak dlouho a mají k tomu modernější techniku, tak se bude kvalita zvyžovat. Ona se ale propadá. Šlendrián ve výrobě, nedostatek kvalifikovaných lidí, podfinancování celého oboru a systémové problémy v kontrole kvality vedly v posledních letech k mnoha zbytečným nehodám.Skrýt celý příspěvekshal: soudit na reálnou situaci v zemi podle článků v idnesu apod. je mírně řečeno... mimořádně hloupé. Já znám řadu lidí, co do Ruska reálně jezdí. Ať už za obchodem a výukou, ...Zobrazit celý příspěvek
shal:
soudit na reálnou situaci v zemi podle článků v idnesu apod. je mírně řečeno... mimořádně hloupé.
Já znám řadu lidí, co do Ruska reálně jezdí. Ať už za obchodem a výukou, tak hlavně spíš cestovatelů a offroaďáků, co trajdají po Sibiři. Plus jsem tam také byl. A při vší "úctě" pánům Mánertovy, Palatovi a pdoobným - ono je to trochu jinak. K tomu není špatné číst třeba bloomberg apod. Ono to pak vypadá docela jinak.
1.) 90% Rusů si ze státních médií dělá totéž, co my z Rudého práva či Evropských hodnot. Prču. Naopak jasně vidií, že jejich situace je prostě za Putina mnohem lepší, než byla za Gorbyho, o Jelcinovi nemluvě. To se prostě nedá srovnat.
Města vypadají jinak. I taková díra doslova na konci světa, jako je Anadyr dneska vypadá lépe, než průměrné české sídliště. Bohužel.
2.) Znovu, žijí v mnohem menším srabu, než kdy dřív. A Krym je pro ně vějička asi jako pro nás je vějička Praha. Možná víc, protože mají větší sklony k patetismu. Ale klidě věřte Jakubu Jandovi. Já mu věřil jen při honění :D
3.) Ale prd, situace na Donbase je přesně v režii Kremlu. Nikdy nebylo v plánu rychle dobýt Donbas. Ostatně kdyby bylo, neexistuje jediný racionální důvod, aby tomu tak nebylo. Krym měli za den a bez výstřelu. Donbas má podobné národnostní složení a nálady, jako Krym. Byla by to hodinová věc, kde by UA vojáci řeišli primárně totéž, jako na Krymu: jak co nejrychleji sehnat kontrakt do ruské armády. Naopak - Donbas by dostali snáz, než Krym, protože s ním mají dlouhou pozemní hranici. UA se prostě nemůže postavit kombinovanému úderu pozemních sil, VKS, VDV, Specnaz, podporovaným většinou místních obyvatel... Vojensky jde o jiné světy.
Mimochodem divil byste se, ale v Rusku se poslední dobou chlastá na veřejnosti a v práci mnohem méně, než před časem (jak sají doma nevím, ale tipuji, že fest). Ožrala v Transsibiřce bude na 90% cizinec.
Slavo: touha po pozemním spojení s Krymem je konstrukt. S Kalinigradem nemají spojení desítky let, ba co víc - je mnohe izolovanější než Krym a nevadí jim to. Za další udržovat úzeký koridor na pobřeží s dlouhou hranicí je vojensky blbost. Za třetí most je prakticky hotový.
PavolR: a co tohle?:
https://www.rbth.com/news/2017... Skrýt celý příspěvekshal Aha děkuji za objasnění. Měl bych si dávat pozor na přední ekonomy světa, protože to jsou očividně Putinovy (chujlo) agenti. Navíc mají tu drzost a uvádí u ruské ...Zobrazit celý příspěvek
shal
Aha děkuji za objasnění. Měl bych si dávat pozor na přední ekonomy světa, protože to jsou očividně Putinovy (chujlo) agenti.
Navíc mají tu drzost a uvádí u ruské ekonomiky jen záporná čísla u let 2015 a 2016 nikde tři jak tvrdíte vy. Díky mistře.Skrýt celý příspěveksemtam: Jak to vysvětlím? Jednoduše. Zvýšily se ceny ropy, to pomohlo vládě investovat více peněz. Po té co 3 roky šlo Rusko ekonomicky dolů není 2 procentní růst nejenom žádný ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: Jak to vysvětlím? Jednoduše. Zvýšily se ceny ropy, to pomohlo vládě investovat více peněz. Po té co 3 roky šlo Rusko ekonomicky dolů není 2 procentní růst nejenom žádný zázrak, ale ani dobrý výsledek.Skrýt celý příspěvek
Stanislav: Most sa začal plánovať ako politický projekt už okolo roku 2010 a v 2013 aj podpísali Putin a Janukovič nejakú dohodu o jeho postavení. Áno, voľná pozemná cesta na ...Zobrazit celý příspěvek
Stanislav:
Most sa začal plánovať ako politický projekt už okolo roku 2010 a v 2013 aj podpísali Putin a Janukovič nejakú dohodu o jeho postavení.
Áno, voľná pozemná cesta na Krym by Rusom bodla, no expanzia mohla byť zameraná rovnako aj na zabezpečenie väčšej hospodárskej sebestačnosti zakladanej donbaskej no go zóny.Skrýt celý příspěvekshal Aha a jak vysvětlíte to, že nyní ruská ekonomika roste meziročřně cca 1.5 až 2% a to díky poptávce po spotřebním zboží. To uvádí i světová banka. Tak nevim kde je chyba. ...Zobrazit celý příspěvek
shal
Aha a jak vysvětlíte to, že nyní ruská ekonomika roste meziročřně cca 1.5 až 2% a to díky poptávce po spotřebním zboží.
To uvádí i světová banka. Tak nevim kde je chyba. Asi světovou banku ovládá Putin. Skřet jedna mizerná...
PavolR
Jo už to chápu, Putinovi vyjde v průzkumu jen 62% popularita a proto bez váhání ANEKTUJE Krym a spustí válku na Donbase a začne ničit nemocnice v Sýrii.
Jo, myslim že jsme doma.
Jinak přeji všem hezké Vánoční svátky a hlavně nepřehánějte to na tom netu, všeho moc škodí.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...