Naděje ukrajinského průmyslu: Dopravní letoun An-178

-
18. 6. 2015
-
29 komentářů
-
Jan Grohmann
Probíhající leteckou výstavu Paris Air Show 2015 využila ukrajinská firma Antonov k prezentaci nového středního taktického letadla An-178. První let nového ukrajinského dopravního letadla se uskutečnil na začátku května po pěti letech vývoje.
Nové dopravní letadlo An-178 má pomoci ukrajinskému zbrojnímu průmyslu vrátit se zpět na celosvětové zbrojní trhy. Podle Romana Romanova, ředitele ukrajinské státní exportní agentury Ukroboronprom, pod kterou spadá Antonov, je cílem ročně vyrábět ve firmě Antonov 200 letadel všech kategorií.
Antonov byl jedním z hlavních center leteckého průmyslu v Sovětském svazu. V současné době Antonov trpí rozpadem vazeb na ruské zákazníky a ruský vojenský průmysl. V roce 2013 objednalo ruské ministerstvo obrany 15 letadel An-148 za 550 milionů dolarů. Ruské ministerstvo obrany požadovalo až 59 těchto dopravních letadel.
Vzhledem k vyostřeným ukrajinsko-ruským vztahům však jakákoliv vojenská spolupráce mezi Ukrajinou a Ruskem ustala. Nicméně na některých civilních projektech Antonov s ruskými firmami stále pokračuje.
Antonov je přitom pro ukrajinskou ekonomiku klíčová firma. Samotná továrna dává prací 12 000 zaměstnancům a dalším 70 000 v dodavatelských firmách po celé Ukrajině.
Zpět k tématu článku. Dopravní letadlo An-178 je militarizovanou verzí civilního dopravního letadla An-158. Vojenský An-178 se na světovém trhu utká s americkým středním dopravním letounem C-130J Hercules (nosnost 19 tun), brazilským Embraer KC-390 (nosnost 23 tun) nebo rusko-indickým MTA (nosnost 20 tun).
An-178 dokáže přepravit až 18 tun nákladu na vzdálenost 1000 kilometrů. S více typickým nákladem o hmotnosti 10 tun je ukrajinský stroj schopen překonat vzdálenost 4000 km. Pro názornost – vzdálenost mezi Prahou a afgánským Kábulem je 4700 km.
Propagační video An-178
Antonov An-178 měří na délku 33 m, při rozpětí křídel 28,8 m. Rozměry nákladového prostoru jsou 16,65 × 2,75 × 2,75 m. Uvnitř nákladového prostoru je tak dostatek místa pro dva standardizované kontejnery ISO (20 stop).
V současné době je An-178 vybaven ukrajinskými motory D-436-148FM (2x84 kN) a elektronickými systémy. Podle Dmitry Kivasaida, ředitele a hlavního inženýra firmy Antonov, je však plánována verze se západními motory a avionikou.
Právě výstavu Paris Air Show 2015 chce Antonov využít pro hledání nových partnerů a možností spolupráce. Před nedávnem Antonov oznámil užší spolupráci s polským průmyslem a také spolupráci se Saudskou Arábii na vývoji lehkého turbovrtulového dopravního stroje An-132.
Antonov rovněž plánuje modernizaci strategického dopravního letadla An-124 a vývoj dopravního letadla An-70 s proudovými motory. V obou případech usiluje o spolupráci se západními firmami, které mohou dodat pohonné jednotky i avioniku.
Dlužno podotknout, že vývoj letounu typu An-178 je hrazen výhradně z vnitřních zdrojů firmy. Antonov údajně dokončí certifikaci letounu již do konce tohoto měsíce a bude tak připraven dodat letadlo prvním zákazníkům.
Zdroj: DefenseNews
Související články
AHL: Nový čínsko-ruský těžký vrtulník
Firmy Ruské vrtulníky a čínská AVIC podepsaly rámcovou dohodu o společném vývoji těžkého dopravního ...
-
18.05.2015
-
9 komentářů
-
Jan Grohmann
SB-1 Defiant: Větší bratr S-97 Raider vstupuje na scénu
Boeing a Sikorsky společně vyvíjejí v rámci programu JMR (Joint Multi-Role) pokrokový vrtulník SB-1 ...
-
25.05.2015
-
5 komentářů
-
Jan Grohmann
Indie se zajímá o švédské stíhačky Gripen NG
Švédský ministr obrany Peter Hultqvist plánuje během probíhající návštěvy Nového Dillí nabídnout ...
-
11.06.2015
-
14 komentářů
-
Jan Grohmann
První zákazníci pro L-39NG
Český lehký bitevní a cvičný letoun L-39NG si našel první zákazníky. Společnost LOM Praha ...
-
17.06.2015
-
6 komentářů
-
Jan Grohmann
Nyní se ukáže, že... že velcí hráči nakupují A400M, ti menší mají nové C-130J nebo starší C-130H. A jako jejich nástupci pro ně budou připadat v úvahu KC-390, C-130(NG) a An-178. ...Zobrazit celý příspěvek
Nyní se ukáže, zda je EU ochotna koupit ukrajinskou techniku z východu Ukrajiny a podpořit tamní region. Současně se ukáže zda je EU ochotna pustit na trh zemědělskou produkci ...Zobrazit celý příspěvek
Osobně mi obnovení výroby Tu-160 také nedává smysl, ale je na druhou stranu to letadlo má trochu jiné určení, než boj s TOP protivníkem. Je to takový (z hlediska použití) ruský ...Zobrazit celý příspěvek
Kdyz jsem tam naposledy pred 3 lety byl , tak na tom byli ukrajinci dost spatne . Ted uz to bude pocitam jeste o rad horsi . Do recka ( a s5 do nemeckych bank ) poslala eurozona ...Zobrazit celý příspěvek
m164 Tá "obnovená výroba T-160" bola od začiatku len divadlo. Akurát som sa musel zasmiať .... Jediné čo som riešil, prečo Rusi vôbec vypúšťajú také "akčné" rozprávky z ...Zobrazit celý příspěvek
Muž, co zírá na kozy: Nie zrušené, ale nereálne. Tupolev má už teraz toho na rukách viac než dokáže zvládnuť v reálnom časovom horizonte. ...Zobrazit celý příspěvek
m164: Máte nějaký relevantní zdroj ohledně vašeho tvrzení, že čerstvě avizovaný nákup padesáti Tu-160M byl zrušen? Mimochodem mezi řádky tato akvizice naznačuje, že se realizace ...Zobrazit celý příspěvek
Agronaut.CZ: Len mi vysvetlite, kde na to zoberú kapacity. Myšlienka podpory domácej produkcie znie pekne, ale buďme realisti. Ešte nedávno Kremeľ prehlásil, že plánuje obnoviť ...Zobrazit celý příspěvek
Argonaut.CZ: A proč by si je Rusko nevzalo. Oni stále na Ukrajině nakupují co jim ta umožní (co naschvál nezařadila do zákazu vývozu). Navíc co Rusko nevyrábí samo to si prostě ...Zobrazit celý příspěvek
Tom90: Spomínal som hlavne rýchlosť stúpania z nulovej výšky. Kým prúdový motor vzlietne a dosiahne 90% svojho výkonu, stroj s vrtuľovým už bude podstatne vyššie, pričom v bojových ...Zobrazit celý příspěvek
Tom Máte pravdu, pouze pokud srovnáte stejně výkoné motory tak proudový má nasávací plochu 1m2 a turbovrtulový pouze 0,1 m2, takže riziko nasátí nečistot je nesrovnatelně menší.
Tom Máte pravdu, pouze pokud srovnáte stejně výkoné motory tak proudový má nasávací plochu 1m2 a turbovrtulový pouze 0,1 m2, takže riziko nasátí nečistot je nesrovnatelně menší.
m164: Urcite je pravda, ze proudovy motor ma pomalejsi odezvy a nejakou dobu trva nez nabehne na plny vykon. Zaroven je pravda, ze proudovy motor je citlivejsi na znecisteni apod, ...Zobrazit celý příspěvek
Problematika prúdových vs. vrtuľových lietadiel sa dosť rozoberala na Slovenských diskusiách, keď sa riešil nákup C27J. V prvom rade je nutné si určiť, aký účel má stroj ...Zobrazit celý příspěvek
skelet: tady máš diskuzi o motorech C-130 http://www.reddit.com/r/explai... O dopravních letadlech ...Zobrazit celý příspěvek
to skelet: je postačující :-D vyšší cestovní rychlost není vše, zkuste se podívat jak bude vypadat dolet v případě opravdu taktického použití v nižších výškách, tam je herka se ...Zobrazit celý příspěvek
................................C-130J vs KC390 vs An-178 vs Il-214 cestovní rychlost: 643km/h vs 870km/h vs 800km/h vs 810km/h nosnost: 19t vs 23,6t vs 18t vs 20t dolet s ...Zobrazit celý příspěvek
to skelet: na herku nedám dopustit :-D u všech nástupců máte dvoumotorovou konfiguraci, v případě zásahu motoru je 50% tahu pryč u herky to je po jednom zásahu 25%. Pro taktické ...Zobrazit celý příspěvek
Načítám diskuzi...